Strona 423 z 636 PierwszyPierwszy ... 323373413421422423424425433473523 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 4 221 do 4 230 z 6354

Wątek: Jeżeli teraz jest źle, to jutro będzie jeszcze gorzej

  1. #4221
    Szambelan Awatar chochlik20
    Dołączył
    Sep 2009
    Postów
    4 182
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    292
    Otrzymał 482 podziękowań w 340 postach
    Cytat Zamieszczone przez Barsa Zobacz posta
    Czyli według Ciebie jakby nie było konkurencji to byłaby taka sama cena za usługę? Jesteś lepszy od Keynes'a... a raczej gorszy.
    nie wiesz, ale już osądzasz
    To, że istniej konkurencja na rynku nie oznacza to, że cena poszybuje w dół np. o 50%, cena może spaść tylko do określonego poziomu, bo żadna firma obniżając cenę usług nie może pozwolić sobie na straty. Nie wiem, czy czytałeś linki ale było tam napisane, że pomimo ogromnej konkurencji na rynku ceny usług wcale nie są tanie.

    Cytat Zamieszczone przez kujon333 Zobacz posta
    Ja tam nie widziałem aby ktoś tutaj wspominał przykróceniu totalnie podatków.
    A co do Afryki - pewnie Somalia
    Zgadłem?
    Nie powiem Ci dokładnie, w którym państwie afrykańskim nie płacą podatków bo bym zgadywał. Dlatego użyłem słowa chyba tylko w państwach afrykańskich...

    Cytat Zamieszczone przez kujon333 Zobacz posta
    Beletrystyki, historycznych czy naukowych? - bo to zasadnicza różnica
    Czytam to na co aktualnie mam ochotę, w czytelnictwie jestem wszechstronny

    Cytat Zamieszczone przez kujon333 Zobacz posta
    Jak dla mnie decyzja o wykształceniu polegałaby na tym czy dziecko będzie się uczyć tego co w programie, czegoś więcej albo mniej albo w ogóle czegoś innego.
    Dobrze, że w moim liceum nauczyciele mieli podstawę programową w głębokiej du...
    Ja tam nie żałuję, że nie przeczytałem większości lektur w liceum.
    Musi istnieć jakaś podstawa programowa, nie sądzisz? Inaczej w każdej szkole każdy mógłby uczyć się czegoś innego. Dziecko idąc do innej placówki mogłoby nie opanować tego co jest akurat tam w programie nauczania, albo też byłoby daleko do przodu. Wówczas byłby problem. Najlepszym rozwiązaniem jest aby podstawa programowa istniała, ale dawała większy zakres wyboru dalszej wiedzy nauczycielowi.

    Cytat Zamieszczone przez kujon333 Zobacz posta
    W Szwajcarii jest chyba w całości( na pewno większościowa) prywatna opieka zdrowotna -9 albo 10 miejsce w rankingu Bloomberg. Generalnie jednak mieszane finansowanie służby zdrowia jest najodpowiedniejsze.
    Zapewne tak.

    Cytat Zamieszczone przez kujon333 Zobacz posta
    Też jakoś za specjalnie za Korwinem nie przepadam, ale jakoś nie wierzę, że zrobiłby to tak wszystko hopsiup.
    Korwin nic nie mówi jak by coś osiągnął. Jego cały plan opiera się na tym, że likwidujemy coś, potem na to miejsce stwarzamy coś zupełnie innego, opartego na innych zasadach. Plan programowy, i to co on mówi opiera się chyba na założeniu, że ma on czarodziejską różdżkę, dzięki, której zmieni wszystko, a konsekwencje zmian albo nie będą odczuwalne mocno albo nie będą istnieć wcale.

    Cytat Zamieszczone przez kujon333 Zobacz posta
    Skrócenie sobie drogi jest chyba jak najbardziej logiczne. Oczywiście zdarzają się przypadki idiotów, którzy praktycznie centralnie biegną pod koła.
    Skrócenie drogi jest logiczne, ale chyba bardziej logiczne jest wykorzystanie czegoś co zostało stworzone aby ułatwić nam przejście na drugą stronę.
    I na marginesie - widziałem ojca, który pchał wózek z dzieckiem i przechodził(biegł) przez ruchliwą ulicę, chociaż ok 10m. było pasy.
    Przepis na idealną kawę:

    Grafik: Co to za lura!? Kawa powinna być czarna, mocna, ostra i aromatyczna. Zrób mi drugą.

    Tytus: Rozkaz! Kawa powinna być czarna… Carbo medicinalis, czyli węgiel drzewny powinien ją doczernić. …mocna… Czy może być coś mocniejszego od spirytusu 95%? …ostra i aromatyczna… Reszty dokona papryka, pieprz, jodyna i… dezodorant „Brutal”.
    Grafik: O, teraz to jest kawa! To mnie postawi na nogi!
    Tytus: Szkoda, że nie dodałem jeszcze dynamitu.


    Księga XVI

  2. #4222
    Pysiaczek Samicka Awatar Presidente
    Dołączył
    Dec 2010
    Lokalizacja
    Jabłonna k. Warszawy
    Postów
    2 172
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    206
    Otrzymał 230 podziękowań w 152 postach
    Musi istnieć jakaś podstawa programowa, nie sądzisz? Inaczej w każdej szkole każdy mógłby uczyć się czegoś innego. Dziecko idąc do innej placówki mogłoby nie opanować tego co jest akurat tam w programie nauczania, albo też byłoby daleko do przodu. Wówczas byłby problem. Najlepszym rozwiązaniem jest aby podstawa programowa istniała, ale dawała większy zakres wyboru dalszej wiedzy nauczycielowi.
    Co za problem dać podstawę programową jako coś w rodzaju "zalecenia" a nie przymusu
    wzrost ceny =/= wzrost jakości. To jest najbardziej znany fakt jak 2x2=4
    Poza tym po czym wnosisz, że mniejsza cena będzie od razu oznaczać, że ktoś źle Cię "pokroi" ? Przykład pierwszy z brzegu, twórcy wiedźmina niby nieduży nakład stosunkowo na ludzi tworzących grę a mimo Wiesiek został okrzyknięty jedną z najlepszych gier (fizyka, grafika = miodzio).
    Tak, tak, wyjątki też się zdarzają, ale raczej rzadko.
    Wiem jaka jest "selekcja" na studiach lekarskich i tam byle kto nie ukończy studiów (ani nawet się tam nie dostanie) stąd prawdopodobieństwo, że trafisz na niekompetentnego lekarza jest stosunkowo niskie. Poza tym mają oni swoje przysięgi, więc nie ważne za ile, muszą Cię wyleczyć.
    No nie wiem jak trafisz na lekarza co mało zarabia i dorabia sobie biorąc multum dyżurów i trafisz na takiego zmęczonego na stole operacyjnym to wyobraź sobie co się może stać. I jakoś wątpię, żeby przysięga lekarska w magiczny sposób likwidowała długi szpitala.


    Stary nick:kujon333


  3. #4223
    Szambelan Awatar chochlik20
    Dołączył
    Sep 2009
    Postów
    4 182
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    292
    Otrzymał 482 podziękowań w 340 postach
    Cytat Zamieszczone przez kujon333 Zobacz posta
    Co za problem dać podstawę programową jako coś w rodzaju "zalecenia" a nie przymusu.
    Jeżeli dasz ją w formie "zalecenia" to tylko dobra wola nauczyciela i jego chęci sprawią, że zrealizuje on ją z podopiecznymi. Tylko dyrektor będzie mógł go zmusić pod groźbą kary, że zrealizuje podstawę, bo równie dobrze nauczyciel będzie omawiał jeden temat przez połowę roku szkolnego bo stwierdzi, że mu się podoba i chce przekazać uczniom wszystko co na ten temat wie. Skoro coś jest w formie "zalecenia" to równie dobrze mogę się do tego nie stosować. Gdy wprowadzasz przymus nauczyciel chcąc czy nie chcąc będzie zmuszony zrealizować podstawę, a tym samym mamy gwarantowane, że dziecko zmieniając szkołę ma opanowane te same wiadomości co jego rówieśnicy w nowej placówce. Lepszym rozwiązaniem byłoby okrojenie programu nauczania i tego co mamy w podręcznikach z niektórych przedmiotów np. z historii.
    Przepis na idealną kawę:

    Grafik: Co to za lura!? Kawa powinna być czarna, mocna, ostra i aromatyczna. Zrób mi drugą.

    Tytus: Rozkaz! Kawa powinna być czarna… Carbo medicinalis, czyli węgiel drzewny powinien ją doczernić. …mocna… Czy może być coś mocniejszego od spirytusu 95%? …ostra i aromatyczna… Reszty dokona papryka, pieprz, jodyna i… dezodorant „Brutal”.
    Grafik: O, teraz to jest kawa! To mnie postawi na nogi!
    Tytus: Szkoda, że nie dodałem jeszcze dynamitu.


    Księga XVI

  4. #4224
    Pysiaczek Samicka Awatar Presidente
    Dołączył
    Dec 2010
    Lokalizacja
    Jabłonna k. Warszawy
    Postów
    2 172
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    206
    Otrzymał 230 podziękowań w 152 postach
    Jeżeli dasz ją w formie "zalecenia" to tylko dobra wola nauczyciela i jego chęci sprawią, że zrealizuje on ją z podopiecznymi. Tylko dyrektor będzie mógł go zmusić pod groźbą kary, że zrealizuje podstawę, bo równie dobrze nauczyciel będzie omawiał jeden temat przez połowę roku szkolnego bo stwierdzi, że mu się podoba i chce przekazać uczniom wszystko co na ten temat wie. Skoro coś jest w formie "zalecenia" to równie dobrze mogę się do tego nie stosować. Gdy wprowadzasz przymus nauczyciel chcąc czy nie chcąc będzie zmuszony zrealizować podstawę, a tym samym mamy gwarantowane, że dziecko zmieniając szkołę ma opanowane te same wiadomości co jego rówieśnicy w nowej placówce.
    O jasne, już widzę jak nauczyciel będzie klepał jeden temat pół roku i rodzice nic nie robią. A co do zmiany szkoły to w takim przypadku każda placówka powinna mieć ogólnodostępny swój program nauczania tak aby jak najlepiej wybrać gdzie dalej pójdę. Chociaż i tak można by zrobić na zasadzie, że w podstawówce i gimnazjum jest program a w liceach wybór nauczyciela i szkoły.
    Lepszym rozwiązaniem byłoby okrojenie programu nauczania i tego co mamy w podręcznikach z niektórych przedmiotów np. z historii.
    Serio? Historię?
    Już lepiej wywalić religię, etykę, muzykę, plastykę itp. itd.


    Stary nick:kujon333


  5. #4225
    Szambelan Awatar chochlik20
    Dołączył
    Sep 2009
    Postów
    4 182
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    292
    Otrzymał 482 podziękowań w 340 postach
    Cytat Zamieszczone przez kujon333 Zobacz posta
    O jasne, już widzę jak nauczyciel będzie klepał jeden temat pół roku i rodzice nic nie robią. A co do zmiany szkoły to w takim przypadku każda placówka powinna mieć ogólnodostępny swój program nauczania tak aby jak najlepiej wybrać gdzie dalej pójdę. Chociaż i tak można by zrobić na zasadzie, że w podstawówce i gimnazjum jest program a w liceach wybór nauczyciela i szkoły.
    Już to widzę, jak uczeń zainteresowany jest jej programem nauczania. Rodzica bardziej interesuje jakie oceny przynosi dziecko a nie to czego się uczy.

    Cytat Zamieszczone przez kujon333 Zobacz posta
    Serio? Historię?
    Już lepiej wywalić religię, etykę, muzykę, plastykę itp. itd.
    Tak, min. historię. Mam siostrę nauczycielkę historii, widziałem najnowsze podręczniki do tego przedmiotu, gdzie historia naszego kraju jest okrojona na rzecz innych wydarzeń dziejących w innych krajach. Historię 2wś, przerabia się po łepkach bo nauczycielowi brakuje czasu pod koniec roku, historię XXw. również przerabia się podobnie. Więcej uczymy się o wydarzeniach na świecie, a mało poświęcamy zagadnieniom dotyczącym naszego kraju.
    Przepis na idealną kawę:

    Grafik: Co to za lura!? Kawa powinna być czarna, mocna, ostra i aromatyczna. Zrób mi drugą.

    Tytus: Rozkaz! Kawa powinna być czarna… Carbo medicinalis, czyli węgiel drzewny powinien ją doczernić. …mocna… Czy może być coś mocniejszego od spirytusu 95%? …ostra i aromatyczna… Reszty dokona papryka, pieprz, jodyna i… dezodorant „Brutal”.
    Grafik: O, teraz to jest kawa! To mnie postawi na nogi!
    Tytus: Szkoda, że nie dodałem jeszcze dynamitu.


    Księga XVI

  6. #4226
    Pysiaczek Samicka Awatar Presidente
    Dołączył
    Dec 2010
    Lokalizacja
    Jabłonna k. Warszawy
    Postów
    2 172
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    206
    Otrzymał 230 podziękowań w 152 postach
    Już to widzę, jak uczeń zainteresowany jest jej programem nauczania. Rodzica bardziej interesuje jakie oceny przynosi dziecko a nie to czego się uczy.
    Generalnie koło siebie widzę rodziców co się interesują co tam dziecko ma na lekcjach - czy to w mojej rodzinie czy u znajomych.
    Tak, min. historię. Mam siostrę nauczycielkę historii, widziałem najnowsze podręczniki do tego przedmiotu, gdzie historia naszego kraju jest okrojona na rzecz innych wydarzeń dziejących w innych krajach. Historię 2wś, przerabia się po łepkach bo nauczycielowi brakuje czasu pod koniec roku, historię XXw. również przerabia się podobnie. Więcej uczymy się o wydarzeniach na świecie, a mało poświęcamy zagadnieniom dotyczącym naszego kraju.
    Ale to już nie jest problem historii jako przedmiotu samego w sobie tylko kwestia nauczania.


    Stary nick:kujon333


  7. #4227
    Szambelan Awatar chochlik20
    Dołączył
    Sep 2009
    Postów
    4 182
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    292
    Otrzymał 482 podziękowań w 340 postach
    Cytat Zamieszczone przez kujon333 Zobacz posta
    Ale to już nie jest problem historii jako przedmiotu samego w sobie tylko kwestia nauczania.
    To nie jest kwestia nauczania, ile zawalenie programu oraz podręczników masą informacji, których uczeń zwyczajnie nie da rady zapamiętać a nauczyciel przekazać w sposób zrozumiały i ciekawy.
    Przepis na idealną kawę:

    Grafik: Co to za lura!? Kawa powinna być czarna, mocna, ostra i aromatyczna. Zrób mi drugą.

    Tytus: Rozkaz! Kawa powinna być czarna… Carbo medicinalis, czyli węgiel drzewny powinien ją doczernić. …mocna… Czy może być coś mocniejszego od spirytusu 95%? …ostra i aromatyczna… Reszty dokona papryka, pieprz, jodyna i… dezodorant „Brutal”.
    Grafik: O, teraz to jest kawa! To mnie postawi na nogi!
    Tytus: Szkoda, że nie dodałem jeszcze dynamitu.


    Księga XVI

  8. #4228
    Pysiaczek Samicka Awatar Presidente
    Dołączył
    Dec 2010
    Lokalizacja
    Jabłonna k. Warszawy
    Postów
    2 172
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    206
    Otrzymał 230 podziękowań w 152 postach
    To nie jest kwestia nauczania, ile zawalenie programu oraz podręczników masą informacji, których uczeń zwyczajnie nie da rady zapamiętać a nauczyciel przekazać w sposób zrozumiały i ciekawy.
    Miało być kwestia programu nauczania - mój błąd.

    To, że program jest źle skonstruowany to nie powód aby wywalać dany przedmiot.


    Stary nick:kujon333


  9. #4229
    Szambelan Awatar chochlik20
    Dołączył
    Sep 2009
    Postów
    4 182
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    292
    Otrzymał 482 podziękowań w 340 postach
    Cytat Zamieszczone przez kujon333 Zobacz posta
    To, że program jest źle skonstruowany to nie powód aby wywalać dany przedmiot.
    A ja nie twierdzę, że należy wyrzucać jakiś przedmiot np. historię tylko okroić tego co dziecko ma przyswoić przez jeden rok, zmniejszyć ilość nauczania tego co działo się na świece a skupić się dokładniej na tym co działo się w Polsce, zwłaszcza jeżeli jakieś wydarzenie miało duży wpływ na przyszłość. Program nauczania należy zreformować, tak by najnowsze wydarzenia również można było omówić w szkolę równie dobrze jak zagadnienia z antyku lub średniowiecza.
    Przepis na idealną kawę:

    Grafik: Co to za lura!? Kawa powinna być czarna, mocna, ostra i aromatyczna. Zrób mi drugą.

    Tytus: Rozkaz! Kawa powinna być czarna… Carbo medicinalis, czyli węgiel drzewny powinien ją doczernić. …mocna… Czy może być coś mocniejszego od spirytusu 95%? …ostra i aromatyczna… Reszty dokona papryka, pieprz, jodyna i… dezodorant „Brutal”.
    Grafik: O, teraz to jest kawa! To mnie postawi na nogi!
    Tytus: Szkoda, że nie dodałem jeszcze dynamitu.


    Księga XVI

  10. #4230
    Podkomorzy Awatar szwejk
    Dołączył
    Aug 2009
    Lokalizacja
    Lasy Północy
    Postów
    1 813
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    219
    Otrzymał 371 podziękowań w 273 postach
    Cytat Zamieszczone przez chochlik20 Zobacz posta
    Program nauczania należy zreformować, tak by najnowsze wydarzenia również można było omówić w szkolę równie dobrze jak zagadnienia z antyku lub średniowiecza.
    Tylko z jakiego punktu widzenia omawiać w szkole najnowsze wydarzenia? PO TVN-owsku, czy może po prawicowemu? Poprawnie, czy niepoprawnie politycznie?
    Omawianie najnowszych wydarzeń to pokrętna rzecz. Już "bezpieczniej" omawiać Antyk...

    A tutaj coś a propos wyborów...
    "A teraz słuchajcie wy, ludzie z NATO! Bombardujecie ścianę, co nie przepuszczała potoku afrykańskiej migracji do Europy, ścianę, co stopuje terrorystów . Tą ścianą była Libia. Rujnujecie ją. Wy - idioci. Za tysiące migrantów z Afryki, za wsparcie terrorystów będziecie płonąć w piekle. I tak będzie".

    Mu'ammar al - Kaddafi

Strona 423 z 636 PierwszyPierwszy ... 323373413421422423424425433473523 ... OstatniOstatni

Podobne wątki

  1. Indie moje - Co teraz?
    By Popek in forum Empire: Total War
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 18-02-2011, 11:58
  2. Chyba zniszczyłem płytę?Jak teraz grać?
    By stukpuk in forum Podzamcze (MTW II, Kingdoms - pomoc techniczna)
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 22-12-2009, 21:14
  3. Jesień Średniowiecza - Co teraz?
    By Brave in forum Krwawe Igrzyska (turniej na Rome 2)
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 29-09-2009, 21:58
  4. Blitzkirieg V - jutro!
    By KLAssurbanipal in forum Archiwum Tawerny
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 31-08-2009, 12:54

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •