Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Bellum Crucis 7.0 - dyskusja ogólna



Strony : 1 2 3 [4]

Cytryna15
23-06-2017, 10:49
Rzecz w tym, że w późniejszym etapie gry po prostu nudne jest ciągłe przemieszczanie kilkunastu kupców co turę, więc lepiej żeby ich wcale nie było. Hmm, zgaduję, że AI też płaci za rekrutację agentów, więc gdyby ustawić bardzo wysoką cenę to chyba komputer nie odłoży kilkunastu czy kilkudziesięciu tysięcy tylko po to żeby kupić agenta?

Araven
23-06-2017, 13:11
Kupcy dają dużo kasy. Ai moze mieć część agentów ze skryptów, w 6.3 tak było w 7.0 to chyba zostało. nawet jak nie ma ze skryptów to drdzy agenci niekoniecznie je powstrzymają. Najprościej zablokować rekrutację kupców co jest proste i szybko to można zrobić. W pliku edb przed merchants wstaw; taki znak. Jest on używany w wielu miejscach tego pliku. Zadziała i na sava ale obecni kupcy muszą wymrzeć. Musisz poblokować wszystkim nacjom kupców w kilku budynkach. Kopię pliku zrób przed zmianami jak coś pomieszasz. Grasz jak rozumiem na Megasubmodzie? A na jakim ai?

Cytryna15
23-06-2017, 14:35
Tak, gram na Megasubmodzie z AI Pitera 4.2. Ten sposób zadziałał, kupcy zniknęli z okna rekrutacji, zastanawiam się tylko czy grać na poziomie Normalnym, czy Trudnym- istnieje może jakiś spis różnic pomiędzy nimi?

Araven
23-06-2017, 16:02
W agresywności kompa.

Cytryna15
23-06-2017, 20:19
Ok, po rozegraniu kilku tur widzę, że moja koncepcja usunięcia kupców ma jedną, ale dość istotną wadę. Generałowie mają "Zapasy", do których uzupełniania potrzebni są kupcy rekrutowani w zamkach... No cóż, chyba muszę się jednak pogodzić z kupcami.

Cytryna15
24-06-2017, 08:29
Mniejsza z tym, udało mi się znaleźć "kompromis", który trochę ograniczy ilość kupców. 1 'rynek' = 1 kupiec, ulepszanie rynku do wyższych poziomów nie spowoduje zwiększenia limitu, zatem mając 10 prowincji można mieć 10 kupców... No to niezłe ograniczenie, ale niech już będzie :D Zainteresowała mnie inna rzecz w pliku edb- na samym dole są budynki unikalne typu Wawel. Wpadłam na pewien pomysł, ale żeby sprawdzić czy to zadziała, dopisałam temu budynkowi możliwość rekrutacji jakichś tam rycerzy "Georgian Knights", w edu dodałam tych rycerzy Polsce, skopiowałam ich obrazki (#georgian_knights i georgian_knights_info) do odpowiednich folderów z obrazkami polskich jednostek i w sumie prawie to zadziałało, ale... Ale w trybie bitewnym ten oddział nie miał tekstur. Siedziałam wczoraj, a raczej dzisiaj, do 1, próbując kopiować inne pliki, ale nic nie wyszło, tekstury się nie pojawiły. Jakieś sugestie?

Piter
24-06-2017, 11:01
Mniejsza z tym, udało mi się znaleźć "kompromis", który trochę ograniczy ilość kupców. 1 'rynek' = 1 kupiec, ulepszanie rynku do wyższych poziomów nie spowoduje zwiększenia limitu, zatem mając 10 prowincji można mieć 10 kupców... No to niezłe ograniczenie, ale niech już będzie :D Zainteresowała mnie inna rzecz w pliku edb- na samym dole są budynki unikalne typu Wawel. Wpadłam na pewien pomysł, ale żeby sprawdzić czy to zadziała, dopisałam temu budynkowi możliwość rekrutacji jakichś tam rycerzy "Georgian Knights", w edu dodałam tych rycerzy Polsce, skopiowałam ich obrazki (#georgian_knights i georgian_knights_info) do odpowiednich folderów z obrazkami polskich jednostek i w sumie prawie to zadziałało, ale... Ale w trybie bitewnym ten oddział nie miał tekstur. Siedziałam wczoraj, a raczej dzisiaj, do 1, próbując kopiować inne pliki, ale nic nie wyszło, tekstury się nie pojawiły. Jakieś sugestie?

Zamiast pograć i zobaczyć z czym się je tego moda i jak wiele jest w nim kombinacji to godzinami nad plikiem siedzi, żeby z unikalnych budynków można było coś szkolić.

Araven
24-06-2017, 13:59
Można też zablokować kupców w zamkach. Z dodawaniem nowych jednostek to tak prosto nie działa. Poradniki są na ten temat na forum. Sam dawno temu dodawałem tylko nowych najemników.

Jakien Kolwiek
24-06-2017, 16:16
Mniejsza z tym, udało mi się znaleźć "kompromis", który trochę ograniczy ilość kupców. 1 'rynek' = 1 kupiec, ulepszanie rynku do wyższych poziomów nie spowoduje zwiększenia limitu, zatem mając 10 prowincji można mieć 10 kupców... No to niezłe ograniczenie, ale niech już będzie :D Zainteresowała mnie inna rzecz w pliku edb- na samym dole są budynki unikalne typu Wawel. Wpadłam na pewien pomysł, ale żeby sprawdzić czy to zadziała, dopisałam temu budynkowi możliwość rekrutacji jakichś tam rycerzy "Georgian Knights", w edu dodałam tych rycerzy Polsce, skopiowałam ich obrazki (#georgian_knights i georgian_knights_info) do odpowiednich folderów z obrazkami polskich jednostek i w sumie prawie to zadziałało, ale... Ale w trybie bitewnym ten oddział nie miał tekstur. Siedziałam wczoraj, a raczej dzisiaj, do 1, próbując kopiować inne pliki, ale nic nie wyszło, tekstury się nie pojawiły. Jakieś sugestie?

Ehe Cytryna15 jeśli dłubałaś tylko w plikach edb oraz edu to tak to może wyglądać.
Nie mam zainstalowanego tego moda teraz, więc nie mam pewności ale uważam że błąd jest w pliku battle_models (data/unit_models/...)
W edu w wersie "armour_ug_models " masz nazwę tekstury pod jaką występuje w pliku battle_models.
Otwierasz plik battle_models wciskasz ctr+F i znajdujesz tę jednostkę. Jest ona przypisana do kilku nacji prawdopodobnie.
Musisz tam dodać też nację poland.
Oczywiście może być też kilka innych przyczyn tego błędu, ale tak jak napisałem wcześniej nie mam tego moda teraz więc nie jestem w stanie stwierdzić co i jak.

Zormar Rivaks
26-06-2017, 06:57
Wróciłem do tego moda i postanowiłem sobie pograć Królestwem Aragonii. Nie powiem kampania jest wymagająca (praktycznie od samego początku wojna z Maurami oraz Leończykami.

Niemniej chciałem poruszyć inną kwestię. Dlaczego nikt nie chce zawrzeć ze mną sojuszu? Oferuję go Portugalczykom, Pizańczykom, Anglikom, Francuzom itd. i nic. Oferuję im złoto, mapę, przemarsz wojsk, co tylko się da, a ci nic... Macie jakieś rady co do sojuszów? Nie powiem, że jacyś sojusznicy by się przydali patrząc po ilości rozgrywanych potyczek, przez co muszę ciągle inwestować w nowe jednostki obronne, co strasznie zmniejsza dochody, a tym samym nie mam możliwości jakiejś sensownej rozbudowy, by zwiększyć zarobki.

Piter
26-06-2017, 13:16
Wróciłem do tego moda i postanowiłem sobie pograć Królestwem Aragonii. Nie powiem kampania jest wymagająca (praktycznie od samego początku wojna z Maurami oraz Leończykami.

Niemniej chciałem poruszyć inną kwestię. Dlaczego nikt nie chce zawrzeć ze mną sojuszu? Oferuję go Portugalczykom, Pizańczykom, Anglikom, Francuzom itd. i nic. Oferuję im złoto, mapę, przemarsz wojsk, co tylko się da, a ci nic... Macie jakieś rady co do sojuszów? Nie powiem, że jacyś sojusznicy by się przydali patrząc po ilości rozgrywanych potyczek, przez co muszę ciągle inwestować w nowe jednostki obronne, co strasznie zmniejsza dochody, a tym samym nie mam możliwości jakiejś sensownej rozbudowy, by zwiększyć zarobki.

Jak masz słabą armię i gospodarkę to ciężko o sojusze, jak będzie wspólny wróg to sami mogą zaoferować sojusz. Przez mariaż łatwiej o sojusz i przez wysyłanie prezentów przed ofertą.

Cytryna15
26-06-2017, 15:42
Gram na normalnym, ale to AI zdecydowanie nie jest normalne. Już w 9 turze wojnę wypowiedzieli mi Niemcy, teraz w 41 turze mam jeszcze wojnę z Norwegią, Rosjanami i Danią. Dania zaproponowała mi sojusz, zaakceptowałam i w swoim kolejnym ruchu mnie zaatakowała... Niemcy nie chcą rozejmu, chociaż stracili Wiedeń, Magdeburg i Salzburg, ciągle atakują Pragę, gdzie ciągle przegrywają, ale w ogóle im to nie przeszkadza. Rosjanie cały czas wysyłają swoje wojska na Halicz, gdzie rozbijam wszystko co nadejdzie, ale oni zdaje się nie mają zamiaru przestać. Problem w tym, że cały czas muszę uzupełniać wojska w tych regionach. Uciekając przed wojskami duńskimi dotarłam do ostatniej prowincji Norwegów, może chociaż ich uda mi się pozbyć. Nie wiem co się stało, AI Pitera w 6.3 było spoko, a tutaj to jest jakiś rak, którego jedynym celem jest atakować gracza. I tak mam szczęście, że papież nie zwołał na mnie krucjaty, na razie musi wystarczyć mi ekskomunika.

Piter
26-06-2017, 16:03
Gram na normalnym, ale to AI zdecydowanie nie jest normalne. Już w 9 turze wojnę wypowiedzieli mi Niemcy, teraz w 41 turze mam jeszcze wojnę z Norwegią, Rosjanami i Danią. Dania zaproponowała mi sojusz, zaakceptowałam i w swoim kolejnym ruchu mnie zaatakowała... Niemcy nie chcą rozejmu, chociaż stracili Wiedeń, Magdeburg i Salzburg, ciągle atakują Pragę, gdzie ciągle przegrywają, ale w ogóle im to nie przeszkadza. Rosjanie cały czas wysyłają swoje wojska na Halicz, gdzie rozbijam wszystko co nadejdzie, ale oni zdaje się nie mają zamiaru przestać. Problem w tym, że cały czas muszę uzupełniać wojska w tych regionach. Uciekając przed wojskami duńskimi dotarłam do ostatniej prowincji Norwegów, może chociaż ich uda mi się pozbyć. Nie wiem co się stało, AI Pitera w 6.3 było spoko, a tutaj to jest jakiś rak, którego jedynym celem jest atakować gracza. I tak mam szczęście, że papież nie zwołał na mnie krucjaty, na razie musi wystarczyć mi ekskomunika.

Może tak ta kampania się potoczyła. Wielu narzekało, że na normalnym bot jest mało agresywny.

Araven
27-06-2017, 07:56
Ew. wypróbujcie to ai: https://www.easypaste.org/file/CKmaJWQV/Ai.Bellum.opcja.rar?lang=pl

Po wypakowaniu plik z katalogu wrzucić do data moda i nadpisać. Usunąć map.rwm z Ufficiale. Nowa kampania zalecana ale na starej pójdzie, ale nie wiem na ile wtedy wpłynie na ai. Zrobić kopię pliku oryginalnego lub aktualnie używanego nim nadpiszecie. Raczej na VH kampania na tym ai ale można i niżej.

Cytryna15
29-06-2017, 21:32
Huh, już sobie poradziłam.

Pozostałościami mojej armii zdobyłam ostatnie miasto Norwegii, jednocześnie pozwalając Danii zdobyć dwa moje zamki, odparłam nagły najazd wojsk węgierskich na Kraków i z zaskoczenia zajęłam im prowincję. Zauważyłam, że północna część Cesarstwa jest prawie pusta, więc wykorzystałam okazję i zdobyłam tam trzy miasta, co okazało się kluczowe, ponieważ kończyły mi się pieniądze... W tej sytuacji postanowiłam w ramach pokoju zaoferować Węgrom miasta Utrecht i Koln, uprzednio burząc wszystkie budynki jakie tam się znajdowały. Teoretycznie przegrałam wojnę z nimi, ale dzięki temu zarobiłam kilkanaście tysięcy bizantów, Węgrzy zgodzili się później na sojusz (wow), którego zawarcie natychmiastowo zakończyło moją wojnę z Rosjanami :D Niezłe combo, obecnie oblegam ostatnie miasto Danii, a Niemcom pozostały dwie prowincje.

Z moich obserwacji wynika, że Polska ma strasznie biedne jednostki, jedynie konnica strzelecka nadrabia to jakoś.

Mam jeszcze takie pytanie odnośnie Mongołów: ich armie będą iść na jakieś konkretne miasto, ignorując wszystkie osady napotkane po drodze?

Araven
30-06-2017, 06:45
Mongołowie są mocno nieprzewidywalni. Mogą się długo kręcić albo zaczną podbijać ostro.

Cytryna15
09-07-2017, 20:44
Dlaczego tak wielu moich generałów dostaje cechę "Zadatki na buntownika"? Opis mówi coś o tym że "mądrze byłoby go doprowadzić pod osąd, ..., przywracając lojalnosć"- można zatem coś zrobić żeby ta cecha im zniknęła?

Araven
13-07-2017, 06:30
To losowe. Trzeba by efekt tej cechy zmienić w pliku od cech postaci. Tylko nie wiem czy to by działało na save. Zmniejszyć kary do lojalności.

Lectre
04-10-2017, 17:05
Gra ktoś jeszcze w Bellum? Po małej przerwie na Rome 2 (czyli jednej kampanii Rzymem) wróciłem do BC 7, ale kartonowe jednostki irytują mnie jak nigdy. Chyba wrócę do 6.3 ; )

Araven
04-10-2017, 21:09
Ja się przymierzam do kampanii. Mam tylko BC 7.0 z Megasubmodem. Zagram pewnie na nim. Niektóre jednostki sa ok, inne słabe bywają. Trudno. Dużo bitew i tak robię z automatu.

Lectre
05-10-2017, 08:16
Włoskie są bardzo ładne (ciekawe dlaczego :F), ale np twarze i brody u wschodnich, jak np Polska czy Litwa, to już tragedia. Zabieram się dzisiaj za Gruzję albo Polskę.

Araven
05-10-2017, 11:14
Trudno trzeba to przełknąć. Zagram może na jakimś innym ai niż do tej pory. Ja Bizancjum albo Gruzją zagram. Co by nie pisać 7.0 jest bardzo stabilne i świetnie spolszczone dzięki pracy i poprawkom wino. Z Megasubmodem polecam. Zagram w dalszej kolejności może którąś z włoskich nacji.

Lectre
05-10-2017, 12:57
Ja gram na Pitera 4.2. O ile udało mi się na trudnym przejść długą kampanię Genuą, to Polską totalnie nie potrafię - po 20 turze mam wojnę z Litwą, Suzdalami, Nowogrodem i Węgrami (Ci ostatni złamali sojusz przy 7/10). Zacząłem grać norm/norm.

Araven
05-10-2017, 13:03
Ja Polską na Pitera dałem radę ale namęczyłem się strasznie przez pierwsze 100 tur. Musiałem dużo bitew grać ręcznie. Generalnie używam autoresolve. Ale czasami nie ma wyboru. Przestałem grać około 1430 roku, Abbasydzi zdominowali Azję i Afrykę, ja Europę. Nie kontynuowałem już gry. Gram obecnie na modach do Attylli ale zatęskniłem do Medka. W BC 7.0 gra Gruzją jest trudniejsza niż w 6.3. Zwłaszcza na ai Pitera 4.2.

balbi
12-10-2017, 21:48
Na jakiej wersji MTW można zainstalować mod BC7? Mam wersję MTW2 bez królestw w wersji 1.03

Sara Temer
12-10-2017, 23:13
Mod wymaga posiadania dodatku Kingdoms - podobnie jak zdecydowana większość modów do Medka ;)

Piter
14-10-2017, 10:21
Jak lubicie powroty do starego dobrego medka, to spróbujcie też tego jak gra zmienia oblicze gdy jedynie zmieni się sztuczną inteligencję i trochę mechanikę i nic więcej, naprawdę, fajny powrót do klasyki :P :

http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?11062-PiterAI-Kr%C3%B3lestwa(sztuczna-inteligencja-kampanie-kr%C3%B3lestw)&p=436241#post436241

wino
14-10-2017, 16:03
Ale to do Belluma pasuje czy tak tylko piszesz w tym wątku żeby spróbować?

Piter
14-10-2017, 17:01
Ale to do Belluma pasuje czy tak tylko piszesz w tym wątku żeby spróbować?

Żeby spróbować ;)

Araven
14-10-2017, 18:14
To ja wypróbuję to ai w Bellum.

SzaryLis
18-11-2017, 10:12
Nie mogę znaleźć opisu, a wróciłem jakiś czas temu do Medka oraz wrzuciłem na ruszt BC 7.0. gra się bardzo fajnie ale nie potrafię "obsługiwać" flot handlowych. Jest ta normalna handlowa i ta korsarska. Ale cokolwiek robię to cały czas jest informacja "bez ładunku" - w jednej i drugiej

wino
18-11-2017, 18:35
Musisz odpłynąć statkami chyba na 4 odległości (4 tury) od stolicy.

Harry-Potter-TW
26-11-2017, 10:34
Nie odpala mi mod w ogóle. EB2 działa. Zainstalowałem bugfixera. Mam windows 10 64 bit gra steam.
Edit: znalazłem rozwiązanie na forum - zmieniłem nazwę na kingdoms.exe

blom88
18-01-2018, 18:35
Witam.
Czy do wersji moda 7.0 istnieje spolszczenie?

Bo chciałbym zainstalować wersję 7.0 tego moda (stabilniejsza i nowsza tak?) plus spolszczenie i ew. Jakoś megamod tak jak w wersji 6.3

Ma ktoś może jakieś aktualne linki do tego wszystkiego?

wino
18-01-2018, 20:18
Ignorantom i śmierdzącym leniom linków nie podajemy.

blom88
19-01-2018, 15:25
Ignorantom i śmierdzącym leniom linków nie podajemy.


Dobra, Dobra wino - Niemiły Użytkowniku :P
Poszukałem znalazłem, ściągnełem, ale mam pytanie:

Rozumiem, że wersja Bellum Crucis 7.0 z mega submodem jest lepsza i stabilniejsza tak?

Zainstalowałem , nie działa, jak klikam na ikone Bellum Crucis to włącza sie czarne okienko jak od dosa i po chwili sie zamyka

Araven
19-01-2018, 17:57
To coś źle zainstalowałeś.

Harry-Potter-TW
19-01-2018, 19:34
Coś takiego miałem. Zmieniłeś nazwę pliku gry na kingdoms jak wyżej w moim poście?

Araven
19-01-2018, 20:12
Instrukcja instalacji dotyczy wersji pudełkowej gry tj. z płyty. W przypadku wersji steam poczytaj o instalacji modów na steam. Odpowiedni temat jest w Zbrojowni.

blom88
19-01-2018, 22:00
Zainstalowałem tak jak pisze na forum w tym katalogu mod itd. Jestem w pracy teraz, ale jak wrócę do domu to wpisze ta komendę na steamie i wtedy spróbuję odpalić, mam nadzieję, że wszystko będzie grało.


//////////

Zrobiłem według Waszych zaleceń i wskazówek jak odpalać mody w grach z steama... Wszystko działa.
Dziękuje za informacje :)

lolek18
10-06-2018, 16:52
Co się robi z uczonymi? Mam paru i nic się nie dzieje nic nie mogę nimi zrobić.

Józef_Smyk
16-11-2019, 19:52
Rozegrałem dotychczas 3 kampanie:
Pierwsza: pełna na hard (dozwolone savy) Szkocją. Do 130-150 tury zająłem jakoś 75 prowincji, Sąsiaduję z almohadami w hiszpanii, Połowcami i Polską (wasal) na wschodzie)

Z uwagi na koszt utrzymania prowinicji (nie pamiętam nazwy) w pewnym momencie praktycznie przestałem budować.

Druga:

Krótka szkocją na normal bez save.

Bez problemu 35 prowincji w jakieś 120 tur, nawet stać mnie było na utrzymywanie kolejki budowy.

Trzecia:

Polską na hard bez save.

34 Prowincji w 90 tur.

Pograłem chwilę slow play do 110 tury, rozwinąłem miasta. Zacząłem mieć jakieś 20k bizantów co ture co gwarantowało powrót do budowania wszystkiego.

Nawet pomogłem Węgrom z bizancjum - odbiłem prowincje które węgrzy stracili i im przekazałem, ale znowu przegrywają.

Pytanie:

Czy ktoś widzi sens dalszej gry - podbijanie całego świata?

Nawet na AI Pitera (gram w z megasubmodem z linku) komputer po przekroczeniu pewnego momentu w rozwoju nie stanowi wyzwania, gra staje się na zasadzie - ok, muszę podbić te kilka prowincji na danym terytorium żeby zakończyć wojnę.

Może gdybym zagrał do 200-300tury slowplay wszyscy się na mnie rzucą? Nie wiem ale slowplay jest nudny (kolejka budowy, tłumienie rebelii, dbanie o zarządców którzy i tak są słabi jeśli tylko siedzą w miastach)

Lwie Serce
16-11-2019, 20:58
O jeszcze ktoś gra w poczciwe Bellum :D Ja nigdy nie dograłem do podbicia świata, kampania po spełnieniu pewnych celów staje się i dla mnie nużąca, jedynie raz walczyłem baaaardzo długo ale to jeszcze w Medievalu 1 gdzie najostrzejsza wojna zaczęła się jak Egiptem wjechałem do Europy i dostałem bęcki. W Bellum grałem głównie Francją i Jerozolimą. Francuzami się nudziło jak Anglia i Niemcy były moje a krzyżowcami po skopaniu bliskiego wschodu (zresztą co za klimat Jerozolimą najeżdżać Europę?).

Piter
16-11-2019, 21:54
Możesz tego spróbować:

http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?14993-Medieval-Ultra-Balanced

Bot nie ma dużych bonusów ale jest wyzwanie.

Dunkel
16-11-2019, 22:55
Ja jeszcze pogrywam, mod niezwykle inspirujący. Gram na starym kompie, na nowym już nie, bo nie chce mi się tego wszystkiego instalować.

Ech, pamiętam czasy tłumaczeń, a dziś na googlowskim excelku funkcja translate rozwiązałaby wszelkie problemy z tłumaczeniem.

Józef_Smyk
16-11-2019, 23:07
Możesz tego spróbować:

http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?14993-Medieval-Ultra-Balanced

Bot nie ma dużych bonusów ale jest wyzwanie.

Brzmi ciekawie, już ściągam.

Lubię mapę z bellum ale przez prawdopodobnie przez jej rozmiar odechciewa się grać do końca.

Edycja:

Jak się nad tym zastanowić to komp nie umie zdobywać miast.

Grając kampanię polską zostawiłem nowogrodowi i księstwu litewskiemu po 2 słabe prowincje, następnie litwa próbowała się dobrać raz do jednych raz do drugich...udało jej się zdobyć jedną prowincję przez jakieś 50 tur.

Piter
17-11-2019, 11:24
Brzmi ciekawie, już ściągam.

Lubię mapę z bellum ale przez prawdopodobnie przez jej rozmiar odechciewa się grać do końca.

Edycja:

Jak się nad tym zastanowić to komp nie umie zdobywać miast.

Grając kampanię polską zostawiłem nowogrodowi i księstwu litewskiemu po 2 słabe prowincje, następnie litwa próbowała się dobrać raz do jednych raz do drugich...udało jej się zdobyć jedną prowincję przez jakieś 50 tur.


Może, kombinowałeś coś z AI bitewnym i to dlatego. W plikach od AI bitewnego jest polecenie, gdzie gdy się da za dużą wartość to bot nie chce oblegać. Ja się właśnie skupiałem na tym, żeby bot umiał zdobywać miasta, to było najważniejsze dla mnie ale łatwo to popsuć coś zmieniając.

Tego, że bot nie umie zdobywać to problem większości AI, o ile skryptami tego nie poprawiają, czyli, że komputer za darmo dostaje armie która idzie oblegać to z tym obleganiem powinno być tu lepiej niż na jakichkolwiek innych AI.

Józef_Smyk
17-11-2019, 12:04
Może, kombinowałeś coś z AI bitewnym i to dlatego. W plikach od AI bitewnego jest polecenie, gdzie gdy się da za dużą wartość to bot nie chce oblegać. Ja się właśnie skupiałem na tym, żeby bot umiał zdobywać miasta, to było najważniejsze dla mnie ale łatwo to popsuć coś zmieniając.

Tego, że bot nie umie zdobywać to problem większości AI, o ile skryptami tego nie poprawiają, czyli, że komputer za darmo dostaje armie która idzie oblegać to z tym obleganiem powinno być tu lepiej niż na jakichkolwiek innych AI.

To najlepsze AI na jakim grałem. Nawet da się robić dyplomację w ograniczonej wersji ale to kwestia narzędzi podstawowych dostarczonych przez podstawkę.

Pamiętam kiedy kupiłem Rome II zaraz po premierze to po 10-20h gry po prostu usunąłem tą grę z uwagi na AI.

Skrypty i AI nie będą myśleć strategicznie 5-10 tur do przodu, technologia się rozwija ale jeszcze za wcześnie.

Muszę sprawdzić jaka to konkretnie wersja, podczas uruchamiania pisze Megasubmod PL II. Z tego co przeglądałem forum i opis AI coraz bardziej wydaje mi się że to nie jest najnowsza wersja.

Nie bawię się w modowanie, jestem raczej konsumentem wdzięcznym całej społeczności moderskiej za to że mogę korzystać z ich dzieł

Jeszcze raz dziękuję.

Piter
17-11-2019, 13:15
To najlepsze AI na jakim grałem. Nawet da się robić dyplomację w ograniczonej wersji ale to kwestia narzędzi podstawowych dostarczonych przez podstawkę.

Pamiętam kiedy kupiłem Rome II zaraz po premierze to po 10-20h gry po prostu usunąłem tą grę z uwagi na AI.

Skrypty i AI nie będą myśleć strategicznie 5-10 tur do przodu, technologia się rozwija ale jeszcze za wcześnie.

Muszę sprawdzić jaka to konkretnie wersja, podczas uruchamiania pisze Megasubmod PL II. Z tego co przeglądałem forum i opis AI coraz bardziej wydaje mi się że to nie jest najnowsza wersja.

Nie bawię się w modowanie, jestem raczej konsumentem wdzięcznym całej społeczności moderskiej za to że mogę korzystać z ich dzieł

Jeszcze raz dziękuję.


Możesz być po prostu za silny i dlatego bot nie atakuje. Poza tym po paru set turach bot się robi bardziej pasywny i nikt na to rady nie wymyślił, coś jest w silniku gry takiego, że tak się dzieje.

Mi się wydaje, że to AI jest specjalnie takie słabe, bo jak widać na przykładzie tego zmodowanego już w medku2 mogło być dużo lepsze AI na ich silniku, a przecież na pewno takie obracające grubymi milionami firmy mają dobrych inżynierów, którzy potrafiliby to dopracować.

Dunkel
17-11-2019, 19:22
Jakby gierki były pisane w pythonie to by AI śmigało jak ta lala.

Józef_Smyk
23-11-2019, 13:19
Zacząłem nową kampanię na VH/VH staram się grać bez save z kilkoma wyjątkami (zabicie generała przez papiestwo, głupia śmierć generała - mało mam, potrzebni mi są - niewykonanie ruchów po kliknięciu zakończenia tury). Małe oszustwa. Jak przegram bitwę to trudno, ale staram się nie przegrywać.

Ale....w końcu jest wyzwanie.

45 tura Polską, wyeliminowałem Cesarstwo wspólnie z Danią. Nie moja wina że carscy mają dobre granice obronne, jeśli ich zaczniesz przejmować nie możesz skończyć żeby mieć korzystne granice obronne na zachodzie.

Niestety nie udało się nic zająć na wschodzie i kiedy Nowogród z Połowcami zajął prowincje Litwy poza Rygą i uzyskał wspólne granice z moim państwem oczywiście zaatakowali.

W międzyczasie Duńczycy zdradzili.

Kasy na budowę oczywiście brak.

Muszę ukarać Danię za zdradę i ich przejąć, ułożyć się z Norwegami, zyskać bufor na wschodzie i odbudować Litwę żeby mnie broniła i będzie git. Niewiadoma to Francja radząca sobie nadspodziewanie dobrze. Mają wojnę z Duńczykami dość kiepskie relacje z moim państwem. Nie chcę z nimi walczyć.

VH/VH jest zaj###isty.

Piter
23-11-2019, 15:36
Fakt, różnice między normalnym, trudnym i bardzo trudnym są bardzo duże. Szkoda, że nie ma w medku funkcji iron made jak w seriach paradoxu.

Eutyches
30-03-2020, 10:37
Będąc pod wpływem :PBulat Steel moda odpaliłem BC7 i uważam, że włoska robota jest klasą dalej samą w sobie, a jeszcze jak się powrzuca nasze orgowe wynalazki, to mniam mniam. Nie oszukujmy się spolszczenie jest gwarantem pełnej zabawy, nawet jak się zna angielski, czy inny język obcy.

Najlepiej by było, jakby najlepsi modujący się spotkali i zrobili moda czerpiąc co najlepsze ze swoich dokonań.
Bulat jest taką jaskółką, że można się dogadać, ale BC myślę długo zostanie najlepszą modyfikacją dla wielu.

Łokero
23-12-2020, 20:41
Cześć, czy ktoś z Was kojarzy jak zmienić liczbę punktów pobożności wymaganą do ogłoszenia dżihadu? Zainstalowałem megasubmoda i nawet jak mam maks pobożności to nie mogę, bo niby za mało. Nie pamiętam w którym to było pliku.

wino
25-12-2020, 12:55
Plik: descr_campaign_db.xml
parametr: required_jihad_piety

no i kilka innych linijek też ma na to wpływ, poczytaj, są opisane, będziesz wiedział.

artorn
14-03-2021, 13:26
Witam,
Instaluję wszystko wg instrukcji z 1 strony, odpalam i mam okno z cmd z jakimś hasłem "upgrade to version pro to remove this screen".3572 dalej nic się nie dzieje, o co tu chodzi?

Piter
14-03-2021, 13:28
Witam,
Instaluję wszystko wg instrukcji z 1 strony, odpalam i mam okno z cmd z jakimś hasłem "upgrade to version pro to remove this screen".3572 dalej nic się nie dzieje, o co tu chodzi?


www.twcenter.net/forums/downloads.php?do=file&id=4287

artorn
14-03-2021, 19:28
ok podziałało :) dzięki

Narion
13-04-2021, 01:52
Witam,

Czy ktoś wie jak spieniężyć ten cholerny skarb wroga? Podchodzę do stolicy, klikam lewym na postaci generała, na ikonce i cały czas nic. Próbowałem szybko, wolno - bez rezultatu.

wino
13-04-2021, 08:29
Musisz stanąć w odległości kilku pól od stolicy.

Araven
13-04-2021, 08:30
Witam. Kliknięcie lewym przyciskiem na postać generała ze skarbem na mapie kampanii zwykle działało, nie zawsze za pierwszym razem. Trzeba nieco dłużej przytrzymać lewy przycisk na generale ze skarbem.

Narion
13-04-2021, 23:43
Kompletnie nie działa. Nie wiem, co robię źle... Próbowałem stanąć przy granicy dzielnicy i zbliżać się powoli do stolicy, co jakiś czas klikając na generała. To musi być jakaś sekretna technika... Czy wystarczy kliknąć raz na figurce generała na mapie, czy dwa razy i za drugim przytrzymać? Wkur... mnie to niebożebnie.

wino
14-04-2021, 07:19
Kolego, aż sprawdziłem jak działa ten skrypt, bo ten Twój nerw aż na mnie przeszedł. Jest prosty i krótki. Musisz spełnić te 3 warunki:
- wybrać gienka. Tam chyba chodzi o to, że nie wystarczy go zaznaczyć, ale trzeba otworzyć okno postaci;
- gienek musi mieć przy sobie skarb;
- musi być w odległości mniej niż 5 pól od stolicy. Stolicy frakcji, a nie stolicy regionu;

Po tym jak otworzysz okno postaci z ancillariesów znika skarb a do Twego skarbca wpada odpowiednio 1000, 2000 lub 3000. Więc jeśli wszystko robisz dobrze, to pozostaje opcja, że grasz w jakąś okrojoną wersję moda, bez tego skryptu.

P.S. ech, patrząc na plik ze skryptami, przypomniało mi się, że w zamierzchłych czasach poprawiałem kompletnie zwalony skrypt Bulgar Revolt. Oryginalna wersja była zabugowana, więc ostatecznie nie została dołączona do Belluma 7. Ja ją poprawiałem, ale zabrakło mi determinacji. A był taki łany, taki śliczny był... może kiedyś...

Narion
15-04-2021, 11:06
Wydaje mi się, że zbliżamy się do wyjaśnienia. Wg. mnie mam wersję Bellum Crucis 7.0 zainstalowana zgodnie z instrukcją z pierwszej strony tego wątku. Podpowiesz może, w jakim pliku znajduje się skrypt dotyczący skarbu? Sprawdzę czy go mam i wyjaśnię temat.

wino
15-04-2021, 12:59
...\data\world\maps\campaign\custom\Ufficiale\camp aign_script.txt.

Skrypt nr 36.

Narion
15-04-2021, 14:41
No cóż, skrypt jest ale nie działa. Żeby nie psuć sobie zabawy zastępuję go konsolą :-) Dzięki za pomoc!

spawamtory
22-04-2021, 10:41
Witam,
Mam pytanie dotyczące rozgrywki, jestem raczej niedzielnym graczem i nie mogę znaleźć odpowiedzi.
Gram w tego moda w wersji 7.0 i mam surowce które pozwalają np rekrutować jednostki psów bojowych, słoni czy jednostek na wielbłądach, i tu jest moje pytanie, jak się rekrutuje tego typu jednostki? mam kupca ustawionego na danym surowcu ale za bardzo nie wiem co dalej.
Z góry dziękuje za odpowiedź
Pozdrawiam
Mateusz

wino
22-04-2021, 11:50
Nie mam obecnie zainstalowanego Medka II, więc ciężko mi powiedzieć. Jak przybliżysz którą frakcją grasz i dokładne nazwy jednostek (bo ani psy bojowe, ani słonie nie są poprawną nazwą, bo nie istnieją takie oddziały) to spróbuję pomóc zaglądając w pliki.

EDIT: odnośnie słoni to znalazłem jedną jednostkę tego typu - Słonie bojowe. Jest to oddział najemny, rekrutowany w Zajeździe dla karawan przez frakcje koczownicze i pustynne. Poza tym wydaje mi się, że coś pomyliłeś, bo w tym modzie chyba nie ma jednostek, których rekrutacja zależy od posiadanych surowców.

Jezioranymaster
03-08-2021, 19:32
Witam mam problem tego typu że zazwyczaj po 160 turze wywala mnie z bitew w modzie bellum i SS 6.4. Gre mam orginalną z dodatkiem kingdoms
na steam.Próbowałem usuwać plik map z folderu jednak nic to nie dało. Robiłem również reinstal. Moda mam z bugfixa,potem wgrałem polski supermod 2. Pozdrawiam i proszę o pomoc