Strona 30 z 267 PierwszyPierwszy ... 2028293031324080130 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 291 do 300 z 2664

Wątek: Dyskusja ogólna o Total War: Warhammer

  1. #291
    Dowódca 101. Powietrznodesantowej Awatar Arroyo
    Dołączył
    Mar 2013
    Lokalizacja
    Oko Terroru
    Postów
    7 759
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    1 490
    Otrzymał 1 041 podziękowań w 702 postach
    Nie zapominaj też, że skoro GW zerka uważnie na pracę CA, by wszystko się zgadzało z uniwersum, więc zapewne nie pozwolą na takie buble jak np. te z miastami

    Chcesz się czegoś dowiedzieć na temat Warhammer Fantasy, gdy wychodzi Total War: Warhammer, a nie znasz uniwersum? Zajrzyj TUTAJ.
    II Miejsce w turnieju Jesień Średniowiecza IV, uczestnik fazy pucharowej w Mistrzostwach Polski Rome II 1vs1.
    "Braki w Total War'ach to pół biedy. Gorzej, jeśli ktoś uważa taki stan gry za pełną wersję" ~ Arroyo

  2. #292
    Zagubiony Teoretyk / Stara Gwardia Awatar Ituriel32
    Dołączył
    Nov 2009
    Lokalizacja
    Za daleko
    Postów
    3 342
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    148
    Otrzymał 393 podziękowań w 292 postach
    Z tego co wiem to akurat GW słabo się przyglądała w przeszłości grom na swojej licencji, grunt by kasa się zgadzała. Choć może przy tak dużym projekcie obie firmy się przyłożą.

    Nie mogę się pozbyć tego pesymistycznego nastawienia, za często się rozczarowywałem.

    Śmierć to Twoje przeznaczenie.
    A poza tym sądzę, że Rzym należy zniszczyć.

    KABANOS to taka kiełbaska i zespół muzyczny, oba polecam.

    Jeśli nie musisz czegoś zrobić, to nie rób. Ale jeśli już musisz, to zrób to szybko.

  3. #293
    Szambelan Awatar chochlik20
    Dołączył
    Sep 2009
    Postów
    4 182
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    292
    Otrzymał 482 podziękowań w 340 postach
    GW zerka pewnie tylko pod względem czarów i jednostek. To nie od nich zależy czy miasta będą odwzorowane, oni pewnie tylko pilnują, by twórcy trzymali się odpowiednich AB. Zresztą TW rzadko miał dobrze odwzorowane miasta, więc nie liczę, że wszystko będzie tak jak powinno.

    Edit. mieli coś ujawnić 16, więc może wtedy dowiemy się czegoś więcej. Pewnie pokażą filmiki z których powstały sreeny.
    Przepis na idealną kawę:

    Grafik: Co to za lura!? Kawa powinna być czarna, mocna, ostra i aromatyczna. Zrób mi drugą.

    Tytus: Rozkaz! Kawa powinna być czarna… Carbo medicinalis, czyli węgiel drzewny powinien ją doczernić. …mocna… Czy może być coś mocniejszego od spirytusu 95%? …ostra i aromatyczna… Reszty dokona papryka, pieprz, jodyna i… dezodorant „Brutal”.
    Grafik: O, teraz to jest kawa! To mnie postawi na nogi!
    Tytus: Szkoda, że nie dodałem jeszcze dynamitu.


    Księga XVI

  4. #294
    Szambelan Awatar chochlik20
    Dołączył
    Sep 2009
    Postów
    4 182
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    292
    Otrzymał 482 podziękowań w 340 postach
    Cytat Zamieszczone przez chochlik20 Zobacz posta
    Edit. mieli coś ujawnić 16, więc może wtedy dowiemy się czegoś więcej. Pewnie pokażą filmiki z których powstały sreeny.
    I chyba nici, bo nie ma nic nowego

    Za to znalazłem oto takie skumulowane informację, z tego co zostało ujawnione do tej pory:

    Spoiler: 
    These are the key points that I and others have been able to pick out from articles and other sources of information:

    http://www.gameinformer.com/games/to...ampaign=buffer
    http://www.pcgamer.com/total-war-war...ers-to-battle/

    • Flying units glide into ground units
    • Flying units dogfight
    • Quest battles
    • Unlockable items, abilities & mounts
    • Units like trolls do area attacks
    • Huge amount of battle animations
    • “There’s a smattering of other minor races, which we’re not talking about yet, but they occupy the world as well. There’s not just four different races and that’s all.”
    • Wizards are very powerful, but cannot be relied upon to be powerful
    • Winds of magic are concentrated in areas, random strengths
    • Area of effect attack magic & other spells that can turn the tide of battle
    • Wizards level up.
    • Lords & heroes are campaign agents that can be used in battle
    • Named heroes like karl franz cannot be killed, unnamed heroes/lords/wizards can be killed.
    • Empire campaign management works like normal total war.
    • Other races campaign management works differently
    • Greenskins have a waaagh system, which encourages fighting and penalises peace “You’ve got this balance between building up this momentum, keeping the battles going, keeping the Boyz excited, or suffering animosity.”
    • Animosity is present
    • Siege weapon manual control
    • Wide unit variety

      Joey CA posted this in the naval thread today.
    • "Just a bit of insight on the naval questions. Naval will be map based- the focus of the game is massive epic battles and fantastical terrain." Joey CA

      http://www.polygon.com/2015/6/4/8722...rhammer-battle
    • "We've done a lot of work with the charges and the charge impacts in combat,"
    • "Units are much more reactive to the charge. Defenders will brace themselves or try to strike back, whereas the attackers will leap in or charge to do a hit. It gives it a real kinetic feel."
    • Players draw heroes to their faction which then carry out actions on the campaign map.
    • These shamans have skill trees and level up through the campaign. They are also sent on individual assassination missions during the over-map campaign, just like spies and assassins
    • unlike in the historical games, there are no years.
    • We want players to get to know about Karl Franz and his story and his emperor-ship. He has quite an interesting backstory to him and these quests and battles help us deliver these stories."
    • It's still very much a sandbox game. You can do whatever you want. If you want to make friends with the Greenskins, you can. There are diplomatic options there for you. But we're going to make it harder.
    • "We're using a system called the winds of magic, which is from the Warhammer tabletop game," explains Mann. "There is magic around the world, and it increases and decreases depending on where you are. It's very much a geographic thing."
    • Everything in the game is sourced from the lore
    • We take the spells from the rule book.

      http://www.eurogamer.net/articles/20...perfect-couple
    • The demo was entirely scripted (I'm sure of this, as we saw it twice),
    • It looks like a really fun unit to play around with, but importantly showed that this was all in-engine.
    • the very moment they clashed, it became clear that this is a different kind of Total War game.
    • "You're not going to be able to cast those big spells over and over again,"
    • "When you go into a battle, there will be a limited amount of spells you'll be able to draw upon and that will vary each time. There's a semi-random element, but it's also linked to the campaign game. The further north you go, and nearer to the Chaos Wastes you are, the higher amounts of magic you'll receive, but we don't want you approaching every fight with a rotation of spells that you know you can use."
    • So if you're playing as Karl Franz, there will be a quest chain that eventually rewards you with the warhammer Ghal Maraz. The idea being that after a victory at Black Fire Pass he will feel worthy to pick up the warhammer and hopefully lead his nation onwards."
    • "These quest battles can be ignored if you like,"
    • "You will start small." says Roxburgh. "Although the Greenskins, for example, are a single race, there are many factions or tribes within that that you'll need to beat up or assimilate into your own. We don't feel that you should start a Total War game with too much to manage. We want you to build that up yourself and know how everything came about."

      http://www.pcworld.com/article/29315...wn-legacy.html
    • magic is fickle in Warhammer. It needs to build over the course of battle, and larger spells will take longer to build.
    • Some spells, it's likely you'll only cast once in a battle (if that). They're meant to be devastating attacks that can turn the tide of a battle
    • Do you take an extra legion of infantry into battle, or a single mage? That's the sort of choice you have to make.

      http://www.pcgamesn.com/total-war-wa...nleash-a-beast
    • (Games Workshop provided two of every model they produce to the studio at the start of the project),
    • Orc politics are particularly interesting; if you’re going to succeed in the campaign, you’ll need to unite the clans under a single Warboss.
    • That’s measured as Waaaaaaagh, built up by looting and pillaging, attracting orks and goblins from across the map. “If you’re too static,” laughs Ian Roxburgh, Project Lead on the game, “you have animosity problems.
    • On the Empire side you play as Karl Franz at the dawn of his empire. Uniting his rivals means playing at diplomacy, politics, and maybe a little bit of subjugation.
    • “Every named character in the game gets their own quests,” explains Andy Hall, the game’s lead writer. “They open as you unlock their skill tree, with missions that must be completed.” You’ll be asked to recruit certain units, or explore and occupy certain lands. Eventually, they’ll lead to a final ‘boss’, although the term is used very loosely, battle. Those battles will be more scripted: they’ll hide units in forests, spread unique units across the battlefields, and will come with specific victory conditions.
    • you can fit more orcs and humans in a unit, and more units on the field, without requiring a beefier PC.
    • The second change: giants, alongside flying units and spider shaped cavalry have forced a change in how animation works in Total War (animations for multiple units)
    • “The biggest effect is in the charges. I think they are much more satisfying. The units now animate all the way until the end of the charge. Whereas previously they get a bit more static as they leap in, now they’ll immediately block or attack. It’s a much more snappy system, you get a lot more action.”
    • Matched animations still exist, but they’re preserved for major moments or kills.

      http://uk.ign.com/articles/2015/06/0...-was-meant-for
    • "if they keep building momentum their army will start to gain other Orc and Goblin followers. Eventually all the greenskins will start banding around a single war boss – which means that suddenly they might get an extra army on the campaign map."
    • "the Empire of Man, the Greenskin horde, Dwarves and the Vampire Counts – will each have their own branching campaign. The stories of each army will be based on the decisions players make as they upgrade their army's skills, with each new skill opening a new campaign path. Each path will be based off of a tale from Warhammer lore, which allows the Creative Assembly team to treat each event as an historic battle, in keeping with Total War's traditional style."

      http://www.gamestar.de/spiele/total-...8,3086629.html (Courtesy of SiWi)
      Translation - http://forums.totalwar.com/showthrea...=1#post1391115 (SiWi)
    • "At the start of the game you will have to focus on unification of your race and after that fight big battles against the other races."
    • "Quest chains to gain new items, mounts and abilities. There are optional. Every Character, not just the leaders, have quest."
    • "Campaign Map wasn't shown. Every race different mechanic."

      https://www.youtube.com/watch?v=SZ5BRXPPBoo (courtesy of englisharcher89)

      http://forums.totalwar.com/showthrea...-War-WARHAMMER (very comprehensive list of articles in a wide variety of languages)

      http://www.gamereactor.de (Courtesy of SiWi)
      Translation - http://forums.totalwar.com/showthrea...=1#post1392045 (SiWi)
    • Magic and the always changing winds are on board as well. The fights in Warhammer style use a fascinating system for mana. All mages use one pool of mana for all of their spells, course and icy meteorites. A big group of arcane firepower has the advantage of a big variety of spells, but it weakens the strength of every mage, once the pool is exhausted. The winds of magic fill the pool with a random amount. But we never know exactly, if we can shoot the decisive fireball, when we need to. Magic is chaos.
    • Battle Designer Simon Mann calls it “dynamic frontlines” and it shall lead to a more flexible movement of unit on the battlefield. This is especially so for the “move up” of units. In the Gameplay demonstration we saw a couple of black orcs, as they move to the front of the frontline defenders and heavy griffon riders have a bigger shock power through enemy lines of defending units.

      http://multiplayer.it/articoli/15078...e-fantasy.html (courtesy of [ITA]Vae_Victis)
      Translation - http://forums.totalwar.com/showthrea...=1#post1392449 ([ITA]Vae_Victis)
    • It's not a digitalized version of the original, but a faithful representation of what would be a Total War match inside Warhammer universe.
    • We also asked if Total War: Warhammer will be the first title in the series to support DirectX 12, to which we have been casually answered "We believe so, but we haven't made any announce about that yet
    • There will be a mana indicator that determines how many and which spells will be available at any given time. From time to time the "winds of magic", a familiar term to the fans of GamesWorkshop's franchise, may change, affecting this availability and the outcome of a battle. "Timing will be crucial, and you will often have limited time to cast a spell.
    • "That's why these characters will progress through 30 levels, with new active and passive skills, branching and so on and so forth".
    • Things like diplomacy will be back in Total War: Warhammer, but will take into consideration the background mythology, and in turns how easy or hard it will be for a faction to make any deal with the others. Representatives of the Empire and the Greenskin will obviously find it hard to communicate, but wether it will be possible at all or not depends on how things will go in the game. It could be the case, for example, when facing a mutual enemy.
    • We'll talk about it some more during the summer exhibitions,


    http://forums.totalwar.com/showthrea...m-the-articles
    Przepis na idealną kawę:

    Grafik: Co to za lura!? Kawa powinna być czarna, mocna, ostra i aromatyczna. Zrób mi drugą.

    Tytus: Rozkaz! Kawa powinna być czarna… Carbo medicinalis, czyli węgiel drzewny powinien ją doczernić. …mocna… Czy może być coś mocniejszego od spirytusu 95%? …ostra i aromatyczna… Reszty dokona papryka, pieprz, jodyna i… dezodorant „Brutal”.
    Grafik: O, teraz to jest kawa! To mnie postawi na nogi!
    Tytus: Szkoda, że nie dodałem jeszcze dynamitu.


    Księga XVI

  5. Następujących 2 użytkowników podziękowało chochlik20 za ten post:


  6. #295
    Dowódca 101. Powietrznodesantowej Awatar Arroyo
    Dołączył
    Mar 2013
    Lokalizacja
    Oko Terroru
    Postów
    7 759
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    1 490
    Otrzymał 1 041 podziękowań w 702 postach
    Pomysł walk w powietrzu mi się bardzo podoba, choć dziwne, że będzie to jak walka psów w Rome II/Attila.

    Chcesz się czegoś dowiedzieć na temat Warhammer Fantasy, gdy wychodzi Total War: Warhammer, a nie znasz uniwersum? Zajrzyj TUTAJ.
    II Miejsce w turnieju Jesień Średniowiecza IV, uczestnik fazy pucharowej w Mistrzostwach Polski Rome II 1vs1.
    "Braki w Total War'ach to pół biedy. Gorzej, jeśli ktoś uważa taki stan gry za pełną wersję" ~ Arroyo

  7. #296
    Dowódca 101. Powietrznodesantowej Awatar Arroyo
    Dołączył
    Mar 2013
    Lokalizacja
    Oko Terroru
    Postów
    7 759
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    1 490
    Otrzymał 1 041 podziękowań w 702 postach
    http://www.pcgamer.com/total-war-war...3-impressions/
    Kolejna wiadomość na PCGamer o TW: Warhammer

    Chcesz się czegoś dowiedzieć na temat Warhammer Fantasy, gdy wychodzi Total War: Warhammer, a nie znasz uniwersum? Zajrzyj TUTAJ.
    II Miejsce w turnieju Jesień Średniowiecza IV, uczestnik fazy pucharowej w Mistrzostwach Polski Rome II 1vs1.
    "Braki w Total War'ach to pół biedy. Gorzej, jeśli ktoś uważa taki stan gry za pełną wersję" ~ Arroyo

  8. Użytkownicy którzy uznali post Arroyo za przydatny:


  9. #297
    Dowódca 101. Powietrznodesantowej Awatar Arroyo
    Dołączył
    Mar 2013
    Lokalizacja
    Oko Terroru
    Postów
    7 759
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    1 490
    Otrzymał 1 041 podziękowań w 702 postach


    Screen zapewne już tu był, jednak jeszcze raz wrzucam. Ciekawe, jak to zaimplementują do gry - będzie ciężko.

    Chcesz się czegoś dowiedzieć na temat Warhammer Fantasy, gdy wychodzi Total War: Warhammer, a nie znasz uniwersum? Zajrzyj TUTAJ.
    II Miejsce w turnieju Jesień Średniowiecza IV, uczestnik fazy pucharowej w Mistrzostwach Polski Rome II 1vs1.
    "Braki w Total War'ach to pół biedy. Gorzej, jeśli ktoś uważa taki stan gry za pełną wersję" ~ Arroyo

  10. #298
    Asuryan
    Gość
    Cytat Zamieszczone przez Arroyo Zobacz posta
    Pomysł walk w powietrzu mi się bardzo podoba, choć dziwne, że będzie to jak walka psów w Rome II/Attila.
    Czemu tak sądzisz? Dogfight - to nie walka psów, tylko pojedynki powietrzne
    Jak na razie zapowiedzi wyglądają zachęcająco, łącznie z animozją między różnymi oddziałami zielonoskórych na polu bitwy. To może boleć gracza kierującego ta nacją, ale jest bardzo klimatyczne
    Nie podoba się mi za to ten fragment "It's still very much a sandbox game. You can do whatever you want. If you want to make friends with the Greenskins, you can." - nie wyobrażam sobie sojuszu goblinoidów z Imperium czy Krasnoludami.

  11. #299
    Wojski
    Dołączył
    Dec 2013
    Postów
    61
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    11
    Otrzymał 9 podziękowań w 8 postach
    Wypowiedź Arroyo o walkach psów to żart (oparty na błędzie logicznym, którego nazwy już nie pamiętam - dosłowne rozumienie idiomów itp) :-D
    Asuryan, ale brawo za refleks :-D

    Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka

  12. #300
    Dowódca 101. Powietrznodesantowej Awatar Arroyo
    Dołączył
    Mar 2013
    Lokalizacja
    Oko Terroru
    Postów
    7 759
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    1 490
    Otrzymał 1 041 podziękowań w 702 postach
    Asur, dlatego będzie można go sobie rozbić zapewne mieczem lub magią

    Chcesz się czegoś dowiedzieć na temat Warhammer Fantasy, gdy wychodzi Total War: Warhammer, a nie znasz uniwersum? Zajrzyj TUTAJ.
    II Miejsce w turnieju Jesień Średniowiecza IV, uczestnik fazy pucharowej w Mistrzostwach Polski Rome II 1vs1.
    "Braki w Total War'ach to pół biedy. Gorzej, jeśli ktoś uważa taki stan gry za pełną wersję" ~ Arroyo

Strona 30 z 267 PierwszyPierwszy ... 2028293031324080130 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •