PDA

Zobacz pełną wersję : Dyskusje ogólne



Strony : 1 2 [3]

Noyan
14-04-2020, 14:53
Osobiście polecam moda - Medieval Kingdoms 1212 AD Submod T2/T3 Units FIX + UNITS który daje możliwość w technologii odblokowania jednostek 2 i 3 tierowych :)
Ten mod przestanie być na znaczeniu wraz z kolejną aktualizacją gry, w której to zostanie wprowadzona zaktualizowana wersja technologii, w której ów jednostki także będą do odblokowania :)
Dodatkowo polecam mody BRAN MK 1212 BATTLE AI oraz BRAN MK 1212 CAMPAIGN AI.
Trochę utrudniają kampanię, są pozmieniane wszystkie koszty ulepszeń itp, komputer zachowuje się agresywniej i trochę bardziej z głową :)

Bronti
16-04-2020, 18:01
Dziękuje za odpowiedź Noyan (https://forum.totalwar.org.pl/member.php?14553-Noyan).

Jak na początku prowadzicie Królestwo Jerozolimy na modzie Medieval Kingdoms 1212?
Co budować?
Jakie kierunki ekspansji?
Pierwsze podejście nie za bardzo mi wyszło.
Podbiłem Homs, Damaszek i Jerozolimę, ale wytraciłem armię w starciach z Ajjubiadami i nie mogę teraz w Akkce rekrutować żadnych oddziałów...
Skarbiec pełny a wszystkie jednostki na szaro.

Mitkhail
18-04-2020, 23:43
Podpiął bym sie to pytania :D chciałem sobie zaczać Ksiestwem lombardii : D i ta populacja mnei wykonczyla oni na dzień dobry mają 0 skarbiec pełny ale brak ludzi...

-Macie jakies sposoby na populacje?
-Jak sprawdzic populacje? Szukalem i nie znalazlem :/
-Kiedy bedzie kolejna aktualizacja?

wino
19-04-2020, 10:25
Z racji tego, że dla tego moda kupiłem Attylę, a mod jest w fazie alfa i ma wiele niedociągnięć to nie gram w niego, by się nie wnerwiać :) Czekam na to wspaniałe dzieło, aż w końcu będzie ono grywalne na tyle, żeby można to było nazwać pełnoprawnym modem. Stąd też nie poradzę na pierwszy problem. Odnośnie sprawdzenia ilości populacji, info jak ją sprawdzić masz na steamie w dziale ze spolszczeniem Noyana. Kolejna aktualizacja - ostatnio widziałem na twc info, że za około 10 tygodni. Postępy prac możesz śledzić tu: https://trello.com/b/y1W4DIM8/medieval-kingdoms-1212-ad-development.

EDIT: choć może te 10 tygodni to było do moda Shieldwall do ToB? :hmm:Nie pamiętam :D

Noyan
19-04-2020, 14:55
Odnośnie ów populacji, to błąd występuje przy używaniu innej niż angielskiej wersji językowej :( Można wyświetlić populację w nie posiadanych miastach, ale niestety w tych, które już mamy jest błąd i się nie wyświetla. Wiele razy już pisałem do osoby odpowiedzialnej za skrypty w zespole mk1212, powiedział, że rzuci na to okiem, ale póki co nic mi sensownego nie powiedział. Co do wersji językowej to na pewno nie chodzi konkretnie o spolszczenie, bo pisałem też z twórcą francuskiego tłumaczenia i jest ten sam błąd ;) Jedyne co można zobaczyć to stan populacji bez dokładnych liczb, czyli czy jest bardzo niska, niska, umiarkowana czy jeszcze lepsza. Zachęcam do tworzenia centrum werbunkowych w miastach które mają poziom populacji na poziomie umiarkowanym wzwyż :) A jeśli nie chcecie się w to bawić, to póki co grajcie w oryginale bez spolszczenia, ale tak jak już mówiłem, sama w sobie informacja na jakim poziomie jest populacja zdecydowanie wystarcza :D

blom88
30-04-2020, 13:11
Witam
Czy do granie w ten mod potrzebna jest tylko podstawka Total War:Attila? Czy jeszcze jakieś dodatki?
Aktualnie jest promocja na Steam i się zastanawiam co kupić

Eutyches
30-04-2020, 14:56
Witam
Czy do granie w ten mod potrzebna jest tylko podstawka Total War:Attila? Czy jeszcze jakieś dodatki?
Aktualnie jest promocja na Steam i się zastanawiam co kupić

Nie są wymagane żadne DLC.

Buniox
06-05-2020, 11:32
Szybkie pytanie:
W jaki sposób przechodzimy na Tier 2 i Tier3?
Mam 1305 r. i niestety ale jednostki wciąż te same :/

wino
06-05-2020, 14:27
Nie przechodzimy, bo to wersja alfa i nie ma jeszcze :) Jest jakiś mod co ma w tytule Tier 2 i Tier 3, więc pewnie to odblokowuje, poszukaj na steamie.

bot
06-05-2020, 17:11
no po kilkuletniej przerwie coś na co warto rzucić okiem :D
odpaliłem Małopolskę i żeby nie było nudno na Jaćwingów
fajna mimo wszystko bitwa (kawaleria wroga szybko reaguje) i podbiłem osadę
i teraz tak,
1. czy tylko mnie tak nie lubią, ze niepokoje nawet w Krakowie są , nie wspominając o Grodnie wciąż duże? edykt to mało, wojsko drogie...
religia prawosławie 60% i rośnie, budynków religijnych i kapłanów brak (Kraków????)
2. kompletny brak dochodów - umów handlowych nie chcą ze mną podpisywać, z roli żołnierzy nie wyżywię
nawet wyprawa na Jaćwingów generuje duże koszty. Są tu jakieś inne sposoby na powiększanie dochodów?

Buniox
11-05-2020, 10:57
No i mam kolejny problem. Dochodzę do 1340 r. i nie mogę ruszyć dalej tury. Czy na tym roku kończy się po prostu kampania czy mam jakiś błąd?
Ktoś miał podobnie?

Noyan
11-05-2020, 13:55
Możliwe, że błąd, gdyż ja grając Anglią doszedłem do 1349 roku i po prostu zakończyłem kampanię, lecz mogłem dalej ruszać tury jak najbardziej :) Wbij na discorda medieval kingdoms i tam zgłoś to w dziale z błędami a na pewno ktoś Ci pomoże :) tutaj masz link - https://discord.gg/HheguQW

Piter
11-05-2020, 21:02
no po kilkuletniej przerwie coś na co warto rzucić okiem :D
odpaliłem Małopolskę i żeby nie było nudno na Jaćwingów
fajna mimo wszystko bitwa (kawaleria wroga szybko reaguje) i podbiłem osadę
i teraz tak,
1. czy tylko mnie tak nie lubią, ze niepokoje nawet w Krakowie są , nie wspominając o Grodnie wciąż duże? edykt to mało, wojsko drogie...
religia prawosławie 60% i rośnie, budynków religijnych i kapłanów brak (Kraków????)
2. kompletny brak dochodów - umów handlowych nie chcą ze mną podpisywać, z roli żołnierzy nie wyżywię
nawet wyprawa na Jaćwingów generuje duże koszty. Są tu jakieś inne sposoby na powiększanie dochodów?

a to dobre, gdzie taki Kraków ma mieć dość siły, żeby Jaćwingów podbijać? :D Krzyżacy historyznie podbijali prusy to z 3 x prawie upadli i utrzymywali się w kilu zamkach przybrzeżnych i odbijali od nowa- przez bunty. Ja grałem w to z pół roku temu to podbiłem Śląsk i Wielkopolskę dość szybko tylko odrzuciło mnie to, że zacząłem walczyć z jedną za drugą armią złożoną w 90 procentach z najtańszych włóczników i oglądałem na yt letsplaya gdzie to samo widziałem, co mnie odrzuciło od moda i już nie wróciłem :P Ja celowałem w podbijanie terenów w których nie będzie problemów z religiami.

Medek 2 się nie starzeje z modami, a poziom trudności często większy niż w nowszych total warach (i to nie przez za duże bonusy dla AI, tylko jego zachowanie, szkolenie dobrych jakościowo armii, zależy od AI w modzie, bo jedne mają lepsze inne gorsze ale są dobre).

Noyan
15-05-2020, 17:14
Ogłaszam ludziska, że rozwiązałem problem nie poprawnego wyświetlania się populacji w posiadanych miastach, spolszczenie zaktualizowane, można śmiało grać :)

Mitkhail
27-06-2020, 17:06
Hej wlasnie czekałem głównie na ta łątke... zdaje sie widziałem cos na forum ze była jakas ogólna aktualizacja? 7.06 chyba.... Ale z tego co widziałem na steamie pliki dalej sa z 12 grudnia mianowicie pytanie czy Pliki na steamie zostsaly zaktualizowane?

