Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 57

Wątek: WKA - Ekonomia

  1. #41
    Moderatorzy Globalni
    Dołączył
    May 2010
    Postów
    3 568
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    734
    Otrzymał 726 podziękowań w 478 postach
    To moja propozycja jest następująca: pierwszą WKA robimy w gronie kilkunastu polskich graczy. Jeżeli chodzi o ekonomię, zostałbym przy handlu lądowym i morskim. Nie dodawałbym na razie takich rzeczy jak drogi czy kopalnie. Jeżeli w trakcie rozgrywania kampanii część graczy zgłosiłaby chęć urozmaicenia rozgrywki, wtedy można będzie testowo dodać takie dodatkowe możliwości.

    Jako że ta pierwsza WKA byłaby tak naprawdę znowu kampanią testową, to nie zlekałbym za bardzo z jej startem. Dobrze byłoby to zrobić już pod koniec września.

  2. #42
    Podkomorzy
    Dołączył
    Aug 2009
    Postów
    1 335
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    85
    Otrzymał 287 podziękowań w 137 postach
    No to ustalcie tylko limit ilu Graczy ma zagrać. Znając tą liczbę wybierzemy zakres mapy i przygotuję arkusze dla Graczy. Ja bym głosował za liczbą 15-20, bo to umożliwia obcięcie nacji północy i stepowych. Jak będzie mniej chętnych też damy radę.
    Pełne zasady wrzucę do końca tego tygodnia, żeby można było je cyzelować .

    Myślę, że za 2-3 tygodnie moglibyśmy startować.

  3. #43
    Moderatorzy Globalni
    Dołączył
    May 2010
    Postów
    3 568
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    734
    Otrzymał 726 podziękowań w 478 postach
    Zróbmy 15 graczy.

  4. #44
    Podkomorzy
    Dołączył
    Aug 2009
    Postów
    1 335
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    85
    Otrzymał 287 podziękowań w 137 postach
    Dzisiaj wieczorem wrzucę propozycje nacji i mapy.

  5. #45
    Stolnik Awatar Pyrrus89
    Dołączył
    Sep 2016
    Postów
    879
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    308
    Otrzymał 284 podziękowań w 184 postach
    Jako że to mój pierwszy post, więc na początek ze wszystkim chciałbym się przywitać. Przechodząc do sedna, nurtuje mnie jedna kwestia, czy będzie jakaś relacja z każdej tury kampanii, przeznaczone dla obserwatorów? Fajnie się to czyta i chętnie popatrzyłbym na wasze zmagania, nie ukrywam więc, że bardzo chciałbym coś takiego zobaczyć w formie choćby podsumowania tekstowego oraz wrzucanych co ciekawszych bitew do wglądu osobom nie biorącym udziału w zmaganiach. Wydaje mi się, że rozgrywka może być także mocno wciągająca także dla ludzi, którzy planują na razie ograniczyć się do roli obserwatorów.

    Pozdrawiam
    Przemek

  6. #46
    Moderatorzy Globalni
    Dołączył
    May 2010
    Postów
    3 568
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    734
    Otrzymał 726 podziękowań w 478 postach
    Witaj Przemek.

    Będziemy zwracać sporo uwagi na otoczkę kampanii, w naszej testowej wersji teksty Niesa były świetne. I liczę, że utrzyma poziom, a reszta graczy spróbuje mu dorównać przy opisie bitew czy prowadzeniu ambasad.

  7. #47
    Cześnik Awatar Twój Mistrz
    Dołączył
    Mar 2016
    Lokalizacja
    Opolskie, Nysa
    Postów
    326
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    64
    Otrzymał 44 podziękowań w 36 postach
    Cytat Zamieszczone przez Pirx Zobacz posta
    To moja propozycja jest następująca: pierwszą WKA robimy w gronie kilkunastu polskich graczy. Jeżeli chodzi o ekonomię, zostałbym przy handlu lądowym i morskim. Nie dodawałbym na razie takich rzeczy jak drogi czy kopalnie. Jeżeli w trakcie rozgrywania kampanii część graczy zgłosiłaby chęć urozmaicenia rozgrywki, wtedy można będzie testowo dodać takie dodatkowe możliwości.

    Jako że ta pierwsza WKA byłaby tak naprawdę znowu kampanią testową, to nie zlekałbym za bardzo z jej startem. Dobrze byłoby to zrobić już pod koniec września.
    Nie zgodzę się z tobą w tej kwestii jeżeli robimy kampanię testową ( kolejną ) to powinniśmy ją zrobić już z wszystkimi opcjami możliwymi w normalnej. Nie chcemy chyba robić kolejnej testowej kampanii gdy wprowadzimy kolejne zasady. Trzeba więc te kwestie omówić i zrobić zasady którymi będziemy się już posługiwać na stałe (przewidywane na stałe bo zmiany są naturalne jeżeli jakaś opcja okaże się niewypałem)

  8. #48
    Moderatorzy Globalni
    Dołączył
    May 2010
    Postów
    3 568
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    734
    Otrzymał 726 podziękowań w 478 postach
    Ma to w sumie sens. Dobra, Nies, popłyń.

    Chociaż już teraz dla mnie się to robi mocno skomplikowane.

  9. #49
    Podkomorzy
    Dołączył
    Aug 2009
    Postów
    1 335
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    85
    Otrzymał 287 podziękowań w 137 postach
    ...eeeee.
    No bez jaj.
    Wbijamy rozkazy armiom. Zanim to zrobimy, gdy chcemy się dowiedzieć co spotkamy za granicą, płacimy szpiegowi, żeby nam powiedział czy wp....ol all inclusive, czy raczej survival w dziczy.
    Budujemy prowincję, a na późniejszym etapie, gdy wiemy że przeżyliśmy młyn startowy, również drogi, bo wszędzie daleko, a dodatkowo kopalnie - tam gdzie nam ich za łatwo nie odbiorą.
    Jak mamy kasę to wystawiamy nowe armie, a jak już jesteśmy uber koksami w rozwoju, to zaczynamy pływać....
    Jeżeli umiejętnie zarządzamy skarbcem, to nawet mamy jak uzupełnic wykrwawione armie.... co w sumie robi za nas MG, jak już pozna wyniki naszych bitew.

    W międzyczasie staramy się nie poobrażać wszystkich dookoła, żeby im opchnąć białe skarpety, za które w rewanżu dostaniemy kilka wozów kartofli, szukamy kumpli do zogniskowania megalomańskich pragnień i przekucia ich w stan posiadania na mapie.
    I takie to generalnie trudne

    No to siadam znowu do arkusza, żeby pozmieniać trochę jego układ.
    Zastanawiam się nad tym, czy wprowadzić na starcie 3 armie dla każdego gracza, czy raczej pozostawić mu decyzje co zrobi, bo nie wszyscy będą musieli walczyć o przetrwanie od pierwszej chwili. Może warto wprowadzić turę startową w której wszyscy gracze, mając identyczną ilość pieniędzy, będą mogli je wydatkować zależnie od sytuacji i położenia. Jedni kupią wtedy armie we wszystkich prowincjach, a inni tylko w jednej, ale rozwiną prowincje.

  10. #50
    Moderatorzy Globalni
    Dołączył
    May 2010
    Postów
    3 568
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    734
    Otrzymał 726 podziękowań w 478 postach
    Cytat Zamieszczone przez Niesmiertelnik Zobacz posta

    No to siadam znowu do arkusza, żeby pozmieniać trochę jego układ.
    Zastanawiam się nad tym, czy wprowadzić na starcie 3 armie dla każdego gracza, czy raczej pozostawić mu decyzje co zrobi, bo nie wszyscy będą musieli walczyć o przetrwanie od pierwszej chwili. Może warto wprowadzić turę startową w której wszyscy gracze, mając identyczną ilość pieniędzy, będą mogli je wydatkować zależnie od sytuacji i położenia. Jedni kupią wtedy armie we wszystkich prowincjach, a inni tylko w jednej, ale rozwiną prowincje.
    Bardzo mi się podoba ten pomysł. Jeden gracz może szybko dogadać się z sąsiadami i ustawić się na ekonomię np. w zamian za jakieś wpłaty do skarbca sąsiadów. Inny gracz może z kolei lecieć w armie i działać agresywnie. Dzięki temu nawet mniej doświadczony gracz multi może nadrabiać swoje braki mikro ekonomią.

Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Możesz edytować swoje posty
  •