Przeciwko komputerowi dobrze spisuje się nawet milicja.
Przeciwko komputerowi dobrze spisuje się nawet milicja.
a jest możliwość ulepszenia broni i zbroi na złotą, nacją która nie ma żadnej świątyni co dodaje bony do broni ? Bo kuźnia dodaje tylko +2. Raz tylko miałem 3 oddziały słoni ze złotą bronią i brązową zbroją i nie mam pojęcia skąd oni wzięli złote skoro miałem tylko pierwszy poziom kuźni.
A ja mam proste pytanie, które mnie nurtuje, a nie mogłem na żadnym forum o grze dojrzeć odpowiedzi (może słabo szukałem):
- z tego co kojarzę, we wszystkich TW a przynajmniej Rome i Medieval II, jednostki w zwarciu generalnie dzielą się na broń : "lekką" i "ciężką".
O ile atak, obrona "armour pierce" "potężna szarża" itp są dość oczywiste, zastanawiam się jaki wpływ ma to rozróżnienie na działanie jednostki.
W przypadku konnicy ma to związek z masą wierzchowca a przez to siłą szarży, szybkością i przebicia. Z piechotą pewnie jest analogicznie.
the Sun and the Moon and the end of all time
Jeżeli można sie pomądrzyć to z chęcią dodam swoje 3 grosze.
Jednostki piechoty różnią się masą
Piechota ciężka ma masę 1.3
piechota lekka ma masę 0,7 - 1.0.
Jazda jest zróżnicowana masą ze względu na wierzchowce jakie zostały użyte.
Dla przykładu:
light horse mass 4.25
heavy horse mass 5.5
horse cataphract mass 7
Gra zawiera w sobie uproszczony model fizyczny dający przewagę cięższej jednostce.
Przewaga ta uwidacznia się szczególnie w momencie gdy jedna jednostka szarżuje na drugą, o niższej masie i stojącą nieruchomo.
Jeżeli skupimy się na piechocie - nie ma siły, żeby jednostka ciężka została przepchnięta przez lekką. Jej masa kolizyjna jest za mała. Jeżeli dodamy do tego niższe najczęściej morale, trening, pancerz, obronę i atak, to mamy czysty przepis na rout lekkiej piechoty po paru sekundach walki.
W przypadku szarży ciężkiej jazdy na piechotę jest jeszcze bardziej dramatycznie - widać fruwające wojsko.
Zachowanie jednostek tłumaczy też poniższy fragment - znaleziony na tym forum kilka lat temu i już od dawna niedostępny.
Jest to model z MTW1, ale ryzykuję założenie, że prawdopodobnie wzór na trafienie wroga pozostał niezmieniony do MTW2 i nadal może być wykorzystywany przy ETW
chance to kill = 1.9% * 1.2 ^ df
difference factor df = attack - defend + bonus
attack is the attack value of the striker
defend is the defend value of the opponent
bonus is any combat modifier that applies
charge is added in as a combat modifier
Charge (from the Strategy Guide):
Clicking on an enemy unit causes your unit to go to charge speed once it gets close to the enemy unit.
It takes 2 or 3 seconds to reach maximum charge speed (presumably from walking speed).
A charging soldier makes immediate strikes against all opponents he contacts.
Each time he fights a little momentum is lost.
When sufficient momentum is lost, the charge ends and the soldier looses the charge bonus.
(Note: we know now that running speed is above the momentum threshold for charge bonus.
So, men moving at full running speed get the charge bonus if they contact enemy men.)
Pushback:
In an attack, the striker has a chance of pushing back his opponent which gives him a strong combat bonus on the next strike.
Factors affecting the chance of pushback are: kill chance, advantage in supporting ranks, mounted vs foot.
Charging cavalry always pushes back any foot soldier who is not facing him with a spear, pike or polearm.
a na moje pytanie wyżej ktoś odpowie? bo chyba odeszło w zapomnienie
Raczej tylko za pomocą świątyń (chociażte przeważnie ulepszają atak a nie obronę), możliwe, że to jakaś cecha generała stacjonującego w danym mieście a konkretnie świta. Jak Ci to przeszkadza to po prostu dodaj sobie w plikach te +3 zamiast dwóch
the Sun and the Moon and the end of all time
Dzieki. Mi to ogólnie nie przeszkadza ale ciągle tylko czytam jak to np "łucznicy, najlepiej ze złotą bronią tak koszą" to się zastanawiałem jak cholera tą złotą można mieć skoro takie popularne
A tak poza tym to jak to jest z tymi ulepszeniami. Powiedzmy jednostka ma atak 9, dorobi się mu srebrny miecz czyli pokazane jako +2 to po prostu ma atak 11? A doświadczenie to w ogóle nie wiem co daje, ale różnica w walce widoczna także chyba wszystkiego klikając PPM na jednostce powinny im wzrastać staty wraz z rozwojem :idea:
I wzrastają, vauka doświadczenia daje +1 i do zbroi i do ataku.
NIE ZAPOMNIJ CHULIGANIE, ZJEŚĆ TATARA NA ŚNIADANIE!
Lektorat z łaciny
Od czego pochodzi słowo studiować?
Studeo, studere, starać się, zwłaszcza zdawać kolejne egzaminy
Owszem, ale do innych atrybutów. Jak zdolność obrony itd.
Jeśli słyszałeś upgradzie na +3 to zapewne chodziło o multiplayer.
the Sun and the Moon and the end of all time