Strona 1 z 59 1231151 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 587

Wątek: PBF Świat po wojnie z Nilfgaardem (realia Wiedźmina)

  1. #1
    Szambelan Awatar Araven
    Dołączył
    Jan 2011
    Postów
    11 935
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    402
    Otrzymał 276 podziękowań w 234 postach

    PBF Świat po wojnie z Nilfgaardem (realia Wiedźmina)

    UWAGA: Ew. Chętni do zagrania mogą dołączyć w trakcie, kontakt na PW, ze mną. Obecnie grają Pampa, Sadam86, Adriankowaty i Froya, Lwie Serce ma dołączyć za jakiś czas.


    Poniżej Wasze postacie. Sprawdźcie czy jest ok, jak coś to meldujcie i zmienimy.

    MEHIR ap CALEP nilfgardzki porucznik gwardii Emhyra
    Koncepcja (Aspekt główny): Nilfgaardzki Gwardzista Ciężkozbrojny, dezerter z ciężką zbroją kolczą z elementami płytowymi i tarczą oraz mieczem
    Problem: Nieufność wobec nieznajomych (ścigany przez tajną policję Nilfgaardu), niechęć innych narodów (liczne najazdy Nilfgaardu na ziemie sprzymierzonych.)
    Cel: Zrzucenie zarzutów na kogoś innego i ucieczka przed pościgiem, w konsekwencji powrót do ojczyzny.
    Przeszłość: Dawniej syn szlachcica, który wysłał go do armii. Po tym jak został wykryty spisek w którym brał udział musiał uciekać do Temerii. Sprawny w walce w zwarciu, wytrzymały.

    Umiejętności:
    Poziom 5 Walka miecz
    Poziom 4 Przywództwo, Czujność
    Poziom 3 Strzelanie i Miotanie, Sprawność, Krzepa,
    Poziom 2 Przetrwanie, Taktyka i Strategia, Siła Woli, Podstęp, Wiedza (wojskowość), Języki (nilfgardzki i wspólna mowa, krasnoludzki),
    Poziom 1 Bijatyka, Leczenie,

    Sztuczki:
    Nilfgardzki porucznik gwardii +1 do testów Przywództwa w dowodzeniu, może używać Przywództwa zamiast Uroku w zwykłych rozmowach
    Regeneracja (Krzepa) Wymaga Krzepy 4+, za 1 punkt Fate, możesz obniżyć kategorię konsekwencji o 1, np. Średnia staje się Lekka, deklarujesz to w walce. Po zakończonej walce masz o połowę krótszy czas leczenia danej konsekwencji, to już bez punktu losu. (Lekką leczysz w 12 godzin, Średnią w 4 dni, a poważną w 2 tygodnie). Nie można już tego skracać, poza szybką regeneracją.
    Twardziel (Krzepa) do Toru Presji Fizycznej doliczamy Pełną Odporność a nie jej połowę.
    Walka bronią (styl walka ofensywna) wymaga Walki bronią 3+, daje +1 do Ataku mieczem.
    Ekspert w walce mieczem +1 obrażeń zadawanych mieczem.
    Dodatkowa lekka konsekwencja


    Ekwipunek: Zbroja kolcza z elementami płytowymi + tarcza , zestaw podróżny, kusza typowa, miecz.
    105 denarów.

    Skrócone bojowe
    Czujność 4, Sprawność 3
    Atak miecz 6 obrażenia 3
    Obrona z mieczem i tarczą 5
    Atak kusza 3 obrażenia 2 (ignoruje 1 punkt pancerza celu)
    Zbroja Pancerz 4 z tarczą lub 3 bez tarczy
    Presja fizyczna 6 Presja psychiczna 4
    Konsekwencje 2 xLekka 1xŚrednia 1xPoważna


    Krasnolud KIELON WYHYLON z Mahakamu
    Koncepcja: Krasnolud wolny najemnik z młotem w ciężkiej zbroi
    Problem: Niechęć innych ras i pieniactwo oraz pociąg do ciężkich trunków.
    Cel: Odnalezienie legendarnego miasta elfów, pełnego nieprzebranych skarbów.
    Przeszłość: Syn wodza klanu, ćwiczony w walce, obecnie najemnik, ciągle na trakcie. Nie pociągała go władza (i obowiązki jej przypisane), chciał być wolny więc opuścił dom i ruszył w Świat. Jak wiadomo życie kosztuje, więc najmuje się do różnych armii, karawan i ciągle poszukuje skarbu, który ustawi go do końca życia.

    Umiejętności:
    Poziom 5 Walka młoty
    Poziom 4 Krzepa, Czujność
    Poziom 3 Podstęp, Sprawność, Strzelanie i Miotanie,
    Poziom 2 Przetrwanie, Urok, Siła Woli, Wyszukiwanie
    Poziom 1 Wiedza (Handel), Języki (krasnoludzki i wspólna mowa), Bijatyka, Leczenie, Empatia
    Suma punktów 40.

    Sztuczki:

    Widzenie w ciemności (Czujność) Postać widzi w ciemności, przy minimalnym świetle, na odległość Czujność x10 metrów.
    Regeneracja (Krzepa) Wymaga Krzepy 4+, za 1 punkt Fate, możesz obniżyć kategorię konsekwencji o 1, np. Średnia staje się Lekka, deklarujesz to w walce. Po zakończonej walce masz o połowę krótszy czas leczenia danej konsekwencji, to już bez punktu losu. (Lekką leczysz w 12 godzin, Średnią w 4 dni, a poważną w 2 tygodnie). Nie można już tego skracać, poza szybką regeneracją.
    Twardziel (Krzepa) do Toru Presji Fizycznej doliczamy Pełną Odporność a nie jej połowę.
    Walka bronią (styl walka ofensywna) wymaga Walki bronią 3+, daje +1 do Ataku młotem.
    Kusznik +1 trafienia w Ataku za pomocą kuszy, przy Krzepie minimum 4 potrafi ręcznie załadować zwykłą kuszę
    Ekspert w walce młotem +1 obrażeń zadawanych młotem
    Sokoli wzrok (Strzelanie i Miotanie, Czujność) o 1 zmniejsza ew. kary za strzelanie lub miotanie na daleki dystans, wypatrywanie itp.

    Ekwipunek: Ciężka zbroja łuskowa , zestaw podróżny, kusza typowa, dwuręczny młot.
    120 denarów.

    Skrócone bojowe
    Czujność 4, Sprawność 3
    Atak młot 6 obrażenia 4
    Obrona z młotem 5
    Atak kusza 4 obrażenia 2 (ignoruje 1 punkt pancerza celu)
    Zbroja Pancerz 3
    Presja fizyczna 7 Presja psychiczna 4
    Konsekwencje 2 xLekka 1xŚrednia 1xPoważna

    ADRIAN ceap FEHNRYR (nilfgardzki łucznik)
    Koncepcja (Aspekt główny): Nilfgardzki Łucznik
    Problem: Niechęć innych narodów (liczne najazdy Nilfgaardu na ziemie sprzymierzonych.)
    Cel: Pomoc najsłabszym i najuboższym. Uważa się bardziej za Temerczyka niż Nilgardczyka.
    Przeszłość: : Potomek bogatego właściciela manufaktury w Wyzimie, obecnie zniszczonej.

    Umiejętności:

    Poziom 5 Strzelanie i Miotanie
    Poziom 4 Podstęp, Czujność, Leczenie
    Poziom 3 Krzepa, Przetrwanie, Sprawność, Walka miecze,
    Poziom 2 Wyszukiwanie, Siła Woli, Urok
    Poziom 1 Jeździectwo, Języki (temerski, nilfgardzki i wspólny), Empatia , Wiedza (handel), Fach (myśliwy)

    Ekwipunek: kolczuga, krótki miecz, refleksyjny łuk (+1 obrażeń)i strzały, zestaw podróżny, płaszcz maskujący, nóż myśliwski. 117 orenów.

    Sztuczki:
    Widzenie w ciemności (Czujność) Postać widzi w ciemności, przy minimalnym świetle, na odległość Czujność x10 metrów
    Twardziel (Siła) do Toru Presji Fizycznej doliczamy Pełną Krzepę a nie jej połowę.
    Walka defensywna (Strzelanie i Miotanie ) wymaga Strzelania i Miotania 4+, Zwinności 3+. Pozwala użyć Strzelania i Miotania zamiast Broni Białej jako Obrony bliskiej w walce bezpośredniej.
    Precyzyjny strzał lub rzut (Czujność) trafiasz w odsłonięte miejsca, rzut nożem lub strzał ignoruje 2 punkty pancerza celu.
    Tropiciel (Przetrwanie), wymaga Przetrwania lub Myślistwa 3+. Daje +2 premii do testów tropienia, wykonywanych za pomocą Przetrwania lub Myślistwa.
    Dodatkowa lekka konsekwencja fizyczna.


    Skrócone bojowe
    Czujność 4, Sprawność 3
    Atak z łukiem 5, obrażenia 3 (ignoruje 2 punkty pancerza celu)
    Obrona z łukiem 5
    Atak miecz 3 obrażenia 2
    Obrona z mieczem 3
    Zbroja kolczuga Pancerz 2
    Presja fizyczna 6 Presja psychiczna 4
    Konsekwencje 2 xLekka 1xŚrednia 1xPoważna

    VERONIKA, kapitan tarczowników z Cintry

    Koncepcja (Aspekt główny): Cintryjski dowódca oddziału piechoty pancernej, zbrojny w kolczudze, w ręku buzdygan i solidna, dębowa tarcza. Niebrzydka i zgrabna kobieta, hardo lejąca po łbach silniejszych od siebie mężów.
    Problem: Głównym przyjacielem, a zarazem wrogiem dowódcy jest alkohol. Tylko w nim utopić mogła smutki i znaleźć siłę by nadal żyć. Lecz jak to z alkoholem czasem bywa - przyćmiewa niektóre zmysły. Dodatkowo nienawiść do wszystkiego co z Nilfgaardu przyszło.
    Cel: Podróże, wojaczka, dobre piwo i romans z przystojnym rycerzem. Brak określonego celu. Strata i krzywdy wyrządzone jej przed laty, zatarła w Veronice szlachetniejsze uczucia i ambicje. Ślepa wiara w to co los przyniesie.
    Przeszłość: Dawniej dowódca oddziału piechoty zaciężnej, który stacjonował w Cintrze. Po zdobyciu i spaleniu miasta przez wojska nilfgaardzkie, Veronika jako jedyna ze swego oddziału przeżyła rzeź i porzucając ostatecznie rozpacz - powędrowała w kierunku krain północy. Od tego czasu tuła się po świecie, zarabiając na przeżycie orężem i pięścią, najmując się jako zwykły zbir czy wojak gdziekolwiek, byle nie w regularnym wojsku.

    Umiejętności:
    Poziom 5 Walka bronią i tarczą
    Poziom 4 Podstęp, Przywództwo
    Poziom 3 Krzepa, Sprawność, Czujność
    Poziom 2 Hazard, Siła Woli, Strategia i taktyka, Bijatyka
    Poziom 1 Wiedza (wojskowość), Języki (mowa wspólna, dialekt nilfgaardzki), Kontakty, Zastraszanie/Prowokowanie, Występ

    Sztuczki:
    Cintryjski dowódca +1 do testów Przywództwa w dowodzeniu, może używać Przywództwa zamiast Uroku w zwykłych rozmowach
    Tarczownik (styl Walka bronią i tarczą) wymaga Krzepy 3+ oraz używania tarczy. Daje +1 dodatkowego Pancerza w walce bezpośredniej. Czyli normalnei tarcza daje +1 pancerza, a z tarczownikiem daje +2 do pancerza fizycznego.)
    Mistrz Tarczowników (styl Walka bronią i tarczą) - wymaga Krzepy 3+, Sprawności 3+ i sztuczki Tarczownik oraz używania tarczy. Daje +1 do Obrony w walce bezpośredniej, poza bonusami z Tarczownika.
    Twardziel (Krzepa) do Toru Presji Fizycznej doliczamy Pełną Siłę a nie jej połowę.
    Nieugięty (Siła Woli) do Toru Presji Psychicznej doliczamy Pełną Siłę Woli a nie jej połowę.
    Dodatkowa lekka konsekwencja
    Zastraszanie grupy (Specjalna) Kiedy bohater używa Zastraszania przeciwko hordzie (grupie), przeciwnicy nie dostają premii do Obrony z uwagi na liczebność. (Bronią się albo na Siłę Woli, albo na swoje Zastraszanie - normalnie mają taki bonus do Obrony na Zastraszanie jak za przewagę liczebną w walce). Używamy po prostu najwyższej Siły Woli w grupie zastraszanych, nie dodając im premii za liczebność grupy

