Strona 8 z 24 PierwszyPierwszy ... 67891018 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 240

Wątek: Medieval Ultra Balanced

  1. #71
    Stolnik Awatar Idill`a (MZ)
    Dołączył
    Jan 2010
    Postów
    1 156
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    60
    Otrzymał 81 podziękowań w 58 postach
    Wiele czynników determinuje zmiany polityczne w trakcie rozgrywki. Jednym z najważniejszych, zupełnie fundamentalnym jest kształt mapy, a co za tym idzie samych prowincji. Być może zrobię pewne korekty, nie ma to jednak większego znaczenia.
    Turcja, Połowcy, Niemcy, Litwa i Wenecja mogę zostać delikatnie wzmocnieni, w tej czy innej formie.

    Edit: Dla przykładu poprawiając kształt dwóch prowincji Wenecji, znacząco poprawiłem położenie i rzeczywiste możliwości tego państwa. W celu szeroko rozumianej optymalizacji zachowania SI, zmieniłem między innymi rodzaje osad na całej mapie.

  2. #72
    Moderatorzy Lokalni Awatar Piter
    Dołączył
    Apr 2011
    Postów
    3 306
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    73
    Otrzymał 179 podziękowań w 145 postach
    Rozrzut dóbr handlowych ich premiuje.


    Czechy były potęgą przez sporą część trwania moda, mieli tereny niemal całej dzisiejszej Austrii, potem Przemyślidzi byli Królami Polski i walczyli o węgierski tron, także ich przewaga nawet nie jest ahistoryczna.

    Gra jest naprawdę satysfakcjonująca, kilkaset tur bez znudzenie za łatwą grą.


    Fajnie by było jakby różnice w ilości straży przybocznej były mniejsze ale to dla mnie mało istotne, po prostu myślę, że takie widoczne wsparcie dla bota psuje czar gry. Może dałoby się to uzależnić od poziomu trudności. Z drugiej strony rozumiem, że ważne jest to, żeby nie można było sobie zrobić armii ze wszystkich swoich lordów i wymiatać tym wszystkie armie bota, więc to ważna i dobra zmiana, też mała straż generalska bota ułatwia nam zabicie generała.



    Fajne jest to, że gdy bot straci dużo armii, to naprawdę czuć, że nie ma wojska, a jak odbierze się mu ważne ekonomicznie miasta to czuć, że zmniejszył się jego potencjał, to dzięki braku skryptów na bonusy pieniężne dla bota, a przy tym gra jest trudna.




    Edit: Można powiedzieć, że zamki utrzymując garnizony drogich jednostek, licząc ich darmowe utrzymanie jako zysk (np. dobrej kawalerii) dają więcej pieniędzy od miast ale czysty zysk też trzeba mieć- czyli miasta, kupcy, fajnie się to równoważy. Zwiększyłbym jeszcze zamkom zyski z rolnictwa i zmniejszył delikatnie niepokoje wynikające z religii.

    Edit2: Świetne jest też to, że rozwijając nasze państwo po tych paruset turach zdarza się, że mamy paru silniejszych sąsiadów, którzy bardziej się rozwinęli, więc dalej jest poziom wyzwania.

    W dodatku różnica miedzy lepszymi i słabszymi jednostkami jest widoczna, w ich kosztach także, więc po wielu turach rozgrywki i tak nas nie stać na większe armie jeśli chcemy mieć jakość konkurującą z botem.



    Edit3: Gra jest epicka, polecam każdemu.
    Ostatnio edytowane przez Piter ; 18-03-2017 o 14:24

  3. #73
    Stolnik Awatar Pyrrus89
    Dołączył
    Sep 2016
    Postów
    879
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    308
    Otrzymał 284 podziękowań w 184 postach
    Grałem tylko troszeczkę kampanię i już mnie Czechy zaatakowały. Pomimo przewagi, chcąc ratować oblężony Wrocław trafiłem na najgorszy teren, jaki mogłem tylko sobie wyobrazić. Od Czechów oddzielała mnie rzeka, a posiłki z miasta w postaci Drwali i oddziału chłopów nadchodziły z drugiego końca mapy. Co komputer wyczyniał łucznikami to poezja: wpierw ostrzelał mnie zza rzeki, a gdy ją przekroczyłem, to wycofał ich na okoliczne wzgórze, z którego mnie masakrował. Od czoła zatrzymał moje siły oddziałem chłopów i jednym formacją tanich włóczni. Ja atakowałem 1x chłopi, 1x tanie włócznie, 1x halabardnicy. Gienkiem próbowałem ubić tych łuczników, ale włączyła się wtedy do walki dotychczas nieaktywna straż nieprzyjacielskiego wodza. Kawał dobrej roboty. Osobiście zmieniłbym tylko system morale, to dla mnie trochę dziwne, że chłopi walczą praktycznie do samego końca niczym jakaś elita.

    Zachowując balans, statystyki i tę samą ilość jednostek, może warto byłoby je pozamieniać na ładniejsze modele z innych modów? Fajnie by było, żeby nacje się od siebie różniły estetycznie, i żeby każda miała w sobie jakiś indywidualny charakter. Dlatego może warto odrzucić surowość Medka, a nie zmieniając nic, co jest genialne w tym modzie, urozmaicić jego stronę wizualną. Myślę, że to stanie się wtedy dzieło genialne, dostarczające rozrywki na bardzo wiele godzin.

    PS Gram obecnie na h/h.

  4. Użytkownicy którzy uznali post Pyrrus89 za przydatny:


  5. #74
    Podkomorzy Awatar Wonsz
    Dołączył
    Jul 2012
    Lokalizacja
    Kattegat
    Postów
    1 718
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    237
    Otrzymał 88 podziękowań w 64 postach
    Potwierdzam, orginalny medek 2 jest już wytarty do granic możliwości, warto byłoby dodać jakieś nowe budynki i jednostki (+ dać inne tekstury do istniejących)
    "Liczko ma gładkie i mowę kwiecistą
    Czarci ten pomiot z naturą nieczystą
    Życzenia Twe spełni zawsze z ochotą
    Da Ci brylanty i srebro i złoto
    Lecz kiedy przyjdzie odebrać swe długi
    Skończą się śmiechy, serdeczność, przysługi
    W pęta Cię weźmie zabierze bogactwo
    Byś cierpiał katusze, aż gwiazdy zgasną"


  6. #75
    Stolnik Awatar Pyrrus89
    Dołączył
    Sep 2016
    Postów
    879
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    308
    Otrzymał 284 podziękowań w 184 postach
    Grając kiedyś w BC z dodatkiem Megasubmoda, wykorzystywałem jeszcze to: http://forum.totalwar.org.pl/showthr...-Gruzji/page23. Jakby Autor tego dzieła zgodził się na użycie swoich pięknych modeli dla Gruzji, Polski oraz Bizancjum to by było coś wspaniałego. Oczywiście zamienilibyście tylko te istniejące jednostki na ładniejsze odpowiedniki, bez ingerencji w mechanikę, statystyki, ani ilość formacji, tak żeby niczego nie zepsuć.. Nie wiem czy to zgadza się z Waszą ideą, ale myślę, że warto o tym porozmawiać.

  7. #76
    Moderatorzy Lokalni Awatar Piter
    Dołączył
    Apr 2011
    Postów
    3 306
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    73
    Otrzymał 179 podziękowań w 145 postach
    Ja tylko AI dostarczyłem i wysunąłem propozycje balansu ekonomicznego dot. ograniczonych przychodów z miast i powolnego rozwoju, moda stworzył Idill'a, ja w tworzenie AI też włożyłem wiele godzin ale dawno temu, tu już dałem to co miałem wcześniej gotowe.

    Co do morale to rzeczywiście jest przesadzone, bo przeważnie mamy dobrych generałów, którzy je zwiększają, przez co większość słabszych, lepszych jednostek walczy niemal do końca, nie ma tu różnicy, że lepsze, bardziej doświadczone walczą dłużej, wszyscy walczą niemal do końca.
    Ostatnio edytowane przez Piter ; 19-03-2017 o 13:20

  8. #77
    Szambelan Awatar Araven
    Dołączył
    Jan 2011
    Postów
    11 948
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    401
    Otrzymał 277 podziękowań w 235 postach
    Cytat Zamieszczone przez Pyrrus89 Zobacz posta
    Grając kiedyś w BC z dodatkiem Megasubmoda, wykorzystywałem jeszcze to: http://forum.totalwar.org.pl/showthr...-Gruzji/page23. Jakby Autor tego dzieła zgodził się na użycie swoich pięknych modeli dla Gruzji, Polski oraz Bizancjum to by było coś wspaniałego. Oczywiście zamienilibyście tylko te istniejące jednostki na ładniejsze odpowiedniki, bez ingerencji w mechanikę, statystyki, ani ilość formacji, tak żeby niczego nie zepsuć.. Nie wiem czy to zgadza się z Waszą ideą, ale myślę, że warto o tym porozmawiać.
    Te jednostki są z Broken, dla Gruzji i Bizancjum. Pytałem swego czasu Wudang Clowna (Ówczesnego Szefa Broken) czy można ich użyć w Bellum. Zgodzili się pod warunkiem podania jakich jednostek używamy i poinformowania że sa z Broken Crescent co uczyniliśmy. Zmiana tekstur wymaga czasu, ale też uważam, ze warto. Jednostki z Medka w wielu przypadkach są dużo gorsze niż te z modów.

  9. #78
    Moderatorzy Lokalni Awatar Piter
    Dołączył
    Apr 2011
    Postów
    3 306
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    73
    Otrzymał 179 podziękowań w 145 postach
    Może jakieś jednostki chłopów, milicji podstawowej nie są super ładne ale mi tam jednostki z medka się podobają, mają swój urok, mam do nich sentyment.

  10. #79
    Stolnik Awatar Pyrrus89
    Dołączył
    Sep 2016
    Postów
    879
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    308
    Otrzymał 284 podziękowań w 184 postach
    Jasne, rzecz gustu. Ale patrząc np. na te cuda, które tworzy użytkownik o nicku HellVard, to ciężko byłoby powstrzymać się przed zachwytem, gdyby udało się wykorzystać niektóre modele wojaków w Waszym modzie. I wcale nie chodzi mi o to, żeby było pierdyliard jednostek (jak to jest w BC, gdzie nadmiar dobroci, dostępnych ponadto od samego początku mocno szkodzi grywalności), lecz zastąpienie obecnych bardzo surowych modeli prawdziwymi dziełami sztuki, tak żeby nic nie zaburzyło balansu gry. Marzy mi się połączenie Waszej wspaniałej mechaniki z tego typu estetyką, która chyba wszystkim przyniosłaby sławę, a i "zagranico" można by się pochwalić.

  11. Użytkownicy którzy uznali post Pyrrus89 za przydatny:


  12. #80
    Moderatorzy Lokalni Awatar Piter
    Dołączył
    Apr 2011
    Postów
    3 306
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    73
    Otrzymał 179 podziękowań w 145 postach
    Cytat Zamieszczone przez Pyrrus89 Zobacz posta
    Jasne, rzecz gustu. Ale patrząc np. na te cuda, które tworzy użytkownik o nicku HellVard, to ciężko byłoby powstrzymać się przed zachwytem, gdyby udało się wykorzystać niektóre modele wojaków w Waszym modzie. I wcale nie chodzi mi o to, żeby było pierdyliard jednostek (jak to jest w BC, gdzie nadmiar dobroci, dostępnych ponadto od samego początku mocno szkodzi grywalności), lecz zastąpienie obecnych bardzo surowych modeli prawdziwymi dziełami sztuki, tak żeby nic nie zaburzyło balansu gry. Marzy mi się połączenie Waszej wspaniałej mechaniki z tego typu estetyką, która chyba wszystkim przyniosłaby sławę, a i "zagranico" można by się pochwalić.

    To już Idill`a i Hellvard muszą o tym się wypowiedzieć.

Strona 8 z 24 PierwszyPierwszy ... 67891018 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •