Strona 12 z 14 PierwszyPierwszy ... 21011121314 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 111 do 120 z 139

Wątek: WWmwE Patch 2.5 - propozycja

  1. #111
    Stolnik Awatar Idill`a (MZ)
    Dołączył
    Jan 2010
    Postów
    1 156
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    60
    Otrzymał 81 podziękowań w 58 postach
    To jest wersja prototypowa, nie miałem czasu zająć się balansem strategicznym. Więc nie idź za daleko.

    Pozostaje stronnikiem dodania kolejnej frakcji na bliskim wschodzie, Egipt jest monopolistą bez naturalnego rywala ( jeżeli miałby pozostać status quo, to uzasadnia w zasadzie skromny roster w koszarach ), a Turcja poradzić sobie może tylko w warunkach miernoty politycznej sąsiadów. Panuje próżnia, którą łatwo wypełnić. Jakże to odmienne od ciasnego zachodnioeuropejskiego zaścianka.

    W ostateczności zastosuje półśrodki.

  2. #112
    Podkomorzy Awatar Avasil
    Dołączył
    Sep 2010
    Lokalizacja
    Kraków
    Postów
    1 993
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    8
    Otrzymał 61 podziękowań w 33 postach
    Ja raczej zgadzam się z mefistem, uważam że błędnie rozstrzygasz sytuację w rejonie rozpatrując tylko cztery frakcje, kiedy zazwyczaj Wenecja, Węgry i Bułgarzy też są czynnikiem. Jak wspomniał o wko32, Turcją grało mi się bardzo fajnie, jedynie bym pokombinował z tymi jednostkami.

    Myślę, że też nie ma sensu balansować dokładnie wszystkich frakcji, ponieważ i tak umiejętności gracza mają tutaj największe znaczenie (np. ja w mko35 od drugiej tury walczę jako Aragonia z Francją, w tej chwili ma też duże wsparcie militarne od Anglii i Danii, a wciąż posuwam się do przodu), fajnie tylko żeby nie było skrajności i zminimalizować takie sytuacje jak to, że taka Wenecja w każdym większym miasteczku ma do rekrutacji(taniej) równie dobre jednostki co taka Turcja/Egipt w Mieście/rozbudowanym zamku.

  3. #113
    Stolnik Awatar Idill`a (MZ)
    Dołączył
    Jan 2010
    Postów
    1 156
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    60
    Otrzymał 81 podziękowań w 58 postach
    Dyplomacja ma olbrzymią wagę, zdaję sobie sprawę ze znaczenia sąsiadów naszych sąsiadów, to potencjalni sojusznicy, co oczywiste.
    Ja wiele do gadania nie powinienem mieć. Będzie jak weterani sądzą, żadnej demokracji i rewolucji. Mógłbym zaproponować jednak coś ciekawego w tym segmencie, ewentualnie przedstawię gotową propozycję.

    Koniecznym jest zwiększenie znaczenia kawalerii, wprowadzenie jej do realnej rozgrywki. To byłoby optymalnym rozwiązaniem, niech konni łucznicy wykazują się wreszcie swymi atutami.
    Egiptowi, Turcji i Maurom umożliwiłbym rekrutację milicji włóczniczej od pierwszego poziomu, jednocześnie wprowadził dwie nowe jednostki, dostępne od drugiego poziomu koszar milicyjnych odpowiednio po jednej dla Turcji i Egiptu. Z kolei frakcjom prawosławnym dałbym własnych fanatyków religijnych.
    Co sądzicie, aby najsłabsze i najgorzej położone frakcje przesunąć na czoło peletonu, ostatni mogliby być pierwszymi?
    Jak się zapatrujecie na koncepcję, idealnego balansu kosztów rekrutacji i utrzymania jednostek? Zrobiłbym gruntowne testy i całkowicie podporządkował żołd i koszta najęcia, możliwościom oddziału. Dając poprawkę na zasięg kawalerii. Pozostawiając koszta artylerii bez zmian.

    Myślę też nad udostępnieniem wojska z poziomu olbrzymiego miasta i cytadeli niżej, korygując ofertę najwyższej infrastruktury militarnej o pagony doświadczenia.
    Ostatnio edytowane przez Idill`a (MZ) ; 02-01-2016 o 18:03

  4. #114
    Podkomorzy Awatar Avasil
    Dołączył
    Sep 2010
    Lokalizacja
    Kraków
    Postów
    1 993
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    8
    Otrzymał 61 podziękowań w 33 postach
    Cytat Zamieszczone przez Idill`a (MZ) Zobacz posta
    Ja wiele do gadania nie powinienem mieć. Będzie jak weterani sądzą, żadnej demokracji i rewolucji. Mógłbym zaproponować jednak coś ciekawego w tym segmencie, ewentualnie przedstawię gotową propozycję.
    Mam nadzieję, że nie odbierasz naszej krytyki jakoś negatywnie, ja osobiście bardzo się cieszę widząc że jesteś tak zaangażowany, proponujesz różne nowe rzeczy, robisz to itd.

    Cytat Zamieszczone przez Idill`a (MZ) Zobacz posta
    Koniecznym jest zwiększenie znaczenia kawalerii, wprowadzenie jej do realnej rozgrywki. To byłoby optymalnym rozwiązaniem, niech konni łucznicy wykazują się wreszcie swymi atutami.
    Z kawalerią zobaczymy na ile pomogło zwiększenie ilości jednostek w oddziale, natomiast z łucznikami ogólnie jest problem w automatycznych bitwach. Jedyne użyteczne jednostki dystansowe, to takie, które mają dużo walki w zwarciu, czyli trochę bez sensu.

    Cytat Zamieszczone przez Idill`a (MZ) Zobacz posta
    Egiptowi, Turcji i Maurom umożliwiłbym rekrutację milicji włóczniczej od pierwszego poziomu, jednocześnie wprowadził dwie nowe jednostki, dostępne od drugiego poziomu koszar milicyjnych odpowiednio po jednej dla Turcji i Egiptu. Z kolei frakcjom prawosławnym dałbym własnych fanatyków religijnych.
    Brzmi dobrze, fajnie tylko gdyby nie była to kopia Spieszonych Rycerzy, a może po prostu coś słabszego, ale użytecznego - jeżeli dawać milicję włóczniczą wcześniej, to źle żeby też arabowie nagle byli nie tylko bogaci, ale i mieli drastycznie zwiększone możliwości rekrutacyjne. Dobrze by jeszcze coś zrobić z jednostkami Turcji z Ratusza i Tabaradiyya Egiptu od Metropolii, może w obu przypadkach wrzucić te jednostki dostępne od Dużego Miasta na odpowiednim poziomie straży miejskiej?

    Cytat Zamieszczone przez Idill`a (MZ) Zobacz posta
    Co sądzicie, aby najsłabsze i najgorzej położone frakcje przesunąć na czoło peletonu, ostatni mogliby być pierwszymi?
    W sensie na początek kolejki wykonywania ruchu?

    Cytat Zamieszczone przez Idill`a (MZ) Zobacz posta
    Jak się zapatrujecie na koncepcję, idealnego balansu kosztów rekrutacji i utrzymania jednostek? Zrobiłbym gruntowne testy i całkowicie podporządkował żołd i koszta najęcia, możliwościom oddziału. Dając poprawkę na zasięg kawalerii. Pozostawiając koszta artylerii bez zmian.
    Wydaje mi się, że ciężko to trochę wszystko zbalansować na raz, byłbym zwolennikiem robienia małych zmian i patrzenia jak to wpłynie na grę. Co do konkretów, to mam jedynie pomysł z nacjami włoskimi - mają bardzo silną milicję włóczniczą, zostawiłbym statystyki w spokoju, ale może podwyższył koszty utrzymania. Ma to zero wpływu na pojedyncze oddziały przebywające w miastach, ale trochę osłabi opcje posiadania całej armii złożonej z samej milicji.

    Cytat Zamieszczone przez Idill`a (MZ) Zobacz posta
    Myślę też nad udostępnieniem wojska z poziomu olbrzymiego miasta i cytadeli niżej, korygując ofertę najwyższej infrastruktury militarnej o pagony doświadczenia.
    Myślę, że tutaj powinniśmy rozpatrywać nacje indywidualnie, dla niektórych nacji łatwo osiągnąć Duże Miasto, innym nie. Cytadelę to ja nie wiem czy ktokolwiek wybudował.

  5. #115
    Pan Nienawiści Awatar Mefisto7
    Dołączył
    Sep 2009
    Lokalizacja
    Wrocław
    Postów
    3 885
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    49
    Otrzymał 74 podziękowań w 57 postach
    Ja zbudowałem Cytadelę. Imperialne Nothingham i Pampeluna zapraszają.
    Problem może nie w osiągnięciu tego poziomu, tylko jednostki na nim dostępne nigdy nie wynagradzają całego kosztu dojścia do nich. Ze 35 tysięcy za mizerne rezultaty. Np: Szkoci dostają swoich sławetnych pikinierów dopiero właśnie na poziomie Cytadeli (wraz ze szlacheckimi miecznikami, które są przecie ekwiwalentem takich samych jednostek u innych frakcji dostępnych wcześniej) a ich statystyki i ceny na pewno nie satysfakcjonują. O wiele lepiej wypadają już pikinierzy z koszar miejskich(7200).

    Też mam nadzieję, że moje "mało grałeś" nie było odebrane jakoś negatywnie. No po prostu taki fakt. Że jednak nie miałeś jeszcze szansy napatrzeć się i m.in zaznać tego o Turcji, co my z Avasilem.

    Tabaradiya i Janczarzy definitywnie powinni prysnąć z Ratusza i Metropolii, ale czemu ich wsadzać do koszar miejskich? Wsadźmy ich do zamków, odkąd mają one taki beznadziejny sort.

  6. #116
    Podkomorzy Awatar Avasil
    Dołączył
    Sep 2010
    Lokalizacja
    Kraków
    Postów
    1 993
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    8
    Otrzymał 61 podziękowań w 33 postach
    Racja, w zamkach(od poziomu Fortecy?) myślę że byłoby fajnie. Może też jakoś udostępnić Bizancjum gwardię wareską? I jakby dało im się ustawić jakieś ładniejsze ikonki.

  7. #117
    Stolnik Awatar Idill`a (MZ)
    Dołączył
    Jan 2010
    Postów
    1 156
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    60
    Otrzymał 81 podziękowań w 58 postach
    Z kawalerią zobaczymy na ile pomogło zwiększenie ilości jednostek w oddziale
    Zrobiłem skromne testy, które wypadły blado. Prawdopodobnie okaże się, że zmiana przyniosła szczątkową różnicę. Z całą pewności wzięte z ortodoksji historycznej koszty kawalerii nie odpowiadają ich faktycznemu potencjałowi w grze.

    natomiast z łucznikami ogólnie jest problem w automatycznych bitwach. Jedyne użyteczne jednostki dystansowe, to takie, które mają dużo walki w zwarciu, czyli trochę bez sensu.
    Nieważne jaką statystykę będzie miała formacja, istotnym aby była na swój sposób użyteczna. Konni łucznicy mają bić lekką piechotę, a ulegać ciężkiej, i to jest do zrobienia. Czy też właśnie dostosować koszty do możliwosci bojowych.
    Zmniejszając częstotliwość pojawiania się świeżego oddziału, można by zmusić do rekrutacji szerszego wachlarza jednostek.

    Osobiście jestem piewcą ultra balansu ( luźna dywagacja ), różnice możliwości wojskowych frakcji, sprowadziłbym do przewagi w rodzajach i typach jednostek. Polska powinna mieć silną średnią jazdę, słabszą ciężką piechotę. Frakcje mające przewagę w postaci konnych łuczników, powinny mieć analogiczne słabości wedle rysu historycznego etc.

    Kusznicy i longbowmeni powinni kontrować ciężką piechotę, a jazda kuszników i longbowmenów.

    To można zrobić, ale byłaby to daleko idąca reforma.
    Obecnie najwięcej warci są włócznicy i ciężka piechota, mając bogaty roster, można skoncentrować się tylko na rekrutacji dwóch, trzech jednostek. To jest patologia.
    Każdej frakcji mniej więcej tyle samo jednostek, ale z różnymi atutami i wadami w typach i rodzajach jednostek.
    Użyteczne wszystkie jednostki w zależności od ich kategorii - strzelcy, konni strzelcy, lekka piechota, włócznicy etc.




    W sensie na początek kolejki wykonywania ruchu?
    Turcję, Bułgarów etc. na początek!

    Wydaje mi się, że ciężko to trochę wszystko zbalansować na raz
    Mogę to wykonać w jeden wieczór. Testowałbym po kolei każdy oddział, względem określonego punktu odniesienia. Inaczej oddział zachowuje się w masowych bataliach, inaczej w potyczkach.

    Problem może nie w osiągnięciu tego poziomu, tylko jednostki na nim dostępne nigdy nie wynagradzają całego kosztu dojścia do nich
    Słuszna uwaga, to pokłosie niezrozumiałego reżymu włóczników i ciężkiej piechoty.

    35 tysięcy
    Dla wielkiej frakcji te pieniądze są do uciułania, ale na jedną, dwie osady, które przecież nie pozwolą na płynne uzupełnienia całej armii, a cała gospodarka cierpi na takim poświęceniu.
    Przekonam się w moich kampaniach, czy zdołam kiedykolwiek zainwestować taką kwotę.
    Ostatnio edytowane przez Idill`a (MZ) ; 03-01-2016 o 16:31

  8. #118
    Stolnik Awatar Idill`a (MZ)
    Dołączył
    Jan 2010
    Postów
    1 156
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    60
    Otrzymał 81 podziękowań w 58 postach
    Mam nadzieję, że nie odbierasz naszej krytyki jakoś negatywnie
    Chciałem tylko podkreślić, że nie będę forsował czegokolwiek wbrew Wam.

    Wracając. Mam wrażenie, że znaczna część jednostek jest eufemistycznie mówiąc, mało użyteczna na polu bitwy. Koszty są natomiast niebotycznie wyśrubowane. Lekka konnica ( prawdopodobnie każda ) jest masakrowana przez tanich włóczników, a jednak to ona jest droższa. Panowie, to nie jest poważne.

    Rekrutujecie w ogóle kawalerie i strzelców, w swoich rozgrywkach?

    Jeżeli przychylalibyście się do modelu równowagi kosztów wobec realnej jakości, możecie pomóc w robieniu testów.

  9. #119
    Pan Nienawiści Awatar Mefisto7
    Dołączył
    Sep 2009
    Lokalizacja
    Wrocław
    Postów
    3 885
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    49
    Otrzymał 74 podziękowań w 57 postach
    Ja nie robię. :d

    Wpadło mi do głowy coś innego. Czy możliwa byłaby ingerencja w mechanikę wycofywania się pokonanych armii? W ich zasięgi i możliwości? Obecnie jeżeli armia nie ma możliwości pójść w stronę terytorium sojuszniczego to ginie. Jeżeli ma możliwość to potrafi przejść w trakcie wycofania nawet i 4 x swoją ilość punktów ruchu. Dałoby się zrobić tak, żeby armie mogły wycofywać się po terytorium wroga? I żeby nie dostawały magicznego boostu?

  10. #120
    Podkomorzy Awatar Avasil
    Dołączył
    Sep 2010
    Lokalizacja
    Kraków
    Postów
    1 993
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    8
    Otrzymał 61 podziękowań w 33 postach
    Też nigdy nie rekrutuję jak coś, czasem coś eksperymentuję ze strzelcami, ale z marnymi rezultatami.
    Niestety nie bardzo mam wizję balansu statystyk, bo tutaj jest naprawdę różnie, wydaje się że duże znaczenie ma używana broń i bycie skutecznym przeciw pancerzom, wobec czego tacy Spieszeni Rycerze, którzy mają bodajże 6 ataku i 10 obronu (z pamięci piszę, pewnie się pomyliłem) są jedną z najlepszych jednostek w grze.

Strona 12 z 14 PierwszyPierwszy ... 21011121314 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Możesz edytować swoje posty
  •