Strona 4 z 24 PierwszyPierwszy ... 2345614 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 240

Wątek: Medieval Ultra Balanced

  1. #31
    Stolnik Awatar Idill`a (MZ)
    Dołączył
    Jan 2010
    Postów
    1 156
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    60
    Otrzymał 81 podziękowań w 58 postach
    Panowie, mam małą prośbę: usuńcie tego buga z podstawki, który wymusza na pikinierach sięganie po broń podręczną w trakcie zwarcia
    Dzięki Pyrrus za tę uwagę. Aby formacja pikinierów była prawdziwie skuteczna na polu bitwy, użyć należy funkcji "guard mode".

    Edit:
    Ja przed pikinierami często formuję rozproszony oddział chłopów, w celu sparowania szarż wroga. Wówczas wrogie oddziały rzadziej wbijają się w głąb formacji pikinierów.
    Edit2:
    Do tego w trakcie walki warto zatrzymywać cały oddział, dzięki temu jest on wstanie odbudować linie.

  2. #32
    Stolnik Awatar Pyrrus89
    Dołączył
    Sep 2016
    Postów
    879
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    308
    Otrzymał 284 podziękowań w 184 postach
    Kolejna moja uwaga; szarże ciężkiej kawalerii są tak samo beznadziejne jak w podstawce. Zakuci w stal rycerze nie powinni zatrzymywać się na pierwszym szeregu lekkich łuczników. Nie wiem jak w innych modach, ale w takim Bellum Crucis wchodziło się w lekkozbrojne oddziały niczym w masło.

    Żeby nie było, że tylko marudzę, ruchy komputera na polu bitwy wydają się całkiem przemyślane. Jak poprawicie te wspomniane bugi z podstawki, to gra będzie naprawdę przyjemna.

  3. #33
    Moderatorzy Lokalni Awatar Piter
    Dołączył
    Apr 2011
    Postów
    3 306
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    73
    Otrzymał 179 podziękowań w 145 postach
    Cytat Zamieszczone przez Pyrrus89 Zobacz posta
    Kolejna moja uwaga; szarże ciężkiej kawalerii są tak samo beznadziejne jak w podstawce. Zakuci w stal rycerze nie powinni zatrzymywać się na pierwszym szeregu lekkich łuczników. Nie wiem jak w innych modach, ale w takim Bellum Crucis wchodziło się w lekkozbrojne oddziały niczym w masło.

    Żeby nie było, że tylko marudzę, ruchy komputera na polu bitwy wydają się całkiem przemyślane. Jak poprawicie te wspomniane bugi z podstawki, to gra będzie naprawdę przyjemna.
    Jak się rozpędzi to wchodzi jak w masło. Ten mod to nie naśladowca Bellum. Umiejętnie wykorzystana kawaleria i tak ma olbrzymie przełożenie na pole bitwy, dodatkowe jej wzmacnianie byłoby przesadą.


    Tak samo sojusze, muszą być trudne do zawarcia, jak ktoś ogarnie grę to zobaczy jak umiejętne dobieranie sojuszy może mieć duże znaczenie, bo jeśli mamy sojusz i oboje graniczymy z państwem, z którym żaden z nas nie ma sojuszu to szansa na atak na taki kraj znacznie rośnie.
    Ostatnio edytowane przez Piter ; 05-03-2017 o 13:53

  4. #34
    Stolnik Awatar Pyrrus89
    Dołączył
    Sep 2016
    Postów
    879
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    308
    Otrzymał 284 podziękowań w 184 postach
    Moja kawaleria była rozpędzona tak, że bardziej już chyba się nie dało, a i tak zatrzymała się na pierwszym szeregu łuczników. Dla mnie, choćby na mapie wszystko działało świetnie, natomiast bitwy nadal będą w ten sposób irytowały grzechami z podstawki, to gra jest najzwyczajniej niegrywalna. Koniec końców to wasz mod i zrobicie z moimi uwagami co uznacie za słuszne. Pozdrawiam.

  5. #35
    Moderatorzy Lokalni Awatar Piter
    Dołączył
    Apr 2011
    Postów
    3 306
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    73
    Otrzymał 179 podziękowań w 145 postach
    Cytat Zamieszczone przez Pyrrus89 Zobacz posta
    Moja kawaleria była rozpędzona tak, że bardziej już chyba się nie dało, a i tak zatrzymała się na pierwszym szeregu łuczników. Dla mnie, choćby na mapie wszystko działało świetnie, natomiast bitwy nadal będą w ten sposób irytowały grzechami z podstawki, to gra jest najzwyczajniej niegrywalna. Koniec końców to wasz mod i zrobicie z moimi uwagami co uznacie za słuszne. Pozdrawiam.
    Łucznicy uciekają i szarża się psuje, w Bellum też to się zdarzało, musieliby być związani walką, wtedy szarża by zadziałała. Jak kochasz Bellum to graj w Bellum, wszystkie mody nie mogą być identyczne. Mi się nie raz zdarzy szarżą 3/4 oddziału łuczników zmieść, ale to rzadkość, a jak już pisałem w bellum też się źle szarżowało na łuczników.



    Dla mnie to nie grzech, to racjonalne postępowanie i optymalizacja. Jak zamierzasz zrezygnować po jednej nieudanej szarży kawalerii to mi przykro, bo ja grając pareset tur dobrze się bawiłem przy tym modzie. Tylko grałem na innych ustawieniach dyplomacji i ekonomii. Kawaleria to najlepsza jednostka w grze, tylko trzeba dobrze przemyśleć jak ją wykorzystać. Gdyby ją zrobić tak silną jak w Bellum to gra błąby dziecinnie prosta i znów większość bitew to 50 straconych ludzi i 1000 zabitych wrogów.



    Co do formacji z pikami czy halabardami, to część z nich i w podstawce działały dobrze ale milicja miejska jest z reguły kiepska.

  6. #36
    Stolnik Awatar Idill`a (MZ)
    Dołączył
    Jan 2010
    Postów
    1 156
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    60
    Otrzymał 81 podziękowań w 58 postach
    Zakuci w stal rycerze nie powinni zatrzymywać się na pierwszym szeregu lekkich łuczników
    Nie chcę teraz podejmować tematu kawalerii w szerszym zakresie. Jeżeli jesteś doświadczonym graczem, powinieneś znać katastrofalny bug związany z szarżą jazdy, który pozwala do absurdalnego stopnia zmaksymalizować skuteczność ataku w niemal każdych warunkach.
    Świadomie i celowo zachowałem w tym aspekcie balans z podstawki.

    Bellum Crucis to całkowita kompromitacja w obszarze pola bitwy, właśnie w związku z karykaturalnym, absolutnie przerysowanym znaczeniem jazdy.
    Wszystkie kampanie w Bellum można zakończyć samą konnicą, co więcej wystarczy jeno straż przyboczna(każdą kampanie zaczynam od usunięcia całej armii, i zastosowania straży przybocznej jako jedynej formacji wojskowej) W każdej bitwie w polu pierwsza bądź druga faza kończy się eksterminacją piechoty wroga. Osobiście nigdy nie miałem okazji zetrzeć się formacjami pieszymi wroga w równej walce.
    Podobnie w Broken Crescent, całe kampania wygrywałem strażą przyboczną. To absurdy do entej potęgi.
    I teraz pojawia się zapytanie. Po kiego angażować tak wielkie środki na rzecz tak wielkich projektów, gdy poziom wyzwania ostatecznie jest 0. Mimo iż komputer jest nafaszerowany skryptami jak sterydami, tylko jaką to może sprawiać satysfakcję. Każdą kampanie w Bellum( na AI Pitera) kończyłem po kilkudziesięciu turach, zażenowany żadnym poziomem trudności
    ; kampanie Rzeszą Niemiecką, poziom bardzo trudny, AI Pitera ;jestem wstanie jednocześnie prowadzić wojny z Danią, Polską, Węgrami, Połowcami, Wenecją, Francją i Anglią - czy to jest poważne? Zgniatam każdego wroga strażą przyboczną, mimo iż wróg może dominować w formacji jazdy. I to na trybie Hardcore Germanicusa.
    Tylko wzmacniając piechotę możemy uzyskać względną równowagę na polu bitwy.

    Najpierw należy zacząć od balansu, potem można przejść do zabawy w pozostałych elementach. Bowiem to balans winien być sercem prawdziwie udanej modyfikacji.
    Ostatnio edytowane przez Idill`a (MZ) ; 05-03-2017 o 16:35

  7. #37
    Stolnik Awatar Pyrrus89
    Dołączył
    Sep 2016
    Postów
    879
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    308
    Otrzymał 284 podziękowań w 184 postach
    W porządku, kupuję takie podejście i postaram się pograć trochę więcej. I nie zamierzam wracać do Bellum, ponieważ zainstalowałem Medka specjalnie pod ten mod (kto instalował starą wersję z płyty, ten wie jakie to jest czasochłonne). W Medievala nie grałem już blisko rok, ale ogólnie z serią jestem kilkanaście lat i można powiedzieć, że zjadłem na niej zęby. Najwyżej jak mi modyfikacja nie przypadnie do gustu, to sobie już całkowicie dam spokój z tym tytułem, na pewno nie zamierzam wracać do wcześniej ogranych przeze mnie modów.

  8. Następujących 2 użytkowników podziękowało Pyrrus89 za ten post:


  9. #38
    Stolnik Awatar Idill`a (MZ)
    Dołączył
    Jan 2010
    Postów
    1 156
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    60
    Otrzymał 81 podziękowań w 58 postach
    Poczekaj na awaryjny patch 1.1(między innymi zmniejszę niepokoje w zamkach). Zbytnio zaniżyłem poziom trudności, biorąc poprawkę na graczy, którzy nie mogą pokonać Mongołów w podstawce - i sięgają po kody
    Poza tym, spędziłem jeno nędzny promil promili czasu, jaki poświęcili twórcy najbardziej udanych modulacji. jeżeli będę miał więcej czasu, inspiracji i szerzej determinacji, będę wstanie uzyskać jeszcze lepsze rezultaty, koncentrując swoją uwagę w większym stopniu na elementach dotyczących oprawy graficznej i dźwiękowej.

  10. #39
    Stolnik Awatar Pyrrus89
    Dołączył
    Sep 2016
    Postów
    879
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    308
    Otrzymał 284 podziękowań w 184 postach
    Ja tam jestem jak najbardziej za trudnością rozgrywki, byleby to była "trudność" uczciwa, a nie sztuczne dopakowanie komputera. Ale po opisie jestem dobrej myśli i czekam z niecierpliwością na wyjście nowej łatki.

    Fajne zachowanie Si na polu bitwy:
    -Przeciwnik stara się nam za wszelką cenę ubić gienka.
    -Pierwszy raz widzę, żeby łucznicy strzelali najpierw zwykłymi, a potem płonącymi strzałami.
    -Komputer chroni swoich strzelców

    Niezrozumiałe:
    -Moi pikinierzy po ustawieniu muru z pik, zamiast stać w miejscu to powoli cofali się przed przeciwnikiem. Dlaczego tak się dzieje?

  11. #40
    Moderatorzy Lokalni Awatar Piter
    Dołączył
    Apr 2011
    Postów
    3 306
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    73
    Otrzymał 179 podziękowań w 145 postach
    Cytat Zamieszczone przez Idill`a (MZ) Zobacz posta
    Poczekaj na awaryjny patch 1.1(między innymi zmniejszę niepokoje w zamkach). Zbytnio zaniżyłem poziom trudności, biorąc poprawkę na graczy, którzy nie mogą pokonać Mongołów w podstawce - i sięgają po kody
    Poza tym, spędziłem jeno nędzny promil promili czasu, jaki poświęcili twórcy najbardziej udanych modulacji. jeżeli będę miał więcej czasu, inspiracji i szerzej determinacji, będę wstanie uzyskać jeszcze lepsze rezultaty, koncentrując swoją uwagę w większym stopniu na elementach dotyczących oprawy graficznej i dźwiękowej.


    Mongołowie w podstawce to banał dla kogoś, kto bawi się tą grą parę lat

    Cytat Zamieszczone przez Pyrrus89 Zobacz posta
    Niezrozumiałe:
    -Moi pikinierzy po ustawieniu muru z pik, zamiast stać w miejscu to powoli cofali się przed przeciwnikiem. Dlaczego tak się dzieje?



    To naturalny mechanizm medka dot. wszystkich jednostek, bardziej liczebny przeciwnik odpycha nasze siły do tyłu.

Strona 4 z 24 PierwszyPierwszy ... 2345614 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •