Zobacz pełną wersję : MOS 1.7 i 1.6.2 dyskusja
Strony :
1
2
3
[
4]
5
6
7
8
Raczej dwie, bo Elfy z Lórien i Dunland są już w MOS :) i o ile się nie mylę to FROME jest drugim sub-modem do Third Age (choć mogę się mylić)
lukaszcbc
14-10-2013, 14:22
Dochodzi jeszcze modyfikacja "Gondor's Former Glory" ale na razie jest ona w fazie tworzenia. Myślę że ten Sub-Mod pozwoli na dodawanie nowych pomysłów bez czekania na implementacje w MOS-ie, a które mogą w późniejszym etapie zostać połączone. W każdym bądź razie jest to dobry krok, gdyż pozwala na dalszy rozwój świata Tolkiena.
Mam takie pytanie, czy w MOS'a pogram tylko na 7,8, viście, bo ja mam na komputerze XP, gdzie normalny tatw 3.2 działa bez zarzutów :)
Ja też mam XP i mi śmiga bez problemu MOS najnowszy.
Z niczym na czym ruszy podstawka nie powinno być problemów, jeżeli tatw działa bez zarzutów to i MOS będzie.
dzięki, bo patrząc na twcenter się zastanawiałem czemu wypisali tylko 7,8, viste.
Czy tylko mi strona https://mega.co.nz się zacina podczas pobierania MOS'a 1.50 :|
Nie pisz posta pod postem. Używaj opcji edytuj.
Mnie ostatnio też się zacina. Nawet na Google Chrome, a na niej działało bez zarzutu.
po zainstalowaniu mosa 1.6.1 wyskoczył mi taki błąd http://ifotos.pl/zobacz/xxx2JPG_nsaqrqq.JPG/ podczas włączania gry, dlaczego? :?
Cleaner z data moda uruchomiłeś?
Taki błąd czasami wyskakuje. Wyłącz Windows.
Uruchom cleaner. Poczeja chwilę. Odpal ponownie moda.
Jak każdy inny program.
Klikając na niego 2 razy szybko w celu uruchomienia, w trakcie każe Ci wcisnąć dowolny klawisz. Wciśnij enter.
Kolejny problem, po uruchomieniu gry, grając kampanie rohanem nie mam muzyki, a róg generała mam jak z isengardu, oraz grając któraś z nacji trochę rzeczy nie mam spolszczony, gra śmiga, lecz te błędy nie dają mi pełnej satysfakcji, z czego wynikają takie błędy? ;)
To akurat u wszystkich, niedopatrzyli tego w patchu 1.6.1. To bug.
Mają poprawić w patchu 1.6.2.
Czyli co, cleaner pomógł ?
Cleaner też uruchomiłem, ale nie zauważyłem i zainstalowałem w złym folderze :D a w spolszczeniu też wszystko nie jest skończone?
viewtopic.php?f=366&t=12400 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=366&t=12400)
Zajrzyj do tematu o spolszczeniu w powyższym linku a się dowiesz.
Jak robiłem spolszczenia wcześniej do Bellum np. to nic mnie tak nie irytowało, jak pytania tych co palcem nie ruszyli i pojęcia nie mają ile to pracy, w stylu a kiedy będzie spolszczenie, a czemu nie jest pełne? Itd.
Nie bierz tego osobiście i podziękuj Autorom spolszczenia, za to co jest.
wziąłem to do siebie i wiem o tym że spamuje w temacie jak nie powiem kto. W 100% cie rozumiem :)
Jest jakiś ogólny temat dyskusyjny o TATW i mos? Bo mam oba także nie wiem w którym pisać a chciałbym się o coś zapytać albo omówić jakieś tam rzeczy.
O MOS piszesz właśnie w tym temacie.
A o czystym TATW w tym: viewtopic.php?f=366&t=9391 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=366&t=9391)
Gram już z tydzień, jestem na ok. 50 turze, dzisiaj wchodzę do gry, coś tam gram, daję zakończ turę, lecą inne frakcje na górze i nagle wywala grę i medieval napotka.. Czego bym nie robił jest to samo, nic nie zmieniałem, normalnie jak każdego poprzedniego dnia wszedłem do gry i nagle problem. Możecie jakoś pomóc?
Zdarza się. Ciągle poprawiają jakieś wykryte bugi w modzie.
Cofnij się kilka tur w tył.
Wczytaj grę, rusz agenta zapisz pod inną nazwą i próbuj obejść tego buga. Usuń map.rwm z katalogu base. Ew. na moment przywróć angielski text i spróbuj przewinąć turę na angielskim.
Zawsze rób 2 lub 3 savy co kilka tur. pod różnymi nazwami.
Szkoda, że trzeba cofnąć o kilka tur no ale cóż. Znów trzeba będzie to samo robić, na szczęście mam kilka save'ów. A ten map.rwm od czego jest? Nie popsuje mi nic jak to usunę? A angielski nie wiem czy przywrócę bo nie mam kopii zapasowej jak spolszczenie wgrywałem. Tego samego crasha widziałem u jednego let's playera kiedy był w ~70 turze i nagle jak zakończył i była tura mordoru to mu wywaliło i po save'ie. Najlepsze jest to, że było to tatw 3.1, więc coś słabo im idzie poprawianie tych błędów skoro dalej się to zdarza a trochę czasu minęło gdzieś z rok.
Bellic58
19-10-2013, 11:29
Mod jest świetny. Wczesniej próbowałem grać w najnowszego romka, ale przesiadłem się na tego moda i po prostu nieba a ziemia.
W bitwach AL możenie jest napoleonem, ale przynajmniej atakuje, potrafi zrekrutować silną armię oraz bitwy są długie. Nikt nie ucieka po 25 sekundach walki. Dodatkowo motyw entów, czy troli jaksiniowych jest genialny. Gdy szarżują, trzeba napierniczać w nich wszystkim strzelającym, co się ma. Dodatkowo bohaterowie i filmiki z LOTORa. Jeśli ktos jest fanem to po prostu gra na miesiące/lata. Jedynym minusem są zdarzające się crashe. Co prawda mi się zdarzył jeden, gdy kliknąłem na kampanię, ale po ponownym uruchomieniu gry już nie wywaliło. Po instalacji każdego patcha używałem cleanera, ale nie jestem pewien, czy zadziałał. Wyskoczyło mi czarne okienko, nacisnąłem dowolny klawisz, czarne okienko zniknęło i nic. Ogólnie wszystko na plus.
A i dzięki Araven, że chce Ci się odpowiadać przez tyle czasu na te same noobskie pytania, które przewijają się przez 20 ostatnich stron. Bez Ciebie pewnie połowa ludzi nie mogłaby w to zagrać.
Popieram up ;d Tak btw. też po użyciu cleanera miałem te czarne okna, ale coś w nich pisało, że nie można znaleźć jakichś tam plików czy czegoś, więc nie wiem czy to poprawnie zadziałało.
Zaś jeśli o mnie chodzi, to chyba pomogło przywrócenie folderu "text", jednak miałem tą kopię zapasową z angielskim. Spróbuję przewinąć jedną turę w przód i znów zmienić na polskie, zobaczymy czy zadziała. Bo ja co prawda jadę na spolszczeniu do tatw 3.2 i mos 1.6 a gram na 1.6.1 ;o
Przecież jest spolszczenie do 1.6.1, od tygodnia, była wersja nr 1. A teraz jest wersja nr 2.
Jak będziesz używał spolszczeń innych niż wersja w jaką grasz to ctd masz pewne. I częstsze niż granie wg zaleceń.
Andrij Marszałek
19-10-2013, 13:42
Witam. Mam pewien problem z MOS. Zainstalowałem normalnie third age 3.0 3.1 3.2 potem MOS 1.3 Full instal potem 1.4 1.4.1 1.5 Full instal i na końcu 1.6 i spolszczenie pod 1.6. Gdy uruchamiam cleaner to wyskakuje mi to co koledze na górze czyli że nie może znaleść plików w jakiśch folderach. Włączam gre i kampania działa normalnie ale kampania drużyny pierścienia nie chce się włączyć (ustawiłem bardzo tudny) i tak samo nie działają 2 bitwy historyczne (cair andros i 5 armi). Czy jak pobiorę 1.6.1 to się to poprawi?
Bellic58
19-10-2013, 14:18
Kampania drużyny nie została jeszcze w tej wersji dodana.
To, że jest napisane w okienku, że nie można znaleźć plików też jest normalne. W tym samym okienku niżej jest napisane, żeby się tym nie przejmować.
Dokładnie jak pisze Bellic58.
Adrian15o
Coś nie doczytałeś, bo jest już patch 1.6.1 do Mos 1.6 i zainstaluj go ale najlepiej na angielskie Mos 1.6.
A potem dopiero zainstaluj spolszczenie, ale do 1.6.1. Patch poprawia dużo, ale nadal Drużyna nie działa.
Andrij Marszałek
19-10-2013, 17:08
A czy jak zainstaluje 1.6.1 to czy zapis z kampani z 1.6 będzie działać?
Raczej na 100% nie będzie działać, za dużo zmian.
Ale granie na 1.6 to szaleństwo, ma za dużo bugów, około 100 tury kampania i tak Ci raczej padnie.
No to się popisałem, myślałem, że najnowsze do 1.6 jest spolszczenie ;p Dobra dzięki. Jeszcze mam pytanie dot. palantirów. Gram Eriadorem mam zajęte to miasto, w którym jest palantir na zachodzie gdzie te 3 wieże elfickie stoją. Próbowałem dać tam Gandalfa, ale nic się nie dzieje jak klikam F3. I jeszcze taka sprawa, od wielu tur w niektórych rejonach nie rośnie w ogóle kultura, nie mogę NIC budować i rekrutować, puste miasta, mała populacja. Co z tym zrobić?
Bellic58
19-10-2013, 19:25
Mam ciekawą sytuację. Jeśli wejdę w kampanię i z niej wyjdę, a następnie wejdę we własną bitwę to mam pulpit. Działa to też na odwrót, czyli jeśli najpierw wejdę we własną bitwę, a następnie w kampanie to również jest crash. Co prawda nie przeszkadza tow grze, ale ciekawa zależność.
Ja mam ctd z zmiany tury z 15 na 16, Ma ktoś pomysł jak się go pozbyć ?
Bellic58
19-10-2013, 20:17
Wczytaj wcześniejszy save lub po prostu zacznij od nowa inną frakcją. Chyba, że nie używałeś cleanera wcześniej.
hummels niskie podatki maksymalne farmy. Niektóre regiony nie mogą przekroczyć poziomu duże miasteczko. Amon Sul zaś zawsze to wioska bodajże, sprawdzaj w przeglądarce budynków.
Belic58 za dużo szybkiego klikania i niepotrzebnego kombinowania w modach kończy się zwykle ctd.
HusarPl przejrzyj kilka stron w tym temacie, posty w problemach technicznych, wiele razy odpowiadałem jak próbować obejść ctd. Pisz jaka nacją grasz, dawaj logs, jasnowidzów tu nie ma.
Bellic58
19-10-2013, 22:01
Mi tam akurat to nie przeszkadza. Fajnie się gra, ale zawsze jest obawa, że przy jakiejś 130 turze nawet ze spokojnym klikaniem dostanie się pulpit, ale takie jest ryzyko modów i trzeba być na to przygotowanym.
Cleaner uruchomiłem pisze że jakiś plików nie znalazł. Zaczołem grać od początku Arnorem jest 20 tura i nic. Chyba namieszało coś z nieumarłymi. Ciekawiłem się co jest z tą misją i na character_reset w pare tur przeszedłem i roździeliłem 1 oddział. Może coś tu pokopało ? Bo było medival 2 total war napotka przy rebeliantach gdy się tura 15 kończyła.
Aby zainstalować najnowszą wersję MOS muszę pobrać najpier 1.4 a potem nadinstalowaywać czy odrazu 1.6 ?
Selwek.
Zajrzyj do postu nr 1 to się dowiesz.
Wystarczyło też przeczytać nieco postów w tym temacie.
W skrócie czyste angielskie TATW 3.2
Na to Mos 1.5 Full install, uruchom cleaner z data moda.
Na to Mos 1.6, uruchom cleaner z data moda.
Na to Mos 1.6.1, uruchom cleaner z data moda.
I spolszczenie do Mos 1.6.1.
HusarPl.
Nie mam bladego pojęcia o co biega. Ja nie dzieliłem armii nieumarłych i było ok.
W niektórych miastach nawet na starcie kampanii nie mogłem nic budować/rekrutować i tak zostało do teraz. Wszędzie dawałem niskie podatki. I nie chodzi tu o miasta Shire. Niektóre przejmowane osady mogę dalej rozbudowywać itd. a spora część z nich jest totalnie pusta, nic nie widać, białe pole.
A z tymi palantirami ktoś wie co zrobić? Bo mimo, że mi świeci z lewej na dole to po wciśnięciu F3 nic się nie dzieje.
Bellic58
20-10-2013, 18:43
Może musisz poczekac, aż w tych miastach przybędzie ludności i się rozbudują.
lukaszcbc
21-10-2013, 09:09
hummels
Aby uruchomić palantira musisz wybrać miasto w którym się znajduje i wybrać F3 dodatkowo w tym mieście musi być postać która może użyć kryształu widzenia.
Co do miejscowości wiele z nich jest wioskami w których dopiero po rozbudowie możesz budować inne ulepszenie, a to trwa bo jeżeli przejąłeś osadę która liczy ok 300 osób, a kolejny poziom to 1500. To przy założeniu 2% wzrostu to "trochę" to potrwa zanim osiągniesz wystarczający pułap liczby mieszkańców.
Dzięki za odpowiedzi lukaszcbc.
Dodatkowo, jak jesteście w osadzie to najeżdżając myszką na ludność pokaże Wam, ile trzeba ludności do następnego poziomu rozbudowy osady.
No tak. Szkoda tylko, że nie można tej populacji zwiększyć. Bo w innych miastach buduję budynki zwiększające przyrost ludności itd. a w tych pustych przez 50 tur leci troszeczkę do góry a nadal sporo brakuje do następnego poziomu i nic z tym zrobić nie można. Podobnie z kulturą, która jest na minusie.
Jeśli chodzi o palantiry to u mnie to nie działa. Jaka postać z frakcji Eriadoru może używać palantira? Wsadzałem tam Gandalfa, ale nic to nie dało. Aragorn też nie ma w świcie nic o palantirze, zero info.
Możesz to zmienić zwiększając wpływ farm na przyrost ludności. W pliku export_descr_buildings. Powinno zadziałać na savy.
Aragorn raczej na 100% może używac palantirów.
berengar
21-10-2013, 12:59
Zauważyliście jaki Insengard jest słaby w najnowszej wersji moda? Zaczynałem parokrotnie, dodawałem im skrypt na respawn armi, ale niestety niewiele to pomogło. Za każdym razem dostają baty od Rohanu, a co za tym idzie Mordor jak i cała "ciemna strona" ma przerąbane.
lukaszcbc
21-10-2013, 15:05
Eriador nie posiada palantira chyba że zdobył Insengard. Dopiero po zdobyciu miasta z kryształem pojawia się możliwość korzystania z niego. Zawsze dostaje ją przywódca frakcji lecz można przenieść tą możliwość na inną osobę. Na starcie mogą z palantirów korzystać wysokie elfy, Gondor, Insengard i Mordor. Dodatkowo Elfy z Lórien mogą korzystać ze zwierciadła Galadrielii.
Co do Insengard to faktycznie jest słabszy niż w poprzednich częściach, zwłaszcza na starej mapie. Dodatkowo często są wojny między Dale, a Elfami leśnymi. Mordor za to różnie raz jest silny, a raz Gondor trzyma go w szachu przy tym samym poziomie trudności. Natomiast okolice Eriadoru to zupełnie inna sprawa bo tam orki poczynają sobie nieźle jeśli oczywiście Eriadorem kieruje komputer.
Jest też możliwość u Elfów Wys np. odkupienie (nie pamiętam nazwy miasta jaka tam jest). Tak teraz te frakcje nie są słabe. Jak w 1.41 80 tura to rohan bronił się w Edoras , Helmowym Jarze , Dunharow. Gondor to bronił się koło Tarnostu. A ja na północy Arnorem się nudziłem to uratowałem Rohan i Gondor i skończyłem grać bo nowa wersja wyszła. Jak grałem Gondorem to Rohan otrzymywał baty ale skrypt o pomocy jak zawsze ratował go. Zauważyłem że Isengard otrzyma kopa jak zaakceptujemy siły Sarumana i technologie Sarumana czy jakoś tak. Po 50 turze powinien jakoś sobie radzić. Co do Eriadoru to tak jak gra nimi PC to jest kiepsko. W 1.61 nie widziałem go ale jak w 1.50 Eriadorem grałem to potrafiłem wysłać lepszą armie to teraz (na szczęście jest już Arnor) miałem problemy i to duże. A jak pc sobie radzi to nie wiem ale nie zadobrze pewnie. Eriador to przeważnie są wioski i miasteczka . W porównaniu Gondor i Rohan jest w lepszym stanie. Plusem dla Północnego Królestwa jest to ,że nie mają z nikim wojny. Więc mogą się wzmocnić i dopiero walczyć , zależy od skryptów i polityki. A Gondor i Rohan już na starcie mają co robić.
EDIT: Dla Eriadoru głównym kłopotem jest to , że na Północny Zachód idzie Dunland , Na Południowy Zachód Gundabad i troche na Zachód orkowie z Gór mglistych.
Więc może być to kłopot dla Eriadoru gdyż próbując odtworzyć Arnor spotkamy któreś z powyższych państw.
Ja Eriadorem mam palantir, nie przejmowałem Isengardu. Podbiłem tą wioskę obok 3 elfickich wież i świeci mi się palantir kiedy wybieram tą osadę. Niestety u Aragorna nie widzę nic o tym, że może z nich korzystać ani nie wiem jak to przekazać na kogoś innego.
U mnie Isengard jakoś sobie radzi, zabrał coś Rohanowi, jedną osadę Gondorowi i doszedł nawet na zachód do morza, ale ja już z góry zaczynam go atakować ;>
lukaszcbc
21-10-2013, 20:47
Sprawdziłem działanie palantirów
Jeżeli chodzi o Eriador odkupiłem miejscowość gdzie jest palantir Lond Artharan. W następnej turze Aragorn otrzymał do swojej świty możliwość korzystania z palantirów ( aby przekazać tą cechę należy mieć dwóch generałów w jednym stosie i przenieść kartę palantira na innego generała). Odczekałem kilka tur, palantir powinien zaświecić się na zielono po 5 turach. Niestety nic z tego. Spróbowałem wysokimi elfami i tutaj także nic. Sprawdziłem także palantir Minas Anor i tutaj działa wszystko bez zarzutu.
Oczywiście biorąc pod uwagę historie palantirów to ten kryształ nie powinien być używany gdyż Elendil ustawił go w kierunku zachodu. W poprzednich wersjach ten kryształ jednak działał więc albo gdzieś jest błąd albo zablokowano działanie tego konkretnego kryształu.
Wracając do frakcji. Większe mapa powoduje iż każda rozgrywka daje większe pole manewru w rozwoju frakcji. oczywiście ostateczny kierunek lub cel jest ten sam lecz drogi do niego są o wiele ciekawsze niż w przypadku starszej wersji.
Czy u was też Zbrojni z Arnoru i Żołnierze Arnoru wgl prawie nie giną od zapalonych strzał ? Obstrzeliwali mnie i paru się spaliło podczas ruchu a takto nic dostawają i co pare razy są jakieś minimalne straty.
lukaszcbc
23-10-2013, 15:35
Sprawdziłem. Przyczyna jest dość prosta. Orkowie bo z nimi walczyłeś najprawdopodobniej mają kiepskich łuczników( 2 punkty ataku z dystansu). W moim teście 5 jednostek orków ostrzeliwało dwie jednostki zbrojnych przy pełnej modyfikacji pancerza zginęło ok 70 moich żołnierzy przy wykorzystaniu wszystkich strzał przez przeciwnika. W drugim teście dwie jednostki eldarskich łuczników ( atak z dystansu 9 ) ostrzeliwały jedną jednostkę rycerzy Annúminas większość zginęła.
Piechota Anoru jest dość odporna na ostrzał wroga (punkty obronny od 21 do 29 w tym większość to zbroja i tarcza ) chyba że ma za przeciwnika kuszników Isengardu w tedy to już inna bajka.
Dzięki łukasz , tak Łucznicy Sanga. Też tak myślałem.
No i cóż.. przejąłem Isengard wyskoczyła wiadomość o palantirach oraz zdolności, która zostanie dodana do świty króla w next turze. W tej chwili posiadam już 2 osady z palantirami (Isengard, białe wieże) i w dalszym ciągu nie mogę ich używać. Palantir świeci na pomarańczowo w obu miastach, Aragorn ani żaden inny dowódca nie dostał zdolności pozwalającej na ich używanie mimo, że upłynęło już kilka tur od przejęcia Isengardu. Ehh.. o co chodzi?
pathar1989
23-10-2013, 18:12
A sprawdziłeś ilość członków świty króla twojej frakcji ? Każdy generał może mieć do 8 pomocników w swojej świcie.
O tym nie wiedziałem ;o No faktycznie mam 8 tyle, że nic nie mogłem zrobić jak chyba 7 miałem od początku gry a palantir zdobyłem w 65 turze to jak tu nie zdobyć maks. ilości przez tyle czasu. Powinni zrobić, że jak wódz ma 8 to zdolność do palantirów dostaje ktoś inny ;f I co teraz, już nie użyję w tej kampanii żadnego palantira?
pathar1989
23-10-2013, 19:57
Wystarczy, że Aragornem wyjdziesz poza obręb miasta i przyłączysz do niego innego generała. Wówczas możesz przekazać niektórych członków świty drugiemu generałowi (z karty zdolności Aragorna myszką przytrzymaj członka świty, którego chcesz przekazać, najedź na portret drugiego generała w armii i puść myszkę). Wróć Aragornem do miast i poczekaj aż otrzymasz zdolność Palantirów. Tak samo możesz przekazywać później tę zdolność od palantirów dowolnemu generałowi. Na początku otrzymuje ją automatycznie zawsze przywódca frakcji.
Faktycznie, dzięki :) Użyłem tego palantira i za bardzo nie mogę rozgryźć co to daje. Kamera polatała po moich ziemiach i koniec.
Bardzo dziwna spotkała mnie sytuacja. 125 tura. Gundabad i Dunland zniszczony Wys. Elfy rozpoczynają wojnę z Krasnoludami. Ile grałem w mos 1 raz widze wojnę dobro vs dobro.
lukaszcbc
24-10-2013, 21:11
Także spotkałem się z tym zjawiskiem tylko w moim przypadku krasnoludy walczyły z elfami leśnymi, a elfy leśne z Dale.
Ja jestem na 70 turze i Wys. Elfy wypowiedziały wojnę Krasnoludom. Od początku gry siedzą matoły gdzieś na krańcu mapy, przez 70 tur nie zrobili zupełnie nic a teraz jeszcze dobrą frakcję atakują.
Niestety, tak bywa.
Grasz na skrypcie Total Diplomacy? Może na nim nie będzie takich akcji. Teraz gram bez niego.
Tak mam włączony ten skrypt.
Z tego co widzę (przynajmniej u mnie) to Wys. Elfy są akurat otoczone wokół przez Krasnoludów i mnie (na zachodzie), więc pewnie dlatego wypowiedziały jednemu z nas wojnę. Ich jedyna wioska na wschodzie (Rivendell) graniczy z orkami. Może ten brak graniczenia większością osad z wrogiem jest przyczyną, jak z tym jest u was?
lukaszcbc
25-10-2013, 07:54
Przy włączonym skrypcie nie powinno tak być.
Ja gram przy wyłączonym skrypcie Total Diplomacy i we wcześniejszych wersjach takie sytuacje zdarzały się bardzo rzadko. Teraz to jest raczej norma. W wersji 1.6.1 stosunki dyplomatyczne są dużo niższe niż z w poprzednich wersjach i trudniej jest zdobyć 10 w wzajemnych relacjach.
To prawda . Zrobiłem eksperyment . Dodałem sobie 800 tys. dałem Gondorowi stosunki z 5 na 8. Skrypt z dyplomacją mam. Tylko z tymi wojnami co automatycznie się wypowiadaja czy jakoś tak między dobrem a złem. Bo to dla mnie nie wygodne. Czasami jak się włucze po Isengardzie to z goblinami powinienem walczyć bo oni mają sojusz i dosyć często coś tam kombinują. A takto ich mijam jako neutralnych. Podoba mi się ,że frakcje mają swój kierunek działania . Gondor Południe / Pare prowincji na Wschodzie , Elfy z Lorien w pobliże Morii się pchają.
lukaszcbc
25-10-2013, 16:08
Co do kierunków działania frakcji, jest to przynajmniej dla mnie niewątpliwy atut.
Elfy z Lorien to potrafią zająć Morię na początku rozgrywki, albo tą prowincję na północ od niej. Później potrafią tracić swoje główne tereny ale te "górzyste" trzymać.
Ogólnie mogliby wykombinować coś z terenami. Np. moja obecna gra Gondorem utknęła bo nie mam zbytnio pomysłu co zrobić z podbitym Mordorem. Jak go opuszczę to pewnie wróci do Mrocznego Pana albo podbije go Rhun, ale utrzymywać go a nawet czerpać z niego korzyści jest strasznie nieklimatyczne. W ostateczności mogę uznać że Gondorczycy utrzymują po prostu kilka baz i może ściągnęli trochę krasnali do pomocy. Lepiej byłoby jednak gdyby był jakiś skrypt tych ziem dotyczący, zwłaszcza że przynajmniej na 1.5 z tego co widzę na vh "prawdziwym" wrogiem to jest Harad więc gra absolutnie nie kończy się w chwili podboju Mordoru (zresztą mają jeszcze wojsko i ziemie na północy).
Skrypty dotyczące ziem powinny też dotyczyć krasnali poza górami i ludzi oraz elfów w górach oraz może Gondoru na pustyniach Haradu (Rhun wydaje mi się że ma całkiem przyjazne ziemie stepowe w przypadku których inne ludy jakichś wielkich problemów z ich utrzymaniem by nie miały, może oprócz Khandu). Krasnale lubią walczyć z Rhunem na jego ziemiach zamiast iść w kierunku gór Mglistych, walka na pograniczu to jeszcze spoko ale kiedy dochodzą do Khandu to wygląda to już nieciekawie.
lukaszcbc
25-10-2013, 19:06
Ja pokonałem Mordor i z połowy jego terytorium zaczynam się wycofywać. Teraz mam zamiar zamknąć wojny z sąsiadami i spróbować koronować Aragorna bo chyba jednym z warunków jest pokój, a potem trza wybić resztę wrogów Gondoru.
Fajnie byłoby np. gdyby po pokonaniu Mordoru można byłoby podpisać akt pokoju z innymi ludzkimi frakcjami np z Haradem lub utworzyć lenna które rządziły by się samodzielnie ale podlegały władzy Gondoru.
Nasuwa mi się takie pytanie:
Czy jest możliwość podmienienia plików odpowiadających za wygląd Miast z MOS-a 1.41 od MOS-a 1.61? Jeśli tak to które pliki należało by podmienić?
Po rozpoczęciu kampanii gondorem zajmuje Cair Andros na automacie a następnie już manualnie rozgrywam bitwę przeciwko Mordorowi. Bardzo podobał mi się wygląd twierdzy z wersji 1.41 a to prosze Zwykła Forteca i tyle :c
Nie wiem czy wykastrowany został tylko ten zamek czy jeszcze inne, więc proszę o odpowiedź na pytanie które zadałem na początku posta
Dołączam się do pytania. PAtrząc po plikach być może jest to .tga lub .teksture Nie mam 1.41 żeby sprawdzić. Czekam na odp innych.
daniellew93
26-10-2013, 12:00
Witam, mam problem z MOSem wersją 1.61, otóż kiedy próbuje włączyć jakąkolwiek kampanię, gra wraca do poprzedniego okienka, dodam że własne bitwy działają bez zarzutów, przy historycznych ten sam błąd.
Instalowałem w kolejności 1.5 => 1.60 => 1.61 po każdej instalacji uruchamiałem cleaner.bat. Ktoś się kiedyś z tym spotkał?
Haniball21
26-10-2013, 13:53
Mam takie malutkie pytanie :)
Czy mógł by ktoś wrzucić cały katalog Third Age razem z MOSem do jakiś torrentów czy cos ? ( głównie rozchodzi mi się o to że wrzucasz sam folder do folderu mods i wszystko gotowe)
@daniellw93
Miałem tą samą sytuacje wczoraj, u mnie pomógł reinstall Third Age oraz MOS-a
ziolo9712
26-10-2013, 15:26
Około której tury mogę się spodziewać info o pierścieniu?
kajetanq
26-10-2013, 20:47
Wie ktoś, jak podczas grania Gundabadem zdobyć Upiory Kurhanów?
A to w ogóle możliwe ?
W MOS 1.6.1 można mieć Armię Umarłych, ale Eriadorem lub Arnorem, nie Gundabadem.
Witam. Gram Arnorem i chciałem zmienić pare rzeczy. Bo mam Wolne Ludy Eriadoru i sztandar Arnoru (nazwe na Arnor żeby był, i gwardie w bitwie z Dunedainów na Arnorczyków.
Odal moda z FARlauncher, jest w katalogu głównym i wybierz Arnor od początku.
A co do straży generalskiej zmień w export_descr_units z Dunedainów np. na rycerzy Arnoru, kopię zrób.
I zobacz w bitwie czy masz rycerzy zamiast Dunedainów. Jak wywali znaczy, zrobiłeś źle.
Witam. Mam problem z MOS 1.61 na TATW 3.2. Mianowicie instalacja poszła bez zarzutu,ale kiedy odpalam MOS 1.61 wyskakuje błąd
Windows Script Host
Skrypt: C:\Program Files (x86)\Sega\Medieval II Total War\mods\Third_Age_SP\G5BAISwitcher.vbs
Wiersz: 27
Znak: 23
Błąd: Brak uprawnień
Kod: 800A0046
Źródło: Microsoft VBScript - błąd czasu wykonywania
Czy ktoś mógłby mi coś na to poradzić? Bardzo proszę o wskazówki i z góry dziękuje.
Pozdrawiam
Witaj.
To problemy techniczne, tam powinieneś napisać.
Masz najgorsze możliwe miejsce instalowania gry.
Dysk systemowy i program Files. Przy Win7 gry lepiej poza dyskiem systemowym instalować.
Wywal wszystko.
Wyłącz UAC w Win7, poczytaj w necie co to i jak wyłączyć.
Zainstaluj ponownie, uruchamiaj cleaner. po instalacji Mos i każdego patcha.
Jak będą dalej problemy odinstaluj Medka i zainstaluj na innej partycji niż system Win7.
Dzięki wielkie za odpowiedź. Postaram się iść za Twoimi wskazówkami a w razie innych kłopotów będę pisał w dziale technicznym.
Mam nadzieje,że to co napisałeś pomoże :)
Pozdrawiam
Edit przez Araven (połączyłem 2 Twe posty w jeden).
Pomogło samo wyłączenie UAC na szczęście. Więc jeszcze raz dzięki za pomoc :)
Fajnie, że pomogło.
Nie pisz posta pod postem własnym.
Używaj opcji edytuj i modyfikuj własny post o nowe treści ok?
To może i ja o swoim problemie . Czasami wywala mi grę podczas ladowania bitew i w pierwszych jej 2-3 min trwania . Wie ktos czym to moze byc spowodowane ? Cleanera używałem , plik map tez usunąłem . Posiadam wersje 1.61
To mogą być bugi z mapką.
W 1.6.2 mają to naprawić.
Oby.
przemoxdlol
29-10-2013, 15:30
Siemka
Wiecie może co zrobić by mieć wszystkie jednostki Arnoru,bo jak zaczynam kampanię Arnorem ( odpalam przez FARlauncher ) to mam tylko 3 odziały piechoty, 1 odzdział konnicy i jacyś tam łucznicy w budynkach wojskowych do werbowania, a na custom battle jest dużo więcej dobrych jednostek tejże frakcji, a może te lepsze odziały dochodzą później, jeśli tak to prosze o odpowiedz.
A i jeszcze jedno dlaczego jak gram Rohanem i podbijam dunland zajmuje im miasto to mi wywala do pulpitu, dzieje sie tak tylko przy Rohanie.
Pozdrawiam :P
Trzeba zbudować jak najwyższe koszary, stajnie i strzelnice. I czekać na eventy o koszarach. Koło 60 tury jest chyba ostatni taki event.
Najpierw pobuduj budynki od kultury, bo wiele jednostek wymaga np. minimum 50% kultury Dunedainów a elitarne wojska i więcej wymagają.
Z Rohanem pewnie bug w modzie.
przemoxdlol
29-10-2013, 19:58
Dzięki Aravern jesteś wielki :D
ziolo9712
29-10-2013, 21:13
Około której tury mogę się spodziewać info o pierścieniu?
Jak na razie rozegrałem parę kampanii do 120 tur, i info o pierścieniu nie pojawiło się ani razu, kiedy można się tego spodziewać?
Jestem Araven, ni żaden Aravern... :lol:
Z tym Info, to nie wiem, ja go nie miałem, albo przeoczyłem a Pierścień zdobyłem przypadkiem w Dol Guldur, dobrze po 100 turze.
lukaszcbc
30-10-2013, 08:48
Araven nie przegapiłeś. Takiej informacji nie ma. Owszem pokazuje się strzałka gdzie pierścień się znajduje ale informacji o tym nie ma. Więc szukasz na chybił trafił.
przemoxdlol
Dodatkowo elitarne jednostki z Annúminas (piechota i kawaleria) można rekrutować tylko po wybudowaniu domu królów.
Mi się trafiła nie jedna ale dwie informacje, że pierścień został znaleziony przez gundabadu w Carn Dum i po zamknięciu przekierowało mnie do Umbaru że odnaleziono pierścień władzy w Umbarze, było to już po pierwszych inwazjach morodoru ale nie wiem dokładnie ile. :)
lukaszcbc
30-10-2013, 14:51
To jesteś szczęśliwcem jak grałem dwie kampanie i nic :( tylko czerwone strzałki jeżeli miałem szczęście
W trzeciej już ci się uda ;). Mi się to trafiło gdy grałem 5 raz bo poprzednich nie mogłem skończyć(napotka) :(
Udało się komuś zrobić Aragorna królem ?? Czytałem gdzieś że albo bd to w CE bądź w 1.7. Ktoś coś pisał aby zmienić w expanded z Namiestnik na Król. W 1.41 udało mi się dojść do namiestnika Aragorna ale miałem wojen dużo.
EDIT: Wygrałem dużo bitew nim i dalej generał..
EDIT 2: Wy też tak mało mieliście możliwości adopcji generałów w Gondorze
lukaszcbc
04-11-2013, 13:25
Mam ten sam problem.
Dlatego czekam aż pojawi się lepszy skrypt pozwalający na koronacje Aragorna. Nawet zmiana nazwy z namiestnika na króla która jest możliwa (temat ten jak napisałeś już się gdzieś przewinął) mnie osobiście nie zadowala. Mam nadzieje że ekipa MOS rozwinie ten temat w kolejnych wersjach.
mander993
05-11-2013, 16:30
Mam kilka pytań.
1. Gram właśnie kampanię Gondorem. Przejąłem Wsch. Osgilliath i nie mogę bronić się podczas oblężenia bo zawsze wywala mnie do pulpitu. Dwa razy zdarzyło mi się to również w Cair Andros ale po ponownym wejściu do gry już normalnie mogłem się bronić. Dlatego mam pytanie czy to jakiś bug związany z tym miastem czy błąd związany z moim kompem.
2. Czy da się w późniejszej fazie odbudować mury i bramy w Osgilliath?
3. Jakie są najlepsze Gondorskie jednostki w walce z trollami?
Bugi są, jeszcze to raczej wina Mosa.
Osgiliatch wschodnie można odbudować jak osiągnie status metropolii, będzie event wtedy.
Na trolle , łucznicy, katapulty, i oszczepnicy.
Oby kolejny patch to naprawił.
pathar1989
05-11-2013, 20:05
W moim przypadku ten upierdliwy błąd z wywalaniem do pulpitu podczas oblężenia wschodniego osgiliath występował już od wersji MOS 1.41. Żeby było śmieszniej tylko, gdy komputer oblegał miasto od strony wschodniej, bo od północnego i południowego-wschodu wszystko działa. Im bardziej twórcy rozbudowują kolejne wersje tym bardziej psują to co było już dobre. np. Zamek Cair Andros w obecnej wersji to zwykły zamek z podstawki Medievala II.
mander993
06-11-2013, 09:42
Z tym zamkiem Cair Andros to przesadzili. Poprzednia mapa nie była bardziej zbugowana niż obecna ale przynajmniej dodawała uroku bitwie podczas obrony. Mam nadzieję, że w kolejnych wersjach (jeśli będą) powrócą do niego.
Ja ponawiam pytanie. Wie ktoś czemu wygrywam dużo bitew Aragornem i jest generałem ??. I mam 103 turę tylko miałem 1 możliwość adopcji w Gondorze z czego w Arnorze już z 15 miałem możliwość i 4 adoptowałem po wygranej bitwie. A tu wygrywam wygrywam i nic.
A kim ma być jak nie generałem w Gondorze? Królem nie zostanie, skryptu na razie nie zrobili.
Adopcje są częściej jak zdobywasz nowe ziemie.
Członkiem rodziny. Skrypt może nie jest zrobiony ale żeby by głową państwa.
Spróbuj parę razy na auto_win attacker po heroicznych zwycięstwach, może go zaadoptują, po pełnych tez powinno dać radę.
No właśnie dziwne bo wygrałem 12 razy pare heroczinych na auto_win
Ma ktoś sava z Gondoru ,że jest Aragorn członkiem rodziny ?? Skrypty moga być wszystkie prócz nieśmiertelnych bohaterów. Jak ktoś ma prosił bym na PW link.
W tym temacie dałem bardzo dobre ai Pitera do MOS. viewtopic.php?f=366&t=14381 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=366&t=14381)
Wystąpił u mnie ten sam błąd co użytkownika hummels. Przy zmianie tury gra wywala do pulpitu.
Zauważyłem jednak, że dzieje się to (przynajmniej u mnie) po zniszczeniu ostatniej armii krucjaty frakcji zła (w moim przypadku Dunland). Prawdopodobnie jest to problem ze skryptem kiedy ma się pojawić informacja o upadku krucjaty. Czy wie ktoś jak to naprawić ?
Wczytaj poprzedni save, spróbuj to obejść. Rusz agenta, w ostateczności nie niszcz tej armii a ją osłab.
Krucjata sama wygaśnie po jakimś czasie.
Mos nadal ma bugi, mnie na razie nie wywaliło Wysokimi Elfami mam około 100 tury.
Będzie kolejny patch, kiedy dokładnie nie wiadomo, robią go.
ArcherGuard
11-11-2013, 14:38
Jest moze jakis mod lub kod, opcja umozliwiajaca ciagle aktualizowanie mini mapy ?
Chcial bym by na bierzaco mini mapa pokazywala aktualne granice panstw.
Cholernie mi tego brakuje a nie sadze by to pogorszylo poziom rozgrywki a wrecz przeciwnie.
Jedynie to toggle_fow ale to całą mape widzisz i minimapę . Na samą mini mapę chyba nic nie ma.
ArcherGuard
12-11-2013, 16:40
A jest mzoe jakis modzik na AI bitewne na wersje MOS 1.61 jak Darthmod na innych Total Warach?
Znalazlem cos na wersje 1.21 Third Age i nic poza tym...
Uzywacie czegos takiego?
Nic nie wiem, by był. Ale zajrzyjcie na TWC może coś wydali.
Ai nie jest złe. Fakt Napoleonem nie jest. Inne armie poza Goblinami walczą dużo lepiej.
Czy aby zagrać w MOS 1.60 muszę instalować najpierw 1.30, 1.4, 1.41, 1.50 i potem 1.60? Czy od razu mogę zainstalować 1.60?
Tak musisz. Jest to napisane w poście nr 1 zajrzałeś?
Możesz MOS 1.5 Full Install
Mos 1.6
i Mos 1.6.1
Zajrzałem
"LINK do MOS 1.50 i 1.60, obecnie jest także wersja 1.50 jako jeden plik: http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=571022 ten plik wymaga google chrome by go pobrać.
Edit: Jak Ktoś pobrał patch do MOS 1.50 przed 25 lipca 2013 niech pobierze ponownie tenże patch ma 528.1 mb. W poprzednim patchu nie było wszystkich plików, ten obecny jest finalny i ma wszystkie pliki. Na poprzednim zdarzały się ctd. Wersja Full Install 1.78 gb ma dla MOS 1.50 jest podobno ok."
Tak jakoś troszkę to ciężko napisane xD
@EDIT
Opłaca się instalować MOS 1.6.1 tzn. czy naprawdę dużo zmienia i polepsza rozgrywkę?
ziolo9712
14-11-2013, 14:15
Bez 1.6.1 każda kampania mi się wywalała bez możliwości naprawy przed 80 turą.
1.6.1 ma zmiany tylko mechaniczne czy coś ciekawego dodali ?
Np. całą masę poprawek do 1.6 dodali.
Bo w 1.6 trudno pograć dalej niż do 80 tury, bez krytycznego ctd.
nie wiem czemu ale ten mod mi nie działa jak są bitwy to wywala do ekranu windows usunołem pliki o których mówiono na forum chyba geografic cos tam i tez probówałem map.rwn czy coś w tym stylu też nic odinstalowanie i instalowanie niepomage robiłem to już 6 razy ...... . .Gdy instaluje patch 1.5 wyskakuje error voice (ale nie muszę mieć aż tak wiele wystarczy mi by 1.4 wersja działała prawidłowo
A może jest coś co poprawi przewijanie się tur na MOS 1.41 bo strasznie długo to trwa.
Burn spróbuj tych programów: viewtopic.php?f=367&t=11404 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=367&t=11404)
Kubczak: jaki system masz. Gdzie gra, na dysku systemowym, czy innym?
Ew. na 1.4 angielski wrzuć patch 1.41 do MOS.
Burn spróbuj tych programów: viewtopic.php?f=367&t=11404 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=367&t=11404)
Kubczak: jaki system masz. Gdzie gra, na dysku systemowym, czy innym?
Ew. na 1.4 angielski wrzuć patch 1.41 do MOS.
windows vista :( ścieżke mam dobra
Ja pytam jaką masz ścieżkę, podaj lokalizację. Bo nie wiem co uważasz za dobrą?.
Dobra jest na innym dysku niż system operacyjny, a już na pewno poza Program Files i na inej partycji niż system. Oraz z wyłączonym UAC.
Ja pytam jaką masz ścieżkę, podaj lokalizację. Bo nie wiem co uważasz za dobrą?.
Dobra jest na innym dysku niż system operacyjny, a już na pewno poza Program Files i na inej partycji niż system. Oraz z wyłączonym UAC.
D:\Program Files (x86)\SEGA\Medieval II Total War tu czysta third age 3.2
D:\Program Files (x86)\SEGA\Medieval II Total War\mods\Third_Age_3 tu instalowalem kolejno mos 1.3 1.4 1.41 (jeszcze chciałem 1.5 spróbować ale gdy sie konczyła instaalca error voice.dat)
UAC wyłączone
Czyli masz źle.
Zainstaluj na innej partycji niż system, poza Program Files.
Pobierz 1.5 MOS Full install i zainstaluj (ma w sobie wszystkie niższe Mosy)/
A na 1.5 Full install wrzuć 1.6 i 1.6.1.
Spróbuj w tym Program Files. W razie problemów przeinstaluj.
Mam pytanie, czy jak mam juz MOS 1.41 i na to zainstaluje MOS Full 1.5 i potem patche 1.6 i 1.61 to będzie działać czy muszę najpierw usuwać MOS 1.41 (tylko nwm jak ;D) a potem dopiero zainstalować 1.5?
@Edit
Odnośnie tego pacza 4gb czyli tego od tur ;p. Jaki plik ma zostać spaczowany jeśli chcę aby MOS szybciej chodził? "Cleaner" czy może "Third Age"?
Mam pytanie, czy jak mam juz MOS 1.41 i na to zainstaluje MOS Full 1.5 i potem patche 1.6 i 1.61 to będzie działać czy muszę najpierw usuwać MOS 1.41 (tylko nwm jak ;D) a potem dopiero zainstalować 1.5?
@Edit
Odnośnie tego pacza 4gb czyli tego od tur ;p. Jaki plik ma zostać spaczowany jeśli chcę aby MOS szybciej chodził? "Cleaner" czy może "Third Age"?
Zmień nazwę 1.41 Z Third_Age_3 na Third_Age_3Mos1.41 i wtedy możesz instalowac TATW 3.2 i MOs 1.5 Full Install + 1.6 i 1.6.1
Patch 4gb, Ani ten, ani ten. Należy spatchować plik kingdoms.exe. Jest to wyjasnione przy opisie patcha 4gb.
Czyli masz źle.
Zainstaluj na innej partycji niż system, poza Program Files.
Pobierz 1.5 MOS Full install i zainstaluj (ma w sobie wszystkie niższe Mosy)/
A na 1.5 Full install wrzuć 1.6 i 1.6.1.
Spróbuj w tym Programes Files. W razie problemów przeinstaluj.
to dzie to mam zainstalowac poza total wara byle gdzie jak nie na program files xd? tam tam zainstalowanego medivala;d
Czytaj moje posty.
Pobierz ponownie MOS 1.5 Full install i zainstaluj tam gdzie masz.
Jak zadziała zainstaluj 1.6 i 1.6.1.
Jak będą problemy, odinstaluj Medka i Kingdoms z partycji systemowej. i Zainstaluj je na innej partycji albo innym dysku niż Windows. I dopiero mody......
Dzieki wielkie Araven :-)
odpalic odpali ale bitwy nie ;/
Cleaner.bat uruchomiłeś?
Masz 1.61 ?
tak urochomiłem ale dzieki i tak jestes pan debeściak bo cokolwiek odpaliło ;d teraz musze te bitwy jakos ogarnac
Wrzuć te 2 pliki do katalogu Third_Age_3
i sprawdź bitwy. Link: http://www.sendspace.pl/file/662cdc23deeb22cc765ec38
Ale to temat od Dyskusji o grze, a nie problemach Technicznych. Proszę pisać w problemach technicznych o takich sprawach.
działa wszystko królu złoty dziekuje myslałem ze nigdy nie bedzie juz działąć
Mam około 100 tury elfami z mrocznej puszczy, mordor isengard i orkowie z gundabad rozwalili mi gondor, rohan i wolne ludy, czy da się jakoś zmnijeszyć potęge wyznawców Melkora? bo gra nie mam sensu jak mordor ma już pół mapy ;/
Artem.pl
24-11-2013, 18:27
Zaakceptowałeś na początku skrypty wzmacniające Mordor i Isengard ? Na jakim poziomie trudności grasz ?
poziom bardzo trudny i właśnie odrzuciłem te opcje, bo gdy je wziąłem to już po 30 turze byli zbyt potężni
Spróbuj zagrać na ai Pitera do Mos.
Artem.pl
24-11-2013, 20:15
Dziwne, ale u mnie występuje to samo. Gram na ai Pitera i na trudnym poziomie trudności. Odrzuciłem skrypty wzmacniające Mordor i Isengard, a mimo tego w 36 turze Mordor podbił Osgiliath, Cair Andros i Minas Tirith. Z Isengardem jest trochę lepiej, gdyż nie robi jakiś zdumiewających podbojów.
może zbytnie podkoksili frakcje zła
To różnie, jak grałem pierwszą kampanię na Hard na ai Pitera to Zło masakrowało Dobro.
Jak zagrałem krasnoludami kolejną kampanię na ai Pitera to Zło dostawało baty. Gondor wszedł na ziemie Mordoru. Rhun niemal zniszczony.
Artem.pl
24-11-2013, 21:20
Pewnie masz rację, w każdym razie aż tak tragicznie nie jest,w pewnym sensie przez to gra stała się ciekawsza.
Edit:Jak ktoś chce to jest mod zmieniający portrety dla kilku elfickich postaci: http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?631127-Just-a-Few-Custom-Portraits
lukaszcbc
26-11-2013, 12:48
Prace nad nową wersją 1.6.2 są na ukończeniu z najnowszych informacji wynika że w przyszłym tygodniu będą realizowane testy więc przed świętami można liczyć na zwolnienie kolejnej aktualizacji
Poniżej zmiany które będzie zawierała aktualizacja v1.6.2
- Fixed Rohan music not playing
- Added new unit for Mordor (Guldur Slayers) by lordargento, Nergor and Taro_M
- Fixed missing or incorrect voices for Gondor Guardsmen, Gondorian Volunteers, Lossarnach Volunteers, Riders of Lossarnach, Dale Rivermen and Dale Woodsmen
- Fixed Fangorn (Treebeard's Hill) autonomy; Ents will now be able to be received if autonomy is granted
- The Elven Range Forge can now be constructed when playing as the FPoE.
- SAUS units (Glittering Caves) now work correctly for Rohan
- Fixed rally unit icon for Rohan general ability (does not show an orc blowing the horn)
- Fixed campaign ending bug which occurred when the Allied Aid script referenced a renamed settlement in the new map
- Fixed crash when playing as Rohan and attempting to give (not gifting) a region as part of the offer to FPoE in diplomatic scroll.
- Road tool tips now match the level of roads constructed in the province.
- Duneard will now spawn a garrison script, if activated, when controlled by Dunland
- Message appearing when Rohan accepts Tol Archon (DCI) corrected
- Added starting garrison for Gelebrin
- Changed name of E. Osgiliath to East Osgiliath and W. Osgiliath to West Osgiliath
- Fixed many historical event messages not displaying
- Fixed One Ring script; messages should be displayed correctly and the settlement containing the ring identified
- Improved animations and formations for halberd and pike units by Principe Alessandro
- New unit textures, armor upgrades, and strat map colors for Elves; new unit textures and armor upgrades for Gondor; faction names and ship models by dIRECT0R
- Corrected settlement names for upgrade locations in the SAUS mod for the Dwarves (House of Thorin building)
- Edited description for Cirith Ungol in the regions reached video
- Fixed Isengard generals being named EMT_FRANCE_NAMED_CHARACTER_1
- Prevented the settlement of Archet from constructing the Prancing Pony building
- When hovered over using the mouse pointer an Arnor assassin is no longer labeled as a Spy
- Fixed settlements of Caras Celainrnen, North Tharbad and Burg Sagath not being able to be upgraded
- Improved Campaign AI
- Fixed Ally Invade code and AI entries for the Total Diplomacy mod
- New custom portrait for Glorfindel by Gorthaur the Cruel
- Prevented the custom settlement of Zagh Kala from being upgraded
- Allied Aid script corrected for missing events and wrong settlement names
- Fixed Glorfindel given incorrect strat map model after respawning when using the Immortal Heroes Script
- Fixed the Witch King and Sauron being given new strat models after holding settlements
- Exchanged starting locations and fiefdoms for some High Elf leaders
- Fixed Mirror of Galderial event message stating that the mirror belonged to the Silvan elves
- Fixed Legolas obtaining incorrect strat map model
- Rewrote Proximus' Diplomacy & Invasions mod to allow generals to be spawned with the armies
- Mirror of Galadrial now shows all tiles correctly
daniellew
26-11-2013, 18:13
Witam, gram na MOS 1.61 i już podczas drugiej kampanii (najpierw krasnale teraz gondor) dostaję crasha za każdym razem gdy umiera jakaś frakcja
Ktoś się spotkał z tym?
Nie ja tak nie miałem chyba. A możesz potem grać dalej po ponownym wczytaniu?
daniellew
26-11-2013, 21:51
Nie da rady grać potem - jest crash w momencie gdy upada ostatnie miasto danej frakcji - nie ważne czy ja podbijam czy komputer.
Próbowałem tak grać że zostawiam 1 miasteczko wroga, ale to uciążliwe :P
Poczekaj na patch 1.6.2.
Ja niszczyłem różne frakcje i ctd nie było.
Na pewno masz 1.6.1 ???
daniellew
26-11-2013, 22:25
No tak, przy ładowaniu gry jest nawet napisane 1.61
Usuń map.rwm z katalogu base. Próbuj odpalić tego sava po ctd.
Jaką frakcją grasz i kogo zniszczyłeś?
Lukaszcbc dzięki za info.
lukaszcbc
27-11-2013, 09:18
daniellew radze poczekać na nową aktualizacje bo nadal jest trochę błędów. Ekipa MOS stara się je wyłapywać ale przy takim projekcie niestety ctd są nie do uniknięcia. Co do ctd który wymieniłeś nie miałem tego problemu, a grałem kilkoma frakcjami. Może to co Araven pisze pomoże w końcu jest specem od ratowania kampanii :)
P.S. Dodatkowo informuję że prace nad nową mapą DAC 2.0 są także na ukończeniu. MOS na razie będzie działać na poprawionej mapie DAC 1.5.1 ale pewnie wersja 1.7 będzie na nowej mapie.
preussen6
27-11-2013, 17:20
Mam pytanko, czy ma ktoś linka do ściągnięcia MOS 1.5 ale nie z mega ?
Artem.pl
27-11-2013, 20:00
Wystarczy trochę poszperać w necie: http://chomikuj.pl/Adiq15/Gry+PC/Medieval+2+Total+War+*2b+Kingdoms/Third+Age+Total+War+3.2+patch+*2b+MOS+Mod+1.60
Mam Third Age 3.2 z MOSem 1.50 i w podstawce i Kingdoms TATW usunal konnicy specjalnosc "Miazdzaca szarza". Potem zainstalowalem sobie De Bello Mundi i jak go odpalalem, a potem podtawke lub dodatek to bylo w porzadku. A teraz znowu cos sie zrypalo. Pomoze mi ktos? :?:
Wydaje Ci się, każdy z tych modó ma inny plik export_descr_unit. I szarża z jednego moda nie wpływa na tą z innego czy podstawki.
Można zwiększyć siłę szarży w pliku export_descr_unit. Ale trzeba by wszystkim nacjom. Zmiana jednej zakłóci balans.
To jak wytlumaczysz mi to jak przed chwila gralem w podstawke, a wczesniej w DBM, i ze ta specjalnosc sie pojawila przy kazdej dobrej konnicy?
Bo dobra konnica ją po prostu ma.
Przeważnie.
Tak w modach jak i podstawce.
Co nie znaczy, że DBM to spowodowało.
Power_charge to ta zdolność w TATW jej nie ma.
W modzie DBM wiele jednostek ją ma jak i w podstawce i Kingdoms.
Przykład z BC 2.3.2
; COMMENTS ere bodyguard / Start exp: 0 / Refr rate: 0.4 / Pool cap: 2
type bodyguard ere
dictionary bodyguard_ere
category cavalry
class heavy
voice_type General
accent Mediterranean
banner faction main_cavalry
banner holy crusade_cavalry
soldier bodyguards_ere, 8, 0, 2.04
mount mount half kat
mount_effect elephant -1
attributes free_upkeep_unit, sea_faring, sea_faring, power_charge, can_withdraw, can_formed_charge, general_unit
formation 1.5, 2.8, 3, 4.5, 4, square
Ale wczesniej nie mialem tej specjalnosci :roll:
O co Ci chodzi?
Zadaj pytanie precyzyjne.
W TATW nie ma power_charge, chcesz ją dodać czy co?
Bo już nie wiem.
Otoz nie mam w Kingdoms specjalnosci power charge. Co jest bardzo wnerwiajace kiedy generalem szarzuje na tyly wroga i zabijam tylko 10
Lwie Serce
04-12-2013, 17:47
Ja też zbytnio nie rozumiem, ale jak Ci tak przeszkadza brak tej umiejętności to nie jest problemem ją dodać, albo po prostu zwiększyć szarże. Wszystko masz w poradnikach.
To temat o TATW nie Kingdoms.
Zrób kopię export_descr_unit i dodaj w attributes power_charge na tacy masz przykład wyżej.
Na przyszłość pomyśl o co pytasz, jak o modowanie Kingdoms to nie pytaj w dziale o modzie ok ????
Jak chodzi o szarże konne to nie są złe, ja aktualnie gram Rohanem i podbijam Isengard - 1 oddział jazdy potrafi wyeliminować jedną szarżą nawet 60/200 Myśliwych Snaga. Więc szarże w TATW są skuteczne.
Lwie Serce
04-12-2013, 20:20
Dokładnie, kawalerię tylko duża przewaga liczebna albo pikinierzy mogą powstrzymać, tacy łabędzi rycerze czy chociażby zwykli średniozbrojni lansjerzy Rohanu z łatwością posyłają do piachu elitarne oddziały piechoty.
ArcherGuard
04-12-2013, 21:26
Snaga to jest chyba najslabsza jednostka zla w modzie wiec nic dziwnego...
No dobra, ale to jakoś pokazuje, że jazda jest skuteczna, nie to, co wargowie - słabizna po całości...
Mam pytanie czy Dac 1.3.1 będzie działał na Mosie 1.61?
Możesz mieć oba ale musisz zmienić nazwę katalogu z Third_Age_3
Na Third_Age_3MOS1.6.1 np.
i Wtedy na czyste TATW możesz instalować DaC. Ono majuż wersję 2.0 bodajże.
Ja mam tak kilka wersji MOS i DaC zrobione. Jak chcę grać, to zmieniam ponownie nazwę na Third_Age_3.
ok dzięki, a wiadomo już kiedy wyjdzie patch 1.6.2, bo gdzieś mi się rzuciło coś w oczy tylko nie wiem gdzie.
tomciopogromcio
12-12-2013, 23:44
Czy na 1.6.1 armia umarłych znika już po 6 walkach, czy nadal jest po tym napotka jak 1.6?
lukaszcbc
13-12-2013, 09:39
kaziu11 z informacji które posiadam może poprawka wyjdzie przed świętami. Na razie na TWC wielu użytkowników próbuje nowego SUB-Moda więc nie ma już takiej presji na MOS.
tomciopogromcio W 1.6.1 amia umarłych znika jest informacja iż dopełnili przysięgi i zostają zwolnieni ze służby.
Jakiego nowego submoda masz na myśli, jakiego ludzie testują?
lukaszcbc
13-12-2013, 12:44
Divide and Conquer. Kilka dni temu został wydany. Podałem Informacje w odrębnym temacie Divide and Conquer - wersja Beta wydana
Jest to wersja Beta ale wygląda obiecująco. Co prawda balans jeszcze trzeba dopracować ale jest kilka rozwiązań które poprawiają rozgrywkę. Postaram się dzisiaj napisać coś więcej o rozgrywce.
tomciopogromcio
13-12-2013, 14:51
I dalej można ich mieć 6 bitew? To masakra jakaś :D. Przecież armię z Sauronem też by zgnietli :). Moim zdaniem powinni być na jedną bitwę, jak w filmie, tak boję się to instalować :P.
lukaszcbc
13-12-2013, 16:18
Nie liczyłem ile bitew toczyłem armią umarłych ale kilka ich było. Też uważam że jedna bitwa wystarczy, taka rezerwa na Saurona jakby się pojawił 8-)
tomciopogromcio
13-12-2013, 22:47
Mam jeszcze kilka pytań:
1. Czy (głównie złe frakcje) frakcje SI poważnie traktują misję pierścienia i próbują go w miarę poważnie zanieść do Mordoru gdy są w jego posiadaniu? np. pierścień zdobywają orkowie z Gundabad, to próbują się przedzierać, przez elfy, aż do Mordoru za wszelką cenę?
2. Chcę zagrać dobrą frakcją (chyba krasnoludami), z włączonymi wszystkimi skryptami ulepszającymi złe frakcje na poziomie H/H i chciałbym jakoś wzmocnić głównie Gondor, ale może i Rohan i mam pytanie, jak mógłbym postawić np. jakąś pełną armię przed rozpoczęciem kampanii Gondorowi, która nie kosztuje utrzymania?
3. Jak postawić jakąś pełną armię nie kosztującą utrzymania Gondorowi, w trakcie kampanii (w savie)? Żeby za szybko nie upadli bym w ten sposób to w miarę umiejętnie po swojemu korygował (Sauron dostaje chyba co 10 tur pełną armię, to ja bym dawał np. co 30 tur Gondorowi, ale to jeszcze w swoim zakresie pomyślę).
4. Jak przekażę dyplomatą, pieniądze Gondorowi (powiedzmy, że po 50 turach mam już 200k i chcę dać Gondorowi 100k), to SI przeznaczy to bardziej na raczej niepotrzebne budynki, ponieważ będzie tracił miasta na rzecz Mordoru, czy tą kasę przeznaczy raczej na zrobienie od razu za całość armii?
1. AI zostało zaimplementowane w to, że pragną szybko zdobyć pierścień.
2. No cóż... najemnicy, choć lepiej zrobić własną armię (przysyłaj sobie ludzi z Dol Amroth i z Pelargiru).
3. Odpowiedź masz powyżej.
4. Ja mam tak na AI Pitera, że przeznacza na armię, lecz to danego kraju do końca nie ratuje (np. Rohan ma sporo kasy, sporą armię, a dostaje baty od Mordoru i Isengardu).
tomciopogromcio
14-12-2013, 09:45
2 i 3. Tylko że ja jak będę tak robił nie będę grał gondorem.
4. No właśnie to też świadczy o tym, że komputer nie wydaje całej kasy (dlaczego?). U mnie gondor ma mało kasy, ale rohan ma 50000 i nie wiem czy jak mu dam to to wyda ( czemu tyle trzyma a niewydaje?).
Grasz na zwykłym AI, czy tym od Pitera?
Najemnicy mają tam takie same staty jak rekrutowani normalnie wojownicy, tyle, że nie mają żołdu. Najlepiej jak mówiłem, Gondorem mieć armię z Pelargiru i Dol Amroth - tam jest elita wojskowa.
tomciopogromcio
14-12-2013, 10:29
Ale jak grając krasnoludami nakaze ai rekrutowac z dol amroth i pelargiru, albo nie gromadzić kasy tylko wydawać na wojsko? ai normalne bo najemnicy powinni mieć żołd.
thenfiren
15-12-2013, 20:57
Cześć wszystkim mam pytanko, jeżeli było to przepraszam, która wersja MOSA ma dużo błędów 1.50,1.60 czy 1.61 bo mam zamiar zainstalować 1.61 ale nie wiem czy 1.61 ma sporo błędów i się często wyłącza i czy nie poczekać jeszcze trochę na kolejnego patcha. Z góry dzięki
1.61 ma dużo mniej błędów niż 1.6. Ale nadal je ma. Niedługo ma być patch 1.6.2. Raczej będzie wymagał 1.6.1 to i tak musisz go zainstalować.
tomciopogromcio
15-12-2013, 21:50
A ktoś będzie robił jakieś zwiększone dochody i rekrutację pod 1.6.2?
tomciopogromcio
17-12-2013, 16:00
Nie liczyłem ile bitew toczyłem armią umarłych ale kilka ich było. Też uważam że jedna bitwa wystarczy, taka rezerwa na Saurona jakby się pojawił 8-)
A można ich rozdzielić i stoczyć 6 bitew każdą jednostką duchów z osobna? :P Czy muszą być w jednej armii?
Edit. Sory za post pod postem.
lukaszcbc
17-12-2013, 20:03
tego nie testowałem ale chyba wszystkie jednostki zostaną rozwiązane niezależnie czy brały udział w bitwach ale mogę się mylić. Może przetestuje to jak będzie nowa wersja MOS 1.6.2 bo nie chce dwa razy zaczynać kampanii.
Co to sa ci loremasterzy ktorzy sie spawnuja kiedy Gondor zajmie ta miejscowosc w Lesie Druadanow? Bo wiem na razie tyle ze gdzie sie pojawiaja to sojusznicy Gondoru za darmo dostaja jednostki
To Mistrzowie Wiedzy, mogą zwołać Krucjatę Dobra, Tol Acharn się nazywa ta krucjata.
Trzeba iść w 4 miejsca by taki osobnik mógł zostać Loremasterem. Jest to napisane, i spolszczone.
Ja miałem info jak grałem Gondorem. Kliknij na Loremastera. To były takie zadania dla niego. Miał się udać w dane miejsce. Nie pamiętam dokładnie. Ale wszystko było spolszczone. Na 1.6 grałem wtedy.
Aktualnie ma się udać: do Minas Morgul, potem do Amon Hen, następnie do Helmowego Jaru i na końcu w okolice Hobbitonu.
thenfiren
20-12-2013, 12:53
Mam pytanko czy dało by się zamienić pliki tak aby grając Isengardem, dostać co turę dodatkowe armie, tak jak np. grając Rohanem wyskakuje pytanie czy chcesz aby Isengard dostawał dodatkowe armie składające się z generała, kuszników itp. z góry dzięki.
Aktualnie ma się udać: do Minas Morgul, potem do Amon Hen, następnie do Helmowego Jaru i na końcu w okolice Hobbitonu.
Tak daleko ma lazic?! Chlop się nabiega :D
Ale on spawnuje chyba te jednostki bez tego lazenia. I tez zapomniałem powiedzieć ze mam MOS 1.5. Nie wiem czy ma to jakies znaczenie
lukaszcbc
20-12-2013, 13:45
Dostanie do świty "osiołka" i będzie śmigał po mapie jak ferrari:)
Musi odwiedzić wszystkie miejsca związane z dawną chwałą Numenoru. Dwie pierwsze miejsca się zgadzają w dwóch następnych doprecyzuje że chodzi o Isengard oraz o Annúminas. Nawet można podejrzeć miejsce kolejnego etapu wędrówki bodajże przez wciśnięcie F3 w sytuacji gdy mamy zaznaczoną postać.
tomciopogromcio
20-12-2013, 23:17
Ale mnie denerwuje, że stworzyłem silniejsze gwardie "znanych" generałów, żeby bitwy z nimi i ściganie ich było epickie, a tutaj komp chodzi sobie Faramierem, Boromirem, nawet Sarumanem (główą państwa) czy SAURONEM!!, kompletnie samotnie bez armii, a pół tury obok łazi pełną flagą, dowodzoną przez.....kapitana :/!!!! U was też jest to nagminne?
Ogólnie to naprawdę tak trudno jest napisać algorytm, że komp przede wszystkim dba o jak największą armię u głowy państwa i następcy, a potem najwięcej armii daje tym generałom, którzy mają najwięcej dowodzenia, najlepsze statystyki i cechy oraz najwięcej świty?
lukaszcbc
21-12-2013, 09:21
Też mnie to denerwuje. Jest to problem całej serii Total War
tomciopogromcio
21-12-2013, 21:23
Myślicie, że będzie aktualizacja, wyglądu wojsk krasnoludzkich i leśnych elfów (może i orków z gór mglistych i gundabad), po wyjściu wszystkich filmowych hobbitów? Oraz wielkich pająków, wczoraj ich dopiero zobaczyłem we własnej bitwie (na Mosie nie grałem państwami blisko mrocznej puszczy), no i nie wiem kto wymyślił pająki "krzyżaki" z czerwonym chrześcijańskim krzyżem :P (dłuższe nogi od głowy)!!??
A tak poza tym, ja jeszcze nie miałem w kampanii Saurona, ale co się dzieje, jak się pojawia i my go zabijamy? Nasz bohater ma pierścień, czy znowu po iluś turach pojawia się w losowym mieście? Te "losowe" pojawienie się oznacza, że już jakiś generał go ma, czy możliwe, że "losowo" pojawi się u naszego generała?? I tak całkiem z ciekawości teraz na MOS 1.61 Sauron w kampanii jest "sam"? Bo na youtubie widziałem na MOS 1.41, że Sauronów w kampanii chodzi w bitwie trzech :/.
lukaszcbc
22-12-2013, 09:17
Nowe jednostki na pewno powstaną to kwestia czasu.
Mi Sauron pojawił się raz w całej mojej przygodzie z MOS. A dokładnie było ich kilku,masakra. Z tego co pamiętam to pierścień skacze między lokalizacjami aż pojawił w stolicy Mordoru. Więc albo zdążymy zniszczyć Mordor albo przechwycimy pierścień. Jest jeszcze armia umarłych:) przy nich nawet Sauron wymięka:)
Sauron jest traktowany jak jednostka, w dużej skali bitew jest ich kilku. Podobnie jak Balrogów.
tomciopogromcio
23-12-2013, 16:59
A ten skrypt kontra "zwołanie białej rady", jak potężne te armie daje przeciwnikowi? I ta armia ślepo idzie prosto na naszą stolicę, czy jest także w miarę "normalnie" sterowana i jak ma dużo naszych miast po drodze, to zaatakuje też inne miasto? (ogólnie nie lubię takiego omijania fortu i atak od razu na środek państwa). Bo aż się boję, że za dużo tych złych skryptów (wszystkie akceptuję) i że aż nawet mogę przegrać kampanię, a będę to wrzucał na youtubie jako zagrajmy więc nie wypada :/.
No i z drugiej strony czy granie jakąś złą frakcją nie jest za łatwe? Np. Rhunem czy orkami z gór mglistych, jak ich sojusznicy są teraz tak dopakowani?
thenfiren
23-12-2013, 22:19
Cześć mam problem ,gdyż grając Isengardem doszedłem do 64 tury ,gdy chcę przejść do 65 to pokazuje mi się błąd Medieval napotyka. O co może chodzić?? z góry dzięki.
A tak na marginesie czy w wersji 1.61 nie ma już pierścienia do zdobycia ??
1.6.1 nadal ma bugi. Ma je naprawić 1.6.2. Jednym z bugów jest nie zgłaszanie lokalizacji pierścienia.
lukaszcbc
25-12-2013, 19:21
Można już pobrać MOS 1.6.2
Str 372 w temacie o MOS tam są linki.
Ktoś pobrał? Mnie nie idzie.
Dlaczego w mosie 1.61 nie ma Rogatego Grodu na mapie bitewnej?
apollo7100
26-12-2013, 17:17
Ja mam takie pytanie czy wszystkim Wam również w potyczce o Erebor jest bug, ze taran nie chce przejść przez most do bramy? i ewentualnie jak można wyeliminować ten błąd? Jakby co to mam wersje MOS 1.6.1
Robb, ja jakoś mam, a gram na MOS 1.6.1.
apollo7100
26-12-2013, 19:14
ja tez mam normalnie, tylko w potyczce jak chcę zagrać to wyrzuca do windy.
lukaszcbc
26-12-2013, 20:29
Araven
Pobrałem MOS 1.6.2 co prawda przy instalacji miałem błędy lecz Gra działa przynajmniej pierwsze tury. Coś więcej będę mógł napisać po rozegraniu dłuższej kampanii ale to dopiero po nowym roku.
Zrobili skrypt z Aragornem jako król ?
lukaszcbc
27-12-2013, 09:17
na liście zmian tego skryptu nie było.
Panowie jak to pobrać.
Klikam na Mos 1.6.2 exe i mam logo Mega i nic się nie dzieje.
Edit. Fix już wyszedł.
Hej, właśnie pobrałem plik .exe, nie ma z tym problemu.
Na mega jest tak, że ściągany plik pojawia się dopiero po załadowaniu się całego paska pobierania; wcześniej nie możesz opuścić strony.
Plik 1.6.2 exe jest bardzo mały, tylko 1,8 mb. W razie czego prześlę ci go na maila.
Może to kwestia Twojej przeglądarki? Ja używam Google Chrome.
pathar1989
27-12-2013, 11:20
No, udało mi się zainstalować nową wersję. Swoją drogą taki wielki patch a dalej nie przywrócili wyglądu Cair Andros z wcześniejszych wersji i wygląda w dalszym ciągu jak zamek z podstawki.
A jakie są główne zmiany (praktycznie ) , zmienili coś w wyglądzie żołnierzy Gondoru ?
Ok zaskoczyło po kilku próbach, zaraz będę instalował.
Zmiany są takie:
Dla Gondoru są nowe tekstury i kolory.
Change Log for v1.6.2
- Fixed Rohan music not playing
- Added new unit for Mordor (Guldur Slayers) by lordargento, Nergor and Taro_M
- Fixed missing or incorrect voices for Gondor Guardsmen, Gondorian Volunteers, Lossarnach Volunteers, Riders of Lossarnach, Dale Rivermen, Dale Woodsmen, Riddermark Skirmishers (Mercs)
- Fixed missing voices for Rohan Volunteers, Éored Horsearchers (Mercs), Riddermark Skirmishers and Blackroot Vale Volunteers
- Fixed Fangorn (Treebeard's Hill) autonomy; Ents will now be able to be received if autonomy is granted
- The Elven Range Forge can now be constructed when playing as the FPoE.
- SAUS units (Glittering Caves) now work correctly for Rohan
- Fixed rally unit icon for Rohan general ability (does not show an orc blowing the horn)
- Fixed campaign ending bug which occurred when the Allied Aid script referenced a renamed settlement in the new map
- Fixed crash when playing as Rohan and attempting to give (not gifting) a region as part of the offer to FPoE in diplomatic scroll.
- Road tool tips now match the level of roads constructed in the province.
- Duneard will now spawn a garrison script, if activated, when controlled by Dunland
- Message appearing when Rohan accepts Tol Archon (DCI) corrected
- Added starting garrison for Gelebrin
- Changed name of E. Osgiliath to East Osgiliath and W. Osgiliath to West Osgiliath
- Fixed many historical event messages not displaying
- Fixed One Ring script; messages should be displayed correctly and the settlement containing the ring identified
- Improved animations and formations for halberd and pike units by Principe Alessandro
- New unit textures, armor upgrades, and strat map colors for Elves; new unit textures and armor upgrades for Gondor; faction names and ship models by dIRECT0R
- Corrected settlement names for upgrade locations in the SAUS mod for the Dwarves (House of Thorin building)
- Edited description for Cirith Ungol in the regions reached video
- Fixed Isengard generals being named EMT_FRANCE_NAMED_CHARACTER_1
- Prevented the settlement of Archet from constructing the Prancing Pony building
- When hovered over using the mouse pointer an Arnor assassin is no longer labeled as a Spy
- Fixed settlements of Caras Celainrnen, North Tharbad and Burg Sagath not being able to be upgraded
- Improved Campaign AI
- Fixed Ally Invade code and AI entries for the Total Diplomacy mod
- New custom portrait for Glorfindel by Gorthaur the Cruel
- All custom settlements prevented from being upgraded and losing their custom settlement attributes
- Allied Aid script corrected for missing events and wrong settlement names
- Fixed Glorfindel given incorrect strat map model after respawning when using the Immortal Heroes Script
- Fixed the Witch King and Sauron being given new strat models after holding settlements
- Exchanged starting locations and fiefdoms for some High Elf leaders
- Fixed Mirror of Galderial event message stating that the mirror belonged to the Silvan elves
- Fixed Legolas obtaining incorrect strat map model
- Rewrote Proximus' Diplomacy & Invasions mod to allow generals to be spawned with the armies
- Mirror of Galadrial now shows all tiles correctly
- One starting general for the High Elves and the Woodland Realm renamed (new names Erestor and Galion)
- Faction selection screen now shows the correct faction unit name and image for the elven factions
- Dunland capital of Dun Larach added to Garrison script; it now matches 'green book' description
- Building Bair Eryn Lasgalen and the upgrades corrected for the Woodland Realm and Lothlorien factions
- Rewrote Corsair Invasion script to allow for multiple invasions of same settlement during the campaign and corrected placement of armies based on new map
- Renamed one of the two Great Gates buildings in Minas Tirith to its correct name 'The Othram'
- New stack spam reduction coding added
- Added grape shot capability to Dwarf, Gondor and Arnor catapults; thanks to leo.civil.uefs for the idea and code examples
- Imrahil given a hero ability and rallying of troops enabled
- Ancillaries and triggers added to Improved Barrow Downs mod
- Added AI Dwarven settlement conquerors to capture settlement of Withibord to prevent the AI elves from taking it first
- Updated DaC map to version 1.5.1 by FireFreak111 (Dwarven settlements can now build mines)
- Updated Unofficial Patch custom settlements to verions 3.0 by leo.civil.uefs
- Added population growth bonus for human player for Annúminas settlement
- Amon Sul now has a culture bonus for the FPoE and Arnor
- Added Bucklebury settlement to Shire autonomy script
- Increased number of elves in the Elven Rangers SAUS unit
- Adjusted armour values for some Rhudaur units
- Fixed King of the Dead spawning as a general with no name and not being able to receive required ancillary to despawn
- Army of the Dead now despawns after 4 victories instead of 6.
- Updated Custom battles mini-mod (CG-Launcher.bat); custom generals can now be used in custom battles
- Smials building provides a 2% Culture Increase bonus for FPoE and Arnor
- Improved ancillaries and character trait descriptions by MIKE GOLF
ArcherGuard
27-12-2013, 14:48
Widze, ze AI bitewne nadal nie poprawione...
Pathar jakie masz pierwsze uwagi po patchu ?
pathar1989
27-12-2013, 15:34
Grałem kilka minut dla sprawdzenia i wszystko mi działało. Szkoda tylko, że zmienili kilkanaście wpisów i nazw dla niektórych oddziałów, zwłaszcza we frakcjach elfickich.
Ogólnie dużo mniejszy spam armii niż poprzednio. Ai nieco poprawione, ale chyba i tak będę grał na ai Pitera do Mos 1.61.
Można zaryzykować odpalenie skryptów wzmacniających zło. Zagrałem na Hard bez skryptów dla zła i Gondor prawie zaorał Mordor, Orkowie rozwaleni. A Eriador zaatakował krasnoludy, a potem krasnoludy Wysokie Elfy. Co mnie wkurzyło.
Zagram na VH na ai Pitera i zobaczę.
thenfiren
29-12-2013, 00:11
Cześć sorry że tu ale chyba jeszcze nie ma tematu o Mosie 1.6.2, dobra otóż to mam problem z instalacją MOS 1.6.2, gdyż pobrałem exe i 2 biny, uruchamiam exe pokazuje mi się miejsce instalacji wiec wybieram programfilesx86/sega/medieval/mods/thirdage i instaluje podczas instalacji wyskoczyły mi 4 błedy że brak jakiś plików zdziwiło mnie to bo jedynie co zmieniałem to tylko text, ale przed instalacja zmieniłem z PL na ENG, więc okey pominąłem błędy i pod koniec cleanerem zrobiłem włączam third age i pokazuje mi się 1.6.1? Wiem że coś źle zrobiłem ale może ktoś podpowiedzieć co skopałem?? Moda 2 razy instalowałem więc jestem trochę wkurzony bo instalowanie zajęło mi ok. 2 godzin. z góry dzięki
Mos 1.6.2 się instaluje na czyste TATW angielskie nie na MOS 1.6.1
Instalując 1.6.2 podajesz tylko F:\Gry\SEGA , znaczy ja tak mam. Podaj jak masz u siebie.
Czyli do Sega i nic więcej.
Potem zainstaluj fix do 1.6.2 to już do katalogu Third_Age_3
Gdzie jest ten fix ? Bo znaleźć go nie mogę.
Kliknij w MOS 1.62 w postach Stylixa, pod instalką Mosa jest fix jako plik rar.
Ok dzięki mam . Mógłby ktoś zapytać o ten skrpyt z aragornem (król Gondoru) ? Bo mam: Post denied. New posts are limited by number of URLs it may contain and checked if it doesn't contain forbidden words. Nie mogę dodać postu na TWC.
thenfiren
29-12-2013, 21:00
Aha czyli mam zrobić coś takiego C/programfilesx86/Sega i tu ??
Napisałem chyba po polsku. 5 postów wyżej.
Podajesz do Sega i NIC więcej.
Nawet przykład podałem jak ja mam...
Podaj jak masz u siebie. Instalator podaje domyślną lokalizację.
thenfiren
29-12-2013, 21:27
dzięki
NIE mogę uruchomić Mosa 1.6.2, instalując chyba każdym sposobem jaki znalazłem na TWC nigdy nie udaje mi się tego zrobić. Po 1 nie mam żadnej ikonki odnośnie Mosa, istalacja jest pomysla, ale niczym nie mogę tego uruchomić..
Wejdź do folderu z Third Age i poszukaj pliku wsadowego Third Age.bat (taka ikonka okienka z zębatką w środku). Dwuklik, wyskoczy okno MS-DOS i za chwilę powinna odpalić się gra.
Natomiast ja mam pytanie do wyjadaczy: Komuś udało się zainstalować drugiego Bug Fixera mającego 230MB? Instrukcja na TWC jest jakaś taka zagmatwana.
Kaziu 11 a zainstalowałeś wcześniej czyste Third Age 3.2 ?
A potem Mos 1.6.2 wskazując swój katalog Sega?
Po instalacji należy uruchomić cleaner.bat
Mos 1.6.2 zajmuje 10.7 Gb z fixami nr 1 i nr 2.
Marduq:
Pierwszy i drugi bugfixer instalujemy wskazując swój katalog Third_Age_3.
Przy drugim po instalacji poczekajcie chwilę i kliknijcie enter jak pojawi się czarne okienko. Po każdym bugfixerze uruchamiajcie cleaner.bat.
thenfiren
01-01-2014, 14:45
Mam problem wczoraj grając elfami z mrocznej puszczy chcę zdobyć obóz ( tylko że nie pamiętam nazwy on się znajduje na dole od Hal Thranduila) podczas bitwy tak około 4 minut pokazuje mi się tak jak by nie wiem jak to określić nicoś , pomarańczowo-białe chmury i po prostu nic nie mogę zrobić słyszę odgłosy walki i muzykę ale nic nie widzę, o co może chodzić. ps. Wczoraj nic nie piłem ani nie paliłem :D jak by co
Mnie się bitwy też zacięły parę razy, w różnych modach, także w MOS.
Bugfixer 2 sobie zainstalujcie.
pathar1989
01-01-2014, 14:55
To niech ktoś te bugfixy wrzuci na jakiś inny serwer bo ja osobiście nie mogę ich znaleźć i nie chcę się rejestrować na kolejne forum.
Strona 372 lub 373 w temacie MOS (post nr 1 w tym temacie). W jakimkolwiek poście Stylixa jest na dole Link do MOS 1.6.2. Klikacie na niego i będą i linki do MOS i Bugfixery.
Nie trzeba się rejestrować nigdzie by pobrać. Pliki nie są na serwerze TWC, a na Mega.
Do pobierania używajcie Google Chrome.
Fix nr 1 wysłałem Ci na PW link.
Drugi bugfixer ma ponad 200 MB.
Firefoxa też można używać tylko trzeba sobie wtyczkę pobrać.
Proponowałbym też wstawić na pierwszą stronę link do torrenta z najnowszym MOSem.
EDIT:
Bug fix 1:
http://speedy.sh/pEHyX/MOS-v1.6.2-Bug-Fixer.exe
Bug Fix 2:
http://www.speedyshare.com/FdMQe/MOS-v1 ... Fixer2.exe (http://www.speedyshare.com/FdMQe/MOS-v1.6.2-Bug-Fixer2.exe)
Czytałem , że zmienili wygląd jednostek Gondoru . Mógł by ktoś wrzucić parę screenshotów ? Bo aktualnie kończę sava.
Aravenie tak instalowałem MOSa 1.6.2 na czystego TATW 3.2. Spróbuje jeszcze raz pobawić się z bugfixerem, może uda mi się.
Dwa pytania, no może trzy do znawców tematu:
1. AI Pitera działa z aktualnym MOSem z obydwoma poprawkami?
2. Może ktoś polecić jakieś porządne AI bitewne pod MOS'a? Strzelanie do Orków/Goblinów biegających "wte i wewte" jak do kaczek robi się po prostu nudne.
3. Spolszczenie jest kompatybilne z aktualną wersją Sub-Moda? Pytam, bo nie mam ochoty robić późniejszych backup'ów.
1. Działa zamierzam na nim zagrać. Zrób kopię oryginału.
2. Nie bardzo.
3. Nie jest kompatybilne. Może niektóre pliki są menu i kilka innych, ale gram na razie po angielsku.
Abfalleimer
03-01-2014, 21:55
Witam. Mam taki problem.
1.Instaluje M2 TW + Kingdoms 1.5
2. Instaluje TATW_3.0_Part1of2 a następnie TATW_3.0_Part2of2 + TATW_3.1_Patch + TATW_3.2_Patch
3. Instaluje MOS v1.50 Full Install + MOS v1.60 Upgrade + MOS v1.6.1 Patch
4. Potem uruchamiam i jest oki.
Ale jak tylko zmienie coś w pliku "descr_strat" i włącze gre to wyskakuje mi : "Please select an item for the list". W kampani drużyny to samo. A jak włączam ikoną MOS'a to wyskakuje takie coś:
http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/801/xe75.png (https://imageshack.com/i/m9xe75p).
Czy to normalne?
Błagam o pomoc. UAC wyłaczony. Gdzie tu bład jest? Oczywiście cleaner uruchamiany.
A jeśli ktos może to niech wstawi mi linki z instrukcją instalacjii.
Widocznie to co zmieniasz sam w descr_strat jest błędne. Czyli Mos 1.61 działa, ale przestaje po zmianach jakie sam robisz w descr_strat?
Abfalleimer
03-01-2014, 23:14
tak. Zmieniam tylko ilość kaski...nic wiecej.
Zrób sobie kopię descr_strat z 1.61. Trzymaj ją osobno.
Zrób zmiany i kliknij zapisz jako i zapisując zobasz jakie masz kodowanie. Po prawej u dołu to jest napisane. Są 4 rodzaje, powinno być chyba ANSI. Zapisz najpierw jako ANSI i sprawdź. Jak nie odpali. Zapisz jako Unicode i tak dalej. Któreś kodowanie musi zadziałać.
Czyli możesz mieć ustawione inne kodowanie plików.txt niż to w MOS i dlatego Cię cofa do pulpitu jak coś zmieniasz.
Abfalleimer
04-01-2014, 00:12
nie cofa do pulpitu tylko wyskakuje bym wybrał coś z listy i tak w kółko... pokombinuje
Chciałbym aby ci którym się udało pomyslnie zainstalować Mosa 1.6.2, podali mi ich sposób na zainstalowanie, bo ja nie mogę tego zainstalować za żadne skarby :x :x :x
Opis instalacji był na stronie 49, dałem go też w poście nr 1 w tym temacie. Wystarczyło przejrzeć nieco postów wstecz i byś znalazł.
Abfalleimer
06-01-2014, 18:17
Mam pytanie. Czy wszystkie lokalizacje w MOs-ie można rozwinąć do takiego samego poziomu? Bo np. Grając Arnonem, podbiłem Amon Sul i wybudowałem tak jakieś 3 budynki i nic więcej nie da rady. Ludność mam już 15 tyś bo użyłem kodu. Czy to Bud wystepujący tylko u mnie?
Jeżeli gdzieś można to zmienic to gdzie?
NocnyTajemnik
06-01-2014, 19:32
Niektóre budynki mają w opisie rejonu ograniczano możliwości budowlane(czy jakoś tak).A Amon Sul ma to na 100% :lol:
Amon Sul to niewielki zamek na skalistej wysepce na rzece, to ograniczyli mu rozbudowę to już chyba od MOS 1.3 tak jest. Kilka osad może być maksymalnie miasteczkami większymi. Sprawdź w oknie rozbudowy, osadę, widać ile można jej dobudować poziomów.
Tylko kilka zamków może być cytadelami i tylko kilka miast metropoliami.
bartololo98
11-01-2014, 20:00
Witam Mam taki problem jak probuje uruchomic jak probuje wlaczyc mos v.1.50 to pisze mi
Skrypt: C:\Program Files (x86)\Sega\Medieval II Total War\mods\Third_Age_SP\G5BAISwitcher.vbs
Wiersz: 27
Znak: 23
Błąd: Brak uprawnień
Kod: 800A0046
Źródło: Microsoft VBScript - błąd czasu wykonywania
i ze brakuje mi plyty cd
jak probuje uruchomic cracka to wyskakuje mi:
blad systemu.
nieudalo sie uruchomic programu poniewaz brak mss32.dll na komputerze
Na piratach nie działa.
A za pirata na Forum dajemy bana.
Kup oryginał.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved. Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin©