Pokaż wyniki od 1 do 10 z 87

Wątek: Elementy zasad, rozgrywki do poprawy lub zmiany - ROBOCZY

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #11
    Podkomorzy
    Dołączył
    Aug 2009
    Postów
    1 335
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    85
    Otrzymał 287 podziękowań w 137 postach
    Cytat Zamieszczone przez Pirx Zobacz posta
    Dla mnie z kolei trudne do ogarnięcia jest walczenie np. armią 11700 przeciwko armii 23400. To jest przepaść nie do nadrobienia umiejętnościami. Tak to wszyscy będą się bunkrowac bo atak będzie się wiązał ze zbyt dużym ryzykiem porażki. Rozwiązaniem mogłoby być np. Staczanie w takim przypadku dwóch bitew. Gdzie pierwsza jest na równych kwotach. A kolejna już za kwotę pozostałą zwycieskiemu agresorowi po 1 bitwie.
    W nowych zasadach będzie najprawdopodobniej tak, że na starcie będzie jedna - dwie armie o wartości 10.000 dinarii, a dodatkowo każda prowincja będzie miała możliwość generowania wojsk zależnie od typu budynku. 5 poziomów rozwoju będzie dawało możliwość powołania od 200 do 3.200 dinarów armii (200, 400, 800, 1.600, 3.200). Wojsko wystawione w każdej turze będzie trafiało do koszar i stanowiło Garnizon, z którego będzie można powołać armię - docelową, lub tylko tymczasową, której zadaniem będzie dołączenie do armii docelowej.
    Poza tymi oddziałami, zależnie od poziomu rozwoju lokum władcy, będzie dostępne pospolite ruszenie, dostępne tylko w przypadku ataku wroga na prowincję, o wartości 500 - 2.500, lub 1.000 - 5.000. Pospolite ruszenie nie będzie generowało kosztu utrzymania, ale też nie będzie mogło się wycofać z prowincji - zawsze będzie zatem bitwa decydująca o zajęciu prowincji.
    Chciałbym, żeby piąty poziom budynku władcy oznaczał ponadto konieczność oblężenia i ataku na osadę umocnioną.
    Przegrana bitwa będzie oznaczać utratę prowincji, ale też utratę wojsk i konieczność uzupełnienia armii rezerwami z innych prowincji - jeżeli takie będą dostępne i po czasie jaki jest potrzebny na dotarcie rezerw.

    Będzie zatem możliwość zdobywania prowincji "na masę" i może warto rozważyć "Liczne armie" na taką okoliczność.
    Będzie również możliwość wykorzystania armii o różnej wartości na polu bitwy o co słusznie wnioskują gracze z mniejszym doświadczeniem upatrujący swoich szans w ekonomii i sojuszach.
    W bitwach 2v1 3v2 czy 2v2 będzie się liczyła suma dinarii na polu bitwy i nie będzie konieczności rozgrywania miniturniejów, nie będzie cudownych odrodzeń armii etc.

    Cytat Zamieszczone przez Il Duce
    Piłem tylko do kolejnej odsłony i tego jak powinna wyglądać
    Nie sądzę. Myślę że pisząc w tym samym poście
    Cytat Zamieszczone przez Il Duce
    tu wychodzi kolejny idiotyzm kampanii
    po prostu krytykujesz przyjęte rozwiązania nie dawszy nic od siebie na etapie przygotowywania zasad i oczywiście uważam że masz do tego prawo, ale warto żebyś zauważał, że w świecie wymagań i zaszufladkowania bitew MP do poziomu 11.700 dla każdej armii, bo inaczej to nie po bożemu, ten idiotyzm jest jedynym sposobem na utrzymanie grywalności Kampanii.
    Teraz, gdy już wszyscy się przekonali z czym się to wiąże, może będzie łatwiej wprowadzić rozwiązania asymetryczne, by uniknąć tych po prostu idiotycznych.

  2. Użytkownicy którzy uznali post Niesmiertelnik za przydatny:


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Możesz edytować swoje posty
  •