Strona 84 z 267 PierwszyPierwszy ... 3474828384858694134184 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 831 do 840 z 2664

Wątek: Dyskusja ogólna o Total War: Warhammer

  1. #831
    Łowczy
    Dołączył
    Oct 2015
    Postów
    126
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    10
    Otrzymał 15 podziękowań w 10 postach
    Cytat Zamieszczone przez chochlik20 Zobacz posta
    Zdajesz sobie sprawę, że porównujesz fantasy do rzeczywistości? Więc, normalnością jest to, że będzie większa różnorodność.
    Nie tyle porównuje realia, co ilość strategii i unikalnych elementów obu produkcji. Argument ilościowy nacji na rzecz poprzednich odsłon TW nie ma moim zdaniem w tym przypadku sensu. Może Rome 2 trochę w tej kwestii zmienił ze względu na kręgi kulturowe i trochę większe różnice między frakcjami, ale to i tak zupełnie inny rząd różnic niż między Orkami a Krasnoludami. Posługując się określeniami z planszówek: jeśli poprzednie odsłony TW to euro gry, to Warhammer: Total War będzie zdecydowanie ameritrashem.

  2. #832
    Wojski
    Dołączył
    Oct 2015
    Postów
    77
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    10
    Otrzymał 13 podziękowań w 13 postach
    Odbiegając od Ogrów. Nie wiem czy zwróciliście uwagę na opis pod pre-order trailerem dla chaosu. Jak dla mnie wynika z tego, że chaos będzie hordą ala hunowie.

  3. #833
    Szambelan Awatar chochlik20
    Dołączył
    Sep 2009
    Postów
    4 182
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    292
    Otrzymał 482 podziękowań w 340 postach
    Cytat Zamieszczone przez Aryann Zobacz posta
    Nie tyle porównuje realia, co ilość strategii i unikalnych elementów obu produkcji. Argument ilościowy nacji na rzecz poprzednich odsłon TW nie ma moim zdaniem w tym przypadku sensu. Może Rome 2 trochę w tej kwestii zmienił ze względu na kręgi kulturowe i trochę większe różnice między frakcjami, ale to i tak zupełnie inny rząd różnic niż między Orkami a Krasnoludami. Posługując się określeniami z planszówek: jeśli poprzednie odsłony TW to euro gry, to Warhammer: Total War będzie zdecydowanie ameritrashem.
    To nawet porównanie nie ma większego sensu, bo nic nie łączy tych dwóch odsłon, po za wydawcą. Dwa różne światy, dwa różne mechanizmy.
    Argument ilościowy nacji ma sens, ponieważ wiemy ile nacji spokojnie mogłoby się znaleźć w tej odsłonie, a tymczasem dostajemy ich ich dość niewiele - takie tam podstawowe nacje występujące w każdej grze fantasy - ludzie, orkowie, krasnoludy i nieumarli. Widać tutaj akurat brak nacji elfów, ale to mamy dostać później. Brak niektórych nacji to akurat wina GW, a nie CA.
    Co, do zasad - inna koncepcja gry, inne zasady. Pytanie tylko, czy nie przesadzą z nimi, albo też ich nie dopracują przez, co gracz straci masę nerwów na ich opanowanie.
    Przepis na idealną kawę:

    Grafik: Co to za lura!? Kawa powinna być czarna, mocna, ostra i aromatyczna. Zrób mi drugą.

    Tytus: Rozkaz! Kawa powinna być czarna… Carbo medicinalis, czyli węgiel drzewny powinien ją doczernić. …mocna… Czy może być coś mocniejszego od spirytusu 95%? …ostra i aromatyczna… Reszty dokona papryka, pieprz, jodyna i… dezodorant „Brutal”.
    Grafik: O, teraz to jest kawa! To mnie postawi na nogi!
    Tytus: Szkoda, że nie dodałem jeszcze dynamitu.


    Księga XVI

  4. #834
    Łowczy
    Dołączył
    Oct 2015
    Postów
    126
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    10
    Otrzymał 15 podziękowań w 10 postach
    Cytat Zamieszczone przez chochlik20 Zobacz posta
    Argument ilościowy nacji ma sens, ponieważ wiemy ile nacji spokojnie mogłoby się znaleźć w tej odsłonie, a tymczasem dostajemy ich ich dość niewiele - takie tam podstawowe nacje występujące w każdej grze fantasy - ludzie, orkowie, krasnoludy i nieumarli. Widać tutaj akurat brak nacji elfów, ale to mamy dostać później. Brak niektórych nacji to akurat wina GW, a nie CA.
    Tu sobie pozwolę się nie zgodzić. Owszem, mogliby dać większą ilość ras, a nawet wszystkie, ale wtedy powstałby bałagan, albo czas dewelopingu gry wydłużyłby się o kilka miesięcy. Standardem jest wypuszczenie 3-4 ras na początek. Pewnie wkracza tu do gry chęć sprzedawania pozostałych już po premierze, ale myślę, że nie bez znaczenia jest tu balans. Przy tak znaczących różnicach między rasami ciężko zachować równowagę. Kiedy już deweloper osiągnie względną równość między Imperium i Orkami, to nagle się okazuje, że Orki są mocniejsze od Wampirów. Podciągnie trochę Wampiry - okazuje się, że one są mocniejsze od Imperium. Jak podciągnie Imperium to znowu zaburzy balans z Orkami. Jakby wrzucili na premierę 15 ras to ludzie by wylewali żale na forach, że rasa X jest za mocna, Y za słaba, a Z w ogóle niegrywalna. Jeszcze pół biedy gdyby różnice występowały tylko na poziomie rozgrywania bitew i jednostek. Jeśli chcą dobrze oddać realia Warhammera to Orki nie mogą mieć takiej samej ekonomii jak Imperium. Wyobrażacie sobie orka-rolnika?
    Do Starcrafta, tego wydanego już ponad 10 lat temu, chyba jeszcze w zeszłym roku pojawiła się jakaś łatka poprawiająca balans, a są tam tylko trzy rasy.

  5. #835
    Zagubiony Teoretyk / Stara Gwardia Awatar Ituriel32
    Dołączył
    Nov 2009
    Lokalizacja
    Za daleko
    Postów
    3 342
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    148
    Otrzymał 393 podziękowań w 292 postach
    Cytat Zamieszczone przez Aryann Zobacz posta
    Do Starcrafta, tego wydanego już ponad 10 lat temu, chyba jeszcze w zeszłym roku pojawiła się jakaś łatka poprawiająca balans, a są tam tylko trzy rasy.
    Tylko że Starcfart jest grą e-sportową i by mógł być tak nazywany musi spełnić kilka warunków. Gry z serii TW nigdy nie miały takich aspiracji.

    Standardem jest wypuszczenie 3-4 ras na początek.
    Gdzie jest taki standard? Choć przyznać muszę że w coraz większej ilości gier obniża się ilość zawartości podstawowej by resztę dodać w dlc.

    Przy tak znaczących różnicach między rasami ciężko zachować równowagę.
    Wydaje mi się ale Młotek sam w sobie jest trochę nie zbalansowany, chodzi o całość. A i tak balansować będą na żywym organizmie przez rok po premierze. Ale nich tak jest byle błędów nie było aż tak dużo.

    Jakby wrzucili na premierę 15 ras to ludzie by wylewali żale na forach, że rasa X jest za mocna, Y za słaba, a Z w ogóle niegrywalna.
    Ludzie i tak będą narzekać na inne rzeczy.

    Śmierć to Twoje przeznaczenie.
    A poza tym sądzę, że Rzym należy zniszczyć.

    KABANOS to taka kiełbaska i zespół muzyczny, oba polecam.

    Jeśli nie musisz czegoś zrobić, to nie rób. Ale jeśli już musisz, to zrób to szybko.

  6. #836
    Dowódca 101. Powietrznodesantowej Awatar Arroyo
    Dołączył
    Mar 2013
    Lokalizacja
    Oko Terroru
    Postów
    7 759
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    1 490
    Otrzymał 1 041 podziękowań w 702 postach
    Po pierwsze każda z ras ma swoje plusy i minusy. Po drugie każda edycja Warhammera Fantasy Battle dodawała/usuwała jedne nacje na rzecz drugich. Po trzecie każda edycja WFB co chwila zmieniała statystyki jednostek, co powodowało całkowitą zmianę balansu. Przez to prawdopodobnie wyszła najgorsza szmira XXI wieku, czyli Stormcast Eternal.
    A co do ilości nacji - jednym to przeszkadza, mnie natomiast nie

    Chcesz się czegoś dowiedzieć na temat Warhammer Fantasy, gdy wychodzi Total War: Warhammer, a nie znasz uniwersum? Zajrzyj TUTAJ.
    II Miejsce w turnieju Jesień Średniowiecza IV, uczestnik fazy pucharowej w Mistrzostwach Polski Rome II 1vs1.
    "Braki w Total War'ach to pół biedy. Gorzej, jeśli ktoś uważa taki stan gry za pełną wersję" ~ Arroyo

  7. #837
    Łowczy
    Dołączył
    Oct 2015
    Postów
    126
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    10
    Otrzymał 15 podziękowań w 10 postach
    Cytat Zamieszczone przez Ituriel32 Zobacz posta
    Tylko że Starcfart jest grą e-sportową i by mógł być tak nazywany musi spełnić kilka warunków. Gry z serii TW nigdy nie miały takich aspiracji.
    Tak, ale już samo wprowadzenie trybu multiplayer zobowiązuje. Wyobraź sobie, że czekasz w lobby na bitwę grając Wampirami, przeciwko Tobie stanie gracz prowadzący Orków i wiedziałbyś, że jest pewna strategia wygrywająca przeciwko twojej rasie na która nic nie możesz poradzić i na pewno przegrasz ten mecz. Chciałbyś grać w taką produkcję?

    Cytat Zamieszczone przez Ituriel32 Zobacz posta
    Gdzie jest taki standard? Choć przyznać muszę że w coraz większej ilości gier obniża się ilość zawartości podstawowej by resztę dodać w dlc.
    Seria StarCraft, seria WarCraft, seria Red Alert, seria C&C, seria Battle for Middle-Earth, Grey Goo, seria Dawn of War, seria Company of Heroes.

    Cytat Zamieszczone przez Arroyo Zobacz posta
    Po pierwsze każda z ras ma swoje plusy i minusy. Po drugie każda edycja Warhammera Fantasy Battle dodawała/usuwała jedne nacje na rzecz drugich. Po trzecie każda edycja WFB co chwila zmieniała statystyki jednostek, co powodowało całkowitą zmianę balansu. Przez to prawdopodobnie wyszła najgorsza szmira XXI wieku, czyli Stormcast Eternal.
    A co do ilości nacji - jednym to przeszkadza, mnie natomiast nie
    Jestem w stanie zrozumieć, że ktoś się pogniewał na GW za pogrzebanie Starego Świata. Zrozumiem, że poczynione zostały zbyt duże zmiany w zasadach bitewniaka i dla kogoś to problem nie do przeskoczenia. Nawet zmiany z Orków na Orruksów i Lizardmenów na Seraphonów mogły kogoś zdenerwować. Ale wprowadzenie nowej, grywalnej rasy Jeszcze żeby to był jakieś różowe jednorożce, ale to są chłopy na schwał, maszyny do zabijania, żywe zbroje przepełnione nienawiścią do Chaosu. No przecież to pięknie do Warhammera pasuje! Zarzut, że niby podobni do Space Marines? A przepraszam bardzo, Orki też wam zbrzydły bo są w Warhammerze 40k albo Chaos? Niepojęte.

  8. #838
    Zagubiony Teoretyk / Stara Gwardia Awatar Ituriel32
    Dołączył
    Nov 2009
    Lokalizacja
    Za daleko
    Postów
    3 342
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    148
    Otrzymał 393 podziękowań w 292 postach
    Tak, ale już samo wprowadzenie trybu multiplayer zobowiązuje. Wyobraź sobie, że czekasz w lobby na bitwę grając Wampirami, przeciwko Tobie stanie gracz prowadzący Orków i wiedziałbyś, że jest pewna strategia wygrywająca przeciwko twojej rasie na która nic nie możesz poradzić i na pewno przegrasz ten mecz. Chciałbyś grać w taką produkcję?
    Tylko że tak jest w TW, w zależności od części to w mniejszym lub większym stopniu.

    Seria StarCraft, seria WarCraft, seria Red Alert, seria C&C, seria Battle for Middle-Earth, Grey Goo, seria Dawn of War, seria Company of Heroes.
    Battle for Wesnoth (6), Age of Wonders 3 (6 ras + 6 klas), Heroes 7 (6 ras), TotalWary (8 chyba najmniej, zapomniałem o Napoleonie w nim jest 5), Cywilizacja.

    Śmierć to Twoje przeznaczenie.
    A poza tym sądzę, że Rzym należy zniszczyć.

    KABANOS to taka kiełbaska i zespół muzyczny, oba polecam.

    Jeśli nie musisz czegoś zrobić, to nie rób. Ale jeśli już musisz, to zrób to szybko.

  9. #839
    Szambelan Awatar chochlik20
    Dołączył
    Sep 2009
    Postów
    4 182
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    292
    Otrzymał 482 podziękowań w 340 postach
    Cytat Zamieszczone przez Aryann Zobacz posta
    Tu sobie pozwolę się nie zgodzić. Owszem, mogliby dać większą ilość ras, a nawet wszystkie, ale wtedy powstałby bałagan, albo czas dewelopingu gry wydłużyłby się o kilka miesięcy. Standardem jest wypuszczenie 3-4 ras na początek. Pewnie wkracza tu do gry chęć sprzedawania pozostałych już po premierze, ale myślę, że nie bez znaczenia jest tu balans. Przy tak znaczących różnicach między rasami ciężko zachować równowagę. Kiedy już deweloper osiągnie względną równość między Imperium i Orkami, to nagle się okazuje, że Orki są mocniejsze od Wampirów. Podciągnie trochę Wampiry - okazuje się, że one są mocniejsze od Imperium. Jak podciągnie Imperium to znowu zaburzy balans z Orkami. Jakby wrzucili na premierę 15 ras to ludzie by wylewali żale na forach, że rasa X jest za mocna, Y za słaba, a Z w ogóle niegrywalna. Jeszcze pół biedy gdyby różnice występowały tylko na poziomie rozgrywania bitew i jednostek. Jeśli chcą dobrze oddać realia Warhammera to Orki nie mogą mieć takiej samej ekonomii jak Imperium. Wyobrażacie sobie orka-rolnika?
    Do Starcrafta, tego wydanego już ponad 10 lat temu, chyba jeszcze w zeszłym roku pojawiła się jakaś łatka poprawiająca balans, a są tam tylko trzy rasy.
    Nie sądzę, aby dodanie na początek jeszcze kilku nacji tak strasznie wydłużyłoby wydanie gry.
    Zresztą jaka równowaga pomiędzy nacjami? Każda nacja ma swoje słabsze i lepsze strony, nie da się zbalansować nacji. Orki będą mocniejsze od Wampirów, w pewnym sensie, ale i słabsze biorąc pod uwagę morale. Zarzut a propo ekonomii też jest dziwny, bo każda nacja w tym świecie będzie miała inną. Orkowie mogą postawić na grabież i handel niewolnikami, Wampiry na handel, bo ich tereny to nie tylko same żywe trupy, ale i ludzie tam mieszkający. Kransoludy to handel i kopalnie, podobnie jak ludzie, którzy dodatkowo postawią na podatki.
    A propo Warcafta, to również jest to gra e-sportowa i powstała już dobry jakiś czas temu i są tam 4 główne grywalne rasy, ale np. ludzi połączono z krasnoludami i niedobitkami elfów. Boli trochę brak frakcji nag, która zostaje ujawniona w dodatku i można nią zagrać, w którejś misji kampanii.
    Przepis na idealną kawę:

    Grafik: Co to za lura!? Kawa powinna być czarna, mocna, ostra i aromatyczna. Zrób mi drugą.

    Tytus: Rozkaz! Kawa powinna być czarna… Carbo medicinalis, czyli węgiel drzewny powinien ją doczernić. …mocna… Czy może być coś mocniejszego od spirytusu 95%? …ostra i aromatyczna… Reszty dokona papryka, pieprz, jodyna i… dezodorant „Brutal”.
    Grafik: O, teraz to jest kawa! To mnie postawi na nogi!
    Tytus: Szkoda, że nie dodałem jeszcze dynamitu.


    Księga XVI

  10. #840
    Konny falangita rakietowy
    Dołączył
    Sep 2009
    Postów
    1 176
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    231
    Otrzymał 168 podziękowań w 115 postach
    Cytat Zamieszczone przez Ituriel32 Zobacz posta
    Tylko że tak jest w TW, w zależności od części to w mniejszym lub większym stopniu.


    Battle for Wesnoth (6), Age of Wonders 3 (6 ras + 6 klas), Heroes 7 (6 ras), TotalWary (8 chyba najmniej, zapomniałem o Napoleonie w nim jest 5), Cywilizacja.
    Dodał bym tu jeszcze niestety mało znaną ale mającą swojego czasu silny multiplayer serie warlords battelcry gdzie mamy 16 całkiem dobrze zbalansowanych ras

Strona 84 z 267 PierwszyPierwszy ... 3474828384858694134184 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •