PDA

Zobacz pełną wersję : Regulamin turnieju



Brave
27-07-2010, 19:11
ostatnia aktualizacja: 08.09, godz. 20.30

ZASADY OGÓLNE
1. Rozgrywki odbywać się będą na MTW2 Kingdoms v 1.5.
2. Umawianie na bitwy powinno odbywać się za pośrednictwem forum i stworzonych w tym celu tematów, gdyż tylko posty na forum będą brane pod uwagę przez sędziów.
3. Gracze są zobowiązani do podania i potwierdzenia wyników pojedynków we właściwych, stworzonych w celu umawiania się tematach.
4. W przypadku spraw spornych gracze są zobowiązani dostarczyć sędziom logfile i replaye meczu i opisać powody protestu w temacie pojedynku na forum.
5. W przypadku desynchronizacji gry bitwa zostanie powtórzona.
6. Permanentne problemy techniczne powodowane przez jednego z graczy i uniemożliwiające rozegranie meczu będą traktowane jak walkower.
7. W przypadku gdy jeden z graczy utraci połączenie i nie doszło do fazy zwarcia, bądź z replaya nie wynika przewaga żadnego z graczy przesądzająca o losach pojedynku, bitwa musi zostać powtórzona z identycznymi skladami obu armii.
8. Obraźliwe bądź agresywne zachowanie spowoduje wykluczenie z turnieju.


1. FORMAT
1.1. Turniej podzielony jest na dwie fazy - grupowa i pucharową

1.2. FAZA GRUPOWA
1.2.1. W każdym meczu fazy grupowej w systemie każdy z każdym zawodnicy rozegrają 2 bitwy.
1.2.2. W pierwszej bitwie gracz znajdujący się po lewej stronie w rozpisce jest stroną atakującą, wybiera mapę, ere (era all/wszystkie nie jest dozwolona), jako pierwszy nację oraz znajduje sie w teamie I. W drugiej bitwie gracz z prawej strony jest atakującym.
1.2.3. Na każdą kolejkę, organizatorzy turnieju narzucają kampanię, na jakiej będzie rozgrywać się kolejka dla wszystkich grup.
1.2.4. Do fazy pucharowej awansują gracze z 2 pierwszych miejsc każdej z grup.

1.3. FAZA PUCHAROWA
1.3.1. W fazie pucharowej zwycięzcą będzie gracz, który jako pierwszy odniesie 2 zwycięstwa w systemie "best of 3".
1.3.2. W finale zwycięzcą będzie gracz, który jako pierwszy odniesie 3 zwycięstwa w systemie "best of 5"
1.3.3. W pierwszej bitwie gracz znajdujący się po lewej stronie w rozpisce jest stroną atakującą, wybiera mapę, ere (era all/wszystkie nie jest dozwolona), jako pierwszy nację oraz znajduje sie w teamie I. W drugiej bitwie gracz z prawej strony jest atakującym.
1.3.4. W trakcie trwania turnieju graczem wybierającym jako pierwszy w trzeciej bitwie będzie gracz który w poprzednich bitwach uzyskał bardziej znaczące zwycięstwo.
Przykład:
Gracz A w pierwszej bitwie odniósł zwycięstwo heroiczne
Gracz B odniósł w drugiej bitwie zwycięstwo umiarkowane
W trzeciej bitwie atakującym jest gracz A
1.3.5 W meczu finałowym punkt 1.3.4 będzie miał zastosowanie do bitwy decydującej o zwycięstwie w przypadku remisu 2:2.
Przy wyznaczaniu gracza atakującego zastosowanie będzie miał system punktacji za odniesione zwycięstwa, co z założenia ma ułatwić proces wyłaniania gracza.
I tak:
zwycięstwo heroiczne = 5pkt
zwycięstwo pełne = 3pkt
zwycięstwo umiarkowane = 2pkt
zwycięstwo minimalne = 1pkt
1.3.6. Ze wzgledu na system opisany w punkcie 1.3.5. poddawanie bitew w meczu finałowym jest zabronione.
1.3.7 Gdy punkt 1.3.4(lub 1.3.5 w finale) nie pozwoli na wyznaczenie gracza wybierającego jako pierwszy, czynnikiem decydującym będzie poziom strat wyrażony sumą zabitych i wziętych do niewoli żołnierzy przeciwnika.
1.3.8. Na każdą rundę fazy pucharowej, organizatorzy narzucają kampanię, na jakiej będzie rozgrywać się kampania.

2. MAPY I NACJE
2.1. W całym turnieju nie obowiązuje eliminacja map i nacji, jak w I edycji turnieju.
2.2. W trakcie jednego meczu, gracz może daną nację wybrać tylko raz, czyli nie może nią grać ponownie.
2.3. W trakcie jednego meczu, gracze może daną mape wybrać tylko raz.
Wyjaśnienie:
Jeśli gracz A wybrał mapę XX, gracz B nie może jej wybrać i musi wyznaczyć inną mapę.
2.4. Dozwolone mapy na daną rundę będą podawane wraz z kampanią na której będą toczyć się mecze.
2.5. W turnieju dozwolone są wszystkie nacje.

3. GRUPY
3.1. Liczba zawodników w poszczególnej grupie nie będzie przekraczała 8 osób.
3.2. Umieszczanie w grupach nastąpi na drodze losowania.
3.3. Do fazy pucharowej awansuje dwóch zawodników z każdej grupy.
3.4. W przypadku tej samej liczby punktów o kolejności decyduje wynik bezpośredniego meczu. Jeśli i ten zakończył się remisem, bierzemy pod uwagę stosunek wygranych bitew do przegranych. Jeśli i tutaj jest po równo, zawodnicy grają dodatkowy mecz w formule "best of 3" (do dwóch zwycięstw).

4. TERMINY
4.1. Na rozegranie meczu w każdej kolejce gracze mają tydzień czasu.
4.2. Jeśli bitwy nie zostaną rozegrane w wyznaczonym terminie, organizatorzy - w zależności od okoliczności - mogą podjąć następującą decyzję:
1) Przyznać walkowera jednemu z graczy.
2) Zarządzić obustronnego walkowera.
4.3. Walkower oznacza dopisanie trzech punktów zwycięzcy pojedynku.
4.4. Walkower oznacza zero punktów dla gracza przegrywającego.
4.5. WCZEŚNIEJSZE prośby o przełożenie terminu meczu rozpatrywane będą indywidualnie.
4.6. Gracze niesumienni, nieaktywni, lub unikający pojedynków narażają się na zakaz uczestnictwa w przyszłych Turniejach organizowanych przez portal.
4.7. Ogłoszenie zakazu poprzedzi ostrzeżenie wystosowane przez organizatorów.
4.8. W przypadku rezygnacji gracza z dalszego uczestnictwa w turnieju (bądz wykluczeniu), wszystkie wyniki meczów z danym graczem zostaną anulowane.
4.9. Wszelkie reklamacje czy zgłoszenia naruszenia zasad należy zgłaszać w ciągu 24 godzin po zaistnieniu takowych. Zgłoszenia późniejsze nie będą rozpatrywane.

5. PUNKTACJA
5.1. Za wynik 2:0 - 4 pkt dla zwycięzcy, 1 pkt dla przegrywającego
5.2. Za wynik 1:1 - 2 pkt dla obu graczy

6. UWAGI KOŃCOWE
Przy pojawienia się sytuacji nieuregulowanych Organizatorzy zastrzegają sobie prawo wprowadzenia poprawek i uściślenia interpretacji. Uczestnicy będą o tym poinformowani w odpowiednim temacie na forum. Organizatorzy zastrzegają sobie również prawo do ostatecznego decydowania i wydawania werdyktów, na co godzi się każdy gracz przystępując do rozgrywek ligi.


ZASADY BITEWNE

-10.000 florenów
-normalna wielkość jednostek
-południe
-na mapach z kontrolą pogody - ładna pogoda
-bez limitu na kawalerię
-brak limitów na HA i konnych miotaczy
-max 2 oddziały artylerii

W przypadku opadów lub mgły bitwa może się toczyć dalej pod warunkiem, że obydwaj gracze wyraża na to zgodę.

ZAGRANIA ZABRONIONE
- push thru bug* jest zabroniony. Jego świadome i zamierzone użycie skutkować będzie dyskwalifikacją gracza i przyznaniem punktów pozostałym graczom w systemie 1 punkt za bitwę w fazie grupowej, lub automatycznym awansem przeciwnika w fazie pucharowej.
- corner camping / red line camping są zabronione a ich użycie skutkować będzie koniecznością powtórzenia meczu.

* push thru bug - bug gry w którym gracz nie nakazuje szarży klikając na jednostkę przeciwnika, lecz klikając za jednostką, po czym w momencie zwarcia powtarza komendę, co skutkuje błyskawicznym zniszczeniem oddziału przeciwnika przez przeciskających się jeźdźców.

W przypadku pytań prosimy o wykorzystanie tematu ogólnego dotyczącego turnieju.

Kapsul
19-08-2010, 21:08
Wprowadzone zostały następujące zmiany w regulaminie:

- Punkt 3 ...w fazie grupowej podawac należy również nacje i mapy wykorzystane przez obu graczy.... - część usunięta.
- Punkt 1.2.2. W pierwszej bitwie gracz znajdujący się po lewej stronie w rozpisce jest stroną atakującą, wybiera mapę, ere (era all/wszystkie nie jest dozwolona), jako pierwszy nację oraz znajduje sie w teamie I. W drugiej bitwie gracz z prawej strony jest atakującym. - dodany.
- Punkt 1.3.3. ...(era all/wszystkie nie jest dozwolona)... - część dodana.

- Punkt 2.4. Dozwolone mapy na daną rundę będą podawane wraz z kampanią na której będą toczyć się mecze. - dodany.

- Punkt 4.3. Gracz poddający mecz w fazie grupowej utraci trzy nacje drogą losowania - usunięty.

- Punkt 4.4. Gracz wygrywający pojedynek na skutek v/o ma prawo do osobistej eliminacji trzech nacji. Jego obowiązkiem jest wpisanie wybranych nacji w temacie dotyczącym pojedynku - usunięty.

- 4.4. Walkower oznacza zero punktów dla gracza przegrywającego. - dodany.

Ustalone zostało także iż kampania Ameryki nie będzie wyznaczana do grania.

Kapsul
23-08-2010, 22:35
Aktualizacja regulaminu:

- Punkt 1.2.4. Do fazy pucharowej awansują gracze z 2 pierwszych miejsc każdej z grup. - dodany.

- Punkt 1.3.6. Przy wyznaczaniu gracza atakującego zastosowanie będzie miał system punktacji za odniesione zwycięstwa, co z założenia ma ułatwić proces wyłaniania gracza.
I tak:
zwycięstwo heroiczne = 5pkt
zwycięstwo pełne = 3pkt
zwycięstwo umiarkowane = 2pkt
zwycięstwo minimalne = 1pkt - połaczony z punktem 1.3.5.

- Punkt 1.3.6. Ze wzgledu na system opisany w punkcie 1.3.5. poddawanie bitew w meczu finałowym jest zabronione. - dodany.

- Punkt 4.8. W przypadku rezygnacji gracza z dalszego uczestnictwa w turnieju (bądz wykluczeniu), wszystkie wyniki meczów z danym graczem zostaną anulowane. - dodany.

Kapsul
28-08-2010, 20:53
Aktualizacja regulaminu:

- Punkt 4.9. Wszelkie reklamacje czy zgłoszenia naruszenia zasad należy zgłaszać w ciągu 24 godzin po zaistnieniu takowych. Zgłoszenia późniejsze nie będą rozpatrywane. - dodany.

UWAGA:
Aby zapewnić pogodę bez mgły i deszczu czyli uniknąć powtórnego hostowania na mapach bez regulacji pogody należy: w trakcie hostowania kliknąć na mapę na której istnieje możliwość wyboru pogody; w oknie pogody pojawi się domyślne: przejrzysta; wybrać właściwą, żądaną mapę.

Kapsul
08-09-2010, 19:30
Uwaga:
W kolejnych rundach granych na Brytanii zabronione bedzie wykorzystanie Anglii i Baronow w jednym meczu - frakcje te sa wlasciwie identyczne stad decyzja o traktowaniu ich jako jedna nacja.