Strona 231 z 267 PierwszyPierwszy ... 131181221229230231232233241 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2 301 do 2 310 z 2664

Wątek: Dyskusja ogólna o Total War: Warhammer

  1. #2301
    Asuryan
    Gość
    Cytat Zamieszczone przez Ituriel32 Zobacz posta
    Z rozwojem osad to chodziło mi o to że w Młotku technologie zalezą od budynków
    Tylko w Imperium i w minimalnym stopniu u Zielonoskórych.

    Cytat Zamieszczone przez Ituriel32 Zobacz posta
    Ale właśnie po to mamy rekrutacje globalną...
    Tylko że w rekrutacji globalnej koszt werbunku jest podwójny...

    Cytat Zamieszczone przez Ituriel32 Zobacz posta
    Właśnie tempo rozgrywki jest przez to bardzo zachwiane. Początek ładnie powolny (bo nie ma kasy, a stawianie wszędzie farm blokuje szybki podbój), by następnie lawinowo przyśpieszać. Bo kasa zaczyna być pod dostatkiem, a komp błyskawicznie tworzy konfederacje i nadchodzi chaos.
    W zasadzie jakby nie było średniej rozgrywki, tylko początek i końcówka.
    Zalezy jaką nacją. Teraz powróciłem do Chaosu... i co z tego że kasy w bród, jak każdy budynek w obozie warownym wymaga odpowiedniego stopnia zaludnienia (a nie tylko główny budynek jak u innych nacji). Taka jama trolli aż 7 stopnia. W końcu całą kasę (20 000) wydałem na jedną z gałęzi technologii.

    Cytat Zamieszczone przez Ituriel32 Zobacz posta
    Chyba najlepiej wygląda kampania imperium, najwięcej możliwości i trudności.
    Zgadzam się. Na początku brak możliwości wymyślania technologii. Niby urzędy ułatwiają rozgrywkę, ale na urzędy trzeba mieć generałów (im lepszy tym większego poziomu). A każdy dodatkowy generał to +1% do utrzymania wszystkich jednostek w państwie.

  2. #2302
    Łowczy Awatar mardar282
    Dołączył
    Feb 2010
    Lokalizacja
    Zabrze
    Postów
    150
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    1
    Otrzymał 7 podziękowań w 5 postach
    Cytat Zamieszczone przez K A M 2150 Zobacz posta
    Mimo mojego początkowego sceptycyzmu, z odpowiednimi modami to jeden z najlepszych Total Warów jaki wyszedł. Jak dojdą nowe części plus bogatsze mody to już w ogóle. AI bitewne wreszcie na znośnym poziomie, aż miło się toczy bitwy
    Witam, miałem to samo uczucie jak dowiedziałem się w 2015 roku o nowym tytule, byłem zły... licząc na Total War Empire 2 , dwa miesiące przed kupnem Warhammera dużo czytałem o samej grze, długo zastanawiając się czy ten świat jest dla mnie. Po 20 godzinach gry muszę się przyznać że to najlepszy Total War w jaki grałem, a gram od czasów Roma 1, nigdy mapa kampanii nie była bardziej wymagająca, w bitwach flanowanie jazdy z dwóch stron to standard, sama gra jest bardzo starannie dopracowana ( jest kilka kosmetycznych zmian które muszą wprowadzić w poprawkach jak na przykład w czasie bitwy klikając np. na kartę jednostki - zaznaczona wąska ramka w kolorze żółtym za cholerę nie można dostrzec w grze jest dana jednostka w bitwie, mam nadzieję że to poprawią !!) co Wy o tym sądzicie?

  3. #2303
    Stolnik Awatar marko1805
    Dołączył
    Feb 2012
    Postów
    908
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    31
    Otrzymał 121 podziękowań w 78 postach
    Zamieszczone przez K A M 2150
    Mimo mojego początkowego sceptycyzmu, z odpowiednimi modami to jeden z najlepszych Total Warów jaki wyszedł. Jak dojdą nowe części plus bogatsze mody to już w ogóle. AI bitewne wreszcie na znośnym poziomie, aż miło się toczy bitwy
    Szkoda tylko ,że dopiero w tytule który mnie kompletnie nie kręci
    https://picasaweb.google.com/lh/photo/nozvxNxHhuIVK9-6uWBM2RcxicG_SBK_B29mfu3dapE?feat=directlink

    Si vis pacem, para bellum

    "Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości"

  4. #2304
    Łowczy
    Dołączył
    Aug 2014
    Postów
    158
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    9
    Otrzymał 29 podziękowań w 23 postach
    Póki co to jeszcze nie jest najlepszy Total War, ale po tym jak go wzbogacą o dwa oficjalne dodatki oraz DLC, niewątpliwie nim będzie.

    Nie zdziwiłbym się, gdyby w międzyczasie kupili dodatkowo licencje na bitwy morskie i zaadoptowali je w jednym z dodatków. Tak naprawdę bitwy morskie w klimatach warhammera, ze względu na zróżnicowanie ras, byłyby wystarczającym materiałem na zupełnie osobną grę. Na pewno wymagałyby ogromnej ilości pracy.
    "********* ***** ********** ******, *************" - Zbigniew Stonoga (cenzura na prośbę moderacji )

  5. #2305
    Łowczy
    Dołączył
    Aug 2009
    Lokalizacja
    Koszalin
    Postów
    131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    3
    Otrzymał 4 podziękowań w 4 postach
    A ode mnie parę słów opinii na temat gry.

    O dotychczasowym przebiegu grania:
    Spoiler: 

    Dotychczas, od zeszłego czwartku spędziłem w TWW 55h, jak sądzę jest to czas, który pozwala mi na już formułowanie w miarę pełnej opinii o produkcie.

    Głównie gram w kampanie, ale rozegrałem też kilkanaście bitew w mp.
    Wszystkie rozgrywałem wyłącznie the Empire, resztą nacji poznałem w drodze walki z nimi, stąd moje poglądy zawężone są do imperialnej perspektywy.

    Obecnie rozgrywam 5 podejście do kampanii the Empire, poziom legendendary.
    Wszystkie poprzednie były na poziomie very hard. Pierwsze trzy były mocno zapoznawcze ze zmianą w mechanice, stąd zakończyły się porażkami, 4 szła dobrza, ale ok. 100 tury stwierdziłem, że pyknę sobie od nowa w oparciu już o całkowite zrozumienie mechanki gry.



    Ogólne wrażenia:

    Spoiler: 

    Nie będę ukrywać, iż jestem nieco uzależniony od gry oraz popadłem w zachwyt nad nią. W sumie skutecznie wyjęła mi tydzień z życia, ale czas najwyższy to przystopować.
    Oczekiwania miałem takie, iż może to być najlepszy tytuł w serii, który zdetronizuje mojego faworyta (M2TW) i na dziś dzień mogę stwierdzić, iż jest to wysoce prawdopodobne.

    TWW nie jest rewolucją w serii, a tylko dość mocno zmodyfikowanym Atiila TW, co jest bardzo mocno w grze wyczuwalne, ale z drugiej strony, gra jako całokształt jest lepsza od poprzednika.
    Można narzekać (co też czynię) na szereg uproszczeń, ale w istocie, nie przeszkadzają one mi w ogóle. Wychodzę z założenia, że bardziej skomplikowane nie znaczy, że jest lepsze, a TWW mimo rezygnacji z wielu elementów obecnych w poprzednich częściach miażdży je grywalnością.

    Tym bardziej, że TWW nie jest nadal finalnym produktem, ewidentnie musi został połatane parę bugów, gra może obecnie prezentuje z 50% docelowej zawartości, a już na starcie prezentuje się lepiej od R2TW (zupełnie niegrywalny przez tygodnie po premierze) czy A:TW (który borykał się z pewnymi problemami dot. AI po wypuszczeniu i których do końca nigdy nie naprawiano).


    Zalety:
    Spoiler: 

    - najlepsze AI w serii; racjonalnie zachowuje się na polu kampanii (tj. nie marnotrawi armii, atakuje z wykorzystaniem przewagi, poprawnie używa agentów, potrafi poprawnie dokonywać ekspansji, rekolonizuje zniszczone obszary, prowadzi dyplomację w sposób dość realistyczny, słucha się poleceń gracza [tj. mam na myśli wskazaywanie celów do zaatakowania]); oczywiście są zgrzyty, bo czasem armie zapędzają się głęboko na północ (gdy kazałem AI atakować osady przybrzeżne), ale to drobne uchybienia;

    to co jednak w moim odczuciu przemawia pozytywnie na rzecz AI to narzekania graczy (odsyłam poczytać wątki na oficjalnym forum gry), iż: AI jak nie ma przewagi w armii to podsyła inne do wsparcia; próbuje zagłodzić garnizony, czy ucieka armiami przed liczniejszym wrogiem (co jest zupełnie racjonalne)

    - wreszcie mechanika dotyczącza raze działa jak powinna, w TWW nie uświadczy się efektu pustej mapy świata jak w Attylli

    - dość dobre AI na polu bitwy: fakt, że zachowuje się schematycznie, ale póki co, jednostki pozycjonwane są zgodnie z ich przeznaczeniem, a bardzo rzadko doświadczałem sytuacji absurdalnych (typu szturm cav-only na mury miejskie)

    - dalece zróżnicowane frakcje
    - duża możliwość customizacji bohaterów
    - duża ilość agentów, którzy są zwyczajnie przydatni i mogą pełnić rolę zarówno na mapie kampanii jak i polu bitwy (acz wielu to krytykuje mówiąc o spamie agentów; IMO niesłusznie)
    - uproszczenia w ekonomii (bo przede wszystkim tutaj jest to zauważalne) wcale nie wadzą;
    mniejsza ilości budynków oznacza, iż choć może częściej powiela się schemat rozbudowy miast, o tyle paradokslanie benefity są sensowniej rozłożone, koszty budowli i utrzymania jednostek dość wysokie, stąd trzeba kombinować jak to wszystko zorganizować, szczególnie jak utraci się określone prowincje; TWW to pierwsza gra w serii, w której tak naprawdę borykam się z ciągłbym brakiem pieniędzy i stąd przykładam wagę do stosownego rozbudowy państwa; ponadto utrzymawnia wysokiego PO sprawia problemy (poza prowincjami zaspamowanymi agentami i armiami)
    - prawdopodobnie najlepsze oblężenia w serii; TWW prezentuje model wypadkowymi między "realizmem" (M2TW, R2TW, A:TW, itd), a dynamiczną bitwą bez w zasadzie stosowania machin (S2TW);
    problem modelu realistycznego polegał na tym, iż zwykle armie były zbyt małe do oblegania/obrony (pamięta ktoś wielopoziome zamki z M2TW?), przez co bitwy te wyglądały nierzadko śmiesznie w swej skali, gdyż szturowało się wycinek osady;
    problem modelu dynamicznego polegał na całkowitym usunięcie osad z map pół bitew oraz braku jakiegokolwiek sprzętu do oblegania, co rekompensowały dość emocjonujące starcia (stąd chyba najlepiej wspomina oblężęnia z FoTSa);

    jedyny mój zarzut to fakt, iż modele spawnują drabiny znikąd, a wieże trzeba obsadzać

    - w TWW mid i late game przynosi pewne wyzwania dzięki czemu gra tak naprawdę nie kończy się po 30-50 turach; np. w mojej obecnej kampanii the Empire jest tura 110 i borykam się z dużym problemem ze strony Wampirów


    Narzekanie:
    Spoiler: 

    Mimo wszystko na pewne uproszczenia ponarzekać muszę:
    - niemożność regulowania wysokości podaktów - przydałoby się
    - nieznaczna ilość budynków opartych o efekt synergii

    - dyplomacja na wyższych poziomach trudności praktycznie nie działa dopóki nie pojawi się Chaos, na legendary nawet nie ma sensu przekupywać innych, efekty szybko znikają (jest to zauważalny skok do vh, gdzie ten problem jest mniejszy); nie zmienia to faktu, iż jednak AI o ile niechętnie wchodzi w pakty z człowiekiem, o tyle reaguje elastycznie w razie niepowodzenia w wojnie

    - brak zmiennej pogody
    - dużą część mapa kampanii leży odłogiem (zapuszczał się ktoś w ogóle do Bretonii, Estalli czy Tilei? - na to nawet czasu nie ma)
    - niemożność przywracania wyeliminowanych nacji w drodze ich wyzwolenia (acz można to obejść poprzez zajęcie prowincji i późniejszą rewoltę)

    - brak szeregu animacji na polu bitwy (strzelcy nie przeładowywują bronii; zniszczone mury magicznie znikają; drabiny znikąd)
    - oddziały na polu bitwy nie trzymają szyków
    - mapy bitewne są zbyt powtarzalne, za dużo lasów jak dla mnie

    - jednostek mało, a mimo są takie, które wydają się być zbędne (np. Luminark jest za drogi)
    - brak szeregu opcji customizacji bitwy w mp

    Pomijam bugi.

  6. #2306
    Dowódca 101. Powietrznodesantowej Awatar Arroyo
    Dołączył
    Mar 2013
    Lokalizacja
    Oko Terroru
    Postów
    7 759
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    1 490
    Otrzymał 1 041 podziękowań w 702 postach
    Z innej beczki - w Warhammerze w końcu naprawili tryb potyczki i działa jak w Medieval II. Dla mnie to drobny plus, ale jednak ważny. Poza tym wracając. Sądzę, że jeśli CA nic nie spapra, poprawi balans, animacje i AntyAliasing to może to być godny następca Shoguna II (pod względem trylogii, którą tworzyć ma ta gra. Shogun II z Rise of the Samurai i Fall of the Samurai tworzył również gigantyczną trylogię).

    Chcesz się czegoś dowiedzieć na temat Warhammer Fantasy, gdy wychodzi Total War: Warhammer, a nie znasz uniwersum? Zajrzyj TUTAJ.
    II Miejsce w turnieju Jesień Średniowiecza IV, uczestnik fazy pucharowej w Mistrzostwach Polski Rome II 1vs1.
    "Braki w Total War'ach to pół biedy. Gorzej, jeśli ktoś uważa taki stan gry za pełną wersję" ~ Arroyo

  7. #2307
    Zagubiony Teoretyk / Stara Gwardia Awatar Ituriel32
    Dołączył
    Nov 2009
    Lokalizacja
    Za daleko
    Postów
    3 342
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    148
    Otrzymał 393 podziękowań w 292 postach
    Po zajęciu regionów w bretoni zmienia się tam las z tego elfiego na inne.

    Śmierć to Twoje przeznaczenie.
    A poza tym sądzę, że Rzym należy zniszczyć.

    KABANOS to taka kiełbaska i zespół muzyczny, oba polecam.

    Jeśli nie musisz czegoś zrobić, to nie rób. Ale jeśli już musisz, to zrób to szybko.

  8. #2308
    Dowódca 101. Powietrznodesantowej Awatar Arroyo
    Dołączył
    Mar 2013
    Lokalizacja
    Oko Terroru
    Postów
    7 759
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    1 490
    Otrzymał 1 041 podziękowań w 702 postach
    Na bank po dodaniu Leśnych Elfów to się zmieni

    Chcesz się czegoś dowiedzieć na temat Warhammer Fantasy, gdy wychodzi Total War: Warhammer, a nie znasz uniwersum? Zajrzyj TUTAJ.
    II Miejsce w turnieju Jesień Średniowiecza IV, uczestnik fazy pucharowej w Mistrzostwach Polski Rome II 1vs1.
    "Braki w Total War'ach to pół biedy. Gorzej, jeśli ktoś uważa taki stan gry za pełną wersję" ~ Arroyo

  9. #2309
    Szambelan Awatar Il Duce
    Dołączył
    Jul 2012
    Postów
    7 688
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    163
    Otrzymał 384 podziękowań w 264 postach
    Cytat Zamieszczone przez Arroyo Zobacz posta
    Z innej beczki - w Warhammerze w końcu naprawili tryb potyczki i działa jak w Medieval II.
    Rozwiń proszę tą myśl bo muszę przyznać że mnie zaciekawiłeś
    Keep your friends rich and your enemies rich and wait to find out which is which.

  10. #2310
    Dowódca 101. Powietrznodesantowej Awatar Arroyo
    Dołączył
    Mar 2013
    Lokalizacja
    Oko Terroru
    Postów
    7 759
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    1 490
    Otrzymał 1 041 podziękowań w 702 postach
    Cytat Zamieszczone przez Il Duce Zobacz posta
    Rozwiń proszę tą myśl bo muszę przyznać że mnie zaciekawiłeś
    W Medievalu II, gdy miałeś włączony tryb potyczki/dystansowy to Twoje jednostki uciekały, gdy wróg się zbliżał. Odbijały się od czerwonej linii i pędziły wzdłuż niej, co powodowało, że jednostka się nie zatrzymywała. W kolejnych częściach było to zepsute tzn. gdy dotarły do czerwonej linii, te po prostu zatrzymały się i dawały się wyrżnąć przez wroga. W Warhammerze naprawili to i działa tak samo, jak w Medieval II.

    Chcesz się czegoś dowiedzieć na temat Warhammer Fantasy, gdy wychodzi Total War: Warhammer, a nie znasz uniwersum? Zajrzyj TUTAJ.
    II Miejsce w turnieju Jesień Średniowiecza IV, uczestnik fazy pucharowej w Mistrzostwach Polski Rome II 1vs1.
    "Braki w Total War'ach to pół biedy. Gorzej, jeśli ktoś uważa taki stan gry za pełną wersję" ~ Arroyo

Strona 231 z 267 PierwszyPierwszy ... 131181221229230231232233241 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •