Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Pytania początkujących



Strony : 1 2 3 4 5 [6]

magik2501
04-09-2014, 08:29
Jak napisałeś tego posta to znów wypakowałem pliki, zmieniłem kilka statów husarii i teraz działa :D A wcześniej ze 2-3 próby nieudane był!
Dziena :D

edyta
Dobra, ale dyplomacja to nadal żart. Podbiłem Szczecin, chcę go oddać tak-o Węgrom, żeby ich wzmocnić i poprawić relacje (mamy sojusz).
Oferuję Szczecin - nie chcą. Oferuję Szczecin za coś (symboliczne 100 hajsów co turę przez 10 tur) - nie chcą...

JPRambo
06-09-2014, 15:23
Czy odinstalowanie gry (podstawki) usuwa wszystkie pliki czy tylko te związane z M2TW? Głównie chodzi mi o plik mods, bo nie mam płyty od Kingdoms, a odpaliłem plik unpacker od M2TW i mam teraz crash jak wchodzę do bitwy. Chciałem zrobić reinstalację i nie wiem jak ona zadziała :o

Piter
06-09-2014, 16:38
Jak napisałeś tego posta to znów wypakowałem pliki, zmieniłem kilka statów husarii i teraz działa :D A wcześniej ze 2-3 próby nieudane był!
Dziena :D

edyta
Dobra, ale dyplomacja to nadal żart. Podbiłem Szczecin, chcę go oddać tak-o Węgrom, żeby ich wzmocnić i poprawić relacje (mamy sojusz).
Oferuję Szczecin - nie chcą. Oferuję Szczecin za coś (symboliczne 100 hajsów co turę przez 10 tur) - nie chcą...

Po co im miasto, z którym nie graniczą? Żeby mieć wojnę z Danią i HRE oraz dawać na utrzymanie garnizonu więcej niż dochody z prowincji?

magik2501
07-09-2014, 14:34
Hmm ja akurat lubię zdobywać takie miasta. Najlepiej dyplomatą, jak są jeszcze buntownikami. Zamek w takiej oddali to świetna baza wypadowa.

Piter
07-09-2014, 14:56
Hmm ja akurat lubię zdobywać takie miasta. Najlepiej dyplomatą, jak są jeszcze buntownikami. Zamek w takiej oddali to świetna baza wypadowa.

Może na skretyniałą sztuczną inteligencję z podstawki są dobrą bazą wypadową.

BartekH
26-09-2014, 11:11
Okupacja miasta, splądrowanie i wymordowanie ludności. Czym się różni? Za każdym razem miasta plądruję. Kiedy lepsza jest okupacja? Wydaje się mieć same minusy :/. Wymordowanie jeszcze rozumiem - jak mogą być problemy ze spokojem społecznym to wymordować, ale wtedy tracimy ludzi w mieście, a więc także pieniądze? Opiszcie mi to jeżeli możecie :).

Grost
26-09-2014, 12:22
1. Okupacja
- mało kasy z grabieży
- w przypadku innej religii silne niepokoje ludności
+ mało ludzi idzie "pod nóż"
+ nie spada reputacja

2. Plądrowanko
+ najwięcej kasy z grabieży
- "pod nóż" trochę idzie
-+ z nastrojami po zajęciu da się wytrzymać, chyba, że mocno przetrzebiona armia będzie bo zdobywaniu osady
- może szlak trafić jakiś budynek

3. Puszczenie z dymem
-+ średnio z kasą
- wycinamy sporo ludzików
- nieraz różne budynki idą do atmosfery (najczęściej rozwala się port - przynajmniej u mnie)
+ łatwiej utrzymać potem spokój w mieście
- spada reputacja

Parę uwag:
- ja zawsze wybieram plądrowanko - nieraz są potem przeboje z uspokojeniem motłochu i zdarzają się bunty ale kasy do skarbca wpływa najwięcej
- zauważyłem, ze po zdobyciu Jerozolimy zawsze jest na czerwono, przynajmniej w początkowej części kampanii - jest to wyjątek, gzie nie wybieram plądrowanka a eksterminację
- reputacją przejmuję się na początku, potem ją olewam

BartekH
26-09-2014, 13:09
Ja się reputacją w ogóle nie przejmuje... może dlatego mi inne narody nie ufają :D? W ogóle na co ona wpływa?
Za Jerozolimę sporo piniążków :D! Aż grzech nie skorzystać.
Dzięki za proste wyjaśnienie :)

Grost
26-09-2014, 13:27
Reputacja ma wpływ na dyplomację

BartekH
04-10-2014, 00:37
Grając Polską mam na początku gry jakieś konne oddziały, które rzucają włóczniami w przeciwnika. Wszystko byłoby cacy, gdyby się mnie słuchali. Ci zamiast być podatni na rozkazy - walczą na śmierć i życie. Natrafiłem na oddział przeciwnika i chcę, żeby konnica wycofała się w bezpieczne miejsce. Co na to konnica? Waaaaaaalczy padając jeden za drugim. To jest normalne :/?

Asuryan
04-10-2014, 01:04
W końcu szlachta :D A tak serio, to włączyłeś jej tryb skrimishu?

BartekH
04-10-2014, 01:37
Tak też pomyślałem na początku :D ale myślę, że twórcy gry by aż tak nie przegięli z nieposłuszeństwem szlachty :P. A więc jest jakiś tryb :D? Robię tak:
1. Atak włóczniami, i wtedy są tak zapaleni do walki, że się ich oderwać nie da
2. Jak skończą rzucać to wyciągają miecze i buławy.

Nie ukrywam, że to moja pierwsza styczność z tego typu nacją (i grą taką jednostką) :). Zapomniałem zupełnie, że mogą mieć tam w panelu coś włączone...

Asuryan
04-10-2014, 01:42
Sprawdzę jeszcze, ale powinni mieć tryb ucieczki, tak jak wszyscy inni strzelcy... działający dopóki mają zapas oszczepów/włóczni.

Sprawdziłem - ikona miecza na panelu umiejętności. Działa przy włączonym swobodnym ostrzale (ikona łuku) i wyłączonym trybie obrony (ikona tarczy).

BartekH
04-10-2014, 23:22
Nic nie daje rady :/... żyją własnym życiem.

Piter
04-10-2014, 23:31
Nic nie daje rady :/... żyją własnym życiem.

Próbuj ponawiać rozkazy wycofania się, niektóre oddziały są niesforne i mniej zdyscyplinowane, na pewno działa, pamiętaj, że mają się wycofywać na biegu. Jeśli skończą im się pociski opcja ucieczki przed wrogiem wyłącza się i już nie zadziała. Możesz próbować, W/L, które oznaczają rozkaz ucieczki z pola bitwy, jednak gdy oderwą się od wroga możesz wyłączyć ten rozkaz (warto to używać do łuczników, jeśli się zetną, a kawaleria szarżuje).

Asuryan
05-10-2014, 14:31
Nie wycofania się, tylko ataku na najbliższy, próbujący zaatakować ich oddział. U mnie działa znakomicie... tylko po ucieczce przed rycerstwem, musiałem ich ręcznie wracać, gdy znudzony pogonią oddział generalski rzucał się na inna jednostkę mojej szlachty :D

Piter
05-10-2014, 15:09
Nie wycofania się, tylko ataku na najbliższy, próbujący zaatakować ich oddział. U mnie działa znakomicie... tylko po ucieczce przed rycerstwem, musiałem ich ręcznie wracać, gdy znudzony pogonią oddział generalski rzucał się na inna jednostkę mojej szlachty :D

Każdy ma swoje metody, a czasami chcesz wycofać oddział, gdy nikt nowy go nie atakuje ;)

BartekH
11-10-2014, 00:14
Właśnie nie :/ metoda wycofania się nie działała... po prostu jakby nie słyszeli rozkazów... jakby nie czuli nic innego, prócz czystej nienawiści do przeciwnika :D i ginęli bardzo szybko... . Klikałem po całej planszy, ale jajo mi z tego przyszło, kiedy moje oddziały konnych samobójców wolały ginąć za ojczyznę niż wygrać bitwę...

Może jakiś bug się pojawił?

BartekH
31-01-2015, 23:05
Witam :). Poradziłem sobie z powyższym, jednak fajnie byłoby ich użyć (szlachty na koniach) czasem w inny sposób np. najpierw szarżować, a kiedy trzeba to podobijać na odległość przeciwników. Czasami specjalnie atakuje wroga, rzucam oszczepami, tracę przy tym kilka konnych, i to tylko po to, by mogły służyć do szarżowania. Da się jakoś zmienić ich sposób atakowania? Jakiś przycisk, kombinacja klawiszy :P?

Da się przyspieszyć animacje ruchów przeciwników po skończeniu swojej tury? Spacja (słabszy sposób, bo czasem przyspieszona animacja zwalnia animacja :P) lub prawy przycisk myszy ją przyspiesza, ale tylko trochę... ale czy da się czymś zrobić to jeszcze bardziej? Cz tylko muszę wyłączyć odpowiednią opcję (ale nie widzieć ruchu wrogich jednostek)?

Asuryan
31-01-2015, 23:12
Co do szlachty - teoretycznie się da atakując przy użyciu drugiej broni - nie pamiętam już czy to było z Alt czy z Ctrl.

Co do przyśpieszenia - te sposoby co opisałeś, lub całkowite wyłączenie.

BartekH
01-02-2015, 01:30
O, spróbuję :)!

A co do przyspieszenia, to po prostu spróbowałem w grze i... ta spacja działa ;/! ZNACZNIE przyspiesza tury przeciwników. Lepiej od prawego przycisku myszy (który trzeba klikać za każdym razem, gdy inna postać się porusza). Spacja pomija ruchy nieważnych dla nas państw, i cały czas wykonuje na speedzie ruchy przeciwnika. A ja głupi ją trzymałem, zamiast raz nacisnąć :D.

PanzerKampfWagen
01-02-2015, 12:09
Możesz wyłączyć pokazywanie ruchów przeciwnika w opcjach tutaj: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=385129201 , lub możesz też wcisnąć klawisz Escape na mapie kampanii, wybrać "Opcje Gry" i zmienić to: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=385129636

Grost
01-02-2015, 19:09
Atak drugą bronią z altem. Oczywiście dotyczy wszystkich miotaczy

Asuryan
01-02-2015, 21:23
Oczywiście nie tylko. Także wszystkich innych jednostek z dwiema broniami.

JPRambo
05-02-2015, 15:29
W jakim sensie z dwiema broniami? Ze na przyklad konnica z altem schowa kopie?

PanzerKampfWagen
05-02-2015, 16:22
Działa to tylko z jednostkami miotającymi, rycerze nie schowają kopii.

Defil
05-02-2015, 21:07
To na jakiej zasadzie jazda chowa kopię i sięga po miecze?

Lwie Serce
05-02-2015, 21:09
Normalnie, po szarży automatycznie zmienia broń na drugą, to jest do walki w zwarciu. Takie odwzorowanie kruszenia kopii.

Asuryan
06-02-2015, 15:04
Ależ jak najbardziej rycerstwo z altem schowa kopie i zaatakuje drugą bronią. Co prawda nie jest to opłacalne :D

PanzerKampfWagen
06-02-2015, 15:08
Dziwne, u mnie mimo wciśnięcia Alta rycerze atakują z kopiami. Sprawdzane na podstawce.

Asuryan
06-02-2015, 15:30
Sprawdzę to jeszcze, może coś pomyliłem.

BartekH
10-02-2015, 23:02
Możesz wyłączyć pokazywanie ruchów przeciwnika w opcjach tutaj: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=385129201 , lub możesz też wcisnąć klawisz Escape na mapie kampanii, wybrać "Opcje Gry" i zmienić to: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=385129636

Chodziło o to, że prawy przycisk myszy tylko trochę przyspieszał animację. Generalnie musiałem co chwilę go naciskać. Spacja nie działała, bo też ją ciągle naciskałem, zamiast nacisnąć raz i czekać ;). Ona wystarczająco przyspiesza tury przeciwników. Dzięki! :)

ALT też pomógł, i to bardzo :D!

Kolejne pytanie, bo choć już bardzo dużo wiem, bitwy i ogólnie prawie wszystko idzie w 99% przypadków genialnie, to nieznajomość kilku rzeczy ciągle od czasu do czasu irytuje.

Jest rok prawie 1300, a posiadam tylko jedną cytadelę oraz jedną fortecę. Reszta to ledwie zamki. Gram polską, mam około 18 zajętych terenów, i obszary z cytadelą i fortecą leżą w dalekich od konfliktów miejscach, podczas gdy malutkie zameczki czekają na najazd mongołów. Wydaje mi się, że przy ludności 4000 zamek w Toruniu "awansował" na cytadelę. Kazdy mój zamek ma ponad 4000 ludzi, i nic ;/. Jakie są limity ludności? Nie potrafię tego nigdzie znaleźć.

Samick
11-02-2015, 12:02
Dostajesz odpowiedni komunikat o awansie miasta/zamku na wyższy poziom, a w panelu budowania masz możliwość rozwoju umocnień obronnych na następny poziom.

BartekH
12-02-2015, 22:37
Tyle wiem, tylko, że na prawdę dłuuuuugo czekałem (prawie sto tur z zamku na fortecę :P, powoli się ci chłopi mnożyli). Przy 4500 z zamku na fortecę ;).

JPRambo
14-02-2015, 15:22
Zamki na wschodzie wolno rosną. Dlatego warto pocisnąć Niemców albo Duńczyków :P

Samick
14-02-2015, 15:32
Prawdziwe co warto to obniżyć podatki do minimum i budować wszystko co by podnosiło przyrost oraz zdrowie.

BartekH
19-02-2015, 00:16
Zauważyłem. Mam jest rok 1360 a mam dopiero jedną cytadelę w Toruniu, i dwie na zachodzie, podbite. Reszta to max Fortece :/.

Pytanie moje kolejne: jak ja się mam skutecznie bronić? Miliard (zaokrąglam dość mocno w górę :P) łuczników, tryliard innych zbrojnych na murach, wszyscy napieprzają w taran płonącymi strzałami, a temu NIC! No kurde bez jaj :/. Jak mnie raz oblegali, i się przestraszyli, to im zakosiłem taran i przewiozłem go za bramę. Ustawiłem sobie łuczników i wpuściłem w tenże taran całą ich amunicję. Czemu to się palić nie chce, a jak ja atakowałem kiedyś wroga bez machin oblężniczych, to musiał robić przynajmniej 2 tarany?

Piter
19-02-2015, 11:47
Zauważyłem. Mam jest rok 1360 a mam dopiero jedną cytadelę w Toruniu, i dwie na zachodzie, podbite. Reszta to max Fortece :/.

Pytanie moje kolejne: jak ja się mam skutecznie bronić? Miliard (zaokrąglam dość mocno w górę :P) łuczników, tryliard innych zbrojnych na murach, wszyscy napieprzają w taran płonącymi strzałami, a temu NIC! No kurde bez jaj :/. Jak mnie raz oblegali, i się przestraszyli, to im zakosiłem taran i przewiozłem go za bramę. Ustawiłem sobie łuczników i wpuściłem w tenże taran całą ich amunicję. Czemu to się palić nie chce, a jak ja atakowałem kiedyś wroga bez machin oblężniczych, to musiał robić przynajmniej 2 tarany?
Możesz zniszczyć taran za bramą zwykłymi jednostkami, bez ostrzału.

BartekH
20-02-2015, 23:15
To też wiem (chociaż dowiedziałem się dopiero wtedy, kiedy im ten taran podkradłem), jednak fajnie byłoby móc go spalić... czasem jest to sprawa życia i śmierci :P! Dlaczego on się nie pali, kiedy moje płoną niemal od razu?

BartekH
25-02-2015, 19:28
Ameryka :). Poszerzyła mi się mapa, mogę odkryć Amerykę, ale coś mi Holki nie chcą tam płynąć. Trzeba dostać jakiś specjalny statek do tego celu?

sadam86
25-02-2015, 19:30
Rozwiń doki i rekrutuj Karaki czy Karawele nie pamiętam już:)ale rozbudowa portów konieczna sprawdź w przeglądzie budynków bo chyba Suche Doki potrzebujesz

BartekH
25-02-2015, 20:43
Szlag... takie armie już płyną Holkami :D. Polską gram, nie mam opcji na razie, żeby rozwinąć doki :/

PanzerKampfWagen
25-02-2015, 20:50
Ale wydaje mi się, że w podstawce do Ameryki mogą dopłynąć tylko Hiszpanie i Portugalczycy, poprawcie mnie jeśli się mylę?

BartekH
25-02-2015, 20:56
Mój błąd. Jest w metropoliach. Dzięki!

BartekH
25-02-2015, 22:15
Ale wydaje mi się, że w podstawce do Ameryki mogą dopłynąć tylko Hiszpanie i Portugalczycy, poprawcie mnie jeśli się mylę?

Mam Karaki i płynę, czyli chyba mogę dopłynąć :)

PanzerKampfWagen
25-02-2015, 22:28
Czyli mi się coś pomyliło, zwracam honor :)

BartekH
25-02-2015, 22:37
No, ale w sumie Portugalczycy i Hiszpanie powinni mieć w tej kwestii jakieś fory...

Odkryłem Amerykę, ale nie mogę zrobić desantu :D

JPRambo
20-05-2015, 17:18
Mógłby mi ktoś powiedzieć jak włączyć te postaci, które chodzą w tle w menu? Bo po zainstalowaniu modów mam tylko jakiś obrazek wklejony.

phantombas
06-09-2015, 09:25
Jak zrobić aby jednostki strzelające od razu zaatakowały bezpośrednio a nie dopiero jak skończą się strzały?

Grost
06-09-2015, 09:28
Przytrzymać alt i wydać rozkaz ataku

drmarko85
13-11-2015, 15:27
Witam serdecznie.
Jestem świeży jeżeli chodzi o fora więc z góry przepraszam za ewentualne wpadki.
Mam takie pytanko odnośnie bitwy. Mianowicie wiem już, że jeżeli moja jednostka ucieka w panice ale jest zablokowana przez wroga, jej sztandar pulsuje na czerwono (walczy na śmierć i życie). Ostatnio jednak miałem taką sytuację, że byłem oblegany w zamku przez wroga. Po przepędzeniu większości jednostek przeciwnika z mapy, zostały już tylko dwie jednostki typu trebusz. Wysłałem więc mojego generała, żeby zakończyć potyczkę i nie czekać aż czas upłynie do końca.
Zauważyłem wtedy, że po wyjściu za mury jego sztandar zaczął mrugać na zielono.
Ktoś może wie co to oznacza? Nie mogę się nigdzie doczytać. Czy to oznacza np. jakiś dodatkowy bonus w walce, czy wzrost jakiejś cechy. Czy może po prostu jednostka cieszy się, że wygrywa bitwę :)
Dzięki z góry za odpowiedź.

Piter
13-11-2015, 15:42
Witam serdecznie.
Jestem świeży jeżeli chodzi o fora więc z góry przepraszam za ewentualne wpadki.
Mam takie pytanko odnośnie bitwy. Mianowicie wiem już, że jeżeli moja jednostka ucieka w panice ale jest zablokowana przez wroga, jej sztandar pulsuje na czerwono (walczy na śmierć i życie). Ostatnio jednak miałem taką sytuację, że byłem oblegany w zamku przez wroga. Po przepędzeniu większości jednostek przeciwnika z mapy, zostały już tylko dwie jednostki typu trebusz. Wysłałem więc mojego generała, żeby zakończyć potyczkę i nie czekać aż czas upłynie do końca.
Zauważyłem wtedy, że po wyjściu za mury jego sztandar zaczął mrugać na zielono.
Ktoś może wie co to oznacza? Nie mogę się nigdzie doczytać. Czy to oznacza np. jakiś dodatkowy bonus w walce, czy wzrost jakiejś cechy. Czy może po prostu jednostka cieszy się, że wygrywa bitwę :)
Dzięki z góry za odpowiedź.

Przejechała przez obszar obrzucony przez trebusze padliną, nie wiem dokładnie jak to wpływa na oddziały, pewnie są osłabione albo mają gorsze morale lub oba naraz.

Matisek
27-11-2015, 11:23
Czy jest jakas mozliwosc laczenia dwoch statkow admiralskich? Bardzo denerwujace jest, gdy rozegram kilka bitew i nie moge przez to stworzyc duzej floty, bo nie da sie polaczyc kilku statkow.

Piter
27-11-2015, 14:24
Czy jest jakas mozliwosc laczenia dwoch statkow admiralskich? Bardzo denerwujace jest, gdy rozegram kilka bitew i nie moge przez to stworzyc duzej floty, bo nie da sie polaczyc kilku statkow.

Nie, najwyżej możesz połączyć floty jeśli mają braki i zostawić jednemu z admirałów oddział z jak najmniejszą liczebnością.

Kaktus
11-04-2016, 17:35
A ja mam dziwny, jak na mój pc, problem z gywalnością dużych bitew, takich na 5-6 wojska, mianowicie w czasie takiej batalii, gra nie działa zbyt płynnie, może 10- 15 fps, podczas gdy w najnowszej części, Attili w większych starciach (7-8k) rzadko kiedy spada mi poniżej 30 klatek. Czy przyczyną takiego stanu rzeczy jest słaba optymalizacja, czy może nieprzystosowanie gry do dużych bitew?

Mój sprzęt : i5-4460 3,2 GHz, Gtx 950, 8 GB RAM

Piter
11-04-2016, 19:01
A ja mam dziwny, jak na mój pc, problem z gywalnością dużych bitew, takich na 5-6 wojska, mianowicie w czasie takiej batalii, gra nie działa zbyt płynnie, może 10- 15 fps, podczas gdy w najnowszej części, Attili w większych starciach (7-8k) rzadko kiedy spada mi poniżej 30 klatek. Czy przyczyną takiego stanu rzeczy jest słaba optymalizacja, czy może nieprzystosowanie gry do dużych bitew?

Mój sprzęt : i5-4460 3,2 GHz, Gtx 950, 8 GB RAM

To przez optymalizację, ten mod może pomóc:

http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?6973-POPRAWA-wydajno%C5%9Bci-kompa-do-Bellum-i-innych-gier

lokerooooo
30-04-2016, 19:20
Czy wchodzi w grę jakakolwiek edycja plików jeżeli mam win10 i medieval II na steamie ? Bo do tej pory to nawet nie mogę rozpakować plików unpackerem, bo niby czegoś brakuje i błąd.

Piter
01-05-2016, 10:23
Czy wchodzi w grę jakakolwiek edycja plików jeżeli mam win10 i medieval II na steamie ? Bo do tej pory to nawet nie mogę rozpakować plików unpackerem, bo niby czegoś brakuje i błąd.

http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?10083-Instalowanie-mod%C3%B3w-na-wersji-steam

http://forum.totalwar.org.pl/forumdisplay.php?145-Poradniki-do-Medieval-II-Total-War (http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?10083-Instalowanie-mod%C3%B3w-na-wersji-steam)

Tomasz_Atomasz
05-06-2016, 21:15
Witam wszystkich,

zakupiłem ostatnio Medievala II i mam kilka pytań. Z powodu błędu w samouczku (ładowanie armii na statek) postanowiłem go ominąć i zacząć grę Francją. Oto rzeczy, których nie wiem bądź nie rozumiem:

1. Czym skutkuje poruszanie się wojsk innych narodów po moich prowincjach jeżeli jesteśmy neutralni? Mogę ich przegonić, bić bez konsekwencji czy coś w tym guście?

2. Czy jest możliwe podpisanie rozejmu? Aktualnie tłuką się ze mną wszyscy, ponieważ kiedyś wypowiedzieli mi wojnę i nie zamierzają jej skończyć nawet, jeżeli nie mają możliwości ze mną walczyć?

3. Ekskomunika. Papież się na mnie obraził i oberwałem. Idąc doświadczeniem z pierwszej części zabiłem go zabójcą, ale ekskomunika nie minęła. Później zmarł papież nie z mojej ręki (nie wiem czy naturalnie, choroba, wojna z innymi) i został wybrany nowy, a moja ekskomunika została. Da się coś z tym zrobić czy już zostałem heretykiem do końca?

4. Relacje z innymi krajami. Jak można je polepszyć? Ciągle mam komunikaty o pogarszających się relacjach z innymi, również z papieżem. Jak można je poprawić nie licząc misji w przypadku papieża?

5. Wojny z innymi. Kraje katolickie mnie atakują i wesoło biegają po moim terenie a jak dostają za karę po uszach to spadają relacje z papieżem i innymi krajami i grożą mi ekskomuniką. Jak się zatem bronić efektywnie i bez daleko idących konsekwencji?

6. Jestem fanem toczenia bitew na mapie, a automatu używam naprawdę rzadko jak przeciwnika jest garstka. Zauważyłem, że konnica ma problemy z wykonywaniem rozkazów. Czy tak jest w tej grze, że konie często działają po swojemu? Atakują nie te jednostki co chciałem, zamiast flankować skręcają do ataku, nie mogę wykonywać kilkukrotnej szarży, bo wiążą się walką.

7. Wcześniej wspomniałem o zabójcy. Tutaj zauważyłem, że król dostaje cechy za to, że zleca dużo zabójstw. To zabójstwa są przypisywane do mnie czy jakoś są po prostu zauważane? Bo ja nie widziałem jakiejś informacji o tym.

8. Czy warto inwestować w piechotę z włóczniami czy jak najszybciej ich zmieniać w piechotę ciężkozbrojną? Pamiętam, że w części pierwszej ciężka piechota kładła innych na łopatki jak grałem.

Wiem, że sugeruję się grą, która jest dużo starsza, na innym silniku i w zasadzie jest zupełnie inna, ale nie mam innego punktu odniesienia. Gra wydaje się bardzo fajna a po bardzo miłych doświadczeniach z shogunem i medievalem chciałbym ją ograć. Pozdrawiam :)

Piter
06-06-2016, 09:25
Witam wszystkich,

zakupiłem ostatnio Medievala II i mam kilka pytań. Z powodu błędu w samouczku (ładowanie armii na statek) postanowiłem go ominąć i zacząć grę Francją. Oto rzeczy, których nie wiem bądź nie rozumiem:

1. Czym skutkuje poruszanie się wojsk innych narodów po moich prowincjach jeżeli jesteśmy neutralni? Mogę ich przegonić, bić bez konsekwencji czy coś w tym guście?

2. Czy jest możliwe podpisanie rozejmu? Aktualnie tłuką się ze mną wszyscy, ponieważ kiedyś wypowiedzieli mi wojnę i nie zamierzają jej skończyć nawet, jeżeli nie mają możliwości ze mną walczyć?

3. Ekskomunika. Papież się na mnie obraził i oberwałem. Idąc doświadczeniem z pierwszej części zabiłem go zabójcą, ale ekskomunika nie minęła. Później zmarł papież nie z mojej ręki (nie wiem czy naturalnie, choroba, wojna z innymi) i został wybrany nowy, a moja ekskomunika została. Da się coś z tym zrobić czy już zostałem heretykiem do końca?

4. Relacje z innymi krajami. Jak można je polepszyć? Ciągle mam komunikaty o pogarszających się relacjach z innymi, również z papieżem. Jak można je poprawić nie licząc misji w przypadku papieża?

5. Wojny z innymi. Kraje katolickie mnie atakują i wesoło biegają po moim terenie a jak dostają za karę po uszach to spadają relacje z papieżem i innymi krajami i grożą mi ekskomuniką. Jak się zatem bronić efektywnie i bez daleko idących konsekwencji?

6. Jestem fanem toczenia bitew na mapie, a automatu używam naprawdę rzadko jak przeciwnika jest garstka. Zauważyłem, że konnica ma problemy z wykonywaniem rozkazów. Czy tak jest w tej grze, że konie często działają po swojemu? Atakują nie te jednostki co chciałem, zamiast flankować skręcają do ataku, nie mogę wykonywać kilkukrotnej szarży, bo wiążą się walką.

7. Wcześniej wspomniałem o zabójcy. Tutaj zauważyłem, że król dostaje cechy za to, że zleca dużo zabójstw. To zabójstwa są przypisywane do mnie czy jakoś są po prostu zauważane? Bo ja nie widziałem jakiejś informacji o tym.

8. Czy warto inwestować w piechotę z włóczniami czy jak najszybciej ich zmieniać w piechotę ciężkozbrojną? Pamiętam, że w części pierwszej ciężka piechota kładła innych na łopatki jak grałem.

Wiem, że sugeruję się grą, która jest dużo starsza, na innym silniku i w zasadzie jest zupełnie inna, ale nie mam innego punktu odniesienia. Gra wydaje się bardzo fajna a po bardzo miłych doświadczeniach z shogunem i medievalem chciałbym ją ograć. Pozdrawiam :)

http://totalwar.org.pl/index.php/poradnik-m2tw

asketion
17-11-2016, 12:10
Witajcie ;)

Wracam do Medka po latach na spokojnie. Grajac kiedysna SS gram i teraz na SS6.4 i tu moje pytanie - pamietam że kiedys grałem na wolniejszej bitwie 0,5 i chcę ustawic takze taka szybkosć teraz ale nie pamietam jak - pomozecie proszę???

Dubel postu i znów w złym temacie. Ostrzeżenie.
Asuryan.

Szybki_John
30-01-2017, 11:50
Witam! Po dość długim czasie postanowiłem znowu zagrać w Medievala. Włożyłem płytę, instaluję i wszystko gra. Po instalacji klikam na ikonkę, otwieram jako administrator i gra się nie włącza. Próbowałem przeinstalować i nic nie dało i wtedy przypomniałem sobie, że gra nie działa na Windows 7. Próbowałem chyba wszystkich sposobów z internetu, ale nic to nie dało. Grałem już kiedyś w Medievala na tym samym laptopie i tym samym systemie (Windows 7) i wiem że z tym problemem uporałem się dzięki temu forum. Niestety nie mogę znaleźć rozwiązania. Nie pamiętam dokładnie ale o tyle o ile wiem że coś się zmieniało i gra śmigała. Proszę was o pomoc w tej sprawie jak mam to naprawić bo ostatnio bardzo naszła mnie chęć do powrotu do Medievala. Zaznaczam jeszcze, że gra jest oryginalna z dodatkiem. I odnośnie dodatku jest drugi problem bo podczas instalacji wyświetla mi błąd, że jest zła wersja gry (bodajże jest 1.00 a ma być 1.30 albo na odwrót). Gdy grałem poprzednim razem to Medieval oraz Królestwa śmigały normalnie aż miło było grać. Proszę was o pomoc w tych dwóch sprawach tzn:

1. Problem z włączeniem gry na Windows 7.

2. Problem z instalacją dodatku (błąd podczas instalacji - zła wersja).

Wiem, że to dość stara gra, a temat jest dość rzadko odwiedzany, ale mimo to bardzo liczę na waszą pomoc!

Z góry dzięki!

POZDRAWIAM!!!

Xeir
30-01-2017, 14:13
http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?1216-ROZWI%C4%84ZANE-Medieval-2-i-Win-7
http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?3385-Medieval-2-i-windows-7-laptop&p=84330&viewfull=1#post84330

Araven
30-01-2017, 14:57
Kolega wskazał przydatne linki. Klucz to Direct9, w Win7 brakuje części jego bibliotek, mimo, że powinny być w wyższej wersji. I gra nie powinna być zainstalowana na partycji systemowej.

Szybki_John
31-01-2017, 00:21
Kolega wskazał przydatne linki. Klucz to Direct9, w Win7 brakuje części jego bibliotek, mimo, że powinny być w wyższej wersji. I gra nie powinna być zainstalowana na partycji systemowej.

Czyli muszę zainstalować najpierw Direct9 jeśli mam nowszą wersję dobrze rozumiem? I druga sprawa to jest taka że o co konkretnie chodzi w drugim zdaniu?

Araven
31-01-2017, 08:12
Tak musisz zainstalować Direct9. Wtedy Medek powinien odpalić. Gra czyli Medek i każda inna powinny być na innym dysku niż Windows 7. Większość ludzi ma albo kilka dysków, albo jeden dyski podzielony na kilka partycji. Zainstalowanie gry na partycji tej samej co Windows zwykle to C: może powodować problemy z działaniem gry a zwłaszcza modów, bo system może blokować niektóre pliki w czasie instalacji.

Szybki_John
31-01-2017, 10:01
Aha. Czyli jeżeli system mam zainstalowany na dysku C to grę instaluję na dysku D i do tego Direct i powinno chodzić. Teraz przez dwa-trzy dni nie będę miał możliwości ale jak tylko zainstaluję to napiszę czy działa. Ale z góry dzięki chłopaki :)

Szybki_John
03-02-2017, 15:57
Niestety. Gra nie odpala mimo zainstalowania na innym dysku. A przy próbie zainstalowania Directx 9 wyskakuje błąd że nowa wersja została już zainstalowana. Podobno nie da się usunąć D11 ponieważ jest wpisana w Windows 7. Nie mogę zrozumieć dlaczego teraz gra mi nie działa bo kiedyś (dwa-trzy lata temu) chodziło jak tralala. U innych również nie ma problemów...

NiemiłosiernySamarytanin
03-02-2017, 16:24
To nic, że masz zainstalowaną "nowszą wersję", zainstaluj directx 9 mimo tego, choć ja na win7 nie miałem żadnych problemów, dopiero win10 wymusił instalację starszego directx. Może wywal grę, a przed ponowną instalacją wyłącz UAC lub też przypisz Medka 2 do steama.

Szybki_John
05-02-2017, 12:54
Najlepsze jest to, że próbowałem zainstalować directx9. Nawet próbowałem ściągnąć ze strony Microsoftu i nic to nie dało, ponieważ przy próbie zainstalowania wyskakuje komunikat że jest nowsza wersja zainstalowana i nie instaluje się 9... Mam nawet taki pomysł żeby ściągnąć grę ze Steama ale nie wiem czy problem nie będzie taki sam...

Stefcio
04-07-2017, 17:56
Nie włącza mi się to na Win 10, ktoś pomoże? :(

kamil9191
13-07-2017, 12:38
Opisz problem, co się dzieje podczas uruchomienia. Nie znam się na tym i raczej nie pomogę, ale będzie innym łatwiej zacząć.

Pytania ode mnie:
1. Dlaczego polska szlachta przegrywa 1 vs 1 z rycerzami w zbrojach? Wiem że to konnica strzelecka vs ciężka kawaleria, ale polska szlachta ma lepsze statystyki.
2. Raczej komentarz niż pytanie, ale dla mnie jest dziwne. Podbiłem Polską Rosję i jestem w trakcie nawracania tamtejszej ludności, do kaukazu kapłani jeszcze nie dotarli. Mam ekskomunikę i tereny na których mam 0% moich wyznawców są obrażone za ekskomunikę. Ateiści i innowiercy przejmują się zdaniem papieża :eek:. Wiem że tak działa gra, ale to nielogiczne. 20% nieporządku za ekskomunikę powinno być wyliczane z wiary danej osady (przy zerowym udziale katolików ekskomunika by nie działa, przy samych katolikach siła ekskomuniki byłaby pełna czyli 20%)

Nezahualcoyotl
13-07-2017, 16:57
Pytania ode mnie:
1. Dlaczego polska szlachta przegrywa 1 vs 1 z rycerzami w zbrojach? Wiem że to konnica strzelecka vs ciężka kawaleria, ale polska szlachta ma lepsze statystyki.
Myślę że wszystko się rozchodzi o siłę szarży oraz samą zbroję.


2. Raczej komentarz niż pytanie, ale dla mnie jest dziwne. Podbiłem Polską Rosję i jestem w trakcie nawracania tamtejszej ludności, do kaukazu kapłani jeszcze nie dotarli. Mam ekskomunikę i tereny na których mam 0% moich wyznawców są obrażone za ekskomunikę. Ateiści i innowiercy przejmują się zdaniem papieża :eek:. Wiem że tak działa gra, ale to nielogiczne. 20% nieporządku za ekskomunikę powinno być wyliczane z wiary danej osady (przy zerowym udziale katolików ekskomunika by nie działa, przy samych katolikach siła ekskomuniki byłaby pełna czyli 20%)

Wyprowadź z osady a następnie wrzuć z powrotem generała lub kilka jednostek a zadowolenie ulegnie pozytywnej przemianie (ten myk stosuj nie tylko w przypadku narzucenia ekskomuniki).Po za tym wschodnie prowincje ruskie to same forty/zamki a nie miasta a te z reguły rzadko kiedy się buntują.No chyba że stacjonujący w nich garnizon jest bardziej aniżeli symboliczny.Pierwsze miasto na Kaukazie to bodajże Erewań który,moim zdaniem,można opanować ale nie warto w niego zbyt wiele inwestować zważywszy że zazwyczaj pada ofiarą najpierw Mongołów a następnie Timurydów.
Lepiej umocnić się w Kijowie,Haliczu,Moskwie oraz Nowogrodzie.
Ewentualnie wyślij zabójców i pozbądź się problemu :devil:.

kamil9191
13-07-2017, 18:02
1. Polska szlachta ma 4 premii do szarży, a rycerze 5, ale dalej szlachta jest mocniejsza, bazowo wygrywa 11:8. Pancerzem wygrywa 5:3, a obroną ogólnie 17:13.
2. Jakie nie opłaca? Zawsze się opłaca. Na początku było ciężko, ale kapłani zrobili robotę i tereny bezpieczne. Teraz mi tam Turcja wchodzi, ale miałem agenta za kaukazem i widziałem ruchy wojsk to zacząłem rekrutację 3 tury wcześniej. Zamek mam w Sarkel, następny jest w Haliczu. Pamiętam jak kiedyś grałem Polską i Mongołowie mi wjechali, chciałem rekrutować, ale takie odległości były że nie szło pomóc. Do Krakowa mi doszli. xD Najazd Turków zatrzymany na pierwszej prowincji, a niedługo dojdzie wsparcie z Halicza i ciekawe co zrobią z kapłanami na swoim terytorium.
Nie pytałem o radę tylko chodziło mi o kumulację innowierców z ekskomuniką co jest dla mnie głupie. Papież powiedział ateiście lub innowiercowi że wyklucza go ze społeczeństwa katolików ;D no wow. Ekskomunika powinna uwzględniać tylko katolików.

Zwiastun
14-07-2017, 04:11
To napisz moda i to zmień, o jezu, zamiast narzekać na 11-letnią grę w której nic nie zmienią już.

Araven
14-07-2017, 09:10
Nie włącza mi się to na Win 10, ktoś pomoże? :(
Spróbuj zainstalować DirectX 9 najnowszy. Nie stracisz Directa 11

Bruja79
20-11-2017, 23:49
No to ja mam serię pytań:
1. Jak naprawić bug: gdy wypuszczam jeńców rośnie strach, jak ich ścinam/okup to rośnie lojalność. Wydaje mi się, że powinno być na odwrót?
2. Jak zrobię kilka prób przekupstwa dyplomatą w jednej rozmowie (wszystkie nieudane) to rośnie autorytet i strach- czy to bug i ew. jak naprawić?
3. Jak szkolić dyplomatów? Wiem, że dyplomacja w medku jest taka sobie, ale grając niektórymi frakcjami ma się naprawdę dużo kasy (Wenecją mam regularnie 200k) i fajnie by było czasem pobawić się w przekupstwa generałów i miast, ale zwykle moi dyplomaci są kompletnie do bani, a po kilku próbach przekupstwa dostają cechy z ujemnymi wpływami

ps.
gram przez steam w Medieval II
wróciłem do gry niedawno - klasyk po prostu, ale w na ww. pytanie wcześniej nie znalazłem odpowiedzi

Piter
23-11-2017, 17:03
No to ja mam serię pytań:
1. Jak naprawić bug: gdy wypuszczam jeńców rośnie strach, jak ich ścinam/okup to rośnie lojalność. Wydaje mi się, że powinno być na odwrót?

Rośnie honor i reputacja dyplomatyczna, strach może wzrosnąć za wygraną bitwę raz, ale generalnie honor będzie rósł jak będziesz wypuszczał.



2. Jak zrobię kilka prób przekupstwa dyplomatą w jednej rozmowie (wszystkie nieudane) to rośnie autorytet i strach- czy to bug i ew. jak naprawić?

Na pewno? Może władcy się zmieniać, choć nie wydaje mi się, może źle powiązałeś jakieś fakty.


3. Jak szkolić dyplomatów? Wiem, że dyplomacja w medku jest taka sobie, ale grając niektórymi frakcjami ma się naprawdę dużo kasy (Wenecją mam regularnie 200k) i fajnie by było czasem pobawić się w przekupstwa generałów i miast, ale zwykle moi dyplomaci są kompletnie do bani, a po kilku próbach przekupstwa dostają cechy z ujemnymi wpływami

Musi być dobrze wyszkolony, czyli przejść wiele misji, w których SI się zgodzi na jego propozycje.

ps.
gram przez steam w Medieval II
wróciłem do gry niedawno - klasyk po prostu, ale w na ww. pytanie wcześniej nie znalazłem odpowiedzi[/QUOTE]


Jak zaczniesz iść w mody spróbuj tego, celem było zachowanie klasyka jedynie ze zmienioną mechaniką i znacznie poprawioną inteligencją bota. Kasy brakuje, gra jest trudniejsza.

http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?4844-PiterAI-podstawka-3-1(ulepszona-dyplomacja-walka-itd)

Bruja79
23-11-2017, 17:15
Rośnie honor i reputacja dyplomatyczna, strach może wzrosnąć za wygraną bitwę raz, ale generalnie honor będzie rósł jak będziesz wypuszczał.




Na pewno? Może władcy się zmieniać, choć nie wydaje mi się, może źle powiązałeś jakieś fakty.



Musi być dobrze wyszkolony, czyli przejść wiele misji, w których SI się zgodzi na jego propozycje.

ps.
gram przez steam w Medieval II
wróciłem do gry niedawno - klasyk po prostu, ale w na ww. pytanie wcześniej nie znalazłem odpowiedzi


Jak zaczniesz iść w mody spróbuj tego, celem było zachowanie klasyka jedynie ze zmienioną mechaniką i znacznie poprawioną inteligencją bota. Kasy brakuje, gra jest trudniejsza.

http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?4844-PiterAI-podstawka-3-1(ulepszona-dyplomacja-walka-itd)

Spróbuję moda, po prostu bardzo rzadko komputer zgadza mi się na coś innego niż dary, bądź muszę grubo przepłacić za rozejmy.
Na samym początku dyplomata jakieś tam porozumienia robi a nawet za kasę, ale później to tragedia.

Wydaje mi się, że to z rosnącym autorytetem i strachem wynika z buga steamowego (logicznie nie umiem tego wytłumaczyć).

Dziękuję za odpowiedź