Zobacz pełną wersję : Pytania początkujących graczy
Strony :
1
2
[
3]
4
5
6
7
8
nowy2142
12-12-2013, 17:37
Myślę że pomoże ci najpierw przeczytanie opisów budynków, tego co napisali o prowincjach w encyklopedii i przejście samouczka ;)
Normalnie nie wierzę że można mieć w tej grze takie problemy.
( ͡º ͜ʖ ͡º)
12-12-2013, 18:17
jeżeli masz problemy z buntami we wszystkich prowincjach to najwidoczniej źle je rozbudowałeś
poobniżałem podatki na min
Hm jak zwiększyć/zmniejszyć podatki? Ja mam tylko opcję opodatkowanie i okienko na "ptaszek" ?
Ituriel32
12-12-2013, 19:49
Można tylko zwolnić z podatków. Nie da się ich zmniejszyć.
Up up
Sprowadź dyplomatę, tego trzeciego agenta. Jeśli niepokoje są związane z kulturą.
Nie da się zmniejszyć podatków dla wybranej prowincji - podatki zmniejszamy dla całego państwa.
PaskudnyPludrak
12-12-2013, 20:08
Myślę że pomoże ci najpierw przeczytanie opisów budynków, tego co napisali o prowincjach w encyklopedii i przejście samouczka ;)
Czytam opisy budynków,rozwijam również technologię sprzyjające zadowoleniu społecznemu, militarne odstawiłem na bok, a opisy prowincji chyba będę musiał przestudiować.
jeżeli masz problemy z buntami we wszystkich prowincjach to najwidoczniej źle je rozbudowałeś
Chyba faktycznie tak jest, przeczytałem właśnie mini poradnik Samicka i moje państwo czekają wielkie zmiany, dobrze, że przynajmniej kasy mam pod dostatkiem ;)
Można tylko zwolnić z podatków. Nie da się ich zmniejszyć.
A da się, ikonka ze skrzynią-Trade & Finance, jest tam suwak poziomu podatków, tyle,że dla całego państwa.
Ituriel32
12-12-2013, 21:14
He he
Tak mi się nie spodobało to uproszczenie zarządzania podatkami że przestałem go używać. I nawet zapomniałem że taka opcja istnieje.
jeżeli masz problemy z buntami we wszystkich prowincjach to najwidoczniej źle je rozbudowałeś
Chyba faktycznie tak jest, przeczytałem właśnie mini poradnik Samicka i moje państwo czekają wielkie zmiany, dobrze, że przynajmniej kasy mam pod dostatkiem ;)
Drogą sprostowania, nie tylko ja tworzę ten poradnik. Cały czas dodawane są nowe treści i warto co pewien czas zaglądać. Co ważniejsze, cały czas mile widziane są wszelkie uwagi, uzupełnienia, korekty i teksty opisujące kwestie pominięte (szczególnie budowa armii, bitwy multi i kampanie online). Podrzucam odnośnik: viewtopic.php?f=471&t=14655 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=471&t=14655)
Jednocześnie cieszymy się, że poradnik odwiedza ktoś więcej poza wymienionymi w liście płac i googlebotami (ktoś te 1300 odwiedzin musiał zrobić :)), a co ważniejsze słowa w nim zapisane znajdują recepcje w działaniach. :)
Od siebie dodam, że agenci awansując dają bonusik do ładu, który można wykorzystać przez użycie ich zdolności na terenie własnej prowincji. :)
Bingo!, poradnik jest tym,czego najbardziej potrzebuje gracz nowy w total war lub o niewielkim doświadczeniu. Zwykle przyzwyczajamy się do pewnego automatyzmu w grze. Tymczasem można w ten sposób pominąć, przeoczyć najbardziej odpowiednią chwilę do wprowadzenia zmian we własnym państwie. Wszelkie współczynniki warto śledzić na bieżąco, nie pomijając informacji o możliwości zmian w panelu wiadomości, jak też innych "migających powiadomień" (cechy agentów, dowódców). Gra nabiera głębszego wymiaru, a dopilnowanie każdego aspektu procentuje w przyszłości.
Jak pisałem, zapraszam do komentowania, poprawy i dodawania własnych przemyśleń. Projekt od początku nastawiony jest na uczestnictwo w nich większej grupy osób, bo nie sposób w niecałe 3 miesiące przewiercić się przez wszystkie państwa i ich specyfikę. :)
Abfalleimer
13-12-2013, 16:14
Mam pytanie czy we wszystkich państwach moze wybuchnąć wojna domowa? Np. w atenach też?
Jeżeli tak to ile trzeba miec poparcia wsród rad, sedziów, wodzów i tak dalej...
Wojna wybucha u każdej nacji, chyba że zastosujemy się do porad z poniższego poradnika (albo zagramy na czuja i utrzymamy równowagę):
http://forums.totalwar.org/vb/showthrea ... 2-politics (http://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?146096-Slaists-guide-to-RTW-2-politics)
Emiliusz
13-12-2013, 18:10
A czy ktoś mógłby mnie uświadomić w jaki sposób zdobywać ciężki hajs na "przygodach" naszych agentów :) Jeden z moich herosów zdobył cechę odpowiadającą za większe przychody w trakcie "przygody" lecz nie za bardzo wiem jak mam taką akcje rozpocząć ;) Z góry dziękuję za pomoc :)
Szczerze? Nie wiem. Teoretycznie powinno to działać jak kupcy w Medku2 - im dalej i wyższy poziom tym lepiej. Czempion powinien stać i nic nie robić, nie ruszać się, nie aktywować zdolności, nie wykonywać misji. W praktyce nie mogę wychwycić czy to w ogóle działa i w którym polu tabelki z przychodami/rozchodami zyski z przygód są odnotowywane. Jest to jedna z tych rzeczy, która czeka na swojego odkrywcę. :)
Hej, czytałem na twcenter, że tzw. adventuring czyli przygody naszego championa/agenta zasadzają się na podróżowaniu nim, takie mityczne wędrówki Herkulesa jak w serialu z Kevinem Sorbo ;) Podobno im dalej znajduje się on od stolicy, tym lepiej. Natomiast wszelkie bonusy są wyszczególnione w lewym dolnym rogu jego portretu, panelu z wizerunkiem. Generalnie, to jeden z bardziej zagadkowych aspektów Rome2, tak tajemniczy, że nawet w CA tego nie wiedzą :lol:
Osobiście podejrzewam, że to jest tak jak z tym systemem politycznym - nie wiadomo o co chodzi, a jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. W styczniu CA chce wydać poradnik odnośnie polityki i myślę że wtedy wydadzą DLC poszerzający politykę. Jednocześnie dokooptują sprawny system czempionów i tymi przygodami, troszkę rozszerzą i także wydadzą jako DLC. Nie zdziwię się jak za sam poradni trzeba będzie zapłacić. :)
Chyba to było wałkowane tysiąc razy ale muszę zapytać. Co dają "przygody"? Piszę że to generuje dochód w zależności od odległości, ale ja swoją czempionkę wysłałem do rejonów górnego Nilu grając Swebami i chyba nic nie dostawałem z tego :D
Tak wałkowane, że aż ciężko spojrzeć na posty wyżej, które o tym traktują. ;)
Wiedziałem że gdzieś o tym czytałem, omg co za fail ... Proszę o bana.
Krecik1218
15-12-2013, 12:30
A ja mam nieco inne pytanko - z natury technicznej. Jest jakiś sposób, bądź mod który w każdej chwili można wyłączyć i włączyć, ukrywający interfejs? Lubie porobić screeny w trakcie bitew ale przeszkadza mi w tym interfejs.
K A M 2150
15-12-2013, 12:31
Po prostu wciśnij "K" w trakcie bitwy :)
Czy jest możliwość w Rome II przekazania miasta sojusznikowi ??
Z tego co mi wiadomo to nie.
Z góry przepraszam jeśli pytanie się powtarza, ale nie sposób przekopać się przez wszystkie podstrony gdzie może znajdować się odpowiedź...
Kupiłem grę, wkrótce zagram Rzymem. Interesuje mnie kwestia reform armii rzymskiej. Jak to wygląda w Rome 2? Są jakieś warunki zajścia? Jakaś data?
K A M 2150
16-12-2013, 00:48
Poprzez technologię, śmiesznie szybko dostępną.
Dzięki za odpowiedź.
Możesz coś bliżej napisać? Ile jest tych reform (w EB były 3)? Jak uzyskać technologię? Decyduje upływ czasu, pieniądze, jeszcze coś innego?
[TIN]_Cichy
16-12-2013, 12:26
Czy utrzymanie agentów cokolwiek kosztuje?
Grałem Baktrią na poziomie legendarnym, mogłem zawrzeć pakty handlowe z dwoma państwami. Po rozrośnięciu się imperium i spotkaniu chyba 20 kolejnych nacji, z NIKIM nie mogłem podpisać żadnej umowy handlowej. Oczywiście, nie byłem z nimi w stanie wojny. O co kaman?
K A M 2150
16-12-2013, 12:45
Dzięki za odpowiedź.
Możesz coś bliżej napisać? Ile jest tych reform (w EB były 3)? Jak uzyskać technologię? Decyduje upływ czasu, pieniądze, jeszcze coś innego?
Nie ma nad czym się rozpisywać, bo to wszystko, rozwijasz w ciągu pierwszych tur technologię, która z miejsca daje Ci dostęp do jedynej reformy.
Utrzymanie agentów nic nie kosztuje.
_Cichy]Grałem Baktrią na poziomie legendarnym, mogłem zawrzeć pakty handlowe z dwoma państwami. Po rozrośnięciu się imperium i spotkaniu chyba 20 kolejnych nacji, z NIKIM nie mogłem podpisać żadnej umowy handlowej. Oczywiście, nie byłem z nimi w stanie wojny. O co kaman?
Czytałeś poradnik?
viewtopic.php?f=471&t=14655 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=471&t=14655)
Dział dyplomacja. :)
Dzięki za odpowiedź.
Możesz coś bliżej napisać? Ile jest tych reform (w EB były 3)? Jak uzyskać technologię? Decyduje upływ czasu, pieniądze, jeszcze coś innego?
Nie ma nad czym się rozpisywać, bo to wszystko, rozwijasz w ciągu pierwszych tur technologię, która z miejsca daje Ci dostęp do jedynej reformy.
Utrzymanie agentów nic nie kosztuje.
Nie no, jest jeszcze jedna technologia ("professional soldiery" chyba), która daje dostęp do późniejszej wersji legionistów, więc mamy jakby dwie reformy.
Szukam porad do gry Icenami. Mam już zajętą całą wyspę i zaczynam zjadać północno-zachodnią część dzisiejszej Francji. Szukam głównie porad co rozwijać i budowac, jakie armię trenować, jak rozwijać generałów itakie tam.
Dlaczego powtorki z bitew nie sa zapisywane w calosci. Zawsze urywa w decydujacym momencie bitwy. Mimo tego ze bitwe wygralem to powtorka nigdy nie pokazuje do konca i wyswietla blednie ze bitwa jest przegrana lub remis.
Chyba dobry temat :) Pytanie do nowych graczy Wy też tak macie że po nowym Patchu jak gracie Rzymem to Kartagina zrywa z wami od razu pakt o nieagresji a później wypowiada wojnę?
Na jakim poziomie trudnosci komputer wykazuje minimum agresji na mapie kampanii? Zajalem juz 6 regionow a nikt dotychczas mnie nie zaatakowal, gram na normalnym poziomie trudnosci.
Widocznie na wyższym poziomie wykazuje więcej agresji. :)
Włącz sobie legendarny, Seleucydów. Od razu zapragniesz trochę spokoju. :)
Mam problem z Rome 2 Mod manager. Po kliknięciu na niego od razu pojawia się okno, "program przestał działać". Bez powodu, nagle program odmawia posłuszeństwa. Przeinstalowałem go ale problem pozostał. Proszę o pomoc.
Krecik1218
23-12-2013, 14:55
Czy w kampanii głównej jest limit tur - tzn., że po tym czasie kampania się zakończy jak to miało miejsce bodajże w Empire?
W każdym TW jest moment w którym kampania się kończy, ale można grać dalej, tak samo jest w Rome II :)
Czy w kampanii głównej jest limit tur - tzn., że po tym czasie kampania się zakończy jak to miało miejsce bodajże w Empire?
Czytałem gdzieś że w 30 r n.e. - ale zawsze udawało się mi zwyciężyć przed tą datą.
Jak działa system najemników?
Tzn. moze doprecyzuje. Zajalem prowincje gdzie mozna rekrutowac kretenskich lucznikow. zwerbowalem 1 dostepna jednostke. czekam kolejne 5 tur i nic. Bad luck?
czy szczescie nie ma tu nic do rzeczy i dziala to tak, ze sie nie doczekam lub najpierw musze stracic tych co mam?
Nie jestem pewien ale wydaje mi się, że system jest oparty na ograniczonej ilości jednostek w danej prowincji w danym okresie czas.
Przez pamięć przebija mi się 5% szans na pojawienie się nowej jednostki najemnej w prowincji, nowej w sensie odnowienie się którejś z listy dostępnej w prowincji.
A tutaj bardzo ciekawy odnośnik z mapą, na której zaznaczono gdzie jakie jednostki najemników można zaciągać:
http://twmap.nivv.se/
inny odnośnik do fragmentu encyklopedii z tym samym:
http://dsi0fanyw80ls.cloudfront.net/en/regions
Martinus123
24-12-2013, 13:34
Witam,
Czy znacie jakiś przejrzysty roster jednostek do tej gry?
W encyklopedii jest bardzo słabo to zrobione, nie da się dobrze porównać.
Nic lepszego nie znam:
http://www.honga.net/totalwar/rome2/
diablos1977
24-12-2013, 15:07
jak usunac mgle wojny
chcialbym widziec jak sobie radza inne frakcje
Są trzy sposoby: zatrudniasz armię agentów i wysyłasz ich w teren, googlujesz i masz odpowiedź w kilka minut, http://www.twcenter.net/forums/showthre ... ifications (http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?618887-First-simple-modifications).
Jak zmusić AI do bitew w polu? Mam już dość oblężeń,...
K A M 2150
25-12-2013, 02:37
Na jakim poziomie trudności grasz? Ja oblężenie mam może raz na kilkanaście bitew, jak mam sporą przewagę nad oblężonymi i nie stracę więcej niż 20% wojska to daje auto. Głównie sam atakuję AI w polu lub oblegam miasto i daję się obrońcom zaatakować z resztą ich armii. To ostatnie uskuteczniam sprawnie w każdej części TW, najlepszy sposób na masowe bicie wrogich armii, ponieważ mocno się koncentrucją.
Kampania idzie na łatwym, ale mod się aktualizuje, więc myślę że bedę zmuszony grać od nowa. A wtedy dam na średni, czas na zmianę.
Bitwy nie wiem jak się zmienia ich poziom, jedyne co znalazłem to realistyczna bitwa i limity, więc musisz mi powiedzieć. Moje bitwy wyglądają tak, że grając Rzymem mam 4 całe prowincje, 10 pełnych legionów i 10 tyśków na turę. Trochę wieje nudą, ale jakoś żyje.
Próbowałem przestawić się na divide et ???, ale budowa na 6 tur i badanie na 40 mnie odstraszyło :)
K A M 2150
25-12-2013, 03:11
Wut? To się nie dziw, że komp Cię nie atakuje i masz full kasy jak na łatwym grasz, średni nawet jest za latwy. Trudny to najniższy przyjemny poziom gry. Trudnośc bitew ustawiasz jak już odpalisz kampanię, wciskasz escape, pojawia się menu, wybierasz ustawienia gry, poziom wyzwania i tam wybierasz jak trudne będa bitwy.
DeI zmienia prędkość gry, więc wszystko się wydłuża, ale nie czuć tego, bo nie ma jak w podstawce że non stop coś się dzieje, tylko masz więcej czasu na rozwój i planowanie, a nie że w każdej turze 2-3 bitwy jak to w podstawce.
Jaki mod Ci się aktualizuje? Na Radiousie gra się jeszcze łatwiej.
Więc co sugerujesz, abym zrobił? :D
K A M 2150
25-12-2013, 03:19
Graj na trudnym, albo bardzo trudnym ;) Z gry na łatwym, czy średnim nie ma przyjemności.
Jeszcze szybkie pytanie dotyczące armi. Otóż mój podstawowy legion to 4 velites 6 konnicy 4 włóczników i 6 armi lądowej. Jeśli to niewystarcza, to armia axilarów (przepraszam za literki) z 4 konnicy i 6 lądu za główną armią. Czy to dobry rozkład? Co sądzisz?
Drugie pytanie to o flotę? Robię po 5 oddziałów aby likwidować piractwo, ale czy warto mieć flotę bojową, bo dla mnie nie ma ona żadnego pożydku...
Za każdym razem dotychczas wlaczalem kampanię na poz trudnym, niezależnie od frakcji. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale każda nacja dostaję przychód od samego początku 3000 zapisane jako 'inne'. Jest to uzależnione od poziomu gry? Tzn. Powiedzmy na łatwym dostajemy więcej a na legendarnym wcale? Oraz czy frakcje prowadzone przez ai również otrzymują takie niezidentyfikowane przychody?
Jeszcze szybkie pytanie dotyczące armi. Otóż mój podstawowy legion to 4 velites 6 konnicy 4 włóczników i 6 armi lądowej. Jeśli to niewystarcza, to armia axilarów (przepraszam za literki) z 4 konnicy i 6 lądu za główną armią. Czy to dobry rozkład? Co sądzisz?
A dobrze Ci się tym walczy?
Drugie pytanie to o flotę? Robię po 5 oddziałów aby likwidować piractwo, ale czy warto mieć flotę bojową, bo dla mnie nie ma ona żadnego pożydku...
viewtopic.php?f=471&t=14655 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=471&t=14655)
I ostrzeżenie ustne za język polski.
Za każdym razem dotychczas wlaczalem kampanię na poz trudnym, niezależnie od frakcji. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale każda nacja dostaję przychód od samego początku 3000 zapisane jako 'inne'. Jest to uzależnione od poziomu gry? Tzn. Powiedzmy na łatwym dostajemy więcej a na legendarnym wcale? Oraz czy frakcje prowadzone przez ai również otrzymują takie niezidentyfikowane przychody?
Tak, każda. Nie. Nie wiem. Te dochody nie są niezidentyfikowane, obrazują pieniądze uzyskiwane z Twoich dóbr prywatnych.
Zależy z kim walczę. Raz lepiej raz gorzej, ale ogólnie to tylko z icenami mam problem. Te ich rydwany mnie dobijają...
Inne frakcje barbarzyńskie leżą, grecy i wschodnie też problemów nie mam, chociaż czasami kilka oddziałów już nie wróci.
Zrobiłem tak jak chciałeś i gram na trudnym, powiem że gra się przyjemniej, sojusznicy dotrzymują umów, ale myślę, że tylko czekają aby zaatakować...
Dowiedziałem się, że poziom bitwy mam ustawiony na trudny, to mnie ucieszyło, ponieważ wygrywam dość często, a ja się dziwiłem czemu te bitwy są tak długie i krwawe? :)
Aż miło oglądać kiedy walczą dwie pełne flagi i zwyciężca traci trochę armi :D
Dodatkowo zauważyłem, że wprowadzono pory roku i ich plusy i minusy. Trochę realizmu, to zawsze coś miłego. Czy jak gram na trudnym to zmienią się czasy technologi, bo mi się zmieniły, niby coś nowego ale 40 tur na armię? To chyba zmuszenie, aby budować biblioteki i kaplice Minervy.
Jak zbudować fort? Jeśli jest opcja fortyfikuj, ale to daje tylko narzędzia obronne. Widziałem kilka zdjęć i tam mają coś na podobiznę fortu z Rome I, albo to tylko miasto, wieś?
Co to znaczy budynki produkcyjne? Czy to znaczy że jak jest premia do budynków produkcyjnych to dodaje mi premię w sumie do czego? Do przemysłu czy czego?
Budynki produkcyjne to przemysł lub rzemiosło. Stawiaj je w regionach w których masz surowce tupu:
-żelazo
-miedź
ołów
złoto
-marmur
Wtedy przynoszą większe dochody, możesz też wzmocnić je odpowiednią śiątynią zbalansujesz tym dodatkowo ład i czasami żywność.
Podobnie masz z budynkami rolniczymi, są regiony w których jako surowiec występuje zboże, są takie, że wystęują ryby - buduj w nich targi rybne. Hodowla może być wsparta również odpowiednimi świątyniami.
Nie stawiaj w regionie z żelazem budynkó rolniczych a regiomie ze zbożem nie stawiaj budynków przemysłowych, dochody z takiego regionu będą duszone zamiast powiększone. Co do żywnośći to pamiętaj, że ostatecznie dla nacji jest rozliczana całościowo, owszem daje bonusy w prowincjach ale możesz uzyskać korzystniejsze wykorzystując odpowiednio surowce.
Jestem niemal pewien, że budynek produkcyjny - to budynek przemysłowy. Pamiętam jak takie nazwy widniały w technologiach z zakładki Konstrukcja i zostały zmienione. Pytanie gdzie masz te nazwy jeszcze? Bo mi się wydawało, że wszędzie została ta lokalizacja poprawiona.
Pozdrawiam
Budynki produkcyjne to przemysł lub rzemiosło. Stawiaj je w regionach w których masz surowce tupu:
-żelazo
-miedź
ołów
złoto
-marmur
Wtedy przynoszą większe dochody, możesz też wzmocnić je odpowiednią śiątynią zbalansujesz tym dodatkowo ład i czasami żywność.
Podobnie masz z budynkami rolniczymi, są regiony w których jako surowiec występuje zboże, są takie, że wystęują ryby - buduj w nich targi rybne. Hodowla może być wsparta również odpowiednimi świątyniami.
Nie stawiaj w regionie z żelazem budynkó rolniczych a regiomie ze zbożem nie stawiaj budynków przemysłowych, dochody z takiego regionu będą duszone zamiast powiększone. Co do żywnośći to pamiętaj, że ostatecznie dla nacji jest rozliczana całościowo, owszem daje bonusy w prowincjach ale możesz uzyskać korzystniejsze wykorzystując odpowiednio surowce.
Pamiętaj, że większość surowców, które podałeś występują dopiero w DeI, a to temat o vanilli. ;)
saylon19
30-12-2013, 11:34
Witam, chciałbym spytać czy warto instalować moda Radoius? Czy już lepiej grać na czystej wersji gry.;)
Jak sprawdzić wersje gry?
saylon19 - zagraj w DEI, gra staje się o jakieś 60% ciekawsza. Masz możliwość zagrania niedostęnymi w podstawce nacjami, są znacznie lepiej zbalansowane jednostkii jest ich więcej niż w podstawce. Wyjątkiem jest Rzym któremu zabrano gladiatorów co jest akurat świetnym pociągnięciem. Napiszę Ci tak jak napisali mi - "nie męcz się już na wanilii" :)
@fifa93 Ty tak na serio czy trolujesz? Co drugi Twój post to pytanie o patche. Tak więc jeszcze raz, i mam nadzieję że ostatni, wersję patcha widać w prawym górnym rogu ;)
DEI to mod pod Rome II, możesz go znaleźć w temacie o modach pod Rome II troszkę niżej. :)
Aaa a ja myślałem że DEI to jakiś oficjalny dodatek ;p. Czy DEI działa razem z Radiousem?
viewforum.php?f=575 (http://forum.totalwar.org.pl/viewforum.php?f=575)
Nie wierzę, żę tam nie zaglądacie, ludzie perełeczki robią i nie po raz pierwszy tyłek twórcom gry ratują.
saylon19
30-12-2013, 16:13
Dzięki za polecenie DEI, ale jednak wole grać w polską wersję ;)
W DEI tekst jest po polsku, brakuje jedynie tekstu przy opisach nazw nowych jednostek i budynkó choć te ostatnie w najnowszej łatce jakoś zniknęły. Jeżeli grałeś już w R2 to brak nazw jednostek nie będzie Ci przeszkadzał a gra jest... zuuuuuuuuuuupełnie inna na plus oczywiśćie. Z resztą, rób jak chcesz i baw się dobrze. :)
saylon19
30-12-2013, 16:45
Znaczy wiem, że jest po polsku. Ale chyba brakowałoby mi tych opisów jednostek, jeszcze jakby po angielsku one były a reszta po polsku :P
Opisy w formie statystyk są - nia ma opisów NAZW JEDNOSTEK, brak nazw zupełnie nie przeszkadza, nazwiesz je sobie w umyśłe jak chcesz. Nowe jednostki są ciekawe, zwłaszcza dla Sparty.
saylon19
30-12-2013, 17:18
No fakt to nie przeszkadza aż tak bardziej denerwuje brak opisu frakcji ale spoko, skoro mówisz że warto to spróbuję, dzięki ;)
rzymianin
30-12-2013, 18:19
Witam, takie szybkie pytanko - po co w tej grze są okręty wojenne skoro pełna armia lądowa załadowana do darmowych okrętów transportowych bez większego problemu jest w stanie pokonać nawet średnią flotę wojenną ?
viewtopic.php?f=471&t=14655 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=471&t=14655)
Poczytaj o flocie.
Krecik1218
30-12-2013, 18:30
Statki z floty mają chyba większą wytrzymałość więc są w stanie staranować zwykłe barki, a co za tym idzie pozbyć się całej załogi. Jednak gdy dojdzie do abordażu barki mają więcej żołnierzy.
W grze jest wiele niedoróbek i absurdów, mody korygują wiele z nich, zagraj w DEI i poczujesz różnicę, pisałem już o tym modzie w temacie. Możesz męczyć się na wanilii albo bawić na modach, oczywiście nie są idealne, jeśli nie spubujesz będziesz znudzony podstawką po dobrym poznaniu mapki. - W podstawce praktycznie nic się nie dzieje, kolejne patche prubują to ratować.
*********************
PrÓbuję przekazać, że ludzie mają słowniki w domach, słowniki są w internecie, nawet w przeglądarkach, a oni nawet nie starają się sprÓbować z nich korzystać by pisać poprawnie.
Samick
Heh... Jasne, jasne, palcówki mogłem jakoś wytłumaczyć, ortografię już nie. Jednak tak z ręką na sercu - Ty zielony przyjacielu nigdy nie robisz błędów ortograficznych? Każdy wyraz sprawdzasz przed napisaniem? Ja raczej już zapamiętam pisownię "póba", tym bardziej, że mnie publicznie zawstydziłeś.
Zadam Ci jednak kolejne pytanie. - Skoro tak pilnujesz poprawnej polszczyzny dlaczego tolerujesz na forum pisanie po angielsku?
Pampalinex
Pytam się
1Bo się nie znam za bardzo a Wy jesteście tutaj od tego żeby coś komuś wytłumaczyć od czasu do czasu
2Chciałem sobie ściągnąć Trainer z gry-online ale pisze że działa z np wersją v1.7 gry
3W menu gry pod tym v1.8.0 jest jeszcze 8908.48 i nie wiedziałem które tych numerów to patch a które wersja gry
Te cyferki na końcach są w zasadzie mało istotrne, zresztą na forum zawsze można znaleźć informacje o tym że nowy [atch już wyszedł, czy też jest już w drodze. A z trainerami był uważał, żeby Ci czasem konta nie ukradli ;)
czemu pisze mi zamiast Nowa kampania to głowna kampania
Tez tak macie?
Bo wyszedł mini-dodatek i możesz mieć 2 różne nowe kampanie
Co zrobic zeby gra nie lagowała gdy są płomienie w murach (tylko wtedy) i czasem mapa kampani lekko przycina .
Mam zalecane wymagania komputerowe tzn procesor 4-rdzeniowy 2,66 core quad duo 2 , a karte graficzna ati radeon hd 5450 1gb . 4 gb ramu wiec powinno bez lagów smigac , a mapa kampania przycina i bitwa czasem gdy sa płomienie
Krecik1218
31-12-2013, 18:13
Nie spełniasz zalecanych wymagań, bo gra wymaga procesora 4 rdzeniowego klasy i5, a Quad Core to inna bajka. Nigdzie nie jest też napisane, że spełniając zalecane wymagania gra będzie śmigać bez przycięć. Poza tym swoją kartę graficzną możesz oddać na złom.
Za dym odpowiadają efekty cząsteczkowe - zmniejsz je a może zauważysz poprawę. Jest też taki mod Radious graphic mod czy jakoś tak - eliminuje on takie efekty jak chmury na mapie kampanii itp. bajery które zabierają tych parę klatek/s.
ja mam i5 4 rdzenie, Radeon 7970 OC . gram na ultra ekstremalnych i wszystko chodzi bez zarzutu poza jednym ale. oblezenia. tzn do pewnego momentu jest wszystko ok. W przypadku kiedy niszczy sie brame lub fortyfikacje to zdarza sie. nie zawsze, ale jednak, ze gra zaczyna klatkowac. Wieksze bitwy itp itd. wszystko bez zarzutu. wieksze bitwy w miastach bez zarzutu. oblezenia z palaca sie brama, nawet przy kilku jednostkach zdarzaja sie klatkowac. Gram na najnowszym patchu beta 8.1
Krecik1218
31-12-2013, 19:10
Co rozumiesz przez "chodzi bez zarzutu"? Masz na myśli stałe 60 kl/s ? W jakiej grasz rozdzielczości?
1920x1080 nie wiem ile mam kl/s i teraz szybko tego nie sprawdze. Jednak pomijając powyższy przypadek oblegania i niszczenia bram, fortyfikacji. Nie zdarzyły się dotychczas żadne przycinania niezależnie ile jednostek brało udział w walkach.
U mnie gra chodzi na procesorze 2-rdzeniowym - Athlon 5200+. Trzeba pogłówkować w ustawieniach grafiki i zainstalować któryś z submodó optymalizująchych grę. Ja wrzuciłęm Radiousa choć przyznam, żę do końca nie wiem czy jest to mod na grafikę jak stoi w opisie czy ToTal War jak pisze na ekranach ładowania. Jednak płynoość zauważalnie wzrosła.
Nie ustawiajcie na wysokich detalach:
-nieba
-wody
-drzew
-jakośći terenu
bo biorze to sporo zasobów. Każdy musi metodą prób wypracować sobie optymalne ustawienia.
krecik , po co mi inna karta jak ta spełnia wymogi.
Karta grafiki: 1 GB pamięci, kompatybilna z DirectX 11
W minimalnych jest słabszy procek niż mam , a moj tez nie jest zły . Czterordzeniowy 2,66
Własnie chyba przez te chmruy to sie dzieje . Zarzucilbys link ?
sory , plącza mi się litery
Czy barbarzyńskie frakcję nie mają sposobu na opracowywanie technologi? 4% ze świątyni Wodanaza, 4% z chatki mędrca. Przecież to żarty. Rzymska(czy grecka) biblioteka mają po 16%;/.
Krecik1218
01-01-2014, 15:14
krecik , po co mi inna karta jak ta spełnia wymogi.
Karta grafiki: 1 GB pamięci, kompatybilna z DirectX 11
W minimalnych jest słabszy procek niż mam , a moj tez nie jest zły . Czterordzeniowy 2,66
Własnie chyba przez te chmruy to sie dzieje . Zarzucilbys link ?
sory , plącza mi się litery
W minimalnych jest podane: GTX 460 lub lepsza. Porównaj sobie tego Geforca ze swoim Radeonem a zobaczysz ogromną różnicę na korzyść Geforca. Jedyne wspólne dla obu kart to obsługa DirectX 11 i 1GB pamięci.
http://lmgtfy.com/?q=radious+graphic+mod
Czy barbarzyńskie frakcję nie mają sposobu na opracowywanie technologi? 4% ze świątyni Wodanaza, 4% z chatki mędrca. Przecież to żarty. Rzymska(czy grecka) biblioteka mają po 16%;/.
viewtopic.php?f=471&t=14655 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=471&t=14655)
Ostatnie zdanie we fragmencie o technologiach. :)
K A M 2150
01-01-2014, 15:26
krecik , po co mi inna karta jak ta spełnia wymogi.
Karta grafiki: 1 GB pamięci, kompatybilna z DirectX 11
To, że karta ma 1Gb i directx 11 nic nie znaczy. Większość laptopów ma teraz takie zintegrowane karty graficzne, a i tak gry z 2006 nie pójdą płynnie.
Krecik1218
01-01-2014, 15:45
Jak to jest teraz z tym poziomem trudności? Wcześniej był osobny dla bitew i kampanii, a teraz jest poziom przy starcie kampanii i w opcjach gry - ten w opcjach odpowiada za same bitwy czy też kampanię?
Ituriel32
01-01-2014, 15:48
Podczas wyboru nacji za trudność kampanii. Ten z opcji (podczas gry) za bitwy.
K A M 2150
01-01-2014, 15:49
Pisałem o tym w dziale Rome 2 godzinę temu. Poziom trudności kampanii odpowiada za kampanię i bitwy, jak włączysz kampanię to wchodzisz w opcje gry, tam jest poziom wyzwania, czyli właśnie trudność bitew w kampanii. Możesz to sobie zmieniać dowolnie w trakcie kampanii.
I jeszcze gwoli ścisłości. Trudność bitwy odpowiada tylko za dodatkowe bonusy np walki w zwarciu dla przeciwnych jednostek. Natomiast AI (flankowanie, szarżę) pozostaję bez zmian?
Szukam jak frakcją barbarzyńską(Icenami lub Swebami) zrobić prowincję typowo przemysłową. Jakie budynki, ile ich i świątynie. Czytałem poradnik "ogólny" ale zwyczajnie nie wyrabiam się z mamomą Swebami.
( ͡º ͜ʖ ͡º)
02-01-2014, 20:29
buduj budynki od przemysłu i świątynie żeby utrzymać porządek....
Najpierw ulepszaj swoje stolice prowincji bo dają więcej przychodu oraz bonus do wszystkich źródeł dochodu (na 3 poziomie jest to już +20%). Potem buduj pierwsze budynki rolnicze i zamieniaj je w Garncarzy. Najpierw na 2 poziom garncarza w każdym regionie uzbieraj. W międzyczasie możesz sobie poustawiać pierwszopoziomowe święte gaje, które potem zamienisz w świątynie Thunaraza (czy jakoś tak), który daje +% dochodu z przemysłu. Te 3 rzeczy powinny dać tobie całkiem niezłą bazę ekonomiczną, a i nie wymagają wiele czasu. Oczywiście wszelkie dodatkowe źródła dochodu z przemysłu to też dobry pomysł (stocznie na drugim poziomie nie zaszkodzą, specjalne zasoby prowincji także nie o ile bonus z nich jest wyższy niż to co dostaniesz od Garncarza). Jeżeli masz wolne edykty to możesz jeszcze pobawić się z zbudowaniem wysokopoziomowych budynków militarnych (Kuźnia brązu np), które przy odpowiednim edykcie dodadzą tobie także bonus do przychodu z przemysłu.
Pozdrawiam
Dzięki, o taką odpowiedź mi chodziło, nie wspomnę o poprzednim..
Jest jakiś sposób/mod, aby obce prowincje na mapie, mogły mieć tylko takie armie, na jakie je stać?
Jak to jest z kampania dla wielu graczy ? Moznazapisac gre czy cos ? Czy trzeba grac az do podboju ?
( ͡º ͜ʖ ͡º)
03-01-2014, 16:38
jeżeli grasz na poziomie legendarnym to masz 2 autosave pod koniec 2 ostatnich tur. jak grasz na innych poziomach trudności to masz 1 autosave i możesz robić zwykły save w każdej chwili
Krecik1218
03-01-2014, 17:08
Jak właściwie wygląda ta kampania dla wielu graczy? Każdy kolejno czeka na swoją kolej, a co jeśli dojdzie do bitwy? Inni gracze czekają?
K A M 2150
03-01-2014, 17:20
Drugi gracz może grać za AI. Wtedy już nie ma się uczucia, że nasza jedna armia bez problemu rozgromi trzy armie AI wspomaganego przez żywa osobę ;)
Harry-Potter-TW
03-01-2014, 17:22
Ja tam wolałem obserwować - za cienki jestem ^^.
Pare minut temu lagło mi kompa , a tak dobrze mi szło seleucydami . Gram na poziomie trudnym będe mieć auto save ? Albo jak dam kontynuj kampanie?
Autosave pojaiwia się zawsze po zakończeniu tury. Jeżeli nie dałeś "zakończ" i padł sprzęt to gra powinna pamiętać ostatni zapis autom - z poprzedniej tury.
Maciek0921
03-01-2014, 19:40
Mam pytanie, czy można w kampanii dla wielu graczy ustawić tryb realizmu?
Krecik1218
03-01-2014, 19:45
Będziesz teraz wszędzie się o to pytał jakby założenie jednego tematu nie wystarczyło? Nie znam odpowiedzi na twoje pytanie, a gdybym znał - nie podałbym ci go. Może nauczyłbyś się wtedy czytania regulaminu i, że nie jesteś pępkiem świata na tym forum.
Maciek0921
03-01-2014, 19:51
Sory, ale chcę rozpocząć kampanie ze znajomym który ma sesję przed sobą i nie chce raczej nie ma dużo czasu, a jako że w końcu możemy zagrać wolałbym nie wstrzymywać rozpoczęcia tej gry. Po drugie miałem zamiar usunąć temat bo uznałem że ten tutaj to lepsze miejsce na takie pytanie, ale nie zdążyłem tego zrobić.
( ͡º ͜ʖ ͡º)
03-01-2014, 20:07
skoro tak bardzo ci się spieszyło to czemu sam tego nie sprawdzisz tylko pytasz na forum?
Maciek0921
03-01-2014, 20:17
Szukałem, ale nie znalazłem takiej opcji. Wydaję mi się dziwne żeby jednak jej nie było, więc szukam odpowiedzi tutaj. Może jest jakiś mod dodający taką opcję.
( ͡º ͜ʖ ͡º)
03-01-2014, 20:20
jeżeli szukałeś dokładnie i nie znalazłeś to nie ma takiej opcji, a jak szukasz moda to radze szukać w warsztacie
Ituriel32
04-01-2014, 16:41
Rozgryzł ktoś jak naliczany jest pasek stosunku sił między krajami w menu dyplomacji? Np: za region-x punktów, za stolice prowincji -x p., za 1 jednostke - x p.
za umowę handlową -x. Tak ogólnie czy ten wskaźnik ma jakieś znaczenie? Bo może być tak jak z rodami, że gdzieś tam może tkwić sens i dobra zabawa?
Krecik1218
04-01-2014, 17:00
Wątpię żeby regiony i prowincje miały tu znaczenie. Mi się zawsze wydawało, że chodzi tylko o liczebność armii i patrząc jak wyrównany miałem stosunek sił mimo posiadania ok. 10 prowincji z państwem z 1 prowincją, to tak właśnie uważam.
Mam pytanko ile macie f[sów w grze po benchmarku , ja mam ledwo 17 ..... ?
Co zrobic aby powiększyc ? Mam karte kompatybilna z 11 direct oraz 1gb , 4gb ramu , 4 rdzeniowy procesor 2,66 , widowns xp .
Komp dawno nie był formatowany . Pomoże cos format ?
Gram na niskich/srednich wymaganiach i mapa kampani ma scinki , bitwy raczej nie...
Co robic ? format? Czy to nic nie da?
Krecik1218
04-01-2014, 17:05
Benchmarkiem nie warto się zbytnio sugerować, napisz jaki masz model karty graficznej. Na mapę kampanii może pomóc Radious graphic mod który usuwa chmury i inne bajerki.
Ati Radeon HD 5450 1 gb
Zainstaluje najnowsze sterowniki mam wgrane 10.9 a sa juz 13.9
Krecik1218
04-01-2014, 17:25
Już wcześniej ci pisałem, że karta i procesor są do kitu. Sterowniki do tak starego modelu karty raczej nie wiele pomogą. Ściągnij moda o którym wspominałem albo kombinuj z ustawieniami graficznymi. Dużo klatek zżera Antyaliasing i cienie - ten pierwszy wyłącz, a drugie obniż/wyłącz. Okluzja, HDR, Roślinność alfa, efekty krwi - to też wyłącz. Jakość terenu i trawy też raczej nie wpływa znacząco na jakość obrazu a możesz zawsze zyskać na płynności. Oczywiście duże znaczenie ma też jakość modeli jednostek, ale myślę, że nie chcesz totalnie oszpecić gry.
Jeśli robiłeś niedawno formata i nie zasyfiłeś systemu, to nic ci on nie pomoże.
własnie formata nie robiłem , a posiadam siec serwerów cs i troszkę syfu może byc ... opóznia mi strasznie np podczas włączania się .
Wyłacze to co kazałes oraz radios mod
Dobra, ja mam pytanie na pewnie która jest dosyć krótka i łatwa odpowiedź.
Jak zrobić by jednostki szły a nie automatycznie biegły gdy wydaję im rozkaz przemieszczania się?
Klikasz 2 razy pewnie , zanzacz wszystkie i na dole masz funkcje ,żeby szły
Wcisnąć raz prawy przycisk myszy. Jednostki biegną przy dwukliku ppm, lub przy robieniu innej formacji (przeciąganiu z wciśniętym ppm).
A da się jakoś zrobić by nie biegli przy innym ustawieniu formacji?
K A M 2150
05-01-2014, 21:31
Przytrzymaj Shift lub spację, nie pamiętam które, wtedy będą szli formacją.
To zaraz sprawdzę ten shift. Spacja służy jako "podświetlacz" miejsc gdzie staną jednostki.
K A M 2150
05-01-2014, 22:11
Wiem, że chyba to właśnie trzymanie spacji zablokuje im bieg ;D
A no to widać funkcjonalny klawisz. Ogólnie dobrze wiedzieć. Jeśli zadziała prawdopodobnie już nie będę o tym pisał :D
Klawisz shift do tego służy.
Mam pytanie: czy komputer potrafi już zdobyć warowne miasto? Bo ja jeszcze tego cudu nie uświadczyłem a przegrałem prawie 300 godzin.
U mnie jeszcze nie, a grałem grubo ponad 100 h. Jak narazie fatalne zachowanie komputera w ataku na miasta z murami to największy nierozwiązany problem w grze.
Po wyjściu już nie beta patcha 8.1 nadal tak jest? Bo ja będę mógł to przetestować dopiero po weekendzie.
Mam pytanie jak to jest że gram i przeciwnik nieważne który ma dwa razy tyle armii co ja. Rekrutuje cały czas a mimo to nie mogę nadążyć za przeciwnikiem. Zaspamuje mi wszystko ;/. Gram na Radiousie i wcześniej czegoś takiego nie było.
U mnie po ściągnięciu wszystkich patchów, bez modów nadal jest tak, że komputer jest nieporadny w ataku na warowne miasta. Zazwyczaj jeszcze wykorzystują te wozy z drabinami które otrzymują automatycznie podczas szturmu, ale albo wojacy uciekają zanim dociągną to pod miasto, albo gdy im się to uda łatwo giną na murach a reszta wojska nigdy nie wykorzystuje tych machin.
Może jest jakiś mod to zmieniający?
Ale z drugiej strony... gdyby nie ten fakt to niektórych kampanii nie udałoby mi się dokończyć :roll:
Witam. Mam pytanie o rozwój prowincji. Mam takie sytuację gdy mimo możliwości rozwój prowincji wynosi zero.
Tutaj: https://imageshack.com/i/muipn9j Od czego to zależy? Ład publiczny +100 co prawda żywność na -6, ale przecież ona jest rozdzielana globalnie. Inna prowincja ŁadP dodatni, żywność na plusie
https://imageshack.com/i/n1mzisj . Jeżeli ktoś wie to z góry dzięki za wyjaśnienie.
Jeszcze pytanko o prowincję z jednym miastem które nie jest stolicą. Tutaj rozwój jest https://imageshack.com/i/04svg7j a tutaj nie mogę uzupełnić tego wolnego slotu odkąd zdobyłem to miasto https://imageshack.com/i/nbinxmj.
a tutaj nie mogę uzupełnić tego wolnego slotu odkąd zdobyłem to miasto https://imageshack.com/i/nbinxmj.
To miasto akurat nie ma wolnego slotu. Niektóre z miast w grze mają planowo jeden maksymalny slot na budynki mniej (osady 3, a stolice 5) niż wg normalnych zasad (4 i 6). Gdyby miało wolny slot, to miałbyś informację za ile ludności/rozwoju możesz go wykupić.
Gajusz Mariusz
11-01-2014, 21:53
@Rymeryk
Mam to samo. Z jednej strony cały się irytuję (pierwsze obrony mnie cieszyły, ale potem nie mogłem na nie patrzeć), ale kampanii Kartaginą Barkidami na "legendzie" bez "heroicznych obron miast" (w pierwszej fazie owej kampanii) dzięki olejowi w bramach i szybkim opuszczaniu drabin po podpaleniu najwyżej dwu z nich bym nie wyciągną na prostą :?
a tutaj nie mogę uzupełnić tego wolnego slotu odkąd zdobyłem to miasto https://imageshack.com/i/nbinxmj.
To miasto akurat nie ma wolnego slotu. Niektóre z miast w grze mają planowo jeden maksymalny slot na budynki mniej (osady 3, a stolice 5) niż wg normalnych zasad (4 i 6). Gdyby miało wolny slot, to miałbyś informację za ile ludności/rozwoju możesz go wykupić.
Asuryan dzięki za odp. Możesz w takim razie jeszcze wyjaśnić dlaczego tutaj nie ma rozwoju: https://imageshack.com/i/muipn9j Jest 4 i 5, czyli ani 3 i 5, ani 4 i 6.
( ͡º ͜ʖ ͡º)
11-01-2014, 23:21
@UP
mniejsze osady mają 3 sloty na budynki a duże miasta 5. jeżeli miasto lub osada leży nad morzem to ma dodatkowego slota na port.
Aha teraz już jasne, dzięki.
W Rome 2 ostatnio grałem we wrześniu przestałem bo nie dało się grać. Teraz chciałbym wrócić i chciałbym się zapytać czy gra już jest grywalna? To znaczy jak radzi sobie AI? Można grać bez denerwowania sie?
A może polecacie jakieś mody?
Mod DEI,bez tego roman to dalej kicha straszna
viewtopic.php?f=587&p=341592#p341592 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=587&p=341592#p341592)
Mod DEI,bez tego roman to dalej kicha straszna
viewtopic.php?f=587&p=341592#p341592 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=587&p=341592#p341592)
Wg mnie nie jest tak źle po ostatnich patchach - proponowałbym przed włączaniem modów przetestować samemu wersje podstawową.
Od Września zeszłego roku naprawdę sporo się zmieniło.
Gajusz Mariusz
22-01-2014, 23:45
Mimo wielu, WIELU niedostatków to już na pewno nie "kicha straszna". Ale i tak oczekuję kilku poprawek. Dopiero potem (po wszystkich patchach) zdecyduję się na mod ;)
NowyRzym
29-01-2014, 18:40
Witam
Od kilku dni gram w Rome II w związku z tym chciałem się dowiedzieć kilka rzeczy.
1. Czy tylko u mnie doradca mówi tak cicho że prawie go nie słychać?
2. Czy u was też AI stoi jak głupie kiedy np łucznicy koszą piechote?
3. Czy po wejściu nowego patcha muszę zacząć od nowa kampanie? Czy na starym save będzie działało razem z poprawkami nowego patcha teraz 9.0?
4. Jak jest z jednostkami u komputera czy używa bardziej zaawansowanych bo kiedyś podobno nie używał?
5. Jak jest u was z flotą bo u mnie jest tak że moje jednostki przegrywają 95% abordarzów?
Pozdrawiam i liczę na odpowiedz.
Otrzymujesz upomnienie za niekorzystanie z rozumu i zamieszczenie posta tam gdzie nie trzeba.
3) Nie musisz zaczynać nowej, ale licz się z tym że część zmian może nie wejść w życie.
( ͡º ͜ʖ ͡º)
29-01-2014, 20:54
Witam
Od kilku dni gram w Rome II w związku z tym chciałem się dowiedzieć kilka rzeczy.
1. Czy tylko u mnie doradca mówi tak cicho że prawie go nie słychać?
2. Czy u was też AI stoi jak głupie kiedy np łucznicy koszą piechote?
3. Czy po wejściu nowego patcha muszę zacząć od nowa kampanie? Czy na starym save będzie działało razem z poprawkami nowego patcha teraz 9.0?
4. Jak jest z jednostkami u komputera czy używa bardziej zaawansowanych bo kiedyś podobno nie używał?
5. Jak jest u was z flotą bo u mnie jest tak że moje jednostki przegrywają 95% abordarzów?
Pozdrawiam i liczę na odpowiedz.
2. tak
4. jeżeli bedziesz grał wystarczająco długo to AI może w końcu zacznie robić lepsze jednostki.
5. siła abordarzu zależy od liczebności i jakości oddziału na statku. Ja osobiście opieram flotę na penterach artyleryjskich i penterach miotających z dużymi oddziałami łuczników. Zmasowany ostrzał z kilku takich statków zmasakruje załogę wrogiego statku w kilka sekund, a poza tym można taranować i ostrzeliwać wroga jednocześnie.
Abfalleimer
03-02-2014, 00:15
Witam. Jedno pytanko. Gram seleucydami, mam już duże państwo (Egiptu i połowy moich satrapii już nie ma nie wspominając o Anatolii która jest cała moja). Poparcie wśród dworzan 90-92% a wojny domowej ani widu. Jak ja przyspieszyć? Proszę o nie kierowanie do poradnika.
A co do modów co polecacie Dei czy Radious Mod?
Ituriel32
03-02-2014, 07:32
Hehe poradnik działa właściwie.
Tak w skrócie masz odwrócić sytuację z poparciem. Czyli generałami wroga wygrywasz bitwy, a tych z dużą liczbą grawity zostawiasz w senacie (nie dowodzą żadną armią czy flotą, to moją robić ci z twojego stronnictwa).
Dei to w tej chwili najlepszy mod, w zasadzie odpalanie gry bez niego nie ma sensu.
Instaluj Radious'a. W tej chwili, to jedyny mod kompleksowo rozwiązujący problemy podstawki. Ekipa DeI, ogarnięta gorączką reformatorską wprowadza tak wiele zmian w grze, która jest jeszcze patchowana, że później wychodzi wiele błędów, jakie wkradają się do modyfikacji w trakcie jej tworzenia.
W Radiousie, przy prowadzeniu rozsądnej polityki nie masz problemów z agentami. Wojny domowe zostały usunięte, ponieważ zabijają prowadzenie polityki wewnętrznej, właściwie ich wybuch kończą ją, nie będąc dla doświadczonego gracza wielkim wyzwaniem. Dodano mnóstwo nowych jednostek. Nie ma dodanych frakcji, ale pytanie po co grać planktonem? Ziemie mniejszych frakcji są celem dla podboju przez historycznie zaistniałe imperia.
Gram na razie Rzymem. Chodzi mi o poligony, można je budować tylko w stolicach co jest co najmniej dziwne zwłaszcza że jest chyba ze 4 rozwinięcia owego placu. Czy owe budynki warto stawiać rozwijać itp, czy lepiej je zostawić na sam koniec.
Ja sobie odpuszczałem poligony, wolałem zbudować w tym miejscu coś innego. Rzymskie jednostki i tak są silne, więc nie trzeba ich jeszcze bardziej ulepszać.
quintus maximus
09-02-2014, 20:38
Witam wszystkich użytkowników tak jak w temacie, mam pytanie, co to jest satrapia, jak ją uzyskać oraz czym się różni od zwykłego protektoratu?
Szukałem dosyć intensywnie na internetach :D lecz nie mogłem nic znaleźć. Za odpowiedź z góry dziękuje i przepraszam jeżeli pytanie się powtórzyło.
Pozdrawiam wszystkich miłościwie panujących imperatorów.
( ͡º ͜ʖ ͡º)
09-02-2014, 21:48
Satrapie są na wschodzie a protektoraty na zachodzie. Satrapie są o wiele lepsze bo są bardziej zależne od swojego wasala.
quintus maximus
09-02-2014, 22:07
Satrapie można uzyskać w taki sam sposób jak protektorat podbijając czy są specjalne opcje dyplomatyczne bo jeszcze się z tym nie spotkałem. Obecnie gram Rzymem i prowadzę kampanie na wschodzie podbijam Baktrię i resztę półwyspu arabskiego.
( ͡º ͜ʖ ͡º)
09-02-2014, 22:14
Rzymem nie możesz mieć satrapii. frakcjami z zachodu, czyli np. rzymem, kartaginą, atenami możesz robić protektoraty, a frakcjami ze wschodu np. pontem, selucydami, partami masz satrapie. Robisz je w ten sam sposób co protektoraty.
quintus maximus
09-02-2014, 22:25
Dziękuje bardzo ta odpowiedź wszystko mi wyjaśnia. Pozdrawiam :D
Polecam przeczytanie odpowiedniego fragmentu poradnika, znajdziesz tam więcej informacji. :)
viewtopic.php?f=558&t=14655&p=342721#p342724 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=558&t=14655&p=342721#p342724)
Przepraszam ale moje pytanie nie zostało do końca wyjaśnione. Przypomnę że chodzi o poligony, a może inaczej. Chciałbym stworzyć idealną prowincję wojskową Rzymem. Co stawiać itp. Świątynie Marsa(czy Aresa?) topodstawa, ale w jakkiej liczbie. Czy lepiej skupić się w jednej prowincji na jednostkach konnych a w drugiej na piechocie i maszynach itp.
Polecam wzór z poniższego posta:
viewtopic.php?f=558&t=14655#p342698 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=558&t=14655#p342698)
Postawienie świątyni Marsa (jesteśmy w Rzymie, nie Grecji ;)) daje bonusy do morale czy doświadczenia. Osobiście nie wiem czy po postawieniu kolejnej spowoduje skumulowanie powyższych bonusów.
Czytałem ten poradnik, ale wciąż mam pewne wątpliwości jak rozwinąć prowincję w Rzymie aby rekrutować super jednostki ;)
Henryk5pio
10-02-2014, 18:58
Witam wszystkich forumowiczów :)
Rome II to mój pierwszy TW od dłuuuugiego czasu, ostatni to był Medieval z dodatkiem o Wyspach Brytyjskich (najbardziej podchodzilimi Walijczycy - z tego co pamiętam...). A od kilku dni jestem posiadaczem Rome II Total War w wersji 1.9.0 Build 9414.489846 i najlepiej (jak na razie) idą mi bitwy Rzymianami, generalnie sama ciężka piechota + 2-4 Equites, jest to jak dla Mnie bardzo wytzrymała opcja, z czym sobie piechota nie radzi, to zmiata to lekka jazda, jednak bardzo często gra mnie informuje, że wygrałem o uderzenie mieczem. Próbowałem grę Egiptem, ale te 4 jednostki rydwanów padają mi jak muchy, natomiast armia Arwernów złożona głównie z mieszaniny jednostek jazdy raz radzi sobie idealnie (głównie z barbarzyńcami), ale pada jak muchy w starciu z Rzymem/Kartaginą/Macedonią...
Zastanawiam się obecnie jaka armia będzie w miarę mobilna i mogąca sobie poradzić z każdym zagrożeniem jakie wystawi AI... Generalnie opierałem się w wyborach o poradnik z gier-online: http://www.gry-online.pl/S024.asp?ID=1365
Proszę o parę porad w utworzeniu jak najbardziej uniwersalnej i jednolitej armii :)
Jak zauważyłeś, każda nacja ma mocne i słabe strony i radzi sobie lepiej bądź gorzej z różnymi przeciwnikami. Innymi słowy nie ma uniwersalnego ustawienia, ani dla wszystkich nacji ani dla każdej z osobna. Można mieć tylko w miarę giętką podstawę każdej armii, którą modyfikuje się przy kolejnych przeciwnikach.
( ͡º ͜ʖ ͡º)
10-02-2014, 19:28
Najbardziej uniwersalne armie mają Egipt i Selucydzi. obie frakcje mają słonie, rydwany, dobrych falangitów, szermierzy i mocną jazdę.
Henryk5pio
10-02-2014, 20:24
Najbardziej uniwersalne armie mają Egipt i Selucydzi. obie frakcje mają słonie, rydwany, dobrych falangitów, szermierzy i mocną jazdę.
Rozumiem, a może mi kolega poradzić jak używać tych rydwanów? Bo jak no wbiją mi się we wrogą piechotę to zaraz padają jak muchy... Jest gdzieś jakaś lepsza rozpiska, które jednostki na co są najlepsze?
Gajusz Mariusz
10-02-2014, 20:46
@henryk5pio - Uważaj, wybobrak nie cierpi nazywania go per "kolego" ;)
( ͡º ͜ʖ ͡º)
10-02-2014, 20:47
Rydwanami najlepiej szarżować na tyły lub flanki przeciwnika związanego walką. Najgorzej jak ci się zakopią w piechocie. Wtedy staraj się nimi jakoś uciec. Jeżeli to jakaś słaba lekka piechota to ją zmasakrujesz i się wydostaniesz, a jeżeli ciężka to raczej stracisz rydwany.
P.S.
nie nazywaj mnie kolegą :evil:
Gajusz Mariusz
10-02-2014, 21:09
A nie mówiłem :mrgreen: To jakaś trauma z dzieciństwa :?
Henryk5pio
10-02-2014, 21:34
W takim razie przepraszam wybobrak, nie wiedziałem. Egipcjanie i Seleukidzi najbardziej uniwersalni, a Rzym? Ma najsilniejszą piechotę, do tej pory Rzymem najlepiej mi się walczyło (bo na wyniszczenie), ale mobilność kiepska i to Mnie irytuje... Arweni (wg. gier online) mają najlepszą konnicę (ponoć) + elitarni włócznicy i pieski mają być skuteczni. Czy to prawda, że lekka konnica Arwernów jest jak średnia u innych? A co do tych Egipcjan (ciągnie Mnie do nich, zwłaszcza po dzisiejszym filmie o Totmesie III :D ), można prosić o jakieś porady/sztuczki/kruczki do walki nimi?
( ͡º ͜ʖ ͡º)
10-02-2014, 21:44
Rzym nie ma falangitów ani rydwanów. Słabe słonie i bardzo ograniczony dostęp do nich. Jazda też nienajlepsza. Najlepszą konnice mają Partowie, Selucydzi, Baktria i Masageci.
Talarek15
12-02-2014, 22:03
Witam, pewnie to nie jest temat na to pytanie za co przepraszam. Mam na komputerze zaczętą kampanie, za miesiąc kupuje nowy komputer i czy zapis z gry mi zostanie czy usunie, a może jest sposób by go zachować ?
przemoxdlol
12-02-2014, 22:05
Zapis się usunie ;)
Jak przerzucisz go na nowy komputer owszem. Jeszcze zapis w chmurze pozostał.
Skopiuj sobie zapis kampanii na zewnętrzny dysk z folderu save_games w AppData i jeżeli do czasu kupna nowego komputera i ponownej instalacji gry, nie zostanie ona spatchowana w sposób uniemożliwiający kontynuację kampanii, a także nie używasz modów, to wkleisz ocalony save do wskazanego/odtworzonego folderu, dzięki czemu zaoszczędzisz czas.
( ͡º ͜ʖ ͡º)
12-02-2014, 22:36
A zapiski nie są zapisywane w steam cloud?
O tym właśnie pisał Samick
Tylko musisz to ustawić, by save'y były w steamcloud.
Mam być może dziwne/głupie pytanie jednak nie jest to dla mnie jednoznaczne więc:
"Czy mini kampania Cezar w Galii także pozwala (tak jak główna kampania) odblokowywać osiągnięcia steam dla Rome 2?"
"Czy np. jeżeli wygram Rzymem (Cezarem) to także otrzymam osiągnięcie "Roma invicta" (ukończ kampanię jako Rzym)?"
Ktoś wie? Będę wdzięczny za odpowiedź.
Czy wiecie dlaczego czasem podczas bitwy wśród moich jednostek nie ma generała (rzymski legatus)? Nie zostaje on przed bitwą zamordowany/zraniony itp. Czasem jest, a czasem nie ma :(
Jaka jest różnica w bitwie pomiędzy onagerami a balistami? Które lepiej mieć w swojej armii?
Balista jest bardziej precyzyjna, ale niszczy mniej na raz i nie radzi sobie z murami. Onagery możesz sobie wziąć jeśli oblegasz miasto, albo walczysz z na prawdę dużą armią. Balista jest dobra gdy walczy się z ciężką piechotą, albo ze statkami.
Gajusz Mariusz
16-02-2014, 16:29
nie radzi sobie z murami
Radzi sobie, radzi. :D W każdej mojej armii hellenistycznej na 20 jednostek mam 2 balisty. I dlatego oblężenia mam jednoturowe ...
Ituriel32
16-02-2014, 17:20
Najprawdopodobniej balisty z nowego dlc nie będą sobie radzić. :)
Więc ogólnie balisty>onagery bo po prostu lepsze są do czyszczenia jednostek.
( ͡º ͜ʖ ͡º)
16-02-2014, 18:20
W kampanii nie opłaca się wgl. opracowywać technologii od onagerów bo nie są lepsze od balist, a w bitwie najlepiej nie brać artylerii bo sie nie opłąca.
Oczywiście jeden oddział balisty może wybić ponad 300 ludków przeciwnika zanim dojdzie do starcia, ale to nie powinno Ciebie w żaden sposób przekonywać. :)
( ͡º ͜ʖ ͡º)
16-02-2014, 19:00
Według mnie zamiast balisty lepiej wziąć 2 oddział ciężkiej piechoty albo kilka oddziałów harcowników.
Gajusz Mariusz
16-02-2014, 19:08
A ja pozostanę przy dwóch balistach. Szczególnie się przydają przy zaskoczeniu wroga rozbitego w obozie! :twisted: I to jest ten "plus dodatni" w porównaniu z
2 oddział ciężkiej piechoty albo kilka oddziałów harcowników.
A 2, 3 wyłomy przy oblężeniu miasta to 50% mniejsze straty przy szturmie.
Najprawdopodobniej balisty z nowego dlc nie będą sobie radzić. :)
Na to wychodzi bo mają "amunicję" typowo przeciwko sile żywej.
Wystarczy pooglądać kanał SurrealBeliefs'a, żeby przekonać się jak bardzo przydatna jest antyczna artyleria polowa
http://www.youtube.com/user/Surrealbeliefs/videos
No dobra, szukałem tematu w którym mógłbym polecić jego kanał i wreszcie znalazłem możliwość :D
( ͡º ͜ʖ ͡º)
16-02-2014, 19:52
A ja pozostanę przy dwóch balistach. Szczególnie się przydają przy zaskoczeniu wroga rozbitego w obozie! :twisted: I to jest ten "plus dodatni" w porównaniu z
2 oddział ciężkiej piechoty albo kilka oddziałów harcowników.
A 2, 3 wyłomy przy oblężeniu miasta to 50% mniejsze straty przy szturmie.
Najprawdopodobniej balisty z nowego dlc nie będą sobie radzić. :)
Na to wychodzi bo mają "amunicję" typowo przeciwko sile żywej.
Mi chodziło o bitwy, a ty o kampanii piszesz
Gajusz Mariusz
16-02-2014, 20:00
A..... :D No więc jak w bitwach to pięknie przepędzam nimi słoniątka :lol:
( ͡º ͜ʖ ͡º)
16-02-2014, 20:10
Zamiast 1 jednostki balist możesz sobie kupić 3-4 oddziałów harcowników konnych którzy też bardzo dobrze sobie ze słoniami poradzą.
Gajusz Mariusz
16-02-2014, 20:23
Niby tak, ale żal mi miejsc w 20 jednostkowych armiach. Ty o ile dobrze pamiętam masz spojrzenie pod kątem bitwy multi, ja ciągnę kampanie na singlu. A to trochę zmienia priorytety jednostek. Jakoś jazda tarencka nie rekompensuje mi owe plusy dodatnie balist. W drugą stronę nie przeginam z nimi, bo starożytność ( no może poza legionem rzymskim, ale i to jest dyskusyjne) to nie artyleria. Jak mnie irytował w jedynce spam artylerii w jednostkach np. Brutusów w wojnie domowej... BRRRRRR :(
( ͡º ͜ʖ ͡º)
16-02-2014, 20:27
W kampanii możesz walczyć 2 armiami na raz. Sam robie zawsze 2-3 jednostki balist na każdą pełną armie i mieszczą się w niej także harcownicy konni lubi piesi.
Gajusz Mariusz
16-02-2014, 21:33
Założyłem sobie walczyć w kampaniach 6-oma armiami (liczba nie nawiązuje do czegokolwiek, takie moje widzimisię :mrgreen: ), bo realnie jakie państwo na dłuższą metę utrzymałoby takie ilości żołdaków nie prowokując nie opłaconym żołnierzom wszczynania wojny domowej (vide-Kartagina :( ) Oczywiście w grze jak jest pełny skarbiec nic takiego nie grozi (nie wchodźmy tu na powody wojen domowych w R2, bo jest do tego inny temat). Z tego powodu siłą rzeczy niezmiernie rzadko pomagają sobie u mnie moje armie. (No oprócz wojny domowej, wtedy następuje szybka koncentracja :lol: ). Takie utrudnienie, żeby pomóc AI ;)
Jakie? Rzym w pierwszych latach cesarstwa utrzymywał 27 legionów. Po wojnach domowych na skraju republiki i cesarstwa było ich jeszcze więcej. Nie zapominajmy o wojskach pomocniczych, kohortach miejskich czy pretorianach. :) Można? Można. :)
Gajusz Mariusz
16-02-2014, 22:17
Tak, w fazie ekspansji wojna się "sama żywiła". W fazie stagnacji były nieustanne kryzysy i zjadanie własnego ogona. To samo mieli Hiszpanie po podboju Nowego świata :) Jak już zaznaczyłem sam sobie takie ograniczenie ustawiłem (vide-przyczyna nieproporcjonalnej bazy rekrutacyjnej np Rzymu i Seleucydów mimo CO NAJMNIEJ podobnego obszaru i (zgaduję) bogatszych krain wschodu... :( )
Ale przyznaję i biję się w piersi- taka moja fanaberia ;)
( ͡º ͜ʖ ͡º)
17-02-2014, 00:03
Ja najczęściej walczę 2 pełnymi armiami i 2 oddziałami generalskimi jako posiłki żeby w każdej bitwie doświadczenie zdobywało 4 generałów.
Gajusz Mariusz
17-02-2014, 10:57
To znaczy że ja postawiłem na SAMODZIELNOŚĆ. :lol:
(vide-przyczyna nieproporcjonalnej bazy rekrutacyjnej np Rzymu i Seleucydów mimo CO NAJMNIEJ podobnego obszaru i (zgaduję) bogatszych krain wschodu... :( )
Wg. wielu historyków antyku (lub też akurat tych których dane mi było czytać) Rzym już w czasach wojen punickich odznaczał się nieporównywalnie wysokimi do swoich przeciwników zdolnościami mobilizacyjnymi.
W wielu źródłach na które trafiłem to właśnie ta zdolność (pomimo np. tak wielu przegranych bitew z Hannibalem) pozwoliła Rzymowi przetrwać.
Coś kojarze (choć mogłem przeinaczyć) że po którymś tam z kolei nawiązaniu rozejmu z Kartaginą przy spisie ludności w Rzymie odnotowano wyginięciu 2/3 populacji dorosłych mężczyzn.
Mogę znaleźć dokładnie fragment i źródło jeżeli kogoś to bardziej interesuje.
Nie mam natomiast bladego pojęcia jakie zdolności mobilizacyjne posiadali Seleucydzi.
Gram Rzymem , zdobyłem Italię , Magnę , sardynię i Afrykę
Pytanie jak zdobyć libijskie miasto Garama ? Co wyruszę pełną armią to droga przez pustynię sprawia że do wrót tego miasta dochodzą niedobitki mojej armii ....
Gajusz Mariusz
20-02-2014, 14:17
Witaj piłkarzu :D .Prowadź swoją armię dokładnie po drodze małymi odcinkami kursorem myszki.Jak Ci się uda, dojdziesz z minimalnymi stratami do celu. Powodzenia! ;)
Tudzież zaciągnij oddziały odporne na wysokie temperatury, w przypadku Rzymu to tylko oddziały najemne. Wtedy możesz hasać po pustyniach bez strat osobowych. :)
Czy da się wygrać kampanie? Mam Rome'em wszystkie ptaszki zaznaczone bodajże w zwycięstwie militarnym i nic nawet głupiego okienka.
Ituriel32
23-02-2014, 19:55
Ja jak na razie problemów z tym nie miałem. Spełniłeś wszystkie warunki tego zwycięstwa?
Bo w głupim militarny trzeba teraz mieć np:
- 6 konkretnych prowincji.
- Ileś np.: 90 regionów.
- 120 jednostek wojskowych + 60 morskich (czasami najemników lub konkretnych oddziałów)
Napisz jaką nacją grasz i jakie zwycięstwo chcesz osiągnąć militarne, ekonomiczne czy kulturowe.
Unieważniam pytanie. Właśnie przed chwilą ukazał mi się ekran zwycięstwa militarnego. Widocznie musiałem przeoczyć jakiegoś ptaszka :)
Feiticeira
25-02-2014, 12:41
Powiedzże Panowie jak radzicie sobie z zapisywaniem ustawień sterowania? Ilekroć je zapiszę w menu głównem/mapie bitwy, po ponownem uruchomieniu gry muszę zapisać je na nowo (w opcji wczytaj ustawienia sterowania nie ma poprzednich save'ów)? Irytujące, zwłaszcza, iż nie mogę dostosować sterowania pod mene.
Witam mam pytanie odnośnie szybkiego uzupełniania szeregów żołdaków po wyczerpującym boju.Niby w poradach jest info, że zaznaczam ikonkę oddziału potem klikam prawym na innym i uzupełniam stan osobowy. Tymczasem po kliknięciu prawym przyciskiem wyskakuje mi info o jednostce z encyklopedii :( Jest jakaś możliwość uzupełniania jednostek?
K A M 2150
25-02-2014, 13:50
Uzupełniasz jednostki tylko jak jesteś na własnym terytorium. Wtedy oddziały uzupełniają się automatycznie w tempie zależnym od technologii, budynków i dostępnej żywności w państwie. W jednych prowincjach może to być tylko 5% na turę, w innych nawet i po kilkadziesiąt % na turę.
Uzupełniasz jednostki tylko jak jesteś na własnym terytorium. Wtedy oddziały uzupełniają się automatycznie w tempie zależnym od technologii, budynków i dostępnej żywności w państwie. W jednych prowincjach może to być tylko 5% na turę, w innych nawet i po kilkadziesiąt % na turę.
reasumując - nie ma możliwości połączenia dwóch oddziałów o niepełnym stanie w jeden oddział... w niektórych grach z serii TW tak było... łączyliśmy dwa niepełne składy i powstawał jeden, przy okazji tracąc doświadczenie... o ile dobrze pamiętam...
We wszystkich TW można łączyć jednostki. Wybierasz armie -> przytrzymaj ctrl i wyznacz oddziały do połączenia -> wciśnij przycisk m. Powinno działać. :)
Dzięki miałeś rację działa :)
Proszę. KAMa w błąd wprowadziło użycie przez Ciebie słowa "uzupełnić", dlatego nie napisał to co ja napisałem. ;)
Mam pytanie, jak powinna wyglądać dobrze zbalansowana armia grając hellenami?
We wszystkich TW można łączyć jednostki. Wybierasz armie -> przytrzymaj ctrl i wyznacz oddziały do połączenia -> wciśnij przycisk m. Powinno działać. :)
zabiłeś mnie teraz... to faktycznie działa... aż tak zacofany jestem? :shock:
Malaschiel
26-02-2014, 10:13
Witam,
jako początkujący gracz mam kilka pytań.
1. Czy agentów dołączacie do armii? czy to dużo daje czy lepiej biegać agentem solo i uprzykrzać życie innym?
2. Jak rozłączyć agenta od armii
3. Czy w jednej armii możemy mieć np. dwóch dowódców?
4. Jakie mody uważacie za niezbędne w grze? polepszające jakość gry ale nie wpływające za bardzo na balans rozgrywki. Na chwilę obecną posiadam moda 4 tury = 1rok.
Krecik1218
26-02-2014, 10:40
1. Do armii dołączam co najwyżej czempionów a agentów wysyłam na wrogich wysłanników/armie/miasta
2. Zaznaczasz armię i na pasku jednostek ostatni powinien być agent. Klikasz na niego i wydajesz mu rozkaz przemarszu w jakieś miejsce.
3. Nie
4. Nie gram na modach ale użytkownicy zachwalają sobie mod Divide et Impera. Z tym, że jest to mod mocno zmieniający cała rozgrywkę a nie jakiś mały modzik na poprawę jednego aspektu gry.
Gajusz Mariusz
26-02-2014, 11:07
1-czempiona warto mieć przy armii, po każdym boju armii często dostaje kolejną gwiazdkę i zdolności, które np wydłużając mu zasięg sam wzmacnia armię poprzez wydłużenie zasięgu całej armii, co ma dla mnie kluczowe znaczenie gdy nie możemy sobie jeszcze pozwolić na dużą ilość armii. Sam jednocześnie wzmacnia ochronę wodza przed agentami (oj bywają męczący :( ) Po uzyskaniu dużego doświadczenia używam go jako killera swobodnie polującego, ale zawsze w pobliżu armii, bo do niej szczególnie wrodzy agenci ściągają jak ćmy do światła ;) .
4-jest jakiś fajny mod zmieniający karty jednostek na b. czytelne, ale już nie pamiętam nazwy bo posty na jego temat zniknęły na drugi dzień :( po napisaniu.
Malaschiel
26-02-2014, 11:33
Dzięki za szybką odpowiedź :) jeszcze kilka pytań mam ;p
1. Czy na prawdę nie opłaca się robić flot? z tego co czytałem nie ma to sensu bo są jakieś bugi, jest ona nie potrzebna itp a z tego co zauważyłem walka na morzu prezentuje się całkiem ciekawie (przynajmniej na początku przy walkach 3 okręty vs 3 okręty :P
2. Ataki jazdą, rydwanami czy słoniami powinny wyglądać tak że klikam na wrogą armie czy powinno się klikać za armią tak żeby nasze jednostki po prostu przez wroga przebiegły?
3. Czy AI na wysokich poziomach trudności (w tej chwili gram na trudnym) podczas oblężeń zachowują się tak samo jak innych poziomach? podczas obrony miasta jestem w stanie wygrać bitwę jedym oddziałem jazdy biegając przed murami kiedy moje wieże obronne powoli wykańczają wrogie oddziały :P jest to tak głupie że aż się odechciewa oblężeń.
Krecik1218
26-02-2014, 11:45
1. Sam nie przepadam za walką na morzu, bo jest nieciekawa. Jeśli już tworzę flotę to tylko do utrzymywania ładu publicznego w nadmorskim mieście.
2. 2x klikasz na wrogi oddział a gdy twój oddział już się w niego wbije to nakazujesz im wycofać się. Jak wszyscy zbiorą się w kupę - znowu atakujesz. Z tym 2x klikiem uważaj jak jesteś daleko, może się okazać, że twój oddział zmęczy się zanim dotrze do celu, więc najpierw lepiej trochę podmaszerować.
3. AI na wyższych poziomach dostaje tylko ulepszenie statystyk. Ich zachowanie, taktyka itp. zostają niezmienione.
Gajusz Mariusz
26-02-2014, 12:02
1-Były (dla mnie oczywiście) to wielkie oczekiwania walk trierami, liburnami itd. Walki flot z empire mnie zachwyciły, w shogunie męczyły. Tutaj trochę mnie zawiodły, ale powoli, z mozołem coraz bardziej wkładam w nie coraz więcej uwagi. Ale bez flot da się kilkoma nacjami grać skutecznie. Dla mnie floty były potrzebne dla Kartaginy, Rzymu. Wszystko zależy czy wybierzesz kierunek podbojów morskich. Wtedy sądzę że będzie potrzebna. A dla mnie teraz traktuję floty jako czystą rozrywkę (ostatnio dopatrzyłem się wielorybów w czasie bitwy :P )
2-Atak bezpośredni. Tak jak falangą, gdy chcę żeby przetoczył się walec falangitów bez utraty linii dając rozkaz przejścia przez linię wroga zaznaczając miejsce za nimi, falangici niby walczą docierając do wroga, ale zupełnie nieskutecznie. A i tak siłą rzeczy tracę linię ;)
3-W dalszym ciągu największa tragedia Romka :(
Nie po to tworzony jest poradnik żeby go nie czytać. :)
Agenci:
viewtopic.php?f=558&t=14655&p=342721#p342728 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=558&t=14655&p=342721#p342728)
Flota:
viewtopic.php?f=558&t=14655&p=342714#p342715 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=558&t=14655&p=342714#p342715)
Malaschiel
26-02-2014, 12:47
Czytałem Twój poradnik, swoją drogą bardzo dobry ale nie znalazłem w nim informacji na moje pytania. Poradnik także jest ukierunkowany (prawie zawsze) przez jedną osobę a czasem dobrze jest poznać opinie innych, w Twoim poradniku brakuje mi działu o Modach - przydały by się jakieś podstawowe informacje i tym co jest, czego warto używać itp :)
Problem polega na tym, że każdy ma inne preferencje. Jedni nie chcą wojny domowej i będą instalować mody na to, inni wolą większy realizm pola bitwy, jeszcze inni coś innego. Stąd pewnie nawet przez myśl mi nie przeszło by robić rozdział o modach.
Chociaż jakaś myśl jest. Jak nie opanujesz dobrze podstawki, to mody (mówię o ambitnych produkcjach) które podnoszą poprzeczkę i złożoność będą dla początkującego gracza problemem. Innymi słowy - poznaj mechanikę samej gry, a dopiero potem sięgaj po modyfikacje.
Poradnik jest świetny i dotyczy samej gry, zawiera odpowiedzi na wiele stawianych i powielających się pytań. Co do modów jest dokładnie tak jak pisze Samick, ja sam należę do przeciwników wojny domowej a raczej do bezsensownego respawnu wrogich wojsk w momencie gsy gra nabrała już dla mnie kolorytu i przyjąłem kierunek ekspansji i rozwoju. masz jednak rację co do tego, żę nasze forum jest bardzo ubożuchne w opisy modó pod Rome 2. Nie napisałeś tego co prawda wprost ale wydedukowałem to z Twojego postu. problem polega na tym, żę ludziom zwyczajnie nie chce się pisać i dzielić doświedczeniem z innymi. Większość postó zawiera pytania i roszczenia, niektórzy są tak leniwi, że powielają pytania na które były ze dwie odpowiedzi w 3 stronicowym zaledwie wątku... Egoizm, lenistwo i roszczenia, tak wygląda dzisiaj większość polskich forów, na dodatek zanika j. polski i angielszczyzna wypiera naszą mowę. Każdy niech spoglądnie na swój wkłąd w forum, ci którzy nie potrafią nic stworzyć mogą pomóc tym zdolniejszym relacjami ze swoich kampanii - trzeba tylko poświęcić kilka minut na relacje zamiast zasypywać tylko i wyłącznie pytaniami.
Wracająć do tematu o modach to masz założony rozdział do Rome 2, jest dość obszerny opis DeI i mniej obszerny kilku innych, są tematy z "paczkami" i inne ale treści zawierają niewiele bo większość woli brać niż dawać.
viewforum.php?f=573 (http://forum.totalwar.org.pl/viewforum.php?f=573)
Teoretycznie jest jeszcze to viewtopic.php?f=579&t=14379 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=579&t=14379)
ale wymagałoby aktualizacji a robić nie ma komu. Jeśli ktoś ma chęć napisania nowego przeglądu interesujących modów, to proszę się nie krępować.
PS. Liczba modów do R2 u nas będzie mniejsza choćby dlatego że silnik gdy nie jest przyjazny modderom.
przemoxdlol
26-02-2014, 18:12
Jeśli chodzi o flotę w Rome II to ja osobiście nie wyobrażam sobie gry bez chociażby trzech pełnych i silnych flot, AI często wysyła w rejsy na statkach transportowych swoją armię lądową, która nie ma żadnych szans w bitwach z naszą regularną flotą. Statki bojowe są wyposażone w lepsze tarany i najczęściej wystarczy jedno uderzenie, by zatopić wrogi statek, najczęściej w takich bitwach nie tracę swoich ludzi, a smaczku dodają okręty balistyczne którymi możesz sam strzelać 8-) i wystarczą zaledwie 3 celne trafienia i statek ląduje na dno, całkiem fajna zabawa i jak utworzysz ładną flotę to te bitwy morskie są naprawdę zachwycające w moim odczuciu. W Empire totalnie nie umiałem grać flotą to znacznie się zniechęciłem do zabaw na morzu :P ale niedawno odkryłem, że w Rome II są one naprawdę fajne i jest na co patrzeć :D Polecam spróbować sobie powalczyć w własnej bitwie i ocenić jak to wygląda :D
Przede wszystkim nie lepsze tarany, a większą wytrzymałość kadłuba (450 okrętów transportowych do 1000 czy więcej?), wystarczy tylko nie dopuścić do abordażu i przeciwnik zostaje roztrzaskany.
przemoxdlol
27-02-2014, 07:01
Tak, racja tylko że kadłuby w mojej flocie teraz mają wytrzymałość 1360, II poziom + technologie, które zwiększają wytrzymałość+20%, ale siła ciosu w trakcie taranowania także ma znaczącą rolę w bitwach przeciwko regularnej flocie ;)
( ͡º ͜ʖ ͡º)
27-02-2014, 10:11
Siła ciosu to statystyka oddziału znajdującego się na statku i nie ma wpływu na siłę taranowania.
Nie działa mi poruszanie kamerą za pomocą klawy. Mysz działa normalnie, kilka klawiszy jka enter, ESC steam działa.
( ͡º ͜ʖ ͡º)
28-02-2014, 16:21
Możesz normalnie poruszać kamerą za pomocą myszy?
Za pomocą myszy też nie, jedynie poprzez klikanie na minimapę;/
Nie działa mi poruszanie kamerą za pomocą klawy
Za pomocą myszy też nie, jedynie poprzez klikanie na minimapę;/
viewtopic.php?f=574&t=13815&start=160 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=574&t=13815&start=160)
Moje posty ;)
Mam takie pytanie czy istnieje jakiś ciekawy poradnik jak grac Rzymianami w rome total war 2??
( ͡º ͜ʖ ͡º)
03-03-2014, 13:23
Istnieje.
Przymierzam się żeby kupić klucz do Rome 2 na allegro, moje pytanie czy Seleucydzi i Baktria to są frakcje darmowe, bo niektóre aukcje są zatytułowane Rome 2 + 2 dlc(Selucydzi i Baktria) a w innych tych tańszych nie ma nic o tych DLC. Czy jak kupie np. ten klucz http://allegro.pl/total-war-rome-ii-2-i4011160553.html to będę miał Seleucydów i Baktrie?
K A M 2150
04-03-2014, 14:17
Seleucydzi i Baktria są darmowi dla wszystkich :)
( ͡º ͜ʖ ͡º)
04-03-2014, 15:39
A podasz link ??
Nie podam.
Przymierzam się żeby kupić klucz do Rome 2 na allegro, moje pytanie czy Seleucydzi i Baktria to są frakcje darmowe, bo niektóre aukcje są zatytułowane Rome 2 + 2 dlc(Selucydzi i Baktria) a w innych tych tańszych nie ma nic o tych DLC. Czy jak kupie np. ten klucz http://allegro.pl/total-war-rome-ii-2-i4011160553.html to będę miał Seleucydów i Baktrie?
Ta gra już jest taka tania ? Będąc szczery aż za tania na tej aukcji. Uważaj.
Krecik1218
04-03-2014, 21:50
Ja ją jesienią 2013 kupiłem za bodajże 24 zł :P
Ja na pewno kupiłem kradzioną z sąsiadem. Znaczy typ co sprzedawał kazał się nie interesować ale pewnie wyniósł kilka kluczy ze sklepu :D
A miał ktos taki przypadek ze po zakupie klucza z allegro klucz zostal zablokowany.
Krecik1218
05-03-2014, 12:14
Nie i nigdy o czymś takim nie słyszałem a już kupiłem kilka gier na allegro
Ktoś tu pisał, bodajże w grudniu, że gra z klucza zakupionego na aukcji przestała działać po kilku miesiącach. Ryzyko zawsze istnieje w postaci chociażby wcześniejszego wykorzystania klucza przez kogoś innego. Jak w piosence, wszystko się może zdarzyć... ;)
Ja kupiłem masę kluczy na allegro i żadnych problemów nie miałem.
Jedyna niespodzianka że BF 3 mam po rosyjsku. Ale przyda się nauka. Jak Rosjanie wjadą czołgami do naszego kraju, może się jakoś dogadam ;)
Lecz dodam że kupuje zawsze od sprzedawców którzy mają tysiące komentarzy. Większość sklepów co sprzedają klucze na allegro mają nawet ponad 10k pozytywnych komentarzy. Wtedy można być pewnym.
Wracając do tematu. Wiecie kiedy będzie patch 10 ?
Krecik1218
05-03-2014, 18:26
Ktoś tu pisał, bodajże w grudniu, że gra z klucza zakupionego na aukcji przestała działać po kilku miesiącach. Ryzyko zawsze istnieje w postaci chociażby wcześniejszego wykorzystania klucza przez kogoś innego. Jak w piosence, wszystko się może zdarzyć... ;)
Nie da się ponownie wykorzystać klucza na platformach typu Steam, Uplay, Origin - dostaniesz info, że klucz jest używany i nie będziesz mógł przypisać go do swojego konta; nie wiąże się to też z żadnymi konsekwencjami. Problemy można mieć tylko w przypadku kluczy z innego regionu. W Polsce możemy aktywować gry z regionem PL, EU i ROW (region free). Są też regiony definiowane przez wydawcę gry, np. w Company of Heroes 2 nasz kraj znalazł się w grupie z Węgrami, co oznacza, że zarówno my jak i węgrzy mogą spokojnie aktywować grę. Są aukcje gdzie sprzedawane są rosyjskie klucze ze względu na ich niższa cenę po przeliczeniu na PLN - zawsze jest o tym informacja na aukcji i takiego klucza normalnie nie aktywujecie. Jest na to sposób z VPN, czyli na czas aktywacji i gry korzystamy z rosyjskiego proxy - jeśli wpadniecie to macie bana nawet na całe konto.
Są aukcje gdzie sprzedawane są rosyjskie klucze ze względu na ich niższa cenę po przeliczeniu na PLN - zawsze jest o tym informacja na aukcji i takiego klucza normalnie nie aktywujecie. Jest na to sposób z VPN, czyli na czas aktywacji i gry korzystamy z rosyjskiego proxy - jeśli wpadniecie to macie bana nawet na całe konto.
Bzdura. Ja mam 2 lata BF 3 po rosyjsku i przegrane jakieś ~200h. Oraz dwa dodatki kupione normalnie przez Origin na promocjach.
Jeśli kupujecie na allegro w sklepach co mają kilka tysięcy komentarzy pozytywnych można być spokojnym. Jeśli kupujesz grę śmiesznie tanio u użytkownika co ma 3 komentarze... to się robią kłopoty na własne życzenie.
Legend i mitów na temat kluczy na allegro jest wiele... a nie znam nikogo komu by zablokowali konto, czy zbanowali grę. No chyba że kupujesz grę która ma blokadę regionalną w danym kraju. Tak jak pisałeś wyżej.
Ale to nie temat na takie rozmowy. Piszmy o Rome 2. Czy są jakieś wieści dotyczące patcha 10 ;p bo czekam z zaczęciem gry do jego wyjścia
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved. Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin©