PDA

Zobacz pełną wersję : Polish Kingdom 2.0 preview



Strony : 1 [2] 3

MisterDiego27
22-11-2015, 21:15
Coś umarło to forum :D Jakieś nowinki dot. moda?

HellVard
25-11-2015, 23:11
Nic nie umarło, moda w żadnym razie nie porzuciłem :) Po prostu z braku natchnienia zrobiłem sobie trochę przerwy od grzebania przy medku i nadrabiałem zaległości w modach do Gothica 2 ;) Nie mam na razie nic nowego do pokazania, kombinuję z budynkami i rekrutacją jednostek.

MisterDiego27
28-11-2015, 20:01
Uff całe szczęście :D

Zyndram
08-01-2016, 11:52
Widzę, że w modzie roboty postępują wg polskiego modelu pracy socjalistycznej. Jeden robi, reszta się przygląda. :)

Wonsz
08-01-2016, 14:11
Coś tam pomagałem, ale to jest ledwie pierdnięcie :D. Pomógłbym, ale nie potrafię :D

Lwie Serce
08-01-2016, 14:16
A ja czekam, aż HellVard będzie miał gotowe jednostki, wtedy zacznę pomagać. :D

HellVard
09-01-2016, 00:14
Ooo Zyndram, kopę lat ;) Niestety zbyt wielu ludzi znających się na moddingu u nas nie ma, a ci co są, zazwyczaj są już zajęci przy innych projektach :) A że ja sam tylko początkujący jestem, to i prace idą, jak idą. A masę czasu zabiera też poszukiwanie informacji i przynajmniej jako-takie przeniesienie ówczesnych realiów i mechanizmów na silnik poczciwego Medka ;)

preussen6
11-01-2016, 20:51
Jak tam konkursik ?

HellVard
11-01-2016, 21:00
Z braku innych uczestników zostałeś zwycięzcą ;) W nagrodę otrzymasz możliwość uczestnictwa w zamkniętych beta-testach... O ile jakieś będą :)

HellVard
12-01-2016, 16:21
Przydałby się ktoś, a najlepiej kilku ktosiów, bo roboty jest sporo, do przerobienia pliku expanded.txt. Jest to plik zawierający wpisy pojawiające się np. przy najechaniu kursorem na jakiś obiekt na mapie kampanii czy w różnych oknach, menusach, itd, jak np. "Mediolański dziedzic frakcji" czy "Twoje siły zostały zaatakowane przez armię Bizancjum" ;) Chodzi o to, żeby przerobić oryginalne wpisy z Medka tak, żeby zawierały nazwy nowych frakcji, wprowadzonych w PK. Ewentualnym chętnym wyjaśnię oczywiście, które frakcje mają być zastąpione nowymi. Nie jest to robota na wczoraj, ani nawet na jutro, więc nie ma pośpiechu, ale im szybciej zaczniemy, tym szybciej będziemy mieli przynajmniej jedną rzecz z głowy. To kto się zgłasza?

Wonsz
12-01-2016, 20:06
Nie pomagałem właśnie przy tym? :D Jak nie, to chętnie się tym zajmę.

HellVard
12-01-2016, 21:09
No coś kojarzę, ale chyba chodziło wtedy tylko o polskie. Zresztą chyba gdzieś mi to zaginęło :( Zaraz podeślę Ci paczkę.

HellVard
15-01-2016, 21:21
Screeny z bardziej dopracowaną mapą Carstwa Bułgarii :)

http://i68.tinypic.com/9sbg5j.jpg

http://i64.tinypic.com/2hque6r.jpg

http://i67.tinypic.com/2gxl6om.jpg

http://i65.tinypic.com/9a214g.jpg

http://i65.tinypic.com/2w1xd20.jpg

http://i63.tinypic.com/5btoqd.jpg

http://i68.tinypic.com/fvuvye.jpg

http://i63.tinypic.com/2hp7r46.jpg

Wonsz
15-01-2016, 22:48
Wyjątkowo fajnie prezentują się osady ;). Zwłaszcza te grody.

GRUHA
17-01-2016, 16:15
jakas beta cus ?

HellVard
17-01-2016, 16:45
Chyba chciał pan powiedzieć pre-alpha ;) Z pewnością nie w najbliższym czasie.

GRUHA
17-01-2016, 21:48
smutecek

Zyndram
19-01-2016, 01:33
Ładnie Ci to idzie. Nadal jednak obawiam się, że porwałeś się na słońce. :) Poza tym trza było zostawić przynajmniej ze 2 frakcje wolne, żeby móc zrobić opcję zjednoczonego królestwa oraz unii z litwą. ;)

HellVard
19-01-2016, 06:49
Spokojnie, slot na zjednoczone królestwo dawno zarezerwowany :) Co do unii realnej z Litwą, to nie przewiduję takiej opcji, chyba troszkę zbyt wczesna data startowa na taki pomysł. Pracy jest od groma, ale nie napalam się na jak najszybsze wydanie moda, jak mi nikt pomagać nie będzie, to trudno. Robię to, bo po prostu sprawia mi to przyjemność :) Miałem już kilka okresów braku natchnienia i przez tydzień, dwa czy miesiąc nic przy modzie nie robiłem, by potem siedzieć przy nim non-stop w każdej wolnej chwili, a w pracy obmyślając co zrobię, jak już się z powrotem do kompa dorwę ;) I tak to leci powolutku. Wreszcie ruszyłem do przodu z tworzeniem nowego drzewka budynków dla księstw polskich, mam nadzieję wkrótce je Wam zaprezentować, nie wiem tylko jeszcze w jakiej formie, bo w wersji tekstowej wyszedłby z tego najpewniej jakiś nieczytelny bełkot, a nie mam też za bardzo umiejętności graficznych, żeby jakiś ładny schemacik skonstruować ;)

Wonsz
19-01-2016, 15:10
Ikonki mogą być wyciągnięte z innych modów. Tak samo budynki (większość) ;).

Idill`a (MZ)
19-01-2016, 15:22
Zdecydowanie rekomenduję nazewnictwo na siłę spolszczyć, aby rozgrywka była swojska i czytelna dla odbiorcy.
Oferuję swoje ręce do pracy, nad przygotowaniem wyrafinowanej i bardzo wysokiej jakości symboliki poszczególnych państwowości i frakcji rebelinackich, na mapie kampanii. Wyspecjalizowałem się w tworzeniu modeli postaci i heraldyki, w obszarze mapy. Mogę wykonać wszystko. Zaczynając od wzorów graficznych - tekstura gwiazdki generalskiej czy szkielet sztandaru i bandery etc.

HellVard
20-01-2016, 18:24
Zrobiłem na szybko mały schemacik przedstawiający polskie drzewko budynków (jeśli potrzebujecie zrobić jakiś schemat czy diagram polecam tę stronkę z programem on-line do robienia tego typu rzeczy, łatwy i przyjemny w obsłudze ;) https://www.draw.io/). Nie jest to kompletne drzewko, dojdzie do niego jeszcze jakieś kilkanaście innych, część się być może pozmienia, chciałem poznać Waszą opinię, czy idę w dobrym kierunku. Mam nadzieję, że schemat jest wystarczająco czytelny :) Screenów z gry nie daję, bo nie ma sensu pokazywać standardowych ikonek Medievala.

http://i68.tinypic.com/iddo9e.jpg

sadam86
20-01-2016, 18:36
Nie jestem przekonany co do kar za budynki rycerskie, to jeszcze nie Złota Wolność Szlachecka, gdy kantowanie na królewszczyznach było częste, wtedy jeszcze rycerstwo nie migało się aż tak bardzo od powinności finansowych.
Też do zwolnień dla chłopstwa mała uwaga, takie zwolnienia powiązane były często z lokacją nowej wsi i wolniznami, więc tu też kwestia kar za dochód jest dyskusyjna, bo niby taki chłop był zwolniony z powinności, ale już sam poniekąd napędzał gospodarkę co generowało dochód, więc tu może zostawić sam bonus do zadowolenia?
Immunitety trochę zazębiają się z Akcją osadniczą, chyba, że w Twojej wizji jest zasadnicza różnica a schemat trochę zniekształca ową ideą.
Dla garbarni zamiast kary do zadowolenia dałbym karę do higieny.

Tyle moich sugestii.

HellVard
20-01-2016, 18:45
Wielkie dzięki że mi przypomniałeś o karach i bonusach do higieny, wyleciało mi to z głowy :) Co do kar finansowych za budynki rycerskie, to kierowałem się tym, że władca obdarowując kogoś ziemią sam uszczuplał swój majątek. Dodatkowo, same budynki z tej gałęzi planuję zrobić względnie tanie, w końcu rycerze za własne pieniądze budowali swoje siedziby, kary finansowe powinny jakoś zoptymalizować koszty takiej imprezy ;) Co do immunitetów, wolnizn czy powinności chłopskich, to sprawa jest strasznie skomplikowana, w źródłach historycznych często stosowane są zamiennie różne nazwy tej samej rzeczy, do tego dochodzą spore różnice między poszczególnymi księstwami. A kary finansowe są tylko za powinności wojskowe, nie za immunitety i wolnizny :) Do tego nie mogę dać immunitetów i lokacji jako jeden budynek czy też wrzucić je do jednego drzewka, bo rekrutację jednostek chłopskich chcę uczynić opcjonalną, a przy obecnym stanie rzeczy "budując" pogoń, przekreślalibyśmy możliwość lokacji miast :) Ale jestem otwarty na propozycje, jak macie jakieś pomysły to się nie krępujcie.

preussen6
20-01-2016, 23:20
Moja propozycja jest taka: może jakieś budynki związane z powstaniem samorządu miejskiego po lokacji miasta, może sąd, rada miejska czy coś w tym stylu ? Do tego może podział prawa lokacyjnego na np. magdeburskie, lubeckie czy chełmińskie i odpowiednie do tego bonusy ?

HellVard
21-01-2016, 06:41
Po lokacji miast odblokowuje się budowa ratusza :) Jak mówiłem powyższy schemacik nie przedstawia wszystkich budynków. A o sądach też już myślałem. Co do zróżnicowania prawa lokacyjnego, to chyba trudno byłoby zrobić między nimi jakieś istotne różnice, aczkolwiek sam pomysł jest ciekawy i również o czymś takim myślałem. Może dałbyś radę poszukać w źródłach czym się różniły lokacje na poszczególnych prawach?

HellVard
24-01-2016, 23:37
Nowy interfejs, symbole frakcji oraz karty i ikony jednostek autorstwa Idill'a :)


http://i67.tinypic.com/2lk5vuu.jpg
http://i66.tinypic.com/6r4i9j.jpg
http://i65.tinypic.com/2q8uemc.jpg
http://i67.tinypic.com/mw3ayu.jpg
http://i63.tinypic.com/156wzlt.jpg
http://i66.tinypic.com/2uoggnq.jpg

Idill`a (MZ)
24-01-2016, 23:59
Czeladź Zbrojna
http://i.imgur.com/YI3zuSl.pnghttp://i.imgur.com/1QgpTvW.png
Piechota Kmieca
http://i.imgur.com/si2St7a.pnghttp://i.imgur.com/z10zOQJ.png
Milicja Cechowa
http://i.imgur.com/Mp8ZYKu.pnghttp://i.imgur.com/J7bZ4Hl.png
Spieszeni Rycerstwo Pomorskie
http://i.imgur.com/AbS4t7f.pnghttp://i.imgur.com/lgwoiZr.png
Spieszone Rycerstwo Opolsko-Raciborskie
http://i.imgur.com/RsaXVDD.pnghttp://i.imgur.com/OaS7V46.png
Spieszone Rycerstwo Mazowieckie
http://i.imgur.com/EWjlAOP.pnghttp://i.imgur.com/722qL6G.png
Spieszone Rycerstwo Małopolskie
http://i.imgur.com/JeBWND1.pnghttp://i.imgur.com/KZjVGmx.png
Spieszone Rycerstwo Śląskie
http://i.imgur.com/BEg1ITb.pnghttp://i.imgur.com/4UvAZ6i.png
Spieszone Rycerstwo Wielkopolskie
http://i.imgur.com/FC1JKLP.pnghttp://i.imgur.com/Gw5mT9P.png

Idill`a (MZ)
25-01-2016, 00:24
Tylko interfejs zaczerpnąłem ze Stainless Steel, modyfikując go przy tym. :P
Zmieniłem między innym podświetlenie ikonek i wprowadziłem nową gwiazdkę generalską.
http://i.imgur.com/3oKtF2k.pnghttp://i.imgur.com/udp4Dft.pnghttp://i.imgur.com/cybCX41.pnghttp://i.imgur.com/yfUc4Md.png
Nowe symbole chorągiewne na mapie kampanii.

http://i.imgur.com/5rk8h32.pnghttp://i.imgur.com/Vy65iQF.pnghttp://i.imgur.com/gWgGCNC.pnghttp://i.imgur.com/xEB9Mdv.pnghttp://i.imgur.com/jTTsESY.pnghttp://i.imgur.com/Q7f70wC.pnghttp://i.imgur.com/x6rGYAH.pnghttp://i.imgur.com/IcRma7x.pnghttp://i.imgur.com/vBz7l3a.pnghttp://i.imgur.com/bR3fDup.pnghttp://i.imgur.com/P7dn303.pnghttp://i.imgur.com/xnyfFBh.pnghttp://i.imgur.com/KHEyoL2.pnghttp://i.imgur.com/0dLngus.pnghttp://i.imgur.com/rKCFfSU.pnghttp://i.imgur.com/9IIek1N.pnghttp://i.imgur.com/9kZXolr.pnghttp://i.imgur.com/nJWwX38.pnghttp://i.imgur.com/cDACqjA.pnghttp://i.imgur.com/alYnffV.pnghttp://i.imgur.com/Q3HVwMv.png

Wonsz
25-01-2016, 14:52
Przezacnie to wygląda :).

Idill`a (MZ)
25-01-2016, 16:27
Dzięki :) Jedziemy dalej.

Ostateczna wersja Spieszonego Rycerstwa Małopolskiego
http://i.imgur.com/XH1wmbL.pnghttp://i.imgur.com/7HqxcfE.png
Ostateczna wersja Spieszonego Rycerstwa Wielkopolskiego
http://i.imgur.com/PVVbQ7n.pnghttp://i.imgur.com/Gw5mT9P.png
Kmiecy Strzelcy
http://i.imgur.com/pIEcGp9.pnghttp://i.imgur.com/vPffkfM.png

HellVard
26-01-2016, 00:47
Mała aktualizacja mapy: http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?677777-Polish-Kingdom&p=14826520#post14826520

MisterDiego27
29-01-2016, 17:29
Trochę mnie nie było a takie cuda :D Jednostki ładne i w bitwie i na mapie. Tylko dwie rzeczy mi się nie podobają.
-Kolor Litwy taki ciemnoniebieski jest, myślę że ładniej by wyglądał gdyby miała kolor flagi czyli taki bordowy lub czerwony.
-Nie ma jednostek podlaskich :(
Ale tak to spoko.

Wonsz
29-01-2016, 19:56
Nie sądzę by były to kolory ostateczne, ale mnie się podobają te aktualne.

HellVard
29-01-2016, 23:00
@Diego
Nie ma jeszcze ostatecznej listy jednostek polskich, ale co masz na myśli, mówiąc o podlaskich? :)

MisterDiego27
03-02-2016, 21:39
Chodzi mi o to czy jednostki z dopiskiem "Podlaskie" "Podlascy" będą możliwe do rekrutacji w miastach typu Drohiczyn. :D

HellVard
03-02-2016, 21:43
Niestety nie, będzie dostępne rycerstwo mało- i wielkopolskie, śląskie, opolskie, pomorskie i mazowieckie.

MisterDiego27
03-02-2016, 21:45
Szkoda :( a np dla jednostek litewskich? Historycznie Litwa miała dość długo w swoich granicach podlasie.

HellVard
03-02-2016, 21:53
Nie wiem, czy określenie "Podlasie" funkcjonowało już w tamtym okresie, w moim modzie obszar dzisiejszego Podlasia jest podzielony między Ziemię Wiznieńską, Drohiczyńską i Księstwo Grodzieńskie :)

MisterDiego27
03-02-2016, 21:54
Aha... no ale Ziemia Drohiczyńska może mieć coś takiego :-D

HellVard
03-02-2016, 21:59
Wszystkie jednostki rycerskie i ich poczty będą miały dopisek określający, z jakiego regionu pochodzą. I np. będziemy mieli Rycerstwo Małopolskie - Chorągiew Ziemi Sandomierskiej czy Rycerstwo Mazowieckie - chorągiew Ziemi Drohiczyńskiej.

MisterDiego27
03-02-2016, 22:07
Dobre i to :P

HellVard
07-02-2016, 18:46
W ramach przerwy od walki z mapą wziąłem się w końcu za tworzenie konnych wersji polskiego rycerstwa, zrobiłem też jednostkę "Chorągiew Książęca" (straż generalska), poniżej obie jednostki w barwach Piastów Śląskich ;)


http://i65.tinypic.com/2llf0c9.jpg

http://i65.tinypic.com/2427ps3.jpg

Lwie Serce
07-02-2016, 18:49
Na drugim screenie cudowne kropierze i konie :D Fajni, tylko zmień animacje trzymania kopii, bo teraz będą nieprawidłowo szarżować, tzn. nie trzymając jej pod pachą.

sadam86
07-02-2016, 18:53
Ładne, przydało by się tylko ciut bardziej zróżnicować herby na tarczach.

HellVard
07-02-2016, 18:54
Kropierze autorstwa speców z Rusichi mod, ale postaram się dodać do nich więcej wariantów ;) Dzięki za przypomnienie o animacjach. Więcej herbów dodam w ulepszeniu jednostki, będzie to już typowe, kolorowe rycerstwo feudalne z różnorodną heraldyką :)

Wonsz
07-02-2016, 20:45
Aż zacieram rączki na późno średniowieczne oddziały ;)

Idill`a (MZ)
07-02-2016, 20:56
Bardzo dobrze się prezentują. Śląski charakter musi być wyrazisty.

Więcej herbów dodam w ulepszeniu jednostki, będzie to już typowe, kolorowe rycerstwo feudalne z różnorodną heraldyką

HellVardzie trzymaj się kompozycji frakcyjnej, nawet ahistorycznie ale grywalnie. Nie chciałbym, aby jednostki na polu bitwy niebyły łatwo odróżnialne. :P
Drugi screen jest absolutnie rewelacyjny. Nie ujmując pierwszemu.

Lwie Serce
07-02-2016, 20:59
A ja jestem za historycznością, odróżnić i tak będzie można a rycerstwo o wiele lepiej wygląda z różnorodnymi herbami niż tak, jak w podstawce...

Idill`a (MZ)
07-02-2016, 21:03
A ja jestem za historycznością, odróżnić i tak będzie można a rycerstwo o wiele lepiej wygląda z różnorodnymi herbami niż tak, jak w podstawce...

Jestem przychylny dokładnie przeciwnej opinii. Kompozycja frakcji, musi być za wszelką cenę podkreślona w każdym elemencie specyficznym dla frakcji.
Zgodność z historią trzeba nagiąć na potrzeby rozgrywki, najważniejszy jest odbiór gracza.

Lwie Serce
07-02-2016, 21:08
Tylko, że w tym wypadku zgodność z historią nie umniejsza grywalności. Każdy bez trudu rozpozna konkretny oddział na polu walki gdy chwilę nim pogra, a sztuczne nadawanie symboli frakcji gdzie się tylko da, bo "ten rycerz jest z Wielkopolski" właśnie psuje odbiór przez gracza, poprzez chociażby mniejszy realizm, który przez wielu ludzi jest bardzo pożądany w tego typu rozgrywce.

sadam86
07-02-2016, 21:12
Ja też jestem zdania, że ujednolicenie zepsuje klimat, armię klonów mieliśmy w czystym Medku, a mod właśnie ma dodawać takich smaczków jak zróżnicowane herby itd. Co do rozpoznawania na polu bitwy, jak szarżuje na mnie to wróg, jak szarżuje w drugą stronę to swój, więcej czytaj ujednolicania na siłę nie potrzeba, aby rozróżnić oddziały.

PanzerKampfWagen
07-02-2016, 21:15
Przecież wystarczy kliknąć na okrągły proporzec gracza w interfejsie bitewnym i gra podświetli które jednostki są nasze a które wroga, nie przesadzajmy...

Idill`a (MZ)
07-02-2016, 21:20
Każdy bez trudu rozpozna konkretny oddział na polu

Się dopiero okaże. Ja odnoszę się do ogólnego założenia, jaki kształt ostatecznie będą miały szczegóły odróżniające poszczególne jednostki, te bliskie swym rzemiosłem wojskowym.
Zapoznając się bezpośrednio z dotychczasowym postępem prac w tym segmencie jestem delikatnie krytyczny.


"ten rycerz jest z Wielkopolski" właśnie psuje odbiór przez gracza
Ja sobie cenie podobne uproszczenie. :D


który przez wielu ludzi jest bardzo pożądany w tego typu rozgrywce
Piszesz o koneserach. Większość stanowić będą ci, którzy zwyczajnie chcą się zabawić, smakując świata zaproponowanego przez autora.


Przecież wystarczy kliknąć na okrągły proporzec gracza w interfejsie bitewnym i gra podświetli które jednostki są nasze a które wroga, nie przesadzajmy...

Dziękuję, że przetaczasz ten argument. Właśnie podobnej niezręczności wolałbym uniknąć. No ale będzie jak uzna HellVard.


Ja też jestem zdania, że ujednolicenie zepsuje klimat, armię klonów mieliśmy w czystym Medku, a mod właśnie ma dodawać takich smaczków jak zróżnicowane herby itd. Co do rozpoznawania na polu bitwy, jak szarżuje na mnie to wróg, jak szarżuje w drugą stronę to swój, więcej czytaj ujednolicania na siłę nie potrzeba, aby rozróżnić oddziały.

Postuluję tylko, nieco umiarkowania w historycznej ortodoksji. W mojej ocenie ogólna kompozycja powinna zostać podkreślona, w sposób czytelny dla oka.

HellVard
07-02-2016, 21:41
Proszę proszę, cóż za zażarta dyskusja się wywiązała :) Osobiście staram się trzymać realiów historycznych, na tyle, na ile pozwalają niestety raczej skąpe źródła na temat tego okresu w Polsce. System heraldyczny nawet w sąsiednim Cesarstwie dopiero się rozwijał, u nas prawie go nie było, poza kilkoma wyjątkami, jak umieszczony przeze mnie na teksturach śląskiej chorągwi książęcej półksiężyc z krzyżem, który był herbem Henryka Brodatego i czarny orzeł z owym półksiężycem na piersi, herb Henryka Pobożnego. Symbole umieszczone na tarczach podstawowego poziomu rycerstwa to tylko moja fantazja, którą starałem się jakoś "podeprzeć" historycznie umieszczając na nich barwy najczęściej znajdujące się w późniejszej heraldyce danego regionu. W ulepszeniach chorągwi książęcych zamierzam poza symbolami dynastii panującej umieścić także herby głównych miast każdego regionu, co do rycerstwa, to postaram się zapewnić jak największą różnorodność, umieszczając jak najwięcej herbów lokalnej szlachty :)

MisterDiego27
11-02-2016, 15:04
Jedyne co mogę napisać to WOW. Te jednostki konnicy śląskiej są przepiękne. Nie mogę normalnie przestać się zachwycać. Jeszcze raz, piękna robota czekam na więcej screenów :)

sadam86
14-02-2016, 11:12
TrashingMad jak na zawołanie zrobił filmik, który może być pomocny ;D
https://www.youtube.com/watch?v=P0eRNIk-7yI

HellVard
14-02-2016, 14:11
Wielkie dzięki za info, od razu biorę się za oglądanie :)

MisterDiego27
28-02-2016, 17:47
A jak to będzie z rodami? Będą normalnie Piastowie, Rurykowicze itd.? bo w podstawce to mnie trochę raziło że np polską ciągle rządzili Hermanowie.

Marat
28-02-2016, 17:48
A to jakaś dynastia była? Ci Hermanowie?:D

MisterDiego27
28-02-2016, 18:08
No zrobili tak w podstawce że zamiast dynastia piastów rządzili Hermanowie taki błąd wydawców gry.

HellVard
28-02-2016, 18:21
Tak, każdą frakcją będzie rządzić historyczny ród z tego okresu. Mam już skończone drzewka rodziny dla frakcji polskich, niemieckich, Serbii i Bułgarii, Dla Węgier, Wenecji, frakcji ruskich, skandynawskich i Litwy mam już zebrane informacje, trzeba je tylko wprowadzić do gry ;)

MisterDiego27
28-02-2016, 18:36
To super :) a będzie możliwość zmiany dynastii za sprawą eventu? I/Lub event z chrystianizacją Litwy lub innego pogaństwa?

HellVard
28-02-2016, 18:53
O jaką konkretnie zmianę dynastii Ci chodzi? A Litwę i Prusy owszem, będzie można schrystianizować. Ale będzie też możliwość zostania przy wierze przodków ;)

MisterDiego27
28-02-2016, 19:42
U polski na historyczną Jagiellonów lub Andegawenów

HellVard
28-02-2016, 19:49
Nie widzę powodu "uhistoryczniania" wszystkiego na siłę, pamiętaj, że do historycznej daty objęcia rządów przez tą czy inną dynastię, sytuacja polityczna w grze może wyglądać całkiem odmiennie, niż było to w rzeczywistości :) Wtedy ustanowienie takiej dynastii za pomocą skryptu byłoby zwyczajnie sztuczne.

MisterDiego27
28-02-2016, 20:15
Cóż może i masz rację ale mi chodziło o to żeby w razie śmierci ostatniego członka dynastii kraj przejęła inna dynastia a nie jak to było w podstawce że państwo znikało z braku następców.

HellVard
28-02-2016, 20:24
Planuję wprowadzenie skryptu, dzięki któremu mając więzi dynastyczne z państwem, którego ród wymrze przejmiemy jego ziemie. Oczywiście będzie to działać w obie strony, więc trzeba będzie dbać o swój ród ;)

MisterDiego27
28-02-2016, 20:29
O to zapowiada się ciekawie :)
A jeżeli chodzi o relacje państwowe? Chodzi mi o to czy 1 kraj będzie miał z 2 lepsze a z 3 gorsze. Pod względem historii np: ta nasza kochana Polska będzie miała od początku trochę lepsze relację z Węgrami a gorsze z Niemcami. Bo w pdst. chyba tak nie było. ;)

preussen6
19-03-2016, 22:39
Nie chce być nachalny, ale jak tam idzie postęp prac ?

HellVard
19-03-2016, 23:01
Cały czas do przodu :) Ale nie mam w sumie nic ciekawego do pokazania, ostatnio zrobiłem drzewka rodziny dla Nowogrodu, Halicza, Litwy, Złotej Ordy i Danii, została mi Szwecja, Norwegia, Wenecja i Bułgaria. W międzyczasie pomagałem też ekipie moda Tsardoms Total War w ukończeniu jednostek dla Serbii, dzięki czemu mam pozwolenie na użycie ich w moim modzie :)

HellVard
20-03-2016, 20:38
Przykłady moich prac dla ekipy Tsardoms:

Vlastela ug1:
http://i66.tinypic.com/nq7fxx.jpg


Vlastela ug2:
http://i66.tinypic.com/bfkxeb.jpg


Serbian spearmen ug1
http://i67.tinypic.com/2eakzv4.jpg



I dzięki uprzejmości Domena, model polskiego zamku z modyfikacji Patria Libera :)
http://i64.tinypic.com/n6q640.jpg

Lwie Serce
20-03-2016, 20:42
Piękna robota :)

Wonsz
21-03-2016, 13:11
Czy będą modele dla wszystkich osad? (Miasto ,duże miasto, metropolia, zamek forteca etc.. )?

HellVard
21-03-2016, 15:34
Mam dosyć sporo modeli z różnych modów, trzeba je tylko uporządkować, żeby pasowały stylistycznie jeden do drugiego w każdej frakcji :) Dla księstw polskich zamierzam 3 pierwsze poziomy miasta i zamku przedstawić tymi samymi modelami, gdyż w XIII wieku większość osad była jeszcze niewiele się od siebie różniącymi grodami, wszak dopiero Kazik Wielki obmurował Polskę ;) Co o tym myślicie?

Wonsz
21-03-2016, 16:24
Myślę, że nie do końca :P. Biorąc pod uwagę, że jesteśmy tym "wielkim wodzem i strategiem", to chyba pierwszą decyzją gospodarczą byłoby przerobienie grodów w Miasta (i te, na prawie niemieckim lub te na pomorzu - lubeckim, już istniały). A zatem, o ile początkowe modele nie powinny się różnić, tak w "drodze ewolucji", miasta powinny stawać się większe a zamki hm... warowniejsze? xD

HellVard
21-03-2016, 17:13
Dlatego mówię tylko o pierwszych 3 modelach :) A właściwie dwóch, bo wiosek raczej na mapie nie będzie. Tak więc będzie przykładowo gród i duży gród, a następnie będzie można robić lokacje miast i budować zamki, już z odrębnymi modelami.

HellVard
22-03-2016, 20:56
Do premiery pełnej wersji moda jeszcze sporo czasu (może się uwinę przed premierą Medievala 3 ;) ), ale zamierzam w przeciągu kilku miesięcy wydać wersję beta, ze wszystkimi frakcjami i większością jednostek, ale bez skryptów czy nowych budynków. W związku z tym chcę zamieścić na TWC duże preview, już z nową nazwą moda, zaproponowaną przez nie pamiętam niestety już kogo (sadama? lwa?), czyli "A mari ad mare". Mam nadzieję na wzbudzenie zainteresowania modem u większej widowni i znalezienie chętnych do pomocy człowieków ;) Potrzebuję ludzi do sporządzenia opisów polskich frakcji, historii ich powstania, sytuacji w momencie rozpoczęcia akcji moda, itd. Kto się na to pisze?

HellVard
03-04-2016, 15:43
Kilka podstawowych jednostek niemieckich:

Bürgerwehr - milicja miejska

http://i64.tinypic.com/zurses.jpg

Reisige Schützen - knechci kusznicy
http://i68.tinypic.com/33kceag.jpg

Knappen - konni knechci, w barwach rodu Wittelsbachów
http://i65.tinypic.com/2nc29oh.jpg


Co do mojej prośby z poprzedniego posta: potrzebuję pomocy w czymś, co nie wymaga żadnych umiejętności modderskich i nadal żadnych chętnych? ;)

MisterDiego27
05-04-2016, 14:07
Ja mógłbym może spróbować :D
+ te jednostki niemieckie wyglądają dziwnie tak strasznie nierealistyczne.

Lwie Serce
05-04-2016, 14:28
Co Ty gadasz, świetne są :) Dopiero teraz zauważyłem, że wrzuciłeś niemieckie jednostki, a na te czekałem od dawna HellVard i wciąż mam nadzieję ujrzeć rycerzy :D

Co do pomocy, pomógłbym z tym, gdyby nie to że doszło mi sporo obowiązków na forum, prowadzę sesje RPG i po prostu już nie mam chęci na wyszukiwanie info o polskich frakcjach, zwłaszcza że niezbyt się interesuję polskimi ziemiami z okresu średniowiecza. Ale oczywiście moja chęć pomocy ze statystykami wciąż aktualna ;)

Btw co do jednostek, bardzo ładne ale konni knechci moim zdaniem mają zbyt okazałe konie. To nie byli ludzie z rycerskiego stanu, powinni mieć więc zwykłe podjezdki i to lżejsze raczej. Wiem trochę się czepiam (zawsze kierując zainteresowanie na wierzchowce ;D), ale jakbyś miał jakieś modele lżejszych koni to myślę, że przydałoby się użyć ich w tym wypadku, bo te są niczym destriery :)

MisterDiego27
05-04-2016, 14:42
Każdy ma własne zdanie :D mi te zbroje wyglądają jak taka cukierkowa textura :P

HellVard
05-04-2016, 14:47
A więc to Ty oferowałeś mi pomoc ze statami? A ja biednego Kama męczyłem i wmówiłem mu, że to on się zgłosił :D
Tak okazałe wierzchowce nie są przypisane do tej jednostki celowo, po prostu dodając jej wpis w edu posłużyłem się kopią innej :) Rycerze oczywiście też będą, na razie kończę robić warianty tekstur owych konnych knechtów, poza Wittelsbachami ukończyłem już Askańczyków i jestem w trakcie pracy nad Welfami, zostaną już tylko Habsburgowie ;) Rycerstwo będzie wymagało znacznie większych nakładów pracy, ale myślę, że efekt końcowy ich i całego niemieckiego rosteru bardzo Wam się spodoba i nie mówię tu tylko o walorach estetycznych ;)

Lwie Serce
05-04-2016, 14:53
Buahaha :D To dobrze z tymi końmi, bo jak tak patrzę na te jednostki i wierzchowce to bitwy chyba będą ładniejsze niż te w Bellum Crucis nawet. A resztę niemieckiego roosteru zobaczę z wielką chęcią, kampanię nawet jak wyjdzie mod planuję zagrać Habsburgami :)

HellVard
09-04-2016, 20:27
Coś dla Lwa i innych fanów Habsburgów, Ministeriałowie w barwach tego rodu ;)
http://i67.tinypic.com/zskd9t.jpg

Lwie Serce
09-04-2016, 20:47
Łohoho pięknie się takimi będzie siekać poddanych innych rodów, Polaków itp :D

Lwie Serce
11-04-2016, 17:43
HellVard, planujesz może dodać zakon św. Łazarza do moda? :) Mieli swoje komandorie w całej środkowej, zachodniej i południowej Europie, a z racji tego jakich rycerzy głównie zrzeszał ten zakon, to mogłaby wyjść fajna jednostka, zwłaszcza że lazaryci są niestety pomijani w większości modów.

A jak patrzą na te Twoje jednostki... To lazaryci robiliby piorunujące wrażenie :D

HellVard
11-04-2016, 17:50
To ciekawe, szczerze mówiąc nigdy nie interesowałem się tym zakonem i myślałem, że urzędowali tylko w Ziemi Świętej :) Mógłbym ich dodać... Ale nie ma nic za darmo ;) Musiałbyś zebrać dla mnie informacje jak wyglądali w XIII wieku i gdzie były ich największe komandorie :)

Lwie Serce
11-04-2016, 18:06
Będziesz miał jeszcze dzisiaj :D

MisterDiego27
04-05-2016, 21:05
Coś cicho się zrobiło :D
Jakieś nowe wiadomości czy cóź. ;)

HellVard
05-05-2016, 02:25
Już zdaję raport ;) Przed majówkami dopieszczałem Serbię i Bułgarie, ich duże preview jest już niemal gotowe, czekam jeszcze tylko na jedną grafikę od mojego człowieka z TWC. Podczas majówek z przyczyn oczywistych nic przy modzie nie grzebałem, a teraz wróciłem do wstrzymanych prac nad rosterem niemieckim :)

MisterDiego27
05-05-2016, 23:53
No to ciekawie, ciekawie. A czy mógłbyś pokazać jakieś jednostki ów państewek? :D

HellVard
06-05-2016, 06:13
Pokazywałem wcześniej habsburskich ministeriałów, poniżej ta sama jednostka w barwach rodu Welfów ;)

http://i66.tinypic.com/10crp0j.jpg

MisterDiego27
06-05-2016, 21:56
A czy mógłbyś pokazać jeszcze jednostki Serbii? Oczywiście jeżeli możesz. :D

HellVard
07-05-2016, 05:34
Nie mogę :P A przynajmniej jeszcze nie teraz. Jak wszystko dobrze się ułoży, to w przeciągu kilku dni zamieszczę preview Serbii i Bułgarii.

