Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Dyskusja o grze Total War: Rome II



Strony : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13]

marko1805
26-03-2016, 19:57
Ta, 15 minut jak już się wrzna :p jako ze grałem na największej skali to wsYstko ale to absolutbie wazystkie bitwy trwały minimum 35 min :/
DeI wersja 1.1 poziom bitew normal , największa skala jednostek średni czas trwania bitew w polu grając Rzymem 15-20 min.Owszem zdarzyły sie dwie lub trzy gdzie czas trwania starcia to powyżej 30 min lecz wtedy przeciwnik posiadał armie złożoną z bardzo dobrych i doświadczonych jednostek lub przyszło mi walczyć z trzema lub czterema armiami.


No właśnie to jest ta kwestia, a jak się gra Rzymem to ciężko nie grać piechotą. :P
A co Rzym nie posiada kawalerii ? :P

Troszkę nie rozumiem osób jęczących iż bitwy w DeI trwają długo,(zresztą nie jest ich wcale tak dużo w porównaniu z taki np. Medievalem II) Jest czas na wykonanie manewrów, a nie jak w podstawce zanim człowiek wyjdzie na flanki jest już pozamiatane.

Seba Fallus III Wielki
30-03-2016, 14:37
To chyba dawno nie grałeś w Romka bo teraz według mnie czas bitwy jest idealny na tyle długi by wykonać manewry na flankach i nie za długi (chociaż starcia hoplitów potrafią się przeciągać) ;) Walka 2 równych oddziałów szermierzy trwa około 4-5 min.

Pampa
31-03-2016, 12:46
No czyli dla ludzi którzy nie mają czasu żeby siedzieć i się przebijać, to zdecydowanie za długo. W ogóle moim zdaniem bitwy powinny trwać tyle co w Attyli, tam mi się najprzyjemniej walczyło. No i też mam wrażenie że jest dużo mniej animacji w Rome II (fatality ^^) w porównaniu z nowszą odsłoną.

Lwie Serce
31-03-2016, 12:54
No ale wiesz, mimo wszystko modderzy dążą raczej do tego, by zrobić jak na Total Wara realistyczne i ciekawe bitwy, a nie krótkie bo ktoś nie ma czasu grać ;D

Pampa
31-03-2016, 13:45
Dlatego też napisałem ze jak ktoś Nie ma czasu, to żeby sobie odpuścił, nie mówię że to zły mod. ;)

Memnon[pl]
31-03-2016, 14:04
Ja zupelnie nie rozumiem ludzi ktorzy nie lubia dluzszych bitew w TW lub lubia szybkie klikanie.Jak nie lubisz bitew i cieszy kogos 2 minutowe kilkanie to po co grac w serie TW gdzie bitwy to kwintesencja tej serii?
Owszem 2 godz bitwy to tez przesada-ale jednak pol godz to bardzo optymalny czas.Sa mozliwosci na jakiekolwiek taktyczne ruchy.Jest sens trzymac rezerwy,sa mozliwosci na oflankowanie itp.Obecnie TW serwuje nam maraton szybkieog klikania,zero taktyki.

Samick
31-03-2016, 15:31
Niewdzięcznicy! CA widząc, że ctd występuje bardzo często próbowała Wam zaoszczędzić zmarnowanego czasu, tworząc szybkie bitwy (i bynajmniej nie 2 minuty, chyba że ktoś ustawił sobie szybkość na maksimum). Wy zaś jęczycie i narzekacie. Co by nie było, będzie Wam źle i niedobrze! ;]

marko1805
31-03-2016, 17:07
To chyba dawno nie grałeś w Romka bo teraz według mnie czas bitwy jest idealny na tyle długi by wykonać manewry na flankach i nie za długi (chociaż starcia hoplitów potrafią się przeciągać) ;) Walka 2 równych oddziałów szermierzy trwa około 4-5 min.
Na oryginalnej wersji spędziłem 4-5 godzin najmniej z całej serii od czasów Shoguna. Gdy rozegrałem którąś z kolei bitwę, gdzie przeciwnik rzuca się do ucieczki po 3-4 minutach walki dałem sobie spokój. Akurat gdyby nie DeI gra wylądowałaby dawno na śmietniku. Dla mnie podstawka jest płytka , uproszczona nie dająca satysfakcji z gry. Grając lobię komplikacje, wyzwania głębię rozgrywki w podstawce dla mnie tego nie ma.


No czyli dla ludzi którzy nie mają czasu żeby siedzieć i się przebijać, to zdecydowanie za długo. W ogóle moim zdaniem bitwy powinny trwać tyle co w Attyli, tam mi się najprzyjemniej walczyło. No i też mam wrażenie że jest dużo mniej animacji w Rome II (fatality ^^) w porównaniu z nowszą odsłoną.
Tak jak napisał Memnon po co wobec tego grać w mody ? Ja na grę przeznaczam max 1-2 godz. dziennie jak zasną dzieciaki a obecną kampanie w DeI ciągnę spokojnie od października ubiegłego roku. Po takich wypowiedziach przestaję się dziwić, iż CA robi coraz bardziej proste nieskomplikowane gry, które raczej trudno nazwać strategiami, to zwykłe klikanki byle szybciej , byle więcej. Po co zbyt wiele slotów na budynki , wszak to zbyt skomplikowane i zabiera zbyt wiele czasu na budowę o zarządzanie :P.

Pampa
01-04-2016, 05:53
Widzę że się nie zrozumieliśmy. Trudno, nie mam zamiaru zagłębiać się w dyskusję. :) Czasem lepiej odpuścić, bo widzę że nadinterpretacja moich słów przekracza wszelkie dopuszczalne dla mnie normy. Życzę mniejszego pieniactwa na przyszłość. :)

Wor89
01-04-2016, 16:24
Witam. Ja również dodam swoje trzy grosze :-) W TW Rome 2 gram od ponad roku, przy samym Dei spedzilem kilkadziesiąt godzin ( nie wiele, w Rome 2 łącznie mam 900h~) i przyznać mogę, że odstrasza mnie kilka "byków" w tym modziku. Bitwy są morderczo długie, aż szkoda czasu tyle siedzieć.. ;p Druga sprawa, na co zwracam uwagę... chodzi o "skakanie" jednostek podczas bitwy. Wystarczy przyglądać się jak walczy piechota, a zobaczy się wiele bledow podczas walki. Wygląda to jakby teleportacja pojedynczych wojów dlatego wolałem dać sobie spokój ;p :) Osobiście gram na podstawce + kilka mniejszych modzików ulepszających rozgrywkę i naprawdę, gra mi się nie nudzi. ;-)

marko1805
01-04-2016, 20:32
Widzę że się nie zrozumieliśmy. Trudno, nie mam zamiaru zagłębiać się w dyskusję. :) Czasem lepiej odpuścić, bo widzę że nadinterpretacja moich słów przekracza wszelkie dopuszczalne dla mnie normy. Życzę mniejszego pieniactwa na przyszłość. :)
Amen .:P


Bitwy są morderczo długie, aż szkoda czasu tyle siedzieć.. ;p Druga sprawa, na co zwracam uwagę... chodzi o "skakanie" jednostek podczas bitwy. Wystarczy przyglądać się jak walczy piechota, a zobaczy się wiele bledow podczas walki. Wygląda to jakby teleportacja pojedynczych wojów dlatego wolałem dać sobie spokój ;p :) Osobiście gram na podstawce + kilka mniejszych modzików ulepszających rozgrywkę i naprawdę, gra mi się nie nudzi. ;-)

Skoro bitwy dla Ciebie są morderczo :rolleyes: długie i przeszkadzają Ci teleportujące jednostki, których sam osobiście nie zaobserwowałem (ale być może jestem bardziej skupiony na swerze strategicznej i taktycznej, która jest dla mnie ważniejsza) a nie na oglądaniu animacji walki i nie widzisz innych zalet tego moda , najwyraźniej DeI nie jest dla Ciebie, postań więc przy podstawce, gdyż ona właśnie jest skierowana dla Tobie podobnych graczy( proszę nie interpretować tego jako złośliwość).

Wor89
02-04-2016, 09:22
Aż tak trudna jest dla Ciebie sfera strategiczno-taktyczna że nic nie zauważysz przy bitwie trwającej 40-50 minut? :D Nie napisalem że gram na samej podstawce, lecz używam mieszankę kilku mniejszych modzików, gdzie gra jest naprawdę lepsza niż to śmieszne DeI ;]

Pampa
02-04-2016, 09:29
Zaraz się zacznie, nie prowokować się.

K A M 2150
02-04-2016, 09:38
Jako osoba odpowiedzialna za bitwy w DeI nie wiem skąd się biorą czasami te opinie o bitwach trwających po 30+ minut ; P Nie mówię o oblężeniach, bo te swoje trwają, ale ja jako twórca tego w porywach miałem bitwy lądowe po 25 minut i mówię o najdłuższych, a nie przeciętnych bitwach przy założeniu, że walczą dwie armie pełne ciężkich jednostek, regularne bitwy mają przedział 10-15 minut, najkrótsze 5-10 minut.

marko1805
02-04-2016, 09:49
Zaraz się zacznie, nie prowokować się.
Spokojnie Pampa. ;)

Aż tak trudna jest dla Ciebie sfera strategiczno-taktyczna że nic nie zauważysz przy bitwie trwającej 40-50 minut? :D
Dla mnie jest to dziecinnie łatwe. To ty masz widocznie z tym problem.Co do teleportujących jednostek ja tego nie zauważyłem, możne masz zainstalowane jakieś dodatkowe mody ,które to powodują. Zresztą dał głos Kam więc masz okazje zadać mu to pytanie możne on zna odpowiedź.
Widzę iż Kam mnie już troszkę wyręczył co do czasu trwania bitew. Jeśli u Ciebie trwają one w nieskończoność jesteś jakby to łagodnie powiedzieć niezbyt kompetentnym taktykiem;)

Ps. To nie DeI jest śmieszne( obrażasz twórców tego moda którzy włożyli w niego olbrzymia ilość pracy co jak widać świadczy wyłącznie o Twym intelekcie) , Ty po prostu do niego nie dorosłeś.

oranjes2
03-04-2016, 10:51
Witajcie. mam do Was wielką prosbe. Odpalilem po jakims czasie Rome II i mam problem z fps ...na benczmarku na dość duzych a na niektorych opcjach na full wychodzi mi srednia 35fpsow...gdzie najnizszy wynik podczas tego pomiaru to 26 fps jednarozzowy wybryk. sprzet to gtx760 6gb ramu intel core i5-4460 cpu 3.20 ghz. czy ten wynik ktry wszedl jest znosny i nadaje sie do fajnego grania czy musze z detalami zjezdzac w dol ?

Pampa
03-04-2016, 11:54
W grze będzie zupełnie inaczej niż w bewnchu. :)

Lajtus0
22-04-2016, 18:46
Ostatnio w Romka grałem rok temu. Teraz chciałbym pograć ze znajomym w kampanie multiplayer, wcześniej jak grałem to po kilkunastu turach występował błąd synchronizacji i nie dało się tego rozwiązać i pytanie czy nadal ten problem występuje czy zostało to naprawione?

Ituriel32
27-04-2016, 12:12
Można grać, choć czasami gra się i tak rozwali. Ale to dopiero po dużej ilości tur a wczytanie zazwyczaj wystarcza do kontynuowania zabawy.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Wie ktoś czy z protektoratów rekrutujemy jednostki elitarne? Czy tylko podstawowe?

Kobrax
27-04-2016, 13:31
Obecnie nie ma problemów z grą kampanii multi. Jak nastąpi desynchronizacja to następuje synchronizacja, czyli zdaje się, że wczytanie ostatniego sava przez grę. Nawet różne wersje językowe nie są już przeszkodą.

righeira
01-05-2016, 21:12
Wydaje mi się, czy w dwójce nie działa przyspieszenie czasu bitwy? Mogę sobie włączać podwójną czy potrójną prędkość a jednostki i tak idą swoim (czyli dość ślamazarnym) tempem. To jakiś bug?

Ituriel32
01-05-2016, 21:21
Tak to raczej bug, bo powinny ruszać się szybciej.

righeira
03-05-2016, 00:57
Nie da się coś z tym zrobić (mam wersję Emperor Edition)? To mi kładzie kompletnie całą przyjemność z ręcznego rozgrywania bitew. Czekać aż te wszystkie jednostki dolezą do siebie...

Arroyo
03-05-2016, 09:13
1. Spróbuj spójność plików gry.
2. Reinstaluj grę, jeśli pkt. 1 nie pomógł

Samick
03-05-2016, 10:05
Jeśli nie bug to wina zbyt starego sprzętu, przez co gra nie daje rady. U mnie między 2x a 4x nie ma żadnej różnicy. Może taka, że jak mam naprawdę uwaloną planszę w oddziałach to przy przyspieszaniu zaczyna się wszystko ciąć. :)

Aztec
03-05-2016, 12:15
Tak jak mówi Samick, zmniejsz ustawienia graficzne i sprawdź czy dalej ten sam problem występuję. Swoją drogą przydała by się opcja zapisu ustawień graficznych jak własne, tak by przy zmianie można było szybko do nich wrócić, zwłaszcza w przypadku dużych bitew.

KapitanKatana
03-05-2016, 19:04
Wie ktoś jak zwiększyć Fpsy ? Mam dość mało podczas bitwy a komputer jest powyżej zalecanych wymagań.

Kaktus
03-05-2016, 20:05
Post wyżej jest odpowiedź na twój problem...

Pampa
04-05-2016, 13:20
Wymagania a rzeczywistość nie idą w parze. Zwłaszcza że ciężko też ustalić sprzęt jaki pociągnąłby np. 5 v 5 tysięcy jednostek. Dlatego trzeba kombinować samemu, do momentu aż osiągnie się idealny kompromis pomiędzy wydajnością a grafiką.

KapitanKatana
09-05-2016, 17:05
Zaktualizowałem sobie Windowsa do 10 i na wysokich i teksturach ultra mam dobre fpsy polecam :P

XsErO
30-05-2016, 11:56
Trafia mnie jak jest taka bitwa i cudem wygrywam, czasem z powodu głupoty AI i jest to wtedy pyrususowe zwycięstwo :/
https://zapodaj.net/b4882562dfc7c.png.html

Samick
30-05-2016, 12:29
Możesz zawsze spróbować swoich sił z żywym przeciwnikiem.

XsErO
30-05-2016, 16:28
chyba bym umarł zanim by mi kogoś znalazło ;D Z bratem mam plan pograć w Shoguna w co op ;)

hdshovcase
30-05-2016, 17:29
Mówisz o szybkich bitwach?

Kołodziejczyk
21-12-2016, 23:25
Witam serdecznie, pragnę spytać o kwestię tarcz w grze, jak wiemy z historii w wojskowości antycznej występowały dwa rodzaje tarcz jednoimaczowe np. Scutum, thueros oraz dwuimaczowe np. hoplon który w grze został zrobiony na jednoimaczowy, nie wnikając dlaczego twórcy gry tak postąpili dziwię się że przy świetnych modach np. DEI nie ma przeróbek tarcz i animacji. Czy jest to zbyt trudne do wykonania czy uniemożliwia to silnik gry?

Bronti
22-12-2016, 14:43
A zwróciłeś może uwagę czy rzemyki przy sandałach są wykonane zgodnie z historią?

:hmm:

Kołodziejczyk
22-12-2016, 15:45
Nie, takich szczegółów sie nie czepiam, co innego tarcze hoplitów które rzucą się w oczy każdemu entuzjaście antycznej wojskowości grecji.

radoslawzal
22-12-2016, 18:40
@Kołodziejczyk

Ciekawe spostrzeżenie, a zwróciłeś uwagę na to, że hoplici odwzorowani w grze błędnie posługują się włóczniami?

ps rozśmieszają mnie te artykuły na wikipedii, cytat pochodzi z hasła "hopolon"

Spartiaci stosowali hoplony (aspisy) do walki w szyku, zwanym falangą (https://pl.wikipedia.org/wiki/Falanga) grecką. Hoplita stawał w szeregu bardzo blisko kolegów w ten sposób, że jego tarcza zachodziła na tarczę tego z lewej i kryła się pod krawędzią tarczy tego z prawej.

Nie no w sumie to nie czepiam się, żołnieże w sumie mogli być dla siebie kolegami :)

Pyrrus89
22-12-2016, 19:09
"Nie no w sumie to nie czepiam się, żołnieże w sumie mogli być dla siebie kolegami."

W starożytnej Grecji nieraz byli dla siebie czymś znacznie więcej niż tylko kolegami. ;)

Kołodziejczyk
22-12-2016, 19:27
Tak, na włócznie też zwróciłem uwagę.

Generalnie nie mogę zrozumieć dlaczego w modach nie zmieniono ''stylu'' hoplitów? silnik gry na to nie pozwala? graczom zwyczajnie to nie przeszkadza?

radoslawzal
22-12-2016, 20:04
W starożytnej Grecji nieraz byli dla siebie czymś znacznie więcej niż tylko kolegami. ;)

Nio hihi:o

1938

Sulejman I
23-12-2016, 14:10
Mam takie pytanie: lepiej kupić wrath of sparta czy któryś z dodatków do Attyli? Zastanawiam się nad prezentem na święta. ;)

Ituriel32
23-12-2016, 14:27
Gniew Sparty to jedna z najgorszych mini kampanii wydanych przez CA.
Spodoba się tylko wielbicielom hoplitów (greków). Plusy to wygląd mapy, eventy i zmiany w rozbudowie. Minusy to kalka nacji (nacje są identyczne, tylko Sparta się troszeczkę wyróżnia).
Zaś w dlc do Attyli nie grałem i ich nie mam.

Sulejman I
23-12-2016, 14:29
A grałeś w "Hannibal u bram" i "Cezar w Galii?"

Ituriel32
23-12-2016, 14:35
Tak grałem.
Hannibal podobał mi się najbardziej. Cezar już mniej, ale można było pograć.

Asuryan
23-12-2016, 15:13
Od Gniewu Sparty według mnie zdecydowanie bardziej warto kupić Ostatniego Rzymianina do Attili, lub Wiek Karola Wielkiego (ten raczej ze względu na mody).

Sulejman I
30-12-2016, 23:06
Dzięki za pomoc, ale nic więcej od tych złodziei nie kupię i dobrze, że się wstrzymałem. Grając Rzymem na legendarnym (pierwszy raz) została mi ostatnia prowincja do podbicia. Po ciężkich bojach, jakimś wymiataczem w to nie jestem, została ostatnia prowincja do podbicia, żeby zakończyć grę zwycięstwem. Zbieram ekipę, staję na granicach i... gra się zawiesza. Niczym pan Wołodyjowski mówię: "Nic to!". Nie pierwszy raz! Reset. Włączam. Kontynuuj kampanię. Jestem w pierwszej turze! Zapis znikł. P*****le tę bandę złodziei i oszustów. Więcej nic od nich nie kupię, a i innych będę przestrzegać. Szkoda czasu i pieniędzy. Tak, musiałem się wygadać. Wszystkiego dobrego w nowym roku. :)

Ituriel32
31-12-2016, 07:23
Źle na to patrzysz. Dzięki uprzejmości gry możesz powtórzyć te epickie doświadczenia i zagrać kampanie jeszcze raz.

Ja pamiętam jak mi zrobiło podobnie z kampaniami Pontu i Arwernami. Byłem zły i to bardzo. Dopiero formant pomógł.

Wor89
02-01-2017, 19:41
Dziwie się że macie kłopoty z Rome 2jką. Jak dla mnie to najbardziej stabilna cześć z całej serii TW :)

W Romka gram niemal 2 latka i ani razu nie musiałem przeinstalowywać samej gry.. a jak już to miałem problem z kilkoma mniejszymi modami:)
Co do Attylli, uważam tą cześć za skopaną.. gra w pewnym momencie wygasa biorąc pod uwagę inwazję hunów i ich niszczenie prowincji - a więc nuda! ;P Tym bardziej że komputer nie jest w stanie stawiać miast na zgliszcza starych ruin. Strata pieniążków. Ale jak kto lubi;] A cały TW warhammer, to już w ogóle klapa:P

Ok, wracając do romka II i jego dodatków.. posiadam je wszystkie, najdłuzej zatrzymałem się grając w darmowe rozszerzenie Emperor Edition (Imperator Augustus) i uważam go za najlepszy DLC:)
Natomiast reszta, to już bardziej dla maniaków.. Starożytnej Grecji, Galii.. czy tam wojen Punickich ;p

Życzę szczęśliwego nowego roku, oraz.. przyjemnych godzin przed komputerkiem^^
Pozdrawiam.

Chaak
07-06-2017, 15:53
Coś mi się wydaje, że DLC go historycznego TW może przypaść Romkowi. Concept art od CA, jak dla mnie, najbardziej pasowałby do wojen markomańskich. Poza tym plemiona germańskie mają braki w grywalnych frakcjach, więc taka kampania miałaby sens.

Krwawy_Baron
07-06-2017, 20:45
Coś mi się wydaje, że DLC go historycznego TW może przypaść Romkowi. Concept art od CA, jak dla mnie, najbardziej pasowałby do wojen markomańskich. Poza tym plemiona germańskie mają braki w grywalnych frakcjach, więc taka kampania miałaby sens.
W Romie II chętnie zobaczyłbym nowe frakcje barbarzyńskie, ale fajnie gdyby doszło coś więcej niż sami germanie - powiedzmy, że brak Cherusków jest niewybaczalny ale z Germanów to chyba tylko konfederacja Lugijska miałaby szansę aby czymś się wyróżniać od reszty, choć biorąc pod uwagę to, że zmarnowano potencjał Pergamonu nie spodziewam się fajerwerków przy większej ilości plemion germańskich.

Co innego, gdyby uzupełniali wszystkich barbarzyńców: 1 plemię Brytów, 1 plemię Galów i 1 plemię Germanów i jeszcze Etruskowie jako FLC - tutaj każda nacja mogła by być inna, ale to chyba nierealne :( .

Ale to rozmowa o nacjach, a co do kampanii - owszem, wojny markomańskie to bardzo dobry materiał na kampanię, choć moim zdaniem lepszy byłby Trajan vs Decebal albo wojny Rzymu z Mitrydatesem

Moim zdaniem facet z concept-artu to taki trochę stereotypowy Anglo-Sas, a więc chyba dostaniemy DLC z Królem Arturem do Attyli - zwłaszcza, że CA grzebało przy tej grze miesiąc temu - https://steamdb.info/app/325610/history/ - co potwierdza ich "working on the update for the main game needed to accommodate the new expansion". No szkoda tylko, że nie dostaniemy podbojów arabskich i wojny bizantyjsko-sasanidzkiej :(

Ituriel32
07-06-2017, 21:11
Oby to było do roma i oby to była Numidia.

Chaak
07-06-2017, 21:55
Wzór na jego tarczy jest bardzo podobny do "herbu" Cherusków w R2, więc tym się sugerowałem przy odbieraniu tego jako germański dodatek. Poza tym wilcze motywy tez bardziej do Germanii pasują. I mam nadzieję, że to będzie Rome, bo Attyla jakiś taki trochę upośledzony w każdym elemencie wyszedł.

PS
Też dalej wierzę w Numidię:D

Andrij Marszałek
07-06-2017, 21:56
Niestety śmiem wątpić. Pewnie będzie attyla bo ,,nofsza''.

No ale cóż. Jest iskierka nadziei ;D

:wall:

Chaak
07-06-2017, 22:26
Ale Romek chyba żywszy, więcej graczy przy nim zostało niż przy Attyli. Takie mam wrażenie po ostatnich przygodach z multi.

Polemajos
07-06-2017, 22:32
I dla mnie ten wojownik najbardziej pasuje pod Markomanów. Uzbrojenie ma dość dobre, troszeczkę na wzór rzymskiego, a jak wiadomo Marbod, władca Markomanów, zreorganizował armię swojego związku plemion na wzór rzymski. Z drugiej strony motyw podobny do herbu Cherusków, ale skoro rozpatrujemy tą grafikę na Rome 2, a jest ona w artykule jasno przypisana do DLC z Campaign Packiem, to jak dla mnie jedyne wyjście to wojny markomańskie.

Krwawy_Baron
11-06-2017, 11:11
Taka myśl mnie naszła, a może nowa kampania będzie skupiona wokół tego pana:

2206


Wszak Arminiusza często przedstawiano ze skrzydłami na hełmie. Symbol na tarczy też by pasował, Cheruskowie mają podobny. No i CA zaoszczędzi czas, energię i pieniądze na robieniu jednostek.


Uzbrojenie ma dość dobre, troszeczkę na wzór rzymskiego
Arminiusz wcześniej służył w armii rzymskiej, więc to też by pasowało.

No i Marbod z Markomanami by doszedł jako druga frakcja germańska. Jeżeli dobrze wytypowałem, to mam nadzieję że 3 frakcją będą Lugiowie z naszych ziem :) - w końcu to chyba największa niegrywalna frakcja barbarzyńska w dużej kampanii, a i jako że to była konfederacja plemion z jakimiś tam wpływami celtyckimi (np. nazwa) a może i Bałtyjskimi (bałtyjscy Aesti, choć zarabiali krocie na bursztynie pewnie zostaną niegrywalni w R2) czy Proto-słowiańskimi, to będzie szło im zrobić różnorodną pulę jednostek

Generał12
03-07-2017, 10:05
Wojny markomańskie to by było marzenie, a gdzie jest dostępny ten concept art? I jest jakieś info, kiedy tego DLC można się spodziewać?

Tomason
06-11-2017, 16:26
Na oficjalnym profilu total war na FB oznaczyli Rome 2 jako gre ktora zostanie wzbogacona o jakis kontent :)

Nikczemnik
07-11-2017, 22:08
Tak to prawda. Ja obstawiam dlc, które przedstawia wojny rzymsko-etruskie.

Arroyo
10-11-2017, 21:40
Taka ciekawostka:
https://steamdb.info/app/214950/dlc/
Ciekawi mnie to, co w nawiasie jest - Sandałowiec. Jak wiemy, to jedna z roślin, która rośnie w Azji Południowo-wschodniej (w tym w Indiach). Czyżby poszerzenie mapy i frakcje takie jak Drangiana, Persja i Media Atropatene?

EDIT: taka uwaga - podobno mogli zaprzestać pracy nad tą zawartością. Ale miejmy nadzieję, że do niej wrócą.

Chaak
10-11-2017, 21:53
Ewentualnie frakcje arabskie i Aksum (+ Numidia przy okazji;D) z racji handlu towarami z tamtych stron.

Tomason
13-11-2017, 17:19
Sa na steam juz zlotowki ? Jak tak to trzeba jakos to przelaczyc czy samo sie pokazywac bedzie ?

Pyrrus89
13-11-2017, 17:22
Poczekaj do 19:00, zwykle o tej godzinie są wprowadzane zmiany na steam.

Kobrax
19-11-2017, 17:12
Mam pytanko. Od kiedy port dający żarcie nie daje go? Co to za bug? Już trzecią kampanię odpaliłem, teraz nawet na beta patchu i nadal żarcia mi to nie daje.

Tomason
19-11-2017, 17:16
A jakis mod moze masz wlaczony ? Co ma konflikt. Sprawdz spojnosc plikow dodatkowo

Kobrax
19-11-2017, 17:18
No mody wyłączyłem i nadal to samo. Teraz na beta patchu grałem więc jeszcze raz odpalę normalną kampanię bez modów znowu i zobaczę.

Polemajos
23-11-2017, 21:49
Tak samo jak do Warhammer'a, CA utworzyło filmiki z serii Total War Academy, oprowadzające po grze. Wśród nich znajdziemy te uczące podstawowych umiejętności gracza TW w poruszaniu się po mapie kampanii, kontrolowaniu armii w bitwach, czy też zarządzaniu prowincją, jak i jeden omawiający zmiany wprowadzone do Rome 2 wraz z FLC Power and Politics.

Link: https://academy.totalwar.com/rome2/

Turek
28-11-2017, 14:18
https://lowcygier.pl/darmowe/darmowe-dlc-do-gry-total-war-rome-ii/

Łowcy znaleźli fajny sposób na zdobycie darmowego DLC do Romka :)

nazgool
28-11-2017, 14:49
Dzięki! Właśnie sobie ściągnąłem Wrath of Sparta Campaign Pack ;)

Aztec
28-11-2017, 15:38
Również Wrath of Sparta mi wpadło :P

Iras_Argor
29-11-2017, 13:22
A jak ktoś ma Spartę to który Culture Pack fajniejszy?

Chaak
29-11-2017, 13:31
Ja lubię bardziej nomadów, ale na multi nimi nie pograsz, a kampania bywa ciężka. Za to klimat bardziej mi podchodzi. U Greków Kimmeria jest fajna ale, niestety, bardzo zepsuli rooster Pergamonu. Kolchida to taki średniak.

Ituriel32
29-11-2017, 17:26
Jak lubisz Partów to bierz nomadów. A jeśli nie to w tym drugim pakiecie tylko grecy z Krymu są fajni, znaczy w miarę unikalni bo Pergamon to kolejna kopia Aten (ale zmian więcej niż w przypadku Syrakuz), a Kolchida to miks Armenii z hoplitami.

Andrij Marszałek
29-11-2017, 18:06
Pergamon to raczej kopia Aten nie jest. Styl rozgrywki jest nieco inny ;)

Co nie zmienia faktu że jest niezbyt dobrze wykonaną nacją.

Chaak
29-11-2017, 18:31
Kampanię nim nawet fajnie się gra, ale absurdalność roosteru przebija nawet Egipt. Poza bzdurami historycznymi, armia jest dość słaba i brakuje jej elitarnych jednostek. Poza przeciętnymi falangitami i uchodliwą agemą z thureos pozostaje nam liczyć na wojska zaciężne.

Krwawy_Baron
30-11-2017, 10:23
Kampanię nim nawet fajnie się gra, ale absurdalność roosteru przebija nawet Egipt. Poza bzdurami historycznymi, armia jest dość słaba i brakuje jej elitarnych jednostek. Poza przeciętnymi falangitami i uchodliwą agemą z thureos pozostaje nam liczyć na wojska zaciężne.

Pełna zgoda. Do dzisiaj zastanawia mnie kto był takim "geniuszem" aby dać tej armii śmieciowe galackie jednostki. W przypadku jednostek elitarnych, to aż tak źle nie jest - są Pergamońscy szlacheccy kawalerzyści, którzy są czymś pośrednim między Hetajrami a greckimi Hippeis; są elitarni peltaści. W singlu te jednostki dają radę. Co do wojsk zaciężnych: blisko jest do Grecji po hoplitów weteranów z procarzami z Rodos i łucznikami z Krety, a także do Syrii po łuczników oraz słonie bojowe. Ogólnie to Pergamon da się lubić na single-playerze.

Zgadzam się też ze wcześniejszymi opiniami: Grecy z Krymu są fajni, a Kolchida jest taką nijaką nacją z wschodnią lekką jazdą i piechotą oraz z hoplitami.

Co do nacji stepowych: są fajne, ale trzeba umieć grać kawalerią i pilnować aby przeciwnik nie zrobił papki z naszych konnych łuczników. Piechoty praktycznie brak: tylko łucznicy dają radę - topory i włócznie w późniejszych turach kampanii przydają się tylko do marnowania pocisków strzelców przeciwnika. Scytowie to najlepsi konni strzelcy, a Messageci to katafrakci. Roksolanowie mają za to dobrą jazdę do walki w zwarciu.

Seba Fallus III Wielki
30-11-2017, 16:18
No powiem tak to co napisałeś jest zupełnie nie trafione. Pergamońska jazda jest beznadziejna (słaba jak na swoją cenę),a galackie jednostki bardzo przydatne. Kolchida to świetny mix jednostek wschodnich czyli ciężkiej jazdy, kartylijskich toporników i procarzy z hoplitami w tym z wyśmienitą szlachtą kolchidzką. Najbardziej wszechstronna frakcja. To prędzej Kimeria jest nijaka bo co z tego że ma mocnych hoplitów i strzelców, skoro nie ma czym chronić tych strzelców przez beznadziejną jazdę.

Chaak
30-11-2017, 16:27
Tyle, że galackie jednostki w armii Pergamonu pasują jak Waffen-SS w Wojsku Polskim. Jedynie jako najemnicy mogliby być ok.

Arroyo
30-11-2017, 19:19
Całe szczęście, że nadal jest jakaś nieznana apka w ramach TW: Rome II. Czyli jest szansa na nowe DLC.

Krwawy_Baron
30-11-2017, 21:45
No powiem tak to co napisałeś jest zupełnie nie trafione.

Pisałem w kontekście gry single-player - gdzie, to że dana jednostka jest o 100 złota droższa niż u konkurencji, nie ma znaczenia.

Veritimus
01-12-2017, 18:16
Po długiej rozłące z grami w ogóle i przesiadce z Windowsa na OS X, kiedy dowiedziałem się o nowym patchu byłem wniebowzięty i zacierałem ręce do ponownego przysiąścia do rozgrywki. Cieszyłem się ogromnie, że płytki jak kałuża aspekt polityki w grze nareszcie nabierze odrobiny kolorytu, o czytelniejszym interfejsie rozwoju postaci nie wspominawszy. Jakież było moje zdumienie, gdy dowiedziałem się dzisiaj, że nie tylko Empire Divided, ale również patch wyjdą wyłącznie na Windowsa i bez planów na wydanie ich na pozostałe platformy w przyszłości. O ile brak DLC dla OS X mogę jeszcze jakoś sobie w mniej lub bardziej racjonalny sposób wytłumaczyć (choć szkoda), o tyle wypuszczenie patcha dla użytkowników tylko jednej z platform uważam za zwykłe oszustwo, bo płaciłem za grę tak samo jak każdy inny i uważam, że nie jest czymś nie na miejscu oczekiwanie, że gra będzie wspierana tak samo, niezależnie od platformy. :/
Zawsze byłem wyrozumiały dla CA, ale takiego lenistwa i pokazania środkowego palca dla części graczy przez developerów się nie spodziewałem i jest mi zwyczajnie przykro.
Wiem, że brzmię salty as hell, ale dzisiaj poczułem się graczem gorszego sortu (bez skojarzeń politycznych).

radoslawzal
02-12-2017, 14:59
Patch, który wszedł wraz z pojawieniem się nowego dlc empire divided trochę namieszał, jeśli ktoś miał już zaczętą kampanię, teraz osady, które dodawały żywność do każdej prowincji zostały zredukowane i premia dotyczy tylko graniczących rejonów.

Co równoznaczne jest z załamaniem żywności w naszym imperium...:P
Zamiast takich utrudnień mogliby wymusić zakaz rekrutacji poborowych, włóczników ze wschodu i rekrutów z pikami dla AI.

KLAssurbanipal
13-12-2017, 04:13
Niby wszystko ok po nowym patchu ale ludzie masowo piszą, że nie działa ten mod, choć aktualizowałem w grudniu go 4 razy pod patcha.
Jeśli ktoś sprawdzi to będę wdzięczny. U mnie działa ok.
httpsteamcommunity.comsharedfilesfiledetailsid=318 287385

nazgool
20-02-2018, 16:23
No to mamy nowe (pustynne) frakcje do Rome II

https://youtu.be/YhKhntVPbZ0

Hadvar
20-02-2018, 16:30
Nareszcie, CA pochyliło się nad tymi super frakcjami. Na prawdę, zapowiada się ciekawie, mam nadzieję że tego nie spartaczą.

Turek
20-02-2018, 16:33
Nie wierze w nich. Mam nadzieje, ze warhammera tez bedą tak długo wspierać :D Skok na kase czy uklon w strone graczy?

Polemajos
20-02-2018, 17:06
Zapraszam do dyskusji o nowym dodatku, Desert Kingdoms, tutaj: http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?16465-DLC-Pustynne-Kr%C3%B3lestwa-dyskusja

Chaak
20-02-2018, 18:45
Według tego: https://www.totalwar.com/blog/total-war-rome-ii-desert-kingdoms mamy jeszcze dostać FLC z postaciami kobiecymi. Ich funkcja w państwie ma być zależna od kultury/nacji. Jak dla mnie spoko (jeśli nie przesadzą z ich nadmierną ilością), w końcu brakowało Kleopatry czy Boudiki.

Jutrzenka
21-02-2018, 14:43
Z powyższego powodu zaczyna mnie kusić kupno gry. Tym bardziej że trzy legendarne przywódczynie są już pewne: Zenobia, Kleopatra i Teuta. Boudiki czy Tomirys nadal brak. Heh, a miałam już nic nie pisać na tym forum, co by nie męczyć swoją osobą pewnego Admina.

Arroyo
21-02-2018, 15:02
Z powyższego powodu zaczyna mnie kusić kupno gry. Tym bardziej że trzy legendarne przywódczynie są już pewne: Zenobia, Kleopatra i Teuta. Boudiki czy Tomirys nadal brak. Heh, a miałam już nic nie pisać na tym forum, co by nie męczyć swoją osobą pewnego Admina.
Wiesz, jest jeszcze miejsce na kolejne DLC, więc możliwe, że dostaniemy w końcu również jakąś paczkę dla Brytów i Germanów (tu czekam na rudowłosą Boudikę) lub na jakąś kampanię przed akcją gry tj. poświęconą samej Italii.

Chaak
21-02-2018, 15:18
Do Zenobii chyba potrzeba jeszcze Empire Divided, bo żadnej innej nie kojarzę.
Ciekawy jestem komu udostępnią kobiety w roli generałów. Nomadowie by się nadawali w sumie. Poza tym spora część barbarzyńców (zwłaszcza Germanie, Iberowie, Brytowie) może dostać taką opcję i jestem prawie pewien, że Spartanom to wcisną.

IrasArgor
21-02-2018, 15:38
Jak myślicie jest szansa na grywalną frakcję Iberyjską czy to raczej moje pobożne życzenie?

KLAssurbanipal
21-02-2018, 15:45
Są 2 frakcje iberyjskie dodane do głównej kampanii z DLC Hannibal at the Gates.

Jutrzenka
21-02-2018, 17:04
Do Zenobii chyba potrzeba jeszcze Empire Divided, bo żadnej innej nie kojarzę.
Jeśli kupię tą grę, to raczej całą (ze wszystkimi DLC, no może poza Gniewem Sparty). Zenobia już jest. Kleopatra według mnie będzie w kampanii Cesarza Augusta i w niej także bym widziała Boudikę. Teuta pewno będzie wymagała posiadania DLC Piraci i najeźdcy.
Tomirys, mimo że jest DLC z Massagetami, pewno nie będzie - jej czasy panowania to w końcu czasy Cyrrusa II Wielkiego, a więc sporo przed rozpoczęciem którejkolwiek z kampanii.

Arroyo
21-02-2018, 17:12
Jeśli kupię tą grę, to raczej całą (ze wszystkimi DLC, no może poza Gniewem Sparty). Zenobia już jest. Kleopatra według mnie będzie w kampanii Cesarza Augusta i w niej także bym widziała Boudikę. Teuta pewno będzie wymagała posiadania DLC Piraci i najeźdcy.
Tomirys, mimo że jest DLC z Massagetami, pewno nie będzie - jej czasy panowania to w końcu czasy Cyrrusa II Wielkiego, a więc sporo przed rozpoczęciem którejkolwiek z kampanii.
Właściwie co do Kleopatry to aktualnie jest tylko jako żona Antoniusza. Tak to przy grze Egiptem gramy... Ptolemeuszem.

Chaak
21-02-2018, 18:04
Boudikę to widziałbym w osobnym DLC.
Z babskich dodatków jest jeszcze Daughters of Mars. Niby dużo nie daje, ale warto chociażby dla Luzytanek i Germanek, bo dobrze radzą sobie w bitwach.

Jutrzenka
21-02-2018, 19:18
Właściwie co do Kleopatry to aktualnie jest tylko jako żona Antoniusza. Tak to przy grze Egiptem gramy... Ptolemeuszem.
Skoro została zapowiedziana w FLC wraz z Teutą, to pewno się to zmieni po 8 marca. Poczytam jeszcze na forum opinie o tym FLC i wtedy ewentualnie zacznę odkładać pieniądze na zakup gry.


Z babskich dodatków jest jeszcze Daughters of Mars. Niby dużo nie daje, ale warto chociażby dla Luzytanek i Germanek, bo dobrze radzą sobie w bitwach.
No Córy Marsa to koniecznie. Jak już pisałam wcześniej, pewno kupię wszystkie DLC poza Gniewem Sparty. Zastanawiam się jeszcze tylko nad Bestiami Wojny.

Chaak
21-02-2018, 19:46
Bestie Wojny to tak niezbyt im wyszły. Jak dla mnie to można brać, ale na dużej promocji. Poza najemnymi słoniami, Germanami i katafraktami to straszną lipę dodali. Poniosło ich zwłaszcza z Egipcjanami w czapkach z krokodyla.

Pyrrus89
21-02-2018, 20:17
Bestie można było na jakiejś promocji Muve wyrwać za 6-8zł i tyle są warte.

Hadvar
21-02-2018, 20:25
Bestie można było na jakiejś promocji Muve wyrwać za 6-8zł i tyle są warte.

Można też poczekać na wielkie przeceny na steam, na summersale i wintersale zazwyczaj są zniżki 75% na większość DLC.

KLAssurbanipal
22-02-2018, 11:32
Teuta pewno będzie wymagała posiadania DLC Piraci i najeźdcy.

Nie pewnie tylko na 100%. Będzie jako generał i bez DLC będzie można przeciw niej walczyć. Oczywiste, że żeby nią grać trzeba mieć DLC.
Każdy gracz który aktualizuje grę posiada też na dysku wszystkie DLC jednak, żeby je odblokować musi mieć kod zakupionego DLC. Tak więc grając w kampanie masz wszystkie jednostki z DLC jako jednostki wroga.

Jutrzenka
22-02-2018, 14:38
Jeśli chodzi o Bestie to najbardziej razi mnie to:
http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/267630/ss_857ba749ba113bf69e086b2cc3540faf9bd972da.1920x1 080.jpg?t=1447360244
Nie wiem jak bardzo historyczna jest ta zbroja dla wielbłądów, dla mnie wygląda bardzo dziwnie i nienaturalnie.

Z całego tego DLC ze screenów na steam podobają się mi tylko pieski i słonie.

Chaak
22-02-2018, 14:51
Katafrakci na wielbłądach są historyczni aczkolwiek nigdy ich prawdziwej zbroi nie widziałem. Ten na pierwszym planie wygląda słabo, bo tekstury łusek pancerza się dziwnie porozciągały. Mimo to, w grze są całkiem dobrą jazdą i jedną z trzech nadających się do czegoś jednostek w tym DLC.

Arroyo
22-02-2018, 16:14
Jeśli chodzi o Bestie to najbardziej razi mnie to:
http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/267630/ss_857ba749ba113bf69e086b2cc3540faf9bd972da.1920x1 080.jpg?t=1447360244
Nie wiem jak bardzo historyczna jest ta zbroja dla wielbłądów, dla mnie wygląda bardzo dziwnie i nienaturalnie.

Z całego tego DLC ze screenów na steam podobają się mi tylko pieski i słonie.
Jeśli chodzi o katafraktów na wielbłądach to Herodian o nich wspominał:
"Barbarzyńcy co prawda zadawali
im ciężkie straty dzięki wielkiej liczbie łuczników i jeździe pancernej,
która z koni i wielbłądów raniła ich z góry włóczniami. W walce wręcz
jednak Rzymianie z łatwością brali górę, ale że liczna konnica nieprzyjacielska
i mnóstwo wielbłądów zbyt wielkie czyniły im szkody, udali, że
się cofają, i rzucali na pole trójzęby i inne jakieś wymyślne haki żelazne
o bardzo ostrych kolcach. Ponieważ ukryły się one w piasku i nie zostały
dostrzeżone przez jeźdźców na koniach czy wielbłądach, okazały się dla
nich zgubne; bo kiedy konie, zwłaszcza wielbłądy, które mają miękkie
kopyta, stąpały na nie, przyklękły, poczynały kuleć i zrzucały jeźdźców,
których dźwigały" i dalej: "Padła przy tym tak
wielka liczba ludzi i zwierząt, że cała równina nimi została zasłana, a nawet
spiętrzyły się wysoko ogromnie stosy zwłok, zwłaszcza wielbłądów,
które padały jedne na drugie. Stąd i walczący mieli przeszkody przy nacieraniu.
Nawet już nie widzieli się wzajemnie skutkiem tego, że w środku
wzniósł się niejako wielki, trudno dostępny wał ze spiętrzonych ciał,
który przeszkadzał im w atakowaniu. Toteż i jedni, i drudzy wycofali się
znów do swoich obozów".

Jutrzenka
23-02-2018, 13:20
Ja nie pytałam się czy istnieli katafrakci na wielbłądach, tylko czy ta wielbłądzia zbroja faktycznie obejmowała całą szyję zwierzęcia. Dla mnie, szczególnie ta płytowa na pierwszym planie i ta na drugim wielbłądzie od prawej, wygląda po prostu paskudnie i nierealnie.

Ten na pierwszym planie wygląda słabo, bo tekstury łusek pancerza się dziwnie porozciągały.
To nie są tekstury łusek, tylko płytek. Zbroję łuskową mają pozostałe wielbłądy, dwa zaś płytkową (mają zapięcie na górze szyi) i to one tak rażą moje poczucie estetyki.

A co do sposobu (rozrzucenie kolców na polu bitwy), to podobnie Timurydzi poradzili sobie za słoniami.

Pyrrus89
23-02-2018, 13:32
Ja nie pytałam się czy istnieli katafrakci na wielbłądach, tylko czy ta wielbłądzia zbroja faktycznie obejmowała całą szyję zwierzęcia. Dla mnie, szczególnie ta płytowa na pierwszym planie i ta na drugim wielbłądzie od prawej, wygląda po prostu paskudnie i nierealnie. A co do sposobu (rozrzucenie kolców na polu bitwy), to podobnie Timurydzi poradzili sobie za słoniami.

Jutrzenko, niestety źródła starożytne mają ten urok, że zwykle niezbyt często możemy odtworzyć dokładny wygląd wojownika, jeśli nie był Rzymianinem czy Grekiem. Materiały źródłowe są zwykle proweniencji łacińskiej, a nie zawsze jest możliwość oprzeć się na malowidłach jak w przypadku armii perskiej. Na chłopski rozum takie opancerzenie wielbłąda nie wydaje się zbyt praktyczne, z drugiej strony ilustratorzy choćby w serii Osprey w podobny sposób to przedstawiają, a Brytyjczycy wyraźnie się na niej opierają przy historycznych total warach.

Krwawy_Baron
23-02-2018, 22:28
Materiały źródłowe są zwykle proweniencji łacińskiej, a nie zawsze jest możliwość oprzeć się na malowidłach jak w przypadku armii perskiej.

W przypadku Persów to jest jeszcze szczątkowe piśmiennictwo w piśmie pahlavi, chociaż nie mam pojęcia czy przetrwało coś więcej poza tekstami Awesty i komentarzami do tej księgi. Inne starożytne nacje i kultury, nie wchodzące w skład "main-streamu", rzeczywiście i niestety takich luksusów nie mają.

Il Duce
03-03-2018, 19:37
Z okazji tego, że wychodzą pustynne królestwa postanowiłem odkurzyć Rome 2 i zagrać w singla. Spotkało mnie niemiłe zaskoczenie związane z niedawnym FLC - "Power and Politics"...Da się to jakoś usunąć? Kompletnie zniszczyło to rozgrywkę, co chwila wybuchają wojny domowe a utrzymanie lojalności na wyższym poziomie trudności( na bardzo trudnym dostaje się modyfikator -20 do lojalności!) jest po prostu nierealne. Zamierzenia z podziałem państwa na strefy wpływów było ciekawe ale to jak to wyszło w praktyce to zupełnie inna bajka,wojny domowe powinny wybuchać tylko przy wyjątkowo nieudolnym rządzeniu a teraz dzieje się to po prostu non stop, podczas przechodzenia kampanii "Hannibal at the Gates" Rzymem, musiałem zdławić chyba ze trzy secesje a to dość krótki dodatek...

Edit: Jakby ktoś miał podobne odczucia ten mod powinien pomóc - http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1316022491 . Zastanawiam się tylko czy ktokolwiek z CA testował to FLC przed wciśnięciem go na siłę graczom...

Seba Fallus III Wielki
03-03-2018, 20:17
Hmm jak ja grałem kampanie to działało to naprawdę w porządku.

Krwawy_Baron
03-03-2018, 23:13
Z okazji tego, że wychodzą pustynne królestwa postanowiłem odkurzyć Rome 2 i zagrać w singla. Spotkało mnie niemiłe zaskoczenie związane z niedawnym FLC - "Power and Politics"...Da się to jakoś usunąć? Kompletnie zniszczyło to rozgrywkę, co chwila wybuchają wojny domowe a utrzymanie lojalności na wyższym poziomie trudności( na bardzo trudnym dostaje się modyfikator -20 do lojalności!) jest po prostu nierealne. Zamierzenia z podziałem państwa na strefy wpływów było ciekawe ale to jak to wyszło w praktyce to zupełnie inna bajka,wojny domowe powinny wybuchać tylko przy wyjątkowo nieudolnym rządzeniu a teraz dzieje się to po prostu non stop, podczas przechodzenia kampanii "Hannibal at the Gates" Rzymem, musiałem zdławić chyba ze trzy secesje a to dość krótki dodatek...

Edit: Jakby ktoś miał podobne odczucia ten mod powinien pomóc - http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1316022491 . Zastanawiam się tylko czy ktokolwiek z CA testował to FLC przed wciśnięciem go na siłę graczom...

Ja wręcz przeciwnie, uważam że teraz polityka jest fajna! Znacznie fajniejsza niż wysyłanie generałów z nie-naszej partii do garnizonowych armii i flot. Walczymy nie tylko z wrogimi armiami ale też z wrogami w pałacu, chcącymi wbić nam nóż w plecy.

Patrzysz na cechy frakcji i starasz się tak grać aby nie dawać frakcjom powodów do niezadowolenia. Do tego co 5 tur kupujesz sobie ich lojalność i nadajesz edykt w prowincji która ich popiera i bunty frakcji masz z głowy. Odkąd gram w Rome'a od nowego patcha to może 2 razy zdarzyły mi się secesje na bardzo trudnym (głównie przez moje lenistwo i niedopilnowanie równowagi w zakładce polityka)

Il Duce
04-03-2018, 09:44
Patrzysz na cechy frakcji i starasz się tak grać aby nie dawać frakcjom powodów do niezadowolenia. Do tego co 5 tur kupujesz sobie ich lojalność i nadajesz edykt w prowincji która ich popiera i bunty frakcji masz z głowy. Odkąd gram w Rome'a od nowego patcha to może 2 razy zdarzyły mi się secesje na bardzo trudnym (głównie przez moje lenistwo i niedopilnowanie równowagi w zakładce polityka)

Ja to wiem,problem w tym że tutaj jest bardzo dużo losowości. Czasami wrogie frakcje kontrolują akurat te prowincje,w których nie możesz wydać edyktu bo na przykład dzielisz je z sojusznikami,ich cechy też się tak potrafią ułożyć że zapewnią ogromne minusy do lojalności,poza tym kto to widział żeby jakieś leszcze które mają łącznie 40% wpływów mówiły mi jak mam grać ;). Najlepsze jest to kiedy jest kilka partii i cechy jednej chwalą Twoje działania to i tak tym drugim się coś nie podoba i zawsze będzie ktoś chętny na małą wojenkę domową w której nie ma żadnych szans,ale co tam,yolo,pójdźmy na suwerena mimo że kontrolujemy 2 prowincje z 20 :stop: .Chyba nie o to powinno chodzić...

Z tego co zauważyłem to sporo na te secesje wpłynęła gra Rzymem bo jego bazowy ustrój zapewnia -10 do lojalności co w połączeniu z poziomem trudności dawało -30 na dzień dobry niezależnie od tego co zrobiłem. Rozumiem,że komuś może się to podobać ale dla mnie przesadzili,zwłaszcza z tym że wystarczy kilka tur aby po jednej wojnie domowej od razu wybuchła następna,powinna być max 1 wojna domowa na rozgrywkę tak jak to było wcześniej a teraz mamy nielimitowane atrakcje i w wypadku gry Rzymem,gdzie jest kilka frakcji,jak zniszczymy jednych którzy nas nie lubią to za chwilę kolejni się zbuntują i tak można się bawić w kółko...

Xantor
04-03-2018, 11:34
wg mnie wystarczyło by usunąć minus za poziom trudności i było by ok

Krwawy_Baron
04-03-2018, 21:19
No wiecie Panowie, w końcu to bardzo trudny - choć jakość tego "poziomu trudności" (mam na myśli patologiczne ułatwianie gry komputerowi kosztem statystyk frakcji gracza zamiast dobrego AI) to osobna historia.

Sprawę jeszcze przecież ratuje możliwość awansowania naszych rywali (+2 lojalności za awans jakiejś postaci) i wysyłania ich do administrowania prowincjami. Domyślam się, że zapanowanie nad rozpasanymi frakcjami w środku gry może być bardzo trudne, ale mi się udawało to dbając od początku oraz aktualnie udaje w kampanii Nerwiami. Fakt, że większość frakcji gry to królestwo które nie ma kar do lojalności, ale jestem pewien że nawet u Rzymu i Kartaginy idzie to balansować.

PS. Eventy o "straszeniu rywali" czy zamachach są mocno powtarzalne, więc jak się je zna, to są dobrym źródłem lojalności frakcji. Na pewno zatrudnianie strażników i odmowa bandytom oferty zastraszania rywali punktuje.

PS2.

wg mnie wystarczyło by usunąć minus za poziom trudności i było by ok
Może nie usunąć, ale na pewno trochę zmniejszyć :)

mardar282
04-03-2018, 23:10
Witam, a ja tak z innej beczki nie rozumiem że po 5 latach od dnia wydania Rome 2 nikt z CA nie zwrócił uwagi że w starożytnym Rzymie przy ujściu rzeki Tybr o strony Morza Tyrreńskiego istniał wielki port handlowy w Ostii (Ostia). Był to bardzo ważny port zaopatrujący Rzym między innym w zboże z Egiptu. Bardzo żałuję że nie ma go na mapie kampanii, w ten sposób Rzym miałby 6 miejsc na budowę, zamiast 5 obecnych. Druga sprawa to brak kopalni soli przy Rzymie, który dzięki temu surowcowi , a był wykorzystywany do konserwacji mięsa i sera na duża skalę, zyskał wiele na handlu i rozwoju i był bardzo ważny dla historii miasta. Może to mało istotne ale był by to fajny dodatek dający głębie na mapie kampanii. Mam rozegrane ponad 1400 godzin w TWR2 i mam wielki sentyment do tej części chodź wszyscy wiemy czym była 3.09.2013 roku....

Ps. Bardzo się cieszę że tyle lat po premierze, pierwszy raz w historii TW jest dalej gra wspierana, a jest jeszcze sporo do naprawy i uzupełnienia pozostało.

Il Duce
05-03-2018, 15:47
Jest i roster Nabatei,powracają falangici ale akurat w wypadku tej nacji da się chyba znaleźć jakieś logiczne wytłumaczenie tego faktu - https://www.totalwar.com/blog/nabatae-roster-reveal. Co do portu w Ostii to mogli dać jeszcze wiele innych unikalnych budowli ale cieszy chociaż to,że doczekaliśmy się pustynnych frakcji i na pierwszy rzut oka są one zrobione naprawdę przyzwoicie.


Sprawę jeszcze przecież ratuje możliwość awansowania naszych rywali (+2 lojalności za awans jakiejś postaci) i wysyłania ich do administrowania prowincjami. Domyślam się, że zapanowanie nad rozpasanymi frakcjami w środku gry może być bardzo trudne, ale mi się udawało to dbając od początku oraz aktualnie udaje w kampanii Nerwiami. Fakt, że większość frakcji gry to królestwo które nie ma kar do lojalności, ale jestem pewien że nawet u Rzymu i Kartaginy idzie to balansować.

PS. Eventy o "straszeniu rywali" czy zamachach są mocno powtarzalne, więc jak się je zna, to są dobrym źródłem lojalności frakcji. Na pewno zatrudnianie strażników i odmowa bandytom oferty zastraszania rywali punktuje.

O bonusie za awans nie wiedziałem, w nierównej walce o utrzymanie lojalności odkryłem za to że wygrywanie bitew przez generałów danej frakcji również daje +2. Problem w tym,że te rozwiązania to chowanie węża na własnej piersi bo są tymczasowe. Eventy z kolei są losowe i również zapewniają jedynie czasowe bonusy, to że się powtarzają ciężko nazwać plusem :P. Ogólnie to FLC miało potencjał ale zawiodło wykonanie, jedyna dobra zmiana jaką przyniosło to bardziej przejrzyste drzewko awansu agentów i generałów, choć niestety rozwój tradycji armii dalej jest nieczytelny.



wg mnie wystarczyło by usunąć minus za poziom trudności i było by ok
Zmniejszenie o połowę już by coś pomogło w tej kwestii. Całkowite usunięcie mogłoby być zbyt radykalne.

Seba Fallus III Wielki
05-03-2018, 16:10
Roster Nabatei wygląda obiecująco. Jeżeli nie skopią siły ciosu włócznikom, to może doczekam się wymarzonej frakcji z silną jazdą i włócznikami oraz tanimi strzelcami :D
No i regionalni lekcy peltaści też mogą być ciekawi :D

Krwawy_Baron
05-03-2018, 19:14
Jak dla mnie minusem tego dodatku i Empire Divided jest pchanie wszędzie rydwanów. Przecież w czasach głównej kampanii Rome'a rydwany wojenne odchodziły do lamusa, najdłużej pozostając w użyciu już tylko u Brytów i w Indiach, nie licząc epizodów z nimi w Poncie i u Seleucydów.


O bonusie za awans nie wiedziałem, w nierównej walce o utrzymanie lojalności odkryłem za to że wygrywanie bitew przez generałów danej frakcji również daje +2. Problem w tym,że te rozwiązania to chowanie węża na własnej piersi bo są tymczasowe.

Od tego są ploteczki ;) Fakt, że szerzenie plotek jest tym droższe im postać z wrogiej frakcji ma większe wpływy, ale już mając te 30 regionów (zakładając, że nie masz wojny z całym światem i handlujesz) to mamy taki przychód na turę, że sam Rockefeller mógłby pozazdrościć :) Jeżeli zaś lider frakcji ma strasznie uciążliwą cechę, wtedy pozostaje posłać go w bitiwe na misję samobójczą (jeżeli dowodzi kawalerią, polecam pozwolić wystrzelać go oszczepnikom) :D bo morderstwo to jednak -20 do lojalności na kilka tur

Braveheart kaleczne serce
07-03-2018, 16:40
Mam takie pytanie. Nie grałem w Rome 2 od listopada. Do tego czasu by uaktywnić encyklopedię i poczytać o jednostkach czy technologiach wystarczyło kliknąć prawym przyciskiem myszy. Teraz to nie działa , jedynie przenosi nas na jakąś stronę internetową gdzie są ogólne zdawkowe informacje. Gdzie są tamte szczegółowe opisy i statystyki?

Polemajos
07-03-2018, 16:43
Lista zmian jutrzejszego patch'a: https://www.totalwar.com/blog/desert-kingdoms-patch-notes

Do bitew powraca włączany przyciskiem tryb gwardii. Polega on na nierozpoczynaniu przez jednostkę pościgu za wrogiem, który wszedł w zwarcie i zaczął się oddalać.
Pojawia się też przycisk umożliwiający łączenie dwóch identycznych jednostek o niepełnej liczebności. Do kampanii wkracza zaś nowy surowiec: przyprawy.

Władczyni Ardiajów - Teuta i przywódczyni Egiptu - Kleopatra VII, będą pełnić w grze swoje role od początku konkretnych kampanii (dla Kleopatry VII Imperator August, dla Teuty - główna rozgrywka). Z FLC o kobietach starożytności związane jest także dodanie dyplomatycznej opcji małżeństw przywódców różnych frakcji, którzy są odmiennej płci.

W różnych fazach rozgrywek Rome 2 do gry będą wchodzić historyczne królowe. Oto ich listy:

Główna kampania:

- Egipt: Berenike III, Kleopatra II, Berenike IV
- Seleucydzi: Kleopatra Thea, Berenike Phernoforus
- Epir: Olimpias II
- Pont: Laodike, Laodike IV
- Królestwo Kusz: Amanitore, Shanakhdakheto

Kampania Imperator August:

- Armenia: Erato
- Partia: Musa

Nowy patch zawrze też różne poprawki i nowości, np. dylemat związany z zajęciem Rzymu przez frakcje rzymskie Empire Divided.

Pyrrus89
07-03-2018, 16:51
Nie zobaczymy już więcej naszych wojaków przebijających toporem wroga. Jak to mówią, lepiej późno niż wcale. ;)

Il Duce
07-03-2018, 16:55
Zero poprawek w balansie multi...Można było się tego spodziewać ale i tak czuję się rozczarowany,pozmienianie paru statystyk i cen to naprawdę nie jest jakiś tytaniczny wysiłek...

Braveheart kaleczne serce
07-03-2018, 17:21
Mam takie pytanie. Nie grałem w Rome 2 od listopada. Do tego czasu by uaktywnić encyklopedię i poczytać o jednostkach czy technologiach wystarczyło kliknąć prawym przyciskiem myszy. Teraz to nie działa , jedynie przenosi nas na jakąś stronę internetową gdzie są ogólne zdawkowe informacje. Gdzie są tamte szczegółowe opisy i statystyki?

Seba Fallus III Wielki
07-03-2018, 17:25
Zwłaszcza że samo zmniejszenie ataku celtyckich mieczy z 40 do 34 wprowadziło by już niemal idealny balans między frakcjami :(

Krwawy_Baron
08-03-2018, 01:59
Nowy patch zawrze też różne poprawki i nowości, np. dylemat związany z zajęciem Rzymu przez frakcje rzymskie Empire Divided.
To może być coś fajnego.


Zero poprawek w balansie multi...Można było się tego spodziewać ale i tak czuję się rozczarowany,pozmienianie paru statystyk i cen to naprawdę nie jest jakiś tytaniczny wysiłek...

Może jeszcze nie wszystko stracone? Jeżeli Pustynne Królestwa wylądują na steamie wielu graczy, może zrobią jeszcze jeden dodatek i przy okazji jego premiery poprawią balans.

Seba Fallus III Wielki
08-03-2018, 02:02
Tak a ja jestem sułtan kosmitów.... Przez 4 lata tego nie zrobili to teraz gdy odgrzewają starego kotleta tym bardziej nie będą tracić czasu dla graczy multi którzy stanowią tylko niewielka część bazy graczy Rome 2..... niestety :(

Krwawy_Baron
08-03-2018, 02:06
Wiesz, ten odgrzewany kotlet w ciągu ostatnich miesięcy doczekał się 2 dlc... Jeżeli wyjdzie 3 dodatek, jest szansa - szansa, nic więcej, bo równie dobrze mogą wtedy dać, choćby od czapy, olifanty (kto grał w Rome 1 ten pamięta)

Chaak
08-03-2018, 17:59
Ciekawe skąd Boudikę się bierze? W patch notesach się nie pojawia jako postać w kampanii. Bitwy historycznej też nie dostała.

Arroyo
09-03-2018, 21:20
Tak przypomnę, że na Steamdb.info jest kolejny unknown App w Total War: ROME II. Więc prawdopodobnie kolejne DLC wyjdzie.

Xantor
10-03-2018, 01:43
eh i narodzilo mi sie kilka pytan po tym patchu wiec tak:
1. czy mi sie zdaje cyz dodali animacje koniom(teraz kopią piechotę), oraz słoniom(chwytają trąbą i biją człowieczkiem)
2. i znowu mi sie zdaje że zrąbali autorozstrzyganie bo dawno nie musiałem aż tylu bitew ręcznie rozstrzygać
3. to flc kobiet mam nadzieje ze nie dotyczy Rzymu? bo zaczołem się tego obawiać jak dzisiaj zobaczyłem Galacką królową ^^

skoro są pliki na kolejne to pewnie tym razem dodadzą historycznych dowódców

Krwawy_Baron
10-03-2018, 02:22
Tak przypomnę, że na Steamdb.info jest kolejny unknown App w Total War: ROME II. Więc prawdopodobnie kolejne DLC wyjdzie.

Na pewno? Ucieszyłbym się gdyby można było kupić dodatek odblokowujący nacje Szlaku Bursztynowego albo Etrusków i Galów Przedalpejskich, ale te UnknownAppy z zakładki DLC (link: https://steamdb.info/app/214950/dlc/ ) to chyba jakieś narzędzia deweloperskie albo coś, co kiedyś anulowali. Rzuć okiem na ID tych aplikacji: 273382 i 398610, podczas gdy Pustynne królestwa to 792520. W dodatku przy obu grzebano 2 lata temu.

Nikczemnik
10-03-2018, 22:00
Mam dziwną sytuację....
Mianowicie desantujące się słonie są zwykłym motłochem, ale zauważyłem że nie mają zablokowanej umiejętności ,,tratowanie''. Problem polega na tym, że kiedy ten plebs z nożami odpala tę umiejętność i szarżuje na moich szlachetnych mieczników, dostaje chore bonusy i 15 chłopa z nożami potrafi wymordować mi 90 ludzi z elitarnego oddziału...


Baron - źle napisałem, bo wiem że desantujące się oddziały są bez wierzchowców.
Powie mi ktoś, czy to bug, czy co :D ?

Krwawy_Baron
10-03-2018, 22:40
Śmieszny bug. W Rome 2 jak coś się desantuje to bez wierzchowców.

Riddler
11-03-2018, 11:59
Pograłem trochę Galacją i doszło do niecodziennej sytuacji. Po wysłaniu "polityczki" z misją dyplomatyczną, uzyskałem osadę od Tylis o.o pierwszy raz się z tym spotykam. Co więcej, moim zdaniem trochę przesadzili z siłą Nabatejczyków i Kuszytów, bo w zastraszającym tempie Egipt i Seleucydzi znikają z mapy

Nikczemnik
11-03-2018, 12:45
A na jakim poziomie grasz ? Bo jeśli na legendarnym, lub b. trudnym, to nie ma się co dziwić. Arabowie dzięki bonusom do umów handlowych zarabiają znacznie więcej, niż inne państwa, więc mogą pozwolić sobie na duże armie już od początku. Nie mówiąc o bonusach dla AI.

Riddler
11-03-2018, 16:41
A na jakim poziomie grasz ? Bo jeśli na legendarnym, lub b. trudnym, to nie ma się co dziwić. Arabowie dzięki bonusom do umów handlowych zarabiają znacznie więcej, niż inne państwa, więc mogą pozwolić sobie na duże armie już od początku. Nie mówiąc o bonusach dla AI.
No właśnie na bardzo trudnym :) Tak podejrzewałem, że chodzi o te poziomy. Mimo wszystko diadochowie powinni trochę lepiej sobie radzić

Krwawy_Baron
11-03-2018, 20:25
No właśnie na bardzo trudnym :) Tak podejrzewałem, że chodzi o te poziomy. Mimo wszystko diadochowie powinni trochę lepiej sobie radzić

Powinni, ale o ile w przypadku Seleucydów, których nikt nie lubi, ich satrapie pomagają im trochę w walkach, to już Egipt w pierwszym etapie rozgrywki składa armie ze śmieciową Egipską piechotą.

Ituriel32
14-03-2018, 18:49
Sprawdzał ktoś jacy najemnicy (i jednostki pomocnicze dla rzymu) doszli przy tym dlc?

Draken
14-03-2018, 22:20
Sprawdzał ktoś jacy najemnicy (i jednostki pomocnicze dla rzymu) doszli przy tym dlc?To co ja widzę bez dlc:
-Auxiliary Sabean Cavalry
-Spearmen
-Archers
-Mercenary Kushite Shieldwomen
Pierwsze trzy to auxilia rzymska, czwarte jest w rosterze Egiptu na custom battle.


Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Chaak
14-03-2018, 22:39
Wydaje mi się, że te trzy sabejskie jednostki były auxilią już od premiery. Kuszyckie najemniczki doszły z DLC Daughters of Mars.

Arroyo
14-03-2018, 22:49
Czwarta jednostka to najemniczki, które są w wersji Rome II z zainstalowanym DLC "Daughters of Mars".

Chaak
14-03-2018, 23:25
Przejrzałem trochę tych najemników i wydaje mi się, że z nowych doszła tylko jazda pustynna dostępna w Etiopii, jakoś nie mogę sobie przypomnieć żebym widział ich wcześniej. Zmieniali też chyba najemną jazdę arabską, kiedyś byli to konni włócznicy, teraz mają miecze. Najemni numidyjscy piesi oszczepnicy mają inną kartę jednostki (czapkę dostali), nie wiem czy czymś jeszcze się różnią.
Poza tym Saba dostała trochę nowych najemników, ale wygląda, że są oni dostępni tylko dla tej frakcji.

Polemajos
14-03-2018, 23:29
Lista 5. frakcji z najtrudniejszymi sytuacjami początkowymi kampanii (według CA):

5UK36luE30c

Ituriel32
14-03-2018, 23:33
Z tą Numidią i Nomadami to się wygłupili.

Chaak
15-03-2018, 00:07
Ściema z tą listą jak dla mnie. Numidia i Trakowie nie mają tak źle. Oszczepy radzą sobie z armiami w stylu hellenistycznym. Poza tym Numidowie mają słonie od początku, a piechota tracka jest bardzo uniwersalna i jak ją dobrze użyjemy to kosi prawie wszystko. Jedynym problemem u Odrysów jest to, że czasem możemy sobie za dużo wrogów narobić.
Dziwi mnie za to brak Getów (jak dla mnie to na 1 miejscu na razie). Nie dość, że są biedni to ich armia składa się tylko ze słabych włóczni i niezbyt dobrych łuczników/oszczepników, a nasi sąsiedzi mają armie, które spokojnie sobie z tym połączeniem radzą. Celtyckie miecze, jazda nomadów, holpici czy sarissoforoi kontrują nas bez problemu. Kiedyś falxmeni dawali radę, ale po patchu 15 jakoś sobie nie radzą w tym wypadku.
Co do nomadów to, dla mnie, Scytowie mają najgorzej z racji braków w taniej jeździe do walki w zwarciu.

Xantor
15-03-2018, 00:18
mi osobiście ciężko się Partią zaczynało, za to Kartagina to walcem przez wszystko leciałem od początku, no ale lista i tak zawsze bedzie subiektywna bo każdy ma troche inny styl gry ^^

Krwawy_Baron
15-03-2018, 01:43
Jak dla mnie najtrudniejszy start ma Armenia w Empire Divided - w kampanii Augusta też jest ciężko, ale mam pomysł jak się za nich zabrać. W "Imperium Podzielonym" brak nam zasobów na stabilizację prowincji i zabezpieczenie Pontu należącego do rzymskiej Lydii, a handel z Medią i Sasanidami jest kroplą w morzu potrzeb. Do tego, nie da się od początku rekrutować katafraktów, a naszą piechotę zmiotą nawet Rzymscy poborowi. Do tego jesteśmy zredukowani do statusu satrapii i mamy bardzo ograniczone możliwości prowadzenia dyplomacji.

Co do podstawowej kampanii: Aridajowie. Nie zgodzę się co do Daków, gdyż Getowie mają przynajmniej doborowe miecze i lansjerów w późniejszej rozgrywce. W przypadku Ilirów jedynym naszym atutem są barbarzyńscy hoplici - wszystko inne (no może za wyjątkiem floty i tej lepszej piechoty z toporami - która jednak szału nie robi, choć ma fajną możliwość rozstawiania partyzanckiego) to obraz nędzy i rozpaczy, a najemnicy we frakcjach bałkańskich długo nie nadają się do trzymania stałego etatu. Nie jest to jednak kampania niemożliwa do ukończenia.

Kartagina i Numidia rzeczywiście są ciężkie, ale dzięki nowej polityce można redukować problemy z ładem publicznym bez uciekania się do marnowania pieniędzy na garnizony (Kartaginą grałem i wygrałem gdy był stary system polityczny). Messagetowie też nie są trudni. Bardziej rzekłbym, że są nużący, bo na zwycięstwo militarne trzeba dosłownie podbić pół mapy albo zamiast zajmować bogaty wschód, to użerać się z biednymi barbarzyńcami.

Zaś w przypadku Traków w 100% zgadzam się z Chaakiem - Traccy wojownicy skoszą wszystko, co wcześniej zmiękczą nasi peltaści. Co do dyplomacji: Tylisowi który nam psuje relacje z innymi można zawsze wbić nóż w plecy, gdy tylko zajmie on miasto w Tracji z rąk Macedonii. Alternatywą jest atak na Macedonię i zaciśnianie więzi z Atenami i Spartą (które raczej wszyscy lubią)

Chaak
15-03-2018, 07:32
Tyle, że zanim Dakami doczekasz tych mieczy lub jazdy to jest dość smutno. Ardiajami kampanii nie grałem ale też na łatwych nie wyglądają.

Krwawy_Baron
15-03-2018, 11:52
Nie będę się wykłócał o sytuację startową Getów, bo nie jest tak, że nie masz racji. Jednak uważam, że ich armia nie jest zła.

Aridajami fajnie się zaczyna, bo Ilyrię można szybko zająć, a Greków powybijać pojedynczo. Tylko tyle, że poza tymi hoplitami, których aby uzyskać to trzeba 3 poziom kuźni brązowniczej mieć, ich armia nie wiele ma do zaoferowania. Są niby ci lepsi kolesie z toporami i trochę lepszy odpowiednik greckich włóczników z thureos, ale to za mało. Cały wybór jazdy to dosłownie jedna jednostka, która przegra z co lepszymi harcownikami i każdą inną jazdą. Procarze i oszczepnicy to tylko pierwszy tier. Hoplitami można co prawda zatrzymać nawet celtyckich Zaprzysiężonych, ale włócznie w tej grze nie wygrywają bitew.

Chaak
15-03-2018, 12:27
Trochę źle to ująłem w pierwszym poście. Armię Daków bardzo lubię, ale wymaga ona sporo czasu i pieniędzy żeby była mocna.

Braveheart kaleczne serce
15-03-2018, 15:53
Dzisiejsza wiadomość od CA : With the successful release of Desert Kingdoms and Empire Divided, ROME II has come a long way, but there’s more action and free content to come yet. One big win has been the reduction of players who have problems with mods crashing their game, by creating roll back builds for those who want to use older mods, and the new mod filter for those that want to play new content without forgetting old mods may still be enabled and might cause issues. We’ve also looked at all of the fan feedback from Empire Divided through to Desert Kingdoms and feel we have a good understanding of things we need to address in the next content release for ROME II. We plan to line this up with the next campaign pack that we feel will be a fresh take on campaign packs for ROME II as well as a very exciting feature for the Free-LC that will release alongside it.


Wydaje mi się, że albo ten campaign pack albo to ,,ekscytujące" Flc to kampania z Boudiccą. A to drugie to może paczka z ludami germańskimi albo kampania Arminiusz vs Germanik.

Il Duce
15-03-2018, 16:22
To wiadomość z wczoraj gwoli ścisłości :P. Mnie interesuje tylko DLC, które doda Etrusków, ewentualnie campaign pack, który doda nowe nacje. Jeżeli to ma być kolejne DLC w stylu Empire Divided albo WOS to ja podziękuję.

Braveheart kaleczne serce
15-03-2018, 16:50
Też mam taką nadzieje na nowe nacje do głównej kampanii , mini-kampanie powiązane bezpośrednio z podstawową kampanią (także czasowo). No i przydałoby się rozbudować tryb bitew historycznych bo jest ich tylko 8 ( z tego trzy płatne). Taki Attila ma 10 bitew historycznych a to trochę mniejsza gra.

Krwawy_Baron
15-03-2018, 22:41
Jak dla mnie to świetna wiadomość. Mam nadzieję, że ta kampania poruszy trochę wcześniejszy okres niż klasyczna kampania i będą to albo wojny Rzymu z Samnitami (bądź też ogólnie walka o dominację w Italii - samouczek pozostawił mi niedosyt), kampania z Cyrusem Wielkim (a do tego w grywalnych: Egipt faraonów, Babilonia, Lidia Krezusa, Medowie oraz Scytowie królowej Tomyris) albo re-make kampanii Aleksandra Wielkiego (a przy okazji do dużej mapy może dojdą północne Indie z grywalnym Imperium Maurjów).


To wiadomość z wczoraj gwoli ścisłości :P. Mnie interesuje tylko DLC, które doda Etrusków, ewentualnie campaign pack, który doda nowe nacje.

Też bardzo chcę Etrusków, a na razie niestety są zaledwie kopią Samnitów z prologu, wzbogaceni o jedną jednostkę hoplitów od czasu premiery Hannibala u Bram.

Jeżeli idzie o mój koncert życzeń, to ja bym chciał aby doszli Bastarnowie (ponoć mieszali się ze wszystkimi wokół, więc mają duży potencjał na ciekawą armię), Media Atropatene (ostatnia pozostałość po Persji - kto by nie chciał przepędzić nimi Greków i utrzeć nosa Partom?) albo z coś naszego podwórka (Lugiowie bądź pruscy(?) Estiowie).

Nawet gdyby za kasę wyszły frakcje do kampanii Augusta to kupił bym taki dodatek, bo trochę szkoda że nie można tam pokierować takimi frakcjami jak Judea, Cheruskowie (ziomki Arminiusza) czy wreszcie Kuszanowie (którzy w I wieku n.e. zbudowali silne imperium między Partią a Chinami na gruzach dawnej Baktrii)

Polemajos
03-04-2018, 23:19
Na Wiosnobraniu u muve.pl Rome 2 jest do zgarnięcia za 49,99 zł: https://muve.pl/wiosnobranie

Event kończy się równo z nastaniem 5 kwietnia, czyli ostatnia szansa na zakup jest dzisiaj.

Maniek116
03-05-2018, 14:13
Mam pytanie, jako, że chcę dać szansę Romkowi, gdyż wcześniej nigdy mnie nie porywał, polecacie bardziej grę na vanilli czy DeI/radious? DeI kiedyś próbowałem i jakoś ciężko było mi się przekonać, ale cóż, może na dłuższą metę bardziej się sprawdza?

Pyrrus89
03-05-2018, 14:22
Surowa podstawka + kilka modów zwiększających trudność kampanii, stosunkowo dobre AI bitewne i nowy system rekrutacji dla komputera. Jutro jak będę miał dostęp do steam to wypiszę tutaj wspomniane mody.

Pyrrus89
04-05-2018, 19:40
Tak jak obiecałem. Oto mój przepis, aby uczynić Rome Total War naprawdę dobrą i wymagającą grą. Wbrew pozorom nie jest to szczególnie skomplikowane. ;)

Mody podstawowe:

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=357175740 - Agresywniejsze AI kampanijne, które potrafi nas mocno przycisnąć i nie dać wytchnienia, co bardzo podnosi trudność rozgrywki. Jedynym minusem jest słaba obrona miast przez komputer, gdyż ten nastawia się na ofensywne działania.

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=225694896 - Lepsza rekrutacja komputera. Od teraz Macedończycy skupiają się na falangitach, natomiast rzymskie armie wreszcie przypominają prawdziwe legiony. Itd...

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=388154068 - Najlepsze zachowania bitewne, jakie dotychczas udało mi się znaleźć. AI chroni strzelców, ponawia szarże, flankuje, a nawet potrafi używać falangi.

Dodatkowe:

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=204682595 - falangici od początku starcia dzierżą swoje sarissy, a nie wyciągają z kieszeni w trakcie bitwy. ;)

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=187013080 - Lepsza kamera.


Niby tak niewiele, a potrafi zmienić rozgrywkę nie do poznania. Polecam spróbować.

Harry-Potter-TW
05-05-2018, 12:59
Da radę te 3 mody instalować razem z dei?. Muszę chyba jeszcze romkowi dać szansę.

Pyrrus89
05-05-2018, 17:38
Szczerze powiedziawszy to nie mam pojęcia.

Harry-Potter-TW
05-05-2018, 18:32
Dobra, nie ważne, sam sprawdziłem i raczej nie. Zassałem te 3 pierwsze + mod na 12 tur oraz no fog on map za pomocą szpiega i jakoś przeżyje do ancient empire^^.

KLAssurbanipal
17-05-2018, 16:52
Dodatek do Rome 2 zbliża się małymi krokami. ;)

Chaak
17-05-2018, 16:54
Queee?!

Wiesz coś więcej?

Pyrrus89
17-05-2018, 16:58
Assurbanipalu, pokrywa się mnie więcej z twoimi przypuszczeniami wyrażonymi na historykach? Wtedy bym już wiedział czego się spodziewać. ;)

Chaak
17-05-2018, 17:03
Coś z Brytami, ewentualnie Germanami?

Ituriel32
17-05-2018, 17:27
A ja nawet Numidią za dużo nie pograłem...

Nie umiem grać już w roma. Natychmiast wyłączam grę jak mi komp zajmie jakąś wiochę.

KLAssurbanipal
17-05-2018, 23:28
Nie mogę nic zdradzać, jednak już niedługo będą informacje. :)

smooqu
18-05-2018, 07:55
Jedyne co mogłoby mnie znowu przyciągnąć do Romka to kampania z inną mapą (np. podboje Aleksandra Wielkiego).

Rome II nie jest w stanie mnie dłużej przyciągnąć skoro w każdej kampanii/DLC jest nacisk na praktycznie te same prowincje.

KLAssurbanipal
18-05-2018, 12:24
Przede wszystkim Wrath of Sparta, Caesar in Gaul mają inne prowincje.

Krwawy_Baron
18-05-2018, 21:31
Wspaniała wiadomość :D Chętnie ponownie wrócę do tej gry przy okazji nowego dodatku.


Rome II nie jest w stanie mnie dłużej przyciągnąć skoro w każdej kampanii/DLC jest nacisk na praktycznie te same prowincje.

Zarzut pasujący jedynie do Attyli. Akurat DLC z Rome 2 zawsze rozwijają jakieś inne regiony (pierw Galia, potem zachodnie Morze Śródziemne i na końcu Grecja z Zachodnią Anatolią).

A swoją drogą, czy ktoś z Was dostał już osiągnięcie z Boudiccą?

Chaak
18-05-2018, 21:35
Jakby nie patrzeć, to wszystkie te regiony mamy w podstawce :P

Krwawy_Baron
18-05-2018, 21:37
Niby tak, ale przedstawienie Syrakuz i Pergamonu jako wsi, a także pominięcie Koryntu bardzo w oczy kole :P Tu przynajmniej jest tak, jak należy.

Ale jeżeli dodatkiem będzie Aleksander, może dojdą Północne Indie? :)

Braveheart kaleczne serce
21-05-2018, 22:52
Moim zdaniem zobaczymy ,,Conquest of Britain Dlc". A w dalszej kolejności kampanie o walce Arminiusza z Germanikiem. Ale odpowiedź na to co będzie zna tylko czas.

Draken
21-05-2018, 23:10
Ceasar i Hannibal to głównie zachód, Wrath to Grecja, Desert Kingdoms Arabia i południe, Empire Divided w późniejszym okresie. Teraz by coś pasowało dać coś skupione na wschodzie.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Krwawy_Baron
21-05-2018, 23:57
Czyli będą podboje Imperium Lechitów pod rządami wszechimperatora Bździsława VII :P

A tak na poważnie, nie liczyłbym, że to będzie na 100% wschód - ten CA jak dotąd zawsze trochę olewało. Przykładowo, Attyla dostał drugi dodatek z Karolem Wielkim, a nie wojną bizantyjsko-sasanidzką albo podbojami Arabów, co bardziej pasowałoby do tej gry.

Zgodzę się z Braveheartem, że czas pokaże jakież to karty Creative Assembly ma w swojej talii zwanej Rome 2. Wyspy brytyjskie mogą być dobrym tropem, w końcu teraz leci jakiś nowy serial o podboju wysp przez Rzymian.

smooqu
22-05-2018, 08:15
CA to brytyjskie studio i jest bardzo brytyjskocentryczne, ale czy aż tak aby wydać:

Thrones of Britannia
Britannia DLC do Rome 2

w przeciągu 2-3 miesiecy? Szczerze mówiąc, nie wydaje mi się.

Osobiście trzymam kciuki za rozszerzenie mapy w kierunku wschodnim.

Chaak
22-05-2018, 10:53
A może wojny dackie dostaniemy? Niby sam w to prawie nie wierzę, ale byłoby miło. Lacedemon w swoich grafikach do Romka, które nie zostały jeszcze użyte, ma jedną przedstawiająca walkę Getów z Rzymianami.

http://www.lacedemon.info/wp-content/uploads/photo-gallery/wojny_trajan_auxiliary.jpg

Za to za Brytanią przemawiają elementy, które ktoś kiedyś wygrzebał w plikach gry, oraz braki w grywalnych frakcjach brytyjskich. Jest jeszcze osiągnięcie za wygranie Boudiką, a, jak na razie, nigdzie nie mogę jej znaleźć.

Krwawy_Baron
22-05-2018, 16:57
Myślę, że wojny dackie to trochę mało i jeśli już to dostaniemy coś na kształt całej kampanii Trajana. Sama Dacja to będzie trochę mała kampania.


CA to brytyjskie studio i jest bardzo brytyjskocentryczne, ale czy aż tak aby wydać:

Thrones of Britannia
Britannia DLC do Rome 2

w przeciągu 2-3 miesiecy? Szczerze mówiąc, nie wydaje mi się.

Wierz mi, inwazja Rzymu na Brytanię jest na wyspach tak popularnym motywem kulturowym, że CA jest zdolne do czegoś takiego.


Osobiście trzymam kciuki za rozszerzenie mapy w kierunku wschodnim.

Ja też, a w szczególności za Aleksandra - wtedy do głównej kampanii dostalibyśmy kawałek Indii z nową grywalną frakcją (Imperium Maurjów). A co do FLC, jeżeli takowe jest przewidziane, bardzo bym chciał grywalnych Etrusków.

Il Duce
23-05-2018, 10:45
Obawiam się,że DLC poświęcone wyspom to byłby dramat i festiwal nudy ale niestety jego wydanie jest całkiem prawdopodobne. Jedyne co by mnie mogło ponownie na dłużej przyciągnąć do Rome 2 to wspomniana kampania Aleksandra i rozszerzenie,choćby minimalne,mapy na wschód albo dlc poświęcone początkom rzymskiej państwowości,w tym drugim wypadku byłby idealny pretekst żeby dodać Etrusków.

marko1805
23-05-2018, 20:02
Dodatek do Rome 2 zbliża się małymi krokami. ;)

No skoro KLA rzuca przynętę, to osobiście stawiam na świat hellenistyczny, wschód, nasuwa się Aleksander Wielki i jego podboje:hmm:

KLAssurbanipal
05-06-2018, 15:55
O nowym dodatku kampanijnym proszę rozmawiać tutaj:
http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?16858-Nowy-Campaign-Pack

smooqu
06-06-2018, 08:29
Wstępnie jestem zainteresowany, ale równie mocno jak na tą kampanię czekam na obiecany

we’re currently working on a big feature as the free content update for the next campaign pack for Total War: ROME II, We’ll be sharing more on this very soon…

Ciekawe co to może być?

Sara Temer
06-06-2018, 09:55
we’re currently working on a big feature as the free content update for the next campaign pack for Total War: ROME II, We’ll be sharing more on this very soon…

​Ciekawe co to może być?
Może dodadzą w końcu do gry drzewko rodziny? :V

KLAssurbanipal
06-06-2018, 12:37
Tego akurat nie wiem co jest FLC, ale też mi się tak wydaje.

marko1805
06-06-2018, 13:00
O drzewku możecie zapomnieć, nie po to babrali się z przerabianiem systemu politycznego.


3 posty wzwyż oraz ten przeniesione do dyskusji ogólnej, jako że nie traktują bezpośrednio o nowym DLC.

Polemajos

Chaak
19-05-2019, 11:55
"Narodziny Republiki", wbrew pozorom, są dość długą kampanią ze względu na warunki zwycięstwa, które wymagają posiadanie wysokopoziomowych jednostek, budynków lub zwiedzania dużej części mapy.
Najszybciej wyszło mi chyba wygranie "Gniewu Sparty" Atenami, Spartą też sprawnie poszło. Poza tym w marę szybkie mogą być "Imperator Augustus", jeśli zagramy którąś z podstawowych frakcji rzymskich oraz "Cezar w Galii"

Kaspar Rogue
26-07-2019, 16:59
Natrafiłem na pewną informację w związku z premierą RotR:
https://www.totalwar.com/blog/mod-updates-with-rise-of-the-republic/

W tym momencie nie posiadam tego DLC, ale chciałem zapytać: czy jest w nim możliwe handlowanie regionami? Albo czy jest ta opcja dostępna po którejś aktualizacji podstawki lub przy użyciu jakiegoś moda?

Asuryan
27-07-2019, 01:11
Być może przy użyciu jakiegoś moda wydanego po premierze tego DLC - w samej podstawce, ani w tym DLC nie spotkałem się z taką opcją. Ale ja to bardziej rozumiem nie jako dodanie możliwości handlu regionami w dyplomacji w modach, ale raczej jako możliwości w modzie oskryptowania przekazania jakiegoś regionu w ramach nagrody za wykonie misji. A jako to już misja, zelży od modera. Może to być np nagroda od następcy tronu za zamordowanie władcy danej frakcji. Ot "pomóż mi zdobyć koronę, a ja odwdzięczę się częścią zdobytej królewszczyzny".

Gajusz Mariusz
08-08-2019, 06:09
Dawno już nie grałem, ale w zeszłym tygodniu odpaliłem starą, niedokończoną kampanię Gotami a tu niespodzianka - nie mogę opłacać co 10 tur inne frakcje (moja standardowa procedura prócz edyktów na spokój wewnętrzny :cool:). Co uważacie za najskuteczniejsze działania po tej stracie mojego asa w rękawie?

Pitu395
19-09-2019, 23:56
mam krótkie pytanie, czy w Rome II da sie, którąś z Frakci spalić osadę czy region tak jak to można zrobić w następnej wersji Attyla ?

Chaak
20-09-2019, 15:41
Nie, w Attyli było to pierwszy raz wprowadzone.

taktylkoprzegladam
20-09-2019, 19:37
Robię zestawienie wszystkich historycznych Total War'ów wraz z przedzialem czasowym w jakim dany tytułu się toczy. Stąd moje pytanie (do Shoguna 2 sprawa jest prosta): do którego roku trwa główna kampania, świt Republiki, gniew Sparty, Imperator Augustus, Podzielone Imperium? Tylko dla Cezara w Galii i Hannibala u bram są podane ramy czasowe. Czy może nie ma przysłowiowego deadline i warunki zwycięstwa można osiągnąć bardzo późno. Interesuje mnie też ta kwestia w nowszych tytułach.

KLAssurbanipal
04-10-2019, 00:56
Mam dla Was dobre wieści. Dodali coś do Rome 2! Coraz bardziej jestem pewien, że to DLC, a najpewniejszym jest Aleksander, choć mam nadzieję, że mogą to być też diadochowie. Aleksander jest jedyną rzeczą z Rome 1, która nie pojawiła się w kontynuacji stąd to teoria. Diadochowie z kolei to materiał pierwsza klasa na wojnę totalną. Może to być jednak jakiś patch, ale po tak długim czasie przeszedłby bez echa, a DLC jest w stanie grę odświeżyć.

http://totalwar.org.pl/wp-content/uploads/2019/10/Rome-2.png

rooney
12-11-2019, 11:08
Witam . Mógłby ktoś podpowiedzieć jaki mod zwiększa liczbę jednostek z np 225 do 300 albo ze 131 do 175 tak jak na ponizszym filmie

https://www.youtube.com/watch?v=m2wEPHtQeu8&list=PL3JQXmeqtVQDKd0EttGbFfP_0_6sbn9kk

rooney
14-11-2019, 18:03
Divide et Impera
https://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=294694062

Sęk w tym że mam DEI plus Alexander a liczba jednostek bez zmian

Eutyches
14-11-2019, 18:22
Może zmień ustawienia na ultra jednostek i od nowa kampanię rozpocznij? Wiem banalne, pewnie tak zrobiłeś, ale czasem wystarczy powtórzyć i może jeszcze daj w menadżerze modów na 1 miejsce DEI?

rooney
17-11-2019, 13:01
Może zmień ustawienia na ultra jednostek i od nowa kampanię rozpocznij? Wiem banalne, pewnie tak zrobiłeś, ale czasem wystarczy powtórzyć i może jeszcze daj w menadżerze modów na 1 miejsce DEI?

gdy w menadżerze dam na 1 miejscu DEI a potem Alexandra to po uruchomieniu gry nie ma kampanii Alexandra :/

KLAssurbanipal
15-01-2020, 07:35
Total War: Rome II – Wróg u bram (Enemy at the Gates Edition) ukaże się 6 lutego w polskiej (napisy) i angielskiej wersji językowej na komputery osobiste.

Poza podstawową kampanią i Imperator Augustus (którą zawiera każda edycja Rome 2) edycja Hannibala będzie zawierała DLC:
- Hannibal u bram,
- Podzielone Imperium

http://totalwar.org.pl/wp-content/uploads/2020/01/82419278_10157409847752672_7333833022162075648_o.j pg

Samick
18-01-2020, 13:38
Chyba gotówka za ostatnie TW nie zgadza się na koncie CA, skoro postanawiają odcinać kupony przez DLC nie wnoszące wiele w grę. :)

Chaak
18-01-2020, 15:59
Akurat HatG jest raczej z tych fajnych i wnoszących, a jeśli ktoś lubi ciężkie fantasy, to Empire Divided też mu się spodoba :D

KLAssurbanipal
18-01-2020, 20:03
Dziwne, że nie dali żadnego DLC z frakcjami jak było w Edycji Cezara. No i mogli dać najnowszą kampanię Narodziny Republiki. Być może jeszcze planują za jakiś czas kolejną edycję.

Najlepiej by zarobili dając wersję Complete Edition ze wszystkimi DLC.

feedtaleten
17-03-2021, 18:03
To chyba lepiej, że mamy możliwość grania na tysiącach różnych map i nie jesteśmy ograniczeni do wstępnie zaprojektowanych przez twórców gry(http://www.youtube.com/watch?v=equaFr9dSME). Akurat mój przeciwnik wybrał taką mapę, a równie dobrze mógłbym się na nią nie zgodzić vidmate (https://get-vidmate.com) insta save (https://instasave.onl)

Gajusz Mariusz
08-06-2021, 12:33
Coś mnie napadło i gram Massagetami. Obległem zbuntowanych Greków i ku mojemu zaskoczeniu z tury na turę ich armia zamknięta w środku nie traci na liczebności. Tak było od początku TW R2, czy była jakaś zmiana w odporności na oblężenia u zbuntowanych frakcji?

silent_laddyyy
18-06-2021, 13:17
po obejrzeniu filmu z multi widze ze zrobiono kilka krokow w tyl, uprzykrzajac gre,a ulatwiajac zadanie wszelkiej masci kamperom itp. Mam chcoiaz nadzieje ze bitwy rankingwe beda sie odbywac na bardzje zbalansowanych mapach niz ta na ktorej przyszlo ganiac za wrogiem voitkowi
Podsumowujac mielismy 5minutowe meczyki w fotsie, teraz ome tv (https://ome-tv.com/) bedziemy przez godzine ganiac za kampreami po mapach, cudowanie ^^

Yes, It is also true for me. Before this I don't really get the complete approach. But now I am enjoying many maps. Thanks dude.

hoodykr
19-10-2021, 13:17
Coś mnie napadło i gram Massagetami. Obległem zbuntowanych Greków i ku mojemu zaskoczeniu z tury na turę ich armia zamknięta w środku nie traci na liczebności. Tak było od początku TW R2, czy była jakaś zmiana w odporności na oblężenia u zbuntowanych frakcji?

też to zauważyłem. Mam wrażenie że to błąd gry, bo ta mechanika jest tylko przy obleganiu buntowników... no cóż, bug nr #5628

lovenda
31-07-2023, 09:38
po obejrzeniu filmu z multi widze ze zrobiono kilka krokow w tyl, uprzykrzajac gre,a ulatwiajac zadanie wszelkiej masci kamperom itp. Mam chcoiaz nadzieje ze bitwy rankingwe beda sie odbywac na bardzje zbalansowanych ome tv (https://chatdoz.com/) mapach niz ta na ktorej przyszlo ganiac za wrogiem voitkowi
Podsumowujac mielismy 5minutowe meczyki w fotsie, teraz bedziemy przez godzine ganiac za kampreami po mapach omegle brasil (https://omegle-brasil.com/), cudowanie ^^

thank you!