TUFF CUP 2vs2
zapraszam do dyskusji
START 11.11.2020r.
Dyskusje o turnieju również tutaj:
https://discord.gg/cUARQ9b
TUFF CUP 2vs2
zapraszam do dyskusji
START 11.11.2020r.
Dyskusje o turnieju również tutaj:
https://discord.gg/cUARQ9b
Ostatnio edytowane przez tuff_gru ; 13-10-2020 o 18:22
Kolejny lock-down już się zbliża, więc znowu będzie czas na granie.
Wydaje mi się że dobre zasady już mamy,formułę z Tuff Cup 1v1 też śmiało można przełożyć na 2v2 bo był to bardzo ciekawy format i tak właściwie jedyne za czym bym się rozejrzał to za nowymi,zbalansowanymi mapkami. Na pewno Pirx,a pewnie i więcej graczy pamięta turniej "Krwawe Igrzyska" gdzie wybierane były mapy poprzez klikanie bezpośrednio na mapie kampanii dzięki czemu odkryta została cała masa przepięknych i naprawdę ciekawych map. Nie mówię że i takie rozwiązanie bym teraz zastosował ale zmierzam do tego że Rome 2 z pewnością ma perełki czekające na odkrycie i więcej zbalansowanych map niż obrzydliwa Nemetocenna i nieco ładniejsze Piramidy... Przy pierwszych zgryźliwych tetrykach został zrobiony krok w dobrą stronę bo ta pula map była większa ale teraz bym poszedł z tym jeszcze krok dalej. Mógłbym nawet pomóc organizatorom poszukać paru ciekawych mapek.
Keep your friends rich and your enemies rich and wait to find out which is which.
Podpisuje się pod postem Duce rękami i nogami. Sam również mogę pomóc w szukaniu ciekawych map
Co do zasad, to przy licznych armiach pasowałoby mi zwiększyć limit piechoty do max 16 ale to nic niezbędnego ( dałoby po prostu rzeczywistą możliwość wybrania 40 jednostek w armi- bo obecnie najbliżej była chyba Kimmeria która mogła uzbierać 37slotów- co prawda papierowych
i założyłbym temat do zapisów bo im dłuższy termin tym lepiej.
Na pewno jeszcze sporo zejdzie na dyskusje o zasadach
Nie znalazłem w którym turnieju to było grane, ale pamiętam że było kilka fajnych mapek płaskich, np. taka przy Gibraltarze.
Coś takiego znalazłem przy Starciu Antycznych Potęg: 0,670 0,327 (mapa płaska)
Jestem jak najbardziej za graniem na innych mapkach, chociaż doświadczenie uczy że ludziom się nie chce wyklikiwać i z reguły wolą Nemeto.
Edit:
Znalazłem mapki z Use it Lose it z 2015 roku - do przetestowania
Maps 5 września 2015 o 16:11 - Trolley
Attacker direction is always north or south!
Pyramids 0.530 0.747
Sarai 0.831, 0.299
Samander 0.725, 0.347
Pyramids east 0.531 0.740
Gelonus 0.753 0.221
Addumatu 0.659 0.687
Aktau 0.823 0.456
Belz 0.414 0.210
Malva 0.463 0.375
Ebora 0.039 0.557
Iol 0.164 0.634
W Rome 2 niestety nie ma(a przynajmniej ja nie umiem znaleźć) opcji ręcznego wpisywania koordynatów co bardzo utrudnia sprawę przy dodawaniu takich map . Z map gotowych które moim zdaniem spokojnie się nadają to : Armavir,Ateny, Dimmidi (aż dziw że nie została wcześniej dopuszczona bo to dosłownie pustynna Nemetocenna), Mauzoleum w Halikarnasie, Medhlan,Migdol,Mons Regius, Rhougion, Stonehenge. Zachęcam by każdy zainteresowany je sobie sprawdził bo moim zdaniem od dawna powinny być dopuszczone do grania zarówno 2v2 jak i 1v1. Najbardziej kontrowersyjne jest Mauzoleum w Halikarnasie bo bitwa toczy się na...Zboczu góry z bardzo pochylonym terenem. Obie strony mają jednak równe szanse a co ciekawe po jednym graczu każdej z drużyn rozstawia się na wyższym terenie,wydaje mi się że to może być ciekawa mapa taktycznie ale też zrozumiem jeśli zostanie odrzucona,pozostałe uważam już za w pełni zbalansowane,ładne i interesujące.
Keep your friends rich and your enemies rich and wait to find out which is which.
Trzeba chwilę poklikać, ale przy powiększonej na full mapce nie ma tragedii. A jak już raz się wyklika i wczyta grę, to mapka zostaje zapamiętana i można ją swobodnie wybierać w przyszłości. Jeżeli komuś nie będzie się chciało klikać, to zawsze zostaną mu mapki gotowe.
Ja bym dał sporo map tym razem, żeby było zaskakująco. Co do usunięcia Nemeto, pewnie parę osób by się zdenerwowało (np. Bachus ).
Zasady trzeba mocno przeformatować pod 2v2, bo teraz są napisane pod 1v1.
Ok,odniosę się po kolei w tym jednym temacie bo uważam że jest ich za dużo i zaraz będzie jeden wielki chaos w tym dziale. Już teraz nieomal odpowiedziałem w trzech tematach zamiast w jednym...
Jeśli chodzi o zasady to jedyne co bym zmienił w zasadach Tuff Cup które były przy okazji 1v1 to max 7 mieczy a nie max 8, poza tym były ok. Można spróbować budżet 13000 ale powyżej tego bym nie zwiększał bo im większy budżet tym większe ryzyko lagów. Jeśli chodzi o wywalenie Piramid i Nemeto jak najbardziej jestem za. A przynajmniej chociaż żeby tego Nemeto nie było. Natomiast wciąż nie jestem przekonany do customowych mapek,chyba że każdy kto jakąś zaproponuje poda przynajmniej przybliżone miejsce w jakim się znajdują,niestety brak tu opcji jaka jest w Attyli że można ręcznie wpisać koordynaty.
Keep your friends rich and your enemies rich and wait to find out which is which.