    Ekwipunek:
    Solidna, dębowa tarcza okrągła, Hauberk, Kaptur kolczy, Zestaw podróżny, Kreda
    190 denarów


    Skrócone bojowe
    Czujność 3, Sprawność 3
    Atak buzdygan 4 obrażenia 2
    Obrona z buzdyganem i tarczą 6
    Zbroja Pancerz 5 z tarczą
    Presja fizyczna 6 Presja psychiczna 5
    Konsekwencje 1 x Lekka 1xŚrednia 1xPoważna
    Ostatnio edytowane przez Pampa ; 12-02-2015 o 09:55

  2. #2
    Szambelan Awatar Araven
    Dołączył
    Jan 2011
    Postów
    11 935
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    402
    Otrzymał 276 podziękowań w 234 postach
    Wprowadzenie do PBF-a

    Minął niespełna rok od zakończenia wojny z Nilfgardem. jej ślady pozostały jednakże w otoczeniu, spalone i wyludnione wsie i miasteczka, masa włóczących się dezerterów i najemników szukających zajęcia
    Jesteście w Temerii, na podgrodziu Braniboru, z pewnych powodów do samego miasta nie wjechaliście, jest tam za drogo dla Was i ktoś mógłby was uznać za szpiegów albo dezerterów. Na podgrodziu przymyka się oczy na zbrojnych takich jak wy.

    Temeria
    Najpotężniejsze z Czterech Królestw, silne, bogate, sprawnie zarządzane. Środkiem nurtu Pontaru graniczy z Redanią, z którą często prowadzi wojny celne. Czerpie wielkie dochody z kupiectwa, bowiem przebiegają przez nie ważne szlaki handlowe z Aedirn i Cintry. Stolicą jest Wyzima, położona w centrum kraju, nad Jeziorem Wyzimskim. Dziwne to miasto, bo choć w większości murowane (kamienie są tanie ze względu na bliskość Mahakamu), otoczone jest wałem ziemnym najeżonym drewnianym ostrokołem.
    W krajobrazie Temerii dominują pola uprawne, jednak nie brak tam i lasów (porastają leżącą na zachodzie państwa księstwo Ellander –z drewnianą stolicą o tej samej nazwie – spokojne i zaciszne miejsce, centrum kultu Melitele), nie brak także gór i wzgórz, na południu i wchodzie: przede wszystkim w masywie Mahakamu, ojczyźnie krasnoludów, pozostającym po (raczej teoretyczną) władzą królów Temerii. Mahakam to kraina ośnieżonych szczytów pod którymi znajdują się wielkie podziemne krasnoludzkie i gnomie miasta, otoczone hutami, fabrykami, kuźniami, produkującymi zresztą olbrzymie ilości oparów i dymów (przez nie niektóre góry wyglądają niczym wulkany). W Mahakamie nie brakuje też urokliwych dolin, zamieszkanych przez niziołki. Niestety produkuje się tam zbyt mało żywności by nakarmić wszystkich głodnych, co jest głównym powodem związku z Temerią. Jedzenie w zamian za wspaniałą broń i wyroby rzemieślnicze…

    Własnie brak żywności najbardziej doskwiera mieszkańcom. Normalnie posiłek w postaci gulaszu kosztuje 2 denary, teraz zaś karczmarz liczy sobie 5, ostatnio cena spadła do 3 denarów bo wasz gospodarz, właściciel zajazdu Pod Turem, gdzie obecnie jesteście znalazł nowego dostawcę mięsa. Oberżysta Ginter patrzy na Was uważnie, mówiąc słuchajcie pany najemniki, miałbym dla Was pewne zlecenie. Zainteresowani?

    Wpis Techniczny, poza grą:
    We wpisach technicznym wyjaśniam dodatkowe kwestie, także mechaniczne. Jesteście we 3 w zajeździe Pod Turem, na podgrodzu Braniboru, dużego miasta w Temerii. Jest tu drogo, ale nie tak jak w samym Braniborze, wasz gospodarz ma dla Was jakieś zlecenie. Czekam na fabularną reakcję i wypowiedzi za wasze Postaci. Obok krasnoluda i Nilfgardczyka jest z wami temerski landsknecht Wurst.
    Ostatnio edytowane przez Araven ; 30-11-2014 o 14:42

  3. #3
    Pampa
    Gość
    Mehir przyglądając się dość podejrzanie wyglądającemu kawałkowi mięsa spojrzał na karczmarza i rzekł siląc się na jak najbardziej naturalny akcent:
    -A skąd to mięso? Jako jedyni macie tak niskie ceny a żadnej trzody w pobliżu nie widziałem.
    Nabrał kolejną łyżkę rzadkiej cieczy i mówi dalej:
    - Co to za zlecenie i ile płacicie? Aha, i od razu mówię, połowa płatna z góry. Nie wiem jak pan krasnolud i ten zacny Temerczyk.

  4. #4
    Szambelan Awatar Araven
    Dołączył
    Jan 2011
    Postów
    11 935
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    402
    Otrzymał 276 podziękowań w 234 postach
    Karczmarz pod spojrzeniem Mehira, zaczął miętolić fartuch i rzekł:

    - A właśnie udało mi się kupić sporą partię dziczyzny od rzeźnika Johanna, pojawił się na rynku niedawno i ma konkurencyjne ceny. Nie chce zdradzić swego dostawcy, to właśnie Wasza rola. Dowiedzieć się skąd Johann bierze mięso. Na tym można dużo zarobić. Musicie trochę powęszyć w tej sprawie.

    - Powiedzmy tak będę was w ramach zaliczki utrzymywał za darmo, macie u mnie mieszkanie i wyżywienie, przez tydzień we trzech, a Jak ustalicie dostawcę i skontaktujecie mnie z nim, zapłacę każdemu po 200 denarów. Może być?

    Wpis Techniczny, poza grą:
    Zważywszy na chudość waszych sakiewek to dość hojna oferta. Dzienne utrzymanie tutaj to około 10 denarów dziennie na 1 osobę, spanie we wspólnej izbie z innymi gośćmi, wyżywienie, jakieś piwo. Wojna wywindowała ceny. Decyzja należy do was. Mięso ma nieco dziwny smak, ale jest smaczne, może to rzeczywiście dziczyzna jakaś. Jesteście głodni, więc jecie ze smakiem.
    Ostatnio edytowane przez Araven ; 30-11-2014 o 14:42

  5. #5
    sadam86
    Gość
    Kielon tęsknie patrząc w pusty kufel:
    -Powęszyć zawsze można, a i kogoś przy okazji młoteczkiem pomacać.
    Tu krasnolud czule głaszcze obuch i mówi do karczmarza
    -Byleś tylko karczmarzu w swojej gościnie raczył Nas lepszym trunkiem niż to piwo czerpane chyba z kałuży
    Spogląda też z ukosa na temerczyka i rzuca grubiańsko:
    -A ty Wurst chcesz coś zarobić?

  6. #6
    Szambelan Awatar Araven
    Dołączył
    Jan 2011
    Postów
    11 935
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    402
    Otrzymał 276 podziękowań w 234 postach
    Wurst, twardy, mierzący ponad 6 stóp czarnowłosy landsknecht odrzekł:
    - Pewnie, ze można zarobić, denary się kończą. Możemy się rozejrzeć, poobserwować, popytać. Ale Kielon dobrze prawi karczmarzu, dajcie nam lepszego piwa, niż to coś co pijemy, takiego co ma w sobie więcej piwa niż wody. Pojmujecie?

    Karczmarz zmarszczył brwi i odrzekł nieco urażonym tonem,
    - U mnie się piwa nie rozwadnia, ale dam wam inne. Czyli bierzecie tę robotę tak?

    Wpis Techniczny, poza grą:
    Wiecie gdzie jest kram tego rzeźnika. Pytanie jak chcecie się zabrać za to zadanie?. Co robicie, pytacie czy obserwujecie, dajecie jakieś łapówki by się czegoś dowiedzieć?. Czyli jaki macie plan działania?.
    Sami też możecie się naradzać w trybie Technicznym lub lepiej fabularnym, by ustalić wspólny plan.

  7. #7
    Pampa
    Gość
    Po posiłku Mehir solidnie po żołniersku dał wyraz zadowoleniu z pełnego brzucha i rzekł:
    - Ubiliśmy targu karczmarzu, każ wytoczyć beczkę dobrego piwa co by uczcić udany interes.
    Po czym zwrócił się do krasnoluda i Temerczyka:
    - I co? Coś za dużo proponuje jak na taką łatwą robotę. Można by karczmarza przycisnąć żeby więcej opowiedział.

  8. #8
    sadam86
    Gość
    Krasnolud doniośle pierdząc w stołek, zwraca się do Mehira
    -Eee może najpierw przycisnąć nieco pomocników karczmarza, tamta ładna kuchareczka wygląda jakby coś wiedziała hehe, a naszego gospodarza proponuję poobserwować dyskretnie. A i posłuchać plotek na rynku by się zdało.

    Wpis techniczny
    Mehir powinien być takim jakby przywódcą drużyny, Krasnolud na kontakty z ludźmi niezbyt się nadaje. Co do taktyki wyjaśnienia sprawy mięsa proponuję obserwację, na łapówki Nas nie stać.
    Ostatnio edytowane przez Araven ; 30-11-2014 o 13:14

  9. #9
    Szambelan Awatar Araven
    Dołączył
    Jan 2011
    Postów
    11 935
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    402
    Otrzymał 276 podziękowań w 234 postach
    Wurst odrzekł,
    - Hm 200 denarów na głowę to niby sporo, ale pewny dostawca mięsa, przy obecnych cenach pozwoli karczmarzowi dużo zarobić. Rzeźnik dolicza swoją marżę, a tak nasz gospodarz pominie pośrednika, jak się dogada z dostawcą i dużo na tym zarobi.

    Ale łatwe to pewnie nie będzie, bo karczmarz sam by się dowiedział kto jest dostawcą mięsa dla rzeźnika Johanna.
    Ostatnio edytowane przez Araven ; 30-11-2014 o 13:14

  10. #10
    Szambelan Awatar Araven
    Dołączył
    Jan 2011
    Postów
    11 935
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    402
    Otrzymał 276 podziękowań w 234 postach
    Jak tak sobie rozmawiacie, setnik wypatrzył znanego sobie z czasów wojny nilfgardzkiego łucznika, jaki mu pomógł w czasie ucieczki. Po tym jak setnika, ponoć niesłusznie oskarżono o defraudację pieniędzy z wojskowej kasy.
    Łucznik podszedł do Was, skinąwszy wam głową na powitanie.


    Wpis techniczny:

    Co konkretnie robicie i w jakiej kolejności?. Przyciskacie karczmarza i tutejszą kucharkę? Idziecie w okolice jatek rzeźniczych. Są one na miejscowym targu, handluje się tam wszystkim, nie tylko żywnością.
    Ew. Ktoś wtajemnicza łucznika? Dopuszczacie go do spółki? Może być niebezpiecznie, dodatkowy łuk się przyda. A setnik wie, że łucznik strzela jak elf niemalże. Może karczmarz coś dorzuci do puli, ale trzeba z nim pogadać.

    Edit: Wpisy techniczne, umieszczajcie na dole, pod fabularnymi.

    Na razie tempo mamy zawrotnie, ale wszystko mocno zwolni wkrótce. ale korzystając z niedzieli, może nieco podgonimy.

    Edit 2: Dołączy Adriankowaty jako nilfgardzki łucznik. Teraz to już was za szpiegów będą brać jak nic.
    Adriankowaty przedstaw się w grze i możesz robić wpisy. Twoją postać wstawię raczej jutro, zgodnie z tym co mi wysłałeś na PW.
    Ostatnio edytowane przez Araven ; 30-11-2014 o 15:46

Strona 1 z 59 1231151 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •