PDA

Zobacz pełną wersję : Wydarzenia w elfickiej kolonii



Turek
24-01-2018, 19:25
https://i.pinimg.com/736x/47/c2/3c/47c23ca7346fd9599c6312b4116c06fa--high-fantasy-fantasy-men.jpg

Fiarel z Chrace


Miasto Ered'Or Tor istnieje na wyspie od niedawna. A przynajmniej w rozumieniu elfów. To elficka kolonia, którą założyłem z polecenia Króla Feniksa. Handlujemy tutaj z tutejszymi ludami i produkujemy produkty, które nigdzie indziej nie występują. Jednak nastały ciężkie czasy. Wiatry Magii zmieniły swe kierunki i wieją mocniej niż kiedykolwiek! Wszystkie rasy zwróciły swą uwagę na naszą wyspę. Musimy użyć polityki i ekonomicznego wpływu aby zdominować ten obszar i pokazać naszą wyższość nad innymi.

Prowincje własne:
- Ered'Or Tor - Piękne miasto otoczone murem. Pełne rzemieślników i kupców. Przychód: 1300G

Prowincje obce:
- Puszcza Kopyt i Dzikie Lasy - Tereny zwierzoludzi. Niebezpieczne ziemie, ale bogate w zwierzynę.
- Półwysep Pustelnika - Cypel, który stał się ludzką kolonią. Całkowite odludzie.

Armia:
- Fiarel z Chrace jako lord elfów na koniu,
- 5 włóczników, 5 łuczników, 2 jeźdzcy Ellyrionu
- 2 łuczników i 2 włóczników jako garnizon miasta

Zasady specjalne:
- "Rynek zbytu w Ulthuanie" - Za każdy szlak handlowy dostajemy dodatkowo 300G/turę
- Budżet początkowy - 1000G
- Budynek poziomu I w mieście

3 cele równorzędne:
- Szlaki handlowe - Podpiszmy jak najwięcej szlaków handlowych, twórzmy faktorie handlowe u innych frakcji oraz wspierajmy handel na całej wyspie!
- Druchii - Nasi Mroczni Kuzyni znów pojawili się na Wyspie aby plądrować. Wspomagajmy militarnie i ekonomiczne wszystkich ich przeciwników.
- Kolonizacyjna rywalizacja - Na Półwyspie pojawiła się kolonia ludzi z Imperium. Doprowadźmy ich do upadku w wyrafinowany sposób. Otwarta inwazja nie wchodzi w rachubę.

Tomas
28-01-2018, 21:43
I tura
Rozkazuję wysłać grupę poszukiwaczy w celu eksploracji wyspy Ered'Or Tor. Mają mi dostarczyć wszelkie informacje na temat surowców w tutejszych górach oraz określić koszt ich wydobycia

Turek
29-01-2018, 00:11
Tura I

Poszukiwacze życzą sobie zapłaty w wysokości 50G.

---

Pod mury miasta przybył wysłannik Zwierzoludzi - Szaman, który informuje o przyjaźni Zwierzoludzi do Wysokich Elfów i prosi o dostęp do bibliotek. W zamian oferuje 300G.

Tomas
29-01-2018, 00:19
I tura
Poszukiwacze dostają żądaną zapłatę. Ponadto oferuje im drugie tyle po powrocie jeśli ich wieści mnie zadowolą.


---
Zgadzam się na propozycje szamana dotyczącą paktu o nieagresji i handlu, stawiając warunek (szczegóły przedstawię w ambasadzie), ale nie pozwalam mu wejść do biblioteki. Tłumacząc, że nie wpuszczamy tam nikogo poza zaufanymi Asurami

Tomas
29-01-2018, 01:33
I tura
Proszę o poradę najbardziej zaufanych doradców. Co mogę zrobić w sprawie handlu ze zwierzoludźmi by wyjść z tej niezręcznej sytuacji z honorem?
Atak nie wchodzi w rachubę z uwagi na świadomość słabości naszego wojska

Ponadto rozkazuję ocenić nadwornemu kapłanowi czy na otrzymanych towarach faktycznie nie ma piętna chaosu. Swoje wyniki ma mi przedstawić niezwłocznie. Wszystko ma się odbyć w dyskrecji, po uprzednim upewnieniu się, że nie ma żadnych świadków ( o ile to możliwe).

Tomas
29-01-2018, 19:25
I tura
Rozkazuję budowę nadbrzeża na plażach dżungli starożytnych. Karczmy i zajazdy mają zostać wybudowane w stylu elfickim. Tak by nocujący kupcy czuli w tym miejscu namiastkę "domu".

Tomas
30-01-2018, 12:34
I tura
Rozkazuję przekazać krasnoludom z Klanu Iridsson 50G na budowę nadbrzeża. Jestem pewien, że ten handel przyniesie w przyszłości wiele korzyści

Turek
30-01-2018, 22:14
Tura I

Doradcy nie widzą żadnego dobra wyjścia. Skóry można sprzedać innej frakcji albo ubrać w nie naszych żołnierzy aby naśladowali Zwierzoludzi. Kapłan nie stwierdził oznak Chaosu na skórach, ale zauważył, że bardzo cuchną.

// Czekam na Twoją aktualkę.

Tomas
30-01-2018, 22:38
I tura
Zawarliśmy właśnie bardzo ważny szlak handlowy z imperialnymi kolonizatorami. Póki co ich gospodarka raczkuje, ale rosną w siłę w bardzo szybkim tempie. Musimy wykorzystać fakt, że ich rynek wewnętrzny jest jeszcze słabo rozwinięty. Nasze wysokiej klasy towary powinny trafić głównie do zamożnych kolonizatorów. Powinniśmy jak najbardziej ich od siebie uzależnić. Być może uda się to w przyszłości wykorzystać.
Ich tkaniny są słabej jakości. Prawdopodobnie nie spodobają się mieszkańcom Ered'Or Tor. Powinny zostać przekazane naszym krawcom, którzy stworzą z nich ubrania dla ludzi z imperium, by jeszcze bardziej pomnożyć nasze dochody z tego handlu!

Tomas
30-01-2018, 23:17
Nr. tury: I
Skarbiec na początku tury: 1000G

Przychód: (Napisać z jakiej prowincji i ile. Tutaj także piszemy dodatkowe przychody)
Miasto Ered'Or Tor: 1300G
Handel z imperium: 75G + 300G (za zasadę "Rynek zbytu w Ulthuanie") = 375G

Wydatki (Na co wydajemy pieniążki)
Budowa nadbrzeża w Dżungli Starożytnych: 300G
Pomoc finansowa dla krasnoludów na budowę nadbrzeża: 50G
Opłacenie grupy poszukiwaczy: 50G
Handel ze zwierzoludźmi: 50G
Ulepszenie koszarów: 600G
Rozwój miasta: 500G
Wsparcie finansowe dla krasnoludów: 125G
Rekrutacja: 200G

Armia: (Rozpisać jednostki wraz z garnizonami)
- Fiarel z Chrace jako lord elfów na koniu,
- 5 włóczników, 5 łuczników, 2 jeźdzcy Ellyrionu
- 2 łuczników i 2 włóczników jako garnizon miasta
Utrzymanie armii: 640G

Budynki: (Piszemy tutaj jakie mamy fortyfikacje, budynki militarne i budynki specjalne)
- Budynek (koszary) poziomu I w mieście
- Mur

Skarbiec na końcu tury: 160G

Tomas
31-01-2018, 01:45
Tura I
Książe Fiarel obawia się, że przetrzymywane skóry mogą być źródłem wybuchu epidemii. Nakazuje więc niezwłoczne wywiezienie ich daleko poza mury miasta i spalenie. Wozy na których będą przewiezione także mają zostać spalone. Ponadto elfy odpowiedzialne za załadunek i transport "towaru" mają zachować wszelkie znane asurom środki bezpieczeństwa. Zabronione jest nawet bezpośrednie dotykanie się do skór. Wszystko ma się odbyć poza oczami mieszkańców, pod osłoną nocy. Tak by zwykły elf nic nie zauważył, a już na pewno nie był w stanie określić co jest wywożone. Nie chcemy przecież wybuchu paniki
A żołnierze którzy wnosili skóry do miasta (bo rozumiem, że tylko oni mieli z nimi kontakt?) mają zostać profilaktycznie przebadani.

(jeśli trzeba jestem gotowy zapłacić za tę akcję trochę monet, by wszystko przebiegło wedle planu)

Tomas
31-01-2018, 15:53
Tura I
Ostatnio sporo się zmieniło na Ered'Or Tor. Handlujemy z mieszkańcami Imperium, Księstwem Andetroyes, a niedługo elfickie okręty wpłynął do portów w dżungli starożytnych i w dolinie młota. Co więcej nasi bracia z Ulthuan dalej chętnie kupują nasze towary. Żeby nadążyć za tymi zmianami musimy zadbać o rozwój naszego miasta. Dlatego ja, książę Fiarel przekazuję 500G z książęcego skabca na rozwój Ered'Or Tor. W pierwszej kolejności złoto ma być zainwestowane w istniejące już i dobrze prosperujące warsztaty rzemieślnicze. Tak by mistrzowie mieli pieniądze na rozbudowę swych pracowni oraz zatrudnienie nowych czeladników. Chcę by to miasto było atrakcyjne dla naszych partnerów handlowych, przede wszystkim asurów z Ulthuanu. Rozkazuję w tym celu powiększyć rynek miejski, zbudować nowe zajazdy i promenadę na obrzeżach miasta. Dzięki wymianie handlowej z krasnoludam otrzymamy żelazo w znacznie niższej cenie niż dotychczas. Dlatego oznajmiam, że reszta pieniędzy ma być przeznaczona na budowę nowych warsztatów kowalskich oraz pieców hutniczych.
Nastają niepewne czasy, a zagrożenie ze strony zwierzoludzi wydaje się być większe niż kiedykolwiek. Z bestiami nie da się pertraktować, nie tolerują one strachu, a jedyną wartością z którą się liczą, jest siła. Dlatego rozkazuję przekazać 600G na rozbudowę koszar. Ered'Or Tor musi być gotowe do obrony.

Wszystko po to, by Ered'Or Tor było piękne, wielkie i silne!

Tomas
31-01-2018, 21:40
I Tura
Książę Fiarel jest wielce zaniepokojony faktem, że druchii pojawili się w Krainie Wywern. Dlatego na prośbę Arrisa Gderliwego przekazał krasnoludom podarunek w wysokości 125G. Nie możemy pozwolić na to by ekspansja naszych mrocznych braci zakończyła się sukcesem.

---

By zwiększyć naszą obronność w tych niepewnych czasach rozkazuję powołać do armii 2 nowe oddziały włóczników

Turek
01-02-2018, 00:21
I tura

Udało nam się zniszczyć skóry.

// Efekty co do rozwoju miasta w następnej turze.

Turek
01-02-2018, 19:08
I tura

Udało nam się schwytać ludzi, którzy próbowali zatruć studnie w mieście. Co mamy z nimi zrobić?

Tomas
01-02-2018, 20:41
Tura II
Mają zostać przesłuchani. Jako, że nie są asurami tortury wchodzą w rachubę. Musimy się dowiedzieć kto za tym stoi.
Póki co na mej liście podejrzanych umieszczam lorda Janusza, władcę kolonizatorów ze wschodu. Śledztwo pokaże, czy ludzie są aż tak przewidywalni za jakich ich mamy.

Turek
01-02-2018, 20:45
II Tura // Proszę datować posty

Zaskoczenie Księcia było niezmierne. Okazało się, że za próbą sabotażu stoją Wampiry.

***

Miasto bardzo dynamicznie się rozwija - Wzrost przychodów w Ered'Or Tor o 100G/turę.

Tomas
01-02-2018, 21:04
Nr. tury: II
Skarbiec na początku tury: 160G

Przychód: (Napisać z jakiej prowincji i ile. Tutaj także piszemy dodatkowe przychody)
Miasto Ered'Or Tor: 1400G
Handel z Imperium: 75G + 300G (za zasadę "Rynek zbytu w Ulthuanie") = 375G
Handel z Andetroyes: 50G + 300G (za zasadę "Rynek zbytu w Ulthuanie") = 350G
Handel z Klanem Iridsson: 50G + 300G (za zasadę "Rynek zbytu w Ulthuanie") = 350G
Handel z jaszczuroludźmi: 50G + 300G (za zasadę "Rynek zbytu w Ulthuanie") = 350G


Wydatki (Na co wydajemy pieniążki)
- Ulepszenie koszar: 700G
- Przygotowania do wypraw po egzotyczne zwierzęta: 200G
- Rekrutacja lorda: 500G
- Rekrutacja oddziałów do armii: 150G
- Rekrutacja oddziałów do garnizonu: 500G
- Budowa faktorii handlowej: 180G

Armia: (Rozpisać jednostki wraz z garnizonami)
- Fiarel z Chrace jako lord elfów na koniu,
- 7 włóczników, 5 łuczników, 2 jeźdzcy Ellyrionu
- 2 łuczników i 2 włóczników jako garnizon miasta
Utrzymanie armii: 740G

Budynki: (Piszemy tutaj jakie mamy fortyfikacje, budynki militarne i budynki specjalne)
- Budynek (koszary) poziomu II w mieście
- Mur
- "Nabrzeże" na skraju dżungli

Skarbiec na końcu tury: 15G

Tomas
01-02-2018, 21:12
Tura II
Umowa handlowa ze zwierzoludźmi zostaje przeze mnie zerwana. Na następne spotkanie na moście znów ma się udać oddział wojskowy, jednak tym razem bez naszego towary. Zamiast niego mają dostać informację, że handlu nie będzie, nie mają po co tu wracać.

----

Chciałbym się dowiedzieć co z grupą poszukiwaczy którą wysłałem w głąb Ered'Or Tor. Czy już natrafili na coś interesującego?

Tomas
02-02-2018, 23:00
Tura II
Rozkazuję wycisnąć z naszych więźniów informacje na temat ich współpracowników. Jeśli takowi się znajdą mają zostać pojmani, a cała organizacja zniszczona.

----

Wydaję dekret na mocy którego wszyscy ludzie przebywający na Ered'Or Tor muszą posiadać glejt pozwalający im przebywać w tym mieście i zapewniający im bezpieczeństwo. Oczywiście kupcy z Andetroyes i Imperium takową przepustkę mają otrzymać. Wszyscy przedstawiciele rasy ludzkiej wątpliwego pochodzenia mają zostać wyrzuceni za mury miasta

Turek
03-02-2018, 13:47
Tura II

Poszukiwacze odkryli kilka gatunków egzotycznych zwierząt. Zorganizowanie regularnych wypraw pozwoli złapać kilka osobników do hodowli, która podniesie przychody państwa o 50. Koszt takiej wyprawy to 200g.

Więźniowie nic więcej nie wiedzieli.

Strażnicy zajmą się oczyszczaniem miasta.

Zakończono budowę nabrzeża u Jaszczuroludzi.

// Dopisz sobie do budynków w aktualce "nabrzeże" na skraju dżungli.

Tomas
03-02-2018, 16:47
Tura II
Książę weźmie na swe barki koszt przygotowań do wypraw po egzotyczne zwierzęta.

---
Z rozkazu księcia koszary mają zostać ulepszone. Bezpieczeństwo naszych mieszkańców jest dla niego najważniejsze.

---
Czas leci nieubłaganie, konkurencja rośnie w siłę, a wrogowie czekają tylko na chwilę naszej słabości. Wiem, że by przetrwać ten trudny okres, musimy zadbać o rozwój państwa. Dlatego chciałbym by zostały oszacowane koszty i potencjalne zyski z:
- Budowy faktorii handlowej na terenie Księstwa Andetroyes oraz Imperium
- Skolonizowania pustkowi wschodnich
- Rozwoju miasta Ered'Or Tor

---
Zwierzoludzie są związani wojną z wampirami. Być może dla własnego bezpieczeństwa będziemy musieli wykorzystać ten moment słabości Wyznawców Khorne'a. Ale do tego musimy mieć odpowiedni plan. Interesuje mnie czy puszcza kopyt jest możliwa do opanowania? Czy znane jest nam miejsce na które atak znacznie osłabiłby bestie? Czy powinniśmy się liczyć z dużymi stratami przy próbie opanowani puszczy kopyt? Ponadto chciałbym by z rady książęcej, bądź naszej armii zostali wyłonieni kandydaci na dowódców, którzy nadają się do prowadzenia naszych wojska ku chwale wiecznej królowej!.

---
Czy wiadomo nam jakie stosunki panują na półwyspie pustelnika? Czy szlachta i lud popiera działania swojego władcy? Jak wyrażają się o asurach z Ered'Or Tor?

Turek
04-02-2018, 23:34
Tura II

Faktowie handlowe - Stworzenie takich faktorii to koszt 200G i podniesie zyski z każdego szlaku handlowego o 50G.

Kolonizacja - To poważna sprawa. Kolonistom powinny towarzyszyć wojska. Będzie wymagane 300G i użycie 3 flot transportowych.

Miasto cały czas się rozwija. Nad konkretnymi rozwiązaniami powinien pracować sam Książę.

Puszcza Kopyt to olbrzymi las gdzie pełno jest osad zwierzoludzi. Aby opanować tą prowincję potrzeba będzie dużej ilości wojsk, które zniszczą te siedliska Chaosu. Nie znamy słabych punktów. Pojawiło się dwóch kandydatów na dowódców: Yoranel (młody, silny, pochopny) i Hashimoto (podstarzały, słaby, rozważny). Koszt ich werbunku to 500G.

Większość ludzi na Półwyspie to ludzie biedni lub średniej klasy. Szlachty jest mało. Wszyscy popierają działania Księcia, bo i nie mają innego wyboru. Są nieufni wobec bogatych elfów.

Tomas
06-02-2018, 12:57
Po dłuższych namysłach książę zdecydował się na wybór Hashimoto. Jego rozwaga i mądrość są cechami niezbędnymi na tym stanowisku. Armia Ered'Or Tor ma zostać powiększona o białe lwy, a garnizon miasta o taki sam oddział oraz straż morską z Lothernu.

W okolach portu w Andetroyes ma zostać wybudowana pierwsza faktoria handlowa. Z naszego skarbca na ten cel przekazujemy 180g. Resztę kosztów zdecydował się pokryć książę Bohemond Prawy, któremu zależy na nasileniu wymiany handlowej.

Turek
07-02-2018, 21:40
II tura

Książę! Nasi budowniczowie i kupcy w Andertroyes schowali się w zamku. Warownia jest oblężana przez Mistana Shadowblade'a! Druchii zawsze znajdą sposób aby pokrzyżować nasze plany.

Tomas
09-02-2018, 23:55
Nr. tury: III
Skarbiec na początku tury: 15G

Przychód: (Napisać z jakiej prowincji i ile. Tutaj także piszemy dodatkowe przychody)
Miasto Ered'Or Tor: 1400G
Handel z Imperium: 75G + 300G (za zasadę "Rynek zbytu w Ulthuanie") = 375G
Handel z Klanem Iridsson: 50G + 300G (za zasadę "Rynek zbytu w Ulthuanie") = 350G
Handel z jaszczuroludźmi: 50G + 300G (za zasadę "Rynek zbytu w Ulthuanie") = 350G
Pomoc finansowa od imperium: 450G
Razem: 2925G

Wydatki (Na co wydajemy pieniążki)
- Rozbudowa koszar: 800G
- Rekrutacja: 550G
- Budowa floty: 750G

Armia: (Rozpisać jednostki wraz z garnizonami)
- Fiarel z Chrace jako lord elfów na koniu,
- Hashimoto (podstarzały, słaby, rozważny) jako lord elfów na koniu,
- 7 włóczników, 5 łuczników, 2 jeźdzcy Ellyrionu, 1 białych lwów
- 2 łuczników, 2 włóczników, 1 białych lwów, 1 straży morskiej jako garnizon miasta
Utrzymanie armii: 810G

Budynki: (Piszemy tutaj jakie mamy fortyfikacje, budynki militarne i budynki specjalne)
- Budynek (koszary) poziomu III w mieście
- Mur
- "Nabrzeże" na skraju dżungli

Skarbiec na końcu tury: 15G

Tomas
10-02-2018, 14:52
Tura III
Jako iż elfickie szlaki handlowe od wieków służą dzieciom Ulthaunu do szpiegowania polityki wewnętrznej innych państw, książę pragnie wykorzystać obecność elfów na półwyspie Pustelnika. Interesuje go kto przejmie władzę po zmarłym księciu Janaszanie oraz który z możnowładców pragnie zająć miejsce nowego księcia, a jednoczenie wydaje się być przychylny wysokim elfom. Jeśli takowy szlachcic się znajdzie, chcę wiedzieć czy dysponuje dużym majątkiem oraz jak jest widziany przez resztę szlachty i lud.

Turek
11-02-2018, 01:44
Tura III - //datuj posty.

Władzę na Półwyspie przejął generał Torenhower. Przygotowuje on obronę. Ludność cywilna jak i nieliczna arystokracja jest przekonana, że im pomożemy.

Turek
11-02-2018, 10:50
Tura III

Nasi strażnicy zauważyli tajemnicze osoby przyglądające się naszym garnizonom na murach. Próbowali ich złapać, ale Ci uciekli.

Tomas
14-02-2018, 18:05
Tura III
Ludzie jeszcze wczoraj szydzili z Asurów, zazdroszcząc nam dobrobytu i zorganizowania, a dziś proszą o pomoc. Oczywiście nie możemy im odmówić w obliczu zagrożenia ze strony chaosu.

Książę rozkazuje przeznaczyć 750G na budowę 5 okrętów, na których nasze wojska popłyną na półwysep Pustelnika. Liczymy jednak na to, że cena budowy takiej floty będzie mniejsza ze względu na skupowanie od jaszczuroludzi drewna po korzystnej cenie oraz mistrzostwo naszych rzemieślników w dziedzinie budowy okrętów. Chyba nie ma wątpliwości, że nie można się z nami na tym obszarze równać!

Rekrutacja w Ered'Or Tor ma dalej trwać. W tym miesiącu decydujemy się na powiększenie armii książęcej o białe lwy. Garnizon miasta ma zasilić taki sam oddział oraz oddział łuczników.

Miejskie koszary mają zostać powiększone o legowiska dla smoków i feniksów oraz pola ćwiczebne dla kawalerii i rydwanów. (rozbudowa koszar na poziom IV)

Turek
15-02-2018, 21:23
Tura III

Niestety. Produkujemy taką ilość, że nie ma mowy żeby ktoś zszedł z cenami dla nas.

Tomas
18-02-2018, 23:11
Nr. tury: IV
Skarbiec na początku tury: 15G

Przychód: (Napisać z jakiej prowincji i ile. Tutaj także piszemy dodatkowe przychody)
Miasto Ered'Or Tor: 1400G
Handel z jaszczuroludźmi: 50G + 300G (za zasadę "Rynek zbytu w Ulthuanie") = 350G
Razem: 1750G

Wydatki (Na co wydajemy pieniążki)
Rekrutacja: 650G


Armia: (Rozpisać jednostki wraz z garnizonami)
- Fiarel z Chrace jako lord elfów na koniu,
- Hashimoto (podstarzały, słaby, rozważny) jako lord elfów na koniu,
- 7 włóczników, 5 łuczników, 2 jeźdzcy Ellyrionu, 2 białych lwów - Ered'Or Tor
- 3 łuczników, 2 włóczników, 2 białych lwów, 1 straży morskiej jako garnizon miasta
Utrzymanie armii: 880G

Budynki: (Piszemy tutaj jakie mamy fortyfikacje, budynki militarne i budynki specjalne)
- Budynek (koszary) poziomu IV w mieście
- Mur
- "Nabrzeże" na skraju dżungli

Skarbiec na końcu tury: 235G

Tomas
21-02-2018, 00:31
Tura IV

Książę chce wiedzieć ile oddziałów włóczników można uzbroić wykorzystując ekwipunek ze zbrojowni, w przypadku nagłego ataku na miasto.

Tomas
21-02-2018, 21:37
Tura IV

Nastają mroczne czasy, od założenia kolonii na Eredor sytuacja jeszcze nigdy nie była tak ciężka. Zwierzoludzie i Chaos pokonali lokalnych rywali, zjednoczyli się i szykują się do wielkiej inwazji przeciw nam. Książę jest zmuszony szukać wsparcia u swojego zwierzchnika, czyli króla feniksa Finubara Żeglarza!

Treść listu wysłanego do Lothern:

"Szanowny Królu Feniksie!
Na początku mego listu chciałbym podziękować Waszej Wysokości za wieloletnią możliwość zarządzania twoimi włościami na Eredor. Przez ten czas Ered'Or Tor zmieniło się z małej osady w piękne, kwitnące miasto, przynoszące chlubę Waszej Wysokości.
Niestety, wydarzenia z ostatniego miesiąca zmusiły mnie do wysłania tego listu. Na zachodzi zwierzoludzie wyszli ze swych starożytnych lasów i stworzyli silne, scentralizowane pod wodzą gora, niejakiego Kazrana państwo. Co gorsza na wschodzie poddani mrocznych bogów pokonali i zniewolili ludzi żyjących na półwyspie pustelnika. Krasnoludy i ludzie z północnego-zachodu są na skraju upadku. A nasi mroczni bracia bezkarnie plądrują ich ziemie. Szpiedzy wroga bez przerwy prowadzą wobec nas działania sabotażowe, którym póki co się skutecznie odpieramy.
Bylibyśmy uradowani gdyby Wasza Wysokość wysłał na wyspę asura o wielkiej mądrości, najlepiej jednego z Mistrzów Wiedzy Tajemnej, którzy jak nikt inny potrafią się przeciwstawić sile chaosu. Ponadto potrzebujemy więcej wojska albo pieniędzy na rekrutację, gdyż siły przeciwnika mogą być bardzo duże. Ufam, że Wasza Królewska Mość podejmie słuszną decyzję.

Wasz wierny poddany, Książę Fiarel z Chrace, namiestnik Eredor"

Turek
22-02-2018, 22:03
Tura IV

Moglibyśmy uzbroić 2 oddziały włóczników. Każdy elf ma wyszkolenie wojskowe, jednakże nie każdemu chce się walczyć.

Król poruszył się pismem, które mu przekazaliśmy i wyraził swoje zaniepokojenie. Aczykolwiek postanowił wstrzymać się póki co od działań i liczy, że Książę Fiarel zrobi wszystko co w swojej mocy aby opanować sytuację. W międzyczasie Król będzie formował ekspedycję ochotników na Eredor.

Kryzys handlowy
Handel mocno pod kreską. Andetroyes i Karak Ered oblężone. Wymiana ze skinkami spowolniła kiedy dowiedzieliśmy się, że mordują krasnoludów na pograniczu. Kolonia imperium upadła i zaminiła się w niewolniczy półwysep. Nie ma komu sprzedawać naszych towarów.

// Dodatkowy przychód z umiejętności spada do 175G.

Tomas
22-02-2018, 23:37
Tura IV
Książę rozkazuje sprowadzić na wyspę słonecznego smoka do armii oraz 1 oddział białych lwów do garnizonu miasta.

Tomas
27-02-2018, 23:50
Tura V
Z rozkazu księcia inżynierzy mają ocenić koszt ulepszenia wież strażniczych w mieście. Nie będą to duże zmiany, wieże są dobrym stanie. Jednakże przydałoby się ustawić na nich balisty.

(koszt ulepszenia wież na poziom II)

Turek
28-02-2018, 08:02
Tura V
Wyszacowany koszt to 750G.

Tomas
04-03-2018, 11:33
Nr. tury: V
Skarbiec na początku tury: 235G

Przychód: (Napisać z jakiej prowincji i ile. Tutaj także piszemy dodatkowe przychody)
Miasto Ered'Or Tor: 1600G
Handel z jaszczuroludźmi: 50G + 175G (za zasadę "Rynek zbytu w Ulthuanie") = 225G
Handel z Andetroyes: 50G + 175G (za zasadę "Rynek zbytu w Ulthuanie") + 50G (za faktorię handlową) = 275G
Handel z krasnoludami : 50G + 175G (za zasadę "Rynek zbytu w Ulthuanie") =225G
Razem: 2325G

Wydatki (Na co wydajemy pieniążki)
1500G - rekrutacja


Armia: (Rozpisać jednostki wraz z garnizonami)
- Fiarel z Chrace jako lord elfów na koniu,
- Hashimoto (podstarzały, słaby, rozważny) jako lord elfów na koniu,
- 7 włóczników, 5 łuczników, 2 jeźdzcy Ellyrionu, 2 białych lwów, - Ered'Or Tor
- 1 smok - w drodze do Andetroyes
- 3 łuczników, 2 włóczników, 3 białych lwów, 1 straży morskiej jako garnizon miasta
Utrzymanie armii: 1030G

Budynki: (Piszemy tutaj jakie mamy fortyfikacje, budynki militarne i budynki specjalne)
- Budynek (koszary) poziomu IV w mieście
- Mur
- "Nabrzeże" na skraju dżungli
- Faktoria handlowa w Andetroyes

Skarbiec na końcu tury: 30G

Tomas
04-03-2018, 23:13
Tura V
W podzięce za wytrwałość i poświęcenie w walce z druchii pragniemy przekazać Księciu Bohemondowi wyjątkowy prezent. Najlepszy miecz jaki posiadamy wykonany z Ithilmaru. Dla człowieka zdobycie takiego artefaktu jest wręcz niemoliwe, bowiem sprzedawanie wyrobów z tego metalu jest surowo zabronione. Tym bardziej liczymy na to, że władca z Andetroyes doceni nasz gest, a oddana mu broń będzie mu dobrze służyła.
Ponadto ma zostać wysłana do niego wiadomość z gratulacjami oraz podziękowaniami za udzielenie schronienia na zamku elfom, które przebywały podczas ataku w mieście. Ale co najważniejsze przekazujemy w nim informację, że pomoc już nadchodzi. -->

--> Wysyłam naszego jedynego smoka na ważną misję. Jego celem jest pomoc ludziom z północno-zachodniej części wyspy w walce z mrocznymi elfami oraz innymi przeciwnikami, jeśli tacy się znajdą.

Tomas
05-03-2018, 21:01
Tura V
Z rozkazu księcia do garnizonu miasta mają zostać sprowadzone 2 smoki i 2 oddziały białych lwów

Tomas
08-03-2018, 21:38
Tura V

We wschodniej części wyspy pojawiło się wielu ludzi z byłej kolonii imperium. Warto by było ten fakt wykorzystać. Niedawna decyzja księcia o wyrzuceniu z miasta biedniejszych ludzi doprowadziła do powstania wielu wolnych miejsc pracy. Dlatego książę wydaje dekret na mocy którego kupcy oraz rzemieślnicy z Ered'Or Tor mogą szukać pracowników wśród ludzi. Otrzymają oni na czas pracy glejty zapewniające im prawną ochronę. Jednocześnie wszyscy nowo zatrudnieni mają być monitorowani przez strażników miejskich.

Podobno uchodźcy wybrali nawet swego lidera. Chcę by zostały nawiązane z nim relacje dyplomatyczne, pokażmy się z dobrej strony jako ich sojusznicy. Prawda jest taka, że bez nas nie mają oni żadnych szans na przetrwanie, a dla nas ich obecność może być pomocna.

Turek
12-03-2018, 23:12
Tura V
Ludzie nawiązali stosunki. Proszą Księcia z Chrace o wydzielenie im terytorium na wyspie.

Tomas
13-03-2018, 18:46
Nr. tury: VI
Skarbiec na początku tury: 30G

Przychód: (Napisać z jakiej prowincji i ile. Tutaj także piszemy dodatkowe przychody)
Miasto Ered'Or Tor: 1600G
Handel z Andetroyes: 50G + 175G (za zasadę "Rynek zbytu w Ulthuanie") + 50G (za faktorię handlową) = 275G
Handel z krasnoludami : 50G + 175G (za zasadę "Rynek zbytu w Ulthuanie") =225G
Razem: 2100G

Wydatki (Na co wydajemy pieniążki)

Armia: (Rozpisać jednostki wraz z garnizonami)
- Fiarel z Chrace jako lord elfów na koniu,
- Hashimoto (podstarzały, słaby, rozważny) jako lord elfów na koniu,
- 7 włóczników, 5 łuczników, 2 jeźdzcy Ellyrionu, 2 białych lwów, - Ered'Or Tor
- 1 smok - w Andetroyes
- 3 łuczników, 2 włóczników, 5 białych lwów, 1 straży morskiej, 2 smoki jako garnizon miasta
Utrzymanie armii: 1030G

Budynki: (Piszemy tutaj jakie mamy fortyfikacje, budynki militarne i budynki specjalne)
- Budynek (koszary) poziomu IV w mieście
- Mur
- Faktoria handlowa w Andetroyes

Skarbiec na końcu tury: 1100G

Tomas
13-03-2018, 19:25
Tura VI
Książę nie kryje oburzenia śmiałymi słowami sir. Daino. Ma mu zostać przekazana informacja, że jedynym Panem na Ered'Or Tor jest Król Feniks Finubar i dopóki Książę Fiarel sprawuje w jego imieniu władzę nie ma mowy o podziale ziem. Ludzie są w tym miejscu gośćmi i muszą przestrzegać naszych praw. Rozumiemy ciężkie położenie w jakim się znaleźli, ale jeżeli mamy im jakoś pomóc, muszą z nami współpracować.
Od teraz w "obozowisku" ludzi ma przebywać na stałe 1 członek rady książęcej, który jest odpowiedzialny za monitorowanie poczynań sir. Daino i przekazywanie im rozkazów od Księcia.
Chcę wiedzieć ile oddziałów wojskowych są w stanie wystawić uchodźcy.

Turek
14-03-2018, 10:00
Tura VI
Nasz wysłannik został wpuszczony do obozu, aczkolwiek niechętnie. Zaskoczył go ogrom tego małego miasta. Mnóstwo namiotów, prymitywne drewniane budowle i wszędzie pełno ludzi. W oczy rzuca się ubóstwo i bród. W środku obozu znajduje się małe targowisko gdzie znaleźć można estalijskich kupców. Na wybrzeżu stoi kilka okrętów o banderze czerwonej litery "S" na białym tle.

Sir. Daino okazał się rosłym Arabem z rysami imperialnego konsula. Przyjął wysłannika, a na pytanie o oddziałach odrzekł, że nie posiadają żadnych mimo, że nasz elf widział broń w obozie.

Tomas
15-03-2018, 22:37
Tura VI
Skoro Sir Daino nie posiada oddziałów wojskowych, Książę Fiarel czuje się zobligowany by zapewnić bezpieczeństwo swoim poddanym. Dlatego rozkazuje wysłać do obozowiska ludzi 7 oddziałów wojskowych (2 białych lwów, 2 łuczników, 3 włóczników). Jeden oddział ma obowiązek stacjonować na wybrzeżu i kontrolować przepływ statków, ponadto chcę się dowiedzieć kto pływa pod banderą czerwonej litery "S". Białe lwy mają być odpowiedzialne za ochronę elfów przebywających w wiosce. A reszta oddziałów będzie pilnować przestrzegania prawa i porządku w mieście.
Na kupców estalijskich mają zostać nałożone podatki, które kupcy w Ered Or'Tor muszą płacić od lat. Ponadto otwieram w kierunku miasteczka ludzi szlak handlowy. Ich tanie towary z pewnością uda się sprzedać na Ultuanie.
Sir Danio mają zostać przekazane najszczersze gratulacje, bowiem od teraz jest prawą ręką namiestnika miasteczka ludzi. Co wiąże się z nadaniem mu posiadłości w górnym mieście Ered'Or Tor (jako pierwszy człowiek) oraz możlwością wstępu do pałacu księcia (oczywiście bez broni). Namiestnikiem natomiast zostanie członek rady książęcej który przebywa w mieście.
Ponadto Sir Danio ma wytłumaczyć kto im dał taki zapas broni i po co im ona skoro nie zamierza nawet formować armii.
By zapewnić mu ochronę od teraz będzie on otoczony kilkoma dobrze wyszkolonymi elfami z oddziału białych lwów. Ta jego "osobista gwardia" ma informować namiestnika o jego poczynaniach.

Tomas
16-03-2018, 08:03
Tura VI
Nakazuję rozpocząć rekrutację 2 oddziałów białych lwów i 1 oddziału srebrnych hełmów od garnizonu i 1 wielkiego orła do armii

Turek
18-03-2018, 22:37
Tura VI

Rzekoma pomoc od Króla Feniksa nie przybyła. Nasze elfy czują się rozczarowane.

Nasze wojska przybyły do obozowiska. Na wjeździe widniał napis "Nowa Pustelnia". Tym razem nie udało się nam zobaczyć ani żadnych wojowników ani żadnej broni. Dalsze działania przerwały dzwony bijące w Ered'Or Tor. Czy żołnierze mają się wrócić do miasta czy kontynuować interwencję w obozie?

Tomas
18-03-2018, 22:40
Tura VI

Wrócić. Sir Daino ma zostać zabrany na Ered Or'Tor razem z wracającym wojskiem. Księciu należą się wyjaśnienia. W "Nowej Pustelni" ma zostać kilku żołnierzy, którzy mają przeszukać kwatery Sir Danio

Turek
20-03-2018, 22:32
Tura VI
Sir Daino zniknął, gdy nasze oddziały wkraczały do Pustelni. Nie było czasu go szukać, a też nikt nie wiedział gdzie się znajduje.