Strona 131 z 205 PierwszyPierwszy ... 3181121129130131132133141181 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 301 do 1 310 z 2047

Wątek: Divide Et Impera - Dyskusja ogólna

  1. #1301
    Podczaszy
    Dołączył
    Nov 2009
    Postów
    617
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    19
    Otrzymał 21 podziękowań w 19 postach
    Soontir, mam wiele podobnych spostrzeżeń, uwag, widzę całą niedoskonałość serii ale chyba za to włąśnie równierz ją kocham. Piszesz, żę nie widziałeś nigdy filmiku końcowego ( w rozumieniu - nie skończyłeś kampanii), wszystkie Total War-y po pokonaniu początkowych wyzwań i rozbudowie państwa stają się po prostu nudne. Tutaj działą jednak na mnie klimatyczność serii a raczej serii i modów do niej tworzonych i gam dalej pomimo monotonii i schematycznośći. Pod wpływem modów wracałem do takich książek jak trylogia Tolkiena, "Królowie przeklęci", "Ogniem i mieczem", "Cezar" Gerarda Waltera, oglądałem po raz kolejny "Rzym", "Krzyżaków", o dziesiątkach lub setkach filmów dokumentalnych czy artykułow tylko wspomnę. Chłopaki od modów dają mi nie tylko zabawę (nie wstydzę się tego określenia) ale powodują u mnie głód wiedzy i wspomnień czar. Jak pisałem mam już swoje lata, bywało raz na wozie, raz pod wozem, miałem takie okresy w życiu których się dzisiaj wstydzę ale między innymi gry wyciągnęły mnie ze złych rozrywek dzięki czemu przewartościowałem świat.
    Ja też mam Xp-eka (już niedługo niestety), to najlepszy system w historii microsoftu, są już lepsze, szybsze ale to XP był tym genialnym. Teraz czeka mnie wymiana podzespołów, płyta, procesor, pamięć, robię to bez przekonania choć zawsze wiedziałem, że kiedyś będę musiał to zmienić. Decyzję podjął za mnie jednak microsoft bo moje ulubione gry na starym sprzęcie jeszcze zipały.
    Co do multi - gram dużo w WoT, miewam przerwy i powroty ale ponad 17 tysięcy bitew to kawał czasu przy klawiaturze. Grałem kiedyś w Grepolis i to był mój duży błąd, straciłęm kilka tygodni życia, początek był normalny ale później... Dyżurowaliśmy na zmianę przy komputerach bo ataki szły... Ciężko było odejść, bo i ludzie w moim świecie gry fajni byli, otrzepałem się w końcu z tej gry i postanowiłem, że w strategię gram jedynie z komputerem. Możę kiedyś zmienię zdanie, możę zagramy wspólnie fajną kampanię - czas pokaże.
    Różnie w życiu bywało, raz na wozie raz pod wozem, miałem okresy których dzisiaj się wstydzę, fatalne rozrywki, wręcz uzależnienia od nich i właśnie międzyinnymi gry pomogły mi się z nich wykaraskać. Chłopaki od modów dają mi nie tylko świetną zabawę ale też powodują żę wzbiera we mnie żadza wiedzy o świecie który tworzą, postaciach które w nich odżywają. Ci ludzie robią to wszystko darmo, dla takich ludzi jak ja czy Wy.
    Kampanii w DeI miałem kilka - długich kampanii, ponad 450 tur, przerywałem je z róznych powodów, raz byłą to nowa łatka - patch i niekompatybilność savów, czasami znużenie ale definitywnie odrzucała mnie ta bezsensowna wojna domowa... Sam pomysł mógłby być dobry, możę nawet świetny gdyby nie polegał na bezsensownycm spamie jednostek, żadnej finezji, klimatu, nawet inteligencji, bach! - już jest wysyp sam nie iwem czego. Szukałęm na to lekarstwa, sprawdziłęm dziesiątki submodów ale nie znająć angielskiego wszystko robiłęm po omacku.
    Teraz kiedy dowiedziałem się, żę ekipa od DeI pracuje nad wojną domową jest nadzieja, że submod na jej wykluczenie nie będzie potrzebny, zachowam go jednak jako rzecz b. przydatną - taki niezbędnik do tej skaleczonej i wyczekiwanej R 2.
    Możę za kilka lat C.A. da całkowicie zielone światło moderom, może powstaną dziełą tak gruntownie rewolucyjna dla R2 jak TATW czy Ogniem i mieczem dla Mediewala. Szkoda, żę C.A. traktuje nieuczciwie swoich fanów, płatne DLC za odblokowanie nacji to bandyctwo czyste jest. Takie dodatki jak kampania Cezara czy Hannibal jak najbardziej ale odblokowanie nacji... Lepiej nawet o tym nie wspominać.
    Do DeI mam kilka życzeń, pomysłów, miałem osobny temat o nich założyć ale tak sobie pomyślałem, że może możę wydam się komuś śmieszny lub nawet żałosny, sam nie wiem bo myślę też, że więcej osób możę mieć swoje życzenia, pomysły. Jedyną formą pomocy w tworzeniu moda ze strony ludzi takich jak ja możę być testowanie ich pracy i aktywność na forum. Różnie to jest odbierane, są tacy, żę uwagi krytyczne biorą za niewdzięczność a tutaj nie ma wiele miejsca na dyplomację. Uff, wyszedł mi potwornie długi post.
    Byłem spragniony a nie napoiliście mnie...

  2. #1302
    Cześnik
    Dołączył
    Feb 2013
    Postów
    267
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    2
    Otrzymał 5 podziękowań w 3 postach
    Mam nadzieję, że wojna domowa nie będzie polegać na tym, że wszyscy ci wypowiedzą wojnę jak w S2 ^^.

  3. #1303
    Chłop
    Dołączył
    Apr 2014
    Postów
    14
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    0
    Otrzymał 1 podziękowanie w 1 poście
    Po zmodowaniu shogunka, sojusznicy i protektoraty bywały raczej lojalne. Czyszczenie mapy po zajęciu Kyoto jednak radości nie sprawiało. Nie wiem co tam ekipa DeI wymyśli, ale powrót do tej mechaniki nie przemawia do mnie, zwłaszcza że średnio się ma do realiów starożytnego świata.

    Rozegrałem sobie właśnie króciutką kampanię MP. Obaj dostaliśmy ostro wciry od spamującego wojskiem CAI (kompan nie był przekonany do submoda na rekrutację zależną od ilości posiadanych regionów) po kontrolą człowieka w bitwie. Z tą różnicą, że gdy ja straciłem jedyne miasto, miałem niedobitki armii po lasach, a go dopadli w stolicy. I tak po około pięciu turach i godzinie przepychanek między hoplitami w finale, obejrzałem filmik końcowy i dostałem te pięć aczików w tym za kampanię bez ani jednego autorozstrzygnięcia. ...oraz doświadczyłem cenzury steama, gdy mój przeciwnik krytykował patchfinding, koercję jednostek i dynamikę morale w DeI.

    XPka trzymam właśnie dla perełek z ubiegłego wieku. Choć od którejś aktualizacji przestały działać 16bitowe instalatory.

  4. #1304
    Krwawy Kardynał Awatar Samick
    Dołączył
    Oct 2010
    Postów
    5 763
    Tournaments Joined
    9
    Tournaments Won
    1
    Podziękował
    171
    Otrzymał 427 podziękowań w 262 postach
    Poproszę pw z propozycjami modów do S2 "usztywniającymi" dyplomację bez względu na podział krainy. Żebym mógł się dalej cieszyć sojuszami i wasalami.



  5. #1305
    Podczaszy
    Dołączył
    Nov 2009
    Postów
    617
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    19
    Otrzymał 21 podziękowań w 19 postach
    Zacząlem kampanię Kartaginą żeby zmienić historię i podbić Rzym, początki nawet łatwe (poziom b. trudny), umowy handlowe podpisuje się o niebo łatwiej niż grająć Rzymem. Bardzo miły aspekt bo Kartagina to przede wszystkim handel. Nieco irytuje to podzielenie jej posiadłości i brak spójności ale w końcu historyczność jest na pierwszym miejscu.
    Jest jednak jakiś bug w kampani Kartaginą, mianowicie nie można przydzielić dowódcom umiejętnośći gdyć tabela w polu wyboru jest pusta. Jeszcze łamię się czy grać dalej ale chyba sobie odpuszczę ze względu na brak ważnych bonusów. Miałęm zamiar zagrać na submodzie w którym rok to 12 tur ale jak sami widzicie mija się w tej sytuacji z celem.

    Niestety w grze nadal komputer marnuje swoje wojska na pływanie a raczej dryf po morzach, spotykam w kampanii Rzymem (ponad 350 tur) nawet 3 zaokrętowane pełnochorągiewne armie jednego państwa łowiące ryby przez wieeeeeeeeeeeeele tur. Szkoda wielka bo przy ograniczeniu iliści armii każda jest na wagę złota a stopień trudnośći gry traci na tym o ponad połowę. Możę warto rozważyć pozbawienie armii możliwośći pływania bez zaokrętowania na rzeczywisą flotę, możę da się wprowadzić rekrutację jednostek transportowych, sam nie wiem ale obecny stan rzeczy jest tragiczny.


    http://www.youtube.com/watch?v=B741svv0rsg

    Znalazłęm fajny film w formie dokumentu o kampanii Hannibala i drugiej Wojnie Punickiej, był blisko ale brakło mu wyobraźni, potem los zemścił się na Kartaginie okrutnie.
    Może podobnie do TATW moderzy wykorzystają w DeI podobizny aktorów z filmów i ikony dowódców będą ładniejsze.
    Byłem spragniony a nie napoiliście mnie...

  6. #1306
    Chłop
    Dołączył
    Apr 2014
    Postów
    14
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    0
    Otrzymał 1 podziękowanie w 1 poście
    Grałem Kartaginą kawałek na którejś z poprzedniej wersji i problemu z rozwojem generała nie było. Na TWC też nikt takiego błędu nie zgłaszał. Zamierzałem w weekend nawet zacząć kampanię MP tą frakcją, ale plany nam się trochę rozlazły i jak na razie nic z tego nie wyszło. Szczerze polecam tą drogę, jak masz dość głupoty AI. Sprawdź inne frakcje i czy nie masz przypadkiem śmietniku w modach. Umiejętności generałów, w przeciwieństwie do tradycji armii, nie są chyba przypisane do kultury, wiec nie powinny zanikać tylko u jednego państwa.

    Z flotami transportowymi niestety nie da się nic zrobić. Ekstremalny koszt wejścia na morze nie dość, że ogłupi CAI, to jeszcze zbuguje armię gracza, uniemożliwiając jej ruch. Ekipa DeI próbowała z tym majstrować jakiś czas temu, razem z odległością przybywania posiłków na mapie kampanii i obie zmiany zostały cofnięte w kolejnej poprawce, bo powodowały strasznie dużo błędów. Rozwiązanie tego w inny sposób jest nie możliwe z poziomu moda, a przynajmniej nikt na taki sposób jeszcze nie wpadł.
    Problem powoduje idiotyzm AI. "Łowienie ryb" wywołane jest zmianą priorytetu armii podczas przeprawy. Tacy Kartagińczycy płyną sobie z Afryki do Hiszpanii i po drodze kilkukrotnie przeliczają, że bardziej przydaliby się jednak w porcie początkowym. W rezultacie armia się marnuje, siła ofensywna AI nie istnieje a stolica pada pod naporem saharyjskich nomadów. Tu pytanko do posiadaczy kampanii galijskiej. Czy CAI zachowuje się tam zauważalnie lepiej?

    Aktorów na ikonach raczej nie ujrzysz, skoro autorzy jakiekolwiek zmiany kart jednostek stawiają na bardzo odległym miejscu w planach rozwojowych.

  7. #1307
    Podczaszy
    Dołączył
    Nov 2009
    Postów
    617
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    19
    Otrzymał 21 podziękowań w 19 postach
    Szkoda, że nic nie można zrobić z armiami kiszącymi się na morzu, co sądzisz/sądzicie jednak o pozbawieniu armii możliwości pływania?
    Wiem, że niektóre rejony staną się nieosiągalne dla komputera, sądzę jednak, że możę być to mniejszym złem niż obecna sytuacja. W jednej z kampanii widziałem zaokrętowaną armię Sparty koło Irlandii, sprawdziłęm dokładnie ile Sparta miała regionów i jakie. Miała tylko jedno miasto - macierzyste...
    Co do braku możliwośći rozdawania bonusó generałom w kampanii Kartaginą - w kampanii Rzymem nie miałem problemów, z submodów mam:
    - mod na agentów (świątynie mają potężne bonusy do ochrony przed nimi)
    - mod na wojnę domową (od Ciebie)
    - ikony jednostek od bullgoda
    - zmiana widoku embematu na rzymskich proporcach
    - mod na ikony drzewka technologii

    Zaloguję się jeszcze ra do gry i sprawdzę czy bug nie zniknął, jeżeli tak to napiszę w temacie.

    Jutro zmieniam system, płytę, procesor i pamięć, jestem ciekaw czy wydajność w grze wzrośnie.
    Możę zapytam jeszcze przy okazji - znasz możę mod na zmianę formatu obrazu z 4:3 na 16:9 ? Nie mam monitora panoramicznego a w Wiedźminie 2 można sobie ustawić na 16:9. Jest co prawda margines u góry i dołu monitora ale i tak gra wygląda lepiej.
    Byłem spragniony a nie napoiliście mnie...

  8. #1308
    Cześnik Awatar FireFighter
    Dołączył
    Jul 2013
    Postów
    283
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    2
    Otrzymał 19 podziękowań w 13 postach
    Cytat Zamieszczone przez Gnejusz Zobacz posta
    co sądzisz/sądzicie jednak o pozbawieniu armii możliwości pływania?
    Rozumiem Twoje odczucia, bo mam podobne, jednak szczerze mówiąc nie widzi mi się podróżowanie "pieszo" z Rzymu np do Kartaginy przez 20 tur żeby ich zaatakować. W ten sposób automatycznie grając Rzymem pozbawił byś komputer szansy na zaatakowanie Cię oraz i siebie samego pozbawiasz pewnych rozwiązań Chyba, że masz jakiś pomysł jak zdobyć np Korsykę i Sardynię bez możliwości pływania

  9. #1309
    Chłop
    Dołączył
    Apr 2014
    Postów
    14
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    0
    Otrzymał 1 podziękowanie w 1 poście
    Całkowita blokada inwazji morskich bardziej by zaszkodziła, niż pomogła. Floty nie są inteligentniejsze od armii, a ze swoją zdecydowanie mniejszą liczebnością wojaków na jednostkę same wiele by nie zdziałały. Któryś submod, bo nie mogę znaleźć odpowiednie tabeli w samym DeI, zmieniał koszt poruszania się po określonych typach podłoża. Może dałoby się ustawić płytkie wody na niedostępne, podobnie jak góry i puszcze. Flota na ląd nie wpływa (pomijając błędy przy desancie ), więc może jest tam nawet podział na klasy jednostek. Muszę się w to zagłębić.

    Sprawdź tą Kartaginę na czystym DeI. Przejrzałem tabele odpowiedzialne za umiejętności i nic tam nie jest przypisane do kultury. Tylko losowe zdolności, przyboczni i tradycje mają takie ograniczenia. Nawet gdy któryś submod coś tam miesza, to powinno to występować u wszystkich nacji.

    Moda na zmianę proporcji nie widziałem. Mi też karty jednostek zakrywają pół ekranu... Przy ogólnym kiepskim skalowaniu interfejsu, te paski mogłyby jednak wiele nie pomóc. A patch na proporcje obrazu w Wiesiu 2 był jednym z bardziej oklaskiwanych.

    @ FireFighter
    Trzeba by poczekać na narzędzia do edycji mapy kampanii i dodać brody we wszystkich cieśninach.

  10. #1310
    Cześnik Awatar FireFighter
    Dołączył
    Jul 2013
    Postów
    283
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    2
    Otrzymał 19 podziękowań w 13 postach
    Można (lub nie) mieć tylko nadzieję, że CA samo z siebie to poprawi w którymś patchu

Strona 131 z 205 PierwszyPierwszy ... 3181121129130131132133141181 ... OstatniOstatni

Podobne wątki

  1. Dyskusja ogólna
    By Pop517 in forum World of Tanks
    Odpowiedzi: 689
    Ostatni post / autor: 17-07-2023, 21:38
  2. Dyskusja ogólna
    By Ensis in forum The Great War
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 29-04-2020, 13:12
  3. Dyskusja ogólna
    By Ensis in forum Civilization
    Odpowiedzi: 123
    Ostatni post / autor: 14-08-2017, 15:59
  4. Dyskusja ogólna
    By buger13 in forum RTR VII
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 13-04-2016, 16:51
  5. Divide et Impera IV modyfikacja EUIV
    By Ensis in forum Europa Universalis
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-10-2013, 09:51

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •