PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z migającymi teksturami na budynkach.



Ravinius
15-04-2012, 20:04
Witam jakiś czas temu zachciało mi się ponownie zagrać w medka 2. Mój problem pojawia się w czasie bitew, w których są jakiekolwiek budynki. Fragmenty tekstur owych budynków "migają". Nie jest to może problem uniemożliwiający grę, ale w czasie dłuższych bitew niemożliwie wnerwiający. Zaznacze, że problem ten dotyczy tylko budynków a nie jednostek czy terenu. Metodą prób i błędów udało mi się odkryć, że po ustawieniu w opcjach shader 1 zamiast 2 problem ten nie pojawia się no ale grafika jest gorsza.
Mój sprzęt to:
windows xp 32 bit
cpu Intel core duo e6750 2,66 ghz
ram 2gb
grafa nvidia geforce gtx260
Jak widać sprzęt spełnia bez problemu wymagania gry, więc przegrzewanie się karty można raczej wykluczyć (gram też w empire i tam nie mam żadnego przegrzewania). Stawiałbym na to że nvidia coś skopała, w którymś sterowniku. Moje pytanie to czy ktoś miał podobny problem i czy zdołał go jakoś rozwiązać- może jakieś ustawienie w nhancerze?

Lwie Serce
16-04-2012, 16:13
A tobie się to zdarza stale czy czasami? Ja też tak mam ale czasami i dotyczy to też jednostek (absurdy typu sam strzelający muszkiet). Też spełnia wymagania gry.

Ravinius
21-04-2012, 14:06
Dzieje mi się tak cały czas, ale tylko w przypadku budynków. Fragment tekstury np. dachu zaczyna "migać" tzn. na ułamek sekundy się zniekształca. Najśmiesznejsze jest że często ten sam budynek oglądany pod innym kątem nie ma tych zniekształceń tekstur. Na szczęście te miganie nigdy nie dotyczy całych budynków lecz tylko ich niewielkich części np. małego fragmentu ściany wokół okna więc da się grać. Zauważyłem też że wyłączenie cieni zmniejsza ten problem, ale nie usuwa go całkowicie. Jedynie przełączenie na shader 1 w opcjach gry likwiduje problem, no ale po tylu latach od wydania gry chce się cieszyć maksymalną grafiką.

Lwie Serce
21-04-2012, 18:33
Szczerze to też nie mam pojęcia co z tym zrobić, może coś ze sprzętem jest nie tak.

Ravinius
22-04-2012, 17:01
Raczej niekompatybilność w nowych sterownikach. Rome używający tego samego enginu i empire (chyba też mocno zmodyfikowany ten sam engine choć tu nie jestem pewien) nie mają tego problemu.

kirlan
25-04-2012, 13:37
Ja takie coś miałem w Medieval 1 i bodajże w rozszerzonym Shogun 1 .

odnoszę wrażenie że ...
...są po prostu kąty obserwacji przy których skrypt się gubi - nie wie który z 2 sąsiadujących sposobów wyświetlania wybrać - mamy miganie.

w M&M 7 , 8 i 9 też czasem to obserwowałem. A raz chyba nawet w Gotiku .

Moim zdaniem kiepski skrypt gry i tyle.