Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 47

Wątek: Dyskusja po zakończeniu Mistrzostw

  1. #11
    Stolnik Awatar ( ͡º ͜ʖ ͡º)
    Dołączył
    Oct 2013
    Postów
    809
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    96
    Otrzymał 47 podziękowań w 34 postach
    Moje uwagi na temat zasad i organizacji:
    1. Zasady i regulamin powinny być ustalane przy współpracy z graczami mającymi największą wiedzę i doświadczenie w grze na której ma być rozegrany turniej i przynajmniej 1 taki gracz powinien znaleźć się w gronie sędziowskim, a żeby to miało miejsce, to sędziowie powinni mieć możliwość gry w turnieju.
    2. W regulaminie powinien być jakiś zapis o minimalnej dostępności graczy, żeby uniknąć sytuacji, że jeden z graczy jest tak zapracowany, że na rozegranie meczu ma tylko 2-3 godziny w tygodniu i wszyscy muszą się do niego dostosować, a gdy drugiemu graczowi akurat ten 1 termin nie pasuje to trzeba robić przedłużkę aż o tydzień. Prosta zasada: nie masz czasu na grę, to się nie zapisuj.
    3. Faza grupowa powinna być rozgrywana w tym samym tempie przez wszystkich graczy, np. po 4 dniach wszyscy gracze mają mieć rozegrane minimum 2 mecze, po następnych 4 dniach minimum 4 mecze itd. Zdarzały się sytuacje, że 1 gracz zaczynał rozgrywać swoje bitwy gdy jego przeciwnicy mieli rozegrane już 2-3 mecze co dawało mu dużą przewagę.
    4. Wszystkie zasady dotyczące DLC są jak dla mnie zbędne i bezpodstawne, a konkretnie:
    -"zakaz używania dlc których nie posiada przeciwnik" zasada ta miała sens w shogunie gdzie gracz z dostępem do garłaczy, samurajów daikyu czy innych elitarnych jednostek miał ogromną przewagę nad przeciwnikiem beż żadnych DLC. Do tego turnieju wrzucono tę zasadę z rozpędu, bez żadnego logicznego uzasadnienia. Frakcje Z DLC w romku nie są lepsze od tych z podstawki więc tak na prawdę nie dają graczowi wielkiej przewagi, co więcej ta zasada faworyzuje graczy bez żadnych DLC, bo grają tylko podstawowymi frakcjami więc lepiej je znają i mają je bardziej ograne, z kolei gracz mający wszystkie DLC który ma dostęp do prawie 3 razy większej liczby frakcji, może mieć swoje ulubione nacje z DLC którymi gra częściej niż tymi z podstawki i gdy 2 takich graczy spotyka się w turnieju to gracz ze wszystkimi DLC nagle ma zakaz korzystania z prawie 2/3 swoich frakcji, poza tym nie może użyć swoich ulubionych frakcji i musi grać frakcjami z podstawki których już tak dobrze nie zna.
    -"Dozwolone są wyłącznie trzy typy umiejętności wodza: Wojownik, Przywódca i Strateg. Inne umiejętności są zabronione" Kolejna bezsensowna zasada która według mnie tylko zepsuła balans i sprawiła, że Arwernowie, Swebowie i Nerwiowie byli bezużyteczni w tym turnieju, bo pod wieloma względami ustępują innym barbarzyńcom i ich jedynym atutem są właśnie generałowie z DLC. Domyślam się, że kilka osób wymyśliło tę zasadę na podstawie własnych doświadczeń i uprzedzeń do generała Swebów, szkoda tylko, że nie uwzględniliście kilku następujących faktów: taktyka z tym generałem jest bardzo przewidywalna, łatwa do skontrowania i do poprawnego wykonania wymaga na prawdę dużych umiejętności oraz orientacji w czasoprzestrzeni, a przez drobny błąd można ponieść sromotną klęskę, poza tym w 15 patchu umiejętności tych generałów zostały drastycznie osłabione, na co kilka razy zwracałem uwagę ale jak widać nie podziałało.
    -"DLC Nomadów zabronione" Nie rozumiem po co ta zasada, jeżeli ktoś chce zagrać nomadami to niech gra i o ile jego przeciwnik nie jest totalnym noobem to na dobre mu to nie wyjdzie. Nomadowie powinni być grywalni z tym, że gracz biorący nomadów domyślnie staje się stroną atakującą, a ze względu na brak piechoty, limity jazdy i konnych strzelców go nie obowiązują.
    5. W zasadach powinien być zakaz robienia noob boxa i korzystania z bugów tj. "pull through" oraz precyzyjna definicja tych pojęć.
    6. Kary za poszczególne wykroczenia powinny być ustalone przed turniejem, a nie w trakcie.
    7. Streamerzy nie powinni pokazywać armii w fazie rozstawiania i moim zdaniem komentować powinna 1 osoba, która jednocześnie steamuje bitwę albo chociaż gracz streamujący powinien być głównym komentatorem, bo zdarzały się sytuacje, że mistrzu komentował jakiś fragment fragment bitwy, a legvan pokazywał co innego i nie wiadomo było o czym mistrzu nawija.
    8. Wcześniej pisałem co myślę na temat wybierania frakcji i podziału na atakującego i obrońcę więc skopiuję tutaj, żeby wszystko było razem:
    Wszystko zależy od doboru mapy. Na mapie płaskiej tj. nemetocenna nie powinno być podziału na atakującego i obrońcę, tylko obaj gracze muszą wykazać inicjatywę. Na mapach z górami i lasami obrońcą powinien być gracz który jako pierwszy wybiera frakcję. Zajęcie dogodnej pozycji w lesie lub na wzgórzu w pewnym stopniu zniweluje przewagę przeciwnika który może go skontrować przy wyborze frakcji.
    To który gracz wybiera pierwszy powinno być uzależnione od dotychczasowych wyników w turnieju, np. w 1/8 finału pierwszy wybiera frakcję gracz który w fazie grupowej zdobył mniej punktów.

