Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Dyskusje - Ogólnie



Strony : 1 2 3 4 [5]

Mefisto7
30-01-2015, 07:19
Ciekawa, warta podjęcia. Ale nie sądzisz, że np: w mko23 - w której Genua robi za Sycylię już bardzo długo - nie powinna ona przejąć całej nacji? Dlaczego część Sycylii miałaby przypaść wrogom Genui? ;> Biorę pod uwagę to, że to i tak jedno państwo było - w dwóch częściach.

KapitanKatana
30-01-2015, 10:04
Ja myślę, że przejmowanie nacji byłoby tutaj zbyt dużym ułatwieniem dla państw sąsiadujących, ale zawsze to lepiej niż czekać na nowego gracza na wolne miejsce.
Na pewno lepszym rozwiązaniem jest rozbiór państwa na sąsiadów.

Markus
30-01-2015, 10:45
Ciekawa, warta podjęcia. Ale nie sądzisz, że np: w mko23 - w której Genua robi za Sycylię już bardzo długo - nie powinna ona przejąć całej nacji? Dlaczego część Sycylii miałaby przypaść wrogom Genui? ;> Biorę pod uwagę to, że to i tak jedno państwo było - w dwóch częściach.
ale byłoby to znaczące wzmocnienie moja koncepcja jest prosta w zalozeniu poprostu wyeliminujmy nacje bez graczy a aby byla zgoda musi byc rozwiazanie satysfakcynujace wszystkich graczy .Wszystko w gestii MG i zaleznie od sytuacji jesli to byla scisla wspolpraca to sojusznik dostanie ''wiecej''.

Mefisto7
30-01-2015, 11:07
To nie byłoby wzmocnienie, bo to wciąż ta sama konfederacja. Oczywiście wygodniej Genui posiadać ziemie Sycylii niż nimi władać oddzielnie, ale to wciąż ten sam potencjał. Posługując się dalej tym samym przykładem mko23 - w jednym momencie Genua robi za Sycylię i obszar zielony+szary stanowi front wobec ich wrogów, robimy rozbiory - i z szarego zostaje Genui jakiś żałosny procent, a wrogowie Sycylii bez walki dostają jej ziemie. Ma sens? Rozdanie wypada racjonalnie w przypadku profilu neutralnego beneficjentów. Sytuacja, w której znowu w tej samej KO - Genui przypada połowa Aragonii, a druga przypada wrogim jej Węgrom - właśnie znacząco wzmacnia tylko nie tę stronę, którą ew. powinno. ;)

Xardas
31-01-2015, 23:45
Już jestem. Tura w MKO 23 zrobiona.

Przepraszam bardzo ale nie miałem dostępu do internetu przez 2 tygodnie... Do poniedziałku nadrobię wszystko.

Sorry raz jeszcze. :o

Mefisto7
01-02-2015, 12:57
UFFFFFFFFFFFFFFF. Już się bałem.

Domen
01-02-2015, 14:24
Mefisto - co do Aragonii w mk23 to przeczytaj PW, którą przed chwilą wysłałem.

Ktoś musi po prostu dograć tę nację do końca, długo to już raczej nie potrwa. ;)

A co do Genui i Sycylii - Węgry wcale nie są "wrogie" Genui, póki co te frakcje mają pony z Węgrami i Gruzją. Te pony potrwają jeszcze kilkanaście tur (teraz będzie tura 47, a pony mamy do końca 60). Pod koniec paktu pomyślimy jak ułożyć dalsze stosunki dyplomatyczne - zmienił się gracz, więc może zmieni się też polityka Genui.

Link: http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?5990-Magyar-Kir%C3%A1lys%C3%A1g&p=270653&viewfull=1#post270653

Domen
01-02-2015, 14:42
Co przejął Arcyżużel w mk23 - Genuę ??

Mefisto7
01-02-2015, 14:54
Ja tam nie wiem. Przedstawiłem to czysto teoretycznie względem propozycji Markusa, gdzie oddanie ziem wrogom byłoby jednak nie na miejscu. ( w sumie i tak byś nie chciał tego rozwiązania względem Aragonii, bo bez rozbiorów zająłbyś całą, a tak dostałaby ci się jedynie połowa. Druga pozostałaby darmowym i nietykalnym nabytkiem Sycylii. ;) )

Mopek
15-02-2015, 17:46
Mam Medka na Steamie - gdzie wkleić pliki z modem by grać w kampanie?

Mefisto7
16-02-2015, 11:22
I tu się robi problem. Markus mógłby pomóc, bo to robił, ale gdzieś go wcięło ostatnio. Ja nie wiem w czym rzecz, płytki z 2007r. mam.

McAbra
16-02-2015, 11:33
Mam Medka na Steamie - gdzie wkleić pliki z modem by grać w kampanie?
Sprawdź to: http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?10083-Instalowanie-mod%C3%B3w-na-wersji-steam&highlight=instalowanie+mod%C3%B3w+steam

W drugim poście jest łatwa i szybka metoda.

Mopek
16-02-2015, 15:16
Ok zrobiłem tak jak trzeba ale niestety nie mogę uruchomić. Pokazuje się ekran ładowania i od razu wywala błąd : Medieval II napotka

Mefisto7
16-02-2015, 18:51
KapitanKatana ma tak samo. Jednak wspomniany Markus to przełamał, więc da się w jakiś sposób.

Mopek
16-02-2015, 21:10
Jutro jak wrócę z pracy to postaram się to jakoś ogarnąć. Poczytam popatrzę pokombinuję - może coś się uda wymyślić.

KapitanKatana
16-02-2015, 21:57
ciężko będzie ...

Mopek
17-02-2015, 17:17
Dobra - nie umiem tego ogarnąć.
Lecę do sklepu po pudełkowego Medka i wtedy będę kombinował.

Mefisto7
17-02-2015, 20:22
Ha. To mi się podoba. :D Wtedy już nie będzie musu kombinować.

Mopek
18-02-2015, 15:02
Powiedzcie mi co robię źle.
1.Instaluje Medka
2. Instaluje Królestwa
3. Plik z modem wrzucam do głównego katalogu medka (nadpisuje to co trzeba)
4. Wrzucam pliki z tego pacza tak samo
5. Data KO wrzucam w folder data w folderze WWMWE.
6. Odpalam gre przez plik .bat WWMWE
7. Nie działa

Mefisto7
18-02-2015, 19:52
Patch 1.05 był na Królestwach, jak mniemam?

A znowu jest "napotka"?

Mopek
18-02-2015, 21:41
Dobra - poinstalowałem wszystko od zera. No i tak naklikałem, że działa!
Mogę teraz dołączyć do kolejki.

Domen
18-02-2015, 21:48
To zapraszamy! A do których KO się zapisujesz?

Mefisto7
18-02-2015, 21:52
No to spinać dupska. Nowy(stary) kolega nie może się zniechęcić. >(

Chciał Kijów w wko34 brać. (Mopisław zgłoś się do Blackhanda - to nasz MG tam) Zapraszałem go też na Egipt do mko25, to mu możesz dać hasło do niego.

Mefisto7
22-03-2015, 23:18
Proponuję nowy hosting, przez część stosowany.

http://przeklej.org/

Speedyshare już od pół roku stroi humory i jest zdecydowanie za wolny dla darmowych użytkowników.

Wielki Mistrz Malborka
26-03-2015, 15:39
Właśnie zostałem moderatorem lokalnym tego działu. Możecie do mnie pisać w sprawach przyklejania czy przenoszenia tematów. Niestety tworzenie nowych subfor nie należy do moich kompetencji.

blackhand
29-03-2015, 00:57
Tak kompletnie swoją drogą, nie udostępnił ktoś wszystkim dostępu do super tajnego podforum kolegium? :D

Mefisto7
02-06-2015, 21:09
No, wiara, do roboty! W każdej KO stoi i to nie za sprawą jednego winnego!

Remix
03-06-2015, 20:52
kto by się podjął przejęcia stanowiska MG w KO-YT ameryki?

Frøya
20-06-2015, 11:07
Dziś wyjeżdżam i wracam dopiero czwartek-piątek. Jeżeli jakaś tura zatrzyma się na moim państwie, to byłoby miło gdyby kolejka chwilkę poczekała :D

Man_Utd
28-06-2015, 12:24
Od wczoraj mam wyłączony internet, dzis to samo, nie wiem awaria czy co, w każdym razie jutro wracam do domu i będę mógł zrobic tury bo widzialem ze juz sie zbliżają, jakby były do tego czasu to proszę o wstrzymanie się.

Avasil
07-07-2015, 14:01
Popsuł mi się laptop i jestem niedostępny na gg przez czas bliżej nieokreślony, dostęp do medievala posiadam. ;)

Mefisto7
07-07-2015, 18:58
Naczelnik też ten błąd? :P Takie informacje lepiej zamieszczać w "Poszukiwanych zastępcach". Lepiej pasuje.

Avasil
07-07-2015, 20:42
Nie szukam zastępcy ani nie jestem nieobecny. :P

Mefisto7
07-07-2015, 20:50
Rozumiem, że chcesz w takim razie pogadać o braku dostępu do gg i o tym jak on wpływa na grę w KO. :D Może to także wstępniak do wymiany poglądów dotyczących trwałości przenośnych komputerów?

Frøya
20-07-2015, 01:10
Chcialabym poinformowac graczy, ze moje kolejki beda chwile opoznione. Przeszly naprawde potezne nawalnice i ogolnie jest ciezka sytuacja. Jednak w miare mozliwosci jak najszybciej postaram sie ruszyc wstrzymywane kolejki. Przepraszam i prosze o wyrozumialosc.

Mefisto7
01-08-2015, 16:31
Jakby co, ludzie, to w wątku o obsadach KO przy każdej z nich określone są zasady. Przykładowo czy działa zasada Joopa czy nie, nowy, czy stary regulamin.

Frøya
10-09-2015, 15:49
Potrzebny mi jest plik .bat do modyfikacji wwmwe. Da radę ktoś wrzucić na pierwszy lepszy serwis? :)

Idill`a (MZ)
10-09-2015, 16:46
Oto ten plik.
http://www.speedyshare.com/6q4Hv/WWmwE-2.0.rar

Matisek
04-10-2015, 20:51
Dlaczego zabronione jest zadeptywanie szpiegów i zabójców? Patrząc na aspekt realistyczny, to bliższe rzeczywistości byłoby wysłanie armii na odnalezionego wroga niż pozostawienie go w spokoju. Jeżeli jednak chodzi o aspekt mechaniczny, to taki agent musi zostać otoczony, przez co jednostki tracą punkty ruchu w danej turze. Z powyższego powodu byłoby to nieopłacalne na linii frontu, zaś w centrum państwa może i niewykonalne (mając w osadzie niewystarczającą ilość jednostek). Nie wspominając o tym, że jeśli ktoś zechce zgładzić agenta koło fortu, to będzie musiał zablokować swoje jednostki przy forcie.

Gdyby operacja ta była dozwolona, to po pierwsze łatwiej byłoby ukryć swoje terytorium- na dzień dzisiejszy wrogiego szpiega bardzo ciężko zablokować lub jest to nieopłacalne; za to czasem, szczególnie w początkach kampanii, wystarczy jeden szpieg, ażeby inwigilować całe wrogie państwo. Po drugie dodałoby to grze nowe smaczki- trzymanie większych garnizonów w miastach centralnych, by w razie czego zgładzić wrogiego agenta, skrzętne ukrywanie swoich szpiegów (co moim zdaniem jest bardziej naturalne od ich eksponowania).

Mefisto7
04-10-2015, 22:56
Zadało mi to bobu, nie powiem. Ciekawe zagadnienie.

Matisek
09-10-2015, 07:42
Tak w ogóle to dałbym prawo zadeptywania wszystkich agentów. Nie ma szans, żeby zadeptać agenta na czyimś terenie (nie wliczam tutaj terenów zajętych przez nasze wojska, bo to -czasowo lub nie- nasz teren). A na własnym terenie jest się Władcą. Jako Władca nie życzę sobie przełażenia księżniczek czy dyplomatów przez moje terytorium, ani żeby wróg handlował na moich surowcach. Niech zatem stoją przy granicy albo kryją się jak najlepiej.
Tak czy siak miałem nadzieję na większy odzew, bo rzecz raczej wydaje się słuszna, a na pewno warta przedyskutowania.

Avasil
09-10-2015, 08:33
Nie mam nic do zarzucenia argumentacji i jestem skłonny też za tym postulować, ale przydałoby się też dowiedzieć dlaczego to było zakazane, żeby potem nie okazało się, że jednak stają się jakieś dziwne rzeczy. Może ktoś ze starszych graczy kojarzy?

Mefisto7
09-10-2015, 13:09
Za pierwszą częścią propozycji może bym optował, jednak kupcy, dyplomaci, kapłani i księżniczki powinni zostać nietykalni na zadeptanie. Ich nie da się ukryć, a kto to widział, żeby pojedynczy poseł walił po oczach graczy jak wielka latarnia.

Matisek
09-10-2015, 22:06
Sposoby eliminacji wrogich postaci są różne i zazwyczaj ciężkie do wykonania. Zadeptywanie jako tako doda po prostu jedną możliwość więcej w walce agentów. Sęk w tym, czy ta możliwość nie przechyli za mocno szali zwycięstwa na korzyść gospodarza państwa.

Nadal nie rozumiem, dlaczego tak niewiele osób czyta ten temat i chyba nie obchodzą ich takie niuanse w grze. Może zrobię ankietę i napiszę do kilku osób na pw i zobaczymy co wyjdzie?

Mefisto7
09-10-2015, 22:26
Zadeptanie jest zbyt łatwe do przeprowadzenia jeśli porówna się to do kosztów bezwzględnych i względnych jakich wymaga rekrutacja i trenowanie agentów. Niewidzialnych szpiegów i zabójców - można by na to zezwolić, ale przeciwko innym agentom stanowczo oponuję.
Koniec końców kolejne modyfikacje regulaminu troszkę za bardzo namotają. Już teraz jest rozdział: niektóre są na starym regulaminie, niektóre na nowym. A czy jest to nam aby na pewno tak potrzebne?

Wielki Mistrz Malborka
09-10-2015, 23:32
Myślę, że tą zasadę wprowadzono ze względu na mechanikę a zadeptywanie agentów uznano za bug/glitch. Normalnie gdy się najdzie na agenta to ten się cofnie o 1 pole, w przypadku otoczenia powinien się wycofać na najbliższe wolne pole i tyle. I tak jest już o dziwo dozwolone "zadeptywanie" armii ;)

Mefisto7
10-10-2015, 00:13
O dziwo? Co jest dziwnego w dozwoleniu zwykłego otoczenia armii wroga? ;) Przecież nie jest to nierealne.

Matisek
10-10-2015, 09:08
Wielki Mistrzu Malborka, możesz udowodnić, że to bug? To że agenci uciekają przed armią jest chyba logiczne. Tak samo logiczne wydaje się, że otoczeni przez armię zostają przez nią schwytani. W rzeczywistości armia też mogłaby zostać wysłana na przeczesanie terenu i zabicie każdego wrogiego agenta.

Idill`a (MZ)
10-10-2015, 11:38
Silnik MTW, tak definiuję poziom aktywności agentów, że poruszają się w tej samej przestrzeni co wojsko, co jest uzasadnione jak słusznie pisze Matisek - kontrwywiadowczym charakterem obecności armii. Wynika to jednak, raczej z nieprzemyślanego przez twórców przeplatania się tych dwóch sfer - zakulisowej i otwartej.
W mojej ocenie zadeptywanie powinno być w związku z tym - dozwolone. Byłoby to silnym atrybutem kontrwywiadowczym dla gracza, na własnym terytorium. Agenci w warunkach sprawnej administracji oponenta, poruszali by się dostatecznie efektywnie, tylko w obszarach ogarniętych doraźnymi działaniami wojennymi i na rodzimych ziemiach.
Zadeptywanie powinno mieć zastosowanie również wobec oficjalnych agentów. Jeżeli gracz, nie życzy sobie ich obecności, zgodnie z mechaniką powinien dysponować możliwością realnego działania. Poszerza to atrybut dyplomacji, w kwestii wszelkich regulacji dotyczących agentów.

Rację ma również Mefisto, podkreślając wagę pewnej przewidywalności, trwałości, przejrzystości i wiarygodności zasad. Zmiany powinny być z rzadka i być oczywistymi dla wszystkich.

Edit:
Metoda pacyfikacji agentów na ich zadeptywanie, realnie obciąża budżet. Takie igraszki nie są banalne w wykonaniu, gwoli pewnego optimum. Szpiedzy wciąż mogliby wykorzystywać słabości w zarządzaniu frakcją, ukrywać się przejściowo w osadach - tutaj pojawiłby się ten mechanizm ryzyka denuncjacji.

Asuryan
10-10-2015, 17:40
Nie gram co prawda w multi, ale 9 oddziałów chłopów (bo tyle maksymalnie potrzeba, czasem mniej do zadeptania 1 agenta) to chyba żadne obciążenie budżetu?
Jest to poza tym wykorzystywanie bugu w mechanice gry - agent ginie tylko wtedy, gdy nie ma wolnego pola na które mógłby zostać przesunięty w nie swojej turze.

Idill`a (MZ)
10-10-2015, 17:56
To już lepiej nająć mordercę. Agenci są mobilni, dla skutecznej ich eliminacji potrzebne byłyby specjalne garnizony, których koszt jest jak najbardziej zauważalny.

Agent ginie otoczony kordonem wojska. ;)

Matisek
10-10-2015, 18:24
Jest to poza tym wykorzystywanie bugu w mechanice gry - agent ginie tylko wtedy, gdy nie ma wolnego pola na które mógłby zostać przesunięty w nie swojej turze.

Raz że agent naszego państwa jakoś przesuwa się o dwa pola, gdy zostanie przez nas otoczony- nawet gdy nie ma punktów ruchu. Nie da się wejść na jego pole, można za to po otoczeniu przejść przez to pole i agent się przesuwa zamiast ginąć.
Dwa że zabita księżniczka ma w drzewie genealogicznym wpisane "stracona"*. Zabita przez zabójcę ma wpis "śmierć w zamachu", zatopiona na statku "śmierć tragiczna".
Trzy że księżniczka podczas otaczania obraca się w kierunku każdej jednostki, która koło niej podejdzie; zaś wszystkie jednostki podczas zadeptywania nagle obracają się wspólnie do środka.
Cztery że w przypadku zabicia biskupa gra nie buguje się, jednak najnormalniej w świecie wyświetla się komunikat "kardynał umiera".
Pięć że nie ma żadnego dowodu na to, że to bug.
Sześć że nawet jeśliby to był bug, to nie wydaje się by psuł grę.

*czy może ktoś z angielską wersją gry zobaczyć jaki napis pojawia się w oryginale?

Edycja:
właśnie Idylla po Twoim poście przyszedł mi do głowy pomysł o zrobieniu specjalnych oddziałów do łapania szpiegów i agentów. Oddziały kontrwywiadowcze ze zwiększonym zasięgiem ruchu, odpowiednimi kosztami, mające monopol na łapanie agentów. Ale to tak teraz wymyśliłem.

Mefisto7
10-10-2015, 19:53
Po mojej stronie nie ma retoryki o bugu, niemniej praktyka taka mi nie odpowiada.
Nie trzeba zadeptywać, można otoczyć i zablokować, wykorzystać odpowiednio teren.

Matisek
10-10-2015, 20:24
wiem, wiem. Rozumiem też, że nie warto często zmieniać regulaminu. Uznajmy tę dyskusję zatem za teoretyczną, przyszłościową. ;)

Mefisto7
10-10-2015, 21:25
A temat mi się spodobał. To inna sprawa. ;) I jak wspomniałem: byłbym nawet skłonny, w innych nieco okolicznościach, zgodzić się na to w stosunku do szpiegów i zabójców. (Gdyby nam się zebrała cała pula różnych postulatów nowelizacyjnych)

Czasem brakuje wręcz już sił przeciw tym ukrytym agentom. Dlatego takie rozwiązanie mogłoby być sensowne.

blackhand
14-10-2015, 17:18
Jestem! Internet z telefonu wyczerpałem wcześniej niż myślałem i na trochę czasu byłem odcięty od świata zewnętrznego, ale już powróciłem. Widzę, że tam gdzie byłem MG obyło się bez problemów, i tylko MKO 25 stała (przepraszam!). Postaram się jak najszybciej wziąć do roboty. Mam co prawda teraz trochę na głowię, ale robienie tur w jednym KO nie powinno być jakimś problemem.

Gdyby tylko ktoś mógł mi wstawić pliki instalacyjne WWMWE byłoby super! :D

Mefisto7
14-10-2015, 17:41
No. Panie Duńczyk. Do roboty. :cool:

http://przeklej.org/file/h0cL5I/3pliki.rar
http://przeklej.org/file/45Z2CG/WWmwE-2.0.rar

blackhand
14-10-2015, 23:02
A nie powinny być jeszcze jakieś pliki do zamiany z plikami medka? Jak wstawiam same te pliki to wyskakuje mi napotka. A może cośtam jest innego do zrobienia jak się instaluje na steamie, bo w sumie wcześniej zawsze instalowałem na samodzielnym?

Mefisto7
15-10-2015, 16:56
Na steamie ci nic nie zadziała. Możesz pogadać z Mistrzem Malborka. Coś tam wyczarował, ale koniec końców i tak się nie chciał męczyć z Frankensteinem. To wiesz co, proszę poinstruuj Avasila co ma zrobić w mko25, ok? Powiedział, że w wolnym czasie zrobi, ale nie chciałby czegoś popsuć.

Matisek
15-10-2015, 20:17
(Gdyby nam się zebrała cała pula różnych postulatów nowelizacyjnych)

eee no reszta regulaminu jest okej... :/

Jedynie jeszcze myślałem czy by nie wywalić punktu


a) Zabrania się przekupywania fortów dyplomatami.

ale to tak bez przekonania podsuwam. :P

Wielki Mistrz Malborka
15-10-2015, 20:41
Na steamie ci nic nie zadziała. Możesz pogadać z Mistrzem Malborka. Coś tam wyczarował, ale koniec końców i tak się nie chciał męczyć z Frankensteinem. To wiesz co, proszę poinstruuj Avasila co ma zrobić w mko25, ok? Powiedział, że w wolnym czasie zrobi, ale nie chciałby czegoś popsuć.

Ta, grałem bez większości napisów. Katorga nie gra niestety. I nawet już nie pamiętam co tam konkretnie zrobiłem bo próbowałem dosłownie wszystkiego co mi tylko do głowy przychodziło aż w końcu zadziałało.

blackhand
16-10-2015, 01:49
Hm, to trochę problem, bo na moim laptopie nie mam stacji dysków. Nie będę póki co zawracał głowy Avasilowi, bo jutro, pojutrze już turę zrobię, ale na później zobaczę, co zrobię.

Mefisto7
22-10-2015, 22:28
Obecnie toczą nam się dwie MKO bez map. Pierwsza taka sytuacja od dość dawna. Jak wrażenia? ;) Z mojej strony to dość ciekawa sprawa, jak przed niespodziewanymi widokami nagle przychodzi stawać.

Wielki Mistrz Malborka
23-10-2015, 00:20
Miałem tak w Krzyżakach 51. Jak podbiłem Malbork to zostałem mile zaskoczony przez Niemców, którzy zajęli Toruń (który był wcześniej Polski) wiedziałem, że zapowiada się ciekawie i się nie myliłem.

Avasil
23-10-2015, 12:56
Podoba mi się, trochę czasami brakuje możliwości popatrzenia sobie na swoje państwo na mapie na tle innych, ale sytuacja na całej mapie wydaje się ciekawsza. Fajnie by tak zagrać WKO, kiedy jest więcej "zmiennych".

Soplica
23-10-2015, 15:49
Jak dla mnie to działa bardzo dobrze. Uatrakcyjnia rozgrywkę i podnosi wagę wymiany mapami. W ogóle wydaje mi się że te mapy wcześniej były głównie po to żeby gracze mogli się niezdrowo podniecać tym jacy są zajebiści i ile terenów zdobyli. Chociaż myślę że w późniejszych fazach gry można się zastanowić czy nie zrobić.

Wielki Mistrz Malborka
25-10-2015, 10:45
Niekoniecznie, ja na przykład lubię sobie wejść na forum jakiejś KO w której nie gram i popatrzeć sobie na mapę jak komu idzie.

Mefisto7
31-10-2015, 02:28
Jedno i drugie ma swoje plusy. Różnorodność wypada tu pozytywnie.

Polecam nowy hosting: http://www.zippyshare.com/

Szybki, nie tak jak ślamazarne speedy.
I nie ma pieprzenia się z jakimiś reklamami, czekaniem 5 sekund etc jak w "przeklej"

Tyle co nie widać nazwy sejwa w linku. Ale to mała ujma.

Matisek
14-11-2015, 21:53
Czy jest ustalona (bądź wynika z praktyki) skala jednostek, na których gra się w ko? Czy raczej jest to zależne od twórcy zapisu?

Avasil
14-11-2015, 22:31
Gramy zawsze na najwyższej, ale wydaje mi się, że twórca zapisu może to bez problemu zmienić i jeżeli gracze by chcieli inaczej, to regulamin tego zabrania. W sumie ciekaw jestem czy/jaki ma to wpływ na bitwy.

Matisek
18-11-2015, 00:15
Jaki wpływ na bitwy pewnie można by sprawdzić metodą prób i błędów.
Niestety mam pewien problem, bo zapytałem o to w kontekście wpływu rekrutacji i rozwiązywania oddziałów na populację osad mając w pamięci, że taki wpływ gdzieś miał miejsce. Jednak gdy sprawdzam teraz na szybko w kampanii, to przy rekrutacji ludności nie ubywa, a przy rozwiązywaniu oddziałów nie przybywa :confused: Może to było w Rome?

Wielki Mistrz Malborka
18-11-2015, 00:21
Tak, to działało w Romie. W Medku z tego zrezygnowali i słusznie moim zdaniem.

Matisek
27-11-2015, 11:24
Dzieki za odpowiedz. Dlaczego uwazasz rezygnacje z tego za sluszna?

Mefisto7
27-11-2015, 22:09
A ty się Matisek podziel od razu czemu uważałbyś za słuszną. :d

Domen
28-11-2015, 00:01
To miało nawet jedną zaletę - można było migrować ludnością z miasta do miasta. Rekrutujesz chłopów w jednym mieście, demobilizujesz w innym - zwiększając jego ludność, dzięki czemu można było szybciej rozbudować dane miasto do wyższego poziomu.

Wadą natomiast był ubytek ludności przy szkoleniu armii polowych i garnizonów.

Wielki Mistrz Malborka
28-11-2015, 03:54
Jeśli utrzymywałeś stałą rekrutację to nie było mowy o rozwoju przy ultra jednostkach, bo traciłeś co turę 150 ludzi. Przy systemie rekrutacji medka dałkoby radę tracić nawet po 450 na turę.

Matisek
28-11-2015, 12:13
A ty się Matisek podziel od razu czemu uważałbyś za słuszną. :d

Chciałem najpierw dowiedzieć się o tych wadach, a potem napisać to, co napisał Domen. Właśnie z powodu migracji ludności pytałem o skalę jednostek. Po tym co napisał WMM to nawet zrodził się pomysł niszczenia miast przez usuwanie z niego ludności, ale to tylko wtedy, gdyby to działało. :/
Może w plikach da się to zmienić, w końcu czasem skrypt zostaje, ale jest wyłączony jednym wpisem. Poszukam, bo to daje spore pole do popisu. :D

Wielki Mistrz Malborka
28-11-2015, 19:11
W Romku blokowało się na 400. Tak samo jak w Medku.

Domen
29-11-2015, 21:59
Jeśli utrzymywałeś stałą rekrutację to nie było mowy o rozwoju przy ultra jednostkach, bo traciłeś co turę 150 ludzi.

Chyba, że by zwiększyć liczbę ludności w miastach (ale też liczbę ludności wymaganą do kolejnego poziomu murów).

Mefisto7
03-01-2016, 01:06
No dobra panowie. Święta, święta i po świętach. Marne tempo mówi, że się rozleniwiło towarzystwo. Ruszać zadki i do roboty! ;)

PlanB
31-01-2016, 11:22
Takie pytanie na rozeznanie ;p
Podejrzewam, że wśród grających w KO sporo jest studentów (ale pewnie też nawet starszych osób) ;d
Dlatego pytam co myslicie o próbie ruszenia z WKO gdzieś w połowie lutego (tak żeby nie było narzekań, że sesja ;p) ?
Graczy trochę już jest aktywnych a jeśli nagle zacznie ich brakować zawsze będzie można taką kampanie rozwiązać w pierwszej kolejności ;d

Biorę od wszystkich drużyn po 200 zł i słucham państwa !

Avasil
31-01-2016, 11:52
Ja na WKO zawsze będę chętny, ale właśnie nie wiem, czy aż tylu się uzbiera.
Ja już sesję (mam nadzieję) skończyłem. :P

lama1
31-01-2016, 13:05
Ja również bardzo chętnie bym zagrał :P

Il Duce
31-01-2016, 14:03
Ja bym może i zagrał ale nie wiem czy podołam,gram w tej chwili w 4 MKO i dwa kingdomsy(chociaż trzeba przyznać że jedne są zamrożone bo Krzyżacy 51 to najgorsze KO pod względem tempa na forum)

Remix
31-01-2016, 14:38
na wwmwe zawszę jestem chętny :D

PlanB
31-01-2016, 21:26
Ja na WKO zawsze będę chętny, ale właśnie nie wiem, czy aż tylu się uzbiera.
Ja już sesję (mam nadzieję) skończyłem. :P

Zazdroszczę, ale ja też w sumie tylko dwa małe egzaminy i luzik ;D
No to skoro jest jakiś odzew to sprawdzimy w praktyce jak to wyjdzie.

Matisek
03-02-2016, 18:32
Chciałbym tutaj zaproponować zrobienie porządku w tym dziale. Nie wiem, czy ktoś może to zrobić sam od siebie czy trzeba napisać do jakiegoś moda (jeśli trzeba napisać o uprawnienia, to mogę to zrobić).
Mamy tutaj lekki bałagan, a liczba graczy moim zdaniem sugeruje zrobienie z tego działu działu małego, kameralnego, wręcz nieco ciasnego, a nie nieuporządkowanego, rozlazłego.
Od razu przejdę do propozycji:
*z działu Kampanie Online wywalić działy: Empire, Napoleon, Rome i Shogun II. Nikt na tym nie gra i grać nie będzie, więc totalnie moim zdaniem powinno to pójść do kosza. Ideologicznie chyba lepiej postawić na skojarzenie: KO=M2 niż utrzymywać pozory grania w KO w każdą z pozycji TW.

*Po kliknięciu w Kampanie Online mamy jakieś trzy totalnie zbędne wątki (Rome 2 KO, KO państwo papieskie...)-> do kosza.

*po wejściu w Medieval II do wywalenia mamy działy: "Różne" (ostatni post sprzed dwóch lat), 2 działy (!) Kolegium (ostatnie posty sprzed roku).
Zamiast tego dodałbym dwa działy: Biurokracja i Nieaktywne KO

*w dziale Biurokracja tworzymy dwa poddziały: Archiwum oraz Kolegium. Do archiwum wrzucamy wszystkie tematy nieaktualne, stare i itd. z całego działu.
Do działu Biurokracja przenosimy luzem także tematy takie jak: Lista aktywnych graczy, Obsada nacji w kampaniach, Mapy i opisy zakończonych KO, Czarna lista.

*do działu Nieaktywne KO przenosimy z innych działów kampanie (niezależnie czy duże czy małe czy na królestwach), które stoją aktualnie z powodu braku graczy. Niech są jasno pokazane, ile ich jest i w przypadku ich wznowienia zostaną przeniesione od razu do działów w których gramy.

*nazwę działu Kingdoms zamieniłbym na polskie Królestwa.

*tematami, które pozostałyby "luzem" byłyby tematy aktualne tj. do tematu "WWmwE 2.0 Idilla..." jednak z wcześniej wspomnianym przeniesieniem niektórych do Biurokracji.

*z regulaminu KO wywalić punkt 8a, a punkt 8b przenieść do "Pozostałe". Zaś post Avasila i "stary regulamin" usunąć, ewentualnie stary regulamin przenieść do archiwum.

Nazwa Biurokracja to taka nazwa na szybko, może być inna. :P Tak czy siak byłby to dział wszelkich spisów, list i takich rzeczy+ ofc Kolegium i Archiwum.
Po takich zmianach wszystko byłoby jasne, przejrzyste i uporządkowane.
Co myślicie?

Il Duce
03-02-2016, 19:14
Świetny pomysł! Niestety do tak dużych zmian uprawnienia lokalnego nie wystarczą,tu trzeba by się zgłosić do kogoś z wyższego szczebla administracji(mogę to zrobić ja). Ale najpierw niech się wypowie więcej graczy zanim ruszy cała machina :)

lama1
03-02-2016, 19:46
Mam pytanie. Otóż jak dobra jest sztuczna inteligencja w tym waszym modzie? (pytam przez pryzmat MKO)

Matisek
03-02-2016, 20:04
słaba jak woda

Avasil
03-02-2016, 20:40
*z działu Kampanie Online wywalić działy: Empire, Napoleon, Rome i Shogun II. Nikt na tym nie gra i grać nie będzie, więc totalnie moim zdaniem powinno to pójść do kosza. Ideologicznie chyba lepiej postawić na skojarzenie: KO=M2 niż utrzymywać pozory grania w KO w każdą z pozycji TW.
Zgadzam się, ale musi to zrobić ktoś z uprawnieniami admina.


*Po kliknięciu w Kampanie Online mamy jakieś trzy totalnie zbędne wątki (Rome 2 KO, KO państwo papieskie...)-> do kosza.
Done.


*po wejściu w Medieval II do wywalenia mamy działy: "Różne" (ostatni post sprzed dwóch lat), 2 działy (!) Kolegium (ostatnie posty sprzed roku).
Zamiast tego dodałbym dwa działy: Biurokracja i Nieaktywne KO

Jeden z działów Kolegium to w ogóle powinien być ukryty, ale prawdą jest że od dłuższego czasu Kolegium istnieje tylko w teorii z wyjątkiem wprowadzenia przeze mnie i mefista paru zmian w regulaminie i drobnych porządków w tematach.


*do działu Nieaktywne KO przenosimy z innych działów kampanie (niezależnie czy duże czy małe czy na królestwach), które stoją aktualnie z powodu braku graczy. Niech są jasno pokazane, ile ich jest i w przypadku ich wznowienia zostaną przeniesione od razu do działów w których gramy. Ciekawy pomysł, podoba mi się, tutaj też trzeba do jakiegoś administratora.


*nazwę działu Kingdoms zamieniłbym na polskie Królestwa.
Nie mam zdania na ten temat.


*tematami, które pozostałyby "luzem" byłyby tematy aktualne tj. do tematu "WWmwE 2.0 Idilla..." jednak z wcześniej wspomnianym przeniesieniem niektórych do Biurokracji. Jeżeli Idilla będzie miał czas/chęci wprowadzania dalszych poprawek, to ja w ogóle bym widział tutaj jakiś dział poświęcony temu, żeby było bardziej przejrzyście.


*z regulaminu KO wywalić punkt 8a, a punkt 8b przenieść do "Pozostałe". Zaś post Avasila i "stary regulamin" usunąć, ewentualnie stary regulamin przenieść do archiwum.
ok


Nazwa Biurokracja to taka nazwa na szybko, może być inna. :P Tak czy siak byłby to dział wszelkich spisów, list i takich rzeczy+ ofc Kolegium i Archiwum.
Po takich zmianach wszystko byłoby jasne, przejrzyste i uporządkowane.
Co myślicie?
Ja myślę, że w ogóle przydałoby się dużo przerobić, przede wszystkim napisać tutorial na nowo, ale ciężko mi znaleźć na to chęci. :P

Mefisto7
03-02-2016, 22:06
Starego regulaminu nie można usunąć, bo były protesty przed wprowadzeniem zmian we wszystkich KO i niektóre wciąż działają na starym.

Swoją drogą musimy chyba literalnie zaznaczyć zakaz przekupywania dyplomatów z wyspy, w razie gdyby komuś nowemu strzeliło coś do łba. Ponadto sprawa z burzeniem portów. Albo robimy badania i specjalną listę miast, w których zburzenie portu powoduje buga albo zakazujemy niszczyć porty wszędzie. Potem uruchomimy mechanizm odszkodowań od MG lub nie.

PlanB
03-02-2016, 22:42
Zgadzam się z bodaj całym postem Matiska ;d
Jeszcze co do kolegium to starszyzna powinna te instytucje autorytarnie odtworzyć, jest was przecież kilku z tej starej gwardii ;p

A to zwracam honor, myślałem że jest tak jakby zawieszona czy coś.

Mefisto7
03-02-2016, 23:30
Ale z tą instytucją nic złego się nie dzieje. W pełni dalej funkcjonuje, tylko nie było potrzeby wyrokowania w tym gronie. Nikt od dawna nie skarżył się na wyroki MG.

Matisek
04-02-2016, 21:34
Zanim napiszemy do jakiegoś "większego" moda, proponuję zrobić zarys tego, jak ten dział ma wyglądać.

Przekopałem nieco tematy i wyszło mi, że lista kampanii nieaktywnych jest długa:

WKO XXX
WKO XXI
WKO XXXIII
MKO XXIII
Kampania Online Krzyżacy nr ?
Krzyżaki 51
Krzyżowcy XIII

Kampanie do wywalenia/przeniesienia do archiwum:

Wielka Kampania Online YouTuberów #1
Kampania Online YouTuberów - Krzyżaki L
Krzyżaki 50
Cały dział "Różne"

6 Kampanii jest zatem całkowicie do wywalenia, 7 jest zawieszonych, a 10 aktywnych.

Pytanie pierwsze: kampanie do usunięcia po prostu usuwamy, przenosimy do archiwum po jednym z tematów z każdej gry czy przed zmianami w dziale ktoś robi z nich wpisy do "zakończonych kampanii"?

Pytanie drugie: czy zostawiamy wszystkie 7 kampanii zawieszonych czy lepiej wybierzmy 3-4 z nich o największej szansie na kontynuację? Porównanie 7 nieaktywnych do 10 aktywnych wypada niekorzystnie.

Jeden dział kolegium także pójdzie do kosza. Czy te działy się wgl czymś różnią?

Tematy, które proponuję zostawić "luzem":

Raport Hańby
Dyskusje - Ogólnie
Wko 35
Poszukiwani zastępcy do KO.
Skrzynka pw
WWmwE Patch 2.5 - propozycja

Tematy które proponuję przenieść "luzem" do działu Biurokracja:

Lista Aktywnych Graczy
Obsada nacji w kampaniach
WWmwE 2.0 Idilla...
Mapy i opisy zakończonych ko
Pliki do gry w KO
WOLNE MIEJSCA W KO...
Czarna lista
Tutorial KO- wejdź zanim zgłosisz się do gry (?)
Mapy do kampanii online (?)

W dziale Biurokracja utworzyłbym również temat "Propozycje zmian w regulaminie".

Reszta tematów do archiwum.

PlanB
04-02-2016, 22:38
Kingdomsy można by zakończyć, mało kto lubi przejmować czyjeś państwo w takich kampaniach - tak sądzę.
Temat z WKO 35 mozna wyrzucic chyba skoro nic z tego nie wyszło i do WKO to jeszcze kawał czasu jeśli kiedyś wgl ;d

Mefisto7
05-02-2016, 00:16
Dwa działy Kolegium są widoczne przez przeniesienie forum. Jeden był dla interesantów, drugi widoczny tylko dla członków.

A ja proponuję zostawić te tematy tak jak są. Jest przyklejony wątek z odnośnikami do wszystkich ważnych tematów.

Matisek
09-02-2016, 14:23
No właśnie był... można utworzyć dwa działy w biurokracji, ale przede wszystkim jeden ma być ukryty. Dwa działy kolegium w takiej wersji, w jakiej są obecnie zajmują połowę działu.

Owszem, jest też wątek o ważnych tematach, ale jednocześnie jest okropny bałagan i nic dziwnego nie byłoby w tym, gdyby potencjalny nowy gracz stracił chęci nie mogąc się zorientować w temacie ko. Zresztą większość nowych graczy nie ogarnia sytuacji i pyta "jak mam zagrać w kampanię?" w którymś z tematów. Po prostu ciężko jest się tutaj połapać. Dział wydaje się ogromny i nie do ogarnięcia dla kogoś nie w temacie.
Z jednej strony zapraszasz mefisto ludzi do kampanii, dbasz o to, żeby grało jak najwięcej osób, robisz listy dla porządku, a z drugiej nie zgadzasz się na uporządkowanie bałaganu, który może nowych graczy odstraszyć.
Nie mówię też o wywaleniu wszystkich tematów (czyli całej "tradycji ko"), a o zwykłym ich przeniesieniu do jednego działu. Nic im się wtedy nie stanie.

Swoją drogą istotne jest też tworzenie pozorów. Wchodząc tutaj mam wrażenie, jakby kampanii było granych milion i wszystko stało na jakimś nieosiągalnym do ogarnięcia dla nowicjusza poziomie. Oczywiście po bliższym przyjrzeniu się, wychodzi na jaw, że na 23 kampanie- 13 jest nieaktywnych, a dwa działy wielkiego kolegium są wręcz takie same i nie mają wpisów od cho cho. Po co zatem utrzymywać pozory nie wiadomo jak wielkiego forum, społeczności i rodzajów gry, jeśli możemy zasugerować komuś wyglądem działu, że nasze granie jest kameralne, w dobrym- małym, dobranym towarzystwie?

Nikt nie zrobi wpisów do zakończonych kampanii?
Porządek się przyda, ale póki co, nie chcę arbitralnie pisać do moda o usunięcie tematów, które jeszcze możemy wykorzystać do stworzenia opisów w temacie o zakończonych ko.

Mefisto7
09-02-2016, 17:40
Nowi gracze ZAWSZE się pytają. Nieważne na jakim stadium grywalności lub porządku jest forum. Może mieć wielkimi literami: TUTORIAL - PRZECZYTAJ ZANIM ZAGRASZ, a i tak walnie niepotrzebny wątek. Tak było od zawsze. Sam byłem takim nowym, choć ja dla swojej obrony mogę dodać, że żadnego tutoriala wtedy nie było. Poza tym jak ja sam dołączałem to w istocie było ich milion i jakoś nikogo to nie odstraszało, raczej fascynowało. ;)

Majsterstszyk4884
27-02-2016, 14:01
Czym tak w ogóle różni się MKO od WKO?

Proszę nie zadawać takich pytań w wątkach przeznaczonych do czego innego....

Il Duce

lama1
27-02-2016, 14:36
W mko część graczy jest komputerowa.

PlanB
28-02-2016, 00:06
Czym tak w ogóle różni się MKO od WKO?

Proszę nie zadawać takich pytań w wątkach przeznaczonych do czego innego....

Il Duce


W sumie to jaki temat lepszy do takich pytań ;p
To i tak jest potężny wątek, więc te kilka postów różnicy nie robi ;d

Owszem,dlatego tutaj te posty przeniosłem,żeby była jasność,autor pisał w temacie o zastępcach ;)

Il Duce

PlanB
08-03-2016, 20:33
Proszę by pan moderator był łaskawy ;p
Tak tylko dla rozluźnienia (bo rywalizacji mamy tu sporo). Szkoda, że Froya z nami nie gra już, nawet nie mamy komu jako społeczność graczy KO życzeń złożyć ;D


PS. Ewentualnie wszystkiego najlepszego dla Remixa, że oddał mi w brytanii Aberden jak panienka :P


Edit- Swoją drogą tak teraz pomyslałem, że może przydał by się taki temat od spamu ogólny. Właśnie dla takich głupot i pisania o KO z przymrużeniem oka czy z humorem (nie złośliwością oczywiście ;p )

Remix
08-03-2016, 20:37
Tylko kto je pierw stracił :D

Mefisto7
09-03-2016, 00:28
No to masz, to jest właśnie taki temat. :d

Mefisto7
27-03-2016, 23:58
Zauważyłem w Krzyżakach 49 taką dziwną rzecz.

http://s11.postimg.org/ijgha0msz/drogi_krzy_aki.png

http://s11.postimg.org/s2q63hab7/drogi_krzy_aki2.png

Pierwszy screen z ko, drugi z symulacji. Od czego mogłaby zależeć taka różnica w przebiegu dróg? (Podpowiadam, że wybudowanie kopalń we Lwowie niczego nie zmienia :d )

Soplica
28-03-2016, 02:47
Może w pierwszym zima zaskoczyła drogowców? :)

Avasil
28-03-2016, 10:28
Może coś związane z sytuacją dyplomatyczną z Nowogrodem? Jakkolwiek dziwne by to nie było :P

Mefisto7
28-03-2016, 12:28
Niestety nie. :D

Wielki Mistrz Malborka
03-04-2016, 12:53
Albo jakaś nowa droga w jakiejkolwiek sąsiadującej prowincji albo może tylko wizualny bug a droga jest w tym samym miejscu?

Mefisto7
08-06-2016, 18:47
Darujmy sobie już tego speedy'ego, bo ściąganie tury z odczytywaniem kodu itd trwa już zdecydowanie za długo. Na Zippym jakieś wirusy się pojawiają to chyba rozsądnym wyjściem byłby sendspace.

KapitanKatana
09-06-2016, 14:44
albo Google Drive ?

KapitanKatana
11-06-2016, 18:34
Czy Kampanie Online właśnie dokonują swojego żywota ?

Avasil
11-06-2016, 22:11
Hm? Mamy kilka Kampanii, które bardzo ładnie idą

Il Duce
11-06-2016, 22:35
Może Kapitan miał na myśli państwa którymi kieruje ;D?

Matisek
11-06-2016, 23:15
Jednej rzeczy nie warto zmieniać w regulaminie, bo spowoduje to chaos. Ostatnimi czasy znalazło się jednak więcej rzeczy do zmiany lub określenia, więc proponuję uzgodnić wspólne stanowisko i zmienić regulamin w niektórych punktach. Ja zauważam trzy sprawy, jeżeli ktoś ma dodatkowe propozycje, to proszę o podzielenie się nimi.
Sprawy, które chcę poruszyć:
*wywalenie punktu o zadeptywaniu agentów.
*określenie możliwości pozostawiania pustych miast lub niebronienia ich.
*wykorzystywanie bugu polegającego na stawianiu fortu pole od cudzej armii, by przerwać oblężenie.

Mefisto7
12-06-2016, 00:30
Nad ostatnim nie ma co myśleć, bo już uzgodniliśmy, że dopisujemy do regulaminu zakaz stawiania fortu na czerwonym polu. Po dopisaniu będzie obowiązywał natychmiastowo.

Rafi
12-06-2016, 15:44
szkoda, że dopiero teraz :D

Wielki Mistrz Malborka
20-06-2016, 17:49
Można narzekać na AI w TW ile się chce ale to mi zaimponowało. Przebłysk geniuszu
http://i.imgur.com/SxHdD6C.jpg

PawełGroźny
30-06-2016, 17:38
Jest sens grać w moda WWmwE 2.5 na single player? AI nie wariuje po zmianach? Da radę rozegrać bitwy w czasie rzeczywistym czy będzie się wykrzaczać/inne cuda wyprawiać?

Mefisto7
30-06-2016, 18:04
Wykrzacza się od zawsze wtedy, gdy komputerowi nie pasuje jakaś jednostka do zrealizowania. Ale większość bitew zawsze działała. Z tym, że połowa jednostek to srebrne postacie. (jednostki regionalne i inne frakcyjne, które nie zostały zrobione przez twórców) Mnie to jednak jakoś bardzo nie przeszkadzało.
Idilla nie zmieniał nic z tych rzeczy do wersji 2.5, więc pod tym względem dalej jest to 2.0. Czyli AI denne jak cholera.

PawełGroźny
04-07-2016, 09:44
Gra się wykrzacza zawsze kiedy chcę rozegrać bitwę ;(
Muszę jechać na auto ;/

Remix
20-07-2016, 11:39
Witam, chciałbym z przykrością oznajmić że będę raczej musiał zrezygnować z KO. Robiłem ostatnio formata i teraz mod nie chce działać, dodatkowo straciłem już ten zapał do gry, gra nie daję mi tyle frajdy co na początku. Dzięki za grę, bywajcie.

Mefisto7
20-07-2016, 20:20
Jestem pewien, że moda da się łatwo naprawić. Przynajmniej poszukaj zastępców na swoje nacje, bez odchodzenia tak o.

Lucien930
29-07-2016, 00:02
Wyświetla mi się "Medieval2 Napotyka" przy instalacji modu. Problem może być spowodowany tym, że mam Medievala na steamie i win10?

Mefisto7
29-07-2016, 01:18
Na Steamie w tego moda nie pograsz niestety. Jeden próbował, w końcu coś tam osiągnął, ale i tak gównianie to wyglądało.

Lucien930
29-07-2016, 11:17
Na Steamie w tego moda nie pograsz niestety. Jeden próbował, w końcu coś tam osiągnął, ale i tak gównianie to wyglądało.

Trudno, muszę odkopać starą płytę.

Mefisto7
29-07-2016, 20:35
Cieszy fakt, że kupujesz pudełkową. ;) Myślałem ze zgrozą, że zrezygnujesz.

Lucien930
29-07-2016, 20:41
Cieszy fakt, że kupujesz pudełkową. ;) Myślałem ze zgrozą, że zrezygnujesz.

Głupio się przyznać, mam pudełkową, ale miałem ją w wieku 13-14 lat, płyty gdzieś się zagubiły, zostały tylko okładki. A Medieval 2 wiele nie kosztuje, dał mi wiele radości, potem zastąpił go Shogun. Sentyment został, chce do niego wrócić. Po za tym gra z komputerem robi się nudna, jest przewidywalny, aż do bólu. A na tym modzie mam koalicje, sojusze, umowy, ludzi to najważniejsze i mod z bardzo dużą mapą, nowymi frakcjami. Płakać by mi się chciało, jak bym musiał zrezygnować z takiej okazji.

KapitanKatana
30-07-2016, 08:16
Jeśli chodzi o win 10 to nie ma z nim problemu przy WWmwe

Mefisto7
30-07-2016, 10:27
Kapitan mko35 masz.

Lucien930
30-07-2016, 11:48
Jeśli chodzi o win 10 to nie ma z nim problemu przy WWmwe
Dzięki, czyli wina steama. Dzięki Katana.

Matisek
16-08-2016, 21:55
Chcę się upewnić. Mogę otworzyć bramy Rzymu szpiegiem i z marszu zdobyć miasto, prawda?

Zachar
16-08-2016, 21:59
podobne pytanie miałem z Gobblerem ( odnośnie balisty)
i usłyszałem od Mefista nie ;)

i lekko się zdenerwuje jeżeli szpiegiem można to zrobić ale już zasady oblężnicze tego zakazują
nie fair

Matisek
16-08-2016, 22:02
To by wyjaśniało dlaczego tego nie zrobiliście do tej pory. A już myślałem, że będę naprawdę bogaty...

Zachar
16-08-2016, 22:05
teraz była naprawdę okazja bo MG zostawił miasto bez większości sił w garnizonie :O ;)

Mefisto7
17-08-2016, 00:01
W mko35 mnie wpieniło to, jak Gobbler zdobył szpiegiem i przy produkcji nowego regulaminu się wepchnęło zapis uniwersalny. Rzym prowadzony przez MG nie jest państwem granym przez komputer, więc należy stosować się do zasad obowiązujących względem innych graczy. :P

Il Duce
19-10-2016, 21:39
Widzę że wielu graczy ma własną definicję jutra,teraz to już nie jest następny dzień a często około tygodnia...Powiem tak,zapisując się do KO liczyłem że to będzie wymagająca rozgrywka z poważnymi ludźmi a mam wrażenie że niektórzy traktują to albo jak karę,albo grają dopóki idzie albo im się nudzi w trakcie i zaczynają traktować wstawianie tur jako wielką łaskę o graczach zostawiających swoje państwa bez słowa nawet nie wspominając... Sam święty nie jestem,zdarzało mi się opóźniać kolejki ale niektórzy co turę mają czasem i tygodniowe opóźnienia,to zdecydowanie nie jest normalne. Więc albo zmieni się to podejście albo niedługo cały dział pójdzie do zamknięcia bo już teraz braki kadrowe są wręcz rażące.