W tym poradniku zajmiemy się tabelami dotyczącymi jednostek (czyli tych z przedrostkiem units w nazwie).
Do zmian w plikach DB szczególnie polecam DB EDITOR, doskonały do wszelkich zmian.
units
Tablela ta dotyczy statystyk jednostki na mapie kampani. Z racji swojej obszerności postanowiłem jej poświęcić osobny temat.
unit class
Ta tabela określa klasy jednostek. Pierwsza kolumna definije klasę, druga jest czysto kosmetyczna.
region unit ressources
Ta tabela określa wszystkie AORy. Obszary w których poszczególne jednostki są dostępne do rekrutacji. Zmieniając je trzeba również wprowadzić zmiany w plikach startpos.esf, czego brak doprowadzi do crashu gry.
Pierwsza kolumna określa region i nawiązuje do jednej z kolumn w units tables, druga jest czysto kosmetyczna.
unit stats
Wszelkie statystyki i własności jednostek dotyczące bitew są tu określane. Z racji obszerności materiału im tez poświęciłem osobny temat.
unit stats naval
Statystyki poświęcone okrętom, też z własnym tematem
warscape animated
Ta tabela definiuje skiny. Dzieli się na trzy kolumny:
unknown: Wbrew nazwie wiemy co to jest Jest to pewien rodzaj nazwy ID danej jednostki.
Path: Ścieżka prowadząca do tekstury.
[code] fetches <nazwa>(_faction)_diffuse.dds, <nazwa>(_faction)_gloss_map.dds, and <nazwa>_normal.dds[/b]
Category: Określa animację. Dla skinów jednostek powinno być tu wpisane animation.
warscape animated lod
Ta tabela przypisuje dany model do danych skinów.
unknown1: Numer, który w praktyce nic nie znaczy. Tworząc nowy rząd wpisujemy tu całkowicie przypadkowy numer, bo prawdopodobieństwo, że będzie się powtarzać jest niewielkie
Path: Ścieżka prowadząca do moedlu dla danej jednostki.
unknown2: Zasięg w jakim szczegóły modelu są pokazywane. Skrót lod oznacza bowiem level of detiles.
unknown3: Nazwa ID, taka sama jak w poprzednio omawianej tabeli.
battle entities
Ta tabela określa chód, szybkość i inne podobne rzeczy.
Battle Entity ID: Nazwa ID jednostki.
Category: Kategoria klas jednostek.
unknown1: Zachowanie: Ammo_caission, artillery, camel, elephant, gun_train_2/6, horse, man. Prawdopodobnie nie ma żadnego efektu.
Walk1: Szybkość chodu. Najszybszy wynosi 3,06 dla lekkiej kawalerii.
Run: Szybkośc biegu. Najszybszy jest dla lekkiej kawalerii i wynosi 11,7.
Walk2: Przyśpieszenie, jakie w ciągu sekundy jest potrzebne do chodu.
Run2: Tak jak powyżej, dla biegu.
Charge: Szybkość szarży, największa, jak zwykle dla lekkich konnych wynosi 12,6.
Something Else movement related: Inne rzeczy powiązane z poruszaniem się.
Niestety pozostałe kolumny nie są znane.
battle personalities
Specjalne postacie oddziału są tu określane (np. officer, musician, standard bearer)
Battle Personality ID: Nazwa ID.
Unit Model: Nazwa ID tekstury, określana w warscape_animated.
Behaviour: Określa czynność jaką wykonuje dana jednostka.
Warscape Equipment Theme: Określa ekwipunek postaci.
Role: To samo co Behaviour, z przedrostkiem personality_.
gun types
Określa działa.
Gun ID: Nazwa ID działa.
Battle Entity: Określa bieg, chód itp. Dostępne są:
artillery_fixed, artillery_light, artillery_medium, artillery_siege.
unknown1: Model działa.
unknown2: Do wybrania:
engine_rocket, engine_naval_cannon, engine_mortar, engine_cannon. Effect unknown.
unknown3: is always euro_gun.
Efekt nieznany.
unknown4: Model zniszczonego działa.
unknown5: Animacja niszczonego działa.
unknown6: Nie wiadomo do czegoto służy. Dostępne są:
Building_Cannon, Howitzer, Land_Cannon, Mortar and Rocket
gun type to projectiles
Kolumna druga określa balistykę pocisku działowego, a trzecia błysk.
unit abilities
Hierarchia zdolności jednostek jest tu określana.
Kolumna pierwsza określa nazwę, trzecia zdolność wykluczoną, przy użyciu zdolności z naszej kolumny (np. mass_fire nie może być używany razem z rank_fire). Pozostałe kolumny nie są nam znane.
unit class to unit abiliites junctions
Tu określane są zdolności danych klas.
unit to unit abilities
Używana, aby pojedynczej jednostce nadać daną zdolność.
unit to groupings military permissions
Określa militarne grupy danych jednostek. Poniżej opisuję jak to działa:
Jednostka (kolumna pierwsza) może być nadana całej militarnej grupie (kolumna druga). Do grup militarnych należy kilka państw (np. Rzeczpospolita, Rosja, Krym, Gruzja itp. Są w jednej grupie), co określa się w tabeli factions.
unit to exclusive faction permission
Ta tabela działa podobnie jak powyższa, tylko, że dla pojedyńczych frakcji.
Jednostka (kolumna pierwsza) może być dodana, lub odjęta* (kolumna trzecia) danej frakcji (kolumna trzecia).
Nie trzeba używać danej tabeli, jeśli wcześniej dana jednostka została już nadana danej grupie w tabeli [b]unit to groupings military permissions.
*Dobrym przykładem jest tu husaria. Została nadana całej grupie pt. poland_russia_group i każda z frakcji z tej grupy ma teraz prawo ją rekrutować. Ponieważ jednak Rosja skoro jest w tej grupie nie może rekrutować husarii? Właśnie dlatego, że dana jednostka została im odmówiona.
Dla ciekawostki przypomnę, że chociaż Rosja Husarii nie ma to Gruzja już ma Tak, kolejny dowód na historyczną zgodność E:TW.
groupings military
W kolumnie pierwszej określa wszystkie grupy militarne.
factions
Faction ID: Nazwa ID frakcji.
ID2: Nie wiadomo.
Subculture: Określa kulturę, co wpływa na wygląd budynków itp.
Type: Nieznany.
Nation: Czysto kosmetyczne, bez znaczenia.
Nationality: Jak powyżej.
Names DB: Określa rodzaj imion.
Sounds ID: Określa sposób w jakim kliknięta jednostka nam odpowiada.
unknown 3: Coś dla Warpath.
rebels: Efekt nie znany.
Early Aviability
Late Aviability
Dostępność w danym okresie.
Następne kolumny określają flagi itp., oraz wartości automatycznych kolorów dla danej frakcji, określonej w RGB.
Kolumna 34 określa grupy militarne, a 35 rodzaj rebeliantów, jaki będzie nas odwiedzać. Reszta jest nieznana.
buildings units allowed
Określa rodzaje budynków w jakich dana jednostka może być rekrutowana. Bardzo prosta, nie wymaga tłumaczenia.
unit required technology
Technologia (kolumna druga), jaka jest wymagana, aby dana jednostka (kolumna pierwsza) była dostępna do rekrutacji.
Cały Brave New World Ironów przeleciał w czasie pisania tego tematu, mam nadzieję, że się Wam przyda