W nowych zasadach będzie najprawdopodobniej tak, że na starcie będzie jedna - dwie armie o wartości 10.000 dinarii, a dodatkowo każda prowincja będzie miała możliwość generowania wojsk zależnie od typu budynku. 5 poziomów rozwoju będzie dawało możliwość powołania od 200 do 3.200 dinarów armii (200, 400, 800, 1.600, 3.200). Wojsko wystawione w każdej turze będzie trafiało do koszar i stanowiło Garnizon, z którego będzie można powołać armię - docelową, lub tylko tymczasową, której zadaniem będzie dołączenie do armii docelowej.
Poza tymi oddziałami, zależnie od poziomu rozwoju lokum władcy, będzie dostępne pospolite ruszenie, dostępne tylko w przypadku ataku wroga na prowincję, o wartości 500 - 2.500, lub 1.000 - 5.000. Pospolite ruszenie nie będzie generowało kosztu utrzymania, ale też nie będzie mogło się wycofać z prowincji - zawsze będzie zatem bitwa decydująca o zajęciu prowincji.
Chciałbym, żeby piąty poziom budynku władcy oznaczał ponadto konieczność oblężenia i ataku na osadę umocnioną.
Przegrana bitwa będzie oznaczać utratę prowincji, ale też utratę wojsk i konieczność uzupełnienia armii rezerwami z innych prowincji - jeżeli takie będą dostępne i po czasie jaki jest potrzebny na dotarcie rezerw.
Będzie zatem możliwość zdobywania prowincji "na masę" i może warto rozważyć "Liczne armie" na taką okoliczność.
Będzie również możliwość wykorzystania armii o różnej wartości na polu bitwy o co słusznie wnioskują gracze z mniejszym doświadczeniem upatrujący swoich szans w ekonomii i sojuszach.
W bitwach 2v1 3v2 czy 2v2 będzie się liczyła suma dinarii na polu bitwy i nie będzie konieczności rozgrywania miniturniejów, nie będzie cudownych odrodzeń armii etc.
Nie sądzę. Myślę że pisząc w tym samym pościeZamieszczone przez Il Duce
po prostu krytykujesz przyjęte rozwiązania nie dawszy nic od siebie na etapie przygotowywania zasad i oczywiście uważam że masz do tego prawo, ale warto żebyś zauważał, że w świecie wymagań i zaszufladkowania bitew MP do poziomu 11.700 dla każdej armii, bo inaczej to nie po bożemu, ten idiotyzm jest jedynym sposobem na utrzymanie grywalności Kampanii.Zamieszczone przez Il Duce
Teraz, gdy już wszyscy się przekonali z czym się to wiąże, może będzie łatwiej wprowadzić rozwiązania asymetryczne, by uniknąć tych po prostu idiotycznych.






Odpowiedz z cytatem