Strona 312 z 321 PierwszyPierwszy ... 212262302310311312313314 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 3 111 do 3 120 z 3206

Wątek: Dyskusja o grze Total War: Rome II

  1. #3111
    Podstoli Awatar Krwawy_Baron
    Dołączył
    Jul 2014
    Lokalizacja
    Kraków
    Postów
    447
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    65
    Otrzymał 50 podziękowań w 43 postach
    Cytat Zamieszczone przez Il Duce Zobacz posta
    Z okazji tego, że wychodzą pustynne królestwa postanowiłem odkurzyć Rome 2 i zagrać w singla. Spotkało mnie niemiłe zaskoczenie związane z niedawnym FLC - "Power and Politics"...Da się to jakoś usunąć? Kompletnie zniszczyło to rozgrywkę, co chwila wybuchają wojny domowe a utrzymanie lojalności na wyższym poziomie trudności( na bardzo trudnym dostaje się modyfikator -20 do lojalności!) jest po prostu nierealne. Zamierzenia z podziałem państwa na strefy wpływów było ciekawe ale to jak to wyszło w praktyce to zupełnie inna bajka,wojny domowe powinny wybuchać tylko przy wyjątkowo nieudolnym rządzeniu a teraz dzieje się to po prostu non stop, podczas przechodzenia kampanii "Hannibal at the Gates" Rzymem, musiałem zdławić chyba ze trzy secesje a to dość krótki dodatek...

    Edit: Jakby ktoś miał podobne odczucia ten mod powinien pomóc - http://steamcommunity.com/sharedfile...?id=1316022491 . Zastanawiam się tylko czy ktokolwiek z CA testował to FLC przed wciśnięciem go na siłę graczom...
    Ja wręcz przeciwnie, uważam że teraz polityka jest fajna! Znacznie fajniejsza niż wysyłanie generałów z nie-naszej partii do garnizonowych armii i flot. Walczymy nie tylko z wrogimi armiami ale też z wrogami w pałacu, chcącymi wbić nam nóż w plecy.

    Patrzysz na cechy frakcji i starasz się tak grać aby nie dawać frakcjom powodów do niezadowolenia. Do tego co 5 tur kupujesz sobie ich lojalność i nadajesz edykt w prowincji która ich popiera i bunty frakcji masz z głowy. Odkąd gram w Rome'a od nowego patcha to może 2 razy zdarzyły mi się secesje na bardzo trudnym (głównie przez moje lenistwo i niedopilnowanie równowagi w zakładce polityka)

  2. #3112
    Szambelan Awatar Il Duce
    Dołączył
    Jul 2012
    Postów
    7 688
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    163
    Otrzymał 384 podziękowań w 264 postach
    Cytat Zamieszczone przez Krwawy_Baron Zobacz posta

    Patrzysz na cechy frakcji i starasz się tak grać aby nie dawać frakcjom powodów do niezadowolenia. Do tego co 5 tur kupujesz sobie ich lojalność i nadajesz edykt w prowincji która ich popiera i bunty frakcji masz z głowy. Odkąd gram w Rome'a od nowego patcha to może 2 razy zdarzyły mi się secesje na bardzo trudnym (głównie przez moje lenistwo i niedopilnowanie równowagi w zakładce polityka)
    Ja to wiem,problem w tym że tutaj jest bardzo dużo losowości. Czasami wrogie frakcje kontrolują akurat te prowincje,w których nie możesz wydać edyktu bo na przykład dzielisz je z sojusznikami,ich cechy też się tak potrafią ułożyć że zapewnią ogromne minusy do lojalności,poza tym kto to widział żeby jakieś leszcze które mają łącznie 40% wpływów mówiły mi jak mam grać . Najlepsze jest to kiedy jest kilka partii i cechy jednej chwalą Twoje działania to i tak tym drugim się coś nie podoba i zawsze będzie ktoś chętny na małą wojenkę domową w której nie ma żadnych szans,ale co tam,yolo,pójdźmy na suwerena mimo że kontrolujemy 2 prowincje z 20 .Chyba nie o to powinno chodzić...

    Z tego co zauważyłem to sporo na te secesje wpłynęła gra Rzymem bo jego bazowy ustrój zapewnia -10 do lojalności co w połączeniu z poziomem trudności dawało -30 na dzień dobry niezależnie od tego co zrobiłem. Rozumiem,że komuś może się to podobać ale dla mnie przesadzili,zwłaszcza z tym że wystarczy kilka tur aby po jednej wojnie domowej od razu wybuchła następna,powinna być max 1 wojna domowa na rozgrywkę tak jak to było wcześniej a teraz mamy nielimitowane atrakcje i w wypadku gry Rzymem,gdzie jest kilka frakcji,jak zniszczymy jednych którzy nas nie lubią to za chwilę kolejni się zbuntują i tak można się bawić w kółko...
    Keep your friends rich and your enemies rich and wait to find out which is which.

  3. #3113
    Wojski Awatar Xantor
    Dołączył
    Jan 2010
    Postów
    77
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    9
    Otrzymał 6 podziękowań w 6 postach
    wg mnie wystarczyło by usunąć minus za poziom trudności i było by ok

  4. #3114
    Podstoli Awatar Krwawy_Baron
    Dołączył
    Jul 2014
    Lokalizacja
    Kraków
    Postów
    447
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    65
    Otrzymał 50 podziękowań w 43 postach
    No wiecie Panowie, w końcu to bardzo trudny - choć jakość tego "poziomu trudności" (mam na myśli patologiczne ułatwianie gry komputerowi kosztem statystyk frakcji gracza zamiast dobrego AI) to osobna historia.

    Sprawę jeszcze przecież ratuje możliwość awansowania naszych rywali (+2 lojalności za awans jakiejś postaci) i wysyłania ich do administrowania prowincjami. Domyślam się, że zapanowanie nad rozpasanymi frakcjami w środku gry może być bardzo trudne, ale mi się udawało to dbając od początku oraz aktualnie udaje w kampanii Nerwiami. Fakt, że większość frakcji gry to królestwo które nie ma kar do lojalności, ale jestem pewien że nawet u Rzymu i Kartaginy idzie to balansować.

    PS. Eventy o "straszeniu rywali" czy zamachach są mocno powtarzalne, więc jak się je zna, to są dobrym źródłem lojalności frakcji. Na pewno zatrudnianie strażników i odmowa bandytom oferty zastraszania rywali punktuje.

    PS2.
    Cytat Zamieszczone przez Xantor Zobacz posta
    wg mnie wystarczyło by usunąć minus za poziom trudności i było by ok
    Może nie usunąć, ale na pewno trochę zmniejszyć

  5. #3115
    Łowczy Awatar mardar282
    Dołączył
    Feb 2010
    Lokalizacja
    Zabrze
    Postów
    150
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    1
    Otrzymał 7 podziękowań w 5 postach
    Witam, a ja tak z innej beczki nie rozumiem że po 5 latach od dnia wydania Rome 2 nikt z CA nie zwrócił uwagi że w starożytnym Rzymie przy ujściu rzeki Tybr o strony Morza Tyrreńskiego istniał wielki port handlowy w Ostii (Ostia). Był to bardzo ważny port zaopatrujący Rzym między innym w zboże z Egiptu. Bardzo żałuję że nie ma go na mapie kampanii, w ten sposób Rzym miałby 6 miejsc na budowę, zamiast 5 obecnych. Druga sprawa to brak kopalni soli przy Rzymie, który dzięki temu surowcowi , a był wykorzystywany do konserwacji mięsa i sera na duża skalę, zyskał wiele na handlu i rozwoju i był bardzo ważny dla historii miasta. Może to mało istotne ale był by to fajny dodatek dający głębie na mapie kampanii. Mam rozegrane ponad 1400 godzin w TWR2 i mam wielki sentyment do tej części chodź wszyscy wiemy czym była 3.09.2013 roku....

    Ps. Bardzo się cieszę że tyle lat po premierze, pierwszy raz w historii TW jest dalej gra wspierana, a jest jeszcze sporo do naprawy i uzupełnienia pozostało.
    Ostatnio edytowane przez mardar282 ; 05-03-2018 o 11:25

  6. Użytkownicy którzy uznali post mardar282 za przydatny:


  7. #3116
    Szambelan Awatar Il Duce
    Dołączył
    Jul 2012
    Postów
    7 688
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    163
    Otrzymał 384 podziękowań w 264 postach
    Jest i roster Nabatei,powracają falangici ale akurat w wypadku tej nacji da się chyba znaleźć jakieś logiczne wytłumaczenie tego faktu - https://www.totalwar.com/blog/nabatae-roster-reveal. Co do portu w Ostii to mogli dać jeszcze wiele innych unikalnych budowli ale cieszy chociaż to,że doczekaliśmy się pustynnych frakcji i na pierwszy rzut oka są one zrobione naprawdę przyzwoicie.

    Sprawę jeszcze przecież ratuje możliwość awansowania naszych rywali (+2 lojalności za awans jakiejś postaci) i wysyłania ich do administrowania prowincjami. Domyślam się, że zapanowanie nad rozpasanymi frakcjami w środku gry może być bardzo trudne, ale mi się udawało to dbając od początku oraz aktualnie udaje w kampanii Nerwiami. Fakt, że większość frakcji gry to królestwo które nie ma kar do lojalności, ale jestem pewien że nawet u Rzymu i Kartaginy idzie to balansować.

    PS. Eventy o "straszeniu rywali" czy zamachach są mocno powtarzalne, więc jak się je zna, to są dobrym źródłem lojalności frakcji. Na pewno zatrudnianie strażników i odmowa bandytom oferty zastraszania rywali punktuje.
    O bonusie za awans nie wiedziałem, w nierównej walce o utrzymanie lojalności odkryłem za to że wygrywanie bitew przez generałów danej frakcji również daje +2. Problem w tym,że te rozwiązania to chowanie węża na własnej piersi bo są tymczasowe. Eventy z kolei są losowe i również zapewniają jedynie czasowe bonusy, to że się powtarzają ciężko nazwać plusem . Ogólnie to FLC miało potencjał ale zawiodło wykonanie, jedyna dobra zmiana jaką przyniosło to bardziej przejrzyste drzewko awansu agentów i generałów, choć niestety rozwój tradycji armii dalej jest nieczytelny.

    wg mnie wystarczyło by usunąć minus za poziom trudności i było by ok
    Zmniejszenie o połowę już by coś pomogło w tej kwestii. Całkowite usunięcie mogłoby być zbyt radykalne.
    Keep your friends rich and your enemies rich and wait to find out which is which.

  8. #3117
    Konny falangita rakietowy
    Dołączył
    Sep 2009
    Postów
    1 176
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    231
    Otrzymał 168 podziękowań w 115 postach
    Roster Nabatei wygląda obiecująco. Jeżeli nie skopią siły ciosu włócznikom, to może doczekam się wymarzonej frakcji z silną jazdą i włócznikami oraz tanimi strzelcami
    No i regionalni lekcy peltaści też mogą być ciekawi

  9. #3118
    Podstoli Awatar Krwawy_Baron
    Dołączył
    Jul 2014
    Lokalizacja
    Kraków
    Postów
    447
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    65
    Otrzymał 50 podziękowań w 43 postach
    Jak dla mnie minusem tego dodatku i Empire Divided jest pchanie wszędzie rydwanów. Przecież w czasach głównej kampanii Rome'a rydwany wojenne odchodziły do lamusa, najdłużej pozostając w użyciu już tylko u Brytów i w Indiach, nie licząc epizodów z nimi w Poncie i u Seleucydów.

    Cytat Zamieszczone przez Il Duce Zobacz posta
    O bonusie za awans nie wiedziałem, w nierównej walce o utrzymanie lojalności odkryłem za to że wygrywanie bitew przez generałów danej frakcji również daje +2. Problem w tym,że te rozwiązania to chowanie węża na własnej piersi bo są tymczasowe.
    Od tego są ploteczki Fakt, że szerzenie plotek jest tym droższe im postać z wrogiej frakcji ma większe wpływy, ale już mając te 30 regionów (zakładając, że nie masz wojny z całym światem i handlujesz) to mamy taki przychód na turę, że sam Rockefeller mógłby pozazdrościć Jeżeli zaś lider frakcji ma strasznie uciążliwą cechę, wtedy pozostaje posłać go w bitiwe na misję samobójczą (jeżeli dowodzi kawalerią, polecam pozwolić wystrzelać go oszczepnikom) bo morderstwo to jednak -20 do lojalności na kilka tur

  10. #3119
    Wojski
    Dołączył
    Sep 2010
    Postów
    82
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    1
    Otrzymał 9 podziękowań w 8 postach
    Mam takie pytanie. Nie grałem w Rome 2 od listopada. Do tego czasu by uaktywnić encyklopedię i poczytać o jednostkach czy technologiach wystarczyło kliknąć prawym przyciskiem myszy. Teraz to nie działa , jedynie przenosi nas na jakąś stronę internetową gdzie są ogólne zdawkowe informacje. Gdzie są tamte szczegółowe opisy i statystyki?

  11. #3120
    Megas Basileus / Młoda Gwardia Awatar Polemajos
    Dołączył
    Sep 2014
    Lokalizacja
    Za horyzontem
    Postów
    2 470
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    251
    Otrzymał 374 podziękowań w 290 postach
    Lista zmian jutrzejszego patch'a: https://www.totalwar.com/blog/desert...ms-patch-notes

    Do bitew powraca włączany przyciskiem tryb gwardii. Polega on na nierozpoczynaniu przez jednostkę pościgu za wrogiem, który wszedł w zwarcie i zaczął się oddalać.
    Pojawia się też przycisk umożliwiający łączenie dwóch identycznych jednostek o niepełnej liczebności. Do kampanii wkracza zaś nowy surowiec: przyprawy.

    Władczyni Ardiajów - Teuta i przywódczyni Egiptu - Kleopatra VII, będą pełnić w grze swoje role od początku konkretnych kampanii (dla Kleopatry VII Imperator August, dla Teuty - główna rozgrywka). Z FLC o kobietach starożytności związane jest także dodanie dyplomatycznej opcji małżeństw przywódców różnych frakcji, którzy są odmiennej płci.

    W różnych fazach rozgrywek Rome 2 do gry będą wchodzić historyczne królowe. Oto ich listy:

    Główna kampania:

    - Egipt: Berenike III, Kleopatra II, Berenike IV
    - Seleucydzi: Kleopatra Thea, Berenike Phernoforus
    - Epir: Olimpias II
    - Pont: Laodike, Laodike IV
    - Królestwo Kusz: Amanitore, Shanakhdakheto

    Kampania Imperator August:

    - Armenia: Erato
    - Partia: Musa

    Nowy patch zawrze też różne poprawki i nowości, np. dylemat związany z zajęciem Rzymu przez frakcje rzymskie Empire Divided.
    ,,Vae Victis"


  12. Następujących 2 użytkowników podziękowało Polemajos za ten post:


Strona 312 z 321 PierwszyPierwszy ... 212262302310311312313314 ... OstatniOstatni

Podobne wątki

  1. Dyskusja Ogólna
    By Salvo in forum DarthMod Empire
    Odpowiedzi: 307
    Ostatni post / autor: 16-06-2017, 12:50
  2. Dyskusja ogólna
    By buger13 in forum RTR VII
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 13-04-2016, 16:51
  3. Dyskusja ogólna
    By McAbra in forum Napoleonic Total War II
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 23-12-2014, 14:49
  4. Odpowiedzi: 2991
    Ostatni post / autor: 02-09-2013, 22:01

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •