Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Polish Kingdom 2.0 preview



Strony : [1] 2 3

HellVard
22-08-2013, 21:04
Lista frakcji


Księstwo Śląskie

http://i57.tinypic.com/rjmhoh.jpg[/IMG]





Księstwo Opolsko-Raciborskie

http://i57.tinypic.com/v3o9j5.jpg[/IMG]



Księstwo Wielkopolskie

http://i60.tinypic.com/2hxxcol.jpg[/IMG]



Księstwo Pomorskie

http://i62.tinypic.com/qz26gm.jpg[/IMG]


Księstwo Mazowieckie

http://i62.tinypic.com/api79k.jpg[/IMG]



Cesarstwo Niemieckie

Askańczycy

http://i62.tinypic.com/16aa1pc.jpg[/IMG]


Welfowie

http://i59.tinypic.com/2pz0byg.jpg[/IMG]

http://i57.tinypic.com/2eqggfr.jpg


Wittelsbachowie

http://i57.tinypic.com/2cehev9.jpg[/IMG]



Habsburgowie

http://i59.tinypic.com/rhlqo1.jpg[/IMG]


Królestwo Czech

http://i62.tinypic.com/zssuqb.jpg[/IMG]

http://i58.tinypic.com/2qly2wy.jpg



Hanza

http://i61.tinypic.com/14eazjm.jpg[/IMG]



Frakcje włoskie

Państwo Papieskie

http://i58.tinypic.com/28u1opd.jpg[/IMG]



Republika Wenecji

http://i60.tinypic.com/243m4br.jpg[/IMG]
http://i62.tinypic.com/2hhg93o.jpg​



Gwelfowie

http://i57.tinypic.com/20za3h4.jpg[/IMG]
http://i61.tinypic.com/14lu6hy.jpg
http://i60.tinypic.com/302bf2r.jpg



Gibelini

http://i59.tinypic.com/28mmhk0.jpg[/IMG]
http://i57.tinypic.com/f9haup.jpg
http://i61.tinypic.com/23hrlgz.jpg



Frakcje bałkańskie

Królestwo Węgier

http://i62.tinypic.com/ir6oia.jpg[/IMG]
http://i61.tinypic.com/atkmev.jpg
http://i58.tinypic.com/34gv98y.jpg



Królestwo Serbii

http://i57.tinypic.com/aqoep.jpg[/IMG]
http://i60.tinypic.com/210klzn.jpg


Carstwo Bułgarii

http://i59.tinypic.com/119cuhf.jpg[/IMG]
http://i62.tinypic.com/1zn69lw.jpg



Frakcje ruskie

Księstwo Halicko-Wołyńskie

http://i57.tinypic.com/20r8get.jpg[/IMG]
http://i58.tinypic.com/1grh4p.jpg



Nowogród Wielki

http://i61.tinypic.com/34i4uoi.jpg[/IMG]



Frakcje bałtyckie

Zakon Krzyżacki

http://i60.tinypic.com/15y6wya.jpg[/IMG]
http://i57.tinypic.com/dxy58w.jpg


Księstwo Litewskie

http://i57.tinypic.com/2zp2flh.jpg[/IMG]
http://i60.tinypic.com/260x5vt.jpg


Plemiona Pruskie

http://i62.tinypic.com/2vj6c89.jpg
http://i61.tinypic.com/2d91a9y.jpg



Frakcje Skandynawskie

Królestwo Danii

http://i60.tinypic.com/vxg77k.jpg[/IMG]
http://i61.tinypic.com/2zyzi46.jpg

Królestwo Norwegii

http://i62.tinypic.com/5bs18j.jpg[/IMG]


Królestwo Szwecji

http://i61.tinypic.com/axg19s.jpg[/IMG]
http://i58.tinypic.com/2u4ha3o.jpg


Jednostki księstw polskich


Straż grodowa

Milicja Strzelcza

Piechota Kmieca

Czeladź zbrojna

Włodycy

Spieszeni Włodycy

Pocztowi Włodyków

Andrij Marszałek
07-12-2014, 16:01
Był jakiś previev? :)

HellVard
11-12-2014, 18:50
Był, ale jest już mocno nieaktualny, a część linków do screenów wygasła. Mam ostatnio trochę problemów z moim PieCem, konkretnie padła mi karta graficzna i chociaż mogę Medievala włączyć, to tak okrutnie zamula, że ciężko w ogóle przetestować wprowadzane zmiany :) To mocno spowolniło moje prace, ale przed awarią zrobiłem duże postępy i w kolejnym preview będę miał sporo do pokazania ;)

Mackov
29-12-2014, 15:32
Witam czy jest mozliwosc pobrania parcha do wersji 1.05 bo niestety link w temacie archowalnym nie dziala... lub moglby mi ktos wytlumaczyc dlaczego w wersji 1.5 nie moge budowac kosciolow to raz. Dwa nie pojawiaja sie ocje rozbudowania miasta badz twierdzy po uzyskaniu odpowiedniej ilosci populacji tylko krakow moze budowac wieksze mury torun wroclaw praga kijow itp nie maja tych opcji... probowalem kilka razy z usuwaniem i ponownym wklejaniem nic to nie daje prosze o pomoc :) Oczywiscie mam na mysli wersje na podstawke wiem ze jej nie przerabiasz ale dlaczego nie ma podstawowych budynkow ?

HellVard
29-12-2014, 19:53
Przykro mi, raczej nie pobierzesz już znikąd tego patcha, ale już wiem, w czym tkwi problem :) Z ciekawości przejrzałem pliki tej "niespatchowanej" wersji 1.05 na podstawkę i w export_descr_building w wymaganiach Fortecy i Wielkiego Kamiennego Muru jest wpis o chrystianizacji Litwy, której wszak w podstawce nie ma ;) Otwórz ten plik np. notatnikiem i usuń wszystkie wpisy "and event_counter not_pagan_lithuania 1 ", to powinno wystarczyć.

Mackov
29-12-2014, 20:47
A z tymi kosciołami ? bo w calej grze brakuje ksiezy i braknie wkoncu papieza :D

HellVard
29-12-2014, 21:25
To samo, usuń wpisy z eventem o chrystianizacji Litwy ;)

Mackov
29-12-2014, 21:37
Dziekuje bardzo wielki plus odemnie :)

HellVard
18-01-2015, 00:25
W pierwszym poście zamieściłem listę frakcji i nieco screenów mapy, zapraszam do oglądania i dzielenia się opiniami ;)

Wonsz
18-01-2015, 17:07
Oczywiście obecne flagi i poziomy miast ulegną zmianie?

HellVard
18-01-2015, 17:33
Spokojnie, to tylko tymczasowe, Polskie armie nie będą paradowały z islamskim półksiężycem ;) Ani lista frakcji, ani rozkład prowincji nie są jeszcze ostateczne, mapa wymaga jeszcze sporej pracy.

Araven
22-01-2015, 10:20
Obecne Księstwo Śląskie to raczej jako Małopolskie powinno być z racji na Kraków zwłaszcza. Wygląda obiecująco.

Piter
22-01-2015, 14:10
Wygląda miodnie :) Można by pobajerować tak żeby niemieckie księstwa chętniej zawierały między sobą pokój i sojusze niż z innymi oraz analogicznie zrobić z innymi narodami :)


Obecne Księstwo Śląskie to raczej jako Małopolskie powinno być z racji na Kraków zwłaszcza.

Stolica była we Wrocławiu. (chyba)

Rhaegrim
22-01-2015, 14:27
Grywalni Mongołowie byliby ciekawym urozmaiceniem. Muszę przyznać, że szykuje się ciekawy mod.

HellVard
22-01-2015, 15:05
Obecne Księstwo Śląskie to raczej jako Małopolskie powinno być z racji na Kraków zwłaszcza. Wygląda obiecująco.
Henryk Brodaty był księciem śląskim, nazwa "Księstwo Małopolskie" też nie byłaby najlepsza ze względu na silną pozycję Wrocławia. Z Kolei "Państwo Henryków Śląskich" to już współczesny termin, więc także nie pasuje :)


Wygląda miodnie :) Można by pobajerować tak żeby niemieckie księstwa chętniej zawierały między sobą pokój i sojusze niż z innymi oraz analogicznie zrobić z innymi narodami :)


Mam pomysł na skrypt, w którym przywódca jednej z niemieckich frakcji był wybierany na cesarza, kończyłoby to również (oczywiście tylko na jakiś czas) wewnętrzne niemieckie konflikty.

Piter
25-01-2015, 11:41
Henryk Brodaty był księciem śląskim, nazwa "Księstwo Małopolskie" też nie byłaby najlepsza ze względu na silną pozycję Wrocławia. Z Kolei "Państwo Henryków Śląskich" to już współczesny termin, więc także nie pasuje :)



Mam pomysł na skrypt, w którym przywódca jednej z niemieckich frakcji był wybierany na cesarza, kończyłoby to również (oczywiście tylko na jakiś czas) wewnętrzne niemieckie konflikty.
Mogę Ci to ogarnąć, bo już rozkminiłem co mi bugowało system zawieszeń broni w moim AI, teraz takie ustawienie większej solidarności między księstwami niemieckimi, polskimi itd nie będzie dla mnie dużym problem, wtedy takie skrypty nie będą potrzebne.

HellVard
26-01-2015, 06:26
Dzięki wielkie, na pewno skorzystam z pomocy ;) Ale skrypt z wyborem cesarza niemieckiego jest sam w sobie miłym urozmaiceniem, więc nie omieszkam go wstawić :)

HellVard
07-02-2015, 19:15
Małe urozmaicenie mapy strategicznej, klasztory katolickie

http://i61.tinypic.com/11vpkih.jpg



i prawosławne

http://i57.tinypic.com/qoag5j.jpg

dzięki uprzejmości autorów moda Ferrum Aeternum ;) http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?388942-gt-gt-gt-Download-links-for-ferrum-aeternum-0-80-lt-lt-lt

Wonsz
07-02-2015, 23:01
Bardzo ciekawie się zapowiada ;). Udostępnisz może w niedługim czasie jakieś jednostki? :)

HellVard
07-02-2015, 23:09
Na razie mam skompletowane rostery Litwy, Rusi i Krzyżaków, częściowo państw skandynawskich i Prusów, ale od dawna przy tym nie grzebałem, na razie skupiłem się na mapie strategicznej ;)

Wonsz
09-02-2015, 22:02
Bardzo mile widziani są Krzyżacy, jestem ciekaw, czy uchwyciłeś fakt, iż Krzyżacy walczyli głównie z Litwą, gdzie ludzie w ciężkiej płycie i wielką kopią na niewiele się zdadzą ;). Poza tym, Krzyżaków czyli ludzi w rzeczywiście zachodnio europejskim uzbrojeniem było u szczytu potęgi zakonu ok. 600ludzi ;).

HellVard
09-02-2015, 22:18
Masz rację, dlatego w P_K nie będzie masowego rekrutowania krzyżaków, jak w dodatku Teutonic ;) Będą to drogie i nieliczne oddziały, ale jeszcze nie mam całej koncepcji na rekrutację w tej frakcji, więc nie będę póki co zdradzał więcej na ten temat ;)

Andrij Marszałek
09-02-2015, 22:28
No to czekamy. Szykuje się nam świetny mod.

Wonsz
09-02-2015, 22:56
Mam, wymyśliłem to pod prysznicem ( :D ). Większość armii Krzyżackiej pokroju zachodniego polegała na rekrutowaniu gości-rycerzy, lub najemników-rycerzy, na zasadzie propagandy "Walczymy z poganami i fałszywym królem chrześcijaninem". A zatem, mogłyby się pojawiać eventy, których częstość wynikała by z kierunku i siły naszej ekspansji. co do najemników i sposobu ich rekrutacji, wiadomo ;). No i goście nie powinni mieć za dużego kosztu utrzymania, bo ich sposób zarobku, to udział w łupach, jedyne co oferowali im Zakonnicy to dach nad głową, jedzenie picie, no i oczywiście gwarancje rąbania pogan :D.

HellVard
12-02-2015, 17:48
Ciekawy koncept, ale ma pewien mankament, rekrutowanym poprzez skrypt rycerzom nie można by było uzupełnić stanu liczebnego po odniesieniu strat w bitwie. Można by rekrutować ich w krzyżackich zamkach, ale jedynie podczas krucjat, jak Templariuszy w Bellum.

Wonsz
14-02-2015, 23:55
Dobry pomysł ;).

HellVard
04-03-2015, 19:43
Zamieściłem na TWC zaktualizowane screeny z mojego moda, trochę tego jest, więc wybaczcie, ale nie bardzo mam chęć wklejać to wszystko od nowa na naszym forum ;) Obejrzyjcie to sobie tutaj (http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?677777-Polish-Kingdom&p=14316859#post14316859)

Wonsz
05-03-2015, 15:59
Jedyne na co zwróciłbym uwagę, to te góry. Trochę za "wysokie" :D.

HellVard
05-03-2015, 18:01
Nawet trochę bardzo :) Na razie się nad tym zbytnio nie pochylałem, ale muszę sprawdzić, czy nie da się zmniejszyć wysokości gór na całej mapie poprzez modyfikację jakichś wartości w plikach tekstowych, inaczej będę musiał poprawiać to wszystko ręcznie, a zajęłoby to mnóstwo czasu.

preussen6
05-03-2015, 20:24
Obejrzałem, no trzeba przyznać że bardzo ładnie Ci to wychodzi ! Powodzenia !

Danylo Galyckyj
14-03-2015, 13:01
Fajnie by było zobaczyć screeny rosterów :rolleyes:

HellVard
14-03-2015, 17:46
Na razie grzebałem głównie przy mapie, ale przymierzam się do skonstruowania kilku jednostek dla księstw polskich :)

Araven
14-03-2015, 20:54
HellVard myślę, że da radę uzupełniać rycerzy ze skryptu także poza krucjatami, jest komenda w EDB jak umożliwia tylko doszkalanie danej jednostki bez opcji jej rekrutowania retrain. To działa w kilku modach, np. w MOS.

Wonsz
16-03-2015, 19:19
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?640851-Western-Unit-Overhaul-v4-0-%28Jan-26-2015%29 Polecam ściągnąć tekstury z tego submoda. Oczywiście, jeżeli jeszcze nie zrobiłeś jeszcze kwestii jednostek. Wyglądają jak Medieval 3. Ciekawe czy submod obejmuje też Polszę. Muszę sprawdzić ;).

HellVard
16-03-2015, 23:09
Korzystam już w pewnym stopniu z tego submoda, ale będę opierał na nim jednostki chyba tylko frakcji niemieckich i włoskich, nie ma tam szczerze mówiąc nim porywającego dla Polski, ot czerwono-białe warianty tarcz i elementów zbroi :) Tym bardziej, że Polska jest na starcie rozbita na księstwa. Dużo lepiej pasujące do polskich realiów modele i tekstury można znaleźć w Lithuania Mod no i oczywiście w przeróbce polskich jednostek trashing_mad'a ;)

HellVard
01-04-2015, 18:33
Skleciłem jednostkę czeladzi zbrojnej, lekkozbrojnych pieszych kuszników rekrutowanych w zamkach, dostępnych dla wszystkich księstw polskich. Żadnych wariantów kolorystycznych dla poszczególnych księstw nie będzie, bo nawet rycerze dopiero zaczynali się bawić w heraldykę w tym okresie ;) Jak Wam się podobają?

screen

http://i62.tinypic.com/3vok9.jpg


screen2

http://i58.tinypic.com/5jyc1k.jpg

preussen6
01-04-2015, 18:35
Nie wiem jak innym ale mi się bardzo podobają. Czekam z niecierpliwością na inne jednostki !

Wonsz
07-05-2015, 15:08
Jakieś newsy?

HellVard
08-05-2015, 09:00
Na razie nic nowego, dwa tygodnie temu zepsuł mi się komputer, kupiłem już nowy, ale nie wiedzieć czemu nie mogę na nim odpalić medka. Miałem zamiar kontynuować prace nad polskimi jednostkami w miarę moich skromnych możliwości, ale niestety okazało się, że jakaś połowa zaproponowanego przeze mnie w temacie o polskich księstwach rosteru to jeszcze nie początek XIII, a już połowa XIV wieku :) Zwróciłem się na TWC o pomoc do Silesian Noble'a, niestety odmówił. Szukam informacji na własną rękę, ale ze względu na pracę i inne tego typu nieistotne sprawy idzie to dosyć powoli ;)

Wonsz
08-05-2015, 13:32
Biorąc pod uwagę, że gra trwa do 1453, to XIV wieczne jednostki nie są niczym złym. Mnie nie przeszkadza o ile XI wieczni wojowie nie latają w włoskich pełnych płytach :). XIII wiek a XIV wiek to nie jest duża różnica.

HellVard
08-05-2015, 16:06
Chodzi mi o nazewnictwo i typy jednostek. Tacy np. sołtysi zostali zobowiązani do konnej służby wojskowej dopiero za Kazika Wielkiego, trudno też chyba mówić o rycerstwie rodowym, skoro heraldyka nawet na zachodzie Europy była wtedy dopiero w powijakach :) Draby miejskie i milicje cechowe to również najwcześniej koniec XIII wieku.

Wonsz
08-05-2015, 16:17
A czo z tego? :D. Jeżeli na zachodzie robią z nas rusków, to my nie możemy nieco pościemniać? Zwłaszcza że już za Kazika Odnowiciela o wiele bliżej nam wojskowo, kulturowo i architektonicznie było do HRE niż Ruś. Sam Chrobry mówił po Niemiecku :D. Nie jestem za stworzeniem z nas imby, którą w tym czasie nie byliśmy, ale nie jestem też za celowe robienie z Polski jakiegoś ciemnego chłopa, we wszystkim gorszy od tego co Wschodnie i Zachodnie. Robią z nas taką "nieudaną hybrydę", tymczasem byliśmy z zachodem (no, pominąłbym Mazowsze).

JanuszFanatyk
08-05-2015, 16:45
Pozwolicie zacni panowie, że wtrącę się do ciekawej dyskusji :D, historycznie w Polsce przed rycerstwem była drużyna czyli normalnie mówiąc szlachta.Niby dlaczego porównywanie nas do Rosji to robienie z Polski ciemnego chłopa? Średniowieczna Ruś Kijowska to było naprawdę potężne państwo i nowoczesne jak na tamte lata.Czytaliście może o Światoslawie I zdobywcy?
Nawet po podziale na dzielnice w XI wieku nie byli dużo słabsi i dzielnie odpierali ataki tatarów, mongołów oraz krzyżaków.Bolesław I Chrobry potrafił mówić po niemiecku bo to nasi najstarsi wrogowie byli tak samo biegle posługiwał się ruskim bo w tamtych latach języki Polski i Ruski nie wiele się różniły.Nie sądzę by to był wstyd, że nas porównują do wschodu europy przecież to ta sama kultura i ci sami starzy bogowie.

Wonsz
08-05-2015, 17:18
Cóż, wschód zawsze w oczach zachodu to ten "gorszy". Statystki jednostek, ignorancja co do prowincji, tekstury wykonane na odwal się, mała ilość jednostek w modach typu Stainless Steel czy Bellum Crucis stanowią doskonały przykład. A robienie z Polski taką jak już wspomniałem "nieudaną hybrydę" weszło już w krew zachodnim moderom czy też wydawcom. Tymczasem nie powinni byśmy być brani do "wschodniego" kręgu kulturowego no chyba że to czasy Mieszka I, maksymalnie do Kaźka Odnowiciela. Nie mówię że wschód był słaby, tylko że Polska to nie Ruś (czyli wschód) a państwa wschodnie są przez zachód traktowani jak głupie murzyny wiecznie do tyłu a co za tym idzie, my jesteśmy traktowani jak jakieś ciemne chłopy w skórach. Nawet robienie z Krzyżaków "super-duper-zbrojnych" rycerzy zakutych w żelazo, na potężnych koniach również zakutych w żelazo. Tymczasem większość z wojsk Zakonu, zbroiło się na modłę litewską.

JanuszFanatyk
08-05-2015, 17:45
Co tu dużo powiedzieć to świadczy tylko o ignorancji i niewiedzy, ale to nie znaczy że my mamy tak samo robić :D Tam gdzie zaczynała się Polska tam zaczynał się wschód europy od zawsze taki był podział i niema co się z tym kłócić bo bycie wschodem to żaden wstyd a raczej powód do dumy to na ziemiach Polskich były ostatnie powstania pogańskie w XII i w XIII wieku, to nasi ostatni pogańscy korsarze czyli Chąśnicy spalili doszczętnie Szwedzki port w XI wieku gdzie już poganie wymierali jak dinozaury a chrześcijaństwo rosło szybko w siłę, wschód europy to narody najbardziej walecznych ludzi na całym świecie.Z uwagi, że Polska była najbliżej zachodniej cywilizacji to do schyłku XIII wieku przestała u nas funkcjonować drużyna a na jej miejsce weszło rycerstwo na wzór zachodni.
Dziwi mnie to, że skoro uważają albo uważali nas za głupie murzyny odziani w skóry to czemu nigdy żadnemu z tych wielce cywilizowanych zachodnich państw nie udało się podbić tego zacofanego wschodu?
A jak próbowali to kończyło się ich sromotną porażką.

HellVard
08-05-2015, 19:19
Nie chodzi mi bynajmniej o robienie z Polski jakichś zacofanych murzynów ;) W XIII wieku całkowicie przejęliśmy już zachodni styl wojowania i uzbrojenia, problem jest z nazwami jednostek, gdyż chciałbym, aby były chociaż minimalnie zgodne historycznie.

Wonsz
22-05-2015, 23:11
To może chociaż coś z The Last Kingdom? Przeszywanice, gambessony, kolczugi, tam to pierwszorzędna robota :)

MisterDiego27
26-06-2015, 21:37
Wie ktoś kiedy to może wyjść? Nie mam co robić a podstawka z królestwami mi się już znudziła :(

HellVard
26-06-2015, 22:52
Nawet ja tego nie wiem :P Ale na pocieszenie dodam, że ostatnio pracuję nad jednostkami dla polskich księstw i postaram się niedługo wstawić jakieś preview ;)

MisterDiego27
27-06-2015, 00:09
To bardzo fajnie :) To mogę zadać jedno pytanie do tego moda?
Czy dodasz/połączysz podstawkę z teutonicem + więcej prowincji? :D

HellVard
27-06-2015, 01:05
Nie przeglądałeś screenów w pierwszym poście? ;) Mapa jest całkowicie inna, a duża część frakcji nie była nigdy sprezentowana w żadnym innym modzie :)

HellVard
03-07-2015, 11:52
Jednostki księstw polskich


Straż grodowa

Lekkozbrojni włócznicy, ze względu na brak opancerzenia niezbyt przydatni w bitwie w polu

http://i60.tinypic.com/24lmwdl.jpg


Milicja Strzelcza

Milicja złożona z mieszkańców grodu przeszkolonych w używaniu kuszy, całkowity brak opancerzenia robi ich użytecznymi tylko w obronie grodów
http://i60.tinypic.com/343go41.jpg


Piechota Kmieca

Piechota złożona z wolnych chłopów, są pozbawieni pancerza, ale zadają wysokie obrażenia
http://i62.tinypic.com/i6d190.jpg


Czeladź zbrojna

Służba zajmująca się zazwyczaj pilnowaniem taborów, potrafią zadać wrogowi spore straty dzięki kuszom, ale nie należy na nich polegać w walce wręcz.
http://i62.tinypic.com/swftlj.jpg


Panosze

Lekkozbrojna jazda złożona z sołtysów i bogatych kmieci
http://i57.tinypic.com/2n7me0o.jpg


Spieszeni Panosze

http://i57.tinypic.com/1jt17t.jpg


Włodycy

Biedniejsze i średnio zamożne rycerstwo, liczniejsze od Możnych, lecz posiadające mniejsze i słabiej uzbrojone poczty
http://i61.tinypic.com/2it6av9.jpg


Spieszeni Włodycy
http://i57.tinypic.com/23h0oiw.jpg


Pocztowi Włodyków

Lekka jazda przydatna do nękania miotaczy wroga
http://i61.tinypic.com/s172hz.jpg


Spieszeni Pocztowi Włodyków

http://i61.tinypic.com/kcdw6a.jpg


Strzelcy Włodyków

Lekkozbrojni konni kusznicy
http://i60.tinypic.com/29bkops.jpg


Spieszeni Strzelcy Włodyków

http://i59.tinypic.com/30t01gw.jpg



Możni

Najbogatsze rycerstwo, niewielką liczebność nadrabiają wyszkoleniem i najlepszym dostępnym uzbrojeniem
http://i57.tinypic.com/1197215.jpg


Spieszeni Możni

http://i61.tinypic.com/vyn42.jpg



Pocztowi Możnych

Ze względu na lepsze wyposażenie służą jako ciężka jazda
http://i62.tinypic.com/epmcf4.jpg



Spieszeni Pocztowi Możnych

http://i59.tinypic.com/2z5p552.jpg


Strzelcy Możnych

Strzelcy odpowiednio wyekwipowani, by poradzić sobie również w walce wręcz
http://i61.tinypic.com/s3lyrd.jpg


Spieszeni Strzelcy Możnych

http://i58.tinypic.com/x68lx.jpg


Jednostki starałem się zrobić przynajmniej w miarę historycznie, jeżeli macie jakieś zarzuty co do nazewnictwa czy uzbrojenia, to walcie śmiało :) Muszę jeszcze wyjaśnić kilka spraw: Początkowo jednostki te raczej nie będą się różnić w poszczególnych księstwach, jako że nie było jeszcze wtedy systemu heraldycznego w Polsce, a niezbyt podoba mi się znane z podstawki Medievala robienie dwukolorowych oddziałów, w zależności od barw godła. Uzbrojenie Mazowszan również dopiero zaczynało ulegać "rusyfikacji". Większość piechoty to spieszone wersje rycerstwa i ich pocztów, gdyż piechota nie odgrywała wtedy praktycznie żadnej roli, poza oczywiście obleganiem i obroną grodów, do tego spieszone i konne wersje każdej jednostki liczą tyle samo żołnierzy. W pracach korzystałem przede wszystkim z modeli i tekstur Trashing_mad'a, a część tarcz i całe uzbrojenie zaczepne pochodzi z Lithuania Mod, Magyar Mod i Ferrum Aeternum.
Podzielcie się koniecznie swoimi wrażeniami ;)

@edit
No i jak zwykle namieszało się ze spoilerami :P

Wonsz
03-07-2015, 12:05
Te tarcze to tak trochę mi się nie podobają. Pawężki, tarcze migdałowe, okrągłe tak, ale te prostokątne to już nie za bardzo. W dodatku, pamiętajmy, że za chwilę XIVwiek, a tam już nieco się wojska różniły, więc warto by było walnąć jakieś ulepszenia zbroi tak żeby "nadążali za epoką" ;).

HellVard
03-07-2015, 12:18
Okrągłe to już raczej nie ten okres, pawężki pojawiają się nieco później, co do tych prostokątnych nie mam pewności, wziąłem je z polskiego moda Wojny Bałtyckie bodajże, zaczyna się w podobnym okresie, a pracował nad nim Silesian Noble, to uznałem, że będą pasować :) Ulepszenia oczywiście będą, na razie to powiedzmy taki beta-roster ;)

Wonsz
03-07-2015, 12:31
Tarcze mogłyby mieć jakiś herb, mniejsza z historyczną dokładnością, trzeba przyznać, że taki Gryf w wojsku Pomorskim byłby mile widziany ;).

MisterDiego27
03-07-2015, 16:57
Jednostki bardzo ładne ale mało czym się różnią :)
Sporo brązowego, może piechota kmieci niektórzy zbroi nie powinni mieć np. 6o% było by w koszulach jakichś. -ale to tylko moja wizja ;)

HellVard
03-07-2015, 22:19
@Eliminator
Herby będą w ulepszeniach ;)

@MisterDiego27 (http://forum.totalwar.org.pl/member.php?10641-MisterDiego27)
Ale przecież piechota kmieca nie ma żadnych pancerzy :) Wiem, że jest trochę mało różnic między jednostkami, ale w ulepszeniach dojdą choćby hełmy garnczkowe i jaki (narzuty na zbroje z wyszytym herbem) dla Możnych, jednostki Księstwa Mazowieckiego dostaną pawężki i zbroje łuskowe i lamelkowe. Dodatkowo po roku 1250, kiedy lokacje miast nabrały większego tempa, dojdzie kilka nowych jednostek :) Do tego czasu wszystkie milicje będą rekrutowane zarówno w zamkach, jak i miastach, gdyż nie było wtedy jakiegoś rozdziału na różne typy miejscowości, istniały po prostu niewiele się od siebie różniące grody.

Wonsz
03-07-2015, 22:26
Mam nadzieje że jakieś płytówki będą w ulepszeniach :)

HellVard
03-07-2015, 23:00
Jeszcze nie zdecydowałem w jakim okresie będzie się kończył mój mod, nie wiem jeszcze czy dociągnę do czasów pełnej zbroi płytowej, ale pewne elementy płytowe, jak np. płytowe osłony nóg jeźdźców, które poawiły się najwcześniej, na pewno będą :)

preussen6
04-07-2015, 10:21
A myślałeś o tym aby dodać komturię joannitów i templariuszy i możliwość rekrutacji wojsk zakonnych ?

HellVard
04-07-2015, 10:40
W starej wersji była taka możliwość, w tej najprawdopodobniej też będzie :)

Wonsz
04-07-2015, 15:24
Mam jeszcze trochę wątpliwości co do rycerstwa, zawsze mi się wydawało że w Polsce wyglądali tak:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4a/Polish_knights_1228-1333.PNG

MisterDiego27
04-07-2015, 19:11
A czy Husaria będzie miała skrzydełka?? :D
I może rok zakończenia niech będzie 16--, 17--, roku i żeby tam byli np Dragoni, Rajtarzy i muszkieterowie :)

Wonsz
04-07-2015, 19:22
A nie przesadzasz może? :) HellVard robi całą praktycznie modyfikacje sam, raczej na bank nie ma czasu żeby tworzyć coś na miarę Bellum Crucis + Potop TW

MisterDiego27
04-07-2015, 19:28
W sumie też racja ale było by ciekawie :)

HellVard
04-07-2015, 22:16
Nie ma zbytniego sensu robić moda aż tak rozwleczonego w czasie, zaczyna się on w pierwszej połowie XIII wieku, a do czasów Dragonii i Rajtarii zaszło w społeczeństwach, gospodarce i sposobie wojowania tyle zmian, że nie sposób byłoby oddać to w miarę sensownie w grze :) Chyba żeby zrobić to "po łepkach", ale chyba nie o to chodzi, nieprawdaż? ;)
Eliminator nie rozumiem o co Ci chodzi, przecież wszystkie typy zbroi i hełmów z dzieła pana Matejki (poza płytówką z przyłbicą, bo 1232 rok to po prostu zbyt wcześnie na takie cuda) można znaleźć na screenach moich jednostek :)

MisterDiego27
05-07-2015, 12:52
A Będą skrzydełka (kfc)? xD

Wonsz
05-07-2015, 15:35
Były już w poprzedniej wersji, osobiście jestem przeciw w ogóle robieniu husarii, pierwsze chorągwie pojawiły się dopiero w XVIw,a jako osobna formacja powstała dopiero po reformach Batorego. Poza tym skrzydełka zawsze wyglądały dla mnie dziwnie i głupawo, :)

HellVard
05-07-2015, 20:24
Jak chcecie husarię to w Potop albo OiM pograjcie :P Zastanawiam się nad inną nazwą dla Włodyków, gdyż występowali w zasadzie dopiero w XIV wieku i to głównie na Mazowszu oraz w Wielkopolsce. Jaka nazwa pasowałaby do warstwy biedniejszego rycerstwa? Podział na chorągwie ziemskie i rodowe też raczej odpada.

Wonsz
05-07-2015, 20:29
Biedne Rycerstwo? :D

MisterDiego27
05-07-2015, 23:41
Hehe jak to w Polsce.
Szkoda że skrzydeł tak jak ostatnio nie będzie. A mam pytanie jak tam prace nad Modem?

Pan Toranaga
06-07-2015, 07:47
Włodycy to przede wszystkim Małopolska, mniej Mazowsze, a wogole brak w Wielkopolsce. Nazwa , którą mogłbys uzyć dla biedniejszego rycerstwa to PANOSZA , tu masz info o tej warstwie biednych, niepasowanych i pomocniczych rycerzach https://pl.wikipedia.org/wiki/Panosza

HellVard
06-07-2015, 14:20
Masz rację Torang, pomyliłem regiony :) Panoszów już mam, nie oglądałeś screenów? Jako że byli rekrutowani z bogatszych kmieci, zrobiłem z nich pomocniczą jazdę, pozbawioną lanc. Nie wiem, czy ma to jakieś uzasadnienie w źródłach historycznych, chciałem po prostu by jednostki były bardziej różnorodne. Ale powyżej panoszów musieli być chyba jacyś rycerze, którzy byli pasowani, ale niezbyt majętni?

@MisterDiego27 (http://forum.totalwar.org.pl/member.php?10641-MisterDiego27)
Na razie zostawiłem jednostki i dopracowuję mapę ;)

Pan Toranaga
10-07-2015, 08:43
Z tymi Panoszami to nie wiem, czy posiadali lance (kopie?), generalnie byli to ludzie biedniejsi niż normalni rycerze, wiec chyba ich uzbrojenie powinno byc gorsze niz pasowanych. Nie wiem, czy u Ciebie wystepuje -bo dawno nie ogladalem screenów- jednostka taka jak giermek. Mozna byloby zrobic osobna jednostke typu ,,giermek''. Do tego osobna jednostkę typu,, konni łucznicy lub kusznicy'' i osobna jednostka typu ,,konni pachołkowie'' ( w medievalu u Krzyzaków wystepują knechci). Pisze to na podstawie podstawowej jednostki organizacyjnej rycerstwa jaką była kopia https://pl.wikipedia.org/wiki/Kopia_%28rycerstwo%29. Wiadomo, ze kopia to rycerz+giermek+2-3 łucznikow badz kuszników albo konni pachołkowie, w grze to jednak ciezko przedstawic, dlatego trzeba to podzielic na osobne jednostki czyli rycerze, giermkowie, konni kusznicy badz łucznicy albo konni pachołkowie, do tego jeszcze osobno panosze i mozna tez dac tych włodyków.

Wonsz
10-07-2015, 09:11
Giermków mieli tylko najbogatsi rycerze. Giermkowie niczym gorszym się od rycerzy nie różnili.

HellVard
10-07-2015, 15:24
Screeny są tu (http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?8716-Polish-Kingdom-2-0-preview/page6) :) Mam pocztowych i lansjerów i strzelców, żadnych łuczników, bo już od XI wieku kusza zdobywała w Polsce coraz większą popularność, może na Mazowszu jakieś tradycje łucznicze ze względu na kontakty z Rusinami się ostały? Giermkowie to chyba niezbyt powszechna instytucja w XIII-wiecznej Polsce, o ile w ogóle wtedy występowała ;) Zamieściłem screeny tych jednostek również na TWC, nazwę "Włodycy" zmieniając po prostu na "Knights" czyli rycerze, Możni to oczywiście the Nobles.

Wonsz
10-07-2015, 15:35
Byli, ale jak mówiłem tylko najbogatsi mogli sobie na nich pozwolić. Byli to w zasadzie "pocztowi stanu rycerskiego" opancerzeni jak rycerz, zachowujący się jak rycerz, ale nie będący rycerzem (można by rzec, że giermkowie terminowali u tych bogatych rycerzy, właśnie żeby zostać rycerzem)

MisterDiego27
10-07-2015, 20:00
To może ja zmienię temat i dam 2 pytania.
Czemu Król. Czeskie ma flagę Francji i czy mógł byś flagę Litwie zmienić?

HellVard
10-07-2015, 20:19
A czemu tylko Litwie? ;) Na razie prawie wszystkie państwa mają niewłaściwe flagi, (a te które mają odpowiednie, jak np. Zakon Krzyżacki i Państwo Papieskie też będą miały nowe) ale wkrótce zabiorę się za wprowadzenie wszystkich flag i symboli frakcji. Sam zbyt dobrym grafikiem nie jestem, na szczęście nasz rodak z TWC T&D zgodził się mi pomóc i przygotował odpowiednie grafiki :)

MisterDiego27
11-07-2015, 01:20
No tak szczerze to moja rodzina jest w korzeniach z Litwy i to dla mnie taka 2 ojczyzna. Więc może temu ;)

HellVard
14-07-2015, 17:03
Jako że akcja modyfikacji dzieje się nie tylko w Polsce, ale i daleko poza jej granicami, stwierdziłem, że należałoby zmienić jej nazwę. Macie może jakieś sugestie? ;) Proszę o poważne propozycje, bez żadnych "heheszków" :P

PanzerKampfWagen
14-07-2015, 17:35
Baltic Wars np.

HellVard
14-07-2015, 17:55
Jeśli się nie mylę, jest już mod o takiej nazwie. Zresztą Bałtyckie Wojny średnio się mają do Italii czy Bułgarii ;) Raczej trudno jako tako sprecyzować obszar ujęty w moim modzie, bo niby większość to Europa Środkowa, no ale są też północne Włochy i część Skandynawii. Chyba lepszy byłby tytuł nieodnoszący się do żadnego konkretnego terenu? Co do ram czasowych, mod zaczyna się w 1232 roku, kończyć będzie się prawdopodobnie pod koniec XIV wieku.

Lwie Serce
14-07-2015, 18:06
Age of knighthood? Czas akcji moda to rozkwit średniowiecza, a cóż jest lepszym symbolem tego okresu od rycerstwa? ;)

PanzerKampfWagen
14-07-2015, 18:09
Wzorowałem się na tym, że jednak większa część rozgrywki będzie się odbywała w basenie Bałtyku :P

Może Land Under War? Restless Times? Age of Realms?

HellVard
14-07-2015, 18:40
Coraz lepiej Wam idzie panowie, dawajcie dalej ;)

sadam86
14-07-2015, 18:53
A mari ad mare (od morza do morza), czyli od Bałtyku po Śródziemne

Wonsz
14-07-2015, 20:19
Jestem za!

HellVard
14-07-2015, 20:37
Nieźle sadam, całkiem nieźle :) Ale jeszcze się wstrzymam z ostateczną decyzją, jak jeszcze na coś wpadniecie, to walcie śmiało.

Wonsz
14-07-2015, 20:39
Całkiem całkiem (#LambertFace). Może "Time of Faith"?

HellVard
15-07-2015, 09:40
Mała ciekawostka: Po wrzuceniu w translator Googla'a nazwy zaproponowanej przez sadama i ustawieniu na automatyczne wykrycie języka program stwierdził, iż owe zdanie pochodzi nie z łaciny, a z języka rumuńskiego i przetłumaczone na polski brzmi: Wspaniałe, wielkie reklamy :D

MisterDiego27
16-07-2015, 20:41
Trochę głupie pytanie ale będziesz szedł trochę (nie wiem jak to napisać) jednostki wymyślone?

HellVard
16-07-2015, 21:00
A mógłbyś to trochę bardziej normalnie napisać? Bo nie mam pojęcia o czym mówisz :)

MisterDiego27
16-07-2015, 21:29
No czyli trochę A-historycznie czyli np. dla państw bałtyku i europy wschodniej jednostkę Wielcy Łowczy, dla zachodu np. pancernych kuszników.
-Coś żeby umilić granie innymi państwami.

HellVard
16-07-2015, 21:48
Moim celem jest właśnie w miarę historyczne ukazanie armii tamtych czasów :) Nie będę tworzył żadnych zmyślonych jednostek, ale armie będą zróżnicowane, o to się nie martw ;) Będzie można rekrutować jednostki regionalne i rycerstwo innych państw, oczywiście po skonstruowaniu odpowiednich budynków, które będą symulować nadawanie lenn, przywilejów, itd.

MisterDiego27
17-07-2015, 01:23
Aha to nawet też fajnie, ale skąd możesz na przykład wiedzieć jakie jednostki mieli państwa mniej ważna w historii, typu właśnie Litwa ;)

HellVard
17-07-2015, 08:54
Akurat o Litwę martwić się nie musimy, mają przecież bardzo dobry roster w Lithuania Mod ;)

MisterDiego27
17-07-2015, 16:36
Naprawdę? :O ale ogólnie gdybyś chciał dodać jakieś kraje tylko nie wiem jaki przykład dać. To byś wymyślał?

HellVard
17-07-2015, 19:27
Krajów żadnych już nie będę dodawał, wyczerpałem limit 31 frakcji ;)

MisterDiego27
17-07-2015, 19:50
Aha to jest jakiś limit? ;D
A na przykład jednostki najemników?

preussen6
17-07-2015, 20:10
Na jednostki chyba też jest limit.

Wonsz
17-07-2015, 20:12
Tak jest, dokładnie to 500.

HellVard
17-07-2015, 21:25
Najemnicy będą, oczywiście w zależności od tego gdzie i kiedy występowali. Limitu jednostek na szczęście jeszcze nie wykorzystałem ;)

MisterDiego27
18-07-2015, 13:45
A czy byś dodał do najemników taką lub podobną jednostkę?

http://www.heroes7.acidcave.net/tomb/mmh7_master_hunter_a.jpg

Albo

http://www.heroes7.acidcave.net/tomb/mmh7_hunter_a.jpg

Trochę śmiesznie ale spodobały mi się i może by dało się takie zrobić i/lub przerobić na bardziej europejski xD

Wonsz
18-07-2015, 15:01
Jeśli chcesz tego typu jednostek, to zagraj w Third Age, czy też Call of Warhammer. Mody większe i przede wszystkim z tematyką fantasy.

HellVard
18-07-2015, 15:51
Diego czyś Ty do reszty zwariował? :D Może jeszcze Uruk-Hai dodam i Kosmicznych Marines? ;)

Wonsz
18-07-2015, 16:32
Wolałbym husarie na Niedźwiedziach ;). Ale dość już o tym, ciekaw jestem jak to będzie z statystykami? Jaki jest ogólny zamysł?

HellVard
18-07-2015, 16:34
Co dokładnie masz na myśli?

Wonsz
18-07-2015, 17:40
Siłę kuszników, łuczników, kawalerii, piechoty, formacje, ilość punktów obrony i ataku, morale, straty, jak duża jest różnica między słabymi a dobrymi jednostkami, no i ilość jednostek w oddziale

MisterDiego27
18-07-2015, 17:45
Za duże mody. :D
A może dodasz Janczarów na Jaszczurach xD

sadam86
18-07-2015, 17:47
MisterDiego27 skończ ze spamem, mod ma oddawać realia i wrzucanie dobrych pomysłów popieram, ale jakieś "dziwne" potraktuję na przyszłość jako spam

MisterDiego27
18-07-2015, 18:53
To teraz na serio. Z nudów zrobiłem... szkic? Jednostki (może zdjęcia będą na dole ;D) Może się spodobają autorowi moda. I tak wiem że nie umiem rysować. (sory za spam)
Ogólne statystyki prezentują się tak:
Żołnierze = 60
Atak = 8 lub 10 ;)
Premia Szarży = 2

Łączna Obrona = 18
Pancerz = 6
Wprawa w Obronie =4
Tarcza = 10

PREMIA DO WALKI W OTWARTYM TERENIE
PREMIA DO OBRONY PRZECIWKO ŁUCZNIKOM.

1058
1060
1059

HellVard
18-07-2015, 18:59
Co do liczebności, to mam zamiar wprowadzić pewne zróżnicowanie regionalne, frakcje polskie czy niemieckie będą miały liczniejsze oddziały jazdy niż Prusowie czy Skandynawowie, ale oni z kolei będą mieć większe oddziały piechoty. Do tego jak już wspominałem przy preview jednostek polskich, zarówno piesze jak i konne jednostki rycerstwa będą liczyć po tyle samo wojaków. Rycerstwo, nawet te nieco biedniejsze, będzie miało o wiele większą wartość bojową niż milicje czy najemnicy, ale ich utrzymanie będzie znacznie droższe, co chyba nie jest jakimś bardzo innowacyjnym pomysłem ;) Oczywiście postaram się zachować jakiś balans, żeby nie było znanego z podstawki Medievala2 rozjeżdżania wroga jazdą i łapania setek jeńców :) A raczej postara się o to ktoś inny - muszę znaleźć jakiegoś speca od balansowania statystyk jednostek, bo to trochę skomplikowana kwestia, a ja i bez tego mam masę roboty.

@MDiego
I tak rysujesz lepiej ode mnie :) Doceniam starania, ale chyba jednak poszukam inspiracji w ikonografii i innych źródłach historycznych ;)

MisterDiego27
18-07-2015, 19:03
Ale ładnie narysowałem? xD
Zapomniałem dopisać że Krzyż ma symbolizować Krucjatę przez to ta jednostką tylko podczas niej mogła by być rekrutowana. Jako taki ala najemnik. ;)

@HellVard
Szkoda :D

Lwie Serce
18-07-2015, 19:09
Ja bym mógł się zająć statystykami jednostek jak chcesz. Grałeś może w moda MXL albo Bellum Crucis ze statystykami KAM-a? Tam według mnie jest ideał, bym się zapewne wzorował. Tylko musiałbyś mi dać pewne wytyczne (jeśli oczekujesz wprowadzenia jakichś rozwiązań, a jeśli pozostawisz wolną rękę... Ok ;)).

HellVard
18-07-2015, 19:24
Dzięki za propozycję Lwie :) Z pewnością z niej skorzystam, ale jeszcze nie teraz. Nie ma sensu brać się za balansowanie statystyk, dopóki nie ma się kompletnej listy jednostek :)

MisterDiego27
21-07-2015, 14:27
A jak będzie wyglądało Cesarstwo Rzymskie?

HellVard
21-07-2015, 14:28
Nie widziałeś listy frakcji na pierwszej stronie? Podzielone na kilka rodów + Hanza ;)

MisterDiego27
21-07-2015, 15:31
Widziałem tylko jak to dokładnie będzie wyglądało? Będzie jakiś jedno miastowy cesarz Habsburg a reszta to będą jego wasale?? :D

HellVard
21-07-2015, 15:36
Habsburg to był wtedy jeszcze mały pikuś :P Planuję skrypt, który będzie symulował wybór cesarza spośród frakcji niemieckich wyłączeniem Hanzy.

Wonsz
21-07-2015, 16:01
Statystyki w BC są kiepskie w mojej ocenie. Jednostki za szybko panikują. Najlepiej jest tam rzucić do boju całą armię i czekać aż ich połamiemy (czyli z 20 sekund?).

MisterDiego27
21-07-2015, 16:03
Ciekawi mnie jak to będzie wyglądać ;D A planujesz skrypt z dołączeniem do HRE?

HellVard
21-07-2015, 16:14
Z dołączeniem kogo?

MisterDiego27
21-07-2015, 16:20
Ogólnie :) Powiedzmy grać Hanzą czy jakimś księstwem Polskim to była by możliwość dołączenia lub zostania takim Elektorem?

HellVard
21-07-2015, 16:25
Hanza to organizacja kupiecka, a elektorem mógł chyba tylko szlachcic zostać, co do Polski to można ewentualnie o Księstwie Śląskim pomyśleć. I byłbym zapomniał, Królestwo Czeskie również należało wtedy do Cesarstwa, a więc i stamtąd będą wybierani cesarze ;)

preussen6
21-07-2015, 16:32
Pomorze też powinno mieć możliwość dołączenia do HRE.

Lwie Serce
21-07-2015, 16:47
Statystyki w BC są kiepskie w mojej ocenie. Jednostki za szybko panikują. Najlepiej jest tam rzucić do boju całą armię i czekać aż ich połamiemy (czyli z 20 sekund?).

Piszesz o statystykach KAM-a? Tam jest bardzo dobrze oddane, owszem, natarcie całej armii to potęga i można nią złamać wroga całkowicie ale to jest realistyczne bardzo. Tyle, że rzuceniem do boju całej armii narażamy się na zmasakrowanie naszej piechoty przez wrogą kawalerię. I włócznicy nie pomogą, oni mają szansę przetrzymać szarże tylko formując mur włóczni co mi się bardzo podoba. W mojej ocenie nikt tak dobrze nie odwzorował średniowiecznych bitew na silniku Medievala jak KAM. I często starcia trwają dość długo, kluczem jest złamanie morale i przypuszczanie piorunujących w skutkach szarż. :cool: Jak nie ma okazji żeby morale przeciwnikowi złamać to trzeba się wdać w długą walkę.

Mniej więcej takie coś mógłbym wprowadzić do moda HellVarda, ale to już od niego zależy czy by chciał coś w tym rodzaju czy inaczej.

MisterDiego27
21-07-2015, 17:04
To mam jeszcze jedno pytanie Mod będzie obsługiwany przez podstawkę czy któryś z dodatków Królestwa? Bo jeżeli na podstawkę to prawdopodobnie będą problemy (przynajmniej u mnie) z bitwami ;/

HellVard
21-07-2015, 17:04
A tak, zapomniałem o Pomorzu :) KAM sam mi kiedyś proponował wprowadzenie swojego systemu, no ale niestety zniknął. Bardzo by mi on odpowiadał, ale jak już mówiłem, zabierzemy się za to dopiero gdy będę miał kompletną listę jednostek ;)

@MDiego
Mod jest pod Kongdoms, rzecz jasna :)

MisterDiego27
21-07-2015, 17:11
Uff to bardzo fajnie :) Ponieważ wcześniejsza wersja tej modyfikacji działała mi normalnie na teutonicku ale na podstawce bitew nie można rozgrywać ponieważ wyskakuje błąd "Medieval 2 napotka" :P

preussen6
21-07-2015, 19:35
Mody pod Kingdomsa to od paru lat standard. Tak przy okazji jakie masz plany na rooster Pomorza ?

HellVard
21-07-2015, 19:48
Przecież zamieszczałem niedawno screeny z jednostkami księstw polskich :) Pomorze chyba się jakoś od innych nie wyróżniało, może poza szybszym przejmowaniem nowinek z zachodu, tak jak Śląsk. Na razie te jednostki są wspólne dla wszystkich księstw, ale będę musiał stworzyć kilka nowych, mających takie same nazewnictwo, ale wykorzystujących inne modele, by oddać różnice regionalne. Wszystko może się jeszcze zmienić, jeśli macie jakieś sugestie co do tego jakie powinno być nazewnictwo czy typy jednostek, to się nie krępujcie :)

MisterDiego27
21-07-2015, 23:17
Ale Pomorzanie to chyba nie byli Polakami :D ale byli Słowianami. (Przynajmniej tak słyszałem ;) )

EDIT: Tak apropo żeby nie pisać kolejnego posta. Czy da się zmienić jakoś odtwarzacz moda w M2TW? Chodzi mi żeby modyfikacja zamiast otwierać się na podstawce, otwierała się na kingdoms. Wie może ktoś czy tak się da?

HellVard
22-07-2015, 18:16
Tak po prawdzie to chyba nigdzie nie istniało wtedy pojęcie "naród" jako takie :) A na pewno poczucie przynależności do takowego było znacznie mniejsze, niż dzisiaj.

@MDiego
Wszystko się da, ale trzeba zrobić osobny folder w katalogu "mods"stworzyć nowe pliki .cfg i .bat, pewnie będie też brakowało kilku plików. Najłatwiej chyba byłoby ściągnąć BareGeomoda i wkleić do jego folderu zawartość tej modyfikacji.


Jeszcze apropo tej nowej nazwy co myślicie o "Heart of Europe" (Serce Europy)? Tak mi wpadło do głowy podczas przeglądania mapy ;) Trochę trudno znaleźć coś, co by np. łączyło wszystkie frakcje, trudno te sprecyzować zasięg terytorialny mapy.

sadam86
22-07-2015, 18:25
"Serce Europy" mi osobiście w Średniowieczu kojarzy się z Papiestwem. Może "Na przecięciu szlaków" język dowolny:D

HellVard
22-07-2015, 21:13
Też niezłe. Przypadkowo odkryłem, że jednak mam jeszcze jeden wolny slot frakcji :) Może macie jakieś propozycje, jakie państwo należałoby umieścić w moim modzie?

MisterDiego27
22-07-2015, 21:44
Ale ,,Serce Europy" to jest taka książka o Rzeczpospolitej ;) więc jest to wg. mnie ładna nazwa.

http://lubimyczytac.pl/ksiazka/231766/serce-europy

A to co napisałeś u góry kompletnie nie pojmuję :D

A państwo to może (jeśli nie ma) Moskwę albo Nowogród. Wiekowo by się chyba zgadzało.

HellVard
22-07-2015, 22:02
Moskwa miała wtedy niewielkie znaczenie, a Nowogród jest.

MisterDiego27
22-07-2015, 22:16
A np. Chanat Krymski? Chociaż ono chyba powstało po Złotej Ordzie. A mógł byś wypisać jakie są już państwa? (Tak wiem że na 1 str. jest rozpiska ale chyba nie cała)

HellVard
22-07-2015, 22:19
Jest cała :P

MisterDiego27
22-07-2015, 22:21
No to może Zakon kawalerów mieczowych :D

EDIT: Albo jakieś małe państewko Ukraińskie lub Białoruskie (oczywiście nie pod tymi nazwami dzisiejszymi ;))

HellVard
22-07-2015, 23:02
Kawalerowie byli już w tym okresie pod kontrolą Krzyżaków, na terenach Ukrainy jest Ruś Halicko-Wołyńska, a tereny Białorusi były w większości zajęte przez Litwę.

MisterDiego27
22-07-2015, 23:36
Aha to sam nie wiem. Patrzyłem na mapkę zakonniku na 1 stronie i tam było pusto. A tak jak wcześniej napisałem Chanat krymski?

PanzerKampfWagen
23-07-2015, 15:06
Czy Księstwo Zety łapie się czasowo? Jak nie to może Królestwo Chorwacji?

HellVard
23-07-2015, 17:21
Ciekawy pomysł, ale w razie wprowadzenia którejś z tych frakcji musiałbym stworzyć przynajmniej ze dwie prowincje w tym regionie, bo trochę tam pustawo ;) No ale w sumie z nową frakcją czy bez i tak przydałoby się tam jakąś prowincję jeszcze wstawić. Zastanawiałem się nad Księstwem Krakowskim, nie byłoby dostępne dla gracza, bo w 1232 roku (start kampanii) było ono zajęte przez Henryków Śląskich, ale mogłoby istnieć jako tzw. re-emergent faction, czyli mogłoby się pojawić na mapie po spełnieniu określonych warunków, np. gdyby Kraków przez x tur należał do buntowników.
I jeszcze jedna sprawa w związku z tymi buntownikami, znudził mi się ten najczęściej występujący symbol w postaci skrzyżowanych mieczy i szukam inspiracji dla czegoś nowego, może jakaś przekreślona korona czy coś w ten deseń? Co myślicie?

sadam86
23-07-2015, 17:29
Albo szubienica może

preussen6
23-07-2015, 17:46
Trupia czaszka, piszczele.

HellVard
23-07-2015, 17:48
To mają być buntownicy, nie piraci z Karaibów :)

Wonsz
23-07-2015, 20:22
Szachownica, szaro-biała, sama zaś frakcja mogłaby się nazywać "Mniejsze państewka"

HellVard
23-07-2015, 21:05
Symbol ciekawy, nazwa mniej, myślałem raczej o czymś w stylu Niezależne/Suwerenne Księstwa/Dominia.

Wonsz
23-07-2015, 21:10
Jakby co, mogę pomóc przy Soundtracku :). Wiele kawałków z W3 idealnie się wpasowują. No i stare Polskie pieśni, OST z filmów pokroju "stara baśń", "kingdom of heaven" ;)

HellVard
23-07-2015, 21:13
Dzięki, jak przyjdzie czas na soundtrack to się odezwę ;)

A oto symbole frakcji, przygotowane przez naszego rodaka Turumbar&Death:

http://i61.tinypic.com/29fa3wn.jpg

PanzerKampfWagen
23-07-2015, 21:56
Na pewno nie może zabraknąć Bogurodzicy :P

Zresztą fajne byłoby dodanie różnych soundtracków do różnych kultur, u Włochów włoskie pieśni, u Skandynawów skandynawskie etc.

HellVard
23-07-2015, 21:59
Pewnie że nie ;) Może mały konkurs? Kto potrafi rozpoznać do której frakcji należy każdy symbol? Zaczynamy od górnego rzędu :)

preussen6
23-07-2015, 23:09
Serbia. Księstwo Halicko-Wołyńskie, Księstwo Opolsko-Raciborskie, Hanza,Wielkopolska ?, Wittelsbachowie, Raguza, Papież, Bułgaria, Pomorze

dół Śląsk, Krzyżacy, Litwa, Dania, Nowogród, Welfowie, Norwegia, coś nie znam, Złota Orda, Askańczycy, Czechy, Habsburgowie, Wenecja, jacyś Niemcy, 2 x Włosi, Prusowie

HellVard
23-07-2015, 23:23
Poza tymi co nie znałeś 3 pomyłki ;) Czekamy na kolejnych zawodników :)

MisterDiego27
25-07-2015, 13:49
A co Śląsk taki ogromny? ;D

HellVard
25-07-2015, 16:22
A nie zauważył waść, że mapa z menu kampanii różni się od tej przedstawionej w preview? ;) Zostało jeszcze sporo do zrobienia w menu, właściwie wszystko poza tymi symbolami.

preussen6
25-07-2015, 16:23
jak się nikt w konkursie nie zgłosił, to wygrałem go ?

Wonsz
25-07-2015, 16:33
Jeśli jest rzecz, którą ubóstwiam w nowszych total warach, to są to technologie (chyba najlepszy aspekt Empire, wymienianie się nimi). Czy są szanse na skrypt taki jak w BC? Na uczonych, wykradanie technologii, wynajdowanie ich?

HellVard
25-07-2015, 18:22
@eliminator
Myślałem o czymś takim, ale nie jest to priorytet.

@preussen
Nie bądź taki prędki, może ktoś jeszcze się zgłosi ;)

Wciąż zastanawiam się nad tym symbolem dla buntowników, może złamane berło lub pęknięta korona? Czaszka w koronie?

sadam86
26-07-2015, 08:22
Może płonący zamek lub inny symbol władzy, przeważnie bunty to właśnie czas pożogi i zniszczenia.

Edit: może typowa dla buntującego się chłopstwa broń czyli widły i cep zamiast mieczy

MisterDiego27
26-07-2015, 18:30
A może od razu sierp i młot hehe :D

Wg. mnie to co Vard napisał czyli czaszka w koronie była by ciekawa. ;)

MisterDiego27
27-07-2015, 21:15
Jeśli mogę się zapytać. To ile już % tak na oko zrobionego moda? :)

Grost
28-07-2015, 11:08
A może od razu sierp i młot hehe :D
Wg. mnie to co Vard napisał czyli czaszka w koronie była by ciekawa. ;)

Czaszka tak, ale raczej bez korony. Bunty z reguły były przeciwko władzy, a korona tę władzę symbolizuje.

MisterDiego27
28-07-2015, 11:47
A na przykład Czaszka w koronie, z której wychodzi żmija. ;D

HellVard
28-07-2015, 14:09
Czaszka tak, ale raczej bez korony. Bunty z reguły były przeciwko władzy, a korona tę władzę symbolizuje.

Właśnie o to chodzi, czaszka w koronie, czyli śmierć władzy królewskiej ;)

@MDiego
Trudno powiedzieć w ilu procentach jest ukończona całość. Np. jednostki i mapa w około 80%, ale skrypty i system rekrutacji są właściwie nie ruszone.

MisterDiego27
28-07-2015, 15:28
Czyli jeszcze będzie trzeba poczekać :/

Wonsz
28-07-2015, 15:34
jakby co, już zaczynam gromadzić materiały na soundtrack ;)

preussen6
03-09-2015, 19:13
To jak wygrałem ;_; ?

HellVard
05-09-2015, 00:30
Nikt inny się nie zgłosił, więc tak, możesz się uważać za zwycięzcę ;)

HellVard
08-09-2015, 19:50
Mam zagwozdkę. Myślę nad nowym system rekrutacji (i nie tylko, chodzi też np. o rozwój miast) w celu stworzenia go, muszę podzielić wszystkie frakcje w grze na maksymalnie 10 grup, podział musi być narodowościowy, kulturowy, bądź etniczny. Zacząłem od takiego podziału:
-Polacy
-Niemcy (wszystkie niemieckie frakcje łącznie z Krzyżakami)
-Skandynawowie
-Włosi
-Rusini
-Bałtowie
-Tatarzy

I w tym miejscu pojawia się problem, bo gdzie przydzielić Węgry, Serbię i Bułgarię? Dwa ostatnie można w sumie dać do jednej grupy (jak ją nazwać?), bo jedni i drudzy to Słowianie i wyznają jedną wiarę, ale co z Węgrami? Tworzyć dla nich osobną kategorię? Trochę mi to popsuje plany, bo chciałem stworzyć jeszcze grupy dla Żydów i buntowników (ci ostatni żadną narodowością oczywiście nie są, ale taka grupa jest mi potrzebna). Nijak mi Ci Węgrzy nie pasują, ani to Słowianie, ani nie mieszkają na Bałkanach. Jakieś sugestie? :)

sadam86
08-09-2015, 19:52
Serbia i Bułgaria jako Słowianie Południowi, z tymi Węgrami to rzeczywiście problem.

Draken
09-09-2015, 00:00
Węgrów wrzuć do jednego worka z Mongołami, ale jak możesz daj warunek, że trzeba posiadać jakieś miasto, żeby tą jednostkę rekrutować.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Grost
09-09-2015, 07:13
Ja bym wrzucił Węgrów, Serbów i Bułgarów do jednego worka.

P.S. Z trochę innej beczki.
Proszę, nie róbcie dla Polski jednostki z halabardami. Halabarda dotarła do Polski dopiero w XV/XVI w. (gdzieś czytałem, że wraz z Boną). U nas i na Wschodzie popularna broń drzewcowa to były berdysze (m.in. oczywiście).

Draken
09-09-2015, 07:48
Ja bym wrzucił Węgrów, Serbów i Bułgarów do jednego worka.

P.S. Z trochę innej beczki.
Proszę, nie róbcie dla Polski jednostki z halabardami. Halabarda dotarła do Polski dopiero w XV/XVI w. (gdzieś czytałem, że wraz z Boną). U nas i na Wschodzie popularna broń drzewcowa to były berdysze (m.in. oczywiście).
Lepiej wrzucić Węgrów do worka z Mongołami, bliżej im stylem walki niż Bułgarom

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

HellVard
09-09-2015, 14:28
Spokojnie Grost, żadnych halabard nie będzie w Polsce ;) Jeśli Węgrzy mieliby być z Bułgarami i Serbami, to jak nazwać taką grupę? Tak samo w przypadku połączenia Węgrów i Mongołów. Ale czy w XIII wieku Węgrzy nie przeszli już na bardziej zachodni styl wojowania?

Grost
09-09-2015, 15:02
Zdaje się jeszcze nie. Zdarzało im się robić podjazdy na HRE

Draken
09-09-2015, 15:08
A gdyby zrobić grupę przejściową? Czyli grupę, która nie jest do końca zachodnia, ale też nie jest wschodnia?

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

HellVard
09-09-2015, 15:34
To znaczy? Jak miałaby się nazywać?

Grost
09-09-2015, 15:39
Chyba, że zrezygnować z Żydów i zrobić grupę tylko dla Węgier, tak jak dla Polski.

HellVard
09-09-2015, 18:43
No niby mógłbym, ale chciałem zaznaczyć ich obecność na naszych i nie tylko, ziemiach.

Wonsz
09-09-2015, 21:53
Z tego co wiem, to ważni zaczęli być u nas dopiero za Kazika Wielkiego. Co do Węgrów, to zarówno Polska tak jak i Węgry przeszli na zachodni tryb wojowania ( walki z mongołami, Legnica, itd... pokazały to).

HellVard
11-09-2015, 17:25
Owszem, ale jednak Węgrzy i Polacy to w XIII wieku jeszcze raczej odmienne kultury. Hm, chyba będę musiał zrobić taki podział:
Polacy
Niemcy
Skandynawowie
Włosi
Słowianie południowi (może istnieje jakieś lepsze określenie?
Węgrzy (Madziarzy? jak nazywano Węgrów w Polsce w średniowieczu?)
Rusini
Bałtowie
Tatarzy
buntownicy/rebelianci/malkontenci?

Te ograniczenie do 10 "religii" trochę popsuło mi szyki, chciałem dodać żydów, których było już wtedy w Europie całkiem sporo i dodatkową grupę, nazywającą się "inne mniejszości narodowe" lub coś w tym stylu, zarezerwowaną dla np. Walonów czy Ormian. No ale trudno, tej dziesiątki nie przeskoczę.

HellVard
16-09-2015, 06:18
Dodałem trochę osad w Polsce w postaci "imiennych fortów"


http://i58.tinypic.com/6ru0bd.jpg

http://i59.tinypic.com/2zexnpt.jpg

http://i60.tinypic.com/344xvyc.jpg

http://i61.tinypic.com/23hm5vk.jpg

http://i61.tinypic.com/30t2r1w.jpg

http://i57.tinypic.com/4jhbt.jpg

http://i61.tinypic.com/242evcg.jpg

Wonsz
16-09-2015, 15:25
Niesamowite te ikonki miast na mapie kampanii. Planujesz nowe budynki?

HellVard
16-09-2015, 15:26
Oczywista ;)

Grost
16-09-2015, 15:44
Nie jest trochę za gęsto teraz?

HellVard
16-09-2015, 15:57
Śląsk i Małopolska były gęściej zaludnione niż np. Mazowsze, stąd większa ilość grodów w tych regionach. Forty te nie są dodane tylko dla ozdoby, większość z nich strzeże brodów czy szlaków między normalnymi miastami, będzie można także uzyskiwać z nich dochód ;)

HellVard
16-09-2015, 18:06
Poprawione prowincje serbskie: http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?677777-Polish-Kingdom&p=14694096&viewfull=1#post14694096

Grost
17-09-2015, 08:19
Literówkę znalazłem ;) "Gduńsk"

HellVard
17-09-2015, 17:46
Żadna literówka, taka nazwa funkcjonowała w tym okresie :)

Co myślicie o takiej nazwie dla moda: "The Heart of Europe?" (Serce Europy)

sadam86
17-09-2015, 17:49
Fajna

Draken
17-09-2015, 17:50
Mi się podoba

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Wonsz
17-09-2015, 19:15
Jestem Za!

Grost
18-09-2015, 08:55
Żadna literówka, taka nazwa funkcjonowała w tym okresie :)

A to sorry, aż tak dobrze historii średniowiecznej nie znam.


Co myślicie o takiej nazwie dla moda: "The Heart of Europe?" (Serce Europy)

Dla nmnie bomba. Jako podtytuł można zostawić obecną nazwę.
The Heart of Europe - Polish Kingdom mod

PanzerKampfWagen
18-09-2015, 18:14
Nawet bez podtytułu brzmi świetnie :D

MisterDiego27
19-09-2015, 16:22
Halo, cześć, witam. Wróciłem :D
Wg. mnie ładna bardzo mapka co ją wydałeś na górze.
Tytuł też jest w miarę fajny.
Nie wiem jak tam z państwami ale może Madziarów podziel na Węgry, Transylwanię itd. Oczywiście jeżeli jest miejsce i jeżeli tego nie zrobiłeś ;)

HellVard
19-09-2015, 17:08
Póki CA nie zniesie ograniczeń w modowaniu, lista frakcji pozostanie taka, jaka jest ;) Nie mogę już nic więcej dodać.

MisterDiego27
19-09-2015, 17:11
Trudno :D a jak ogólnie prace?

HellVard
19-09-2015, 17:17
Idzie tak, że ostatnio całkowicie przerobiłem prowincje Serbii, a w Polsce dodałem sporo osad w postaci imiennych fortów, jeśli jeszcze tego nie widziałeś, zajrzyj na poprzednią stronę ;) Teraz myślę nad reorganizacją polskiego rosteru, nowymi budynkami, systemem rekrutacji... i niewiele z tego myślenia wynika póki co :) Muszę się na jednej, konkretnej rzeczy skupić, ale sam nie wiem, za co najpierw się zabrać.

MisterDiego27
19-09-2015, 19:24
A mam dwa pytania.
1) Powiedzmy w Saksonii dajmy na to będzie jednostka jakaś ciężkozbrojna. To dajmy na to w Polsce będzie dało się taką zrobić mimo że takich nie używano bo byliśmy zacofani. Ale czy będzie możliwość rekrutacji ów jednostki ale będzie np. droższa i będzie musiała mieć jakiś specjalny budynek.
2) Jak będzie z zakonami? Będzie możliwość jak w normalnym Medievalu na budowę budynków z nimi związanymi?

HellVard
19-09-2015, 19:32
Ależ w Polsce było w tym okresie typowo zachodnie ciężkozbrojne rycerstwo, choćby na Śląsku i Pomorzu :) Później zachodnie standardy w pełni zagościły także w Wielkopolsce i Małopolsce, za to Mazowsze zaczęło zbroić się na modłę rusko-litewską. Polską (jak i większością frakcji) będzie można rekrutować rycerstwo z innych krajów, ale będzie się to wiązało właśnie między innymi z budową specjalnych budynków. Co do drugiego pytania, to owszem, zakony będą ;) Poza Joannitami czy Templariuszami będą dostępne także zakony "cywilne", jak cystersi czy benedyktyni.

Lwie Serce
19-09-2015, 19:40
Planujesz dodanie Braci Dobrzyńskich? :D

MisterDiego27
19-09-2015, 19:41
Aha ;) Ale mi chodzi ogólnie chodzi o coś takiego że danych żołnierzy używano w niewielkim regionie (coś takiego) bo powiedzmy tam się sprawdzał i czy inne państwa będą do niego miały dostęp mimo że nie wykorzystywano ich. -nie wiem czy mnie zrozumiałeś bo jak czytam to co napisałem to sam zbytnio nie rozumiem ;D

Wonsz
19-09-2015, 20:02
Myślę, że koledze chodzi o AOR, jest to między innymi w obecnie dostępnej wersji moda.

MisterDiego27
19-09-2015, 20:14
A co to AOR? ;D

HellVard
19-09-2015, 20:37
Planujesz dodanie Braci Dobrzyńskich? :D

Planować nie muszę, gdyż już są :) Niestety na razie ze starymi modelami. Może ich rekrutować Zakon Krzyżacki w Dobrzyniu i Drohiczynie.

@Diego
AoR czyli Area of Recruitment, czyli po naszemu system jednostek regionalnych - oznacza to, że przynajmniej część jednostek można rekrutować wyłącznie w określonych prowincjach. O coś takiego panu chodziło? ;)

MisterDiego27
19-09-2015, 20:39
Tak waćpanie :D a zaplanowałeś już ile tur będzie? 500+? :)

HellVard
19-09-2015, 20:58
Szczerze mówiąc jeszcze o tym nie myślałem :) Na pewno nie mniej niż 300.

MisterDiego27
19-09-2015, 21:05
Tak mało :O dej no kśeńciuniu przynajmnij 400 :D

HellVard
19-09-2015, 21:08
Zobaczymy czy uda mi się sensownie te 300 zagospodarować, nie ma sensu ciągnąć do 400, jeśli nie będzie się nic nowego działo.

MisterDiego27
19-09-2015, 21:15
W sumie to ma nawet sens. Jeżeli mogę się spytać to od którego roku będzie się rozgrywka zaczynała?
+ może jako wydarzenia daj sprowadzenie krzyżaków do Polski. Lub jakieś mniejsze eventy że na przykład Konstantynopol przez Turków Ottomańskich upadł. Jakieś przedmioty wymyślono w końcu średniowiecze to największy okres wynalazków :) Na pewno coś znajdziesz.

HellVard
20-09-2015, 15:33
Mod zaczyna się kilka lat po sprowadzeniu się Krzyżaków do Polski, a podbój Konstantynopola to już druga połowa XV wieku, raczej nie będę przeciągał swoje moda w w tak odległe czasy ;) Ale spokojnie, eventy będą.

MisterDiego27
20-09-2015, 17:43
Cóż. Próbowałem pomoc :) Wcześniej bodajże pokazywałeś jednostki (chyba) i będą się różniły tak jak np. ze stainless steel'a? bo tam były bardzo ładne tylko skomplikowana instalacja jest. ;D

HellVard
20-09-2015, 23:24
SS i skomplikowana instalacja? Chyba w jakieś inne mody graliśmy ;) Jednostki też tam nie powalają, większość to przerobione tekstury i modele z podstawki, takie np. Bellum Crucis bije pod tym względem SS na głowę. Jak i w chyba każdym innym :)
Co myślicie o takich "dopiskach" przy jednostkach? Dzięki temu nawet po długotrwałych bojach będziemy wiedzieli, którzy wojacy skąd pochodzą ;)
http://i58.tinypic.com/241rndu.jpg

Słowa "legio" nie da się niestety usunąć, ani modyfikować

sadam86
21-09-2015, 14:40
Pomysł fajny, zwłaszcza jak takowa chorągiew daleko zawędruje to będzie można zerknąć mniej więcej jaki szlak bojowy przebyła:D

HellVard
21-09-2015, 15:10
Dokładnie, to może też sprawić, że gracz będzie się w pewien sposób przywiązywał do jednostek ;) Nawet w obrębie jednej frakcji będzie spore zróżnicowanie ze względu na miejsce pochodzenia, np. mając kilka jednostek rycerstwa śląskiego można mieć jedną z ziemi wrocławskiej, jedną z głogowskiej, trzecią z legnickiej, itd. Ten dopisek będzie widniał tylko przy jednostkach rycerzy i ich pocztów.

MisterDiego27
21-09-2015, 16:04
Bardzo ciekawe :) A da się zrobić że jeżeli 2 jednostki z tej samej prowincji są w bitwie po jednej stronie, to będą malutkie plusy jakieś do morale? Oczywiście nie jakieś wielkie żeby nie było że gracz/bot z jednej prowincji będzie jednostki tworzył i przez to będzie miał wielkie morale. Jednostki przy jednostce generała mają lekko zwiększone morale jeżeli są blisko ów dowódcy. Więc czy by tak się dało? :D

HellVard
21-09-2015, 16:43
Niestety nie ma takiej możliwości.

sadam86
21-09-2015, 17:19
HellVard a może inaczej podejść i dać np. dla gienka bonus do dowodzenia jednostkami z danego rejonu? Lub okrzyk np. +1 do morale dla Chorągwi Krakowskich. W Bellum są podobne myki porobione dla np. cesarza Bizancjum tylko on chyba daje całościowy bonus dla armii, podobne też są w MOS 1.7 np. redukcja zmęczenia dla armii.

HellVard
21-09-2015, 17:33
Nie wiem czy takie coś jest możliwe, popytam na TWC :)

HellVard
22-09-2015, 22:41
Tak jak się spodziewałem, atrybut "legionary_name" służy tylko określeniu regionu pochodzenia jednostki, nie da się dzięki niemu dodać jakichkolwiek bonusów do statystyk czy wykorzystać tego w skryptach.

HellVard
27-09-2015, 19:49
Zreorganizowałem lekko polski roster, zamiast "możnych" i "rycerstwa" wprowadzę 6 jednostek regionalnych, po jednej dla każdej grywalnej polskiej frakcji + 1 dla księstwa krakowskiego, które może pojawić się na mapie przy określonych warunkach. Miałem trochę problemów z tarczami, gdyż I połowa XIII wieku to jeszcze "epoka pre-heraldyczna" i nie bardzo wiedziałem, jak mają być pomalowane, po namyśle zdecydowałem, że będą to po prostu jakieś wzory z barwami najczęściej pojawiającymi się w późniejszej heraldyce każdego księstwa. Ale z tego względu podstawowe poziomy rycerstwa wielkopolskiego, małopolskiego i mazowieckiego raczej nie będą się od siebie różniły, gdyż dominowały u nich czerwień i biel, tak samo śląscy nie będą się różnić od opolsko-raciborskich, ale tylko początkowo ;) Żeby nie być gołosłownym, poniżej zamieszczam małą prezentację:

Rycerstwo mało/wielkopolskie i mazowieckie:

http://i59.tinypic.com/n672c8.jpg

Rycerstwo śląskie i opolsko-raciborskie, pomorskie być może będzie miało inne tarcze. Jak widać, są już nowocześniej wyposażeni od małopolskich, itd, mają ściętą u góry i nieco mniejszą formę pośrednią między tarczą migdałowatą, a późniejszą rycerską tarczą trójkątną, mają na głowach także wczesne formy hełmów garnczkowych:

http://i59.tinypic.com/w162gw.jpg


I coś na deser ;) Nowy model dla Braci Dobrzyńskich:
http://i59.tinypic.com/10e1mq1.jpg

Lwie Serce
27-09-2015, 19:57
Świetni. :D

Wonsz
27-09-2015, 20:20
Nie widzę tych dobrzynów :(. I jeszcze jedno. Małopolscy Rycerze w samym czepcu kolczym, mają paskudne tarcze, dałoby radę usunąć ten model?

HellVard
27-09-2015, 20:26
Jak to, przecież screen dobrzyńców działa bez zarzutu? Spróbuj wejść tak: http://i59.tinypic.com/10e1mq1.jpg
Co do tej tarczy, to chodzi Ci o tą niepomalowaną, z umbem pośrodku? Co w niej złego? :)

Wonsz
27-09-2015, 20:35
Nic poza tym, że jest paskudna ;) Chodzi o tę drewnianą (Jakby inne z drewna nie były o.O) przekrojoną czterema metalowymi okuciami.

HellVard
27-09-2015, 20:42
Nie widzę w niej nic złego, nie będę jej usuwał, chyba, że więcej osób poprze Twój wniosek ;) Działa Ci ten screen dobrzyńców?

Wonsz
27-09-2015, 20:58
Już tak, dzięki, wyglądają kozacko ;)

preussen6
28-09-2015, 14:51
Podsyłam linki do grup rekonstrukcyjnych połączonych z Pomorzem, Brandenburgią i okolicami:
http://home.foni.net/~adelsforschung/pomm21.htm
https://www.facebook.com/szpitalnicy
http://www.brandenburg1260.de/galerie.html
https://www.facebook.com/pages/Projekt-1196-1235/257461494363409?sk=photos_stream
https://www.facebook.com/OrdoMilitariLazari/photos_stream

MisterDiego27
28-09-2015, 19:41
Zgadzam się z EliminatorT'em te tarcze są brzydkie i podchodzą trochę pod takie fantasy :P

PanzerKampfWagen
28-09-2015, 20:14
Tarcza jak tarcza, nie rozumiem co Wam się w niej nie podoba, IMO pasuje.

HellVard
28-09-2015, 20:19
Może Wam się nie podobać, ale co to ma wspólnego z fantastyką? :D Normalna tarcza migdałowata ze skośnymi wzmocnieniami, niepomalowana.

Wonsz
28-09-2015, 20:31
Ale niestety, na silniku medka wygląda to koślawo. Walnąć im na skrawkach tarczy, metalowe obicie i bedzie ok ;)

MisterDiego27
28-09-2015, 20:32
Mi osobiście ta tekstura kojarzy się z taką bajkową, kiedyś podobną bodajże w Simsach widziałem i tak... nie pasuje :D Oczywiście to tylko moje zdanie ;)

HellVard
28-09-2015, 23:38
Być może znajdę lub zrobię jakieś lepsze tarcze pasujące do rycerstwa małopolskiego, żebyście mi tu nie marudzili ;) Co do dalszych zmian w polskim rosterze, do podstawowych jednostek planuję dodać pocztowych (jako lekką jazdę z lancami ) i strzelców. Nie będę już robił odrębnych jednostek dla każdego księstwa, takim sposobem zapełniłbym limit jednostek w try miga, zamiast tego myślałem o podziale na "wschodnich" i "zachodnich", oba warianty tej samej jednostki miałyby tą samą nazwę, ale różniłyby się modelami i teksturami, pierwszych można by było rekrutować na Mazowszu i części Małopolski, drugich na pozostałych ziemiach polskich. Panosze, Włodycy czy chorągwie wójtowskie zgodnie z realiami historycznymi pojawiliby się ładnych "kilka" tur później, więc na początku każde księstwo dysponowałoby tylko trzema jednostkami jazdy, z wyjątkiem księstwa śląskiego, które ze względu na panowanie zarówno nad Śląskiem, jak i Małopolską, mogłoby przynajmniej na początku rekrutować rycerzy z obu tych ziem. Co o tym myślicie?

Dymitr
29-09-2015, 00:41
Cześć ;) w Eras zauważyłem taką rzecz że jak podbiłem Rosją Polski Kijów(kampania 1547) to zamiast mieć dostęp do swoich jednostek w oknie rekrutacji mogłem zwerbować jednostki polskie, nie do końca wiem jak i czy to dobry pomysł ani nie mam pojęcia jak to działa ale w ten sposób gracz podbijając wrogie państwo dostaje możliwość rekrutowania jego wojsk - założenie z grubsza mi się podoba. W mojej opinii Śląsk powinien mieć dostęp do swoich macierzystych jednostek ale decyzja należy do Ciebie :hmm: pomyśl o tym co napisałem na początku bo w tedy rekrutacja wojsk byłaby zależna od posiadanych prowincji i Śląsk miałby swoje wojska a w Małopolsce mógłby werbować wojska małopolskie, tylko że w takiej sytuacji może się zdarzyć że Mongołowie(o ile występują w modzie) po jakimś czasie uzyskają dostęp do żołdaków z HRE.

HellVard
29-09-2015, 09:26
Planuję coś w ten deseń, ale nie będzie to polegało na tym, że podbijemy prowincję inne frakcji i już będziemy mogli rekrutować jej jednostki, będzie to trochę bardzie skomplikowane, szczególnie, jeśli chodzi rycerstwo. Będzie można również działać odwrotnie - poprzez konstrukcję odpowiednich budynków niejako symulować osadnictwo jednej frakcji na terenach drugiej i w ten sposób uzyskać możliwość np. rekrutowania polskich rycerzy w Niemczech, będzie to miło jednak swoją cenę, macierzyste jednostki na obcych terenach będą dostępne w mniejszej ilości, dłużej trzeba będzie czekać na ich uzupełnianie w oknie rekrutacji, będzie to również powodowało niepokoje społeczne w podbitych prowincjach.

HellVard
07-10-2015, 16:22
Rycerstwo opolsko-raciborskie, jak Wam się podoba? :)
http://i58.tinypic.com/15i2gza.jpg

Wonsz
07-10-2015, 19:40
Świetne. Planujesz osobne oddziały późnego rycerstwa czy też po prostu dasz ulepszenia pancerzy? (swoją drogą medieval 2 to jedyna gra z serii, gdzie ulepszenia broni i zbroi są widoczne ;) )

HellVard
07-10-2015, 19:46
Będą ulepszenia pancerzy :) Można dać maksymalnie 3, więc spokojnie można dojść do zbroi półpłytowej.

Piter
07-10-2015, 20:05
Wyglądają świetnie ;)

HellVard
07-10-2015, 20:07
Zrobiłem już też śląskich i małopolskich, ale zaprezentuję ich jak już skończę resztę ;) Niestety poza tarczami podstawowe poziomy niewiele będą się różniły.

Wonsz
07-10-2015, 20:29
Ja z kolei bardzo jestem ciekaw tych późnych wojsk ;). Mam rozumieć, że wojsko cywilne, zawodowa piechota i tak dalej również będą przechodzić przez ulepszenia?

HellVard
08-10-2015, 05:56
"wojsko cywilne"? To brzmi jak "mięsożerni weganie" :) Może nie wszystkie, ale na pewno większość jednostek będzie miało ulepszenia.

Wonsz
08-10-2015, 12:34
*Wojsko z poboru, niegdyś chłopstwo z pospolitego ruszenia (jeszcze za czasów drużyny książęcej.)

HellVard
08-10-2015, 15:19
No właśnie za dużo takiego wojska nie będzie, w późnym okresie Rozbicia Dzielnicowego walki toczono głównie przy udziale rycerstwa i ich pocztów, poza oblężeniami piechota właściwie nie była obecna na polach bitew. Chciałbym to jakoś symulować, żeby np. frakcje sterowane przez ai trzymały piechotę po grodach, bo w polu szybko zostałaby zmieciona, nie wiem jednak na ile jest to możliwe.

Piter
08-10-2015, 15:47
No właśnie za dużo takiego wojska nie będzie, w późnym okresie Rozbicia Dzielnicowego walki toczono głównie przy udziale rycerstwa i ich pocztów, poza oblężeniami piechota właściwie nie była obecna na polach bitew. Chciałbym to jakoś symulować, żeby np. frakcje sterowane przez ai trzymały piechotę po grodach, bo w polu szybko zostałaby zmieciona, nie wiem jednak na ile jest to możliwe.

Proste, musisz zrobić konnicę rzeczywiście potężną i ustawić w miarę dobrze priorytety rekrutacji + moje AI, w podstawce moje AI do walk w polu głównie konnice robi.

HellVard
11-10-2015, 23:48
Dokończyłem jednostki rycerstwa, starałem się jako-tako zróżnicować tekstury tarcz. Dajcie znać, jak Wam się podobają :)

Rycerstwo małopolskie:
http://i57.tinypic.com/28b4n6x.jpg

wielkopolskie:
http://i61.tinypic.com/mjuyyx.jpg

mazowieckie:
http://i58.tinypic.com/6jpysw.jpg

opolsko-raciborskie:
http://i58.tinypic.com/2ltj5w5.jpg

śląskie:
http://i61.tinypic.com/14lhwnl.jpg

pomorskie:
http://i60.tinypic.com/28vu8oh.jpg