PDA

Zobacz pełną wersję : Divide Et Impera - Dyskusja ogólna



Strony : 1 2 3 4 5 6 7 8 [9]

K A M 2150
18-10-2017, 19:34
Młodzi Spartanie walczą poza falangą więc tak jak wszyscy Ekdromoi (czyli hoplici walczacy poza falangą) mają większy atak. Zwykli hoplici, nie tylko spartańscy, mają mniejszy atak ze względu na balans gdy są w formacji (silnik gry działa tak, że nawet jakby formacja dawała -10% do ataku i obrony to jednostka w formacji pokona tą samą bez formacji i tych kar), ponieważ ona sama pozwala im atakować jednego przeciwnika przez kilku hoplitów jednocześnie oraz zapewnia możliwość przepychania przeciwników (dwuklik w trakcie zwarcia zawsze wymusza krok do przodu na hoplitach i falandze co zwiększa zadawane przez nich obrażenia oraz spycha wroga do tyłu, lecz może także zwiększyć otrzymywane obrażenia, bo skracają dystans).

Gnejusz
19-10-2017, 13:36
Grająć Spartą nie mam tych jednostek z AOR które dostaję w rejonie po jego podbiciu np. przez Epir.
Epir - bardzo ciekawa kampania - przewlekłą nienawiść i agresja Rzymu, trzeba bardzo uważnie wybierać kierunek podboju, na Appollinę Rzym uderza z morza co 3-4 tury. Inne macje zachowują dużą rezerwę, na p. trudnym bardzo ciężko o umowę handlową nawet kiedy nie jesteśmy już pańsewkiem na jednym czy 3 miastach. Duża różnorodność jednostek, chyba najwięsza z jaką miałęm do tej pory do czynienia. Niestety submody na emblematy faktycznie gryzą się z grą, szkoda, bo znalazłęm b. fajne dla Epiru właśnie.

Czy DLC są kompatybilne z DeI? Znalazłem submody które obiecują współpracę pomiędzy Cezar w Galii, Hannibal u bram i jeszcze z innymi DLC.
Apropo DLC- kupiłem Gniew Sparty jak tylko go wypuścili, po kilkudziesięciu turach to mnie ogarniał gniew, żę zapłaciłęm ponad 65 pln za takiego gniota. Doradźcie czy warto teraz kupować Cezar w Galii czy Hannibal u bram? Jeżeli będą współpracowały z DeI to zainwestuję w któryś te około 30 pln.

dabranocka
21-10-2017, 13:58
Można prosić o mały poradnik co budować, co badać...

Gnejusz
21-10-2017, 20:09
Trudno odpowiedzieć w kilku zdaniach....
-Zależy jaką nacją grasz
-na jakim poziomie trudnośći
-jaką grę preferujesz - agresja czy powolny podbój poparty solidną gospodarką

Jeżeli grasz Kartaginą na początku postaw na gospodarkę, jest bardzo łatwo o podpisywanie umów handlowych, zawrzyj szybko pokój z Epirem i masz wiele tur na zbudowanie silnej gospodarki.
Rzymem jest inaczej - najpierw musisz scalić obie prowincje - walka od pierwszych tur ale trzeba wypośrodkować pomiędzy rozwojem cywilnym a wojskowym.

Warto inwestować w umiejętności bohaterów przyspieszające odkrywanie technologii - mam już 416 turę Rzymem i technologia bada mi się z prędkością ponad 450% - to jest niesamowity kop do przodu.

Co do rozbudowy miast - popatrz jakie surowce znajdują się w prowincji, w niektórych stawiaj na przemysł, w innych na rolnictwo i oczywiście handel, handel jest najlepszym czynnikiem wzrostu państwa. problemem są takie nacje jak Epir z którym już na p. trudnym nikt nie chce podpisywać umów handlowych - bida aż piszczy i wojny na niemal każdej granicy.

Musisz to wszystko wyczuć, staraj się nie mieć więcej niż 1-2 przeciwników z którymi graniczysz, zawieraj sojusze obronne, podpisuj pakty o nieagresji - jak już opanujesz sytuację i będzie Cię stać na dobre armie wypowiesz pakty, odczekasz kilka tur i poszerzysz granice. To jest najlepszy mod w całej serii Total War a gram już w nią ponad 10 lat, nawet o istnieniu tego forum nie wiedziałem. Szkoda, że coraz mniej ludzi wraca de serii, wykruszamy się i mało kto pisze na forum - obecnie większość pytań pozostaje bez odpowiedzi. Nie zniechęcaj się i baw dobrze, ja tak robię.

dabranocka
22-10-2017, 15:43
Dzięki.Gram moim ulubionym (jeszcze z czasów EB pod Romka) Pontem. Na normalnym jest za łatwo, na trudnym za trudno - nikt nie nie chce nic podpisywać, nawet "zieloni" sąsiedzi nie chcą ze mną handlować. Po kilkunastu turach spam wypowiadanych wojen, co więcej te kraje wysyłają do mnie armie ze sporych odległości np. z Krymu.
Jaki poziom trudności jest zalecany? Jest osobny dla kampanii i dla bitwy?

Gnejusz
22-10-2017, 17:27
Dla kampani raczej zależy od ambicji gracza, dla bitew zdecydowanie poziom normalny. Z tymi umowami handlowymi to dramat w niektórych frakcjach jest, grałem prawie 60 tur Epirem, miałem całe 2 umowy i to przez kilka tur zaledwie bo moi partnerzy padli pod ciosami sąsiadów. Epirem na trudnym jest poooootęzne wyzwanie, Pontem nie grałem (jest chyba dostęny po zakupie DLC?). Trzeba żyć z łupieży ale jak tu później takie miasto wchłonąć do włąsnego państwa?
Przeglądnij sobie warsztat na Steam jest sporo submodó upiękniających rozgrywkę - nie ingerują w nią ale dają ucztę dla oczu.

K A M 2150
22-10-2017, 20:01
DeI jest zalecane na normalny/normalny jak ma się pierwszy kontakt z modem, potem to trudny dla kampanii i normalny dla bitew. Ze względu na to, że dyplomacja w grze nie jest dynamiczna, w obecnej wersji jest ona bardzo agresywna od razu, ponieważ jeżeli AI by zgadzało się na umowy i nie atakowało gracza, gdy jest słaby to bym bardziej robiłoby się pasywne gdy stałby się potężny.

Dlatego przygotowaliśmy dwa oficjalnie submody, które można włączyć i wyłączyć w dowolnej chwili. Oba dostępne w różnych wersjach (np ekonomia i dyplomacja, sama dyplomacja, sama ekonomia)

Tutaj link do oficjalnego wątku:
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?696832-Official-Submod-Divide-et-Impera-Hardcore-and-Softcore-Submods

Dla niektórych państw zalecamy początek kampanii z submodem softcore na dyplomacje, a gdy zrobi się za łatwo w późniejszym etapie odpalamy hardcore submod, który utrudni dyplomacje.

Gnejusz
22-10-2017, 20:18
No i Epir i Sparta stają się znowu grywalne.
Jutro chyba kupię Cezar w Gali - co daje ten submod?

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=542112320

Znalazłem wreszcie submod podmieniający ikony jednostek:

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=470095182
Niestety z jednostek Rzymu w końcowej fazie rozwoju rekrutacji wcięło jakieś 2 - piszę jakieś, bo nie dociekłem jeszcze jakie.

Jak można wybudować Panteon - rozpoznałem już odpowiednią technologię ale nie ma możliwości postawienia go z żadnego z dzrewek rozbudowy.

K A M 2150
22-10-2017, 21:32
Ogólnie kampanie DLC mają wszystko to co główna kampania DeI, czyli system populacji, zaopatrzenia itp oraz rozpoczynają się od konkretnych reform. Nie mają za to żadnych nowości przygotowanych od podstaw, czyli składu poszczególnych armii startowych czy państw na mapie.

Wyjątkiem jest DLC Wrath of Sparta, ponieważ jest to w pełni przerobiona kampania na Wojny Macedońskie. Wrath of Sparta w podstawce dzieje się w zupełnie innym okresie czasu niż DeI, więc zamieniliśmy to na kampanię dziejąca się w okresie przerobionym przez DeI.

dabranocka
24-10-2017, 09:54
A gdzie macie to ustawienie kampania/bitwa. U mnie da się ustawić tylko poziom trudności kampanii.

marko1805
24-10-2017, 10:06
Gdy rozpoczniesz kampanię w opcjach masz coś takiego jak poziom wyzwania , tu ustawiasz trudność w bitwach. Dla DeI zbalansowany poziom to normalny.

dabranocka
24-10-2017, 23:09
Dziwne, u mnie tylko mam ustawianie trudności kampanii, bitew nigdzie nie widzę.

Gnejusz
25-10-2017, 13:49
Escape - rozwijasz menu - wypierasz "opcje gry". Tam masz po prawej stronie na dole "poziom wyzwania" - ustawiasz suwak na "normalny". U mnie sam przestawia się na trudny, muszę przed każdą bitwą tego pilnowaqć, na p. trudnym nie graj bo stracisz nerwy, bonusy dla komputera są bezczelne, do tego na jakieś mniej niż 1,5 min do dońca bitwy Twoje oddziały nagle wpadną w panikę i uciekną. - To jest popsute.

dabranocka
03-11-2017, 18:01
Czy Masylowie (ci Numidowie bardziej na zachód) mają tak że kultura i zadowolenie jest obliczane dla całej prowincji a nie dla każdego miasta osobno?

Myślę, że nie jest to pytanie stricte techniczne.
Polemajos

Martinus123
04-11-2017, 23:39
Czy Masylowie (ci Numidowie bardziej na zachód) mają tak że kultura i zadowolenie jest obliczane dla całej prowincji a nie dla każdego miasta osobno?



Dawno już w Rome II nie grałem, ale z tego co pamiętam to wskazane przez Ciebie parametry jak również żywność i dochód są obliczane dla całej prowincji i widoczne w oknie szczegółów prowincji (jakoś tak to się nazywa). Maja tak wszystkie frakcje zarówno w standardowej wersji jak i na tym modzie, który zresztą testuję dopiero od dziś :)

dabranocka
05-11-2017, 08:57
Może źle opisałem problem
- grałem Pontem i każde miasto miało osobny poziom kultury i zadowolenia
- gram Numidami i nie ma granic między prowincjami, na Sycylii kultura i zadowolenia jest taka sama dla wszystkich miast, to samo na Korsyce i Sardynii. (Może nomadowie tak mają ?).

Martinus123
05-11-2017, 09:35
Pierwszy raz słyszę o czyś takim, może grając Pontem miałeś każde miasto w innej prowincji (nie wiem jak długo grałeś).

Ja nie jestem ekspertem w tym modzie, ale zacząłem grę Rzymem i jest tak jak w podstawce i innych modach w które pogrywałem, czyli jak klikniesz dane miasto to na dole widzisz wszystkie miasta w danej prowincji (te nienależące do Ciebie są wyszarzone), a na dole po lewej stronie masz okienko z podsumowaniem dla całej prowincji (prowincji nie miasta) gdzie widać zadowolenie, kulturę, przychód i żywność.

Co ciekawe wszystkie parametry poza kulturą są wyliczane tylko dla miast które posiadasz, ale sama kultura zawsze dla całej prowincji, wiec jeśli jakaś frakcja z inną kulturą ma miasto w Twojej prowincji, to nigdy kultura w prowincji nie będzie w stu procentach Twoja (o ile go nie podbijesz :) ). Tak było w podstawce i nie sadzę by inaczej było w DEI, to logiczne i nie sadzę by to zmieniali, niedługo w trakcie gry to na 100% zweryfikuje, ale to co napisałem powyżej na pewno występuje też w modzie, przynajmniej w mojej grze Rzymem.

Martinus123
07-11-2017, 15:49
Trochę pograłem Rzymem, mod ogólnie bardzo mi się podoba: przede wszystkim dużo wyższy poziom trudności, system rekrutacji AOR, duże zróżnicowanie jednostek, bardziej agresywne i aktywne AI zwłaszcza na mapie strategicznej, w bitwie wciąż zależy to głównie od stosunku sił jednostek strzelających (jak a AI ma przewagę to będzie stał w miejscu i czekał na atak) choć jak już walka się rozpocznie rzeczywiście jest lepiej niż w podstawce i potrafi czasem przeprowadzać jakieś ciekawe manewry, fajny system rozbudowy miast, który jednak muszę jeszcze trochę zgłębić.
Na minus zauważyłem dziwne wyliczanie szansy na sukces w bitwie automatycznej, oparte chyba tylko na ilości, a nie również jakości żołnierzy (ja na szczęście bitwy automatem gram bardzo rzadko, ale w innym wypadku gra traci sens).

Mam też kilka pytań, widzę że ostatnio temat nie jest zbyt popularny ale może mi ktoś odpowie:
- ostatnio grałem w Attile i po powrocie kolorystyka i oświtlenie, zarówno mapy strategicznej, co można jeszcze jakoś przeboleć, jak również czy raczej zwłaszcza samych bitew kłuje w oczy. O ile jeszcze patrząc ze słońcem jakoś to wygląda, tak pod słońce jednostki są zacienione i praktycznie niewidoczne. Zabawa paskami gamy i jasności niewiele tu daje. Czy znacie jakiś mod, który to poprawia? Ewentualnie prosił bym o ustawienia do GEMa, bo na standardowych wszystko u mnie jest rozmyte i wygląda okropnie, a w przeciwieństwie do tego co było kiedyś, teraz są one bardzo rozbudowane.
- czy dobrze rozumiem że w przypadku Rzymu nie ma konieczności budowania baraków w prowincji stołecznej bo samo miasto (Rzym) ma taką opcję (w opisie zauważyłem Barakss, mam też możliwość rekrutacji oddziałów tak jak bym posiadał baraki), do jakiego poziomu baraków to działa?

Piszę post pod postem, ale dotyczy on zupełnie innych kwestii niż powyższa odpowiedź więc bez sensu byłoby dodawane go tam.

dabranocka
15-11-2017, 18:53
Witam
Jest opcja sprzedaży prowincji? Albo wyzwolenia nacji juz z posiadanych prowincji?

marko1805
15-11-2017, 19:17
Nie , nie ma takiej opcji, wyzwolić prowincje( lub raczej region bo one składają się na prowincję) można jedynie zraz po jej zdobyciu.

dabranocka
15-11-2017, 20:23
Ok. A jest jakiś myk na wojne Kartagina-Rzym bo u mnie się kochają - wojna wybucha dopiero gdy Kartagina anektuje Syrakuzy.

marko1805
15-11-2017, 20:45
Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi, chcesz, aby wojna wybuchła wcześniej niż po zajęciu Syrakuz przez Kartaginę lub Rzym ?

dabranocka
15-11-2017, 21:07
Dokładnie.

marko1805
15-11-2017, 21:42
Nie ma takiego myku. Po prostu wypowiedz wojnę Kartaginie.

dabranocka
16-11-2017, 20:56
Gram tymi plemionami z Numidii na trudnym i zależy mi żeby Kartagina i Rzym wzieły się za łby ^^.

Gnejusz
18-11-2017, 16:32
Ja zagrywam się Rzymem zarówno na R2 jak i dokupionych DLC. W ogóle to muszę się pokajać - szukałem submodów na ikonki jednostek a tymczasem miałęm po prostu bałagan w plikach. Jakiś czas temu - na pewno więcej niż rok chcąc umilić sobie grę w Gniew Sparty podmieniłem ręcznie (grę mam na Steam) pliki odpowiadające za ikonki jednostek. Okazało się, żę podmieniony plik był dla komputera nadrzędnym w stosunku do wszystkich dogrywanych patchy. Dopiero usunięcie całego katalogu z grą i jej zainstalowanie od nowa załatwiły sprawę. Obecne ikonki jednostek w DeI śa śliczne. Podobają mi się zwłąszcza jednostki dla Rzymu i chyba w dużej mierze dla nich zakładam ciągle kolejne kampanie.

Wracająć do "Gniew Sparty" a konkretnie do "Wojny Macedońskie" - Rzym widnieje u mnie jako Korkyra, Seleucydzi jako Imperium Perskie, czy to norma czy jeszcze coś mam pokaszanione w plikach?
Grając w "Cezar w Galii" na p. trudnym mam niemożliwą do wygrania kampanię. Wojna z wszystkimi dookoła (padła już Masalia), ale najgorsze jest to, że komputer dosłownie pęta mi nogi i moje armie nawet nie napadane przez sabotażystów poruszają się często jedynie po kilka cm na turę. Do tego tragiczne eventy pogodowe nie pozwalają mi na odbudowę armii po bitwach, po około 100 turach muszę sobie odpuścić. Co jest nie tak z moją kampanią? Nie chodzi mi o bonusy dla nacji komputera bo to wynika z poz. trudnośći gry - chodzi mi o te kłody rzucane pod nogi nie związane z wojną ani nieadekwatne do pór roku.

K A M 2150
19-11-2017, 22:55
Już same nazwy frakcji sugerują, że masz coś mocno nie tak z plikami lub innego rodzaju konflikty między modami.

oranjes2
02-12-2017, 12:49
Mam pytanie ... teraz w DeI pojawiły sie rozwiązania jak z Attili - higiena oraz wandalizm... Jak najlepiej obniżać wandalizm ? Bardzo trudno jest rozbudować miasto uwzględniając brud oraz wandalizm w mieście :(

Arcziv
03-12-2017, 14:33
Heja ludziska, właśnie miałem dylemat między Radiousem a Divide Et Impera. Poczytałemto i owo na ten temat i Divide Et Impera według mnie miażdży.
Polecacie jakieś inne mody/submody by gra była jeszcze ciekawsza? grafika, jednostki i tp.
Tak samo na grafikę, czy R2:TW GEM - Graphic Enhancement Mod bedzie z tym kompatybilny i nie będzie problemów?

Pozdrawiam.

Aztec
11-12-2017, 16:00
Jeśli chodzi o GEM to jest on kompatybilny z DeI, moim skromnym zdaniem nie potrzeba instalować żadnych innych modów jeśli chodzi o samą rozgrywkę gdyż DeI gwarantuje wszystko co jest potrzebne :P
Sam posiadam jeszcze "Special Effects Enhancement Mod v1.6 "Insane Edition" oraz "New lighting and environments mod from "Aztec's Environments and Lightings" i nie jest jest to mój mod xD

Polemajos
20-01-2018, 14:00
Zespół Divide et Impera nie przewiduje już dodawania rozbudowanych systemów czy wprowadzania wielkich zmian w rosterach, ale ciągle ulepsza swoje dzieło i ma różne pomysły do zrealizowania. Wyjątkiem są jednostki Kartaginy, które jako ostatnie w modzie doczekają się znaczącej przeróbki. Przykładowe nowości, jakie mają być wdrożone, to poprawki do mechaniki zapasów żywności i choć częściowe wykorzystanie potencjału nowego systemu polityki. Entuzjazm może wzbudzić również wieść o dodaniu nowych animacji i zmniejszeniu liczby niektórych spowalniających bitwy.

Poniżej mały przegląd nowych animacji szarży i walki. Filmiki nagrano wykorzystując DLC Blood and Gore, dlatego uprzedzam przed ukazaną drastycznością.

y9Xmkc89hno

6tiTtO1kJmM

Dom1no
20-01-2018, 19:41
Ta ostatnia animacja w drugim filmiku... po prostu WOW!

Polemajos
12-02-2018, 22:54
Założono grupę Divide et Impera na Discordzie: https://discord.gg/Wez6GSY

Polemajos
03-03-2018, 23:41
Zaprezentowano animacje nie następującej od razu po zadaniu obrażeń śmierci oraz ogólnie nowości w zakresie animacji. Zespół DeI zapowiedział też, że za niedługo przedstawiony zostanie roster jednostek Imperium Maurjów.

Prezentacje animacji; Uwaga! Sceny drastyczne:
PddBmvkoLHg
iJheAcKALEs

Polemajos
13-03-2018, 00:31
Planami zespołu Divide et Impera na następną, rozbudowaną wersję modyfikacji - 1.2.3 - są: przygotowanie wielu odświeżonych rosterów jednostek i naniesienie poprawek na oddziały frakcji, które nie zaznały ich od pewnego czasu. Modderzy wezmą się za to, gdy minie trochę czasu, który zostanie poświęcony na doszlifowanie zawartości z nowych dodatków i eliminowanie bugów oraz rozwiązywanie problemów związanych z wydaniem patcha 19.

Polemajos
13-06-2018, 21:27
Oficjalną premierę miała publiczna beta wersji 1.2.3 Divide et Impera. Poza nowościami w kampanii i obróbkami jednostek Kartaginy i Rzymu wprowadzone zostały w niej pewne jednostki dla pewnych frakcji, w tym Egiptu, Epiru i Syrakuz oraz zmiany wizualne dla niektórych oddziałów rekrutowanych regionalnie i zastępów Celtów, Italików i German. Aktualizacja wniosła też multum poprawek oraz ulepszeń na różnych polach modyfikacji.

Ostateczna odsłona v1.2.3 będzie ostatnią wielką aktualizacją obejmującą rostery jednostek. Na tę chwilę jest ona zaktualizowana do wersji ,,a".

Linki do pobrania najnowszej wersji DeI są w tym wątku (http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?9428-Download-i-instalacja-(aktualna-wersja-1-2-3a)).

Plany zespołu na przyszłość obejmują:

- wprowadzenie w życie nowych submodów, np. rozwiniętego moda typu wszystkie frakcje grywalne, historycznych kampanii, czy projektów graficznych ;
- ulepszenie istniejących submodów, przykładowo tych na trudniejszą i łatwiejszą kampanię;
- aktualizację po wyjściu nowego DLC z kampanią;
- dalsze wdrażanie nowej zawartości (poza dużymi przeróbkami rosterów).


Prezentacja części ze zmian w rosterach frakcji innych niż Rzym, Kartagina i Imperium Maurjów:

https://i.imgur.com/mbbnyjs.jpg
https://i.imgur.com/AhZd83T.jpg
https://i.imgur.com/eFZPJrk.jpg
https://i.imgur.com/GTe4izl.jpg

KLAssurbanipal
27-07-2019, 23:16
Poprawione previewy Sparty i Pergamonu przez KAM 2150:

https://www.twcenter.net/forums/showthread.php?798836-PREVIEW-Visual-update-of-Pergamon-and-Sparta&fbclid=IwAR2j1OUxTu1CYYYzphyd3bgsLmGDQ8meO_bz4U0q1 QL76eTiG7kHGefR-d8

http://totalwar.org.pl/wp-content/uploads/2019/07/0000.jpg

KLAssurbanipal
03-10-2019, 15:53
1.2.5a Fix Updatehttps://www.twcenter.net/forums/showthread.php?800269-1-2-5a-Fix-Update!

Martinus123
31-10-2019, 12:11
Czy ktoś z Was wie może i mógłby podać jakiś link do strony z aktualnym rosterem jednostek z DEI?
Ten na stronie https://www.honga.net/totalwar/rome2/faction.php?l=en&v=dei&f=rom_carthage na przykładzie Kartaginy właśnie widać że jest nieaktualny, nie ma w nim zmian które wprowadzono jeszcze w 1.2.4

KLAssurbanipal
30-11-2019, 02:53
Nie wiem czy ktoś robi aktualny. Honga, którą podałeś to najlepsza strona do rosterów, ale w DeI dużo się zmienia i będzie jak podejrzewam zmieniało. Trzeba poczekać na kompletne rostery.

Fan historii
07-11-2020, 18:57
Mam mały problem z tym modem
Mod pobbrałem dzisiaj , jest bardzo fajny i przypadł mi do gustu tylko...
Nie ma niektórych nazw jednostek , czy frakcji....
Np jest oddział Jastarni z triarii ale np nie ma podpisanego oddziałów hoplitów
Jest to dość męczące gdyż człowiek dam musi się domyślać jaki oddział werbuje lub z czym walczy
Mod był pobrany z warsztatu steam

Gnejusz
17-11-2020, 12:31
Z tego co piszesz wynika, że problem leży w spolszczeniu. Nie było aktualizowane od kilku lat. Jeżeli zagrasz na wer. ang. (gra i mod) opisy będą kompletne.

dabranocka
09-07-2021, 16:44
Jest w planach zwiększenie ilości prowincji?

odi.profanum
13-06-2023, 08:39
^^ nie.
Mapa i prowincje są zablokowane i niestety moderzy mogą działać na tym, co jest w podstawce.

Testuje sobie Imperium Surrectum i tego moda.
Niestety smutne, że silnik starego rome vs ten nowy w bitwach sie lepiej sprawdza. Czemu?

Jednostki się przepychają, okrążają. Masa nieprzyjaciela napierajaca na twoje oddziały cofa je. A w Rome 2 linie są statyczne, bitwy niemal w miejscu, nie ma tego efektu masy. Taki piszę o swoich spostrzeżeniach by coś w temacie uaktualnić.
Za to bardzo lubię formację, chociaż one są trochę niezbalansowane... I znowu, 20 letnia gra lepiej pewne kwestie rozwiązywała. Falanga od przodu była ciężka do zniszczenia i na dystans trzymała Twoich principes ale jak już ją obeszli do tyłu albo od boku to Ci falangici z małymy tarczami byli bardzo słabi w walce 1na1. Silnik Rome 2 tego nie uwzględnia i generalnie są tacy panowie prze ch** hoplici, którzy są nie do ruszenia z każdej strony. Od przodu, od tyłu. Mają wciśniętą formację i są nieśmiertelni, najlepiej ich wtedy chlastać procarzami w plecy...

dabranocka
10-07-2023, 19:10
Właśnie się zastanawiam czy dałoby się zasymulować manewry jak pod Kannami, Zamą czy Ilipą. Np. środek ma się bronić i powoli cofać a skrzydła cisnąć. Teraz nieraz okrążony oddział wroga walczy nadal, niby nie mają już nic do stracenia ale jak piszesz nawalają się statycznie.

królu
11-07-2023, 09:06
Gdyby dało się przenieść parę rozwiązań z nowych części (np. okienko dyplomacji, rekrutacja, większe armie) do Rome 1 mielibyśmy grę wszechczasów

odi.profanum
13-07-2023, 13:07
Nie dałoby się. Na pewno nie w rome 2. W jedynce być może, jakbyś mocno pozmieniał statystyki np dawał niski atak i sporą obronę to jednostki by się bardziej przepychały niż zabijały.

Mnie trochę męczy mechanika przeszkalania jednostek. System uzupełnień jest o niebo lepszy i lepszy dla kompa. Jak grałem sporo w tego Imperium, to komp często zdarzało się, że miał armie jakiś chłopów po 50 ludków w oddziale na złotych belkach, których nie uzupełniał i używał aż się skończyli... A w Rome 2 nie robi tak, wycofuje się by się uzupełnic za to na minus, że armie są przyspawane do generałów... Nie można mieć rządcy prowincki, tylko on jest od razu armią co imo jest głupie, bo sam pomysł z armiami jest spoko.

Właśnie 3 rzecz ze starożytności jaką trochę pykam (ostatnia gierka tydzień temu) to Imperator Rome od Paradoxu i tam generała armii się "mianowało" i to powinien być złoty środek. Jest legion, który ma swoją strukturę, organizację, wbija jakieś perki i niezaleznie od tego jest dowódca. No ale co wtedy z doświadczeniem oddziałów, poszczególnych kohort. Hmmm.