PDA

Zobacz pełną wersję : Dyskusja ogólna



Strony : 1 2 3 [4]

secondhand123
14-05-2013, 14:36
Czy Windows 8 jest obsługiwany?Jeżeli tak to mam problem-gdy włączam grę ,widzę ekran powitalny, ładującą się klepsydrę i wtedy wywala do pulpitu. Ktoś wie jak temu zaradzić?

Araven
14-05-2013, 16:10
Gdzie masz grę na dysku z systemem? Czy na innym? Podaj pełną lokalizację doda ok?

secondhand123
14-05-2013, 19:29
"C:\Program Files (x86)\SEGA\Medieval II Total War\mods\

Araven
14-05-2013, 19:40
To źle na Win7 i Win8 lepiej nie instalować gier na dysku systemowym a już napewno nie w Program Files. Wyłącz UAC w Win8, poczytaj w necie co to jest i jak wyłączyć. Ja wyłaczysz UAC spróbuj zainstalować ponownie moda zgodnie z instrukcją jego instalacji. jak to nic nie da, odinstaluj Medka i Kingdoms i zainstaluj na innej partycji lub na innym dysku niż Windows8.

secondhand123
14-05-2013, 19:45
Wiem ale jak instalowałem to jeszcze nie wiedziałem że jak ściągam pliki programami pvp na dysk systemowy to po 10 min dysk zaczyna piszczeć i komputer się resetuje.:)

secondhand123
15-05-2013, 12:43
zainstalowałem na innej partycji gra odpala ale gdy wsadzę spolszczenie to mam ten sam problem jak na początku

Jeremi Wiśniowiecki
15-05-2013, 15:03
Ja mam jeszcze takie pytanie ogólne. Nie macie Waszmościowie wrażenia, że po przejściu kampanii raz czy dwa, to już jakoś tak nie bardzo chce się grać ? Jestem miłośnikiem tego okresu ale jakoś tak... Nie mam poczucia chęci jak np przy Diadochach, że chcę grać jeszcze. Jakie jest wasze zdanie ? :)

Ensis
18-05-2013, 07:11
Ja zrezygnowałem z rozgrywania kampanii i czekam na pełną wersje z AI, które stanowi jakieś wyzwanie.

adriankowaty
20-05-2013, 04:10
Ja tam gram. Szczególnie Rzecząpospolitą. Mój AAR był o tylko jednej z moich rozgrywek tym krajem.

Ensis
21-05-2013, 12:05
Nowa wersja poprawek: http://catshare.net/A9W6v8hfxr4VvAG6
http://empiretw.ru/board/index.php?showtopic=42397

BlackWood
21-05-2013, 14:37
Witam, odnośnie Windowsa 8, to ten nie obsługuje(chyba) moda. Próbowałem go instalować na innych partycjach, jak i na C i dupa zbita. Odpala się mapa kampanii dochodzi do bitwy i wywala.
Dodam że mody pod romka chodzą mi wszystkie, bez zająknięcia, mam nawet kilka takich na dysku C, które po prostu zamieniają podstawkę i chodzą.
Kicha ten OiM2 jeśli chodzi o stabilność, oczywiście to moja opinia ;)
Pozdrawiam!

Poliorketes
22-05-2013, 00:04
Hmm to dziwne, jeśli chodzi o stabilność, to mi mod chodził bez zarzutu. Ale ja grałem w pierwszą wersję, może w tej nowej coś skopali? (mam windows XP)

BlackWood
22-05-2013, 02:17
Toć przecież pisze że mam Windowsa 8 :roll: , XP to inna bajka.. Na XP zapewne chodzi bez zarzutów.. Niestety tu gdzie obecnie mieszkam, po zakupie nowego kompa zainstalowali mi ósemkę.

secondhand123
29-05-2013, 13:00
Nie klep głupot.Mod działa na Win 8.

BlackWood
29-05-2013, 14:28
Nie klep głupot.Mod działa na Win 8.

Klepać to wiesz co można :)(polecam ci formułować swoje zdania normalnie), jeśli ci mod działa, opisz swój system(wersję, ja mam bulid9200) i sprzęt na jakim grasz a może mi pomożesz, (a nie walisz jakieś smuty typu klepanie głupot). Ja opisałem tylko swój problem. Który występuje nie tylko u mnie, mój znajomy ma ten sam schemat. Owszem modyfikacja uruchamia się i działa, jednak tylko na mapie kampanii. Jak chcę rozegrać bitwę, to po prostu nie mogę.

Jeśli nie winny jest wind8, to może sterowniki lub sprzęt po prostu(karta grafiki? lub coś innego domniemam), inne ustawienia systemu, bardzo bym chciał pograć w tego moda, jednak nie mogę, a taką pomoc jaką mi tu oferują .. za przeproszeniem nawet się nie nadaje(z całym szacunkiem) na podtarcie... ;)

Pozdrawiam!

Araven
29-05-2013, 15:07
Może obniż ustawienia grafiki i skalę jednostek i spróbuj na własnej bitwie może się uda. Wszystkie fixy masz? Bo w którymś był unit poprawiony. Wywala Ci na bitwach każdej nacji?
Edit: Ja w moda nie gram ale bitwy i kampania mi działają, ale na Win7. Czekam na finalną wersję.

BlackWood
29-05-2013, 19:50
Problem chyba jest natury Windy8.Zainstalowałem wszystko od nowa, odpaliłem kampanię, wszystko śmiga postanowiłem rozegrać bitwę w polu i szok chodzi normalnie!
Cholera mówię sobie, to gdzie jest ten raport o błędzie w MTWII? I proszę przypomniało mi się, bitwy których nie mogłem rozegrać to oblężenia! Gdyż zawsze od nich zaczynałem pierwsze starcia.
Natomiast bitwy gdzie ich nie ma, chodzą mi normalnie. Cóż postanowiłem zainstalować jakąś inną modyfikację pod MTWII, padło na Pi II(jako że lubię erę starożytną) i tu to samo. Dochodzi do oblężenia, chce rozegrać samodzielny szturm i komunikat o błędzie!Bez różnicy, czy to ja atakuje oblężone miasto czy to komputer odpowiada, schemat jest ten sam :? Wyjątkiem jest podstawka, którą też sprawdziłem i o dziwo nie ma takiego komunikatu :arrow: :arrow: :?:

Najwidoczniej problem, nie jest w modyfikacjach, tylko w moim Windowsie ;) Mam nadzieję że ktoś ma podobną sytuację i znalazł na to rozwiązanie? Jeśli nie cóż, pozostaje zmienić system, ale to też nie prędko :|

Pozdrawiam!

Wonsz
29-05-2013, 20:34
Jeśli chodzi ci o wywalanie podczas wybierania trybu gry (oblężenie lub bitwa) to jest rozwiązanie oto one:
- wejdź w tryb 'Własnej bitwy';
- wybierz mapę, na której można rozgrywać oblężenia;
- kliknij w listę wyboru poziomu osady i wybierz pierwszy 'Gród' (tuż pod napisem 'Brak');
- kliknij w listę wyboru kultury osady i wybierz jaką preferujesz;
- wróć do listy wyboru poziomu osady i wybierz dowolną.
W innym przypadku nie umiem pomóc.Aha i jeszcze jedno-to nie jest moje rozwiązanie.Przekopiowałem je z innego tematu.

BlackWood
30-05-2013, 00:18
Nie pomogło. No nic, dziękuję za pomoc i dobre chęci. Pozdrawiam!

towarzysz_pancerny
30-05-2013, 01:26
Ja mam jeszcze takie pytanie ogólne. Nie macie Waszmościowie wrażenia, że po przejściu kampanii raz czy dwa, to już jakoś tak nie bardzo chce się grać ? Jestem miłośnikiem tego okresu ale jakoś tak... Nie mam poczucia chęci jak np przy Diadochach, że chcę grać jeszcze. Jakie jest wasze zdanie ? :)

Uważam podobnie. Przyczyn pewnie jest wiele. Dla mnie głównie to, że mimo nowszego silnika, nieco lepszego AI od tego z pierwszej czesci, jednostki są gorzej wykonane, mniej ich, i są moim zdaniem wręcz brzydsze jak te w wersji pod Rome. I w zgodzie z tym co ktoś pisał na początku jest nostalgia. Np - za kozakami z czubami, husarią bez skrzydeł z ruskiego filmu i ogólnie dobrze zrobioną, i tym wszystkim co tam było lepsze a tu gorsze.

I nawet rzeczy które tu są lepsze a gorsze tam tego nie zmienią, że gra sie nudzi i trzeba czekać na "alfe" (nie bete) - albo znów "podkasać karwasze" i brać się za robote. Marat pisal, ze widział tam sarmackiego ducha... ja na razie tylko duchy polskich janczarów jak po staremu spróbowalem przenieść z Turcji. A przecież było sie twórcą dwóch najlepszych polskich modów XVII-wiecznych, jakich świat nie widział :lol: Jak to czlowiek juz pozapominał. W każdym razie różnice zdan czynią sprawy kolorowszymi. Tylko patrzeć jak zobacze kolor tekstury na swoich duchach historycznych janczarów polskiej gwardii i wtedy bedziecie mi tylko mogli pozazdroscić rozmaitości. Apropos rozczłonkowania koronno-litewskiego to lipków i petyhorców po stronie Korony już mam. Jeszcze sie zastanowie jak przejme ich miasta.

kael
31-05-2013, 20:28
Mógł by ktoś wrzucić jeszcze raz plik ze zmniejszonym dystansem do skutecznej szarży? Próbowałem sam to zmienić, ale za cieńki jestem :D

rafalek91
01-06-2013, 12:17
Tak w kwestii szarży: do tej pory omawiany był problem jej dystansu u husarii która miała wpisane 100, zamiast zwyczajowych 50, co sprawiało kłopoty. Teraz wszystkie jednostki kawalerii Polski (być może i w ogóle wszystkie, nie sprawdzałem), włącznie z dragonami mają zmieniony ten atrybut i to na 150. Ktoś wie dlaczego i co ma to wnieść?

UrbanHorn
04-06-2013, 17:16
Hej mam problem.

Zrobiłem wszystko tak jak pisze w instrukcji, a gdy odpalam grę wyskakuje mi ekran wczytywania i nagle wszystko znika i wracam do pulpitu, Jakieś pomysły gdzie jest problem ?

Edit@ wyrzuciłem wszystko, zrobiłem całość od początku i teraz wyskakuje mi jakieś puste powiadomienie przy wyrzucaniu mnie do pulpitu. A i teraz wyrzuca mnie po Intrze podczas ładowania Menu

towarzysz_pancerny
04-06-2013, 23:34
Pytaj a najlepiej szukaj w temacie Pomoc techniczna.

Przemodowałem tę gre już w znacznym stopniu bo potencjał w niej także wyczułem jak pisał już ktoś wcześniej, i teraz to już inna gra. Jak skończe podziele sie z chętnymi zmianami. Ale zachecam do zmaian po swojemu - te najbardziej cieszą :D

Ide na łatwizne czyli na szybkość wiec za zmiany statystyk które także wypadałoby kiedyś pozmieniac na razie sie nie biore. W ogóle bitwy w tym modzie pozostawiają wiele do życzenia, zwłaszcza że były już dobrze zrobione w tej epoce na For King a Country i w Wojnie Trzydziestoletniej, która nie ujmuje kampanią ale bitwy ma ciekawe

arturex8
06-06-2013, 16:53
Pamiętam jak czytałem o pierwszej wersji moda, ktoś z twórców wypowiedział sie, że połączenie Polski z Litwą wpłynie na grywalność.
Otóż jestem w 1646 roku i w wielkiej biedzie po kilkunastu turach bitew z kozakam@i, będąc na granicy bankructwa pokonałem sicz zaporoską, nie wspominając o nagminnych spamach armii kozackich mając już tylko dwa miasta w tym sicz obleganą dalej produkowali pół paskowe armie, ja nie straciwszy żadnego miasta byłem w stanie ledwo wystawić dwie półpaskowe armie i teraz najlepsze.. po pokonaniu siczy wchodząc do tego miasta dostaję -5500 i zostaję bankrutem. Jeśli ten mod miałby być choć trochę obiektywny historycznie to po ponownym podporządkowaniu sobie ukrainy powinienem dostać 5000 do przodu i dalej się rozwijać , jak dla mnie to przegiecie na maxa...
Żeby było jeszcze śmiszniej to wracam do poprzedniego zapisu odstępuję od obleżenia i proszę oczywiście etapowo o pokój, prawa handlowe i na końcu o sojusz a ukraińcy na to wypchaj się.
Tak to jest jak o najpiekniejszym okresie Polski robią moda hmm nie "polacy" z całym szacunkiem dla ich genialnych umiejętności moderskich.

adriankowaty
06-06-2013, 18:12
A ja się zastanawiam, czemu soundtrack przy zwycięstwie to nie jest "Hej sokoły" (był w poprzedniej wersji), a jakiś marsz żałobny, który wcześniej był przy klęskach.

towarzysz_pancerny
06-06-2013, 22:28
Od niedawna gram w tego moda ale na dzień dzisiejszy to już z całą pewnosćią moge napisać że bez tuningu nie jest to grywalne, zwłaszcza po dalszych turach. Buduje co sie da dla poprawy nastrojów i prawa a prowincje w sercu polski buntują sie jak podolskie prowincje w OiM na Rome. Teraz już może nie, bo obniżyłem ceny wszystkich budunków o połowe, dla poprawy finansów, i przyspieszenia rozwoju, i stać mnie na budynki spokoju publicznego. Ale i tak praktycznie te musze głownie tylko budawać :D Przydałem kazdemu budynkowi z takich po jednej wartosci w kazdej linijce czyli tam gdzie było 1 jest teraz 2 a tam gdzie było 5 teraz jest 6. Tyle o ułatwieniu które równoważy u mnie utrudnienie ze zmniejszeniem zasiegu ruchu jednostek - mapa sie jakby wieksza wydaje, w ogóle o nieba lepiej i bardziej strategicznie sie gra teraz. Prawie jak w rzeczywistosci ;) W jedynce też na tym zasiegu co dawali w zestawie nie grałem, bo ta nieograniczona wrecz mozliwosc ruchu to pomysł raczej chybiony, gdyz armie nie spadają nagle na miasta z nikad lub z daleka. Teraz musza isc na miasta. Ale i ja nie zareaguje tak błyskawicznie jesli moje wojsko cale stoi akurat na drugim biegunie świata. Tym samym wiecej akcji dzieje sie w "w polu". Samo zmniejszenie ruchu bez odrobiny poprawy "ogólnych warunków bytu nacji" mogłoby pozbawić szans Polski na podbicie Moskwy. Teraz Państwa nie rozrastają sie w pare lat do monstrualnych rozmiarów. I tury ustawiłem na 0.8. I teraz to już mnie wciągło :D Idzie grać dopiero

Nie ma co psioczyc na rusków, 1648 bardziej skopany moim zdaniem. Wystarcyc zlukac wojska turcji. Nawet w oryginale byly podobniejsze bo teraz mają zwykłych muszkieterów. Zeby przejsc wisłe w okolicach Warszawy trzeba isc gdziś do sąsiedniego miasta bo pod stolicą mostu nie ma - itd, itp. W stylu biznacjum w XVII w. z ich rozwiniecia, kontynuacji czy tam nowego moda. Poza tym generałowie zwykle pracują z mapą, a nie z nieskonczonym globusem świata, i ze zmianą skali z mapowej na monstruaną nic tu z korzyscią nie nacuduje lepszego w stosunku do pomysłow CA. To nie CS tylko strategia. Nie kula ziemska tylko mapa. Tam taka z której zeby skorzystać trzeba rozkładac w hangarze

Stary Marcin
12-06-2013, 18:31
Witam, czy podzieliłbyś się twoimi zmianami i czy nie zrobiłeś z Rzepy za dużego kafara?

Mi trochę nie pasuje, że mając trochę artylerii i dużo dobrej jazdy (czyli jak Polska w realu), nie potrzeba piechoty do zdobywania twierdz. Wystarczą dwie dziury w murze, szarża strasznej husarii na centrum warowni i już broniąca się na murach piechota musi schodzić na ziemię i ratować centrum. W rzeczywistości tak łatwo nie było, przecież nawet w rosyjskim filmie "1612" szarżująca husaria przez bramę nie dała rady ;)

secondhand123
19-06-2013, 09:30
Nie klep głupot.Mod działa na Win 8.

Klepać to wiesz co można :)(polecam ci formułować swoje zdania normalnie), jeśli ci mod działa, opisz swój system(wersję, ja mam bulid9200) i sprzęt na jakim grasz a może mi pomożesz, (a nie walisz jakieś smuty typu klepanie głupot). Ja opisałem tylko swój problem. Który występuje nie tylko u mnie, mój znajomy ma ten sam schemat. Owszem modyfikacja uruchamia się i działa, jednak tylko na mapie kampanii. Jak chcę rozegrać bitwę, to po prostu nie mogę.

Jeśli nie winny jest wind8, to może sterowniki lub sprzęt po prostu(karta grafiki? lub coś innego domniemam), inne ustawienia systemu, bardzo bym chciał pograć w tego moda, jednak nie mogę, a taką pomoc jaką mi tu oferują .. za przeproszeniem nawet się nie nadaje(z całym szacunkiem) na podtarcie... ;)

Pozdrawiam!

Nie sądzę że to wina win 8.Czy przeinstalowałeś podstawkę i kingdoms na partycję inną niż systemową?Sprzęt mam przewyższający wymagania.Jeżeli byłby to problem z win to raczej by się w ogóle mod nie odpalił a tobie nie działają bitwy.To raczej problem z wadliwymi plikami niż systemem. informatyk ze mnie żaden

T&D TWC
26-06-2013, 13:18
Jest do tego torrent?

Zdanie zaczynamy od wielkiej litery, Ensis.

Ensis
26-06-2013, 13:30
Nie, za to są szybkie i stabilne serwery.

T&D TWC
26-06-2013, 17:50
No dobra i sorki że zacząłem od małej litery... hehe

rafalek91
26-06-2013, 21:30
Żeby rozbujać trochę temat chciałbym spytać o sposób toczenia przez was bitew. Co prawda poziom trudności nie sprawia znacznych problemów, ale jestem ciekaw, z jakich jednostek formujecie swoje oddziały, jak przeprowadzacie bitwy, którą nacją walczy się wam najlepiej?

towarzysz_pancerny
29-06-2013, 22:40
To dosyć osobiste pytanie :lol: Dlatego nie odpisują - sam bym odpowiedział ale nie wiem co. Prócz tego że zależy od przeciwnika. Na pewno jako obywatel tego kraju Polską bo byla wtedy jakąś jakby nie patrzył krytycznie potegą militarną. Zwlaszcza w tym co już zdołała z niejaką biedą zrekrutować. Czyli mniej w ilosci a bardziej w jakości.
Zastanawiam sie czy Pancerni nie są tu za bardzo "statarczeni". Raczej blizej im było do jazd w typie bardziej zachodnim tyle że "na mode wschodnią" i dobrze wyekwipowaną bo towarzyską. Wiec jakosci wyzszej jak poslednej klasy rajtarowie. Daleki tu jestem od przydawania mocy chorągwiom na zasadzie patriotyzmu. Czytając rózne opisy z dziejów potrafili i uderzyć dobrze a zwlaszcza radzić sobie w zwarciu. Nie darmo wszak byli "pancerni". Sposob walki po tatarsku - owszem ale tylko jako cześc bogatszego spektrum wszechstroności, tak jak podjazdy w których zasadniczo specjalizowały sie jednak jazdy lżejsze. Z pewnoscią pancerny nie dorównywał tatarowi w walce po tatarsku. Tatar "rodził sie i rósł w siodle" ćwiczac sie od najmłodszych lat w strzelaniu konno z łuku. Pancerny - miał łuk na wyposażeniu. Ładnie wygląda na obrazkach i przydaje rysu wschodniego, w duchu ówczesnego podziwiania chorągwi na podstawie ich urody. Poza tym miał i inne zabawki, po które sięgał nawet czesciej jak po łuk.

rafalek91
30-06-2013, 00:51
To nie wyczerpuje tematu. Chodzi mi bardziej o skład armii. Ciekaw jestem czy gracze idąc z duchem polskiej szkoły wojennej i tworzą armie głównie z kawalerii, czy może bardziej w stylu zachodnim? A może równowaga między piechotą a jazdą?

adriankowaty
30-06-2013, 07:20
Ja osobiście stawiam na strzelców i działa (co było widać w moim AAR'ze), ale biorę też naszą skrzydlatą dumę, choćby dla przyjemności kierowania nimi.

Cadet3377
30-06-2013, 08:44
Tak Panowie armia musi mieć wszystkiego po trochu,Artyleria żeby zasypywać ogniem wroga z dystansu, piechotę do obrony artylerii przed kawalerią i obronę strzelców która morze zostać zmasakrowana przez kawalerie
A strzelcy to wisienka na torcie,no a Jazda to podstawa w armij do pościgu i odpierania ataku.
To takie moje zdanie

arturex8
30-06-2013, 15:01
Popieram, przedmówce z historycznego punktu widzenia w zależności od taktyki i przeciwnika tworzono tak zwane dywizje np. dywizja Czarnieckiego lub Lubomirskiego. W większości były to mieszane rodzaje wojsk: artyleria, piechota i oczywiście jazda lekka i ciężka, czasami piechota i artyleria zostawały by oblegać miasta i wtedy były to praktycznie tylko związki taktyczne jazdy .
W przypadku potopu dywizja Czarnieckiego składa się głównie z jazdy bowiem taktycznie dywizja miała nękać wycofujących się szwedów bez przyjmowania walnych bitew.
W grze stosuje tradycyjne ustawienie szkoły polskiej z XVII w , w środku artyleria, strzelcy za nimi pikinierzy, a po skrzydłach lekka i ciężka jazda.Moim zdaniem najbardziej efektywne ustawienie, w wcześniejszym poście mówił ktoś o składzie armii:piechota, artyleria , nie polecam bo właśnie z szwedami w kilku bitwach w stosunku 1:2 lub 1:3 dla szwedów husaria i lekka jazda ratowały mi losy bitwy.

rafalek91
30-06-2013, 20:47
Ja oprócz generała w armii mam zawsze co najmniej 3 oddziały artylerii. Reszta w zależności od warunków, bo staram się zawsze tworzyć dwa typy armii. Z przewagą piechoty, do oblegania twierdz i bardziej taką wszystkiego po troche, do walk polowych. Najczęściej 10 x piechota (strzelcy:pikinierzy - 5:5), 3 x działa, 2 x jazda przełamująca, 4 x jazda strzelcza i 3 x artyleria

towarzysz_pancerny
30-06-2013, 21:36
Mam dwa ulubione główne rodzaje taktycznie i historycznie zasadne:

1) Silna jazda z kazdego rodzaju i troche piechoty, docelowo z jak najwiekszą na miare mozliwosci RONu siłą ognia, ale juz bez pik dla oszczednosci "wolnych okienek" - z racji przewagi w jeździe, troche artylerii.

2) Jak najwieksza siła ognia, wzmocniona osłoną z pikinierów rozstawianych w tercje z muszkieterami na skrzydłach. Jazdy strzelcze - dla tym wiekszego wzmocnienia siły gnia. Sporo ale z rozsądkiem, dla oszczednosci "okienek" - artylerii.

A są i takie fazy że robie silny podjazd z samej lżejszej jazdy, ale to już taka tam mniej zasadna w grze "fantazja ułańska" :lol:
Od zawsze zastanawiam sie jak znaleźć w TW uzasadnienie dla podjazdu. Było pare pomysłów ale żaden nie wydaje sie absolutnie doskonały. Myslałem już nad nawet nad zlikwidowaniem szpiegów i przydaniem ich atrybutów lekkim jazdom - o ile to mozliwe, a wydaje sie prawdopodobnym że tak, na razie jeszcze tego nie sprawdzałem chociaz wiem już co trzebaby sprawdzić. Jęsli mnie pamiec nie myli i nie ponosi fantazja było też coś takiego jak możliwośc określania które jednostki mogą przekraczac rzeki nie tylko na mapie bitewnej ale i kampanii. Wydaje mi sie że było tak w Rome - głowy juz nie dam. Do sprawdzenia, bo mogłem sobie coś poroić. I wtedy był plan dac to głownie lekkim formacjom of course

Na penwo tym łatwiej ganiac tatarów jak husarią czy armatami.

rafalek91
30-06-2013, 21:44
Ja po jednym, góra dwóch oddziałach jazdy rozsyłam na ogół na tereny wroga w taki sposób, by przemieszczać je tylko po lasach. Są dla wroga niewidoczne a mi dają jakiś pogląd na jego ruchy

Stary Marcin
02-07-2013, 14:31
Przy was jestem bez finezji, produkuję co się da w miarę najsilniejszego, klecę armię z dowódcą i huzia. Dopiero w bitwie się zastanawiam jak to ustawić i co z tym zrobić. Będąc głęboko na terytorium Turcji miałem już >50% wojsk lekkiej jazdy siedmiogrodzkiej. W pikinierów, w wypadku polskich wojsk nie ma co się bawić, a kilka baterii arty zawsze się przyda ;)

konieczko
03-07-2013, 13:18
Zrobili już tryb hotseat? Bo nie wiem czy pobierać.

TomekPL
07-07-2013, 14:38
Plik który scala Korone i Litwe w wersji moda 0.9.5. Wersja jest jeszcze nie dopracowana. Ale pozwalam sobie ją zamieśćić byście ją ocenili i zasugerowali poprawki. Plik wrzucamy i zamieniamy do mods\OiM2\data\world\maps\campaign\imperial_campai gn
descr_strat.txt (http://wyslijto.pl/plik/lfc1d4ckqu)

Pamietajcie o kopi zapasowej.
Popracowałem jeszcze nad szarżą. Konnica bardziej przebija się przez oddziały wroga. Żeby to zaobserwować zagraj na oryginalnym pliku a pozniej na moim.

descr_mount.txt (http://wyslijto.pl/plik/6duz7wtqxr)
Wrzucamy i zamieniamy do mods\OiM2\data\

Możliwe że w tym tygodniu ogarne temat AI.

towarzysz_pancerny
07-07-2013, 18:40
Ośmiele sie twierdzić że kazdy jak nic wyskoczy do windy jak z procy. Już mnie wyżej tknęło że napisałes cos o jednostkach litewskich i ikonkach. Wiec pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem czy faktycznie je tam zostowiłes w descr_start - to oznacza lot do windowsa (dla tych którzy nie mają ich w oryginalnych plikach, a W ORYGINALNYCH ICH NIE MA)

Np:

character OiM-Mikolaj OiM-Koniecpolski, named character, male, age 35, , x 75, y 127 ; _minskoe
traits GoodCommander 2 , LoyaltyStarter 1 , GoodAdministrator 1
army
unit EE Bodyguard exp 1 armour 0 weapon_lvl 0
unit lit_arquebusiers exp 0 armour 0 weapon_lvl 0
unit haiduk_spear1 exp 0 armour 0 weapon_lvl 0
unit pcossak exp 0 armour 0 weapon_lvl 0
unit 5goretc exp 0 armour 0 weapon_lvl 0

Nie ma tego w oryginalnym export_descr_unit przyporzadkowanego Polsce, a to oznacza pewny lot do windowsa dla każdego kto wrzuci sobie na oryginał ten descr_start , nawet bez sprawdzania tego. Proponuje załączyć i inne pliki albo wykasować jednostki litewskie. Nie pamietam tego dobrze a nie sprawdze bo u mnie jest, ale lit_arquebusiers także musiałes raczej modyfikować w battle_models wiec sam export_descr_unit raczej nie wystarczy. Paradoksalnie więc jesli to juz wszystko w kwestii niezgodnosci, a wydaje sie że litewskie jednostki to jedyny błąd pliku, ja akurat bym nie wyleciał :D Ale to pewne jak wynik 2 X 2 ze oryginał nie wystarczy dla tego descr_start.

Taka wiec moja sugestia na poczatek.

Ze swej strony mógłbym dac kompatybilny battle_models ale bez export_descr_unit w którym sporo już grzebałem a to nie mój mod. Wiec najlepiej chyba jak sam im podasz oba. Potem sobie powrzucają i ikonki albo któryś z nas je im wrzuci spakowane pod wypak. Sprawdzałem i u mnie rzeczywiscie "cud" - bo wszystko działa. U posiadacza oryginalnych plików z jednostkami nie ma prawa.

Silwuple ;)

"Litwini chcą byc jak dwa ciała w jedno połączone, jakkgdyby małżeństwem spełnionym. Litwa i Polska będą dwoma ciałami w jedno złaczonym, Polacy chcą zas, aby zmieszano te prowincje i utworzono z nich jedno ciało" (Relacja Giovaniego Franceska Commendone z obrad sejmu w latach 1563 - 1564) - jak to sie nic nie zmienia od wieków...

TomekPL
08-07-2013, 11:31
Dzieki za sugestie. Wiedziałem o tym fancie, ale robiłem już tak wcześniej i u mnie śmigało oprócz widoku ikon jednostek typowo litewskich rzecz jasna. Moim zdaniem wystarczy usunąć wpisy tych że jednostek z EDU. W gruncie rzeczy nie umiem grzebać w pliku battle_models. Chyba że Ty potrafisz tak jak najbardziej do tego zachecam. Współpraca dobra rzecz.

towarzysz_pancerny
08-07-2013, 15:15
Otóż sam fakt że petyhorcy działają nawet bez wpisu w EDU może zdumiewać. Niemniej że na czystej wersji to rusza z arkebuzerami których nie ma w battle_models - to juz cud. Trwający krótko jednakże... bo wywala od razu jak sie ich użyje. Mnie wywala (dopiero, co dziwi znając czułość tej gry na niezgodnosci) w czasie ladowania bitwy z arkebuzerami litewskimi na czystej najnjwszej wersji stąd. Najlepszy sposób póki co to wykasowanie przynajmniej tych arkebuzerów w starcie - chyba że u kogos jakimś jeszcze wiekszym cudem to zadziala bezblednie. A nauczony faktem że jednak DA SIĘ ODPALIC GRĘ nawet na czystej wersji bo sprawdzałem w żadne cuda już nie watpie

W EDU ich nie odejmie bo własnie ich tam nie ma - i to moze dziwić że gra startuje mimimo to. Nawet mimo braku przynaleznosci do polski w battle_models

Albo dodanie wpisow po przecinkach o tresci "poland" przy tych dwóch jednostkach w EDU pod warunkiem że uzyje sie tego battle_models który niczego nie zabiera a cos tam tylko dodaje (wiec wszystkie dotychczasowe czyste wersje pójda z nim bezkolizyjnie) :

http://www.sendspace.pl/file/fb658d061c0fb2163d5071e

EDU tak jak pisalem nie daje bo by nie pasował po prostu - współgra z kampanią jaką tworze i np kozacy którzy mają wiecej wojska w moim descr_start i campain_script mają już tam zanizone ceny itd

Patrzac po przykladzie dzialania petyhorców wbrew zwykłej logice i doswiadczeniom z modowaniem medievalla II być może wystarczy a nawet już "chyba na pewno" sam ten battle_models

No i oczywiscie istnieje rozwiazanie minimalistyczne - czyli rozwiazanie tych wszystkich arkebuzerów litewskich w grze. Bo poza tym wszystko wydaje sie działac bez zarzutu, jakkolwiek z ustawieniami np finansow moznaby dyskutować. Najpierw jednak sprawy techniczne, a potem dopiero przyjdzie czas i na merytoryczne.

goro4
09-07-2013, 14:20
Cześć,
Jestem nowy, niedawno ściągnąłem tę modyfikacje i bardzo mi się spodobała, ale przejdę do sprawy
mam taki pomysł (nie wiem czy Twórcą się spodoba) żeby nie do końca łączyć RON, mianowicie chodzi mi o to żeby wspólne było terytorium skarb wojsko itp. ale dyplomacja osobno żeby było ciekawiej...
tak jak było w przypadku potopu szwedzkiego że Litwa opowiedziała się po stronie Szweckiej (czyli zdradziła Korone) i tym samym zerwała Unie
nie wiem czy wypowiedziałem się dostatecznie jasno, ale mam nadzieje że Twórcy zrozumieją.

towarzysz_pancerny
09-07-2013, 16:02
Istnieją możliwosci i niemożliwości. Obawiam sie że zadaniu nie podolali by twórcy OiM2 a nawet CA (pewnie ostatecznie by sobie poradziło) korzystając głównie z podrasowanego silnika Rome mialoby z tym niejakie trudności :D Nie da sie tego zmodyfikowac w ten sposób. Najbardziej podobnym rozwiazaniem byłoby zostawienie choć miasta Litwie - i sam pewnie dajac litewskie miasta Polsce zostawiłbym choc z jedno miasto Litwinom - ot tak dla zabawy i żeby nie niszczyc frakcji.

kael
09-07-2013, 23:30
Czy podczas gry Siedmiogrodem jest możliwość odtworzenia Królestwa Węgier?

Samick
10-07-2013, 09:25
Odtworzenia czyli coś na zasadzie Zjednoczenia Niemiec czy Włoch z serii EU? Stosowny komunikat, zmiana barw oraz nazwy?

Jeśli o takie rzeczy Tobie chodzi to wiedz, że nie da się. Możesz sobie podbić terytoria Węgier i nic ponadto.

Piter
10-07-2013, 10:25
Możesz sobie zmienić nazwę państwa (tylko nie pamiętam czy to było w oknie dyplomacji czy gdzieś indziej), ale jednostki zostaną jakie były.

goro4
10-07-2013, 14:43
Ja mam jeszcze taki problem...
Gdy oblegam jakieś miasto i już się szykuje do ataku to na początku było np. 5 jednostek a podczas ataku ni stąd ni zowąd pojawiają sie nowe jednostki w tym mieście.
Nie wiecie Panowie może jak to rozwiązać ?

towarzysz_pancerny
10-07-2013, 21:41
Też zauwazyłem ten dziwny "chyba bug" niespotykany w innych grach i modach serii. Nawet na pasku przewagi gdy w oknie przedbitewnym pojawia sie zestawienie armii moze sie zmieniać i być inne kiedy np coś "odptaszkowujemy" i powrócimy do punktu wyjscia. Cos z tym nie tak w tym modzie jest, choc az tak bardzo nie przeszkadza. Jeśli piszesz o tym ze flaga stanu armii w tej samej turze sie zmienia - a tak miałem czesto. Bo inna jeszcze rzecz ze w tym modzie oblegane armie moga sie doprodukować i z tury na ture armia np z 600 luda moze skoczyc na 900

goro4
13-07-2013, 18:31
Włączyłem sobie jedną bitwę historyczną chyba pod Beresteczkiem, zauważyłem jedną dziwną rzecz (dla mnie) chodzi mi o dragonów, znam inną "wersję" tej jednostki http://img853.imageshack.us/img853/8093/v60r.jpg
a jeżeli to nie są dragoni to w takim razie co to za jednostka bo w necie nie mogę jej znaleźć,
całe życie w nieświadomości :D
Z góry dzięki za odpowiedź.

towarzysz_pancerny
13-07-2013, 21:05
To jest jakas kompilacja wolochów z dragonami. "Wołosi Pana Michała" - twór na potrzeby filmu. Niekoniecznie ahistoryczny, choć literackie odstepstwo. Była duza dowolnośc w sprawianiu choragwi i raczej nikt nie zakazywał kałkanów nawet dragonom. W rzeczywistości tak wołosi jak dragoni raczej rzadko ich używali. Niemozna tej chorągwi traktowac jako jakiegoś wzorca rodzaju. "Lekki znak" sprawiony wedle fantazji, co nie znaczy jak powtórze że ahistoryczny.

"Wołosi Pana Michała" to nie mój wymysł. Zapamietanie relacji z planu, gdzie wyjasniano że choragiew wołoska lepiej odzwierciedlac miała ową zagonczykowską lekkośc Pana Michała - ze sie tak wysłowie. Nie jest to raczej także wzorcowa chorągiew wołoska.

Co do wyglądu natomiast dragonów w samej połowie wieku panowała tu znaczna róznorodnośc od wykoronkowanych z francuska dragonów bogusławowych w kapeluszach, przez z polska odzianych dragonów w kołpaczkach, po opancerzonych dragonow rocha kowalskiego w czułenkowych hełmach, moze najmniej z tych popularnych w połowie stulecia. Liczyła sie metoda walki, nazwa dla szufladki i sposob zaciągu - mniej wygląd choc uzbrojenie zasadniczo to muszkiet, para pistoletow i broń biała - pałasz, rapier czy szabla. Dosyć wiarygodni sa dragoni polscy z Czarnych Chmur z konca XVII stulecia. Ci pod Dowgirdem, bo elektorscy to rajtarzy końca wieku, mniej już może wzorcowi, tacy bardziej w typie pruskich zorro ;) (Czerń pewnego owada skojarzyła sie komuś z Prusakiem) też niekoniecznie ahistoryczni.

kael
16-07-2013, 01:52
Jazda kopijnicza podczas szarż prawie zawsze zmienia szyk jaki ustawiłem do natarcia(przeważnie z szerszego na węższy) da się to jakoś zmienić?

Stary Marcin
12-08-2013, 19:54
Co słychać? Piszcie o wrażeniach, ja muszę napisać, że nie jestem wstanie grać na poprawkach Towarzysza :( i gram na czystym...

Yakamura
17-08-2013, 16:07
Witam. Chciałbym zapytac o to AI. Które lepsze, pitera czy tomka? Prosze o szybką odpowiedz ;)

Ardas
07-09-2013, 10:58
Ogniem i Mieczem 2 patch 0.9.2 (http://forum.totalwar.org.pl/downloads.php?view=detail&df_id=32) - mógłby ktoś wrzucić ten plik od nowa? Byłbym wdzięczny.

Ensis
09-09-2013, 19:22
Autorzy nadal pracują nad OiM2, ale chwilowo wolniej przez wydanie Rome II.

rafalek91
10-09-2013, 19:59
A właśnie, temat ostatnio trochę zamarł. Wiadomo coś o zmianach które ma przynieść nowa wersja?

Ensis
06-10-2013, 08:35
Szczegółów nie ma.
Byłby ktoś zainteresowany zmontowaniem muzyki dla OiM2? ;)

Aycox
25-10-2013, 09:28
Witam wszystkich,
Jest już pełne spolszczenie pod modka i czy nowy sub mod nihil novi już może wyszedł?

Ensis
31-10-2013, 13:13
Niestety dwa razy nie. Prace nad spolszczeniem i NN zostały wstrzymane.

Shogoon
01-11-2013, 14:50
Drodzy Koledzy, dlaczego linki do OiM 2 są wygasłe :shock: :o :cry: :( :oops: W ogóle nie działają i nie da się pobrać moda :( Można je jakoś aktualizować, tak żeby dało się normalnie ściągnąć tę modyfikację? Pzdr ;)

Ensis
05-11-2013, 19:51
Jaki serwer proponujesz?

Jeremi Wiśniowiecki
10-11-2013, 22:57
Wróciłem do tego moda po dość długiej przerwie i uznałem, że chyba lepiej zabrać się za inne państwo. Korona przeszkadzała mi w pełnej zabawie przez braki w skarbcu, ogrom terytorium i mój patriotyzm, przez który porażki kończyły się wychodzeniem do windy :P Rosją szło mi dużo lepiej ale jakoś szybko mi się znudziło. Teraz postanowiłem zagrać moim ulubionym, bardzo niedocenionym przez historię, państwem czyli Chanatem Krymskim. Po prostu miodzio lodzio ! Organizuje sobie wyprawy łupieżcze, palę zamki, biorę jasyr, po wygranych bitwach zawsze biorę okup, miast raczej nie zdobywam prócz rebelianckich. Przez to "musiałem" zająć terytorium Kozaków gdyż w jednej bitwie, zachęcony późniejszymi okupami, pobiłem całą frakcję i nie chciałem wzmacniać żadnej ze stron, która by zajęła te tereny. Jedyny problem to umiejętność dowodzenia niemal samą jazdą łuczniczą ale już się przekierowuję. Serdecznie polecam ! :)

radoxx4
13-11-2013, 01:23
Witam panów! :D
Czy ten mod jest już możliwy do pobrania? Przeglądając zdjęcia i czytając na twc naszła mnie na niego chcica :)

Artem.pl
13-11-2013, 09:31
Główne linki są wygasłe, ale chyba alternatywne działają.

stoneX
01-12-2013, 13:19
Witam !
Jestem nowy na forum i mam pytanie dotyczące moda "Ogniem i Mieczem II"-otóż pobrałem go niedawno i nie wiem czemu w czasie bitwy gdy wykonuję szarżę skrzydlatą husarią, moi husarze nie opuszczają przed wrogiem kopii? Wie ktoś czemu tak się dzieje?

Piter
01-12-2013, 14:17
Witam !
Jestem nowy na forum i mam pytanie dotyczące moda "Ogniem i Mieczem II"-otóż pobrałem go niedawno i nie wiem czemu w czasie bitwy gdy wykonuję szarżę skrzydlatą husarią, moi husarze nie opuszczają przed wrogiem kopii? Wie ktoś czemu tak się dzieje?

Może dajesz im rozkaz szarży na oddział stojący za tym w który wpadają wcześniej.

stoneX
01-12-2013, 14:40
No właśnie nie, klikam na pierwszy oddział wroga

Jeremi Wiśniowiecki
01-12-2013, 15:48
Jest potrzebna odpowiednia odległość by szarża była dobrze wykonana.

HusarPL
26-12-2013, 22:19
Dzieje się coś z tym modem ? Czy nic nie robią

Ensis
27-12-2013, 10:53
Prace powoli idą naprzód.

HusarPL
28-12-2013, 11:50
Ensis jest jakieś AI dobre ? Bo ściągłem od towarzysza pancernego ale crasha miałem co chwile ;/

chudolf
31-12-2013, 04:28
Mod naprawdę świetny, tylko mam pytanie:
Da się jakoś podmienić dźwięki wystrzałów muszkietu? Mam lepsze do zaoferowania i umilenia sobie gry.

Ensis
01-01-2014, 16:22
Ensis jest jakieś AI dobre ?
Nie znam.

Pan Toranaga
01-01-2014, 21:46
Ensis jest jakieś AI dobre ? Bo ściągłem od towarzysza pancernego ale crasha miałem co chwile ;/

Altualnie gram w Rule Britannia i używam tam ai Pitera. Nie wiem, czy te ai Pitera by tu pasowalo, ale calkiem fajnie u mnie w RB te ai działa i urozmaiciło rozgrywke.

tomrwt
03-01-2014, 20:07
gdzie znajdę aktualne linki do tego moda ?
bo te z
viewtopic.php?f=496&t=11763 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=496&t=11763)
nieaktualne...

Ensis
05-01-2014, 16:45
Z drugiego posta działają. ;)

Paweł-K
04-02-2014, 21:08
A dlaczego Towarzysz pancerny został wyrzucony z forum i dlaczego nikt nie rozwija tego moda tak długo już ?

Araven
04-02-2014, 22:31
Co do Towarzysza Pancernego to nie wiem. Ale szkoda go, znał się na rzeczy.

Co do rozwijania moda, to powinni to robić Ci co w niego grają, ja nie gram.

Z trudem ogarniam odpowiadania na pytania o inne mody. Dobrze, że nieco Użytkowników pomaga.

Paweł-K
05-02-2014, 09:03
Ok dzięki. Ale dobrze, że powstał Potop Total War :)

Chmura
25-03-2014, 20:07
Ok dzięki. Ale dobrze, że powstał Potop Total War :)

Powstał, czy dopiero powstaje ? Bo nie wiedziałem, że można już w to grać. Sorry z OT.

Wonsz
26-03-2014, 12:17
Powstał :)

Chmura
26-03-2014, 21:05
Ogniem i Mieczem to bez wątpienia wspaniała modyfikacja, o ogromnym potencjale, której niestety nie brak niedoróbek.
To co mi prywatnie w niej wadziło, to przede wszystkim mapa. Za dużo drzew i trochę za dużo miast. Rok temu powstał nawet projekt Nihil Novi, w ramach którego między innymi te przeszkody miały być usunięte, niestety pomysł upadł.
Odgrzebałem stare pliki i pomajstrowałem przy nich, żeby były kompatybilne z najnowszą wersją moda (0.9.5 plus spolszczenie).
Usunąłem około 10 miast w Polsce, na Litwie i Mołdawii. Zmieniłem nazwy niektórych z tych, które zostawiłem. Zmieniłem granice prowincji, żeby były bliższe granicom dawnych polskich województw i wykarczowałem lasy.
Tu jest mapa na której się wzorowałem:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/97/Podzia%C5%82_administracyjny_I_RP.png

A oto screeny:
Korona
http://vlep.pl/z9fb23.jpg

Litwa
http://vlep.pl/lckiev.jpg

Ruś
http://vlep.pl/3eyvml.jpg

jak komuś się spodoba, to mogę podesłać pliki.

konieczko
27-03-2014, 15:03
Dzięki, choć nie wiem czy było warto się męczyć. Moim prywatnym zdaniem OiM to mod wprawdzie bardzo ładny graficznie i umiejscowiony w interesującym dla Polaków okresie historycznym, ale nudny jak flaki z olejem. Stanowi proste przeniesienie na Medka starej wersji z Roma, bez wykorzystania sporych możliwości jakie daje ta wersja Total War, a które tak ładnie wykorzystano choćby w Bellum Crucis czy Third Age, a wkrótce też pewnie w EBII. W dodatku ślamazarne tempo prac przy nim nie pozostawia nadziei, że kiedykolwiek będzie lepiej.

Chmura
27-03-2014, 18:09
Ja się nie męczę, bo zrobiłem z przyjemnością i głównie dla siebie:) Skryptów i tak nie umiem pisać, więc wiele nie pozmieniam. Na pewno nie tyle co w SS czy BC.
Zresztą czy miłośnik XVII wieku ma wielki wybór?

Wonsz
27-03-2014, 18:15
Czy Polska i Litwa są osobnymi frakcjami?!

Chmura
27-03-2014, 19:18
Czy Polska i Litwa są osobnymi frakcjami?!

Już nie ;)

http://vlep.pl/moy0rb.jpg

http://vlep.pl/89ru4o.jpg


Tak by to wyglądało, gdyby były jedną frakcją ,ale nie wiem czy rozwiązanie twórców nie jest lepsze. Zwyczajnie taka Polska jest zbyt silna. Może zamiast tego zrobić z Litwy wasala ? A może da się od początku zrobić mariaż między dynastiami w Polsce i na Litwie - to by na pewno ulepszyło sojusz.

EDIT: To akurat nie jest możliwe. Nie da się od początku ustawić protektoratu.

Wonsz
27-03-2014, 21:33
Ale RP była wtedy silna ;).

Wonsz
28-03-2014, 17:52
Prosiłbym o pliki które tworzą RON wspólną frakcją oraz Twoje poprawki :)

Chmura
28-03-2014, 20:21
Daj mi maila na priv to Ci podeślę.

Wonsz
28-03-2014, 21:14
A czemu nie prywatna wiadomość na forum?

Chmura
28-03-2014, 21:40
Bo nie wiedziałem, że będzie tylu chętnych i chciałem Ci to wysłać bezpośrednio. Nieważne, masz rację.

Tutaj link do wersji gdzie Litwa i Korona pozostają oddzielne
http://speedy.sh/mBUmN/mods.rar

A tutaj wersja gdzie są jednym organizmem
http://speedy.sh/n5KkB/mods-Rzplita.rar

Obu wersjom daleko do doskonałości (np Rzeczpospolita nie nazywa się jeszcze Rzeczpospolita - tylko Korona), więc jak złapiecie jakieś niedoróbki to je zgłaszajcie śmiało.

EDIT: Instrukcja
Zawartość wypakować do głównego folderu z grą i usunąć plik map.rwm znajdujący się w katalogu TAMGDZIEMACIEGRĘ\mods\OiM2\data\world\maps\base

Zróbcie sobie na wszelki wypadek kopię zapasową zamienianych plików, bo za nic nie mogę wziąć odpowiedzialności.

ordenus22
28-03-2014, 22:13
Jeszcze jakby ktoś się znalazł, kto by podmienił husarię na tą co jest Dominus Maris Baltici, albo chociaż tą z moda Potop, bo to co jest w OiM2 to jest wielka pomyłka.

Chmura
29-03-2014, 00:41
Czekam na zgodę Trashinga tylko i będzie jak sobie życzysz.
EDIT: Trashing się zgodził, teraz czekam tylko na jednostki.

konieczko
29-03-2014, 02:54
Spoko, Rzeczpospolita powinna być mocna, zważywszy, że wokół ma samych wrogów. Poza tym w inny sposób nie da się wiarygodnie oddać Unii z Litwą. Osobne państwa puszczone na żywioł prędzej czy później zaczynają ze sobą walczyć. Aha, mała sugestia: dobrze by było zmienić Elbląg na Malbork, gdyż to ten drugi był wówczas stolicą województwa malborskiego, a Elbląg tylko jednym z jego miast.

Chmura
29-03-2014, 08:39
Początkowo miałem taki zamysł, żeby każda prowincja w grze odpowiadała dawnemu województwu zarówno jeśli chodzi o nazwę, granice jak i stolicę. Wyszedłem jednak z założenia, że tam gdzie jakieś miasto było większe, ludniejsze czy z jakichś innych powodów ważniejsze to je uczyniłem stolicą. Z tego względu np Gdańsk, a nie Skarszewy jest stolicą Pomorza.
Niektóre województwa były też za małe i połączyłem je w jedno, żeby uniknąć ścisku na mapie. Z tego względu ks. Warmińskie i woj malborskie jest jedną prowincją (tak jak zauważyłeś ze stolicą w Elblągu). Podobnie zrobiłem z brzesko-kujawskim, inowrocławskim i chełmińskim - tworząc jedne Kujawy ze stolicą w Toruniu, który też nie był stolicą żadnego z nich,ale był dużym ważnym miastem. Z tego co się orientuję, ważniejszym niż pozostałe.

Jeśli ktoś się lepiej orientuje i ma jakieś inne źródło niż mapa, którą pokazałem albo podręcznik do historii ustroju Mariana Kallasa, to niech się tu wypowie.

Poniżej lista zmian niezgodnych z historią (z mapą na której się wzorowałem). Trochę tego jest niestety. Nazwy prowincji jeszcze nie zostały przeze mnie wprowadzone, ale na pewno się zorientujecie.:

Nazwa prowincji / miasto
Pomorze (może lepiej Prusy królewskie ?)/ Gdańsk
Warmia (malborskie + warmińskie) / Elbląg (czy lepiej Malbork?)
Kujawy (chełmińskie + inowrocławskie + brzesko-kujawskie)/ Toruń
Wielkopolska (kaliskie + poznańskie) / Poznań
Mazowsze (rawskie + płockie +mazowieckie) / Warszawa
Łęczycko-sieradzkie / Sieradz (może lepiej Łęczyca?)
Sandomierskie (sandomierskie + lubelskie) / Sandomierz - tu miałem najwięcej wątpliwości, bo Lublin był jednak dosyć istotny - był między innymi siedzibą trybunału. Z kolei Sandomierz był chyba większy i ludniejszy - niech się ktoś wypowie.
Bełskie (bełskie + kawałek ruskiego - chyba to była ziemia chełmska) / Zamość - tu też miałem wątpliwości, bo musiałem okroić jedno województwo, żeby drugie było większe, ale jednak Zamość musiał się znaleźć na mapie, bo był perełką , na dodatek dobrze ufortyfikowaną oraz ze względu na Akademię.
Kijowskie (okrojone o Zadnieprze i "Dzikie Pola" ze stolicą w Siczy) / Kijów
Zadnieprze / Perejasław
Zaporoże / Sicz - Chyba zlikwiduję drugą prowincję kozaków - Samarę, żeby się nie rozdrabniać. Zamiast tego damy im jakieś jednostki darmowe w utrzymaniu. Co Wy na to?

Zgodne z podziałem historycznym jest tylko podlasie, czernichowskie, krakowskie, podolskie i bracławskie :)

Jeśli chodzi o Litwę, to za wyjątkiem Inflant (które nota bene nie należały do Litwy) reszta jest w miarę możliwości odwzorowana wiernie:

niezgodne z historią:
Prowincja / Miasto
Inflanty (część wendeńskiego + parnawskie) / Ryga
Inflanty polskie (2 część wendeńskiego) / Dyneburg

Zgodne z historią :
Cała reszta Litwy :)

Ziemię Piltyńską i te dwa pozostałe skrawki ziemi zostawiłem przy Kurlandii, bo mapa jest za mała, żeby aż tak rzeźbić.

EDIT:
Tutaj zaktualizowane nazwy miast i prowincji. Kompatybilne z obiema wersjami Rzeczpospolitej (podzielonej i niepodzielonej)
http://speedy.sh/gwqmd/Prowincje-i-Miasta-dla-Rzplitej.rar

ordenus22
29-03-2014, 14:05
Może zastanowił bym się z Lublinem, a tak poza tym mi pasuję. Mógłbym powrzucać urzędy (wojewoda bracławski itp.) które zrobiłem do moda Potop, tylko na razie mam dla terenów RONu i części Moskwy.
Jak tam sprawa z husarią? Jeszcze nie dostałeś odpowiedzi?

Chmura
29-03-2014, 14:38
Czy tytuły pojawiają się, kiedy ktoś siedzi w jakimś mieście, czy można je samemu rozdawać? I jeśli tak, to czy są tytuły centralne, czy tylko "terytorialne" ?
Dostałem zielone światło, ale nie dostałem jeszcze jednostek. Swego czasu Trashing zrobił jednostki nie tylko dla Polski, ale i Szwecji i chyba Moskwy. Czekam, aż się odezwie, wtedy je dodam. Okej lecę na mecz, prace nad modem wstrzymane do wieczora !

EDIT: Trashing się zgodził i Jednostki się ściągają. Jutro poczytam sobie poradnik dodawania jednostek, żeby podmienić modele.

ordenus22
29-03-2014, 18:53
Dokładnie, zobacz na stronie 9 (mody wszelakie - potop tw tam wrzuciłem zdjęcia są też rody)

Chmura
29-03-2014, 19:39
Czyli hetmana ani kanclerza nie da się zrobić, tak ?

Paweł-K
29-03-2014, 20:18
Dobrze, że znowu zdolni ludzie zaczęli poprawiać tego moda, może zrobicie w końcu coś podobnego jak polski submod Wina i Mietka do Bellum Crusis tylko, że do OiM II :) Tak ciekawie klimaty historyczne dawno już na to zasługują. :D Powodzenia :)
Dodam jeszcze, że wcześniej grałem w 1648 wojna trzydziestoletnia, ale on skupiał sie głownie tylko na państwach zachodnich, które brały udział w tej wojnie i trochę mnie zawiódł np balansem jednostek, nasza husaria jest tam słaba i taka wielgachna niewygodna mapa strategiczna w dodatku z błędami geograficznymi, a podobno Kraków leżał i leży nad Wisłą. :mrgreen:

konieczko
29-03-2014, 23:21
Sandomierz chyba jednak jest ważniejszym miastem dla klimatu epoki niż Lublin, podobnie jak Zamość.

Świetny pomysł z tymi tytułami, rodami i urzędami. Dla mnie to zawsze bardzo istotna część gry, dla jej "miodności". Przyznają się automatycznie, po spełnieniu przez postać określonych warunków (można ich zdefiniować kilka/kilkanaście rodzajów). O ile wiem nie da się nadawać ich "z ręki", z jakiejś określonej puli, ale prawie ten sam efekt można osiągnąć przekazując tytuły między postaciami. Np. król może mieć z automatu do dyspozycji tytuł hetmana i przekazać go szczególnie utalentowanemu generałowi.

Lwie Serce
30-03-2014, 09:59
nasza husaria jest tam słaba
Przecież tam husaria to najmocniejsza jednostka w modzie, aż niektórzy ją osłabiali jeszcze bo była nie do powstrzymania ;)

Również życzę powodzenia w ulepszaniu moda.

Chmura
30-03-2014, 10:51
Witajcie,

Chciałem Was zapytać o wrażenia z gry na zmienionej mapie. Czy znaleźliście jakieś niedoróbki, które wypada zmienić?

Wonsz
30-03-2014, 12:04
Na jaką to wersje moda?

Chmura
30-03-2014, 12:46
Na jaką to wersje moda?

Na najbardziej aktualną wersję 095 ze spolszczeniem.

Mały update:
Mapa jest skończona. Usunąłem część miast, część przesunąłem w inne miejsce, a części zmieniłem nazwy. Kolejne zmiany to będzie już raczej kosmetyka, ale zajmować się tym póki co nie będę.

Trashing Mad w swojej uprzejmości pozwolił na użycie jego jednostek w modzie. Wziąłem się za to dzisiaj i z tego co widzę, to jego modele już w grze są. Dałem Winged Hussars model Trashinga i okazało się, że nie ma różnicy. Gdybym nie siedział tyle przy mapie, to może zauważyłbym to wcześniej.
W środę lub jutro wieczorem poprzyglądam się jeszcze innym jednostkom, ale z tego co widzę po plikach to jest tak samo. Testowanie całości sprawia mi kłopoty, bo nie działają "custom battles". Też tak macie ?

Wonsz
05-04-2014, 17:08
Mi tam wszystko działa, ale niektóre miasta mają kamienne mury a są większymi miasteczkami co skutkuje brakiem możliwości ulepszenia owych miast(dotyczy to Torunia Poznania Opola i Zamościa). Łatwo to jednak(przynajmniej dla mnie)naprawić.

Oczywiście ,jeśli pytasz się o OiM 2 , w przypadku Potopu mam tak jak u Ciebie.

Paweł-K
05-04-2014, 19:33
Witam :) Czy mogę prosić o podanie wszystkich najnowszych linków Waszych poprawek w jednym miejscu ?? ;)

Chmura
05-04-2014, 21:34
Mi tam wszystko działa, ale niektóre miasta mają kamienne mury a są większymi miasteczkami co skutkuje brakiem możliwości ulepszenia owych miast(dotyczy to Torunia Poznania Opola i Zamościa). Łatwo to jednak(przynajmniej dla mnie)naprawić.

Oczywiście ,jeśli pytasz się o OiM 2 , w przypadku Potopu mam tak jak u Ciebie.

Nie dotykałem budynków, ale może rzucę na to okiem w wolnej chwili. Większe miasta europejskie miały w tych czasach fortyfikacje bastionowe, nie wiem czy sąw ogóle dostępne w grze. W 1648 CHYBA były prawdziwe bastiony, ale musiałbym się upewnić.

Teraz skupiam się na jednostkach, co w sumie jest bezcelowe, bo autorzy na pewno zmienią ich statystyki w kolejnej odsłonie, ale kto mi zabroni ;) ?



Witam :) Czy mogę prosić o podanie wszystkich najnowszych linków Waszych poprawek w jednym miejscu ?? ;)

To co ja zrobiłem jest na poprzedniej stronie, a jutro pojawi się wersja zaktualizowana w osobnym topiku.

Wonsz
21-05-2014, 07:41
Proszę o reuplaud spolszczenia, bo nie działa :).

Artem.pl
18-07-2014, 21:33
Jak tam postępy nad nową wersją moda?

Wonsz
30-07-2014, 22:58
Mógłby ktoś zająć się tym modem w kwestii pobrania go? Obecne linki są albo uszkodzone, albo trzeba płacić. Głównie chodzi mi tu o patch 0.9.2 i spolszczenie.

Ensis
01-08-2014, 12:50
Na catshare.net da się pobierać za darmo.
Parę alternatywnych źródeł: http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?649646-Possible-new-download-link

Wonsz
01-08-2014, 13:41
Nikt nie ma patcha 0.9.2?

Paweł-K
06-09-2014, 08:34
Jakieś wieści od rodzimych twórców tego ciekawego moda ? Bo jest bardzo długa stagnacja. :( A przecież oficjalnie jest to wersja BETA. Zastanawiam się, czy to ma związek z kryzysem na Ukrainie jak podobnie dotyczy to innych dobrych planowanych gier
jak np S.T.A.L.K.E.R. 2.

Jarema.
06-09-2014, 10:05
Nikt nie ma patcha 0.9.2?

Na tym chomiku jest:
http://chomikuj.pl/karigrajek/Gry/Medieval+II+Total+War+*2b+Kingdoms/Ogniem+i+Mieczem

endorfina666
28-12-2014, 14:27
Dało by radę wrzucić wersje 0.9.0 bo link wygasł niestety :/

Poprawka wszystko wygasło, mógłby ktoś dokonać aktualizacji poszczególnego tematu?

k.m.
28-12-2014, 19:46
Na tym chomiku jest:
http://chomikuj.pl/karigrajek/Gry/Medieval+II+Total+War+*2b+Kingdoms/Ogniem+i+Mieczem

Ja mam wszystkie pliki od OiM2 v0.95:
http://chomikuj.pl/piotrkowalski89/MTW2/OiM2

MaciejRycerzyk
14-02-2015, 16:28
Moze ktos wrzucic aktualne linki, bo wszystkie wygasly?

Edit:
Znalazlem:
http://www.mediafire.com/download/78crmjo6vjuu914/OiM2_v_0.9.5_plus_all_fix.7z
i http://www.mediafire.com/download/ia9aj7sb0o50a0b/ENG_WFaS_2_v0_9_5.rar
Wersja angielska!

Puma
06-03-2015, 12:25
Witam czy trzeba zainstalować patch 0.9.2 ?

k.m.
06-03-2015, 14:46
Masz ten swój patch 0.9.2;)
http://www.speedyshare.com/6CdPv/OiM2-patch-0.9.2-full.rar

Puma
07-03-2015, 15:44
Dzięki Propsik dla cb

Dymitr
07-03-2015, 15:57
Na tej stronie wszystkie linki działają tylko że jest po rosyjsku ale nie trudno się domyślić o co chodzi ;)

http://imtw.ru/topic/22432-%D0%BE%D0%B3%D0%BD%D1%91%D0%BC-%D0%B8-%D0%BC%D0%B5%D1%87%D0%BE%D0%BC-2-095-%D0%B1%D0%B5%D1%82%D0%B0-rus/page__st__70

a tu jest link do pobrania wersji v 0.9.2

http://www.moddb.com/mods/with-fire-and-sword-2-ii

Powodzenia :P

arek5000
07-04-2015, 17:41
Proszę o pomoc! gdzie mogę znaleźć plik który łączy Polskę i Litwę w jedną rzeczpospolitą albo chociaż poradnik jak to zrobić samemu.

Wonsz
07-04-2015, 17:58
Ano, również szukałem i nie znalazłem :(.

sadam86
07-04-2015, 17:59
Proszę, poprawki od towarzysza pancernego:
http://chomikuj.pl/piotrkowalski89/M...rzysz+pancerny (http://chomikuj.pl/piotrkowalski89/MTW2/OiM2/poprawki+od+towarzysz+pancerny)


to to?

Wonsz
07-04-2015, 18:28
Nie :S Powinno być w "retuszu gry polską" ale niestety ni ma.

k.m.
07-04-2015, 20:37
Nie :S Powinno być w "retuszu gry polską" ale niestety ni ma.

Taka poprawka nie została wydana (autor zapowiadał, że wyda wersję RON jako jednego państwa, ale nie udostępnił takiej wersji)

arek5000
07-04-2015, 20:45
Pamiętam że ktoś coś wspominał że to tylko kwestia edycji paru plików ale nie opisał jakich i jak to zrobić a z resztą wątpię by ten cały retusz został wydany.

k.m.
07-04-2015, 20:49
Pamiętam że ktoś coś wspominał że to tylko kwestia edycji paru plików ale nie opisał jakich i jak to zrobić a z resztą wątpię by ten cały retusz został wydany.

Tak, to całkiem łatwe. Trzeba edytować plik descr_strat i jeszcze uzupełnić pliki od imion (przerzucić część postaci dla Polski) (descr_names, descr_names_lookup, names). A autor tejże poprawki został zbanowany...

Edit: Sorry, to jednak towarzysz_pancerny był banitą...

Wonsz
07-04-2015, 20:49
był. grałem ale musiałem usunąć OiM 2, potem autor "zdjął" to bo niby nowa wersja ale w końcu umarł w tajemniczych okolicznościach.

arek5000
08-04-2015, 13:41
Tak, to całkiem łatwe. Trzeba edytować plik descr_strat i jeszcze uzupełnić pliki od imion (przerzucić część postaci dla Polski) (descr_names, descr_names_lookup, names). A autor tejże poprawki został zbanowany...

Edit: Sorry, to jednak towarzysz_pancerny był banitą...


Dobrze że jest ktoś kto zna się na rzeczy. Mógłbyś mi po kolei wytłumaczyć co i jak chodzi mi gdzie wejść co zrobić jak zrobić i gdzie przenieść gdyż jestem idiotą z grzebania w plikach.Z góry dziękuję.

k.m.
08-04-2015, 16:24
Dobrze że jest ktoś kto zna się na rzeczy. Mógłbyś mi po kolei wytłumaczyć co i jak chodzi mi gdzie wejść co zrobić jak zrobić i gdzie przenieść gdyż jestem idiotą z grzebania w plikach.Z góry dziękuję.

Skoro nie masz jeszcze wprawy w modowaniu to znając życie coś skopiesz. Weź lepiej podaj, w którą wersję chcesz zagrać (czysta / poprawki od tow.pancernego / retusz) to spróbuję ją dostosować (usunąć Litwę)...

Wonsz
08-04-2015, 20:29
to ja powiem :). Retusz Gry Polską,.

k.m.
09-04-2015, 03:49
to ja powiem :). Retusz Gry Polską,.

Ok, zrobione. Ale żeby udostępnić link na forum muszę najpierw dostać odpowiedź od moderatora czy przypadkiem nie złamię tym samym praw autorskich itd....

arek5000
09-04-2015, 12:14
Ok, zrobione. Ale żeby udostępnić link na forum muszę najpierw dostać odpowiedź od moderatora czy przypadkiem nie złamię tym samym praw autorskich itd....

Mi raczej o czystą chodziło tylko te Litwę usunąć i godło zmienić

k.m.
09-04-2015, 19:10
Mi raczej o czystą chodziło tylko te Litwę usunąć i godło zmienić
Proszę:
http://www.speedyshare.com/FwVW2/RON-zjedn.rar
no godła Ci nie zmienię, to już nie moja specjalizacja...

Oczywiście usuń też plik map.rwm z folderu "base"

arek5000
10-04-2015, 08:36
Proszę:
http://www.speedyshare.com/FwVW2/RON-zjedn.rar
no godła Ci nie zmienię, to już nie moja specjalizacja...

Oczywiście usuń też plik map.rwm z folderu "base"

Podziękował