MisterDiego27
07-05-2016, 16:51
Trudno. Poczekamy :)

HellVard
14-06-2016, 06:09
Prace troszkę się przeciągnęły, ale wszystko jest już gotowe. Mamy na TWC własny dział dla naszego moda (już pod zmienioną nazwą), aby zapoznać się ze szczegółami i preview kilku frakcji, zapraszam TUTAJ (http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?2207-Ad-Mari-a-Mare-(AMaM)) ;)

preussen6
14-06-2016, 20:45
O i to jest coś ! Gratulacje Hellvard !

Wrzuciłeś tam topic odnośnie poszukiwań co do Niemców i Włochów, to może dobrym rozwiązaniem był topic gdzie każdy by coś wrzucał, coś w stylu tego: http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?702664-Medieval-Warships-Research czy tego http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?730368-Italian-States-Research-Thread ?

wino
14-07-2016, 10:48
Graty :) Powodzenia z modem :) Long live Total War!!! :)

P.S. jednostki palce lizać :)

HellVard
14-07-2016, 22:14
Wcześniej pokazane jednostki niemieckie troszkę podrasowałem, dodałem też kilka nowych, ale z ich prezentacją poczekam, aż będę miał gotowe preview frakcji niemieckich ;) Co niestety może się troszkę przeciągnąć, bo mój niemiecki badacz gdzieś zaginął i się nie odzywa. Za to wkrótce będzie gotowe preview Węgier i Złotej Ordy :)

HellVard
17-07-2016, 14:11
A oto i obiecywane preview Węgier (http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?727038-Balkan-States-Preview&p=15010645&viewfull=1#post15010645) ;)

Araven
17-07-2016, 14:42
Bardzo fajne jednostki i opis Węgier tez i historyczny i sensowny. A premiera kiedy na oko?

HellVard
17-07-2016, 17:49
Część jednostek węgierskich będę jeszcze dopieszczał, np. rycerze mają zbyt małą różnorodność herbów, będę musiał to zmienić, tylko kiedy? ;) I tu odpowiedź na Twoje pytanie Aravenie: Nie mam pojęcia kiedy. Problemem nie jest brak motywacji czy umiejętności, nie chwaląc się naprawdę dużo jestem w stanie zrobić sam, ale ciągle brakuje mi czasu. Grzebanie przy modzie jest czasochłonne, a do tego dochodzą takie irytujące bzdury jak konieczność chodzenia do pracy :) Przelejcie mi na konto milion dolarów żebym nie musiał pracować, to mod wyjdzie dużo szybciej :P Obecnie pracuję nad Złotą Ordą, następne w założeniu miały być Niemcy, ale jak już wspominałem, mój spec od tej dziedziny zaginął. Jeżeli nadal nie będzie się pokazywał, to będę musiał sam się tym zająć. Na szczęście mam jeszcze dwóch innych badaczy, jeden zajmie się frakcjami bałtyckimi, a drugiego oddeleguje chyba do państw włoskich.

Wonsz
17-07-2016, 19:21
Z tą małą pożyczką na milion dolarów (he he) to nie poradzę, ale na przykład przy tych mozolnych choć w prostych sprawach jak na przykład prace w EDU lub EDB mogę pomóc ;).

Lwie Serce
17-07-2016, 21:13
Piękne te węgierskie jednostki, tak samo jak i kropierze rycerskich destrierów ;D

Piter
18-07-2016, 08:13
Świetna robota! :)

HellVard
23-07-2016, 18:31
Zgodnie z zapowiedzią poprawiłem jednostkę węgierskich rycerzy, oryginalna miała małą różnorodność herbów, do tego część z nich pochodziła z późniejszego okresu, a dwóch w ogóle nie byłem w stanie zidentyfikować. W nowej wersji wszystkie herby pochodzą od rodów już istniejących w momencie daty startowej mojego moda :) Poniżej dla przypomnienia i tych co jeszcze nie widzieli oryginalna jednostka:

http://i64.tinypic.com/wuqyo7.jpg


I jej poprawiona przeze mnie wersja:

http://i64.tinypic.com/166i0lg.jpg


Jak Wam się podoba? ;)

Lwie Serce
23-07-2016, 19:01
Świetni :)

Piter
23-07-2016, 19:35
Cudo! :)

Araven
23-07-2016, 20:02
Odlot. Zaginiony Kolega się odnalazł? :D

HellVard
23-07-2016, 21:35
Niestety nie, zresztą zaginiony kolega był ekspertem od Niemiec :) Musiałem sam trochę poszperać za informacjami. Muszę się jeszcze zająć gwardią generalską, mój człowiek z TWC zrobi karty jednostek, a z drugim dokończymy Złotą Ordę.

HellVard
26-07-2016, 13:16
Węgierska gwardia przyboczna:

http://i63.tinypic.com/28ujpdd.jpg
http://i66.tinypic.com/ix3v3t.jpg

Lwie Serce
26-07-2016, 13:23
Mogę znowu powiedzieć że świetne ale po co się powtarzać :) Zamiast tego spytam, działałeś już co w sprawie Lazarytów? :D

HellVard
27-07-2016, 00:16
Dobrze, że mi o nich przypomniałeś :D Zaraz się za nich wezmę, to będzie ciekawe wyzwanie. Tymczasem ukończyłem rycerzy chorwackich:

http://i63.tinypic.com/aemjh4.jpg
http://i65.tinypic.com/296k8r4.jpg

HellVard
28-07-2016, 11:51
Na specjalne życzenie pana Lwie Serce zacząłem prace nad Lazarytami, ale jestem zmuszony je wstrzymać, ze względu na mały wypad w góry ;) Wrócę w okolicach niedzieli, powinienem mieć już wtedy wszelkie info potrzebne do preview Złotej Ordy. Do zobaczyska :)

Araven
28-07-2016, 16:38
To tam uważaj, nie szalej za bardzo. Bym chciał też szpitalników zobaczyć jak najszybciej. :faraon:

Wonsz
28-07-2016, 21:22
A ja bym szpitalników nie chciał zobaczyć, bo się mod nam jeszcze przedłuży ;)

preussen6
29-07-2016, 21:53
Jednostki przepiękne, o Niemcach masz tu co nie co http://www.historiavivens1300.at/hv1300.htm

HellVard
31-07-2016, 17:18
Witam ponownie :) Górskie powietrze i miód pitny dodały mi sił i jestem gotów do dalszej pracy nad modem ;) Akurat zrobienie szpitalników nie byłoby jakoś bardzo trudne czy czasochłonne, ale po ukończeniu lazarytów wezmę się za krzyżaków. Jako bazę zamierzam wykorzystać pewnie już wszystkim znane modele z Lithuania mod, ale planuję nieco je podrasować. preussen, wielkie dzięki za link. A tymczasem... Zapraszam na preview Złotej Ordy (http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?730575-Russia-and-steppe-factions-Preview&p=15010637&viewfull=1#post15010637) ;)

HellVard
02-08-2016, 21:47
Specjalnie na zamówienie pana Lwie Serce, oddział Zakonu Rycerzy św. Łazarza :)



http://i67.tinypic.com/9i9zfd.jpg
http://i67.tinypic.com/20zb5gh.jpg
http://i64.tinypic.com/2111k77.jpg
http://i66.tinypic.com/mkdnpf.jpg


Osobiście nie jestem do końca zadowolony z tekstur bandaży i innych oznak trądu, ale nie mam już pomysłów czy raczej umiejętności, jak zrobić to lepiej. Mam nadzieję, że chociaż Wam się spodoba ;)

HellVard
22-08-2016, 11:50
Zapraszam na preview Państwa zakonnego (http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?738159-Baltic-States-Preview&p=15088656&viewfull=1#post15088656) :)

wino
22-08-2016, 13:48
Niezła robota :) Tak w ogóle w podsumowaniu dajesz info, że korzystałeś z Polished Poland. Tam też ładne jednostki, szkoda że nie wykorzystane w polskich modach (no chyba że są lepsze).

HellVard
22-08-2016, 22:07
Nie ma lepszych polskich jednostek niż te od trashing_mada :) Szkoda, że stworzył tylko wczesny roster. Niezłe polskie jednostki są też w Lithuania mod, w reszcie albo straszna bieda, albo/i ahistoryczne ;)

MrStrikerPL
23-08-2016, 08:47
Cześć, pomożesz mi w wątku "Polish Kingdom - Informacje i Download?

HellVard
25-09-2016, 19:25
Zapraszam na preview Prusów (http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?738159-Baltic-States-Preview&p=15088657&viewfull=1#post15088657) :)

Keramex
25-09-2016, 20:31
poproszę o link:)

HellVard
26-09-2016, 05:31
Wystarczy najechać kursorem na tekst w powyższym poście ;)

Lwie Serce
26-09-2016, 14:23
Cześć, nie było mnie długo na forum z pewnych absurdalnych powodów ;D No muszę pochwalić za Lazarytów, śmiało mogą stawać w szranki z tymi z Bellum w konkursie piękności :F Dobra robota!

HellVard
06-10-2016, 10:56
Muszę wprowadzić pewne zmiany odnośnie listy frakcji. Zasmucę Cię Lwie, Habsburgowie znikną z listy grywalnych frakcji :) W 1232 byli zbyt mało znaczącym rodem, by funkcjonować jako pełnoprawna frakcja w grze, na pocieszenie dodam, że ich rycerstwo będzie dostępne jako jednostka regionalna ;) Gibelini natomiast zostaną zastąpieni rodem Hohenstaufów. Pozostaje mi wciąż jeden wolny slot frakcji, może macie drodzy forumowicze pomysł, na jakie państwo najlepiej go spożytkować?

Lwie Serce
06-10-2016, 18:22
Spoko, zostają mi inne rody i krzyżacy do grania :D

KrystianBorys
08-10-2016, 17:01
Muszę wprowadzić pewne zmiany odnośnie listy frakcji. Zasmucę Cię Lwie, Habsburgowie znikną z listy grywalnych frakcji :) W 1232 byli zbyt mało znaczącym rodem, by funkcjonować jako pełnoprawna frakcja w grze, na pocieszenie dodam, że ich rycerstwo będzie dostępne jako jednostka regionalna ;) Gibelini natomiast zostaną zastąpieni rodem Hohenstaufów. Pozostaje mi wciąż jeden wolny slot frakcji, może macie drodzy forumowicze pomysł, na jakie państwo najlepiej go spożytkować?

Czy horda Mongołów może być,? Pojawili by się dopiero od pewnej tury.

Wonsz
08-10-2016, 17:21
Mongoły są.

HellVard
08-10-2016, 21:56
Owszem, Mongołowie, a konkretnie Złota Orda są już w modzie :) Byłem pewien, że są zawarci w liście frakcji na pierwszej stronie, myliłem się jednak, dawno tego nie aktualizowałem :) Aktualna lista:

Księstwo Śląskie
Księstwo Opolsko-Raciborskie
Księstwo Wielkopolskie
Księstwo Pomorskie
Księstwo Mazowieckie

Welfowie
Wittelsbachowie
Askańczycy
Hohenstaufowie
Hanza
Królestwo Czech

Gwelfowie
Republika Wenecka
Pastwo Papieskie

Królestwo Węgier
Królestwo Serbii
Carstwo Bułgarii

Księstwo Halicko-Wołyńskie
Nowogród Wielki
Złota Orda

Prusowie
Państwo Zakonne
Księstwo Litewskie

Królestwo Norwegii
Królestwo Danii
Królestwo Szwecji

Jakien Kolwiek
08-10-2016, 22:54
Przyznam, że nie śledziłem od początku tego wątku, ale podoba mi się to Co Robisz.
Czekam na moda:D

A jeśli chodzi o tą wolną frakcję to mam taki pomysł, żeby zrobić po prostu Rzeczpospolitą.

Np żeby, będąc jedną z 5 pierwszych nacji:

Księstwo Śląskie
Księstwo Opolsko-Raciborskie
Księstwo Wielkopolskie
Księstwo Pomorskie
Księstwo Mazowieckie

po spełnieniu konkretnych warunków była możliwość zmiany księstwa np. na królestwo polskie

HellVard
08-10-2016, 22:56
Spokojnie, slot dla zjednoczonego królestwa już dawno zarezerwowany :)

Jakien Kolwiek
08-10-2016, 23:45
oh ok
nie wiedziałem...
no to nie wiem już sam, nie mam takiej wiedzy historycznej z tego okresu
ale ja to bym celował jednak w jakąś frakcję bliżej Polski (a nie np Mongołowie, Wenecja czy państwa skandynawskie)

HellVard
09-10-2016, 00:16
Mój researcher zaproponował jeszcze ród Wettynów, którego ziemie graniczyły z Polską, ale wtedy byłoby chyba już za dużo frakcji niemieckich. Można by dodać Księstwo Małopolskie, niegrywalne i pojawiające się na mapie, gdy główne miasta Małopolski zbuntują się przeciw władzy innych książąt (na starcie Małopolska jest zajęta przez Księstwo Śląskie). Ale staram się przede wszystkim brać pod uwagę frakcje grywalne, które byłyby dostępne dla gracza w kampanii. Być może dobrą opcją byłoby dodanie 3 frakcji ruskiej? Nie jestem na tyle zorientowanym w historii Rusi żeby zdecydować, czy Księstwo Kijowskie czy Suzdalskie miałoby w tym przedziale czasowym rację bytu. Kandydatów na nowe frakcje trzeba by właśnie szukać w Polsce, Niemczech czy na Rusi - Skandynawia wypełniona liczącymi się wtedy państwami, Włochy i Bałkany także, Inflanty też już rozdysponowane ;) Co prawda w 1232 istniał jeszcze Zakon Kawalerów Mieczowych, ale już w 1236 połączył się on z krzyżakami, nie wiem więc czy byłby sens tworzenia takiej frakcji.

Lwie Serce
09-10-2016, 00:46
Co do Kawalerów Mieczowych to rzeczywiście nie ma sensu raczej, najlepiej dać jakieś ich jednostki krzyżakom moim zdaniem i tyle. Jeśli chodzi o nową frakcję to jestem za Wettinami choć to moje subiektywne spojrzenie :)

HellVard
09-10-2016, 01:17
Państwo Zakonne ma dostęp zarówno do Kawalerów Mieczowych, jak i do Dobrzyńców :) Będą to jednostki prawdziwie elitarne (tak samo krzyżaccy bracia-rycerze), dostępne tylko po jednej spieszonej i jednej konnej jednostce przez większość czasu gry. Pogonię mojego researchera do roboty, niech wybada, czy jest racja bytu dla kolejnej ruskiej frakcji czy faktycznie trzeba będzie wstawić tych Wettynów ;)

NiemiłosiernySamarytanin
09-10-2016, 10:17
Witam, mod zapowiada się zacnie xD

A co do frakcji ruskich to i Księstwo Kijowskie i Suzdalskie czy też Połockie albo Smoleńskie można by umiejscowić w owym slocie.

https://www.youtube.com/watch?v=if1CVJtF5BE jakąś nację z 4:50 można wybrać ;D

HellVard
09-10-2016, 16:29
Zagonię researchera do roboty, sprawdzi które z ruskich państw ewentualnie by się nadawało ;) I dzięki za filmik!
Aaa no i witamy nowego członka naszej społeczności ;)

Lwie Serce
09-10-2016, 16:44
Jak wygląda sprawa z jednostkami? Na oko w ilu procentach są gotowe?

HellVard
09-10-2016, 18:07
Trudno powiedzieć, zawsze byłem słaby z matmy ;) Krzyżacy mają kompletny roster, acz tylko wczesny, bez ulepszeń pancerza, to samo tyczy się rodów niemieckich. Prusom brakuje jednej czy dwóch jednostek, nad Litwinami pracuję w tej chwili, całkowicie przerabiam roster z Lithuania mod. Księstwa Polskie mają dość spory wybór jednostek, acz część będę jeszcze musiał nieco poprawić i nie jestem pewien co do nazewnictwa niektórych z nich. Nowogród ma kompletny roster, Halicz również, choć tu przydałoby się lekkie zmiany w teksturach. Złota Orda w komplecie, Serbia również, Bułgaria wymaga dodania kilku jednostek i usunięcia części niezbyt historycznych. Państwa włoskie niestety jeszcze nawet nie tknięte, dla Skandynawów mam duży wybór jednostek z kilku różnych modów, trzeba to jednak uporządkować i być może niektóre nieco przerobić. Mam też zaplanowane trochę jednostek regionalnych i najemników. Tak więc jest jeszcze cała masa roboty, a czasu wolnego niestety w nadmiarze nie posiadam ;)

wino
09-10-2016, 18:43
Matko jedyna, to kiedy ten mod wyjdzie, na gwiazdkę 2017? Piszesz o samych jednostkach, a co z resztą? Skrypt kampanii, cechy, ancillariesy, mapa, UI?

Lwie Serce
09-10-2016, 18:49
Dzięki za info. No roboty sporo ale nie ma co się dziwić HellVardowi, który sam pracuje nad większością moda.

HellVard
09-10-2016, 18:49
A coś pan myślał, że robiąc prawie wszystko sam i jednocześnie pracując zawodowo zrobię tak dużego moda w rok? :D Najpierw wydam wersję beta, czy też może alfa, grywalną i w bitwie i kampanii, ale bez skryptów i innych bajerów, no chyba że znajdzie się jakaś dobra dusza do pomocy, która jakoś to ogarnie. Najbardziej kompletna jest mapa, trzeba zdecydować jaki zrobić użytek z pozostałych mi do wyczerpania limitu 5 prowincji, wstawić w kilku miejscach brakujące surowce i forty.

wino
09-10-2016, 20:03
To niedobrze, myślałem, że masz jakąś ekipę i że jest więcej zrobione.

No nic, trzymam kciuki :)

HellVard
09-10-2016, 20:05
No mam ekipę, jeden gość zajmuje się research'em, drugi zrobił research o Bałkanach, a teraz robi symbole frakcji i karty jednostek :)

HellVard
12-10-2016, 20:14
Jako nowa frakcja najprawdopodobniej zostanie dodane Księstwo Czernichowskie, a Złota Orda najpewniej zostanie tzw. "emergent faction", czyli pojawi się za pośrednictwem skryptu w konkretnej turze. Z pozostałych nowości preview Księstwa Litewskiego ;) (http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?738159-Baltic-States-Preview&p=15088661&viewfull=1#post15088661)

NiemiłosiernySamarytanin
12-10-2016, 20:21
Oby tylko Orda nie zmasakrowała wschodniej części mapy w kilka tur, bo wnosząc po dacie startowej pojawią się rychło po rozpoczęciu rozgrywki.

HellVard
31-10-2016, 15:24
Garść nowych screenów na moddb (http://www.moddb.com/mods/ad-mari-a-mare/images)

HellVard
07-11-2016, 21:41
Kurlandzcy topornicy
http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/kingdoms_2016-11-07_21-27-26-52.png
http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/kingdoms_2016-11-07_21-29-04-51.png

Araven
09-11-2016, 16:43
Super, a orientacyjna premiera moda to kiedy ew. ?

HellVard
09-11-2016, 20:35
Niestety ostatnio się oddala, zamiast przybliżać :rolleyes: Grafik pojawia się coraz rzadziej ze względu na studia, a researcherowi sfajczył się komputer. Na szczęście znalazłem chociaż gościa, który zajmie się "ancilliaresami" (feudalne tytuły typu "książę śląski" pojawiające się w oknie postaci).

HellVard
10-11-2016, 01:55
Serbski kapitan
http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/kingdoms_2016-11-09_23-04-12-02.png
Serbski generał
http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/kingdoms_2016-11-09_23-25-44-92.png
Serbski dziedzic
http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/kingdoms_2016-11-10_01-03-32-54.png
Serbski król
http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/kingdoms_2016-11-10_01-04-03-70.png

HellVard
18-11-2016, 23:42
Litewski kapitan
http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/kingdoms_2016-11-18_22-57-27-42.png

Litewski generał
http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/kingdoms_2016-11-18_23-26-39-27.png

Litewski dziedzic
http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/kingdoms_2016-11-18_23-23-40-33.png

Litewski książę
http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/kingdoms_2016-11-18_23-32-43-56.png

wino
19-11-2016, 09:13
Klasa :)

NiemiłosiernySamarytanin
19-11-2016, 09:56
Świetni, powala różnorodność "grafik" na tarczach, modele koni też piękne. Ogólnie różnorodność np. hełmów w oddziale też na wielki +

HellVard
20-11-2016, 00:41
Cieszę się, że się Wam podoba ;) No to macie na dokładkę oficerów krzyżackich:

Kapitan
http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/kingdoms_2016-11-20_00-27-47-92.png

Komtur
http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/kingdoms_2016-11-20_00-14-54-51.png

Wielki komtur
http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/kingdoms_2016-11-20_00-21-53-95.png

Wielki mistrz
http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/kingdoms_2016-11-20_00-24-49-81.png

Lwie Serce
20-11-2016, 00:57
O, krzyżacy, na to czekałem :) Świetni.

NiemiłosiernySamarytanin
20-11-2016, 10:02
O kapitan dowodzi zdaje mi się oddziałem złożonym z autochtonów? Jeśli tak to super, w końcu skończą się oddziały krzyżackie złożone wyłącznie z Krzyżaków, co jest jakby nie patrzeć bajką stworzoną przez CA xD

HellVard
20-11-2016, 12:55
To akurat są knechci (których muszę jeszcze trochę poprawić), ale oddziały autochtonów również są :)

HellVard
28-11-2016, 17:41
Kilka nowych screenów (http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?730428-Ad-Mari-a-Mare-general-overview-and-discussion&p=15185009&viewfull=1#post15185009) .

wino
29-11-2016, 18:41
No Panie, ładne rzeczy :) Tarcze tych rycerzyków cudne :)

HellVard
29-11-2016, 19:18
To jeszcze nic, toż to biedniejsza szlachta, poczekaj pan na najemne rycerstwo ;)

HellVard
02-12-2016, 18:36
Dzisiaj dla odmiany trochę śmieszków, na które natrafiłem przy testowaniu kampanii, zamiast nowych jednostek ;)

Halicki kupiec z...

http://i65.tinypic.com/142ub1u.jpg

Niecodzienny cel morderstwa
http://i63.tinypic.com/28bquk7.jpg

Niestety z powodu możliwości mordowania klasztorów ich nazwy będą usunięte. Same klasztory zostaną, we w miarę zgodnych z rzeczywistością lokalizacjach i będą pełniły podobną rolę, jak w Bellum Crucis.

Na koniec grafika nowego budynku, którą zrobiłem dawno temu, wzorem WWmwE używając do tego celu zrzutów z gry Age of Empires II, podoba się Wam taka koncepcja? A w oknie budowy shisha bar ;)

http://i68.tinypic.com/wuqsl4.jpg

NiemiłosiernySamarytanin
02-12-2016, 18:43
Odnośnie kupca, aż przypomina się Zagłoba i jego wywód odnośnie herbu Mysiekiszki xD

Taka prośba/propozycja odnośnie mordowania klasztorów, coby dać w łatce opcję z zachowaniem nazw owych, ja nie będę ich mordował, a nazwy dodadzą klimatu.

Co do grafiki budynku to nie jestem ani na plus, ani na minus.

Wonsz
02-12-2016, 18:54
Bellum ma fajne budynki, można by parę "pożyczyć" ;)


Zawsze największą frajdę sprawiało mi zarządanie miastami, budowanie miast, dbanie o populacje dobrobyt, można by rzecz rolplej nad gejmplej mam nadzieje, że będzie to jeden z mocniejszych punktów tej obiecującej produkcji ;)

wino
02-12-2016, 20:02
A czemu da się mordować klasztory? To przecież jakiś błąd.

HellVard
02-12-2016, 20:52
@wino
Żaden błąd :) Klasztory to nie osady, są przedstawione za pomocą surowców, oczywiście o zerowej wartości, tak samo, jak w Bellum. Symulująca nazwę klasztoru niewidzialna księżniczka nie może więc do niego wejść, jak wojsko do fortu, tylko stoi na nim, tak jak kupiec. Dlatego można ją zabić ;)

@Wonsz
Bellum również ma ikonki z jakiejś gry, o ile się nie mylę, to z Twierdzy. Problem w tym, że trzeba różnych ikon dla różnych kultur :) Co do rozbudowy miast to już częściowo wprowadziłem dla polskich frakcji system, w którym po dwóch pierwszych poziomach osady wybiera się między wprowadzeniem praw miejskich i dalszej rozbudowie grodu w miasto, a wybudowaniem zamku :) Jeśli macie jakieś sugestie na ten temat to nie krępujcie się.

wino
02-12-2016, 21:18
Acha, no tak, w bellum są klasztory, ale bez nazw, w tLK podobnie - są unikatowe budowle a ich opis jest natomiast w osadzie, gdzie są odwzorowane jako budynki. No trudno, niech będą bez nazw :)

NiemiłosiernySamarytanin
03-12-2016, 09:02
@HellVard a czy jakoś oprócz samego nadania praw miejskich i zablokowania możliwości rozbudowy w dany typ osady planujesz jakoś jeszcze podkreślić ten fakt rozwoju społeczności? Np. przez dodanie w miastach po tym evencie możliwości wybudowania ław miejskich? Z tego co kojarzę, w przywilejach lokacyjnych miasta też potrafiły otrzymać prawo do sądzenia i nadania łanów, więc może dodać też w budynkach sąd zwiększający dochód (kary) i szybszą o parę procent rozbudowę pól? Ciekawe też mogłoby być danie możliwości budowy już miastom szpitali zwłaszcza zakonów rycerskich (dla Polski mogę Ci podrzucić listę miejscowości i zakonów), póki co tyle. Jeśli coś wymyślę to dopiszę.

HellVard
03-12-2016, 17:06
Póki co nadanie praw miejskich umożliwia budowę kilku cechów i samo w sobie podnosi poziom prawa, ale sąd jak najbardziej również można dodać ;) Mam jeszcze jakieś 40 wolnych slotów na budynki, także nie krępujcie się z propozycjami ;) Mam już od dawna w planach rozmieszczenie komandorii zakonnych zgodnie z ich historycznym położeniem, ale nie miałem czasu tego poszukać :)

HellVard
04-12-2016, 01:33
Brabanzones, czyli najemnicy z Brabancji:

http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/kingdoms_2016-12-03_07-21-28-65.png

http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/kingdoms_2016-12-03_07-21-38-83.png

trocki95
04-12-2016, 09:51
Jednostki wyglądają imponująco, czapki z głów. Mam pytanie kiedy możemy spodziewać się premiery tej modyfikacji ? Bo ja już nie mogę się doczekać :)

HellVard
04-12-2016, 16:58
Witamy nowego członka naszej społeczności ;) A raczej nieśmiałego, pierwszy post od 2014 roku? :)
Nie będę ściemniał, nie mam pojęcia, kiedy będzie premiera moda, niestety już nie w tym roku ;) Ale dobre wieści są takie, że mój researcher wkrótce będzie miał nowego kompa i będziemy mogli wreszcie dokończyć preview frakcji niemieckich, a potem zająć się innymi państwami.

trocki95
04-12-2016, 17:19
To bardzo mnie cieszy, że prace nad tym modem postępują do przodu i kibicuję żeby ten projekt powiódł się w całości. Bo jednak ta modyfikacja będzie jedną z najlepszych do MTW :) Jeszcze mam pytanie, czy byłaby możliwość wprowadzenia opcji budowy dwóch lub trzech budynków naraz w jednej osadzie? Tak jak w przypadku rekrutacji jednostek.

HellVard
04-12-2016, 17:38
Niestety to niemożliwe, jest to ograniczenie wynikające z silnika gry :(

HellVard
08-12-2016, 12:55
Menu kampanii (jeszcze nie dokończone)

http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/kingdoms_2016-12-08_12-46-00-02.png

HellVard
12-12-2016, 17:08
Podczas prac nad nowym menu wpadłem na pomysł, by zamiast jakichś gotowych obrazów bitewnych użyć modeli z gry, wyglądają moim zdaniem całkiem nieźle, ale nie miałem za bardzo pomysłu, na jakim tle tych wojaków umieścić, w końcu użyłem mapy modyfikacji, ale nie jestem przekonany co do końcowego rezultatu, dajcie znać, co Wy o tym sądzicie. Może macie jakieś inne pomysły?

http://i67.tinypic.com/2j1jspz.jpg

NiemiłosiernySamarytanin
12-12-2016, 17:33
Jak dla mnie spoko, czytelne, może trochę mroczne, ale wojna nigdy nie była kolorowa tak więc mi pasuje.

P.S. Co do Krzyżaków w weekend nie miałem czasu, może na tygodniu HellVard podeślę.

HellVard
18-12-2016, 19:02
Almogavars

http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/almogavers1.png
http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/almogavers2.png
http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/almogavers3.png
http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/almogavers4.png

wino
18-12-2016, 19:52
Eleganccy :) Pamiętam ich opis z Belluma, budził grozę i stawiał ich na piedestale aragońskiej sztuki wojny. Niestety nie wiem czemu w Medku oszczepnicy są nic nie warci :( No chyba że nie umiem nimi walczyć. Podniosłem im statystyki, poprawiłem w pliku descr_projectiles co się dało, ale i tak walczyli jak niemoty.

Lwie Serce
18-12-2016, 19:56
W Bellum oni statystyki to oni za wysokie mieli nawet moim zdaniem. U Kama przynajmniej, dał im też z tyłka bonus do walki z jazdą :) Oszczepnikami można wyrządzać ogromne szkody, przede wszystkim trzeba im zasięg podnieść, żeby mieli czas rzucać. Ja marynarzami z Pelargiru, którzy mają oszczepy w TA, niezłe sieczki urządzałem samą bronią dystansową.

wino
18-12-2016, 20:09
Patrząc na suche statystyki to owszem, porażali, jednak do niczego w tej grze oszczepnicy się nie nadają. Może jakby nimi zajść kogoś od tyłu i naparzać, ale po co, jak lepszy efekt daje zajechanie od tyłu jazdą? Poza tym koniem zrobisz to szybciej. A od przodu to jedna salwa i koniec, więc byle łucznik jest lepszy, bo ma dalszy zasięg. Można podnieść zasięg, ale to już przesada, bo jak najsłabszy łucznik ma 90, a oszczepnik (Irish Kerns) w Last Kingdom 55, a w Bellum 70, to ile im zwiększysz? Przecież nie mogą rzucać tak daleko jak strzałą lecąca z łuku :)

Wonsz
18-12-2016, 20:32
Może w przypadku kiedy blokujemy włócznikami rozwaloną bramę i mamy z tyłu oddział oszczepników? Ja tak ich używam (jeżeli już, bo ich w ogóle w medku nie produkuję)

Lwie Serce
19-12-2016, 16:05
No oszczep w czasach swej świetności to była broń, którą sie rzucało raz a potem przechodziło do zwarcia, ale to w starożytności :) W czasach Bellum oszczepy znaczenie straciły praktycznie bo i były lepsze bronie, typu długi łuk czy kusza, o lepszym zasięgu oraz nawet lepszej skuteczności. Nie ma wiec sensu robić z oszczepników jakichś mocnych oddziałów bo takie były tylko w określonych sytuacjach.

NiemiłosiernySamarytanin
19-12-2016, 16:53
Oszczepy jeśli by im dodać przebijanie pancerza i większą szybkostrzelność powinny ładnie kosić, zasięg zwiększony nie jest ani historyczny, ani przy małej szybkości zbyt znaczący. Choć w Średniowieczu to i tak były oddziały raczej harcowników, niż twardych wojów robiących rzeźnię xD

wino
19-12-2016, 19:20
Tylko pamiętajmy, że to nadal gra :) Więc jeśli wyjdziemy z założenia, że w średniowieczu nie byli już dużą siłą i zrobimy z nich takich średniaków, to nikt nie będzie ich rekrutował. W takim razie po co ich w ogóle dodawać do gry? :) Dlatego fajnie by było, jakby byli coś warci. W bellum dodałem wszystkim kusznikom i oszczepnikom przebijanie pancerza, ale i tak niewiele to dało, choć staty niektórzy (np. właśnie almogavarzy) mieli porażające.

Nie wiem, decyzja należy do Hellvarda co z nimi zrobi, ale ja np. bardzo bym chciał tymi kozakami pociskać kilka oszczepów. Bo to byli aragońscy rzeźnicy, a Hellvard bosko ich zrenderował? (nie wiem czy to dobre słowo, wiecie o co chodzi, wyglądają powalająco), więc jakby pozostali średniakami, to byłaby to wielka strata. Czy więc zwiększy im zasięg czy co tam to już mniej istotne. Ja bym chciał z nich korzystać, nawet jakby to nie było w ogóle historyczne :)

HellVard
19-12-2016, 19:35
A co myślicie panowie o dodaniu im bonusu do walki z konnicą? Salwa z oszczepów raczej nie skończyłaby się dla nieopancerzonych jeszcze w tamtym okresie koników zbyt dobrze ;)

wino
19-12-2016, 19:39
Ale czemu tylko dla koni? Imo powinni z piechotą też sobie nieźle radzić.

HellVard
19-12-2016, 19:48
Owszem, ale chyba nie ma takiego bonusu :) Chyba, że o czymś zapomniałem.

NiemiłosiernySamarytanin
19-12-2016, 19:48
Możecie Lwie Serce podpytać, na jego statach w BC 6.3 almogavars radzą sobie całkiem nieźle, dopiero feudalne piesze rycerstwo ich leje, do etapu giermków/pancernej straży dają radę. Tylko, że to hmm dość nietypowe staty, z racji tego że całe są dość wysokie, a to rzadko spotykany trend (tu dobra piechota ma po ok 15 ataku, ponad 20 obrony, o konnicy nie wspomnę, a większość modów atak ustawia na 5-6, obronę 13) i nie wiem czy HellVard takie "wysokie" staty planuje.

A jeśli oszczepy mają być użyteczne i rekrutowane to powinny kosić i piechotę i wczesną konnicę wg mnie. Ewentualnie można im dać w ostateczności palisadę, ale to chyba już przegięcie.

Lwie Serce
19-12-2016, 19:59
Ale przecież bonus do walki z konnicą chyba jest niemożliwy dla broni dystansowej? A z bliska to całkowicie mija się z celem, żeby w starciu bezpośrednim mieli jakikolwiek bonus.

Btw, co do moich statów w Bellum, to odjąłem im jakiekolwiek bonusy walki z kawalerią ale są oni dobrymi wojownikami w swojej klasie - harcowników. Nie mają szans w bliskim starciu z ciężkozbrojnymi (bo i czemu?), oni są po to by wspierać własnych ciężkozbrojnych z odległości, rzucając oszczepy (u mnie robią to skutecznie), najlepiej jeszcze w plecy. I wtedy są użyteczni, pamiętajmy że niektóre jednostki same w sobie powinny być słabe, ale mocne jako wsparcie. Jak dla mnie wtedy jest i realistycznie i grywalnie :)

Zresztą pamiętajcie, że konnica będzie tak droga (piesze rycerstwo też), że wymusi się rekrutowanie oddziałów typu oszczepnicy, czy innych lżejszych. Przynajmniej jeśli HellVard nie znalazł sobie innego człowieka od EDU i da mi błogosławieństwo jeśli przedstawię swoje plany co do nich ;) Zresztą niedługo napiszę dokładniej, jką mam wizję i podyskutujemy.

NiemiłosiernySamarytanin
19-12-2016, 20:12
A fakt zapomniałem o najznamienitszym wskaźniku przydatności, a mianowicie relacji w kosztach rekrutacji i utrzymania do relatywnej siły jednostki xD Jak będzie dobra i tania to będzie rekrutowana xD

HellVard
19-12-2016, 20:55
@Lew

Póki co jesteś zatrudniony, ale bądź grzeczny ;) Owszem, rycerstwo jako elita będzie drogie i niezbyt liczne, słabiej uzbrojone oddziały nie będą bynajmniej zbędne :)
.

wino
19-12-2016, 21:25
Owszem, ale chyba nie ma takiego bonusu :) Chyba, że o czymś zapomniałem.

jedynie w stat_pri_attr można dać ap - armour piercing (only counts half of target's armour) lub bp - body piercing (missile can pass through men and hit those behind)

ale można dać im frighten_foot (cause fear to certain nearby unit types) w attributes :)

Piter
20-12-2016, 11:12
A co myślicie panowie o dodaniu im bonusu do walki z konnicą? Salwa z oszczepów raczej nie skończyłaby się dla nieopancerzonych jeszcze w tamtym okresie koników zbyt dobrze ;)

Już się nie kończy dobrze, a jak oszczepnicy walą w konnice z drugiej linii do jest to prawdziwa rzeź, nie dramatyzowałbym z tą słabością oszczepników w medku, ja tam zawsze sobie pare oddziałów lubiłem trzymać.

HellVard
20-12-2016, 20:33
@wino

frighten_foot ​jak sama nazwa wskazuje wywołuje strach, a nie zwiększa obrażenia, nie wiem czy to dobry pomysł.

wino
20-12-2016, 21:20
No właśnie wiem :) Są oddziały w medku czy innych modach, które mają tą cechę, a myślę że almogavarzy nie przypadkiem są tak słynnym oddziałem :)

HellVard
31-12-2016, 19:49
Na koniec roku kilka przykładów tytułów feudalnych ;)


http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/holstein.png

http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/bremen.png

http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/cracovia.png

http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/livonia.png

http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/semba.png

HellVard
10-01-2017, 21:05
Serbscy chorążowie


http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/serbianbanner3.png

http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/serbianbanner2.png

http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/serbianbanner1.png

http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/serbianbanner4.png

HellVard
13-01-2017, 18:07
Chorwaccy miecznicy i chorążowie


http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/croatsword1.png
http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/croatsword2.png
http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/croatsword3.png

HellVard
22-01-2017, 22:48
Mała "zajawka" na temat Cesarstwa przed jego głównym preview ;) Poza rycerzami w barwach swojego rodu każda z niemieckich frakcji (i wszystkie inne, o ile podporządkują sobie odpowiednie prowincje) będzie miała możliwość rekrutacji także jednostek regionalnego rycerstwa z terenów Cesarstwa. Poniżej rycerstwo bawarskie :)


http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/bayern1.png
http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/bayern2.png
http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/bayern3.png
http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/bayern4.png
http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/bayern5.png
http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/bayern6.png

HellVard
28-01-2017, 13:45
Znacie zespół "Jar"? Planuję wykorzystać część ich utworów w ścieżce dźwiękowej mojego moda, udało mi się nawet uzyskać na to oficjalną zgodę ich lidera :) Poniżej próbka ich twórczości, jak Wam się podoba?
https://www.youtube.com/watch?v=LB3zDAxbwCs

GRUHA
28-01-2017, 14:45
imo trche zbys skoczna na klimat rozkminy TW

NiemiłosiernySamarytanin
28-01-2017, 15:03
Nie jest zła, początek piosenki nawet dla jakiś wschodnich nacji by się nadał, a że skoczna to akurat może być do bitew xD

wino
28-01-2017, 16:24
Ech, temat muzyki :) Trochę grzebałem w tych klimatach robiąc muzę do Bellum, co pewnie wiesz. No to jest ciężki temat. Wiadomo - wszystko to rzecz gustu :) Dla mnie też właśnie trochę za skoczna, gdy dumamy nad mapą, rozwojem naszej nacji, miast, ruchem wojsk itp. to też wolę spokojniejsze klimaty. Do bitew jak najbardziej. Miałem też problem z wszelkimi pieśniami/piosenkami, tam gdzie jest tekst. Też mi to jakoś się gryzie z klimatem gry, choć jest wiele świetnych kawałków, jak to co podałeś, czy chociażby zespół Percival (który notabene sporo koncertuje i żałuję, że jeszcze nie miałem okazji być na ich koncercie). Z drugiej strony może właśnie mam za konserwatywne podejście i taka zmiana podejścia do muzy wpłynęłaby pozytywnie na klimat gry?

HellVard
28-01-2017, 17:18
Owszem, zalinkowany przeze mnie utwór będzie wykorzystany w bitwie :) Zespół ma oczywiście również bardziej spokojne kawałki w swoim repertuarze, tak instrumentalne, jak i pieśni.

HellVard
14-03-2017, 21:21
Rycerstwo z Turyngii


http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/kingdoms_2017-03-14_20-52-16-08.png
http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/kingdoms_2017-03-14_20-52-28-16.png
http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/kingdoms_2017-03-14_20-52-48-69.png
http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/kingdoms_2017-03-14_20-53-26-30.png
http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/kingdoms_2017-03-14_20-53-53-76.png
http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/kingdoms_2017-03-14_20-54-20-37.png

Wonsz
14-03-2017, 23:33
CZO TAM ROBI POLSKA JA SIĘ PYTAM SIĘ??

a tak na serio , to wyglądają świetnie, zwłaszcza opancerzenie.

HellVard
15-03-2017, 06:39
Żadna Polska, po prostu Turyngia ma taką samą flagę, jak nasza ojczyzna :) Ukończyłem również jednostki rycerstwa brandenburskiego, saksońskiego i meklemburskiego, wszystkie z własnymi oficerami, chorągwiami i kropierzami dla koni. Ale przecież nie będę pokazywał wszystkiego przed premierą ;) Mój stary researcher milczy od dłuższego czasu, ale na szczęście znalazłem nowego, wysłał mi już jeden tekst, także jest nadzieja na w miarę szybkie ukończenie preview frakcji Cesarstwa Niemieckiego.

Wonsz
15-03-2017, 16:13
wiem, wiem ;)

Araven
15-03-2017, 17:13
Świetna robota. Jakąś przybliżoną datę premiery możesz podać? Jakie będzie ai strategiczne i bitewne oraz dyplomacja?

NiemiłosiernySamarytanin
15-03-2017, 17:22
Ukończyłem również jednostki rycerstwa brandenburskiego, saksońskiego i meklemburskiego, wszystkie z własnymi oficerami, chorągwiami i kropierzami dla koni. Ale przecież nie będę pokazywał wszystkiego przed premierą

To nieludzkie :C nie wolno tak, a ukazane modele zacne. Pozostaje czekać na premierę, żeby zobaczyć pozostałe xD

HellVard
15-03-2017, 17:41
Świetna robota. Jakąś przybliżoną datę premiery możesz podać? Jakie będzie ai strategiczne i bitewne oraz dyplomacja?
Nie mam pojęcia. Na razie zajmuję się kompletowaniem rosterów i pracuję praktycznie sam, dwaj współpracownicy którzy pomagali mi przez dłuższy czas gdzieś zniknęli, na dniach zaczął mi pomagać ten nowy researcher, mam nadzieję, że za szybko nie zniknie, bo przewinęło się już w mojej "ekipie" kilku z takim słomianym zapałem :)


To nieludzkie :C nie wolno tak, a ukazane modele zacne. Pozostaje czekać na premierę, żeby zobaczyć pozostałe xD
Będziesz musiał jakoś to przecierpieć ;) Być może zrobię jeszcze jedną jednostkę regionalnego rycerstwa niemieckiego, później wezmę się prawdopodobnie za Skandynawów.

Lwie Serce
23-03-2017, 13:42
Najbardziej mi się w tym wszystkim podoba fakt, że nie będziemy wiecznie dowodzili królewską/cesarską armią z herbami tylko monarszych rodów, tylko widać też że wśród wojaków są też rycerze i poddani panów poszczególnych regionów. Zróżnicowana herbowo konnica to jest to, czego mi brakło w niemal każdym modzie, nawet w Bellum :)

HellVard
24-03-2017, 00:37
Zróżnicowanie jednostek to dla mnie jedna z najważniejszych kwestii ;) Na przykładzie frakcji niemieckich: każdy z rodów może rekrutować chorągwie w swoich barwach, do tego jednostki regionalne i rycerzy najemnych. Nie muszę chyba wspominać, że wszystkie użyte przeze mnie herby są historyczne i należą do rodów już istniejących podczas daty startowej mojego moda? ;)

HellVard
18-04-2017, 19:48
Zapraszam na Preview Niemieckich Rodów (http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?751957-Holy-Roman-Empire-factions-preview) :)

MisterDiego27
12-05-2017, 16:14
Łolaboga, kompletnie zapomniałem o tym modzie. Aż miło popatrzeć na te wszystkie screeny jednostek i to że ów modyfikacja dalej jest rozwijana :)

HellVard
12-05-2017, 17:33
Prace przeciągają się z powodu braku współpracowników (na szczęście mój dawny researcher powrócił po kilku miesiącach) i różnych spraw w moim życiu osobistym, ale powolutku brnę do przodu ;)

MisterDiego27
15-05-2017, 20:33
Mam takie pytanie... jak będzie z wydajnością gry? Chodzi mi głównie o to czy na mapie kampanii gra nie będzie się ciąć przez zbyt dużą liczbę miast, elementów itd. oraz o samą wielkość mapy. Pamiętam że na jakimś modzie co faktycznie mapa była przeogromna były lekkie ścinki, niestety nie pamiętam co to za mod był :(

HellVard
16-05-2017, 05:28
To już zależy od wydajności komputera każdego gracza ;)

Araven
16-05-2017, 08:12
Dobrze, ze się odnalazł Twój kolega. Ważne, że nie odpuszczasz. Oby mod wyszedł. za dużo pracy w to włożyłeś.

HellVard
17-05-2017, 05:35
Dokładnie, zbyt wiele czasu (i nerwów ;) ) poświęciłem, żeby porzucić ten projekt. Wyjdzie na pewno, ale nie mam pojęcia kiedy, może CA zdąży do tego czasu wydać Medievala 3 :P

HellVard
26-05-2017, 11:44
Mały update, jednostka dostępna dla frakcji włoskich, Guastatori, czyli po naszemu saperzy zajmujący się budową machin oblężniczych i wszelkimi innymi pracami inżynieryjnymi ;)

http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/guastatori1.png
http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/guastatori2.png
http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/guastatori3.png

MisterDiego27
26-05-2017, 18:49
Czy ja dobrze widzę że są uzbrojenie w kosy? :D

Lwie Serce
26-05-2017, 19:48
Kosa (postawiona zazwyczaj na sztorc) była częstą bronią plebejskiej piechoty w średniowieczu :) Dość skuteczna, nie wymaga wielkich umiejętności i tania, idealna dla piechura więc nie ma co się dziwić że HellVard dał im taką broń.

PanzerKampfWagen
29-05-2017, 20:32
Nie mają aby trochę za grubych stylisk w tych kosach, siekierach i młotach?

HellVard
29-05-2017, 21:04
Raczej nie przenikają w żadnym miejscu dłoni ale jeszcze się temu przyjrzę, dzięki ;)

HellVard
19-08-2017, 19:40
Mała aktualizacja, najemni rycerze z Prowansji ;)

http://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/provence1.pnghttp://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/provence2.pnghttp://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/provence3.pnghttp://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/provence4.pnghttp://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/provence5.pnghttp://media.moddb.com/images/mods/1/32/31055/provence6.png

Krwawy_Baron
19-09-2017, 15:59
Tak się zapytam, czy na mapie moda będzie Konstantynopol? Z tego co wydaje mi się, oglądając screeny z pierwszego posta, to nie. Czemu się pytam? Wśród frakcji będzie Bułgaria, a oni mieli ambicje aby zdobyć to miasto.

Co do samego moda, wyjdzie, to na pewno ogram. :) Możliwość poprowadzenia Serbii kusi. Powodzenia w pracach!

HellVard
19-09-2017, 17:00
Niestety Konstantynopola w moim modzie nie uświadczysz ;) Mapa ma maksymalny rozmiar dopuszczalny przez silnik gry, bardziej na południe ani w żadnym innym kierunku jej nie rozszerzę. Ale spokojnie, na Bałkanach nawet mimo braku Cesarstwa nudno nie będzie ;)

Krwawy_Baron
19-09-2017, 18:35
Niestety Konstantynopola w moim modzie nie uświadczysz ;) Mapa ma maksymalny rozmiar dopuszczalny przez silnik gry, bardziej na południe ani w żadnym innym kierunku jej nie rozszerzę.
No cóż, szkoda że nie będzie miasta "którego pożądał świat" - chciałem zrobić z niego stolicę imperialnej Serbii :( Ja bym jednak nieco zmienił proporcje mapy i dodał Konstantynopol z Ces.Łacińskim jako frakcją rebeliantów. Tym bardziej, że pomimo 4 krucjaty, już symbolika tego miasta jako Drugiego Rzymu rozpalała wyobraźnie prawosławnych (w sumie po dziś dzień tak jest). No ale to Wasz mod, Wasza mapa i Wasza koncepcja, więc nie będę robił krucjaty o to jedno - jak by ważne ono nie było - miasto.


Ale spokojnie, na Bałkanach nawet mimo braku Cesarstwa nudno nie będzie ;)
W to nie wątpię :) Tym bardziej, że poza Tzardomsami, Great Conflicts i pewnym niemieckim modem (nie grałem, bo mam uraz do tego szwargoczącego języka) ta część Europy jest skrajnie niedopieszczona.

HellVard
19-09-2017, 19:16
Przesuwając mapę na południe musiałbym "obciąć" ją na północy, odpadłaby Norwegia, być może również Szwecja. Jest to wykonalne, ale czasochłonne, a wszyscy moi pomocnicy gdzieś się zapodziali bez pożegnania i pracuję sam :P Do tego nie chcę rezygnować z państw skandynawskich, gdyż były ważnym graczem w tym regionie i konkurencją dla Nowogrodu, Hanzy i Zakonu.

Krwawy_Baron
19-09-2017, 19:27
Przesuwając mapę na południe musiałbym "obciąć" ją na północy, odpadłaby Norwegia, być może również Szwecja. Jest to wykonalne, ale czasochłonne, a wszyscy moi pomocnicy gdzieś się zapodziali bez pożegnania i pracuję sam :P Do tego nie chcę rezygnować z państw skandynawskich, gdyż były ważnym gracze w tym regionie i konkurencją dla Nowogrodu, Hanzy i Zakonu.

Się rozumie, w końcu mod jest nie o rozczłonkowaniu Cesarstwa Wschodniorzymskiego, a okolicach Polski i obszarze na którym - w uproszczeniu - nasz kraj i jego bezpośredni sąsiedzi prowadzili interakcje :) Przynajmniej ja tak na niego patrzę.

HellVard
02-10-2017, 19:40
Wprowadziłem pewne zmiany względem mapy. Skróciłem ją na wschodzie, kasując przy tym Moskwę (która i tak nie miała większego znaczenia w XIII wieku) i osadę Połowców na stepach czarnomorskich. Zamiast tego dodałem 3 ważne niemieckie miasta - Trewir, Moguncję i Kolonię, które są mi potrzebne ze względu na planowany skrypt wyboru cesarza niemieckiego. Jednakże rodzi się tu pewna zagwozdka, miasta te nie należały do żadnej z dotychczas stworzonych w moim modzie frakcji niemieckich, a nie mogą być własnością buntowników, gdyż wtedy zamiast arcybiskupów którzy historycznie nimi rządzili, mielibyśmy heretyków ;) Wpadłem na pomysł stworzenia nowej, niegrywalnej frakcji, powiedzmy "Kościelnych Elektorów Rzeszy", która miałaby ai podobne do państwa papieskiego, tj. nie prowadziłoby wojen, o ile samo nie zostałoby zaatakowane pierwsze. Frakcja skupiałaby te 3 miasta, napadnięcie na nią wiązałoby się z pogorszeniem stosunków ze wszystkimi rodami niemieckimi i wykluczeniem naszego księcia z elekcji cesarskiej. Co o tym sądzicie? :)

http://i65.tinypic.com/2d8ooyp.jpg

KrystianBorys
02-10-2017, 21:33
Moim zdaniem zmiana na plus. Lepiej domknąć sprawę Niemiec, kosztem mało znaczących ziem.

Araven
03-10-2017, 06:42
Założenie ciekawe z tymi elektorami. Fajnie że walczysz nadal, mimo zniknięcia współpracowników. Wiele modów jakie nie dawno były w produkcji raczej nie powstanie niestety.

MisterDiego27
15-10-2017, 21:09
Genialny pomysł! :D

HellVard
16-10-2017, 23:14
Post jednego z naszych rodaków na temat innego moda na TWC w pewien sposób otworzył mi oczy. Nie zanosi się na to, by któryś z moich starych współpracowników się odezwał, nowych chętnych brak, a pracując sam dokończę moda może, MOŻE za rok. A Medieval 2 nie jest nową grą. Swoje lata świetności ma za sobą, graczy mu już nie przybędzie, przeciwnie, będzie tylko ubywało, czy kiedy ukończę moda, pozostanie jeszcze choćby licha garstka osób, która by w niego grała? Im bardziej prace się rozwlekają, tym mniejsza robi się liczba jego potencjalnych graczy. Stwierdziłem więc, że wydam jakąś wersję alpha. Bez zaawansowanych skryptów, bez specyficznych dla danych frakcji systemów rekrutacji, bez niektórych jednostek, bez wielu pomysłów których nie wprowadzę w życie, bo pracuję sam i zwyczajnie nie starczy mi na wszystko czasu. Wersję pozwalającą na podstawową rozgrywkę na mapie kampanii i z działającymi bitwami. Może wtedy ktoś z testujących mojego moda wyrazi chęć dalszego poprawiania go, jeśli nie, będzie to chyba znak by dać sobie spokój, bo sam zwyczajnie tego nie udźwignę :) Nawet wtedy jednak nie porzucę moda całkowicie, bo praca nad nim po prostu sprawia mi przyjemność, ale przy obecnym tempie prac prędzej wyjdzie Medieval 3 z masą modów niż mój projekt ;)

Pyrrus89
17-10-2017, 01:06
Nie poddawaj się, choć rozumiem, że czasem nadchodzi zwątpienie w sens dalszej pracy. Po screenach mogę stwierdzić, że niewiele osób na świecie może się z Tobą równać pod względem tworzenia modeli jednostek(a w kilka modów na Medka już grałem). AI możesz zawsze pożyczyć od Pitera(chyba się nie obrazi) przy muzyce może pomoże Wino. Szkoda że jesteś sam, to już nawet we dwójkę jest zawsze raźniej. :)

Sara Temer
17-10-2017, 14:47
Jasne, Medieval II jest starą grą, ale mody do niego dają więcej zabawy niż nowe odsłony serii :D Do Medka ciągle też napływają nowi gracze - wiem to z rozmów z widzami, których wielu zachęciłam do kupna Medka II swoimi filmami ;)
Zaś mody do nowych TW - albo skupiają się na naprawieniu gry (jak większość modów do Warhammera) albo są ciągle w rozwoju i przez ograniczenia modowania (choćby brak edycji mapy kampanii) osobiście nie pokładam w nich wielkich nadziei. Chyba tylko modów do Shoguna 2 naprawdę wyczekuję.
A Medieval III? Co nam po nim, to nie będzie ładniejszy Medek II tylko Warhammer w innych fatałaszkach :P
Jeśli wypuścisz teraz wersję nawet alpha to chętnie w nią zagram, nawet pewnie nagram jakieś filmy z niej by zrobić ci trochę rozgłosu ^^

wino
17-10-2017, 21:33
Jeśli chodzi o mnie, to ja może i miałbym zapał do pomocy, ale problem w tym, że mnie te czasy nie kręcą :( Wolę Bellum Crucis, czyli XII/XIII wiek (potem to już i tak się gra robi nudna), czy The Last Kingdom, a więc czasy Wikingów. Co prawda nie znalazłem nigdzie info w jakich czasach ten mod się toczy, ale zakładam, że w okolicach potopu ;) Nie moja bajka.

Pyrrus89
17-10-2017, 22:13
Z tego co się domyślam to rozbicie dzielnicowe, więc jak najbardziej Waści klimaty. :P

Araven
18-10-2017, 14:25
Wino to fajnie jakbyś pomógł HellVardowi. Ja sam tez coś tam może zdołam pomóc ale moder ze mnie marny. Dla mnie tez mody powyżej średniowiecza już są dużo mniej interesujące.

HellVard
18-10-2017, 15:42
Faktycznie, na TWC podałem datę startową moda, 1232 rok, tutaj o tym zapomniałem, ale choćby po lekturze listy frakcji można się domyślić, że chodzi o czasy rozbicia dzielnicowego ;)

@Araven
Czasem można pomóc nawet bez jakiejkolwiek wiedzy na temat moddingu, np. wyszukując jakieś informacje ;) Aktualnie brakuje mi m.in. drzewek rodziny dla Norwegii, Szwecji, Węgier i Księstwa Czernichowskiego. Czyli imiona ich władców, małżonek i ewentualnych dzieci, w jakim byli wieku w 1232. To chwila roboty, ale jeśli ktoś zrobi to za mnie, to będę mógł spożytkować ten czas na bardziej skomplikowane kwestie ;)

Osobiście najpierw zająłbym się brakującymi flagami i symbolami dla niektórych frakcji, może znalazłby się ktoś, kto ogarnie rekrutację jednostek? W wersji alpha nie będzie nowych systemów rekrutacji, więc zacząłem wszystkie jednostki przyporządkowywać do zamków i murów miejskich, oczywiście każdy kolejny poziom to coraz lepsze jednostki. Skończyłem już jednostki polskie, niemieckie, serbskie, pruskie i litewskie, to głównie zabawa w kopiuj-wklej i zmianę cyferek.

Polemajos
18-10-2017, 16:24
Jeśli szukasz ludzi do pomocy, to mogę uruchomić portal i FB orga, a nuż jakiś chętny do niej wielbiciel historii się znajdzie.

NiemiłosiernySamarytanin
18-10-2017, 16:36
@HellVard nie poddawaj się, masa ludzi gra w mody do M2 i nawet jeśli wyjdzie za rok ze wszystkimi nowinkami planowanymi przez Ciebie na pewno znajdzie odbiorców. Zwłaszcza, że czasy i region do tej pory niezbyt poruszane w modach.

Araven
18-10-2017, 16:57
Jak będą zasady rekrutacji ustalone mogę porobić rekrutację. Ale to trzeba przemyśleć w Last Kingdom jest sensowny system rekrutacji. Pzre zasady chodzi mi o dostępność jednostek, ja jestem za systemem zbliżonym do RR/RC osobiście.