    W pozostałych fazach działało by to podobnie, tylko trzeba by ustalić, że np. 1 przegrana bitwa w fazie pucharowej to -2 punkty i przykładowo po fazie grupowej miałeś 14 punktów, w 1/8 i w 1/4 wygrywałeś po 2-1, czyli w sumie przegrałeś 2 bitwy więc od tych 14 odejmuje ci się 4 i zostajesz z 10 punktami, z kolei gracz na którego trafiasz w półfinale w fazie grupowej zdobył 13 punktów, ale później w 1/8 i w 1/4 wygrywał po 2-0, więc ostatecznie ma 13 punktów czyli więcej od ciebie, w związku z czym to ty wybierasz pierwszy.
    To tego dorzuciłbym zasadę, że pierwszy wybiera gracz który w poprzednich fazach częściej wybierał jako drugi i tylko w przypadku gdy obaj gracze są pod tym względem "równi" to stosowało by się system z cytatu powyżej lub jakiś inny.
    Ostatnio edytowane przez ( ͡º ͜ʖ ͡º) ; 16-12-2014 o 12:06

  2. #12
    Podkomorzy
    Dołączył
    Mar 2012
    Lokalizacja
    Zamek w Lotaryngii
    Postów
    1 540
    Tournaments Joined
    7
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    164
    Otrzymał 112 podziękowań w 68 postach
    1. Zasady i regulamin powinny być ustalane przy współpracy z graczami mającymi największą wiedzę i doświadczenie w grze na której ma być rozegrany turniej i przynajmniej 1 taki gracz powinien znaleźć się w gronie sędziowskim, a żeby to miało miejsce, to sędziowie powinni mieć możliwość gry w turnieju.
    W przypadku organizacji wszelkich turniejów ustawodawstwo należy się zupełnie organowi który to przedsięwzięcie organizuje, w tym przypadku jest to portal Totalwar.org.pl wykonujący tę role przez wyznaczonych do tego Szachistów.
    "Chęć uczestnictwa w tej grupie jest dozwolona dla wszystkich";
    Zły przykład...czy sportowiec który lepiej gra np. w piłkę winien mieć większe prawo do restryckjowania zasad niż osoba do tego uprawniona, w tym przypadku sędzia?
    Ta propozycja narusza możliwość orzekania w sprawach spornych między graczami.

    "Nie można być sędzia we własnej sprawie" , stare jak świat i przestrzegane, to tak jakby do tego, że sędzia może grać dodać, że odbiorcy do których skierowana jest regulacja turnieju mogły orzekać same we własnej sprawie, bezsens totalny...

    2. W regulaminie powinien być jakiś zapis o minimalnej dostępności graczy, żeby uniknąć sytuacji, że jeden z graczy jest tak zapracowany, że na rozegranie meczu ma tylko 2-3 godziny w tygodniu i wszyscy muszą się do niego dostosować, a gdy drógiemu graczowi akurat ten 1 termin nie pasuje to trzeba robić przedłużkę aż o tydzień. Prosta zasada: nie masz czasu na grę, to się nie zapisuj.
    Nie jesteśmy uprawnieni aby zmuszać lub kreować za osoby trzecie ich poczynania. Jeśli gracz zapisuje się i tym samym obliguje do przestrzegania zasad co do udziału to za ich naruszenie sankcją powinna być, np. "Czarna lista turniejowa" a nie odgórny przymus rozegrania....

    3. Faza grupowa powinna być rozgrywana w tym samym tępie przez wszystkich graczy, np. po 4 dniach wszyscy gracze mają mieć rozegrane minimum 2 mecze, po następnych 4 dniach minimum 4 mecze itd. Zdażały się sytuacje, że 1 gracz zaczynał rozgrywać swoje bitwy gdy jego przeciwnicy mieli rozegrane już 2-3 mecze co dawało mu dużą przewagę.
    To samo...
    4. Wszystkie zasady dotyczące DLC są jak dla mnie zbędne i bezpodstawne, a konkretnie:[...]
    Zasada dowolności ma miejsce podczas regularnej wojny gdzie nikt nikogo nie pyta jakimi siłami militarnymi dysponuje.
    Turniej sam w sobie jest założeniem aby każdy uczestnik w jak największej formie miał równorzędność z innymi uczestnikami pod względem środków "trzecich".

    ---
    Co do umiejętności to może masz racje....

    5. W zasadach powinien być zakaz robienia noob boxa i korzystania z bugów tj. "pull through" oraz precyzyjna definicja tych pojęć.
    6. Kary za poszczególne wykroczenia powinny być ustalone przed turniejem, a nie w trakcie.
    7. Streamerzy nie powinni pokazywać armii w fazie rozstawiania i moim zdaniem komentować powinna 1 osoba, która jednocześnie steamuje bitwę albo chociaż gracz streamujący powinien być głównym komentatorem, bo zdarzały się sytuacje, że mistrzu komentował jakiś fragment fragment bitwy, a legvan pokazywał co innego i nie wiadomo było o czym mistrzu nawija.
    Zgoda!

    ----------
    Reasumując, bez urazy Wybobrak, cenie Cię jako polskiego gracza ale zrozum sytuacje, że dobry sportowiec nie jest dobrym sędzią, Twoje doświadczenie na polu bitewnym jest przydatne wtedy i tylko wtedy kiedy tyczy się sfery konstruującej stronę techniczną układu sił i zasad bezpośrednio uderzających w walkę. Natomiast w kwestii prawodawczej nie masz zupełnego doświadczenia i Twoje argumenty czy wskazania są absurdalne i nie trzymające się niczego.

  3. #13
    Pampa
    Gość
    Ja bym na Twoim miejscu wybobrak się cieszył że nie zostałeś zbanowany po drodze.

  4. Użytkownicy którzy uznali post Pampa za przydatny:


  5. #14
    Konny falangita rakietowy
    Dołączył
    Sep 2009
    Postów
    1 176
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    231
    Otrzymał 168 podziękowań w 115 postach
    4. Wszystkie zasady dotyczące DLC są jak dla mnie zbędne i bezpodstawne, a konkretnie:
    -"zakaz używania dlc których nie posiada przeciwnik" zasada ta miała sens w shogunie gdzie gracz z dostępem do garłaczy, samurajów daikyu czy innych elitarnych jednostek miał ogromną przewage nad przeciwnikiem beż żadnych DLC. Do tego turnieju wrzucono tę zasadę z rozpędu, bez żadnego logicznego uzasadnienia. Frakcje Z DLC w romku nie są lepsze od tych z podstawki więc tak na prawdę nie dają graczowi wielkiej przewagi, co więcej ta zasada faworyzuje graczy bez żadnych DLC, bo grają tylko podstawowymi frakcjami więc lepiej je znają i mają je bardziej ograne, z kolei gracz mający wszystkie DLC który ma dostęp do prawie 3 razy większej liczby frakcji, może mieć swoje ulubione nacje z DLC którymi gra częściej niż tymi z podstawki i gdy 2 takich graczy spotyka się w turnieju to gracz ze wszystkimi DLC nagle ma zakaz korzystania z prawie 2/3 swoich frakcji, poza tym nie może użyć swoich ulubionych frakcji i musi grać frakcjami z podstawki których już tak dobrze nie zna.
    -"Dozwolone są wyłącznie trzy typy umiejętności wodza: Wojownik, Przywódca i Strateg. Inne umiejętności są zabronione" Kolejna bezsensowna zasada która według mnie tylko zepsuła balans i sprawiła, że Arwernowie, Swebowie i Nerwiowie byli bezuzyteczni w tym turnieju, bo pod wieloma względami ustępują innym barbarzyńcom i ich jedynym atutem są właśnie generałowie z DLC. Domyślam się, że kilka osób wymysliło tę zasadę na podstawie własnych doświadczeń i uprzedzeń do generała Swebów, szkoda tylko, że nie uwzględniliście kilku następujących faktów: taktyka z tym generałem jest bardzo przewidywalna, łatwa do skontrowania i do poprawnego wykonania wymaga na prawdę dużych umiejętności oraz orjentacji w czasoprzestrzeni, a przez drobny błąd można ponieść sromotną klęskę, poza tym w 15 patchu umiejętności tych generałów zostały drastycznie osłabione, na co kilka razy zwracałem uwagę ale jak widać nie podziałało.
    -"DLC Nomadów zabronione" Nie rozumiem po co ta zasada, jeżeli ktoś chce zagrać nomadami to niech gra i o ile jego przeciwnik nie jest totalnym noobem to na dobre mu to nie wyjdzie. Nomadowie powinni być grywalni z tym, że gracz biorący nomadów domyślnie staje się stroną atakującą, a ze względu na brak piechoty, limity jazdy i konnych strzelców go nie obowiązują.
    5. W zasadach powinien być zakaz robienia noob boxa i korzystania z bugów tj. "pull through" oraz precyzyjna definicja tych pojęć.
    Zasady z dlc są dobre bo z jakiej racji inny gracz ma mieć większy wybór frakcji tylko dlatego że kupił dlc? Tak frakcje z dlc nie są lepsze ale też nie są gorsze,a przy eliminacji frakcji te dodatkowe kilka nacji daje dużą przewagę. I serio nomadowie ? Chcesz na turnieju spamu konnych łuczników którzy ganiają w okół wrogiej armii aż jej nie wybiją albo aż nie skończy się amunicja? Nie bez powodu od zawsze wprowadza się ograniczenia na konnych łuczników.
    Co do noobbox to się zgadzam chociaż ten problem rozwiąże brak strony broniącej się. Obaj gracze muszą wykazać inicjatywę i jak ktoś ustawia box to po prostu go omijasz.Co do pull through to problem wydaje mi się przesadzony. Jeżeli masz piechotę rozciągnięta do 3-4 szeregów to się nie dziw że kawaleria się przez nią przedrze. Oczywiście tak i się wydaje musiał bym to sprawdzić w grze.

  6. #15
    Stolnik Awatar ( ͡º ͜ʖ ͡º)
    Dołączył
    Oct 2013
    Postów
    809
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    96
    Otrzymał 47 podziękowań w 34 postach
    Cytat Zamieszczone przez Wald Zobacz posta
    W przypadku organizacji wszelkich turniejów ustawodawstwo należy się zupełnie organowi który to przedsięwzięcie organizuje, w tym przypadku jest to portal Totalwar.org.pl wykonujący tę role przez wyznaczonych do tego Szachistów.
    "Chęć uczestnictwa w tej grupie jest dozwolona dla wszystkich";
    Nie twierdzę, że gracze sami sobie mają ustalać zasady, tylko dla lepszej organizacji, sprawniejszego przebiegu i lepszej optymalizacji zasad, organizatorom powinno zależeć na wykorzystaniu wiedzy bardziej doświadczonych graczy, ale jest to tylko moja sugestia, organizator ma prawo ustalić takie zasady jakie mu się podobają nawet jeżeli nigdy w daną grę nie grał i nie ma o niej zielonego pojęcia, tylko musi się liczyć z tym, że od zasad, regulaminu i ogólnie od organizacji, zależy popularność turnieju i sposób w jaki jest on postrzegany wśród graczy.


    Cytat Zamieszczone przez Wald Zobacz posta
    "Nie można być sędzia we własnej sprawie" , stare jak świat i przestrzegane, to tak jakby do tego, że sędzia może grać dodać, że odbiorcy do których skierowana jest regulacja turnieju mogły orzekać same we własnej sprawie, bezsens totalny...
    Jaki problem dodać do regulaminu zapis, że decyzję w sprawie sytuacji spornej z udziałem sędziego, grono sędziowski podejmuje bez niego?


    Cytat Zamieszczone przez Wald Zobacz posta
    Nie jesteśmy uprawnieni aby zmuszać lub kreować za osoby trzecie ich poczynania. Jeśli gracz zapisuje się i tym samym obliguje do przestrzegania zasad co do udziału to za ich naruszenie sankcją powinna być, np. "Czarna lista turniejowa" a nie odgórny przymus rozegrania....
    Wystarczy zapis w regulaminie, że gracz musi być dostępny przynajmniej kilka dni w tygodniu, a zbyt niska aktywność wiązałaby się ze złamaniem zasad.

    Cytat Zamieszczone przez Wald Zobacz posta
    Zasada dowolności ma miejsce podczas regularnej wojny gdzie nikt nikogo nie pyta jakimi siłami militarnymi dysponuje.
    Turniej sam w sobie jest założeniem aby każdy uczestnik w jak największej formie miał równorzędność z innymi uczestnikami pod względem środków "trzecich".
    Każdy gracz może sobie kupić DLC więc wszyscy mają dostęp do tych samych środków "trzecich" a jak ktoś nie chce kupić to jego sprawa.


    Cytat Zamieszczone przez Wald Zobacz posta
    Reasumując, bez urazy Wybobrak, cenie Cię jako polskiego gracza ale zrozum sytuacje, że dobry sportowiec nie jest dobrym sędzią, Twoje doświadczenie na polu bitewnym jest przydatne wtedy i tylko wtedy kiedy tyczy się sfery konstruującej stronę techniczną układu sił i zasad bezpośrednio uderzających w walkę. Natomiast w kwestii prawodawczej nie masz zupełnego doświadczenia i Twoje argumenty czy wskazania są absurdalne i nie trzymające się niczego.
    Czyli według ciebie można być dobrym sędzią, nie znając gry w której się sędziuje, co więcej twierdzisz, że mając duże doświadczenie i wiedzę o grze nie można być dobrym sędzią. Jak dla mnie to twoje argumenty są absurdalne.




    Cytat Zamieszczone przez Seba Fallus III Wielki Zobacz posta
    Zasady z dlc są dobre bo z jakiej racji inny gracz ma mieć większy wybór frakcji tylko dlatego że kupił dlc? Tak frakcje z dlc nie są lepsze ale też nie są gorsze,a przy eliminacji frakcji te dodatkowe kilka nacji daje dużą przewagę.
    Napisałem co myślę, więc nie będę powtarzał tych samych argumentów, ale według mnie takie zasady są niesprawiedliwe w stosunku do graczy posiadających DLC, np. w meczu z zibim, gdy w 2 bitwie wybrał Rzym to trochę mnie zamurowało gdy zdałem sobie sprawę, że nie mam dostępu do żadnej z moich ulubionych kontr przeciwko tej frakcji bo Getowie zużyci, a reszta w DLC których zibi nie ma i musiałem eksperymentować z Arwernami, którymi bardzo rzadko gram.




    Cytat Zamieszczone przez Seba Fallus III Wielki Zobacz posta
    I serio nomadowie ? Chcesz na turnieju spamu konnych łuczników którzy ganiają w okół wrogiej armii aż jej nie wybiją albo aż nie skończy się amunicja? Nie bez powodu od zawsze wprowadza się ograniczenia na konnych łuczników.
    Zgodnie z limitem 6 strzelców, nomadowie mogli by wziąć max 6 konnych łuczników więc trochę dramatyzujesz, strzelcy piesi mają większy zasięg i jest ich 2 razy więcej więc 6 jednostkami HA nic nie zdziałasz nawet jak zużyjesz całą amunicję, do tego brak jakiejkolwiek piechoty stawia nomadów na straconej pozycji więc nie widzę powodu żeby ich banować, jak ktoś chce ich użyć to na własne ryzyko.

  7. #16
    Podkomorzy
    Dołączył
    Mar 2012
    Lokalizacja
    Zamek w Lotaryngii
    Postów
    1 540
    Tournaments Joined
    7
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    164
    Otrzymał 112 podziękowań w 68 postach
    Wiesz, mi się nawet nie chce tego czytać co tam nabazgroliłeś tym swoim pismem...... wylecz sodówkę

  8. #17
    Stolnik Awatar ( ͡º ͜ʖ ͡º)
    Dołączył
    Oct 2013
    Postów
    809
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    96
    Otrzymał 47 podziękowań w 34 postach
    @UP
    Wyraziłem swoją opinię na temat poszczególnych aspektów turnieju, bo w tym celu został założony ten temat, więc jak się z czymś nie zgadzasz to możesz przedstawić własne zdanie, ale obrażanie mnie, gdy brakuje ci argumentów świadczy tylko o tobie.

  9. #18
    Podkomorzy
    Dołączył
    Mar 2012
    Lokalizacja
    Zamek w Lotaryngii
    Postów
    1 540
    Tournaments Joined
    7
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    164
    Otrzymał 112 podziękowań w 68 postach
    Ja pokazałem, że Twoje zdanie jest irracjonalne i mam tak samo do tego prawo jak Ty do jego wyrażania w tym temacie i nie mam obowiązku jest uargumentowywać ponownie, ale ja Cię nie obrażam, po prostu stwierdzam po Twoich zachowaniu to co myśli większość ludzi, że masz problemy z psychiką.

  10. #19
    Zagubiony Teoretyk / Stara Gwardia Awatar Ituriel32
    Dołączył
    Nov 2009
    Lokalizacja
    Za daleko
    Postów
    3 342
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    148
    Otrzymał 393 podziękowań w 292 postach
    Przydały by się jednak jakiś terminy półmetkowe i sztywniejsze ich przestrzeganie. Sędziowie nie powinni bać się dawać walkowerów czy nierozegranych. Ja to widzę tak, jeśli się zapisałeś to zgadzasz się wtedy na to że wygospodarujesz ileś czasu.

    Kary powinny być ustalone przed turniejem.

    Co do nacji to najprostsza droga to: ograniczyć się tylko do podstawki i zabronić wszystkich dlc. Bo tak jak jest teraz to pokrzywdzone są osoby które kupiły i ci z samą podstawką. Ci pierwsi bo nie mogą korzystać z ulubionych nacji i jednostek. A ci drudzy bo mają mniej nacji do wyboru.

    Ogólnie mi się bardzo podobało i z chęcią się zapisze do następnego.

    Śmierć to Twoje przeznaczenie.
    A poza tym sądzę, że Rzym należy zniszczyć.

    KABANOS to taka kiełbaska i zespół muzyczny, oba polecam.

    Jeśli nie musisz czegoś zrobić, to nie rób. Ale jeśli już musisz, to zrób to szybko.

  11. #20
    Konny falangita rakietowy
    Dołączył
    Sep 2009
    Postów
    1 176
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    231
    Otrzymał 168 podziękowań w 115 postach
    Wybobrak zwracam honor jeśli chodzi o pull through zrobiłem testy i królewscy katafrakci bez problemu przejeżdżają przez ustawionych w 6 szeregów hypaspistów. Powinno się zabronić przemieszczania jazdy po szarży na tyły zaatakowanej piechoty jednak może to rodzić spore problemy jeżeli chodzi o interpretacje Trzeba tu znaleźć jakieś optymalne rozwiązanie.

Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Możesz edytować swoje posty
  •