Noyan
28-06-2020, 09:22
Aktualizacji nie było, a ten filmik, który Eutyches wstawił na forum, to były Q&A ze strony głównego twórcy moda,
m.in mówił trochę o zmianach, jakie się pojawią w nowej aktualizacji :) Pewnie zapytasz czy wiadomo, kiedy ów aktualizacja będzie, to Ci odpowiem, że nie wiadomo, ale na pewno długo czekać nie trzeba, powinna być jeszcze w Lipcu.

pixi
03-08-2020, 10:29
Jak to jest z prowincjami/regionami? Rozpocząłem grę ale na mapie ogólnej widzę, że chyba zawsze jest tak i zależność prowincja/region jest 1 do 1 np. Prowincja: małopolska, region: Kraków. I innych regionów w prowincji nie ma. Po co są prowincje/regiony i co można z nimi robić? (a może mam jakiegoś buga? :) )

Noyan
07-08-2020, 13:54
Mechanika 1 miasto na 1 prowincje to świetna rzecz, zostało to wprowadzone bo w Medievalu 2 też tak właśnie było ;)
Po prostu mechanika populacji nie działałaby poprawnie gdyby było więcej miast w prowincji jak jedno :D
Teraz chociaż podbijamy tereny jakie chcemy a nie takie, jakie wymusza na nas gra do uzupełnienie prowincji :)
Ja widzę w tym same plusy szczerze mówiąc, takie miasta są silniejsze, zawsze mają mury, idealnie pasuje to do średniowiecza :D

pixi
07-08-2020, 21:33
Ja nie twierdzę, że to zły pomysł. Tylko nie rozumiałem dlaczego jest podział na prowincje/regiony skoro zawsze jest jeden region w prowincji. Teraz to już jasne :)

Noyan
09-08-2020, 22:20
Wiesz co, po prostu nie da się usunąć mechanik prowincji więc zostało w ten sposób ;D

Noyan
09-08-2020, 22:23
Odnośnie aktualizacji do Medieval Kingdoms, dzisiaj został zaktualizowany script pack wersji testowej, i do ogłoszenia został dodany komentarz : "Uploaded another version of the test script pack. There's a lot of really small changes, bug fixes, and code refactoring that aren't really worth listing. This is probably the last test script pack before the update released on workshop though unless some major bugs come up."

Istotne jest ostatnie zdanie, które w tłumaczeniu oznacza, że "jest to prawdopodobnie ostatnia wersja testowego script packu przed aktualizacją moda na warsztacie, jeśli oczywiście nie pojawią się kolejne bugi"
Można więc wnioskować, że aktualizacja pojawi się niebawem :) Nie chcę tutaj nic spekulować, ale osobiście celował bym, że nastąpi ona jeszcze w sierpieniu :)

pixi
29-08-2020, 09:09
Przez brak prowincji niektóre budynki tracą swoje bonusy.
Czy 6 slotów w mieście to max?
Jeżeli tak, to trochę mało. W praktyce wygląda to tak, że jak wybudujemy np. jakąś katedrę to na uniwersytet już miejsca nie starczy. Wspomniałeś o jakiś elementach realizmu, a te 6 slotów zaburzają realizm.
No chyba, że da się uzyskać w mieście więcej niż 6 slotów...

Ja bym to rozwiązał w ten sposób, że ilość slotów byłaby zależna od np. technologii, które odblokowywałyby sloty np. rolnicze, wojskowe, przemysłowe itd. A na każdy budynek, aby go zbudować, potrzeba by mieć dostępną pewną pulę niezagospodarowanej ludności (jakby ich jeszcze podzielić na 3 stany: plebs/szlachta/arystokracja, to już w ogóle byłoby super).
I wtedy takie pola wymagałyby głównie sporo chłopów, a katedra powiedzmy trochę plebsu/szlachty/arystokracji (to tylko przykład).

Noyan
05-09-2020, 18:11
Dzisiaj ukazała się nowa wersja testowa, w której limit budynków został zwiększony do 10, dodano słonie z armatami, poprawiono statystyki jednostek, oraz wiele rosterów jednostek zostało ogarniętych.
Dodatkowo twórcy napisali, że jak wszystko pójdzie dobrze, to za tydzień/dwa aktualizacja będzie publiczna na warsztacie :)
Poniżej screen z ogłoszenia:
https://prnt.sc/uc4n17

Nie patrzcie na zdjęcie, bo nie mogę go usunąć, zatem wejdźcie przez link :)

pixi
16-09-2020, 14:43
Czy mógłby ktoś umieścić listę i kolejność modów jaka powinna być, aby to wszystko razem działało? Bo albo mam buga, albo niewłaściwie dodane mody (lub nie w tej kolejności co trzeba).
Mam np. dalej 6 slotów w mieście - zmieniło się natomiast ich ułożenie tzn. w poprzedniej wersji były po 3 sloty umieszczone w dwóch liniach. Obecnie mam tak, że 5 slotów jest w górnej linii, a 1 w dolnej, czyli:

pierwotnie:
X X X
X X X

obecnie:
X X X X X
X

Wygląda to tak, jakby układ dostosował się, że może być 10 slotów, ale wyświetlanych jest tylko 6. A może jakaś technologia/poziom rozwoju jest wymagana/wymagany?

Gnejusz
24-10-2020, 15:47
Witam po długiej przerwie. Pograłem już trochę w tego super-moda, co mnie uderzyło na samym początku - jest klimat. W Attylii zupełnie mi go brakowało, potem grałem w "Upadek Orłów frakcją Bizancjum i jakoś też był z nim kłopot.

Nie wiem czy poknociłem coś przy instalacji ale w mojej kampanii (grałem kilkoma nacjami) nie mogę rekrutować:
-flot
-najemników.
Z flotami kombinowałem tak, żę trzeba zbudować port wojenny ale zbudowanie niczego nie zmieniło.

Kolejna rzecz to niepełne drzewko technologiczne, widziałem na youtube filmik z kompletnym ale nie znam angielskiego więc nie wiem co spowodowało jego kompletność.

Kapitalne jednostki, w kompletnych (dopracowanych) nacjach ikonki portretów wgniatają w fotel. Świetnie wyglądające figurki generałów na mapce kampanii, no ... 10/10.

Z rzeczy które są nieprzyjemnew w Total War już tradycyjnie:
-AI nadal daje priorytet grze agentami. Te hordy starych dziadów z kijami i zakapturzonych albo ryczących postaci nadaj rzucają się na mnie zaraz po rozpoczęciu wojny... Czasami mam wrażenie że to więcej RPG niż strategia.
Usiłowałem rozwiązać to instalująć submody na pasywność agentów ale nie znalazłem dobrego a ten, który okazał się najskuteczniejszy ma sporo ujemnych ston. Zawsze byłem zwolennikiem pasywnych i jedynie takich zastosowań dla agentów. Nie powinni mieć możliwości interreakcji z miastami, armiami czy flotą.

-Pomimo braku flot AI gra na morzach i podobnie jak w DeI zaokrętowane armie robią sobie wakacje wędkarskie trwające po kilka tur.

-Pomimo braku umowy o dostępie wojskowym moje terytorium nawiedzane jest często przez spacerujących sąsiadów lub nawet przez armie krajów z którymi nie graniczę.

-Państwa odległe wypowiadają mi bezsensowne wojny - zwłaszcza na początku rozgrywki.

-Kampania ma zbyt mało tur na rok, zainstalowałem submod na 12 (dedykowany pod Kingdoms 1212 AD) ale nie obejmuje wszystkich aspektów gry.

-Jest kilka nacji w tym Zakon Krzyżacki w których zabugowane są statystyki niektórych włóczników - atak 5 zamiast 15, na początku kampani jest to znaczne okaleczenie.

-Większość kampani traci urok po rozegraniu 80 - 120 tur. Dalsza gra zmienia się w mozolną klepaninę podbijania kolejnych osad.

-Brak dyplomacji z papieżem, widzę że chłopaki łatają to możliwościami które są pod ikonką z wiosłem? Jednak tęskni się do choćby poczciwego Mediewala i możliwości poproszenia o krucjatę.

Niektóre misje od papieża mają zbyt krótkie terminy na wykonanie - 3 tury na postawienie lub ulepszenie budynku sakralnego to często zbyt mało - brak miejsca w osadzie a wyburzanie trwa niestety długo.


Miłą niespodzianka to evenciki które występują w kilku nacjach zaraz na początku rozgrywki - Anglia, Francja, Aragonia, no - mistrzostwo świata.

Nie wiem dlaczego Sega zrobiło mapkę do Attyli brzydszą niż w Rome 2, może dlatego nie przylgnąłem do ATW. Kingdoms 1212 AD naprawił to nieprzylgnięcie klimatycznością, śwait gry stał się przyjemny, jest spolszczenie... Czekam na kolenje patche, kolejne wersje, póki co dla całości - 9/10. Trzeba mić świadomość, żę niektóre rzeczy w grze są niemożliwe do zmiany, szkoda, że to nie moderzy pracują nad kolejnymi produkcjami Total War.

pixi
26-10-2020, 20:47
Podpisuję się pod niektórymi uwagami dotyczącymi minusów dodatku '1212' jak np.
długie postoje na morzu czy niemożliwe do wykonania zalecenia papiestwa. Brak realizmu odnośnie czasu podróży morskich (kilka lat podróż morska !?) i lądowych. W shogunie 1 ciekawie to było rozwiązane - można było przenosić jednostki z portu do portu w ciągu 1 tury (niezależnie od odległości portów - w 1212 można by dodać blokadę szlaków lub regionów przez flotę tak, aby ktoś w przypadku obecności naszej floty nie robił nam desantów)

Interakcje 'postaci' z obiektami na mapie czy innymi 'postaciami' jest ok, szpiedzy otwierający bramy, zabójcy, wzniecanie rebelii, plag itd (nie wiem czy te co tu wymieniłem występują w 1212).

Gnejusz, miałeś możliwość postawienia 10 budynków w mieście?

Gnejusz
27-10-2020, 15:03
Niestety nie, 6 budynków i ani jednego więcej.
Dobry numer wycięli mi Niemcy, grając Hrabstwem Tuluzy przystąpiłem do marażu małżeńskiego z Cesarstwem i ... Żona owszem ładna, młoda, dała mi same dodatnie cechy ale w pakiecię był jednoroczny synek - Radbot. :) No cóż, wychowam jak swoje.
Wracając do dziesiąciu budynkó w mieście - nie mogę znaleźć takiej aktualizacji, gram na tej z 9.12 2019 r .

Gnejusz
27-10-2020, 15:11
Edit: Ver Steam, nie wiem czy jest na nim nowsza aktualizacja, u mnie i tak zadecyduje spolszczenie, bez niego będzie męka jak w DeI, część tekstó znika z opisów, tracę ciekawe kruczki.

pixi
27-10-2020, 15:27
można z discorda dociągnąć i wgrać samemu nowsze wersje. Zerknij tu na forum, jest gdzieś w ostatnich postach zaproszenie na discord, a tam są linki do plików, instrukcje co i jak.
Nowsza lepsza wersja, poprawia niektóre błędy, dodaje kilka fajnych rzeczy. Będzie Pan zadowolony :)

BlackNyga89
27-10-2020, 16:01
Czyli w nowszej wersji jest już 10 slotów na budynki? Kiedy ma być oficjalnie wydana? i jak z jej kompatybilnością z spolszczeniem ?

A tak wracając do wad moda to ja mam straszny problem z ładem publicznym ( grałem tylko polską kilkadziesiąt tur ) i kraków widocznie za nic w świecie nie chce być chrześcijański ;/

pixi
27-10-2020, 18:42
Tak, w nowszej wersji ma być 10 slotów. Ja jak wgrałem wersję testową, to graficznie nawet sloty zmieniły swoje ułożenie z
XXX
XXX
na:
XXXXX
X
czyli u mnie wystąpił bug. Docelowo ma być:
XXXXX
XXXXX
Pisałem o tym bugu w jednym z wątków.
Dobra wiadomość jest natomiast taka, że w nowszej wersji Kraków na starcie jest katolicki (chrześcijański to zbyt ogólne określenie - prawosławie to też religia chrześcijańska) Grając Polską nie ma problemu z ładem publicznym na starcie.

Gnejusz
27-10-2020, 20:17
Dziękuję, zerknę choć mam awersję do zakładania kont na jakichkolwiek domenach, no i jeszcze spolszczenie...
No żesz ... umarł Radbot... Nie wiem co jest nie tak z moimi kampaniami ale dzieci w moich rodach mrą jak muchy na trutce. Mam submoda na 12 tur/rok, co kilka tur dostaję informacje o śmierci dziecka. No, rozumiem w średniowieczu jakieś 50% dzieci dożywało pełnoletności ale w moich kampaniach żadne nie ma takiej szansy. No chyba, że na starcie ma ok 14 lat. Do tego trzeba doożyć, fakt, że średnia to śmiertelność przede wszystkim dzieci plebsu, szlachta w szczególności rody panujące potrafiły ochronoć potostwo przed większością chorób śmiertelnych.

Moja Niemka przez 6 lat nie mogła zajść w ciążę, no rozumiem - mąż na wojnie i poza domeme ale przecież 6 lat... W końcu postanowiłem dosypać im coś do wina i nareszcie pojawiła się dziewczynka. Drżę o nią bo gra kosi dzieciaki jak gracz booty w strzelace. Był kiedyś submod który to korygował ale na Kingdoms 1212 musi być pewnie nie tylko aktualizowany ale pewnie jeszcze dodatkowo dedykowany.

Moja Tuluza dokonała rekonkwisty, Półwysep Iberyjski jest już w 100% chrześcijański w nagrodę dostałem ... wzrost niepokojów wśród ludności. No dobrze - nie wszystko można zaplanować.

Po moim terytorim Anglia spaceruje sobie w najlepsze, mamy pakt o nie agresji i umowę handlową więć angole poczynają sobie zuchwale. Floty a raczej armie Kalifatu zamiast bronić ostatnich miast na półwyspie zrobiły sobie piknik na morzu, pewne rzeczy w Total War nigdy się zmienią. Póki co moja kampania - kolejna powoli zmienia się w klepankę, nie ma już wyzwania więc chyba założę nową, sam jeszcze nie wiem jaką nacją.

Gnejusz
01-11-2020, 10:14
https://www.youtube.com/watch?v=07dpQOU9H9I

Czy ktoś ma świeże informacje dotyczące tej planowanej aktualizacji?
Pytam o wejście ver. oficjalnej na choćby Steam? Sporo sobie po nie obiecuję.

Żal, że nadal nie będzie flot, szkoda, żę nie dadzą możliwości pogrania z nimi choćby z bitwami jedynie na automatycznych rozstrzygnięciach.
Grałem trochę Wenecją, bez floty ta nacja traci cały urok.
Pograłem też Jerozolimą, świetna kampania, choć największą trudność stanowi oswajanie podbijanych miast. Spooooro tur trzeba trzymać armię w osadzie zanim ład pozwoli na pozostawienie miasta pod opieką jedynie garnizonu.
Niestety papież nie pomaga, nakazuje mi rozpętywanie wojen z sojusznikami - Cesarsto Nicejskie, długo zabiegałem o sojusz obronny z nimi.
Nie wiem dlaczego mój król łapie sporo cech negatywnych, nie morduję jeńców, wygrywa bitwy, zdobywa miasta, polityka wew. bardzo przyjazna dla rodów. Decyzje polityczne podejmuję z myślą uniknięcia negatywnych cech które ze sobą niosą - choćby - pozbawiony łask. Na chwilę obecną wraz ze zmianami tur dostałem sumarycznie - 8 do lojalności zarządzxanej armii i -4 do ładu frakcyjnie. To niestety nie wszystko co mi komputer przylepił.

Jeszcze raz pochwalę klimat który stworzyli w tym modzie, chce się grać a potem pooglądać dokumentalne filmy o średniowieczu, dzieciaki powinny zagrać w tego moda, możę obudziłyby w sobie zapał do historii.

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1969390751
Skusiłem się na tego submoda, w opisach znalazłem to czego zawsze szukam. Niestety agrasja AI jest nielogiczna i samobójcza. Armie komputera atakują mając jakieś 10% szans na wyganą, popełniają zbiorowe samobójstwa. Nie ma to żadnego sensu.

Mało kto pisze w tym temacie, jeżeli macie wyselekcjonowane ciekawe submody wklejcie linka z krótkim komentarzem, tutaj albo w topic o submodach.

Póki co szukam fixa, submoda na poprawę ststystyk jednostek - np włócznicy w kilku nacjach z atakiem 5 zamiast 15. Jak już pisałem grając Zakonem bolesna sprawa, bardzo ciężkie pierwsze tury, osamotnienie, odległości, srogie i długie zimy. No jest klimat szkoda tej zabugawanej jednostki.

Noyan
06-11-2020, 14:53
Na tej stronce masz pokazane plany i to nad czym pracują twórcy moda ;) https://trello.com/b/y1W4DIM8/medieval-kingdoms-1212-ad-development
Takie rzeczy jak upragniona flota czy grafiki miast średniowiecznych dopiero raczej w następnej następnej aktualizacji :(
Polecam z kolei zagrać na wersji testowej, jest tam mnóstwo nowości i nie jest zbugowana, tutaj masz link do filmu w którym pokazuje jak ją zainstalować - https://www.youtube.com/watch?v=HxyT6rtjmMY

Gnejusz
08-11-2020, 12:12
Dzięki Noyan, jak zwykle gdy coś robisz 10/10.
Zagrałem już około 1000 tur różnymi nacjami. Nie przesadziłem, zakładam kampanie i zwykle po okołu 100, 120 turach gra monotonnieje więc zakładam kolejną. Póki co gram nacjami katolickimi, nie przesadzili Ci z nas, którzy Mediewa Kingdoms 1212 Ad nazwali Mediewalem 3.
Mam kilka spostrzeżeń, które powielają się w kolejnych kampaniach:
- Zbyt łatwo nakłonić państwa do zostania naszym wasalem, 30 - 40 tyś wystarcza żeby nacja nawet na 3-4 miastach skusiła się na pieniądze i zrezygnowała z wolności.

- Statystyki jednostek są trochę niezbalansowane, jazda rycerska - ciężka jazda ma słabszą szarżę od wielu kawaleryjskich jednostek wschodnich... Mam nadzieję że to nie kwestia "poprawności politycznej". Dla niezdecydowanych przypomnę - ciężkie konie bojowe zachodniej Europy plus ciężka zbroja powodowały szrżę takiego oddziału śmiertelnie skuteczną. Lekkie wschodnie konie i lżejsze uzbrojenie już choćby z powodu samej fizyki czyniły szarżę muzułmanów mniej śmiertelną od ciżękiego rycerstwa z Europy.

-Polska nie ma ani jednej wyróżniającej się jednostki, przynajmniej w oddziałach T1. Nawet Rusini mają swoich śmiertelnych toporników, my mamy wszystkie jednostki najwyżej mierne.

-Królestwo Jerozlolimskie nie ma w dzrewku technologicznym +1 do religi państwowej, nie możę też rozbudowując miasta korzystać z bistupstw, jedynie osada cywilna i forty. Trudność w graniu tą nacją polega głownie na opanowaniu ładu publicznego w podbijanych regionach, bez tych opcji które zabrano Jerozolimie kampania bardzo spowalnia.

-Higiena - zainstalowałem submoda na poprawę statystyk niektórych budynków, bez niego nie dało się rozbudować porządnie większości miast. Spodziewam się poprawy sytuacji z momencie 10 slotów na budynki. Przeznaczenie nawet 2 na budynki sanitarne nie będzie już takie bolesne.

-Śmiertelność wśród potomstwa.. Też posiłkuję się submodem, grając z 12 turami na rok bez niego nie dochowałem się jeszcze dodrosłego potomsta - śmiertelność miałęm 100%.

Czekam na kolejną ver. z wypiekami na twarzy. Noyan zrobił filmik jak i co instalować, mam awersję do instalowania, pobierania nie do końca znanych sobie plików/programów ale chyba się skuszę. Nie kryję jednak, że oficjalna ver. na Steam będzie dla mnie wielką radością.

Noyan - oglądam Twoją kampanie Austią, czekam niecierpliwie na kolejne odcinki - może pokusisz się w komentarzu i poświęcisz więcej uwagi na wprowadzone zmiany, przynajmniej w początkowych odcinkach. Możę powiesz coś o drzewku technologicznym, większość z nas nie wie co oferują uzupełnione technologie.

Noyan
14-11-2020, 00:30
Jak pojawi się oficjalna aktualizacja to zrobię na pewno odcinek z omówieniem wszystkich zmian, a na ten moment po prostu musisz mi uwierzyć że wersja testowa jest o niebo lepsza niż ta steamowa :D

pixi
14-11-2020, 01:43
potwierdzam :) wer. testowa naprawdę poprawia rozgrywkę pod wieloma względami (już sama poprawa wyznania Krakowa na katolicyzm jest b. dużym plusem)

Gnejusz
14-11-2020, 17:21
Już mam najnowszą wersję, Noyan zrobił pakiecik do ściągnięcia bez koneczności zakładania profili, logowania się, etc.
Póki co tylko chłonąłem te nowości, pogram jeszcze dzisiaj późnym wieczorkiem.
Drzewko technologiczne... No nareszcie jest to, czego tak bardzo brakowało. Możemy trwale poprawić w swoim państwie: higienę, ład, populację, poczucie wspólnoty, wreszcie ma to ręce i nogi. Widzę, żę przebalansowano nieco jednostki, nowe ikonki postaci powodują, że wreszcie nie muszę grać z klonami.
Nowe funkcje - wybory przy starcie kampanii, no tylko można wyobrazić sobie co dostaniemy do ręki w finalnej wersji.
Kto grał w Medievala 2 i czekał na 3-kę będzie nasycony. Koronkowa robota, kto nie ma Attyli może już kupić bez oporów, ten mod wart jest zainwestowania tych paru dyszek.
Tyle na szybko, dzięki Noyan, dzięki jeszcze raz.

Gnejusz
15-11-2020, 18:22
Znowu napiszę post pod postem, jeżeli jest to problemem proszę o zwrócenie uwagi, zawsze staram się wystrzegać takich sytuacji.
Zagrałem kilka tur Zakonem Krzyzackim i dwadzieścia parę Jerozolimą, wlączyłem trudniejszy tryb wyzwania, poziom trudności wysoki.
Zupełnie odmieniona sytuacja polityczna, teraz podpisanie umowy handlowej lub choćby paktu o nieagresji jest b. trudną sprawą. Poprzednio Jerozolima była b. popularna wśród państw katolickich, umowy handlowe i sojusze spadały na nią z nieba. Zakon był w podobnej sytuacji a to dawało dochody i bezpieczeństwo. Obecnie jest wyobcowanie i niechęć.
Doszły nowe jednostki choć póki co nie zauważyłem ich wiele, doszły nowe budynki a stare zostały przebalansowane. Bardzo lubiany kiedyś Majątek Szlachecki już nie daje samych bonusów, teraz niesie ze sobą kary podatkowe. Z pozostałymi budynkami też trzeba uważać, nie warto już grać rozbudowy na pamięć, balans gospodarczy został znacząco zmieniony.
Doszły nowe surowce, np. Famagusta już na starcie produkuje cukier, można też pozyskiwać surowce stawiając odpowiednie budynki jak choćby Odkrywka Srebra.
Bitwy toczone automatycznie równierz się zmieniły, mod ma tendencję do uśmiercania naszych jednostek, do tego grając Jerozolimą mam problem z Sułtanatem Ajubidów - przegrywam na auto bitwy, które powinienem wygrać w cuglach.
Czego mi brakuje - ilość tur na rok - obecne 2 to o połowę zamało. Minimum to 4, grając w Total War korzystam z modów na zwiększenie ilośco PTY ale na obecną wersję żaden ze Steam nie działa. Przemęczyłem się z wyszukiwaniem i instalacją kilka godzin, póki co nic nie działa. Szkoda, bo mod ma ogromny potencjał pod rozwój postaci, warunki pogodowe i wreszcie kompletne drzewko technologiczne, do tego polityka wew w państwie stanowi kolejne wyzwanie. Wszystko w sam raz na 4/8/12 PTY. Obecne drzewko wymaga dwukrotnie więcej tur na przyswojenie technologii startowych niż poprzedna. Do tego na terytoriach krańcowo wschodnich w trakcie ekspansji możecie załapać się na kilka srogich zim - sytem lato/zima, nim podbijecie zaplanowaną osadę dla armii będzie to miało tragiczne konsekwencje.

W Medievalu 2 potrafiłem edytować podstawowe kwestie, w ATW nic nie kumam, pliki są dla mnie chińszczyzną.
Jeżeli ktoś z Was wie jak zmienić ilość tur na rok na najlepiej 12 bardzo proszę o podpowiedź. Wiem, że będzie to zmiana powierzchowna, nie obejmie eventów itd. Zadowolę się zmianą śmiertelności postaci, resztę przeboleję.
Możę jest poza Steam działający submod? Proszę oczywiście o linka.
Teraz czy warto przesiadać się z wer. oficjalnej na obecną? Napiszę tak - kto chce przyjemnej i łatwej kampanii możę się rozczarować, szukający wyzwań znajdą teraz lepszą zabawę.

wino
16-11-2020, 08:26
Przecież jest na steam "4 Turns per year Medieval Kingdoms 1212", więc w czym problem?

Noyan
16-11-2020, 15:37
Do najnowszej wersji testowej nie jest on kompatybilny, bo do zmiany systemu tur trzeba wszystko przebalansować, żywotność postaci, częstotliwość eventów itp :D Jak dla mnie 2 tury na rok są super, chociaż fakt z tą zimą, bo na północy bywa nieciekawie, jednakże w systemie 4 tur na rok dotarcie do XIV wieku było by cholernie czasochłonne, nie mówiąc o XV :)

Gnejusz
16-11-2020, 17:07
wino - sprawdzałem i jego, u mnie z tym submodem w menagerze gra w ogóle się nie odpala. Mieli, mieli na ekranie startowym i... nie mogę zamknąć gry nawet przez menager zadań.
Wczorej do południa i przedwczoraj wieczorem spędziłem sporo czasu testując submody na PTY ze Steam.
Mogłem coś przeoczyć, biorę to pod uwagę, wzrok już niedomaga - w wakacje zacząłem 52 lata. Jestem z innej epoki, czasami zazdroszczę Wam młodym swobody z jaką poruszacie się w kwestiach komputerowych, dla mnie już nieosiągalna cecha.

Noyan - Dobrodzieju. Oglądam filmiki z Twoich kampanii, idziesz jak burza, mam wrażenie, żę interesuje Cię jednak jedynie podbój. Ja preferuję porządek w państwie, staram się wszystko podomykać na ostatni guzik. - Misje od papieża, polityka wew, rozwój każdego miasta. Podbój idzie u mnie dopiero po tym. Zbyt szybko mrą mi postacie, bardzo psuje mi to szyki - zabawę. Taki jakiś fetysz mam.

Zupełnie nie mam parcia do nowych jednostek, mogę skończyć grę z tymi z T1 i tak są rewelacyjne. Jedynie balans... Nie mogę przeżyć niższośći ciężkiej jazdy europejskiej w stosunku do ciężkiej kawalerii muzułmanów. Wszystkie źródła historyczne (mam na myśli te wiarygodne, nie te poprawne polityczne) podają zgodnie - jazda Franków rozbijała w perzynę jazdę wyznawców Allaha, nawet z 2-3 krotną przewagą liczebną muzułmanów.

Póki co nie poddaję się szukam dalej, mam też nadzieję, żę wersja finałowa będzie jednak posiadała min. 4 PTY. Submod na 12 przyjmę z wielką radością.

Edit:

Co do XIV i XV wieku - czy nie będzie możliwośći wyboru podczas zakładania kampanii w której epoce chcemy się bawić?

Noyan
16-11-2020, 20:19
Jak obecna kampania zostanie w pełni ukończona i doszlifowana, to w planach jest nowa kampania z datą rozpoczęcia w połowie XIV wieku :) Ale to dosyć odległe plany.

Gnejusz
16-11-2020, 21:05
Grając Królestwem Jerozolimskim natrafiłem na błąd - córy mojego rodu pomimo osiągnięcia wieku dojrzałego nie mogą wejść w związek małżeński z panelu rodowego. W polityce zagranicznej jest opcja mariażu małżeńskiego, w panelu rodowym w zakładce intrygi - nie. Biedaczki mają po dwadzieścia parę lat i powoli się starzeją, a tak całkiem na poważnie, to nie mają zupełnie możliwośći intrygowania, nie mogą zrobić niczego, gra traktuje jak dzieci. Jedynie jak wspomniałem mają opcję mariażu w panelu dyplomacji.

Edit:
Przypomniałem sobie, że w jednym przypadku dostałem informację, że jedna z moich córek pozwoliła się uwieść i dostałem wybór - akceptuję uwodziciela - ślub, odrzucam z konsekwencją uszczerbku na kontroli.

Widać, że tylko panel zarządzania rodem szwankuje w przypadku tych dorośniętych białogłów. Jutro napiszę co z dorośniętą linią męską.

Edit2:
Te z kobiet, które wyszły za mąż i pozostały w państwie mają możliwość "intrygowania" - panel z działaniami jest aktywny.

Teraz nie pamiętam jak było z tymi niezamężnymi pannami w poprzedniej wersji. Może ktoś, kto jeszcze gra na starej wersji zweryfikuje moje spostrzeżenia.

wino
17-11-2020, 12:43
Jeśli chodzi o ilość tur na rok to jest duży problem. Bo skoro gra toczy się na przestrzeni niemal 300 lat (1212 - 1500) to daje nam 288 tur w przypadku 1 TPY, co daje nam fajną ilość. Niestety tracimy fajny aspekt gry związany z porami roku i ich konsekwencjami dla osad i armii. System 2TPY daje nam 576 tur co też jest ok, lecz mamy problem z armiami, bo jeśli zimą część frakcji ma dostawać kary za przebywanie wojsk w terenie, to jest to dramat, bo zima jest co 2 tury. System znany z vanilki, czyli 4 pory roku, jest w tym zakresie idealny, ale z kolei gra wydłuża się nam do 1152 tur, co jest już jakimś dramatem :) Oczywiście można skończyć grę wcześniej, ale pytanie wtedy po co dzielić grę na 3 epoki, skoro doczekanie do jednostek z tier 3 jest jakimś chorym wyzwaniem i wymaga rozegrania aż 752 tur. Ba, nawet tier 2 mamy dopiero po 352 turach, co też wymaga wytrwałości. Tak więc nie ma wyjścia idealnego :)

Dla mnie idealnym wyjściem by było zrobienie 4 TPY, bo ten system lubię i stworzenie 3 kampanii: pierwsza zaczynająca się w 1212, druga w 1300, a trzecia w 1400 roku. Oczywiście każdy mógłby zacząć w 1212 i dograć do tego 1500 roku bez ograniczeń, ale mamy też możliwość startu w późniejszych czasach.

pixi
17-11-2020, 13:20
Zgadzam się z wino. 4tpy jest najlepszym rozwiązaniem, choć 3tpy też byłoby ok. Trzeba by poprawić prędkość przemieszczania się armii, bo z realizmem to nie ma nic wspólnego. W rzeczywistości 1 wyprawa krzyżowa doszła w 2-3 miesiące z Francji do Konstantynopola - w grze zajmuje to około kilka lat samego marszu. Nie powinno być strat w zimie, jeżeli armia jest zaopatrzona (a przynajmniej nie takie duże te straty. Co innego w przypadku chorób i głodu).
Idealny byłby system RTS z możliwością pauzy. Coś jak w niektórych grach paradoxu (hearts of iron itp).

Gnejusz
17-11-2020, 14:25
Ja też myślałem o takim samym rozwiazaniu jakie zaproponował wino, w jednym z modów do Medievala 2, chyba w SS jest możliwość wyboru epoki na starcie gry. W samym Medieval Kingdoms 1212 AD jest zakładka późniejszej epoki, więc twórcy pracują nad przynajmniej dwoma wyborami epok na starcie.
4 PTY które pojawiły się w DeI zrewolucjonizowały Total War-a, późniejsze łatki w R2 wychodziły jyż właśnie z 4 PTY.
W modzie już jest możliwość wyboru rzeczy takich jak Ironman / Lucky Nations, Judgement day, możę bez wielkiego nakładu pracy da się zaproponować graczom wybór PTY na starcie kampanii?
Ilość PTY powinna być raczej podzielna przez 2 a najlepiej 4.
Do tej pory po zagraniu blisko setki tur na wer. testowej daję modowi 9,5/10. Poza rzeczami niedokończonymi - floty, najemnicy, brakuje mi już jedynie:
- możliwośći głębszego rozwoju postaci - obecne za szybko mrą. Po zdobyciu Jerozolimy mój król dostał tytuł krucjatora (czy jakoś tak) z kapitalnymi bonusami, niestety był już starcem, nie nacieszyłem się tym długo.
- bliższego historyczności balansu jednostek (bez poprawności politycznej)
- lepszego balansu politycznego - doceniam wyzwanie ale Królestwo Jerozolimskie ma ujemną wartość relacji z Państwem Kościelnym... To samo Pańśtwo Kościelne nakazuje krzyżowcom oddawanie zdobywanych miast w/w Jerozolimie... Tutaj jest sporo do poprawy, nie muszą być to relacje na "zielono" ale z taki Cesarstwem na "czerwono" trochę nie pasuje.

Oczywiśćie wszystko to są nasze życzenio-marzenia, nie mamy żadnego prawa wnościć jakichkolwiek roszczeń. Z drugiej strony takie uwagi pomagają twórcom dokonywać korekt lub wprowadzać zmiany.
Obok DeI to najwyższa półka moderska w jaką grałem w całej swojej przygodzie z Total War. Rozegrałem przez te wszystkie lala dziesiatki tysięcy tur na tej serii. Niestety gry które wypuszczają w org. wersji to często gnioty. Bez pracy moderów po kilkudziesięciu turach mam niesmak. Po wejściu Rome 2 obiecałem sobie nie kupić już niczego z Total War. Złamałem to postanowienie i kupiłem Attilę - rozczarowałem się jak zwykle. Teraz nie żałuję ale to nie zasługa producenta który zgarnia pieniądze. Moderzy ratują skórę partaczom z Sega, partacze nawet narzędzi moderskich im nie udostępnią...

Do tego czywiśćie nie mogę pominąć pracy ludzi tworzących spolszczenia - tutaj noyan... Będę Ci Dobrodzieju jeszcze długo dziękował za umożliwienie zabawy tą perełeczką.


Bawiąc się Castylią znalazłem 2 błędy/przkłamania?:
- rycerze willanos (konnica) mają ikonkę konnych oszczepników
- milicja włócznicza ma ikinkę pikinierów.

A tak na wesoło - król Portugalii wygląda jak Herod, od razu z nim mi się skojarzył. :)

pixi
17-11-2020, 15:43
Też uważam ten mod za najlepszy z modów jaki widziałem w TW. A gram od shoguna 1 (co nie znaczy, że sprawdziłem wszystkie mody). Attilę kupiłem tylko ze wzg. na mod 1212.

Nie chcę rozwijać dyskusji o tpy, ale wcale nie musi być podzielne przez 2 czy 4. 3 wg mnie jest jak najbardziej ok, nawet lepsze niż 2. Też nie lubię poprawności politycznej i związanej z nią absurdów oraz zakłamań historycznych, szczególnie w odniesieniu do średniowiecza (taką wolnością jak w średniowieczu w państwach katolickich ludzie nie cieszyli się nigdy).

Uznanie dla moderów za ich pracę, wg mnie dodatek mógłby być płatny, gdyby to przyspieszyło prace.
Gnejusz, a skąd Ty wiesz jak wyglądał Herod? ;)

Gnejusz
20-11-2020, 10:22
Póki co krótko - mam 158 turę, kampania nadal jest wciągająca, nie zmieniła się w klepankę, nadal trzeba wkładać wysiłęk w utrymaniu się na powierzchni. Bardzo dużo zmieniła ekonomia, teraz przychody są słabe, nie rozpoznając wszystkich technologii, dochód + 2000 z miasta jest dobrym wynikiem. Bardzo ważną rolę odgrywa handel, niestety odznaczenie wyzwania na poczatku kampanii mocno komplokuje dyplomację, umowy handlowe są trudne do osiągnięcia.
Póki co kwestia 2PTY daje możliwości pozyskiwania pienięcy z mariaży małżeńskich. Mój ród jest niezwykle płodny, po pewnym czasie mam tyle młodzieńców i młodek do wydania, żę z pięniędzy związanych z (nazwijmy to) wianem mam spore dochody. Dostałem od Kastylii 10 000 za córę Jerozolimy. Komputer płaci zarówno za panów młodych jak i za panny młode, no... trochę dziwnie ale któż by nie skorzystał.
Teraz mając 14 regionów mam dochód jakieś 10 000 na turę, niestety nie mam kompletu armii, wybór jest prosty - albo armia albo rozbudowa. 10 slotów to bajkowa sprawa, przy obecny balansie nawet napiszę, żę absolutna konieczność.

pixi - skąd wiem jak wyglądał Herod?...
Ano jako dziecko miałem do oglądania czarno biały telewizor,1 lub już 2 programy, więc pozostały książęczki i teatrzyki w szkole, szopki w kościołach i na rynku. Herod zawsze był w nich pucułowaty, brodaty i wąsiaty, no i jeszcze kudłaty - wypisz, wymaluj król Portugalii ze startu kampanii.
Nawiązująć do ilości PTY - jeżeli system pogodowy ma mieć prawo bytu to mamy 4 pory roku - stąd najlepsza podzielność PTY to właśnie "4". Kto nie wie o co chodzi odsyłam do epickiego DeI.

pixi
21-11-2020, 11:35
3tpy:
1 tura: marzec, kwiecień, maj, czerwiec,
2 tura: lipiec, sierpień, wrzesień, październik
3 tura: listopad, grudzień, styczeń, luty
Oznaczenie 3 tury wyglądałoby przykładowo 1235/1236. W ten sposób mamy mniej więcej 2 razy dłuższy czas, gdy armie mogą operować, a całkowita ilość tur spada o 25%, w stosunku do 4 tpy.

Gnejusz
24-11-2020, 16:25
Potestowałem porządnie wersję od Noyana, grałęm na odznaczonym wyzwaniu i bez niego, pograłem kilkoma nacjami i podzielę się teraz wrażeniami.

-Na odznaczonym wyzwaniu kampania jest sporo trudniejsza, na starcie idzie cięzko, prblemem są pieniądze i osamotnienie. Mało kto podpisze z nami choćby pakt o nie agresji, umowa handlowa to spory sukces o sojuszach zapomnijcie. Daje to kapitalną zabawę graczom doświadczonym, ze wszystkiego powoli i z rozsądkiem można rozbudować państwo i daje to spory fun z gry.
Czynnikiem ujemnym jest mało logiczan agresja komputera w zaawansowanej fazie gry. Królestwo Jerozolimskie ma wojny z 80% państw katolickich, nawet te z nad Bałtyku wypowiadają Jerololimie wojny. Co ciekawe sułtanaty i kalifaty żyją z Jerozolimą w napiętym pokoju, relacje na czerwono, dyplomacja nie istnieje ale jest spokój.

-Bez odznaczonego wyzwania jest zbyt łatwo, założyłęm kampanię Francją (poziom trudny) i po dwudziestu paru turach było po zabawie. Wystarczyło podpisać pakt o nieagresji z Flandrią (pieniądze pomogły). Potem zawrzeć pokój z Cesarstwem (znowu pieniądze), następnie rozbić desant6 Anglików i cała krucjata przeciw nam sypie się w gruzy. Tuluza i Aragonia proszą o pokój, Anglia zaraz po nich. Po zdobyciu Tuluzy mała niespodzianka - komputer daje jej 2 silne choć niepełna armie, po ich rozbiciu klapiemy już kogo chcemy.

Zauważyłem kilka bugów w modzie:
- W panelu dyplomacji jest od początku aktywny przycisk wasalizacji. Powiązany jest z pierwszym państwem od góry w panelu. Jeżeli państwo zniknie będzie dotyczył kolejnego, po aktywacji rozpoczynamy proces aneksji, trwa zróżnicowaną (prawdopodobnie zależną od siły i wielkości) ilość tur i powoduje olbrzymi spadek naszych dochodów.

- Figurki generałów norweskich na mapce wyglądają jak upiory Lorda Wadera, lewitują i są pokraczne, jeżeli to kawał to nawet fajny.

- Miałem w panelu rodowym postać, która się sklonowała, miała dwa obrazy, każdy mógł mieć inną żonę ale w drzewku z funkcjami obie postacie były pokazywane jako jedna i ta sama.

Z drzewkiem rodowym po powiedzmy 60 - 80 turach robi się problem, staje się mało poręczne, mod umieszcza w nim postacie które weszły w mariaże z naszymi bliskimi, pokazuje nawet ich potomsto jeżeli takowe posiadali przed ślubem z naszymi ziomkami. Są to oczywiście postacie nieaktywna dla nas ale to i niesamowity przyrost w naszym rodzie powoduje, że odnalezienie potrzebnej w danej chwili postaci jest trudne i irytujące. Im dalej w grę tym bardzie drzewko się rozrasta i staje nieprzejrzyste. Winię za to system 2PTY i postaciekobiece wydane za iine rody a pozostające w drzewku z małżonkiem i czasami potomstwem.

Wreszcie spotkałęm się z możliwością rekrutacji najemników - póki co Antiochia ma ich już zaimplementowanych.

Sądzę, żę rozegrałem już na obu wersjach ponad 1500 tur, nie żałuję tego czasu, przeciwnie bawiłem się doskonale, co oglądam filmik z kampanii Noyana to trudniej mi się rozstać z modem. Możę jego chwilowa fascynacja Ghotickiem pozwoli mi się wreszcie od moda oderwać.

Bardzo chciałmy w modzie zobaczyć zapożyczenia z Bellum Crucis w kwestii choćby specjalnych budynków jak Haga Sofia w Konstantynopolu, Bazylika Grobu Pańskiego w Jerozolimie, nie pamiętam nazwy epickiego budynku w Mekce. Takie miasta jak Rzym, Paryż powinny6 posiadać już swoje katedry, może kiedyś doczekamy takich perełek.

Bardzo żałuję, że mapka jest tak "krótka" dla kampanii Zakonem Krzyżackim. Zobaczcie sobie te filmiki i też żałujcie, że ekspansja tą machiną bojową jest możliwa tylko na zachód i południe.

https://www.youtube.com/watch?v=D9Ki7hIlYIY&feature=emb_logo

To już są jednak moje mrzonki, dla Was napiszę tak, jeżeli szukasz dobrej gry, takiej w której trzeba myśleć, posiadającej klimat, gry epickiej to właśnie ten mod jest dla Was.

Edit:
Widzę, że zrobiłem trochę błędów i palcówek, mam problem z przeglądarką, do tego przy dłuższych postach muszę się logować ponownie, nie będę niczego poprawiać, wybaczcie.

Gnejusz
25-11-2020, 12:58
Jeszcze kilka ciekawostek dla zainteresowanych:

- Państwa komputera czasami zmieniają wyznanie, oniemiałem dostając informacje, że mój lennik Aragonia przeszła na islam.

- Czasami parcie komputera do mariażu małżeńskiego jest tak silne, że przynajmniej dwukrotnie zgodził się na wasalizację za mariaż. Zawsze jednak chodziło o pozyskanie kobiety z mojego rodu.

- Postacie żyją raczej krótko, 43 - 54 lata to okres największej śmiertelności. Natrafiłem jednak w trakcie dyplomacji na króla Cylicji (już nie pamiętam w 100%) który miał ... 120 lat. Dla śmiechu zaproponowałem mu mariaż podsuwając prześliczną 19-latkę ale nie był zainteresowany. :)

- W ver. testowej znacznie łatwiej jest zaprowadzić ład w podbitych miastach, o obniżonych dochodach pisałem we wczesniejszych postach.

- W późniejszej fazie gry pojawia się problem z wpływowością męskich postaci w naszym rodzie. Mam wrażenie, że te punkty wpływów na turę które wnoszą im małżonki komputer przyznaje jednak własnie kobietom. Coś tutaj wyraźnie nie działa jak powinno, jednak bałagan w drzewku rodowym wzrastający z upływem tur może powodowć, wspomniany problem.

- W ostatniej mojej kampanii Anglia została unicestwiona około 70 tury, zupełnie nie przyłożyłem do tego ręki, komputer poradził sobie sam.

- Jeszcze powrócę do mariaży - czasami bierzemy sobie młodą żonę 17 - 19 lat a tutaj... W pakiecie dostajemy jeszcze dzieciątko, taki miły akcent.

Noyan
25-11-2020, 13:40
Z tą Anglią bardzo ciekawe, mi się nigdy nie zdarzyło, że z ręki komputera została podbita ;)

Gnejusz
25-11-2020, 14:49
Ano dziwne, bo Anglia poza tym wyjątkiem zawsze była w top 3, Francja znikała z mapki a Angole pchały się na Iberię. Ich ulubioną ofiarą na Iberii była Portugalia, w kampanii z zagładą Anglii grałem własnie Portugalią. Miałem pakty z Anglikami, padli po ciosach Francji i Walii - poziom b. wysoki - bez trybów lucky i wyzwania - czysta kampania.

Bronti
17-12-2020, 19:00
Potrzebuję pomocy jeśli chodzi o grę na modzie Medieval Kingdoms Total War 1212 AD

Długo czekałem na aktualizację, która ukazała się 12.12.
Wreszcie okazja żeby trochę odpocząć od gry w Wiedźmina 3 https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/t81/1.5/20/1f601.png

Na początek kampania Księstwem Małopolskim.
Kraków od początku katolicki więc chyba modyfikacja zaktualizowana.
Szybkie natarcie na Grodno. Zwycięstwo nad Jaćwingami. Okupacja osady.

Kilka tur później wojnę wypowiedział mi Poznań.
Bitwa w polu - zwycięstwo
Zdobycie Poznania i...
No właśnie i co dalej?

Dochody do skarbca prawie żadne.
Budować nic nie można
Nie mówiąc o rekrutacji nowych oddziałów.
Miałem dwie armie - królewska na 16 oddziałów
I w Grodnie generał plus dwa oddziały do tłumienia ciągłych buntów.
W Krakowie i Poznaniu również problemy z nastrojami społecznymi.
Musiałem cały czas armię królewską przerzucać między osadami żeby obecność wojska trochę poprawiała sytuację.
Klikałem tylko NASTĘPNA TURA i za bardzo nie wiedziałem o co mi chodzi w tej kampanii więc ją przerwałem z powodu braku perspektyw.

Następna frakcja, którą wybrałem to Zakon.
Tutaj moja kampania skończyła się jeszcze szybciej...
Rekrutacja 3 oddziałów.
Skarbiec od razu na minus.
Uderzam więc na Wilno.
Oblegam je.
Odnoszę zwycięstwo na armią przywódcy Litwy i garnizonu Wilna.
I to samo co wyżej.
Stagnacja...
Dochody na minusie
Rozwiązałem parę oddziałów, ale niewiele to dało.
Ryga i Wilno nastroje -100.
Kampania przerwana.

A teraz najlepsze - Włączyłem kampie Anglia bo było napisane, że bardzo łatwy początek i co?
Parę tur i skarbiec na zero, dochody na poziomie ok 100-150 https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/t85/1.5/20/1f605.png
Nic nawet nie zdążyłem wybudować.
Wszystko chyba przez to, że Londyn się zbuntował.

Jakieś podpowiedzi jak wy zaczynacie grę i prowadzacie państwa przez pierwsze tury?

Gnejusz
17-12-2020, 20:07
Małopolska i Zakon mają teraz b. trudny start. Spore odległości do najbliższych miast, niechęć innych państw do podpisywania umów handlowych (przynajmniej poziom b. trudny z wyzwaniem), bieda i brak respektu u sąsiadów. Kampania państwami położonymi w Europie wschodniej jest raczej dla doświadczonych już w MK 1212 graczy.
Anglia to jednak bajka, łatwiej o handel, masz respekt u sąsiadów i bezpieczeństwo za słoną wodą.

Nie wiem na jakim grasz poziomie, czy masz odznaczone wyzwanie i czy masz doświadczenie w T.W.

Zacznij możę ponownie Anglią (poziom nie większy niż trudny - na mniejszych poziomach szybko kampanie przejdzie w zwykłą klepankę).

Podpisz jak najwięcej paktów z państwami na kontynancie, najcenniejsze będą z tymi z którymi sąsiadujesz.

Nie bierz wojny z Francją ( niehistorycznie i trochę pójście na łatwiznę ale sam wiesz...)

Podpisz Kartę Swobód

Zoptymalizuj gospodarkę:
- handel (jak najwięcej umów) ale nie zacieśniej więzó z Walią i Szkocją, proponuję je na pierwsze ofiary, wyczyścisz sobie północne granice.
- na tym etapie nie postawisz wiele budynków - brak technologii - zachowaj pieniądze na naprawę/przebudowę podbitych miast na wyspie
- poprzydzielaj gubernatorów i wydaj właściwe edykty (ja daję najwięcej wag miejskich)
- poprzydzielaj urzędy ale pamiętaj, żę dla gubernatoró są korzystniejsze inne niż dla dowódcó armii
- porządek w drzewku rodzinnym, nie pamiętam jak Anglia startuje z młodzieżą gotową do mariaży małżeńskich ( z państw przyjaznych pozyskasz znaczący dochód za małżeństwa)
- pilnuj opracowywania właściwych technologii - na początek opacowywuj cywilne
- przydzielaj z głową pomocników

Potem udzerz na Walię, najlepiej żeby nie miałą sojuszy ze Szkocją lub Irlandią, nie daj Panie Boże z obu krajami.

Skarbiec powinien Ci szybko urosnąć ale nie przesadzaj z rekrutacją, najlepiej podbijaj wyspy tym co masz na starcie - wykonalna rzecz.

Małopolska i Zakon mają jeszcze tą niekorzystną cechę, że ich najatrakcyjniejsze kierunki podboju (zwłaszcza Zakon) to innowiercy, ład w podbitych miastach będzie trudniejszy do utrzymania.

Co Ci jeszcze napisać... Nie stawiaj zbyt wielu budynków do rekrutacji, wiele dadzą Ci tutaj mury miejskie - forty, zamki ale mury nie oddzielne budynki.

Reszta to właściwa żąglerka tym wszystkim.

Kampania Anglią daje Ci spokó z religią na wiele tur, jak dorwiesz się do miast islamskich poczujesz różnicę. Ale do tego wiele tur przed Tobą.

Noyan
17-12-2020, 22:54
Tak jak Gnejusz napisał, Anglia to dobry wybór na start, ale polecałbym także zagranie jakimś państwem członkowskim Świętego Cesarstwa Rzymskiego (niekoniecznie nim samym). Raz, że mają w miarę spokojną pozycję, dwa - mają genialny system św cesarstwa, w którym są elekcje (możesz stać się nowym cesarzem), dekrety i edykty, zatem polecam :)

Gnejusz
18-12-2020, 10:53
System Cesarstwa jest niesamowicie klimatyczny, podnosi jednak trudność gry w momencie kiedy pokusimy się o tytuł.
Grająć Francją gdy zdobyłem miasto startowe Brabancji (nie pamiętam już nazwy) dostałem od papieża propozycję objęcia tronu cesarskiego, poszły za tym spore kłopoty ale zabawa była kapitalna. Sądzę, żę grająć Anglią też można dostać taką propozycję, trzeba być już wystarczzająco silnym, wziąć któreś z kluczowych dla Cesarstwa miast i najprawdopodobniej - cesarz musi być ekskomunikowany lub słaby, możę muszą być spełnione oba te warunki.

Do porady dla początkującego w MK 1212 dołożę:
- nie spieszcie się z podbojami, najpierw porządek w zdobytych miastach, dopiero gdy możemy pozostawić je pod opieką garnizonu bez obawy buntu rozglądamy się za następną ofiarą. Wyjątkiem jest konieczność dobicia jakiegoś państwa lub odebranie mu kluczowego miasta, nie idźcie jednak "za ciosem" bo bunty cofną Was o krok, dwa w tył.
- wybierajcie rozsądnie kierunki podboju, najlepiej żeby teren do obrony podbitych ziem nie był zbytnio rozciągnięty.
- nim zaatakujecie jakieś państwo sprawdźcie jego sojesze, można je obejść składająć propozycję dołączenia do wojny pańsstwu z którym już walczy Wasza przyszła ofiara. Wtedy jego sojusznicy nie przystąpią do wojny z Wami, przynajmniej nie z automatu
- dbajcie o rozwój - punkty wpływu nastęcy tronu, odpowiednia żona (dająca jak najwięcej pkt p. wpływu na turę), pomocnicy (najwięcej pojedynczy daje 4/turę), do tego odpowiednia prowincja lub armia. Oczywiście awanse w drzewku z bezwzględnym pierwszeństwem.
- misje od papieża - róbcie ale nie za wszelką cenę, dają spory wpływ do ładu publicznego ale czasami uwikłają Was w niechcianą wojnę. Najlepiej nawracać, rozbudowywać budynki sakralne i likwidować wskazane postacie. Krucjaty na tak ale nie róbcie sobie kolonii daleko od granic bo zaangażowanie sił w obronę ich jest nieadekwatne do korzyści.
- za każdą opcję w dyplomacji przy której szanse akceptacji są wysokie żądajcie pieniędzy, raz będzie to syboliczna kwota, kolejny już znacząca.
- czytajcie komunikaty przychodzące na początku tury, bywa, żę przegapiamy coś istotnego

Na tą chwilę chyba tylko tyle, może temat się jeszcze rozwinie.

Noyan - zdobądź około 30 - 50% Azji Mniejszej i kończ kampanię, pooglądamy Mongołow od kuchni gdy założysz następną. Austrią poznaj ich słabe i mocne strony, zaprocentuje Ci to podczas gry rzeźnikami ze stepów.

Gnejusz
18-04-2021, 10:53
Witam po przerwie. Ze smutkiem zauważam, że wątek zamarł, ja poległem ze względu na sprzęt, mój PC ma około 11 lat, waloryzowałem go przez te lata ale tylko na tyle, żeby na kombinacji średnich i minimalnych ustawień gry takie jak Rome, Attila, Wot chodziły bez uprzykrzeń. W maju będę miał komputer kilkakrotnie lepszy od obecnego ale ponieważ przesiadłem się z 8.1 na 10-kę mój staruszek nie chce na nowym systemie pociągnąć bezproblemowo gier.
Co nowego w naszym modzie?
Dlaczego nikt nie pisze w wątku?
Co porabia Noyan?
Czy aktualizacje są kompatybilne ze spolszczeniem?
Wróciłbym do moda już dzisiaj ale kto męczył się na starym sprzęcie wie, że może on obrzydzić najlepszą grę. Czekam do maja, raczej końcówka, co prawda pogoda będzie zachęcać do przebywania na zewnątrz, pozostają jeszcze późne wieczory.
Odezwijcie się i napiszcie czy jeszcze gracie i najważniejsze czy żyjecie.

anachoreta
26-04-2021, 13:13
Noyan produkuje się na Youtubie w kampanii Mongołami, nieraz oglądam też z prozaicznych powodów- przestarzały i nie wydolny sprzęt, więc Attylę odinstalowałem, a mam w ciągu 3 lat 1280 godzin , to był mój ulubiony TW na silnik warcsape .Czekam na możliwość zakupu lepszego sprzętu, niestety ceny podskoczyły bardzo. Ale mam nadzieję do Attyli wrócić może na ten średniowieczny mod. Natomiast z powodu że 2021 to we Francji rok Napoleona /200 rocznica śmierci/ to chciałbym zagrać coś z tych klimatów. Mam do wyboru Napoleon TW, albo świetny pod względem taktycznym ,,Scourge of War,, . Niestety najlepsza gra bitewna z tej epoki ,,Napoleon Histwar ,, jest na Steam nie dostępna , a koszt zakupu u producenta, plus przesyłka z Francji to kilkadziesiąt Euro.

wino
26-04-2021, 17:27
Jaki masz sprzęt? Cienie wystarczy wyłączyć i gra śmiga.

Gnejusz
30-04-2021, 06:31
Od wczoraj jestem już posiadaczem nowszego komputera.
Stary ma: procesor Phenon 4x 2,4
Płyta - nie pamiętam oznaczenia ale ma staruszka ponad 10 lat i nie przyjmie już lepszego procesora niż ten prądożerny Phenon
Pamięć 3x 4G
Grafika: Gigabyte 7970
Grafika była duszona przez płytę i procesor, myślę, że miała jeszcze rezerwę mocy obliczeniowej.
Problemy z tym sprzętem były już od kilku lat, zwłaszcza tnący się dźwięk na skype czy discord-zie ale jedynie pod grami i jednoczesną konwersacją.
Zużycie procesora nawet w stanie bezczynności potrafiło dojść do ponad 60% (kaspersky i hosty). Tutaj jednak zaszkodziło przejście z 8.1 na 10-tkę.

Teraz mam komp. używany ale 2-3 razy lepszy od staruszka:
Procesor i5 4670 4x 3,4G
Płyta... sam nie wiem, muszę jakiś program diagnostyczny zainstalować. W każdym razie gamingowa.
Pamięć 2x 8G
Grafika Gigabyte 5700

Jestem na etapie instalowania programów, mam już steam a Attilę i Rome 2 mam właśnie w ver Steam.

Pisałem już chyba wcześniej, że na Attili gra zrywała mi nieco obraz podczas przewijania kamery, tury wczytywały się długo a to wszystko na ustawieniach średnich i niskich, jedynie tekstury jednostek i budynków ustawiałem na wysokie.
Win 10 dodatkowo pogorszył wydajność, procesor po prostu nie wyrabiał.

Teraz zainstaluję wszystko od nowa ale nie grałem kilka miesięcy i nie wiem co zmieniło się w Kingdoms 1212?
Czy spolszczenie jest aktualne?
Dodali już floty?
i czy Wy jeszcze gracie?

Bronti
27-06-2021, 12:09
Mam pytanie do osób które grały na Medieval Kingdoms 1212 AD Ułusem Tołuja --> Jakie porady na początek rozgrywki?


Na MK 1212 Mongołami można się osiedlić? Czy są jak Hunowie na Attyli?

Dudzio
25-07-2021, 16:09
Czy mod jest już skończony? Czy zwiększa on wymagania systemowe gry?

Gnejusz
23-08-2021, 18:41
W modzie brakuje jeszcze sporo rzeczy:
- Flot
- Najemników
- Skryptu Papieskiego
- Balans jest niedopracowany
Sporo jest jeszcze do poprawienia, da się już jednak grać i zabawa jest fantastyczna głównie ze względu na klimat.

Ja wróciłem po miesiącach przerwy, widzę, że gracze wykruszyli się lub przerzucili na inne mody.
Noyan cały czas pogrywa bo obserwuję jego kanał, jakoś lubię pooglądać jego kampanie. Czekam niecierpliwie na wersję ostateczną moda, boję się jedynie czy ktoś jeszcze pokusi się o spolszczenie.

wino
25-08-2021, 11:14
Przecież spolszczenie zrobił już dawno Noyan. Ja w tego moda nie gram, te braki które wypunktowałeś mnie zniechęcają. 6 lat robią moda i dalej jest dla mnie nieniegrywalny.

Gnejusz
25-08-2021, 13:09
wino... Przeczytaj mój #565 jeszcze raz. Martwię się o to, czy będzie spolszczenie do ostatecznej wersji moda.

Pograłem sporo Cesarstwem Łacińskim, fajna kampania, jak zwykle w terenie, gdzie rdzenna ludność wyznaje islam, bardzo trudno jest zachować ład w podbitych miastach. Mijają dziesiątki tur nim można takie miasto zostawić bez opieki wojska. To bardzo spowalnia kampanię, ale klimatyczność jest niesamowita. Chorobą serii Total War, jest to, że jak już mocno spotężniejemy to dalsza gra traci na uroku, przypomina żmudną klepaninę. Około + 260 porzuciłem kampanię.

Teraz gram po raz kolejny już Księstwem Małopolskim. Początki są trudne, nie aż tak jak Zakonem ale jest ciężko. Trzeba zdradziecko napadać na miasta bez ochrony wojska i jak najszybciej zająć Halicz, Wrocław i Poznań. Później jeszcze Gdańsk i Branderburgia i dopiero wtedy okrzepniemy na tyle, że nie straszna nam wojna z żadnym sąsiadem.
O ile Polska (scalamy państwo zajmując Wielkopolskę, Śląsk i Pomorze) ma średnią armię, to budynki dali nam kapitalne.

Nie wiem dlaczego ale w moich kampaniach gra nie widzi złota jako surowca handlowego. posiadam miasta ze złożami, wybudowałem kopalnie i ... W panelu handlowym nie figuruje taki kruszec. Jest żelazo, srebro miedź, złota nie widać.

Miło jest wrócić po miesiącach i ponownie poczuć ten średniowieczny klimat, czekam na dokończenie moda i mam nadzieję na spolszczenie ostatecznej już wersji.
wino - pozdrawiam Cię, Noyana i każdego fana serii z naszego forum.

wino
25-08-2021, 14:14
Spolszczenie jest zrobione, a Noyan je aktualizuje. Kolejne wersje moda poprawiają różne aspekty, ale raczej tekstu dużo nowego nie dochodzi, więc akurat o spolszczenie bym się nie obawiał :)

Ja póki co ogrywam standardowego Attylę z modami poprawiającymi bugi. Dzięki za pozdrowienia i również pozdrawiam :)

Gnejusz
27-08-2021, 16:18
Pograłem Zakonem na poz. b. trudnym, początki są koszmarne, jedno maleńkie miasto, wrogo nastawiona ludność, beznadziejny ład, nikt nie chce podpisać z nami umowy handlowej, nic nie możemy wybudować. Do ok 50 tury nie podpisałem żadnego traktatu z innym państwem.
Bardzo przydałby się kapłan już na starcie, przebudowa fortu zakonnego na kościół pozbawia nas możliwości rekrutacji, wyjście z wojskiem z miasta jest w początkowych turach szaleństwem, bunt mamy po kilku turach, odległości pomiędzy miastami są na min 2 - 3 tury marszu, nim wrócimy armia rebeliancka jest już pokaźna.
Brak najemników bardzo daje się we znaki podczas gry zakonem, sytuację ratuje przystąpienie do krucjaty i możliwość rekrutowania jednostek krucjatowych, trzeba tylko przez kilkanaście tur odkładać pieniądze na w miarę przyzwoitą armię.
Kierunek podboju to niestety ziemie polskie, decyduje religia, dużo łatwiej zaprowadzimy ład w podbitych prowincjach, potem dopiero ruszmy na pogan (jeżeli się jeszcze utrzymali) i znowu niestety idziemy na chrześcijan - teraz Rusini.
Po około 100 turach gra zmienia się w klepankę, AI jest zbyt mało agresywne, zbyt łatwo zajmujemy kolejne prowincje, to powiewa niestety nudą.

Przydałoby się przebudować znacząco sztuczną inteligencję komputera, poziomy trudności różnią się od siebie chęcią lub niechęcią komputera do podpisywania traktatów i częstotliwością wypowiadania nam wojen w początkowej fazie gry. Tutaj znowu niestety - Nawarra wypowiadająca wojnę Zakonowi... Iberia i Inflanty... Takich kwiatków jest więcej.
Oby AI nie wypowiadało bezsensownych wojen ale za to jak już wypowie to walczyło i sprawiało kłopoty.
Zakon jest to totalnej przebudowy, od rekrutacji szlachty po system ekonomiczny, zamiast małżeństw i dzieci powinien dostawać w zależności od??? (sam jeszcze nie mam pomysłu czego) kandydatów do służby w zakonie.
Niechęć państw z Cesarstwa do podpisywania umów z Zakonem jest zupełnie niezrozumiała.
Budynki Zakonne mogłyby mieć inne bonusy od budynków państw świeckich. Relacje z Papiestwem też mogłyby być inne niż obecnie.

Nie chcę być uznanym za stękacza i roszczeniowca, rozegrałem w MK 1212 AD pomiędzy 2500 - 3000 tur. Mod wgniata w fotel, ale przynosi też refleksje. Potencjał jest w nim olbrzymi, to co chłopaki zrobiły do tej pory to artyzm, do perfekcji brakuje oprócz dokończenia, szlifu i odejścia od monotoni serii TW.
Wiele przełomowego wniosło Bellum Crucis, to był na tamte czasy perfekcyjny mod, warto wziąć z niego wiele zapożyczeń, póki co zachęcam wszystkich szukających czegoś na tą psią pogodę do zagrania w MK 1212 AD. Pomimo Braku:
- flot
- najemników
- niedokończonego balansu i kilku nacji
zabawę będziecie mieć kapitalną.

Teraz do Noyana - jeżeli jeszcze przeglądasz nasze forum - daj znak życia w tym wątku, ja pewnie za kilkanaście dni znowu zniknę na miesiące ale Ty jesteś chorążym tego moda, jak zniknąłeś wątek się posypał. Zawsze wspominam z wdzięcznością Twoje spolszczenie, instrukcje instalacji i podpowiedzi techniczne. Salut Noyanie.

Noyan
06-12-2021, 14:36
Witam witam, postanowiłem wrócić do przeglądania wątku Medieval Kingdoms na forum :D
Długo tu nie wpadałem, ale lepiej późno niż wcale ;)
Możliwe, że w grudniu pojawi się duży update do moda, na dniach wszystko się okaże.

Gnejusz
12-12-2021, 14:55
Noyanie, miło Cię znowu tutaj widzieć. Oglądałem filmik zapowiadający ew. zmiany, najbardziej cieszą mnie:
- najemnicy
- eventy dla Zakonu
- możliwość zmiany położenia miasta - Kraków, jakoś trudno zaakceptować go w obecnym miejscu.
Nieco rozczarowało mnie niedodanie flot wojennych. Dlaczegóż nie dali możliwośći zagrania z nimi choć z bitwami jedynie z automat.?

Nie pojąłem czego dotyczą zmiany w jednostkach, jeżeli jest to rebalans w kierunku poprawności historycznej a nie politycznej to byłaby to kolejna dobra zmiana.
Oczywiście cieszy mnie Twoje poczucie odpowiedzialności za spolszczenie, to gwarancja solidnego tłumaczenia.

W tej chwili zagrywam się w RDR 2 online, może jednak wkrótce powrócę do serii, 12.12 mamy dzisiaj. Do tego w dalszej części daty cyferki też się zgadzają, przestawiona jest tylko kolejność.
Czekam na wiadomośći, komentarze. Brakło Cię w temacie AE, zainstalowałem sobie tą perełkę ale bez znajomości ang nie dałem rady. Może gdybym miał choć ułamek Twojego pozytywnego szaleństwa jakoś bym się zmobilizował.

BubbaJ
22-01-2022, 21:30
Istnieje możliwość instalacji bez steama?

Dudzio
07-08-2023, 16:59
Mam już dość czekania na Medka 3. Pora znaleźć substytut wśród modów!
Szybki przegląd sceny moderskiej wskazał mi dwa tytuły:
1. Medieval Kingdoms 1212 AD do Attila TW
2. Medieval 1100 AD do TW: Rome 2
Wolnego czasu mi nie starczy na granie w oba, więc czy możecie mi podpowiedzieć który z nich jest lepszy? Chodzi mi przede wszystkim o grywalność i klimat w stylu Medievala 2, mojej ulubionej części serii.

Eutyches
07-08-2023, 20:18
Mam już dość czekania na Medka 3. Pora znaleźć substytut wśród modów!
Szybki przegląd sceny moderskiej wskazał mi dwa tytuły:
1. Medieval Kingdoms 1212 AD do Attila TW
2. Medieval 1100 AD do TW: Rome 2
Wolnego czasu mi nie starczy na granie w oba, więc czy możecie mi podpowiedzieć który z nich jest lepszy? Chodzi mi przede wszystkim o grywalność i klimat w stylu Medievala 2, mojej ulubionej części serii.
Oba są bardzo dobre, jeden i drugie mają unikatowe mechaniki^^ dla samych modów, dobrze jakbyś sobie zerknął w ich opis, co sami autorzy tam zawarli. Jeśli chodzi o klimat Medka 2, to mechaniki z niego są zawarte w 1100 np. dyplomacja, nie masz już skypa, musisz graniczyć z kimś by rozmawiać, ale 1220 ma całkowite spolszczenie i kilka nowości zawartych na silniku gry Attyli 2. Po prostu, spróbuj wybraną nacja ja tak robię, Bizancjum zagraj w jednego moda, a potem w drugiego. Czyli wracasz do pkt wyjścia, musisz w oba mody^^...

Dudzio
08-08-2023, 20:44
Jak włączyć to spolszczenie w 1212 AD? Bo zmieniam język na Steam na polski i wychodzą jakieś niestworzone rzeczy :P Po angielsku jest ok.

Eutyches
12-08-2023, 01:20
Jak włączyć to spolszczenie w 1212 AD? Bo zmieniam język na Steam na polski i wychodzą jakieś niestworzone rzeczy :P Po angielsku jest ok.
Tak mówi Autor spolszczenia. Pozdrawiam ;)


https://youtu.be/DAoykZNObLY