Strona 10 z 23 PierwszyPierwszy ... 8910111220 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 221

Wątek: Dyskusja

  1. #91
    Podkomorzy
    Dołączył
    Aug 2009
    Postów
    1 335
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    85
    Otrzymał 287 podziękowań w 137 postach
    Cytat Zamieszczone przez Pirx Zobacz posta
    Ewentualnie, może jednak ruszyć od razu z kopyta i ruszyć z dużą, pełną kampanią? Bo przyznaję, że nie chce mi się znowu grać w testową. Fajnie byłoby już się wkręcić na maksa w klimat i kontynuować. A w przypadku wychodzących błędów np. w ekonomii - na bieżąco je korygować?
    Wczoraj wieczorem zacząłem pisać Zasady i w sekcji Ekonomia zawarłem już informację, że w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń skutkujących brakiem środków w Skarbcu MG może podjąć decyzję o zasileniu Skarbców Graczy jednakową kwotą ex gratia.

    Jedno jest jednak pewne. Nie chcę do tego doprowadzać, gdy np. jeden z Graczy nie zrobi nic w kwestii ekonomii, wywali całą kasę na utrzymanie armii i nagle się okaże, że kołderka jest za krótka...

    Proponuję następujące działanie.

    1. Skończę zasady i poddam pod dyskusję.
    2. Zaczniemy zapisy, gdy zasady będą OK. Trzeba dać ludziom minimum tydzień, a optymalnie ze dwa na zgłoszenia.
    3. Znając liczbę chętnych podejmiemy decyzję o starcie Kampanii w takiej czy innej formie.
    4. Od decyzji o formacie Kampanii będę potrzebował trochę czasu na dopięcie detali, chyba że uda mi się wszystko pokończyć w trakcie zapisów (Arkusze dla każdej Nacji i mapa - prowincje i znaczniki)

  2. Następujących 4 użytkowników podziękowało Niesmiertelnik za ten post:


  3. #92
    mózgozdrapka Awatar Zachar
    Dołączył
    Aug 2009
    Postów
    2 379
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    117
    Otrzymał 362 podziękowań w 194 postach
    Jeszcze jeden pomysł mi wpadł do głowy..coś takiego jak sakwa królewska czyli dochód generowany niezależnie od posiadanych prowincji. Może zdarzyć się że zostan 1 prowincją na poziomie 0 bez żadnych środków w skarbcu. wtedy taka sakwa pozwoliłaby chociaż tworzyć nowe poziomy prowincji. Taka sytuacja pozwoliłaby również przetrwać nacji która utraciła wszystkie prowincje a posiadałby jeszcze armie na terenach sojusznika

  4. #93
    Moderatorzy Globalni
    Dołączył
    May 2010
    Postów
    3 568
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    734
    Otrzymał 726 podziękowań w 478 postach
    Pomysł mi się podoba. Ale możliwość generowania tego dochodu z sakwy dodałbym wyłącznie po zejściu poniżej określonego poziomu, jako ostatnią deskę ratunku, taka wyprzedaż insygniów władzy itepe.

    Ja natomiast mam jeszcze jedną propozycję - łupy po zdobyciu i splądrowaniu prowincji. Jeżeli przyjmujemy, że dana prowincja jest plądrowana i jej poziom spada -2, to chyba najeźdźca powinien mieć chociaż jednorazowy profit z tego tytułu. Wojna to w końcu podbój dla łupu. A tak to agresor wkracza np. do prowincji z poziomem rozwoju 2, dostaje prowincję z poziomem 0 i potencjalnie bez dochodu.

    Proponuję, żeby łupem za podbój prowincji była równowartość jednego poziomu rozwoju prowincji. Wtedy najeźdźca może zdecydować, czy chce rozpocząć proces odbudowy prowincji, czy też buduje za to kolejną armię.

  5. #94
    Podczaszy Awatar PawełGroźny
    Dołączył
    Dec 2015
    Postów
    708
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    70
    Otrzymał 79 podziękowań w 55 postach
    Chwile mnie nie ma i nagle pojawia się jakaś ekonomia i poziomy rozwoju prowincji
    Btw, mam znajomego który jest świetny programowaniu, między innymi php. Kiedyś napisał fajny kod, że dało się grać przez przeglądarkę prawie tak jak w kampanii medievala II (oczywiście uproszczona wersja). Dokładniej poruszanie wojsk, rekrutacja, rozwój miast, naliczanie środków w skarbców zależnie od dochodu w turze itp na mapie kampanii a bitwy rozgrywa się w grze, jak tutaj.
    Tylko niestety akurat teraz ma magisterkę ostatni semestr i dopiero po jej zakończeniu może nam coś porządnego zrobić czyli koło pół roku ;/
    Zapraszam na mój kanał yt. Narazie mało tam TW, ale to się zmieni
    https://www.youtube.com/user/pawelgrozny
    Oraz polecam zobaczyć prace tej osoby na deviancie
    http://sieere.deviantart.com/

  6. #95
    Moderatorzy Globalni
    Dołączył
    May 2010
    Postów
    3 568
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    734
    Otrzymał 726 podziękowań w 478 postach
    A może przesłać to co wtedy zrobił? Może byśmy coś podpatrzyli tam.

  7. #96
    Podkomorzy
    Dołączył
    Aug 2009
    Postów
    1 335
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    85
    Otrzymał 287 podziękowań w 137 postach
    Cytat Zamieszczone przez Pirx Zobacz posta
    Pomysł mi się podoba. Ale możliwość generowania tego dochodu z sakwy dodałbym wyłącznie po zejściu poniżej określonego poziomu, jako ostatnią deskę ratunku, taka wyprzedaż insygniów władzy itepe.

    Ja natomiast mam jeszcze jedną propozycję - łupy po zdobyciu i splądrowaniu prowincji. Jeżeli przyjmujemy, że dana prowincja jest plądrowana i jej poziom spada -2, to chyba najeźdźca powinien mieć chociaż jednorazowy profit z tego tytułu. Wojna to w końcu podbój dla łupu. A tak to agresor wkracza np. do prowincji z poziomem rozwoju 2, dostaje prowincję z poziomem 0 i potencjalnie bez dochodu.

    Proponuję, żeby łupem za podbój prowincji była równowartość jednego poziomu rozwoju prowincji. Wtedy najeźdźca może zdecydować, czy chce rozpocząć proces odbudowy prowincji, czy też buduje za to kolejną armię.
    Można wprowadzić zasadę, że w przypadku Sojuszu Armia Gracza który stracił wszystkie prowincje może jeszcze przez dwie tury tułać się za darmoszkę po terenach Sojusznika, ale nie może już uzupełniać swojego stanu. W takim przypadku, jeżeli Sojusznik pomoże, Gracz ma jeszcze szansę odzyskania prowincji, lub może zostać osadzony na innej Prowincji. Po dwóch turach Dobranoc, end of story i pozostaje jedynie szansa jednorazowego buntu, lub przywrócenia nacji na mapę przez Sojusznika.

    Jeżeli chodzi o zdobywani i łupienie, to sensownie wyglądałoby ustawienie zasad, że po zdobyciu prowincji jej poziom spada o 1, a w przypadku złupienia o 2, ale łupiący wycofuje się kasując połowę wartości. Ciągle jednak patrzę na to od strony opłacalności działań v koszt utrzymania armii i tu się to trochę nie składa, bo po co łupić i dostać 3.000, jak trzeba wydatkować większa kwotę na odbudowę armii.
    Przydawałoby się to tylko silnym ekonomicznie Nacjom trolującym sąsiadów "na wyczerpanie".


    Myślę też o Protektoratach i umiejętnym ustawieniu tematu. Bez wątpienia - los niektórych nacji będzie zależny od dogadania się z silnym sąsiadem. Rozkminiam temat odprowadzania Protektorowi myta w postaci procentu dochodu (30-40%) w zamian za ogólnie pojętą Ochronę. Nacja utrzymywałaby względną niezależność, dzieliłaby się owocami, a Protektor wiedziałby, że flanka jest względnie bezpieczna, kaska leci i może przenieść zabawki do innego sektora piaskownicy.

    Jeżeli znajomy zechce załatwić sprawę przeglądarkowo, to byłoby to najlepsze co mogłoby taką Kampanię spotkać

  8. #97
    Podczaszy Awatar PawełGroźny
    Dołączył
    Dec 2015
    Postów
    708
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    70
    Otrzymał 79 podziękowań w 55 postach
    Cytat Zamieszczone przez Pirx Zobacz posta
    A może przesłać to co wtedy zrobił? Może byśmy coś podpatrzyli tam.
    Dopiero jakoś po wtorku, bo musi znaleźć to na dysku a teraz ma urwanie głowy. Zasady razem zrobiliśmy, ale ich nie pamiętam
    Zapraszam na mój kanał yt. Narazie mało tam TW, ale to się zmieni
    https://www.youtube.com/user/pawelgrozny
    Oraz polecam zobaczyć prace tej osoby na deviancie
    http://sieere.deviantart.com/

  9. #98
    Podczaszy
    Dołączył
    Feb 2016
    Postów
    737
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    225
    Otrzymał 165 podziękowań w 115 postach
    Widze ze na lige, nie ma szans. Kampania bedzie ciagnac sie dlugo i mozolnie

  10. #99
    Konny falangita rakietowy
    Dołączył
    Sep 2009
    Postów
    1 176
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    231
    Otrzymał 168 podziękowań w 115 postach
    Można też znowu zrobić luźny turniej arena przy tym jest mało pracy dla moderatorów.

  11. #100
    Moderatorzy Globalni
    Dołączył
    May 2010
    Postów
    3 568
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    734
    Otrzymał 726 podziękowań w 478 postach
    A moderowales arenę Seba? Przy tym jest mnóstwo systematycznej i żmudnej roboty.

Strona 10 z 23 PierwszyPierwszy ... 8910111220 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Możesz edytować swoje posty
  •