Strona 6 z 13 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 127

Wątek: Poradnik do Rome 2 - komentarze i uwagi

  1. #51
    Dowódca 101. Powietrznodesantowej Awatar Arroyo
    Dołączył
    Mar 2013
    Lokalizacja
    Oko Terroru
    Postów
    7 759
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    1 490
    Otrzymał 1 041 podziękowań w 702 postach
    Chaak, tu się z Tobą nie zgodzę odnośnie jazdy szturmowej. Miałem okazję ostatnio rozegrać kilka partyjek z Egiptem (dowodzonym przez mojego znajomego) i przyznam, że nawet i na jazdę się sprawdzają. Może to dziwne, ale wg mnie to właśnie jazda szturmowa jest najsilniejszą jazdą w grze zaraz obok jazdy Nomadów.

    Chcesz się czegoś dowiedzieć na temat Warhammer Fantasy, gdy wychodzi Total War: Warhammer, a nie znasz uniwersum? Zajrzyj TUTAJ.
    II Miejsce w turnieju Jesień Średniowiecza IV, uczestnik fazy pucharowej w Mistrzostwach Polski Rome II 1vs1.
    "Braki w Total War'ach to pół biedy. Gorzej, jeśli ktoś uważa taki stan gry za pełną wersję" ~ Arroyo

  2. #52
    Stolnik Awatar ( ͡º ͜ʖ ͡º)
    Dołączył
    Oct 2013
    Postów
    809
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    96
    Otrzymał 47 podziękowań w 34 postach
    @Chaak
    Podział ze względu na "wagę" jednostek ma jeszcze mniej sensu niż wcześniejszy podział frakcji, bo jak sam zauważyłeś ta kategoria jednostek nie ma zbyt wiele wspólnego ze statystykami.
    @Arroyo
    Jazda szturmowa potrafi być groźna pod warunkiem, że kieruje nią ogarnięty gracz który w pełni wykorzystuje jej potencjał, a większość graczy używa jej tak samo jak jazdy do walki w zwarciu.

  3. #53
    Krwawy Kardynał Awatar Samick
    Dołączył
    Oct 2010
    Postów
    5 763
    Tournaments Joined
    9
    Tournaments Won
    1
    Podziękował
    171
    Otrzymał 427 podziękowań w 262 postach
    Jazda uderzeniowa (szturmowa brzmi zbyt współcześnie) ma przeprowadzić szarżę na flankę/tyły nieprzyjaciela. Z tym się zgadzamy. Cel: drastyczne zredukowanie morale by wróg pierzchł. Straty to efekt uboczny, a raczej pomocniczy w redukcji morale. Z tym już pewnie niekoniecznie.

    Problem polega na szarży i odskoczeniu, po czym ponowieniu manewru z innego kąta albo inny oddział. Żeby jeszcze móc zaatakować w odpowiedni sposób trzeba obejść całą armię przeciwnika. Proste, prawda? Jednak nie, bo większość tego rodzaju jazdy jest jazdą stosunkowo ciężką, przez co powolną i szybko męczącą, a i lżejsze oddziały mają problemy z rześkością na polu bitwy.

    W chwili gdy nie można wcisnąć pauzy, gdy trzeba pilnować różnych fragmentów pola bitwy i przy problemach z odklejaniem się od przeciwnika nie dziwię się, że jazda uderzeniowa stosowana jest jak zwykła, bo do tego zmusza niejednokrotnie konieczność.

    Problemem są również straty jakie jazda otrzymuje podczas odklejania się od piechoty, głównie przez to że cały oddział potrafi zawrócić tylko dlatego że jeden jeździec jest w środku formacji i nawiązał walkę. Straty, straty, straty....

    Osobiście w bitwach online staram się mieć jeden (albo dwa) takie oddziały, ponieważ służą mi do walki przeciwko jeździe przeciwnika. Przy dobrych wiatrach pozwala mi to na rozbicie wrogiej kawalerii na którymś skrzydle nim moja piechota zostanie wybita.



  4. #54
    Stolnik Awatar ( ͡º ͜ʖ ͡º)
    Dołączył
    Oct 2013
    Postów
    809
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    96
    Otrzymał 47 podziękowań w 34 postach
    Cytat Zamieszczone przez Samick Zobacz posta
    W chwili gdy nie można wcisnąć pauzy, gdy trzeba pilnować różnych fragmentów pola bitwy i przy problemach z odklejaniem się od przeciwnika nie dziwię się, że jazda uderzeniowa stosowana jest jak zwykła, bo do tego zmusza niejednokrotnie konieczność.
    No i oto chodzi właśnie. Jak się nie ma podzielnej uwagi i jeżeli się nie ogarnia ciągłego manewrowania to jazda szturmowa traci wszystkie atuty i jest niewarta swojej ceny, dlatego graczom ze słabym micro radzę pozostać przy jeździe do walki w zwarciu.

  5. #55
    Podkomorzy Awatar Chaak
    Dołączył
    May 2011
    Postów
    1 844
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    262
    Otrzymał 254 podziękowań w 191 postach
    @Arroyo
    Podczas gry zauważyłem, że jeśli walczy jazda szturmowa ze zwykłą i mają podobne koszty, to ta druga zazwyczaj wygrywa. Według mnie najlepszą jazdę mają Partowie.
    @wybobrak
    Pisałem, że podział "wagowy" musimy ustalić sami, właśnie według statystyk i nie należy się często sugerować gotowym podziałem. Myślę, że warto go zachować w poradniku, bo dość często spotykałem ludzi, którzy "kontrowali" np. moją konną szlachtę jazdą iberyjską, albo źle wybierali cel ostrzału.

    Ja, jeśli już wezmę jazdę szturmową, staram się jej użyć do decydującego uderzenia. Wcześniej, jak gra idzie po mojej myśli, nie angażuję jej w walkę, tylko krążę i szukam odpowiedniego czasu i miejsca do wjazdu.

    寧我負人,毋人負我。
    曹操

  6. #56
    Stolnik Awatar ( ͡º ͜ʖ ͡º)
    Dołączył
    Oct 2013
    Postów
    809
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    96
    Otrzymał 47 podziękowań w 34 postach
    Co do jazdy szturmowej to dodam jeszcze, że jej szarża może być skuteczna przeciwko słoniom związanym walką.

  7. #57
    Krwawy Kardynał Awatar Samick
    Dołączył
    Oct 2010
    Postów
    5 763
    Tournaments Joined
    9
    Tournaments Won
    1
    Podziękował
    171
    Otrzymał 427 podziękowań w 262 postach
    Nie ma wśród nas consensu jak to podzielić.

    Może podzielić nację w ten sposób:

    Nacje z silną jazdą: nomadowie, Partia.

    Nacje z silną piechotą defensywną: Ateny, Sparta oraz inne nacje opierające się na ścianie niezbyt mobilnej ścianie włóczni.

    Nacje z silną piechotą ofensywną: Rzym, Germanowie, Iberowie, Celtowie.

    Nacje wyjątkowe: Kartagina, co prawda opiera się na włóczni, ale najemnej, czy Seleucydzi, wszystko u nich znajdziesz.



  8. #58
    Podkomorzy Awatar Chaak
    Dołączył
    May 2011
    Postów
    1 844
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    262
    Otrzymał 254 podziękowań w 191 postach
    Taki podział byłby, według mnie, jeszcze mniej precyzyjny. Jeśli ten pierwszy nie przejdzie to mam nowy pomysł. Ująć każdą frakcję osobno, ale zamiast opisu dać po kilka plusów i minusów, jak to było np. w kampanii MTW2. Poza tym łatwiej to będzie wspólnie modyfikować.
    Co do podziałów jednostek, to co jest, będzie git, czy dalej coś z tym kombinować?

    寧我負人,毋人負我。
    曹操

  9. #59
    Stolnik Awatar ( ͡º ͜ʖ ͡º)
    Dołączył
    Oct 2013
    Postów
    809
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    96
    Otrzymał 47 podziękowań w 34 postach
    Zamiast podziału "wagowego" lepszy by był podział ze względu na zastosowanie, czyli falangici, hoplici, szermierze, włócznicy, oszczepnicy, procarze, łucznicy, jazda szturmowa, jazda do walki w zwarciu itp.

  10. #60
    Asuryan
    Gość
    Dokładnie, bo nie tylko u Seleucydów się wszystko znajdzie, u takiego Egiptu również.

    U części Celtów oprócz silnej piechoty ofensywnej, znajdą się również dość zabójcze psy, tak samo u Rzymian. Za to jedni i drudzy cierpią na brak falangi.

Strona 6 z 13 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni

Podobne wątki

  1. [ROME 2] Multiplayer - opinie, uwagi, dyskusja
    By {{B-S}}SpartaN in forum Total War: Rome II
    Odpowiedzi: 120
    Ostatni post / autor: 01-05-2018, 11:08
  2. Poradnik do Rome 2
    By Samick in forum Total War: Rome II
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 30-06-2017, 16:41
  3. [PORADNIK] Podstawy języka skryptowego w Rome: Total War
    By kwinto93 in forum Poradniki do Rome: Total War
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-08-2010, 10:26
  4. [ROME 2] Multiplayer - opinie, uwagi, dyskusja
    By {{B-S}}SpartaN in forum Total War: Rome II
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 01-01-1970, 01:00

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •