Strona 6 z 9 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 87

Wątek: Elementy zasad, rozgrywki do poprawy lub zmiany - ROBOCZY

  1. #51
    Cześnik Awatar Arris
    Dołączył
    Apr 2011
    Postów
    219
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    15
    Otrzymał 40 podziękowań w 22 postach
    Nie widzisz problemu bo myślisz o drogich jednostkach. Natomiast Legioniści kosztują ledwo 800 i śmiem twierdzić, że w tej sytuacji chyba żadna armia już ich nie pobije piechotą. Do tego dorzuć tanie włócznie z oszczepami i procarzy i nawet jazdy nie będziesz potrzebował na dobrą sprawę. A jeszcze masz tanich konnych oszczepników i porządną jazdę do wzięcia.

    @Nies
    Właśnie miałem pisać też o tym, że nowo podbite prowincje powinny mieć czasowo ograniczony przychód jak i zablokowaną możliwość rekrutacji. Do tego ja chętnie bym widział co tura malejącą szansę na rewoltę (wymuszałoby to stacjonowanie przez pewien czas wojsk w nowej prowincji bo to obniżałoby ryzyko buntu praktycznie do zera i spowolnienie inwazji).

  2. #52
    Moderatorzy Globalni
    Dołączył
    May 2010
    Postów
    3 568
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    734
    Otrzymał 726 podziękowań w 478 postach
    Panowie,

    napiszmy to wprost - jeżeli robimy restart, to bez rewolucji w zasadach bitewnych lądowych.

    To trzeba by potrenować, posprawdzać.

    Opcja "brak limitów" może mieć sens z perspektywy kampanii przeglądarkowej, ale nie z perspektywy jej obecnej formy. Także o braku limitów dalej rozmawiajmy w odpowiednim miejscu na forum, czyli w dziale dot. prac nad wersją przeglądarkową.

  3. #53
    Zagubiony Teoretyk / Stara Gwardia Awatar Ituriel32
    Dołączył
    Nov 2009
    Lokalizacja
    Za daleko
    Postów
    3 342
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    148
    Otrzymał 393 podziękowań w 292 postach
    Podobnie może zrobić Tylis z piechotą galotracką, uzupełnioną czymś innym. Przy czym ja wiem że większość osób nie lubi tej jednostki, ale stosunek cena do jakości jest dobry.

    Śmierć to Twoje przeznaczenie.
    A poza tym sądzę, że Rzym należy zniszczyć.

    KABANOS to taka kiełbaska i zespół muzyczny, oba polecam.

    Jeśli nie musisz czegoś zrobić, to nie rób. Ale jeśli już musisz, to zrób to szybko.

  4. #54
    Moderatorzy Globalni
    Dołączył
    May 2010
    Postów
    3 568
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    734
    Otrzymał 726 podziękowań w 478 postach
    Cytat Zamieszczone przez Niesmiertelnik Zobacz posta

    Co do balansu jednostek - jest on wymyślony dla funduszy 11.700. A co wtedy, gdy spotkają się armie o wadze 7-8.000?
    A co wtedy, gdy armia 12.000 zaatakuje garnizon o wadze 5.000 i armię o wadze 2.000?

    Wtedy balans jednostek ustalony zasadami automatycznie odbierze możliwość zadania zauważalnych strat większemu przez mniejszego, zanim ten drugi odparuje.
    O tym nie pomyślałem. No bo jeżeli armia miałaby wartość 15k to trudno od niej wymagać przestrzegania limitów narzuconych dla 11700.

    Heh, no ładnie.

    Ale limity muszą jakieś być, bo inaczej wyjdą na potwory straszne. Ja nie chcę walczyć z 20 jednostkowym blokiem włóczników ustawionych w lesie, a jeżeli np. Golde dostanie taką opcję, to ją tak właśnie wykorzysta. Teraz przy 14 jednostkach jeszcze się jakoś przekopię, ale nie przy 20.

    Może zrobić zasady jak są do puli 11.700, a potem zwiększyć wszystkie limity o 1 na każdy 1 tysiąc ponad 12 tysięcy?

    Czyli armia za 15 tysięcy miałaby np. limit 11 mieczy, 9 takich samych jednostek itepe itede.

    Można zrobić armię złożoną z 40 jednostek prawda?


    Jeżeli chodzi o armie poniżej 11700, no to powiem Wam, że to już ryzyko takiego gracza. Nie można premiować małych armii zasadami.

  5. #55
    Stolnik Awatar Pyrrus89
    Dołączył
    Sep 2016
    Postów
    879
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    308
    Otrzymał 284 podziękowań w 184 postach
    Ja bym pozostał przy limitach i tradycyjnym już 11700. A tak trochę z innej beczki, macie jakieś pomysły, żeby słabsi gracze nie lgnęli na oślep do tych najlepszych ze sceny multi (Pirx, Rafjar czy Nieznajomy), a próbowali kreować własna politykę? Może inaczej, przy zachowaniu obecnych limitów na polu bitwy, jak mamy się im dobrać do skóry, żeby to nie miało charakteru samobójstwa?

  6. #56
    Cześnik Awatar Arris
    Dołączył
    Apr 2011
    Postów
    219
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    15
    Otrzymał 40 podziękowań w 22 postach
    Proporcjonalne zwiększanie limitów do posiadanych przez przeciwnika funduszy?

  7. #57
    Szambelan Awatar Il Duce
    Dołączył
    Jul 2012
    Postów
    7 688
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    163
    Otrzymał 384 podziękowań w 264 postach
    Cytat Zamieszczone przez Pyrrus89 Zobacz posta
    Ja bym pozostał przy limitach i tradycyjnym już 11700. A tak trochę z innej beczki, macie jakieś pomysły, żeby słabsi gracze nie lgnęli na oślep do tych najlepszych ze sceny multi (Pirx, Rafjar czy Nieznajomy), a próbowali kreować własna politykę? Może inaczej, przy zachowaniu obecnych limitów na polu bitwy, jak mamy się im dobrać do skóry, żeby to nie miało charakteru samobójstwa?
    Możliwość wykorzystywania większej liczby armii w ataku i obronie a nie uporczywego forsowania 1v1 niczym w lidze. Ktoś spyta,no dobra,ale co z limitami? Sprawa jak dla mnie banalnie prosta,masz dwie armie? Mnożysz limit przez dwa,koniec.Fundusze zostają te same(1 armia 11700,dwie 2x11700 itd.). I tak analogicznie aż do maksymalnej liczby armii jaką dopuści się do wykorzystania w jednej bitwie.(proponuję 2-3)

    A pomysł Arrisa z prowincjami bardzo mi się podoba,może wprowadzić możliwość "atomówek" rodem z Attyli w wypadku braku możliwości przekazania bądź efektywnej administracji?

    PS: Mowa o WKA2,w wersji przeglądarkowej w istocie najlepsze rozwiązanie podał Pirx.
    Ostatnio edytowane przez Il Duce ; 13-01-2017 o 15:39
    Keep your friends rich and your enemies rich and wait to find out which is which.

  8. Użytkownicy którzy uznali post Il Duce za przydatny:


  9. #58
    Konny falangita rakietowy
    Dołączył
    Sep 2009
    Postów
    1 176
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    231
    Otrzymał 168 podziękowań w 115 postach
    Cytat Zamieszczone przez Arris Zobacz posta
    Proporcjonalne zwiększanie limitów do posiadanych przez przeciwnika funduszy?
    Dokładnie. Czyli co każde 2000 powyżej 12 000 +1 do maksymalnej liczby: piechoty do walki w zwarciu, kawalerii, strzelców, piechoty ogółem i takich samych jednostek. Nie jest to w pełni proporcjonalne ale mamy limity 6, 8 i 14 więc co 2000 będzie najlepszym rozwiązaniem.

  10. #59
    Stolnik Awatar Pyrrus89
    Dołączył
    Sep 2016
    Postów
    879
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    308
    Otrzymał 284 podziękowań w 184 postach
    Seba, a mógłbyś to rozpisać na przykładzie jakiejś nacji, żebym mógł sobie to jakoś zobrazować? Tak na chłopski rozum.

    Edycja:

    Powracając myślą do przyszłej rozgrywki, to chciałbym, żeby bitew było mniej, jednak każda stoczona miała znacznie większą wagę niż obecnie. Kurde, nie wiem czy to nie za duży ciężar rzucony na barki Nieśmiertelnika, bo i tak przy obecnej edycji miał pracy od groma. A jak tak będziemy sobie wymyślać i komplikować, to po prostu może tego nie ogarnąć na dłuższą metę.

  11. #60
    Podczaszy Awatar Nikczemnik
    Dołączył
    Mar 2016
    Lokalizacja
    Centrum dowodzenia Watykanem
    Postów
    771
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    280
    Otrzymał 109 podziękowań w 70 postach
    Wprowadziłbym zakaz taktyk typu : box.
    Szczególnie dla Golderoxa.

Strona 6 z 9 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Możesz edytować swoje posty
  •