Strona 169 z 267 PierwszyPierwszy ... 69119159167168169170171179219 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 681 do 1 690 z 2664

Wątek: Dyskusja ogólna o Total War: Warhammer

  1. #1681
    Podczaszy Awatar Memnon[pl]
    Dołączył
    Aug 2009
    Lokalizacja
    Myślenice
    Postów
    618
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    46
    Otrzymał 85 podziękowań w 52 postach
    Nie do konca smooqu jest tak jak Ty mowisz.
    Ja gram w TW od pierwszego Shoguna-jezeli chodzi o AI podam Ci kilka przykladow--->>>
    Shogun I-Ai na mapie-nie wypowiadalo wojny nie majac wczesniej przygotowanej armi,przed wypowiedzeniem wojny sciagalo armie z wszystkich prowincji.W trakcie wojny atakowalo nie dajac czasu na wieksza mobilizajce wojsk-tak dlugo jak dlugo mialo wojsko-czyli byla taka wojna na wyniszczenie.
    Medieva I-bylo podobnie
    Rome I-zmiana systemu poruszania sie po mapie-juz bylo widac ze AI ciezko to ogarnia-jednak potrafilo sie jako tako bronic czy atakowac.AI broni placu,murow czy umiejetnie uzywa machin oblezniczych.
    Medieval II-niby AI cos dzialalo na mapie ale bylo to tak glupie i nielogogiczne ze psulo gre.AI wypowiadalo wojny majac jedno maisto przeciwko naszym 20.Nie tworzylo armi,atakowalo 2 lub 3 oddzialami.Jednak mimo to jak na owe czasy gralo sie jeszcze w miare przyjemnie.Przynajmniej gra nie byla nudna.W miescie AI bronilo murow,tak samo potrafilo uzywac machin itp.
    Empire-pomimo ciaglych palen naszych wlosci na mapie przez AI oraz ciaglych pogoni za pojedynczymi oddzialami mozna bylo jeszcze jeszcze na mapie zaakceptowac.Zaczela sie Totalna polityka klamstw CA.Pokazywane wielkie miasta -a bitwy o miasta kazdy pamieta jak pozniej wygladaly.
    Napoleon-proba naprawienia dobrego imienia po Empire-AI na mapie dziala ok,atakuje,tworzy sensowne armie itp.Jest ok-jedyne czego brakuje to tylko bardzo maly wybor panstw.
    Shogun II-nie wiem kto robil ta gre -ale nie wyglada zupelnie jakby pracowal tam kto kolwiek z CA.AI na mapie rusza wojskami,potrafi wyprowadzic armie do bitwy w polu wiec mamy nie tylko oblezenia,AI potrafi wyjsc z kontraatakiem AI trzyma sojusze-przynajmniej do podzialu krainy-pozniej kazdy z nami walczy ale to juz wina takiego a ne innego skryptu.Jednostki to moid dla oczu-nawet moja narzeczona powiedziala ze wygladaja pieknie.Troche boli atak pajakow wlazacych po scianach,ale coz-nie mozna miec wszytkiego.AI przy ataku broni morow,ustawia lucznikow ktorzy skutecznie niszcza podchodzaca armie.Jedyne co bolalo to taki sam roster wszytkich klanow-ale to byla gra tylko o Japoni wiec nie wiem kto i co spodziewal sie tam wiecej zobaczyc?To tak jakby stworzyc gre o rozbiciu dzielnicowym w Polsce i oczekiwac najazdu Salladyna
    Rome II-jak dla mnie najwieksza porazka CA-owszem po patchu 15 jest juz ok-ale ta gra NIE POWINNA byc wydana przed patchem 15.
    AI to pokaz totalnego samoozaorania.Tworzy armie zlozona z kiepskich jednostek w tym 90 % to strzelcy(bo to jedyne z czy m radzi sobie kiepski silnik gry),zmiana systemu budownia-podzial na regiony...i zowu AI nie ma bladego pojecia co zrobic-pamietam wszystkie miasta wroga wymierajace z braku pozywienia.AI na mapie nie robi zupelnie nic-nawet jak wypowiada wojne to nie potrafi przesunac armi-stoi w miastach gdzie ginie z glodu.NIEpiekne i NIEepickie bitwy-7 tys wojska i bitwy konczace sie w 3 minuty.Moja pierwsza kampania skonocza Rzymem na patchu 5-9-270 tur-0 bitew przegranych na ladzie.Najglusza i nadebilniejsza bitwa to oborna miasta-garnizon zlozony z 700 ludzi pokonuje w 3,5 minuty 3500 wroga.AI nie ptrafi i nie tworzy zupelnie zadnych maichin oblezniczych-za to potrafi pochodniami spalic zelaze bramyZenada i tragizm w czystej postaci.Gra robiona dla mas,dla dzieci ktore mysla ze wszystko w zyciu przychodzi bardzo latwo.Zupelnie zero ambicji.Dodatkowo CA osiaga punkt kulminacyjny swojej arogancji i marketingu.Pamietam setki klamstw i poakzow.Pamietam jak pokazywali bitwe o Kartagine-nawet 3 lata pozniej na moim mocno podrasownym kompie Kartagina nie wyglada tak okazale...Las TEutoburski-narzekanie ludzi na kilku sekundowe starcia-i tlumaczenie CA ze to tylko beta-a okazalo sie ze finalna wersja byal jeszcze gorsza.Pokazywane jednostki nawet na max ustawieniach nie wygladaj ani torche podobnie do prezentowanych wczesniej.Samobujstwo marketognowe CA-ktore podzialalo cuda przy jednej grze-jednak zniszczylo zupelnie zaufanie graczy.
    Atylla-AI jest ok-dziala na mapie ,rusza sie.Tworzy armie.Utrzymuje sojusze itp.Gra jest bardzo w porzadku.Juz myslalem ze CA przestalo kpic z ludzi do czasu pojawienia sie AoC.Znowu powrot do debilnego AI.Komp zupelnie nic nei robi na mapie.Na 5 kampani zaskoczyl mnie tylko 3 razy jak gralem Kordoba.Pozatym to samoouczki w starszych grach byly trudniejsze niz cala kampania.Uciekajace armie z miasta-wystraczylo przyprowadzic armie pod maisto a AI notorycznie zabieralo sowje wojsko(nawet majac ostatnie miasto) i uciekalo nie wiadomo gdzie i po co oddajac miasta bez walki-i tak sobie powoli konalo kilka tur.Znowu pokaz lenistwa CA.
    Warhammer-jak do tej pory widzialem-kiepskie AI na mapie-Althernhof ma wojne z Carentstainem i pomimo posiadania 4 prowincjo placze sie nie wiadomo gdzie i po co.Tworzy minimalna armie-dobrze ze nie ucieka przy ataku Carenstaina na zamek tylko sciag posilki do oborny.Proba naprawienia oblezen tez jest kiepska-praktycznie z murow mozesz strzelac na flage-wec ustawienie wojsk do oborny flagi nic ci nie da-wprowadzasz strzelcow na mury i kosisz z nich wsyztko na dole.AI nie potrafi sesownie ustawic strzelcow-ustawia ich pod murami a nie na murach.Bitwy to maraton szybkiego klikania-zero mozliwosci ogladania bitwy-zostaje jedynie powtorke jak chcesz zobaczyc cokolwiek.Szumnie zapowiadane wielkie miasta to tak naprawde 3 uliczki na krzyz i flaga zaraz za murami.

    Tak wiec reasumujac-nie oczekuje ze CA zrobi skaynet.Chce tylko zeby robilo AI ktore juz kiedys bylo dobre.Takie ktore dzialalo i bylo jakims wyzwaniem.Z kazdym nowym tytulem gra jest plytsza,glupsza i latwiejsza.Z mikro zrzadzania przechodzi na makro zarzadzanie.CA -a raczej ludzi ktorzy kiedys tam pracowali potrafili juz zrobic tak dobre AI jak i dobre gry-tymczasem obezny sklad CA to zbieranina leni i ludzi niekometentnych .

    W czym mnie jak narazie AI zaskoczylo w Warhammerze-ano tym ze wtrakcie wojny poszlo sobie zwiedzac mape,ano tym ze nie potrafi przejsc przez zniszczone bramy tylko musi zniszczyc juz zniszczone ponownie,ano tym ze ustawia strzelcow pod murami w trakcie obrony tak zeby nie strzelali do atakujacych na mury-to wszystko juz kiedys bylo zrobione-i to wszystko kiedys dzialalo dobrze-to do ****** jasnej holewki dlaczego nei moze TERAZ dzialac tak jak powinno?

    P.S-nie mowie o tym ze AI nie potrafi uformaowac jednostek na polu biwty-to akurat jest fakt i zupelna bezradnosc kompletnie beznadziejnego silnika Warscape
    Kiedy życie Cię nie pieści,podnieś głowę w górę i zaciśnij pięści

  2. Następujących 9 użytkowników podziękowało Memnon[pl] za ten post:


  3. #1682
    Stolnik Awatar marko1805
    Dołączył
    Feb 2012
    Postów
    908
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    31
    Otrzymał 121 podziękowań w 78 postach
    Ale jedno czego nie rozumiem na tym forum to narzekanie na AI. Jestem graczem od ok. 15 lat i przez ten czas nigdy nie grałem w żadną grę, w której boty/AI byłyby inteligentne. Zasada jest prosta, chcesz emocji -> grasz w multi. AI ssie pałkę zawsze i wszędzie, jedyny sposób żeby AI stanowiło wyzwanie dla graczy to czity. Nie ma znaczenia czy to RTS, FPS, MOBA czy MMO.
    Jak napisał Memnon, nikt nie oczekuje genialnego AI, jedynie odrobinę racjonalności w jego postępowaniu i podstaw o których pisał przedmówca . To do jasnej... ciasnej tak wiele ? Kolejne tytuły ze stajni CA są pod trym względem coraz bardziej beznadziejne niestety.
    https://picasaweb.google.com/lh/photo/nozvxNxHhuIVK9-6uWBM2RcxicG_SBK_B29mfu3dapE?feat=directlink

    Si vis pacem, para bellum

    "Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości"

  4. #1683
    Dowódca 101. Powietrznodesantowej Awatar Arroyo
    Dołączył
    Mar 2013
    Lokalizacja
    Oko Terroru
    Postów
    7 759
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    1 490
    Otrzymał 1 041 podziękowań w 702 postach
    Dlatego gram na multi lub w kampanię łeb w łeb. Jak mówiłem - single jest do kitu i nigdy dobre nie było. Jedynie w Shogun 2 było AI coś warte i w S1 i Medku 1. Tak to w żadnym TW sztuczna inteligencja nie była dobra. Choć dla mnie akurat AI nie jest wyznacznikiem "ważności", tylko cała reszta - grafika, mechanika, klimat, muzyka. AI to zaledwie minimum dla mnie.

    Każdą część Total War oceniam, pomijając sztuczną inteligencję, bo musiałbym o ogromną liczbę w skali od 1 do 10 zaniżyć moją ocenę. Poza tym wymagałbym (jak zawsze) AI na poziomie min. tego z Dark Souls'ów, czyli takiego, że wystarczy jeden drobny błąd, jedno drobne zapomnienie i możesz nawet kampanię z 20-30 osadami wywalić do kosza i zacząć od początku

    Chcesz się czegoś dowiedzieć na temat Warhammer Fantasy, gdy wychodzi Total War: Warhammer, a nie znasz uniwersum? Zajrzyj TUTAJ.
    II Miejsce w turnieju Jesień Średniowiecza IV, uczestnik fazy pucharowej w Mistrzostwach Polski Rome II 1vs1.
    "Braki w Total War'ach to pół biedy. Gorzej, jeśli ktoś uważa taki stan gry za pełną wersję" ~ Arroyo

  5. Użytkownicy którzy uznali post Arroyo za przydatny:


  6. #1684
    Podstoli Awatar Jsatrzab
    Dołączył
    Jun 2010
    Postów
    468
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    39
    Otrzymał 89 podziękowań w 59 postach
    W Shogunie 2 AI też potrafiło zrobić coś idiotycznego i wcale nie było takie świetne w dniu premiery. A co do tego że AI nie zmieni się puki CA nie wymieni programistów, to chciałbym tylko zaznaczyć, że programiści to sam koniec łańcucha pokarmowego, a problem leży znacznie wyżej.

    PS Co do "głupoty prowadzącego" bo dał sobie pół armii wystrzelać z wież stojąc pod murami, to te wieże mają zasięg do końca mapy więc zostanie z tyłu by mu wiele nie pomogło o czym zresztą mówi na samym początku.

    PS2 Miasta Wampirów to byłe miasta Imperium z tego co pamiętam, więc pewnie budowane na tym samym planie
    Si vis pacem, para bellum

  7. #1685
    Dowódca 101. Powietrznodesantowej Awatar Arroyo
    Dołączył
    Mar 2013
    Lokalizacja
    Oko Terroru
    Postów
    7 759
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    1 490
    Otrzymał 1 041 podziękowań w 702 postach
    Ok, miasta Imperium mogą być budowane na podobnym planie jak te od Wampirów, ale bez jaj, by takie miasta jak Altdorf nie zrobić unikatowo... to wygląda jak oblężenie w Heroes 5->dalej...

    Chcesz się czegoś dowiedzieć na temat Warhammer Fantasy, gdy wychodzi Total War: Warhammer, a nie znasz uniwersum? Zajrzyj TUTAJ.
    II Miejsce w turnieju Jesień Średniowiecza IV, uczestnik fazy pucharowej w Mistrzostwach Polski Rome II 1vs1.
    "Braki w Total War'ach to pół biedy. Gorzej, jeśli ktoś uważa taki stan gry za pełną wersję" ~ Arroyo

  8. #1686
    Podstoli Awatar Jsatrzab
    Dołączył
    Jun 2010
    Postów
    468
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    39
    Otrzymał 89 podziękowań w 59 postach
    W Heroes 3 oblężenie też różnią się tylko skinem, a mimo to gra jest świetna ;] Poszli na skróty, trochę szkoda, ale jeśli dzięki temu AI się chociaż trochę poprawi to nie zamierzam narzekać. Przynajmniej nie teraz, po premierze będzie na to wystarczająco dużo czasu :]
    Si vis pacem, para bellum

  9. #1687
    Łowczy
    Dołączył
    Mar 2011
    Postów
    165
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    32
    Otrzymał 27 podziękowań w 17 postach
    Cytat Zamieszczone przez Arroyo Zobacz posta
    Każdą część Total War oceniam, pomijając sztuczną inteligencję, bo musiałbym o ogromną liczbę w skali od 1 do 10 zaniżyć moją ocenę. Poza tym wymagałbym (jak zawsze) AI na poziomie min. tego z Dark Souls'ów, czyli takiego, że wystarczy jeden drobny błąd, jedno drobne zapomnienie i możesz nawet kampanię z 20-30 osadami wywalić do kosza i zacząć od początku
    Liczyłem, że ktoś poda przykład Dark Soulsów jako dobre AI, mimo mojej całej sympatii do tej serii nie mogę się zgodzić z tym argumentem. Rozróżnijmy poziom trudności od sztucznej inteligencji.

    Przecież, cały myk w Dark Soulsach to wyuczenie się ruchów i pozycji botów, a także kombosów poszczególnych oponentów. AI nie reaguje na nasze ruchy, ma ściśle wyuczone kombinacje ciosów i kurczowo się ich trzyma, a naszym zadaniem jest nauczenie się ich i atakowanie w odpowiednich momentach. 1,2 i 15 potyczka z tym samym przeciwnikiem jest taka sama, pod tym względem że wiemy dokładnie czego spodziewać się po przeciwniku (jaką serię ciosów wyprowadzi, jaki ma zasięg broni, jakie ma słabe i mocne punkty). Główną mechaniką, która wyróżnia DS od innych gier tego typu, jest to że np. w Wiedźminie możemy przyjąć 30 ciosów na klatę, a w DS 2-3. To w połączeniu z oryginalnym lore, poziomem trudności i walkami z bossami - tworzy unikalny klimat tej gry/serii.

    A na posty Memnona i Marko1805 nie będe odpisywał bo się z nimi zgadzam w 95% (głównie nie zgadzam się z AI w Age of Charlemagne - mi się grało bardzo dobrze w ten dodatek), dlatego też nie będę kupował Młotka w pre-orderze ani zaraz po premierze. O ile 6-8 lat temu kupowałem w pre-orderach 8-10 gier rocznie, obecnie kupuję między 1, a 2. Wg mnie branża gier wideo znajduje się w złym miejscu, a zmierza w jeszcze gorszym kierunku. I niestety, jestem załamany postawą moich ulubionych studiów deweloperskich - CA, Piranha Bytes, Turtle Rock Studio (Left for Dead, obecnie Evolve - wg mnie Kasztan roku 2015), Paradox, Bethesda. Jedynie poziom trzyma CDPRed (mimo downgrade'u W3 i 12stu patchy) i Rockstar.


    A co do Warhammera to moje przewidywania są takie, że ta gra przebije Europę Universalis IV pod względem ilości DLC do kupienia. CA nigdy nie miało w rękach marki, którą można tak łatwo spieniężyć. Już sama ilość grywalnych frakcji - dla mnie skandaliczne jest to, że na start dostajemy tylko 4 i to mój główny powód, żeby się wstrzymać z zakupem. Oprócz tego mogę oczywiście wymienić całą litanie wad (małe zróżnicowanie jednostek, bardzo krótkie bitwy (ZNOWU!!!), brak nowych opcji dyplomatycznych, ograniczenia w podboju prowincji, bardzo mała ilość zmian w interfejsie w porównaniu do Attyli/Rome 2, DLC do pre-orderów).

  10. #1688
    Zagubiony Teoretyk / Stara Gwardia Awatar Ituriel32
    Dołączył
    Nov 2009
    Lokalizacja
    Za daleko
    Postów
    3 342
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    148
    Otrzymał 393 podziękowań w 292 postach
    Mi od małej liczby ras na start 4+1, bardziej przeszkadza to że ma nie być możliwości gry innym klanem/plemieniem w obrębie rasy. I liczę że zrezygnują z tego pomysłu.
    Bo dla mnie dużym urozmaiceniem byłaby możliwość zagrania zielonym plemieniem Skullsmasherz (koło bretonni). Czy Karak Ziflin.

    Już nie wspomnę że niektórzy Legendarni Lordowie są władcami/przywódcami swoich odrębnych klanów, np. Ungrim Żelazna Pięść. I na samą myśl że po jego wybraniu będę zaczynać w twierdzy Wielkiego Króla Thorgrim Strażnik Uraz... Choć tu jeszcze się łudzę bo nie było chyba jeszcze oficjalnych materiałów pokazujących Ungrima na mapie kampanii.

    Bardzo chcę by zrobili to inaczej niż w zapowiedziach, czyli dali inne klany w rasach, dodali i przypisali do nich LL jeśli takiego posiada. Jednostki mogą być te same, w końcu w Rome2 jakoś grałem Syrakuzami i Atenami które są identyczne, ale mają inne położenie na mapie.

    Mam nadzieje że moderzy szybko zrobią mody to naprawiające.

    Śmierć to Twoje przeznaczenie.
    A poza tym sądzę, że Rzym należy zniszczyć.

    KABANOS to taka kiełbaska i zespół muzyczny, oba polecam.

    Jeśli nie musisz czegoś zrobić, to nie rób. Ale jeśli już musisz, to zrób to szybko.

  11. #1689
    Dowódca 101. Powietrznodesantowej Awatar Arroyo
    Dołączył
    Mar 2013
    Lokalizacja
    Oko Terroru
    Postów
    7 759
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    1 490
    Otrzymał 1 041 podziękowań w 702 postach
    Ituriel - co do klanów/plemion/rodów/prowincji Imperium/diukostw Bretonnii odsyłam tutaj:


    A co do liczby ras - tak bardzo "skandaliczne", że aż zabawne. Liczba ras mi pasuje póki co. Pamiętaj, że w dodatkach/DLC dostaniemy kolejne. Mi to nie przeszkadza. Jakoś Napoleon: Total War mimo mojej niechęci do tej gry akurat osiągnął całkiem niezły sukces.

    Chcesz się czegoś dowiedzieć na temat Warhammer Fantasy, gdy wychodzi Total War: Warhammer, a nie znasz uniwersum? Zajrzyj TUTAJ.
    II Miejsce w turnieju Jesień Średniowiecza IV, uczestnik fazy pucharowej w Mistrzostwach Polski Rome II 1vs1.
    "Braki w Total War'ach to pół biedy. Gorzej, jeśli ktoś uważa taki stan gry za pełną wersję" ~ Arroyo

  12. #1690
    Zagubiony Teoretyk / Stara Gwardia Awatar Ituriel32
    Dołączył
    Nov 2009
    Lokalizacja
    Za daleko
    Postów
    3 342
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    148
    Otrzymał 393 podziękowań w 292 postach
    Nie chce mi się szukać ale na jednym z pierwszych materiałów o młotku była mowa o tym że mają odejść od systemu nacji na rzecz LL i całościowej rasy. Czyli po wybraniu rasy masz do wyboru tylko LL, czyli zaczynasz w jednym terytorium. Inaczej że nacja ma stać się odpowiednikiem rasy, ale mogłem coś pomylić bo mój angielski jest słaby.

    Ale biorę za dobra monetę słowa Legiona o 5-6 nacji na początek i mam nadzieje że szóstym będzie klan Ungrima u brodaczy.

    Dziwne jest to że u zielonych, których bardzo lubię, jakoś nie przeszkadza mi to że przy 3 LL najprawdopodobniej będą zaczynać w tym samym regionie...

    Śmierć to Twoje przeznaczenie.
    A poza tym sądzę, że Rzym należy zniszczyć.

    KABANOS to taka kiełbaska i zespół muzyczny, oba polecam.

    Jeśli nie musisz czegoś zrobić, to nie rób. Ale jeśli już musisz, to zrób to szybko.

Strona 169 z 267 PierwszyPierwszy ... 69119159167168169170171179219 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •