PDA

Zobacz pełną wersję : MOS 1.7 i 1.6.2 dyskusja



Strony : 1 2 3 4 5 6 [7] 8

kamasek
10-12-2014, 17:33
UAC miałem już dawno wyłączone
instaluje teraz jeszcze raz
ale jak wybieram lokalizajce w jakiej mam zainstalwoać mosa
to wyskakuje mi ze taki folder juz istnieje i tworzy folder obok tego głównego i tam instaluje moda :/

Araven
10-12-2014, 17:36
Kolego to źle instalujesz. Jaką ścieżkę podajesz instalatorowi MOS? Konkretnie i dokładnie tu napisz.
Wygląda, że nie czytałeś ze zrozumieniem instrukcji instalacji moda z postu nr 1, tego tematu.

kamasek
10-12-2014, 18:02
D:\Program Files\SEGA
i wtedy wyskakuje
"the folder
D:\Program Files\SEGA
alredy exist. Would you like to install to that folder anyway"

Araven
10-12-2014, 18:10
To akurat ok, zakładając, że podałeś dobrą ścieżkę gdzie masz TATW to u Ciebie tam masz instalować w D:\Program Files\SEGA.

kamasek
10-12-2014, 18:13
ale to wtedy w folderze Sega tworzy mi folder o nazwie Medieval 2 total war
i mam teraz 2 foldery takei
w jednym normalnego medka razem ze wszystkim
a w tym drugi samego mosa

Szogun
10-12-2014, 18:18
Witam
Ja męczę się już z instalacją MOS,a 5 dzień. Dziś mam postępy Mianowicie zainstalowałem go i gdy włączam odpala się ale po chwili czarny ekran i wywala do pulpitu.

Windows Script Host

Skrypt: C:\Program Files (x86)\SEGA\Medieval itd...
Wiersz: 26
Znak: 23
Błąd: Brak uprawnień
Kod: 800A0046
Źródło: microsoft VBScript - Błąd czasy wykonywania

Coś takiego mi wyskakuje zrobiłem wszystko tak jak należy ( tak mi się wydaje)
I na prawdę nie wiem co mam z tym zrobić
Proszę was o pomoc jeśli ktoś wie o co chdzi
Z góry dziękuje

Uruchomiłem jako administrator, to teraz wyskakuje : System Windows nie może odnaleźć pliku "kingdoms.exe" upewnij się że wpisana nazwa jest poprawna i spróbuj ponownie.

Araven
10-12-2014, 18:18
@kamasek

Dziwne, bardzo.
Przekopiuj to z Sega z samym MOSEM i wklej Third_Age_3 z samym MOSEM tam gdzie masz TATW 3.2 w normalnym mods i wszystko nadpisz, walnij cleaner po tym i powinno działać.
Daj znać czy działa. Jak działa to potem usuń ten dodatkowy katalog z samym MOS, co się zrobił dodatkowo.

@Szogun
Jaki system Windows?
Gra legalna?
Czyste TATW 3.2 działa?

Szogun
10-12-2014, 18:23
Windows 7
Gra pirat
Czyste TATW 3.2 działa bez problemów

kamasek
10-12-2014, 18:27
Czyli że mam przekopiować zawartosć tego Sega z mosem do folderu Third age i nadpisać?

Araven
10-12-2014, 18:31
@Kamasek tak masz zrobić i cleaner walnij po nadpisaniu. Wyłącz kompa potem i uruchom ponownie i odpal MOS.

@Szogun
Mody nie działają zwykle na piracie, a za używanie pirata na Forum dostaje się bana.
Kup oryginał to spróbuję coś pomóc.

Szogun
10-12-2014, 18:36
Dobrze a więc oddalę się w cień i powrócę gdy będę miał oryginalną grę :) Nie banuj mnie mistrzu bo jestem tu nowy na prawdę nie ogarniam jeszcze wielu rzeczy.
Dzięki za pomoc i wracam z oryginałem!

Araven korzystając z sytuacji
Nie będę pytał już gdzie indziej
Lepiej kupić płytę czy na steamie????

kamasek
10-12-2014, 19:06
Ech dalej to samo :/
Pasek dochodzi do końca i gra się wyłącza
chyba sobie to daruje i wrócę do 1.6.1

Andrij Marszałek
10-12-2014, 19:12
Szogun - a tu jest problem. Do modów jest lepsza płyta ale za to na takiej wersji nie pograsz na multi. Lepiej kupić wersje na Steam bo tu też mody można spokojnie instalować choć mogą być problemy. Służę pomocą w razie czego. Pozatym płyty już nigdzie nie ma do kupienia :)

Szogun
10-12-2014, 19:33
No ja znalazłem na allegro kilka wraz z dodatkiem kingdoms. Dobra więc kupię automat na steam. I nie zaśmiecam już tematu
Dzięki wszystkim za pomoc

Araven
10-12-2014, 19:41
Kamasek
Ten Twój dziwny komunikat, jak był to dawałeś tak w czasie instalacji MOS? To daj nie, wtedy powinien zainstalować tam gdzie powinien. Bo zdaje się on w tej Viście uprzedza Cię, ze masz taki folder i chce stworzyc identyczny. Sam nie wiem. 1.6.1 ma bug na bugu.
Setki ludzi poinstalowały. MOS 1.6.2 dobrze zainstalowany z 3 fixami, jest najbardziej stabilną wersją MOS i chyba ostatnią.

Szogun
Ja wolę płytę.

LordDWM
10-12-2014, 20:42
MOS 1.6.2 jest już ostatnią wersją ? Szkoda myślałem ze cały czas coś robią nowego ...

kamasek
11-12-2014, 17:05
ale jak daje nie to nic sie nie dzieje po prostu wraca do poprzedniego ekranu i jak dam dalej to jest to samo co wczesniej czyli ze juz instnieje i tak w kółko

Kobrax
11-12-2014, 17:33
Jak można sprawdzić wersje MOSa którego mam zainstalowanego? Bo jestem ciekaw jaką wersję mam bo ostatnio znowu zacząłem sobie grać. W folderze z grą mam pliki MOSa i mnóstwo skryptów mogę odpalić więc wnioskuję, że na nim gram :)

Andrij Marszałek
12-12-2014, 15:05
O Kobrax :P - Jak uruchamiasz gre to masz w lewym/prawym dolnym rogu wersje gry.
Araven - w sumie to teraz nie ma to znaczenia - gra jest w pl i nie trzeba już płyt wiecznie szukać.

Araven
12-12-2014, 15:13
Kobrax przy odpoalaniu MOS będzie wersja, jak Adrian15o napisał, pytanie czy masz MOS 1.6.2 z 3 fixami ? Bo ten polecam.

Kamasek
To chyba tylko na Viście takie cyrki. Ew. rozważ ponowną instalację Medka i na to TATW 3.2 i MOS 1.6.2 ale nie w Program Files instaluj.

Kobrax
12-12-2014, 20:10
Dzięki za pomoc. Jakoś wcześniej tego numeru nie zauważyłem :) Mam tą najnowszą wersję ale czy z fixami to nie wiem :) Gra się fajnie,choć elfy z lorien przegrywają z orkami z gór mglistych i nie wiedzą co ze sobą zrobić.

Araven
12-12-2014, 20:32
To wgraj wszystkie 3 fixy w poście nr 1 masz co i jak opisane.
Ew. rozważ mojego submoda do MOS 1.6.2 za jakiś czas, sporo zmienia, także ai, na ai Pitera do MOS.

Andrij Marszałek
13-12-2014, 08:55
Zgadza się. Skończ tą kampanie szybko i zagraj w submoda Aravena bo jest o niebo lepiej.

Kobrax
13-12-2014, 11:45
No właśnie widziałem tego twojego submoda Araven i dlatego chciałem swoją wersje gry sprawdzić :) Pogram sobie jeszcze trochę, odbuduje legendarne elfie królestwo i skończę tą kampanię jak zniszczę orki z gór mglistych i będę miał właśnie to królestwo :)

konrad561997
26-12-2014, 13:22
Cześć mam pytanko, bo chciał bym pograć z kumplem w hot seat na jednym kompie, czy jest taka możliwość i jak to zrobić, bo czytałem trochę o tym ale jak wchodzę np. w samego medievala 2, to mam medieval2.preference i w środku tylko
[video]
widescreen=0
[game]
allusers=1
z góry dzięki za wszelką pomoc :D

Araven
26-12-2014, 17:10
Wejdź w kampanię dla wielu graczy (czy jakoś tak) i wybierz hotseat. Każdy z was wybierze 1 nację i gracie. Plik o jakim piszesz nie ma tu nic do rzeczy, w nim nic nie zmieniaj.

konrad561997
27-12-2014, 21:10
Mam pytanko nie wiem czy tu napisać, bo w sumie to pytanie dotyczy także MOSa, bo chciał bym zainstalować Dac, lecz mam zainstalowany MOS 1.6.2 i gdy instaluje na nawo third age to mi wywala do pulpitu, uruchamia mi się pierwszy screen i bez żadnego błędu, muszę na nowo zainstalować medka i kingdomsa?

Artem.pl
27-12-2014, 21:24
Żeby zainstalować DaC musisz usunąć MOSa tj. zainstaluj DaC ns czyste TATW. Jeśli chcesz zachować MOSa to zainstaluj TATW z DaC na innym dysku.

Araven
28-12-2014, 19:14
Konrad561997

Można mieć kilka submodów. Ja mam i MOS i DaC. Ale w katalogu mods mam np. Third_Age_3MOS, Third_Age_3DaC i Third_Age_3czyste i ze 2 inne mam.
W zależności w co chcę grać usuwam dodatkowe litery z Third_Age_3. Oczywiście poinstalowałem je wcześniej prawidłowo. Tak Mos jak i DaC instalujemy na czyste TATW 3.2. Opisy instalacji są w postach nr 1 tematu o DaC i MOS.
Musisz zainstalować czyste TATW, zagrać kilka tur, wyłącz kompa i instaluj Mos lub DaC. Zrób sobie kopię czystego TATW 3.2 przyda się.

mrwaski
29-12-2014, 21:41
Witam!
Mam takie pytanko jak rekrutować enty? Gram Elfami z Lorien jest juz 123 tura a nie moge jeszcze ich werbować w Fangornie. W opisie miasta jest napisane że muszę wprowadzić autonomię dla regionu tylko jak to zrobić? Podpowie ktoś?

Araven
29-12-2014, 22:58
Pojawi się zapytanie czy chcesz dać Fangornowi autonomię, jak odpowiesz tak, to raz na około 20 tur otrzymasz tam jednostkę entów, będzie info o tym.

mrwaski
29-12-2014, 23:22
Hmm tylko że Fangorn mam zajęty już od jakiś 60 tur a nic takiego się nie pojawiło do tej pory... ;-(

Araven
29-12-2014, 23:34
Mogłeś przeoczyć pytanie o autonomię. Wyślij dyplomatę i wstaw do osady, po kilku turach może będzie opcja autonomii. Ale skrypt o autonomii pojawia się po kilku, maksymalnie kilkunastu turach od zajęcia Fangornu. Masz obie osady? Tą bliżej rzeki bodajże wystarczy zająć.

mrwaski
30-12-2014, 00:36
Mam już rozwiążanie. Trza było obydwie osady zająć by doszło do autonomii Fangorn i tą bliżej rzeki właśnie. Dzięki za pomoc.

Mitusonator
02-01-2015, 18:47
Małe pytanie, właściwie to jaki jest poziom trudności zalecany przez twórców ?

Araven
02-01-2015, 18:52
Medium medium raczej.

[IG] Misiak
07-01-2015, 10:58
Witam Niestety mam problem, polegający na wywalaniu podczas bitwy, w której przeciwnikiem są dwa oddziały pająków. Posiadam Mos 1.62, gra jest zainstalowana na innej partycji niż system. Próbowałem wywalić plik "map" z folderu moda ale nic to niestety nie dało. Czy, może być spowodowany ten crash?

Araven
07-01-2015, 11:12
Masz wszystkie 3 fixy ?.
Na pająkach wywala najczęściej, ale też ja stoczyłem masę bitew gdzie mieli więcej niż 2 oddziały pająków i dało radę (na moim submodzie).
Najnowsze sterowniki, ew. obniżenie opcji grafiki lekkie. Kilka razy spróbuj, jak wywali po kilku próbach to automat w tej bitwie. Niekiedy wywala w jakimś szczególnym terenie i jak się za szybko klika wydając dużo rozkazów w krótkim czasie. Ale to najstabilniejszy MOS.

Marduq
07-01-2015, 12:02
Raz też miałem po rozstawieniu CTD, gdy orkowie mieli pająki. Ponownie wczytałem zapis, i zaatakowałem na mapie strategicznej z innej strony, wtedy już banglało jak trzeba i spuściłem im łomot, bo pająki nadziały się na pale wystawione przez moich łuczników.

[IG] Misiak
07-01-2015, 14:55
Masz wszystkie 3 fixy ?.
Na pająkach wywala najczęściej, ale też ja stoczyłem masę bitew gdzie mieli więcej niż 2 oddziały pająków i dało radę (na moim submodzie).
Najnowsze sterowniki, ew. obniżenie opcji grafiki lekkie. Kilka razy spróbuj, jak wywali po kilku próbach to automat w tej bitwie. Niekiedy wywala w jakimś szczególnym terenie i jak się za szybko klika wydając dużo rozkazów w krótkim czasie. Ale to najstabilniejszy MOS.
Owszem mam ;) Niestety był to beznadziejny przypadek i zostało auto rozegranie bitwy. Cóż zdarza się :)

GRUHA
07-01-2015, 17:37
gralem jakis czas temu bitwe z 2 odzialami pajakow. 9? wersja aravena. wszystko ladnie zero problemow

edit . auto, rozegraj tylko wtedy wiecej odzialow musisz miec. jak ci ctd.

rutek21
07-01-2015, 21:57
Hej,
Właśnie zainstalowałem MOS'a 1.62 no i właśnie pojawił się problem, ponieważ żadna ikonka na pulpicie się nie pojawiła i jakby się MOS nie zainstalował. Postępowałem zgodnie z instrukcją i instalowałem MOS'a do folderu SEGA i nic dalej i cała instalacja przebiegła pomyślnie. Co ciekawe plik do odinstalowania pojawił się w folderze SEGA a nad nim góruje folder Medieval total war II czyli jakby część plików została zainstalowana w medievalu a druga część w samym folderze SEGA. Efekt taki, że nic nie działa. Instalowałem wszystko na świeże TE v.3.2 wiec nie wiem co mogło pójść nie tak. Czy ktoś jeszcze tak miał?

EDIT: Dobra głupi ja z ciekawości włączyłem Third Age i okazało się, że wyskoczył mi MOS 1.62. Mój błąd. Zaraz pakuje submoda Arvena i pogram może wkoncu to AI będzie jakieś porządne.

Keramex
15-01-2015, 23:38
Witacie. Gram aktualnie w wersje MOS 1.4.1 Zacząłem kampanie elfami. Zauważyłem że dość długo nie mam dostępu do nowych lepszych jednostek tylko te podstawowe, oczywiście jak u elfów długo się rekrutujące, ale brak budowli, które by dawały takie jednostki i w ogóle. kiedy i w jakich okolicznościach mogę się spodziewać rozwoju militarnego? Kolejne pytanie czy jest jakieś spolszczenie pod tą wersję i czym różni się najnowsza 1.6.1? z góry dzięki za odpowiedź.

Araven
15-01-2015, 23:54
Event będzie o koszarach lepszych po kilkudziesięciu turach. Nie pamiętam czy było spolszczenie do 1.41. raczej było na chomik Pathara zajrzyj przy spolszczeniu do TATW 3.2 jest link.

MOS 1.62 ma dużo nowości, wiele jednostek ogromną mapkę ze 2 razy więcej prowincji jak w 1.41 i sporo więcej jak w rozszerzonej mapce do 1.41. Ciekawe skrypty są w 1.62 dla mnie to najlepszy MOS do tej pory.

Keramex
16-01-2015, 21:10
Dzięki wielkie, w takim razie od razu przerzucam się na nowszą wersję. Mógłby mi ktoś wrzucić aktualne linki do 1.62, z instrukcją instalacji i spolszczeniem?

Mitusonator
16-01-2015, 21:25
Dzięki wielkie, w takim razie od razu przerzucam się na nowszą wersję. Mógłby mi ktoś wrzucić aktualne linki do 1.62, z instrukcją instalacji i spolszczeniem?
A oto link ;)
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?633382-MOS-the-ultimate-TATW-experience-version-1-6-2-for-Third-Age-3-2-released-25th-Dec
A spolszczenie nie tak trudno znaleźć ;D
http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?9929-SPOLSZCZENIE-do-MOS-1-6-2
Opis instalacji masz na pierwszej stronie (na naszym forum), różnica jest tylko taka że teraz zrobili jeden bugfixer łączący wszystkie trzy.

Plus taka mała sugestia, Araven może by zmienić nazwę tematu na taką z MOS 1.62 :P

KapitanKatana
24-01-2015, 09:22
To jak z tymi turami ? Wiem, że komputer mam wystarczający do gry w MOS a tury to aż 5 minut... Przyśpieszyły o 15 sekund jak dałem tylko do odczytu na wszystkie pliki. Znalazł ktoś rozwiązanie ?

KapitanKatana
24-01-2015, 10:42
Użyłem nawet cracka by pominąć Steam i oszczędzić trochę Ramu (grę mam oryginalną XD)...

Podczas gry zużycie procesora mam ok.70-60% a Ramu ok.85%

Araven
25-01-2015, 11:13
Po co post pod postem jest opcja edytuj.

Mody mają duzo większe wymogi niż Kingdoms, MOS jedne z najwyższych. Cudów nie ma sprzęt to podstawa, ale spróbuj użyć programów z tego linku: http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?6973-POPRAWA-wydajno%C5%9Bci-kompa-do-Bellum-i-innych-gier

Na silnym sprzęcie MOS chodzi około minuty plus minus 20 sekund, im słabszy komp lub w gorszej formie, brak stosowania programów podobnych do tych z tematu z linku tym wolniej.

Sm0ku
25-01-2015, 16:37
Siemka,
gram na wersji 1.6.1 i mam taki mały problem, kiedy klikam na start podczas wyboru frakcji w menu kampani cofa mnie do poprzedniej strony. Wie ktoś może co z tym zrobić?

Araven
25-01-2015, 17:19
Witaj.
Usuń cały katalog Third_Age_3 pobierz MOS 1.62 i zainstaluj od nowa wg instrukcji z postu nr 1 w temacie MOS 1.62.

Robb20
25-01-2015, 19:45
Gram krasnoludami jest około 120 tura. Elfy z lorien nie istnieją od kilkudziesięciu tur. Więc wysłałem armię żeby ich wskrzesić przejmując ich stolicę (nim zginęli miałem z nimi sojusz). Przejołem ich stolice, pojawiła się wiadomość że elfy z lorien utraciły stolicę o.O... I nic poza tym się nie wydarzyło. Nie pojawiła się ich armia ani nic. Zależy mi na tym aby istnieli bo odciążyliby trochę moje armie. Tak więc proszę o pomoc :)

Araven
25-01-2015, 19:55
Zaakceptowałeś na początku skrypt Wskrzeszania sojuszników? Wyślij dyplomatę do ich stolicy jaka odzyskałeś. Powinno się pojawić pytanie czy chcesz wskrzesić Lorien. Poniżej masz fragment o Rohanie. Da się kilka razy wskrzeszałem właśnie Rohan.

{RESURRECT_BODY}Skrypt wskrzeszenia frakcji sojuszników pozwala na odrodzenie frakcji pokonanych sojuszników, gdy gracz odbił historyczną stolicę pokonanej frakcji sojuszników i jest w posiadaniu własnej początkowej stolicy. Jeśli skrypt został zaakceptowany i frakcja, która jest z graczem w sojuszu została wyeliminowana (nie posiada żadnej osady) gracz ma możliwość przywrócenia jej do gry, poprzez odbicie początkowej stolicy. Należy zawiązać sojusz z frakcją, nim zostanie wyeliminowana oraz posiadać własną startową stolicę oraz początkową stolicę frakcji, która zostanie wskrzeszona. W następnej turze, po odbiciu stolicy, armia sojusznika zostanie utworzona w jej pobliżu armia oraz pojawi się postać dyplomaty gracza. Należy wówczas użyć dyplomaty, by otworzyć okno dialogowe i przekazać odbitą stolicę w formie daru. Kolejna armia powinna pojawić się w osadzie, sojusznik otrzyma 10000 sztuk złota, a relacje pomiędzy frakcjami zmienią się na "wspaniałe". "Dobre frakcje" mogą wskrzeszać inne frakcje Wolnych Ludów Śródziemia, ta sama zasada dotyczy frakcji wyznawców Saurona.\n\nNaciśnij "akceptuj", aby rozegrać kampanię ze skryptem Wskrzeszenia Frakcji Sojuszników, Naciśnij "Odrzuć", aby rozgrywać kampanię bez modyfikacji.
{RESURRECT_TITLE}"Wskrzeszenie sojuszników"
{ROHAN_FALLEN_BODY}Mój Panie, Rohan upadł! Wielu ludzi z Rohanu zdołało uciec wrogom. Jeśli odzyskamy ich stolicę i utrzymamy własną stolicę startową, być może uda nam się wskrzesić Rohan, by mogli odtworzyć swoje dawne ziemie...
{ROHAN_FALLEN_TITLE}Rohan upadł!
{ROHAN_RESURRECTION_BODY}Odzyskaliśmy dawną stolicę Rohanu. Teraz nadszedł czas, aby zdecydować, czy z powrotem nadać im ziemię.\n\nNadamy stolicę z powrotem pod władzę Rohanu, aby zyskać nowego sojusznika? \n\nJeśli zdecydujemy się to zrobić, należy natychmiast skorzystać z usług naszego dyplomaty, w celu ponownego nadania stolicy pod rządy Rohanu. Jeśli odłożymy tę decyzje, nie będziemy mogli wskrzesić Rohanu w przyszłości.
{ROHAN_RESURRECTION_TITLE}Wskrzesić Rohan?

Robb20
26-01-2015, 17:28
Ok. Przyjąłem osadę obok i okazało się że dopiero po jej przejęciu mogłem wskrzesić elfy. Widać zanim zostali zniszczeni ich stolica znajdowała się obok :)

Araven
26-01-2015, 17:57
Ture po odbiciu ich stolicy pojawia się blisko niej Twój dyplomata ze skryptu i wysyła się go do ich armii bodajże, w opisie skryptu na starcie jest to dokładnie wyjaśnione.

KapitanKatana
27-01-2015, 14:48
Nie wiem o co tu chodzi... Dalej tura to jakieś 3 minuty po zainstalowaniu programów do przyśpieszania, defragmentacji dysku i zwolnieniu ok.100gb miejsca. Niby zacina dalej ale mam zużycie procesora ok.25% a Ram 60%

Araven
27-01-2015, 16:12
Miałeś 5 minut a masz 3 czyli zyskałeś 40% to i tak bardzo dużo.

KapitanKatana
27-01-2015, 17:23
Jak dla mnie to mało XD Gdyby to było z 3 minut 1 to by starczyło :)

To są jakieś jeszcze pomysły jak to zrobić by szybciej działało. Bardzo mi na tym modzie zależy.

Araven
27-01-2015, 21:23
Cudów nie ma darmowe programy nie zastąpią sprzętu, Game boostera używasz, ale on za wiele tez nie da, a patch 4GB ?

KapitanKatana
27-01-2015, 23:00
Link do patcha wygasł ... Poda ktoś ?

Araven
28-01-2015, 15:32
Istnieje google i TWC, trochę inicjatywy i znajdziesz. :D . Znalazłem u siebie na kompie nie pamiętam czy to 64bitowy ale spróbuj. W temacie o patchu jest opisane co masz zrobić.

Link do patcha 4gb: http://www.ntcore.com/files/4gb_patch.zip

KapitanKatana
29-01-2015, 14:36
Nie wiem gdzie pobrać ten 64 bitowy poprostu nigdzie nie piszą czy to 64 bitowy czy 32 :P Ale chyba ten co trzeba pobrałem bo przyśpiesza turę do ok. 1.5 min


Dalej dużo !

Araven
29-01-2015, 19:35
Grzeszysz, miałeś 5 minut i zszedłeś do 1.5 dzięki porządkom na kompie (i polecanym programom oraz patchowi 4GB. Trzymaj się tego co masz. Tylko raz gdzieś widziałem 64 bitowy, ale obecnie używam najnowszego jaki jest u nich na stronie i tam nie pisze jaki to jest, może zrobili jeden obecnie.

Lwie Serce
29-01-2015, 19:36
1,5 minut to torpeda w wypadku tak oskryptowanego submoda jak MOS.

KapitanKatana
29-01-2015, 20:36
No może ...

Lester
31-01-2015, 16:12
Witam, dlaczego w trakcie instalacji MOS 1.6.2 wyskakują błędy?
654
Instaluje na czyste TATW 3.2.

Araven
02-02-2015, 16:50
Witaj.
A instalujesz wg postu nr 1 w tym temacie?
Z komunikatu wygląda, że masz uszkodzony jakiś plik. Spróbuj ponownie jak dalej będą błędy pobierz instalkę po raz kolejny.

Lester
02-02-2015, 18:22
Tak, wszystko zrobiłem jak należy. Pliki pobralem z mediafire i podejrzewam ze byly uszkodzone, przed chwilą pobralem z Mega i przy rozpakowywaniu pojawił się błąd CRC. Został jeszcze jeden link i sprawdze jak na nim pójdzie.

Araven
02-02-2015, 20:18
Tych plików się nie rozpakowuje ręcznie, czytałeś post nr 1?
3 pliki mają być w 1 katalogu, klikasz na exe i wskazujesz odpowiednią lokalizację.

konrad561997
06-02-2015, 16:26
Cześć mam pytanko co bym musiał pozmieniać w plikach gry, aby móc mieć na starcie Balroga grając Orkami z Gór Mglistych?. Dzięki za odpowiedź

Araven
06-02-2015, 16:38
Witaj. Tłumaczyłem to w TATW poczytaj tutaj: http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?7514-Third-Age-3-2-Balrog
Lub można go dopisać w descr_strat w Morii w jednostkach startowych goblinów.

Dominik3829
08-02-2015, 15:22
Witam mam problem z minas thirit , helmowym jarem i dol guldur podczas ladowania sie bitew na te miasta czy to na customie czy w kapanii wywala do pulpitu i pisze ze medival 2 napotkał problem , co dziwne na customie jak ustawi sie inne budynki albo bez to wszystko działa, porsze o pomoc gram na wersji 1.6.2 ze spolszczeniem a instalacjie przeprowadzilem krok po kroku

Araven
08-02-2015, 15:35
Witaj.
W niektórych lokacjach może wywalać mimo prawidłowej instalacji, zwłaszcza w nowych lokacjach jak w/w. jak po kilku próbach nie da rady rozegrać bitwy ręcznie, pozostaje tylko automat.

konrad561997
11-02-2015, 17:54
Siemka mam pytanie da się zrobić tak żeby skrypt, który jest przeznaczony dla Isengardu tzn. "Dodatkowe Siły Isengardu" Czy jakoś tak można było go aktywować grając frakcją Isengard. Chodzi mi o ten skrypt który aktywuje pełną armię wraz z generałem. Bo chciał bym się poznęcać nad Rohanem trochę :D. Jest taka możliwość? jeżeli tak to jak? z góry dzięki za odp.

Araven
11-02-2015, 19:10
Zagraj na moim submodzie będą trolle i lepsze startowe budynki, ale i Rohan groźniejszy. Nie wiem czy da się ten skrypt ustawić dla ludzkiego Gracza. Dorzuć sobie kilka jednostek w campaign_script do tych jednostek specjalnych miotających z Ognistej broni, inny skrypt. Ale to wymaga nowej kampanii i zrób kopię pliku oraz usuń map.rwm po zmianach skryptu.

Chucky
12-02-2015, 21:59
Witam serdecznie. Mam pewien problem. Podczas gry po rozegraniu kilka tur ciągle zawiesza mi się komputer. Próbowałem przeinstalować moda, Medka i nic to nie dało... Co może być przyczyną? Komp jest dosyć młody (ma rok) i żal mi jest go psuć ciągłymi resetami, a naprawdę lubię pograć w TA... Moda instalowałem zgodnie z instrukcją 3.0>3.1>3.2>MOS 1.6.2>Bugfixer
Nie mam pojęcia co robić... Proszę o pomoc.

Info, które mogą pomóc: Win 7 x64, gra zainstalowana w D:\SEGA\Medieval II Total War\mods\Third_Age_3
Jeśli coś jeszcze jest potrzebne do zweryfikowania przyczyny proszę pisać.

Araven
12-02-2015, 22:05
Witaj.
Fixy są 3, instalować należy wg postu nr 1.
Podaj pamięć, procesor, kartę grafiki ile MB pamięci ma i model. Masz inne mody? Ile Ci trwa tura w MOS 1.62 ?

Chucky
12-02-2015, 22:36
Instalowałem ten Bugfixer 3 w 1
Intel i5 4670K, 8GB RAM Kingston Hyper X, Radeon R9 270X OC 2GB
Tura trwa szybciutko, nigdy nie mierzyłem, może ok 30-50 sec

Edit: Nie no przesadziłem 50 sec na pewno nie... około 20-30

Araven
12-02-2015, 23:59
To kompa masz mocnego, masz najnowsze sterowniki grafiki ATI? W grudniu chyba była aktualizacja.

Używasz programów typu Cleaner, Defraggler, Game Boster, sporo pomagają Cleaner czyści pamięć itp. Defrggler od defragmentacji.

Chucky
13-02-2015, 13:00
Sterowniki mam najnowsze, program Raptr informuje jak są nowe to instaluje na bieżąco. Dysk mam podzielony programem AOMEI Assistant Standard Edition na dwie partycje po 500GB, osobno mam dysk systemowy SSD. Do czyszczenia zbędnych syfów używam Adw cleaner choć nie wiem jak to może wpłynąć na problemy z grą. Dodam jeszcze, że na zwykłym Medku też mi się wieszał. Ale co najciekawsze, u kumpla instalowałem wszystko w identyczny sposób i działa bez zarzutów. Tylko u mnie takie jaja są... Nie mam pojęcia czego to może być przyczyna...

Może to jest wina ustawień graficznych, coś się nie zgrywa ze sobą ?

Araven
13-02-2015, 14:32
Obniż nieco grafikę pokombinuj, to coś ze sprzętem albo ustawieniami.

Chucky
13-02-2015, 15:17
Obniżyłem na średnią, zagrałem 3 tury i zgon kompa... :/ Masakra... nie wiem, nie trzeba może trybu zgodności z win7 czy zmiany czegoś w systemie? UAC chyba nie wpływa zbytnio na grę, bo niby tak czy siak działa... Araven, a Ty grasz na win 7?

Araven
13-02-2015, 15:22
Gram na Win7 mam wyłączone UAC, dość wysokie opcje grafiki, olbrzymią skalę. Użyj programów jakie wymieniłem lub om podobnych. MOS 1.6.2 jest bardzo stabilny i rzadko wywala, w kampanii raz na 1000 tur na oko. W bitwach częściej ale zależy jaka nacja i jak wielka bitwa. Cleanera oczywiście użyłeś po instalacji, jest w katalogu MOS głównym.

Chucky
13-02-2015, 15:26
Tak użyłem Cleanera :/ Hmm.. Gdy wyłączę UAC to muszę od nowa zainstalować grę?
I mnie nie wyskakują te napotkane błędy tylko cały komp ścina :(

Araven
13-02-2015, 15:29
Wyłącz UAC wywal co masz i instaluj TATW i MOS ściśle wg instrukcji z postu nr 1. Ew. wrzuć patch 4GB.

Chucky
13-02-2015, 15:37
Ok, spróbuję po raz kolejny. Jeszcze takie pytanko, save'a wystarczy skopiować i wrzucić po ponownej instalacji do folderu i będzie działał?

Araven
13-02-2015, 15:39
Tak wystarczy. To temat do dyskusji o MOS nie o problemach technicznych.

Theoden
14-02-2015, 21:46
Witam, na wstępie zaznaczę, że jestem początkujący w świecie modów :P Mam problem z instalacją MOS 1.6.2; gdy chcę zainstalować ten mod ! stronę z instrukcją czytałem, na czystego TATW, i mam te bugfixery 1-3) klikam folder docelowy sega i gdy klikam install, zaczyna się instalować ale po chwili wyskakuje: Setup needs the next disk i poniżej please insert Disk 1 and click ok i klikam folder sega ale wyskakuje insert disk or select another folder :/ Prosze o pomoc, gdyż BARDZO chce zagrać w TW w świecie Tolkiena :) I z góry przepraszam, jeśli nie znalazłem rozwiązania gdzieś wcześniej.
E: Gra jest legalna Kingdoms płyta bez Steam. Czysty TATW działa bez zarzutów. Windows XP, C:\Program Files\Sega\Medieval II Total War\mods, korzystałem z tw instrukcji, a z innych modow mam Stainless steel i OiM TW. jestem w trakcie przenoszenia M2TW z dysku c na d, nwm może to pomoże :P

Araven
15-02-2015, 10:42
Witaj.
Masz Kingdoms? Z płyty czy steam? Gra jest legalna?
Jaki Windows. Podaj lokalizację katalogu mods.

Instrukcja instalacji jest w poście nr 1 tego tematu, nie wiem z jakiej Ty korzystałeś. Czyste TATW działało? Masz inne mody?

Theoden
15-02-2015, 19:13
Na partycji D to samo :/ Nie wiem o co chodzi... Mógłby ktoś pomóc?

Araven
15-02-2015, 19:21
W czym problem ?, masz wszystkie 3 pliki Instalki w 1 katalogu? 2 bin i exe?
Podaj obecną lokalizację Third_Age_3

Theoden
15-02-2015, 20:19
Problem jest taki sam jak wcześniej, tzn. wyskakuje ten komunikat i nie mogę nic z tym zrobić :/ D:\Sega\Medieval II Total War\mods\Third_Age_3 Tylko ten folder stworzyłem sam i do niego zainstalowałem medka oraz kingdoms. Robię wszystko według instrukcji tzn. 1) Podstawowy TATW (part 1 i 2) 2) Bugfixery do tego samego folderu co plik MOS który ściągnąłem tzn. exe 3) odpalam exe i tam wyskakuje ten komunikat :/

Araven
15-02-2015, 20:30
Pierwsze słyszę by jakieś płyty wołał, coś Ty pobrał?
Napisz ile zajmują Ci 3 pliki z instalką MOS 1.6.2

Napisz jaki adres podajesz Instalatorowi.

U mnie to 2.07 GB (3 pliki instalacyjne w 1 katalogu, rozmiar łączny).

Theoden
15-02-2015, 21:25
U mnie jest tak samo 2,08 GB, mam tak: plik exe / plik / 1a.rar / 1b.rar . W jednym folderze. Adres dla instalatora D:\Sega\SEGA. Aha i mam windowsa XP ale czytałem wcześniej, że jak TATW chodzi to każdy MOS pójdzie. :/

Araven
15-02-2015, 21:39
Panie Kolego, całkowicie błędny adres podajesz dla instalatora ma być, D:\Sega o ile w poście 1592 podałeś prawidłową lokalizację moda.

Więc, nie instalowałeś zgodnie z instrukcję, tylko tak Ci się wydawało.

Theoden
15-02-2015, 21:43
Dalej nic, ten sam komunikat wyskakuje :/ Ale te pliki są ok? Ja nwm w którym momencie robię źle :3 Tylko, nieważne jaki folder wybiorę nie chce mi się zainstalować :/ a tego co ściągnąłem zgodnie z instrukcja ang nie wypakowuję tylko siup do 1 folderu i otwieram exe :/ Tak jest w instrukcji ang Help pls :P

Araven
15-02-2015, 21:54
Pobierz ew. ponownie może, któryś part uszkodzony. Pojęcia nie mam.
Cleaner uruchomiłeś? Zrobiłeś skrót do pliku bat?

Może masz stary skrót na pulpicie a przeinstalowałeś na inny dysk teraz. Zobacz jaką skrót podaje lokalizację.

Theoden
15-02-2015, 21:56
Z cleaner'em tez fajnie bo go nie mam! Kiedyś instalowałem TATW i wyskakiwał elegancko, a teraz nie ma go nigdzie :/ A na D instalowałem wszystko od nowa od samej podstawki MIITW i to wszystko dalej :/ Ale ten cleaner, nwm przegapiłem go gdzieś?

Araven
15-02-2015, 22:04
Kolego jak nie masz cleanera w głównym katalogu Third_Age_3, to nie masz MOS zainstalowanego. Ile zajmuje Ci katalog Third_Age_3 ?

Instalując Medka II, zainstalowałeś też dodatek Kingdoms prawda ?

Theoden
15-02-2015, 22:07
6,6 GB ale chwile tam pisało żeby na czystego TATW instalować :/ powiedz czy patch 3.1 i 3.2 też?
tak medek i kingdoms :)

Araven
15-02-2015, 22:19
MOS zajmuje około 11.2 GB masz tylko TATW.
W TATW wystarczy patch 3.2 tylko na TATW 3.0 wrzucony.

Instrukcja instalacji jest dokładnie opisana w poście nr 1, tego tematu.

Podaj lokalizację moda nie ze swojej pamięci, ale ze skrótu, kliknij prawym przyciskiem myszki na skrót, zjedź na Właściwości i skopiuj to co jest w linii Rozpoczni w i podaj tu.

Jak rozumiem patcha do TATW nie zainstalowałeś?

Theoden
15-02-2015, 22:23
D:\Sega\Medieval II Total War\mods\Third_Age_3 no to jest to! Hmmm.. No jak nerwy puszczają to ok, thx za pomoc ... :/ A to co piszesz.... cleaner. bat TYLKO JA NIE MOGĘ WŁAŚNIE TEGO MOS'a 1.6.2 zainstalowac więc nie mam cleaner, a żeby go mieć muszę mieć MOS....

Araven
15-02-2015, 22:27
Temat nazywa się MOS 1.6.2 dyskusja, w I poście wielką czcionką jest napisane Instalacja MOS 1.6.2 to jak myślisz jaki MOS należy zainstalować ?

Odpalasz Instalator i wklejasz mu D:\Sega nadpisując, to co on sam podaje... to banalnie proste. Znikam, bo nerwy mi puszczają, obejrzę coś dla relaksu, rano muszę wstać.

Skup się i przeczytaj ze z zrozumieniem wszystkie punkty z opisu instalacji...

Edwin
20-02-2015, 21:18
Wydaje mi się że zainstalowałem wszystko według instrukcji. Ale niestety po wybraniu frakcji kampania nie włącza się. Grę wywala do menu głównego. Ktoś się z tym spotkał?
Jeśli piszę w złym temacie - przepraszam.

Araven
21-02-2015, 16:32
Cleaner uruchomiłeś?

Edwin
22-02-2015, 18:43
Tak... Odpalilem 2 raz ckeanera i działa... Ale i tak chyba odpuszczę tego moda... Odczekanie aż SI wykona swój ruch trwa wieczność.... Poza tym oddziały na mapie strategicznej przebywają tak małe odległości ze to nie dla mnie... Muszę poszukać czegoś innego

KapitanKatana
22-02-2015, 20:15
Nareszcie to zrobiłem ! Udało mi się uzyskać czas 10 sekund gdy przewijam turę

Wystarczyło usunąć całego Medievala ze Steam, zainstalować z płyty medieval+kingdoms, zainstalować od nowa według instrukcji mody i działa !
Wszystko chyba spowalniał Steam... Dziwne to jest bo jak się zdenerwowałem to pobrałem nawet cracka by odpalić nie przez steam ale ta wersja nawet bez włączonego programu po prostu jest wadliwa :P

Wydatek paru złotych na edycję pudełkową to chyba najlepszy sposób na szybkość tur...

Chociaż jak pobierze się Medievala i Kingdoms z torrentów i wpisze swój klucz ze Steam by nie kupować od nowa(chociaż nie wiem czy zadziała) to raczej nie piractwo ?
Jak ja przenosiłem się z wersji pudełkowej to CD-KEY z pudełka działał zarówno na Steam jak normalnie, ale nie wiem czy działa to w drugą stronę.
Piractwo to raczej się zaczyna dopiero kiedy pobierzemy cracka by odpalić grę bez klucza, a pobranie kopii gry gdzie i tak wpisujemy klucz nabyty legalnie to raczej zgodne z prawem.

Jak ktoś ma problem z wracaniem do menu w chwili gdy próbujecie uruchomić kampanię to użyjcie cleanera, też taki miałem problem.



PS. podobny czas uzyskałem na BC7 tym sposobem XD

sebazioom
23-02-2015, 16:09
Witam a ja mam takie pytanie czy jest mozliwosc zmiany barw uzbrojenia u elfów z srebrnych zbroi na złote ? :P

Mitusonator
23-02-2015, 16:20
W RK jest taka opcja
http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?11169-The-Reunited-Kingdom-MOS-1-62

Araven
23-02-2015, 18:43
Sebazioom w MOS takiej opcji nie ma, tylko w RK (submod do MOS 1.62, wg mnie to by zadziałało i w MOS 1.6.2 ale nie testowałem).

sebazioom
23-02-2015, 19:16
aham z tym ze ja zainstalowałem twojego submoda wiec obu raczej nie da sie zrzucić a szkoda ;/

Araven
23-02-2015, 19:23
Mój submod nie ma nic do tekstur, ale RK lepiej instalować na czysty MOS jak to sugeruję.
Mnie chodzi o to że same tekstury dla Elfów z RK powinny zadziałać i w MOS 1.6.2 czystym lub z moim submodem, ale nie chce mis ie testować tego, ja się do srebrnych przyzwyczaiłem.

Skeletoon
27-02-2015, 15:14
Witam! Ma może ktoś rozszerzoną mapkę pod MOS 1.41? Nigdzie nie mogę znaleść działających linków, a najnowszy MOS jakoś mi nie podpasował:D

Araven
27-02-2015, 16:03
Jedynie dział TATW na TWC jak tam nie ma linków to ew. na chomiku poszukaj wpisz w google.

Denisok1
09-04-2015, 13:46
Cześć ludziska, potrzebuję pomocy. Kiedy próbuję zagrać kampanię wywala mnie do pulpitu.

Araven
10-04-2015, 07:08
W poście nr 1 masz dokładny opis instalacji.
Nie podałeś jaki system masz, lokalizacji katalogu Third_Age_3, ani czy to wersja steam czy dyskietkowa, ani loga.
Wróżbitów tu nie ma. Tu i w problemach technicznych zostały chyba opisane wszelkie możliwe problemy, ich 99% wynika z niewłaściwej instalacji moda. A każdy, twierdzi, że tak on zainstalował wg instrukcji.

Denisok1
10-04-2015, 17:16
Po prostu mod zainstalował się gdzieś indziej i zanim udało mi się go przenieść go do prawidłowego folderu zainstalowałem fixa, a później tego nie zrobiłem. Mój błąd, dzięki i przepraszam za kłopot.

KrystianBorys
17-04-2015, 09:21
Zbliża się wersja 1.7 ! Spotkałem się z datą 23 kwietnia, ale wiadomo że nie jest to data ostateczna.

Araven
17-04-2015, 11:59
Wow, super info, a sądziłem, że jej nie zrobią.

Dagorad
23-04-2015, 20:15
Miałem pograć Dunlandem w Divide and Conquer, ale tamtejsze rozwiązania niezbyt mi się spodobały więc zagrałem w końcu w MOS-a na "rozszerzonej" mapce.

Według mnie głównym problemem nadal są bitwy automatyczne. Walczę przeciw Wysokim Elfom i automat wygrywa bitwy których ja nie potrafię, czy wręcz takie których się raczej nie da wygrać. Tak czy siak gram ręcznie więc to problem nie jest. W przypadku walki AI vs AI to już jednak masakra, pełna armia leśnych elfów kontra pełna armia orków, bitwa zakończona klęską długouchych mimo iż w rzeczywistości pomioty Morgotha nawet nie powinny się do wroga zbliżyć przetrzebione strzałami. A to wszystko przy ogromnym spamie orków i to nie tylko tych Mordoru, armie Isengardu mimo iż ten zdobył tylko kilka prowincji na początku gry ciągle rosły i rosły.

Zauważyłem że AI zostało chyba wykastrowane z agresywności. Harad nie mając dróg ekspansji utrzymywał sojusz z Mordorem i ignorował prowincje które mu się zbuntowały. Skoro tak to warto by chyba przemyśleć opcję usunięcia "przepraw" przez Anduinę u jej ujścia. Skoro AI i tak nie atakuje sojuszników to pozostawienie Haradu jako "uśpionego" wroga Gondoru dobrze wpłynęłoby na balans i było chyba zgodne z lore (Haradrimowie walczyli podajże raczej jako wsparcie Mordoru, a nie całą potęgą). Oczywiście przydałby się też alternatywny start w którym przeprawy by jednak były, tak żeby gracz miał jakieś wyzwanie.

Ogólnie lubię rozwijać miasta, Gondor choćby tylko dla polepszenia balansu powinien zaczynać jednak raczej z kilkoma "porządnymi" ośrodkami. Przy okazji rozwoju miast jest też wkurzający nieco bug kiedy pisze ile trzeba mieć ludzi do osiągnięcia kolejnego poziomu mimo iż rozbudowa danej osady nie jest możliwa po jego przekroczeniu. Trochę to dziwne bo są osady przy których nie pojawia się liczba ludzi wymaganych do rozbudowy dzięki czemu wszystko jest jasne.

Dawanie autonomi Shire jest zbugowane, ale twórcy z tego co czytałem planują chyba to naprawić. Ogólnie trochę to komiczne jak latają sobie armie złożone z hobbitów, elfów czy Dunedainów. No ale taka mechanika gry, przynajmniej spam hobbitów dla AI można by jednak trochę obniżyć.

Dla balansu i ogólnie klimatu dobrze by było gdyby orkowie mogli być rekrutowani tylko w danych prowincjach, a ludzie z kolei nie mogli zaludnić Mordoru. W ogóle fajnie byłoby rozwinąć moda w tym kierunku. Żeby np. Elfy mogły rekrutować ludzi w dolinie Anduiny, ludzie krasnoludy w górach itd. Wiadomo że pewne uproszczenia muszą zostać, jednak zmiana kultury prowincji też mogłaby dłużej trwać.

Araven
24-04-2015, 06:55
Pewne takie zmiany jak rekrutacja Beorningów w Dolinie Anduiny i kilka innych są w moim submodzie do MOS 1.6.2. W moim submodzie, jest też inne ai niż oryginalne, bardziej agresywne.

Obecnie czekam na MOS 1.7, ma być wkrótce, cokolwiek to znaczy.

Dagorad
26-04-2015, 18:35
Mniej więcej znaczy to pewnie to: http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?633382-MOS-the-ultimate-TATW-experience-version-1-7-released-26-04-2015 . 2 minuty po oficjalnym opublikowaniu, "mam tę moc" ;) .

Araven
26-04-2015, 18:42
Właśnie pobieram.

KrystianBorys
26-04-2015, 19:20
Instrukcja Instalacji

1.7 Files


1) Download the "MOS Full version 1.70.rar" file.


2a) For non Steam versions of Medieval II Total War Kingdoms: Extract the "MOS Full version 1.70.rar" file to the "mods" folder. In a standard install, you can find it here:


***\SEGA\Medieval II Total War\mods\Third_Age_3


When asked if files should be overwritten, choose yes (all). That's it, you can now start the game by clicking the "Third Age.bat" file that is located in your "Third_Age_3" folder. Of course you can also make a shortcut to the "Third Age.bat" file, place it anywhere you want and use that to start the game.


2b) For Steam versions of Medieval II Total War Kingdoms: Extract the "MOS Full version 1.70.rar" file to the "mods" folder. In a standard install, you can find it here:


***\Steam\steamapps\common\Medieval II Total War\mods\Third_Age_3*


When asked if files should be overwritten, choose yes (all). That's it, you can now start the game by clicking the "Third Age.bat" or the "Third Age - Steam.bat" file that is located in your "Third_Age_3" folder. One of the two should work.* Of course you can also make a shortcut to the these files, place it anywhere you want and use that to start the game.


* This is the folder path where Third Age Total War typically would be installed after the latest Steam update for Medieval II Total War.


* What file to use depends on which method you deployed to start your Steam Third Age Total War install. "Third Age.bat" starts the "kingdoms.exe" file whereas "Third Age - Steam.bat" starts the "medieval2.exe" file.

Araven
27-04-2015, 07:16
W praktyce po wypakowaniu MOS 1.7 można skopiować wypakowany MOS 1.7 i nadpisać czyste Third_Age_3 i działa.

Tury chodzą dużo szybciej niż w 1.6.2 nawet jakieś dwa do trzech razy szybciej, poprawiono chyba mocno optymalizację. Nieco zmian na mapie, nowi członkowie świty, nowe ikonki wojsk wielu i bohaterów. Obniżony poziom startowy wielu osad. Poprawiono dużo bugów. Nareszcie nie można przejść Drogą Umarłych na ziemie Gondoru.

KrystianBorys
27-04-2015, 08:05
Wprowadzono rozwiązanie z moda Reunited Kingdom, grając Rhunem, musimy zjednoczyc wszystkie plemiona. Dodano również nowe jednostki dla Mordoru i Rhunu (kazde plemie ma inne jednostki). Dodano równiez wilki. Ogólnie myslalem, że zmian będzie więcej, ale to chyba dlatego, że czekałem dlugo na tego moda.

Araven
27-04-2015, 17:58
Pograłem około 100 tur na Medium/Medium no ok jest mały spam wojska jak na razie, dość szybkie tury. Gondor i Rohan walczą. Gobosy biorą baty, chyba nie ma skryptu jaki ich wzmacniał. Ja gram Elfami Leśnymi. Na razie zero ctd. Można rekrutować Beorningów w Seleuburgu, dopóki kultura Northmenów to nie mniej jak 30%.

Hityn3
02-05-2015, 18:12
Czyli jak chciał bym Mosa to od pobierać 1.70 czy muszę po kolei 1.62>1.70
Według mojego rozumowania napis "Massive Overhaul Submod (MOS) 1.7 full version install instructions" oznacza że nie wymaga wcześniejszych patchy tak?

KrystianBorys
03-05-2015, 14:43
Mos 1.7 instalujesz na czystego Third Age 3.2. Polecam nie usuwać jeszcze MOS 1.6.2, ponieważ jest na dzien dzisiejszy stabilniejszy i oferuje trochę więcej rzeczy, np. ma więcej submodów i skryptów. Jednakże jest mniej wydajny, tury lecą wolniej.
EDIT: Zrobiłem sobie kopię MOSA 1.6.2 oraz 1.7, ale chwilowo gram w Divide & Conquer :D

Bugfix do 1.7:
https://mega.co.nz/#!ipkRyD7b!6_Lx9OXQiiRbxQrpwQ1DwpsSUkXpPIWKgH_jLZb 3NZA

sebazioom
03-05-2015, 16:57
ja mam natomiast problem w wersji 1.70 a mianowicie jednostki typu halabardnicy podczas bitwy stoja w miejscu i sa jakies znieksztalcone... łuczniakami idzie ich wybic ale gdy piechota podbiega i ich atakuje wyczuca do pulpitu. Dodam ze mialem tak kiedys w poprzednich wersjach ale juz zapomniałem co z tym zrobic ??? jak ktos kojarzy problem i wie jak sobie z tym poradzic to z góry dziekuje

Araven
03-05-2015, 17:00
Kilka razy pisałem zmieniajcie w mods nazwę Third_Age_3 na Third_Age_3Mos1.6.2 i można mieć i 6 różnych wersji i submodów do TATW, sam mam ze 4.
Na tych halabardników spróbuj bugfixera.

MOS 1.7 nie wymaga innych wersji MOS tylko czystego TATW 3.2

sebazioom
03-05-2015, 20:12
Nic nie dało dodac moge ze dzieje sie tak tylko z halabardnikami krasnoludow w innych armiach wszystko spoko. I pytanie czy moze byc to spowodowane instalowaniem na poprzednia wersje moda a nie na podstawe ?

Zrobiłem teraz nawet reinstal i zrzuciłem na czyste TATW 3.2 i to samo.... inne jednostki moga ich atakowac i normalnie wybijac juz nie wyrzuca do pulpitu i zauwazyłem ze dwa krasnoludy z oddziału ten ze sztandarem i drugi normalnie walcza itp tylko ci z halabardami stoja ....

Proszę nie dublować postów w krótkim odstępie czasu. Zdania wypadałoby zaczynać z dużej litery.
Sadam86

Araven
04-05-2015, 07:20
Sprawdzę u siebie tych halabardników. Mają zepsuta animację skoro fix jej nie naprawia trzeba czekać na kolejny, lub ich nie rekrutować albo bitwy z automatu z ich udziałem.

Ma Ktoś tego bugfixa i mógłby wstawić do pobrania?

Araven
06-05-2015, 08:06
Jest już bugfix 02, sporo większy niż ten pierwszy. Linki są na stronie I, w poście tematu o MOS na TWC.

sebazioom
06-05-2015, 13:49
no Fix niestety błedu dalej nie naprawił ;/

Araven
08-05-2015, 21:04
Cóz w którejś starej wersji dopiero trzeci czy czwarty fix naprawił animacje elfickich łuczników.

Il Duce
16-05-2015, 16:32
Mam dwa pytania, czy można zainstalować od razu wersję 1.62 czy jest wymagana uprzednia instalacja poprzednich części? I drugie, może nawet ważniejsze, czy warto go instalować(w sensie czy wprowadza jakieś istotne zmiany)?

Araven
16-05-2015, 16:37
Post nr 1 opis instalacji. MOS 1.6.2 się instaluje na czyste TATW 3.2. Najnowszy MOS to 1.7. Dużo grałem na MOS to jeden z najlepszych submodów.
1.6.2 z fixami jest stabilny i ma pełne spolszczenie, nad 1.7 jeszcze pracują, coś tam muszą poprawić jeszcze, np. animacje krasnoludzkich halabardników. 1.7 ma nieco nowych jednostek i poprawki pewne na mapie i w stosunku do 1.6.2

Il Duce
16-05-2015, 16:41
Dzięki za szybką odpowiedź,zaczynam zatem pobieranie :). Na 1.7 jednak poczekam aż będzie w pełni gotowa.

Andrij Marszałek
16-05-2015, 20:52
Tak btw Araven to ta instrukcja moja co do Steam jest tutaj nie potrzebna - jest do tego dział odpowiedni a poza tym nie jest kompletna. ;)

KrystianBorys
18-05-2015, 18:24
http://www.moddb.com/mods/massive-overhaul-submod/downloads/mos-170-patch-01-03

Link do trzeciego bugfixa. Trzeba kliknąć download now!, taki czerwony przycisk jakby ktoś nie mógł znaleźć.
Zdaję się, że naprawili w końcu tych halabardników :D

konrad561997
09-06-2015, 17:17
Cześć mam pytanko mam mosa 1.7, grając Eriadorem doszedłem do nieciekawej pozycji że praktycznie jestem otoczony przez wrogów. Więc chciałem zrobić myk że pójdę po armię umarłych, więc jest tura 64 i stoję pod Dunharoow ale jak tylko wezme następną turą, gra wywala mi błąd "Medieval II Napotyka", nie wiem czy może dlatego mam ten błąd ponieważ nie mam jeszcze Arnoru stworzonego. Wie ktoś o co może chodzić ? Aha zainstalowałem tylko pierwszego bugfixa.

KrystianBorys
09-06-2015, 22:05
Cóż, wydaje mi się, że powód, dla którego grę wywala, jest aktywacja tego skryptu. Proponowałbym rozpocząć grę od początku, razem z bugfixami.
Stworzyłem w historii swojego grania armię umarłych 2 razy. Raz na MOS 1.6.2 po utworzeniu Arnoru, a drugi raz z submodem (świetnym) Reunited Kingdom, lecz również po połączeniu Arnoru.

Sara Temer
14-06-2015, 15:13
Mam pytanie odnośnie starszej wersji MOSa, a mianowicie 1.6.1. Czy Sauron, gdy zdobędzie Jedyny Pierścień, jest do zabicia? Bo właśnie odzyskał go u mnie i coraz bardziej naciska na Gondor (ubił pod Osgiliath Denethora). Gram Arnorem i już ściągam w tamte rejony trzy armie (w tym Aragorna i Gandalfa) w celu wspomożenia sojusznika i tak się zastanawiam czy Sauron nie zmiecie mi tych armii w pojedynkę jak to było w Lord of the Rings pod Rome :P

Araven
14-06-2015, 15:17
Da się go zabić, czasem łatwiej w bitwie z automatu niż ręcznie. Podziwiam za grę na zabugowanym strasznie 1.6.1.

Sara Temer
14-06-2015, 20:20
Dzięki :) Co do wersji, to cóż, kampania zaczęta chyba ponad rok temu, co prawda była już wtedy wersja 1.6.2, ale nie wiem czemu zacząłem na starszej, chyba do 1.6.2 nie było spolszczenia, a jako, że kampania szła na youtuba, to wolałem grać ze spolszczeniem ;)

konrad561997
19-06-2015, 15:21
Siemka, mam pytanko powstał jakiś submod pod MOSa, albo Third Age dodający do gry kampanie wyprawy Thorina Dębowej Tarczy do Ereboru? z góry dzięki

Lwie Serce
19-06-2015, 15:26
Nie ma nic takiego.

Romixor
28-06-2015, 08:54
Witam, wie ktoś może w jakim folderze mogę dodawać komputerowi na starcie jednostki itp? czy descr_start zmienia te ustawienia tez dla kompa czy tylko dla nas? Wkurza mnie już ze po 40 turach rohanem przychodzi mi na moje tereny kilka armii mordoru/OOMM przy czym elfy z lorien nie istnieją gondor bez stolicy itp, nie dawałem zadnego ulepszenia tym frakcja tylko isengardowi i OoG bo przywrocilem arnor.

Araven
28-06-2015, 12:13
Jaki MOS?, jakie ai?
W descr_strat możesz dopisać startowo jednostki.

kielll
07-07-2015, 17:02
A widział ktoś gdzieś spolszczenie??

KapitanKatana
07-07-2015, 20:37
http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?9929-SPOLSZCZENIE-do-MOS-1-6-2 :/

Patrykovsky
08-07-2015, 16:30
Mógłby mi ktoś powiedzieć czy jest możliwość zamiany map w mos 1.7 ? Mianowicie chodzi mi choćby o "cain andros" Mapa strasznie zbugowana, jednostki mordoru atakują jedynie wchodząc po drabinach, wieże oblęznicze bugują sie tak samo. Bardzo mało miejsca w zamku tak samo jest i pytanie czy da sie zamienić wygląd mapy na ten co jest w third age 3.2 lub ten co jest w alternative patch 4.8 ?

aa i drugie pytanie, w mosie 1.7 tak powinno być ze w ciągu 30 tur Isengard i Orkowie z gór mglistych tracą swoje stolice i dostają nieźle w dupe ?

Araven
09-07-2015, 16:10
Nie ma możliwości zmiany mapy.

Ew. zamień sobie ai z tego co jest na ai Pitera do MOS, dostępne w tym temacie.

Patrykovsky
10-07-2015, 00:55
mam wgrane ai od pitera i oprócz tego że isengard dostaje w dupe i orki z gór mglistych to jest okej. mordor siedzi po swojej stronie anduiny i nie przejdzie przez cair andros bo jest zbugowane a osgiliath zbyt trudne by przeszli. wieksze problemy są już z haradem..

no cóż szkoda trzeba będzie się męczyć z tą mapką, może w kolejnym patchu do mos-a coś z tym zrobią

pat25
14-07-2015, 22:21
Siema. Mam mosa 1.62 i mam pytanie: Gram Rohanem(460 tura, zostały mi elfy z loren i gondor do pełnej mapki) jest jakiś sposób na zajęcie prowincji saurona? bo nie można tam dojść "normalnie". Myślałem żeby na początku znaleźć pierścień i go zniszczyć ale nie wyświetla mi się żadna informacja gdzie się aktualnie znajduje :d

KrystianBorys
15-07-2015, 10:02
Poszukaj sobie kodow do medievala 2. Jeden z kodow pozwala na przesuniecie oddziału w miejsce o okreslonej pozycji (x,y). (Move character nazwa postaci wspolrzedne.)

pat25
17-07-2015, 11:51
^^^Próbowałem ale nie działa to. Wydaje mi się że trzeba zniszczyć pierścień aby się pozbyć prowincji Saurona tylko nie wiem gdzie znajduje się aktualnie pierścień bo od jakiegoś czasu nie wyświetla mi się żaden komunikat odnośnie pierścienia.

kielll
18-07-2015, 21:09
Czy ma ktoś problem z MOS 1.7 że jak przeciwnik ma pająki to wywala bitwę, robiłem clena itp... i nic nie pomaga w poprzdnich wersjach też tak było

Araven
19-07-2015, 08:01
To znany problem części Graczy wywala, piszą o tym na stronie moda na TWC. Kilka wczytań bitwy czasem pomaga. Niektórym wywala też na wilkach. Nie wiedzą dlaczego. Pokombinuj z ustawieniami grafiki też.

@pat25
Zostaw tamtą prowincję (Saurona) w spokoju, Pierścień się niszczy w Orodruinie.

pat25
27-07-2015, 20:50
Udało mi się podbić wszystkie tereny oprócz państwa Saurona. Jest na to jakiś sposób bo chciałbym dostać wiadomość taką jak dostałem w romku ze jesteś Panem całęgo świata :d
1104

Rhaegrim
29-07-2015, 19:14
Jeśli jej nie dostałeś to znaczy, że jej nie ma.

SanSanus
16-08-2015, 19:38
Witam. Co muszę zrobić, aby móc wybudować budynek umożliwiający rekrutację trolli grając orkami z Gundabad lub Orkami z gór mglistych? Gram na MoSie 1.7

KrystianBorys
18-08-2015, 23:54
Musisz poczekac kilkadziesiat tur kiedy odblokuja sie koszary wyzszego poziomu. Pojawią się też wtedy koszary trolli. koszary trolli sa dostępne tylko w gorzystych prowincjach np. Moria, Erebor, Morannon

EDIT:
link do hotfixa nr 5

https://mega.nz/#!f9VzBKjI!U-CcbNvuAmvDW4soNBFhfO32tOk9PQLDNppRIJZIOZw

teyot
31-08-2015, 19:03
witam, pewnie było ale nie mogę namierzyć. Mam MOS 1.7 + 5 bugfixów mam 170 ture i jeszcze nie mogę zbudować najlepszych koszar, łuczników i stajni, gram eriadorem (arnor)

sadam86
31-08-2015, 19:07
Szczerze nie zwróciłem uwagi czy już do 170 powinno się dać, ale kolejne poziomy odblokowują specjalne eventy. Może masz za niski poziom rozwoju osady?

P.S. odpowiedź masz też post wyżej:D

teyot
31-08-2015, 19:52
już po rewolucji na Arnor więc mam na maksa jedno miasto i zamek orków (też maks)

sadam86
31-08-2015, 20:25
Nie grałem tą nacją, może jest jeszcze ekstra warunek. Może ktoś grał i Ci podpowie.

GRUHA
03-09-2015, 18:14
mos 1.7 lepszy ? moze ktos w 1 poscie zebrac linki wszystkie do 1.7 ?

teyot
08-09-2015, 12:49
wszystko do MOS 1.7:

http://www.moddb.com/mods/massive-overhaul-submod/downloads

GRUHA
08-09-2015, 20:54
wgl wrzucam go na 1.62? czy na czysty TA3.2 ?

sadam86
09-09-2015, 15:30
Na czyste TA 3.2

arcyżużel
09-09-2015, 23:36
O ile z poprzednimi wersjami moda mos nie miałem problemów, to wersja 1,70 jest nadzwyczaj upierdliwa, kilkukrotnie instalowałem mosa, dodawałem te fixy i dupa, za każdym razem w trakcie wczytywania gry, wyskakuje mi sławetny komunikat medieval II napotyka. Miał może ktos podobny problem i udało mu się go rozwiązać ?

GRUHA
10-09-2015, 16:35
A ja mam problem by zmienic nazwe folderu ~~ zmieniam tak jak zawsze pozniej zmieniam w plikach by zamiast Third_Age_3 miec swoja nazwe tj. Third_Age_3_MOS 1.7, a przy starcie jakis blad a gdy zrobie by bylo wszystko pod nazwa Third_Age_3 to wszystko dziala .. jakies pomysly ? zminilem w .cfg .bat kazdy plik ktora da sie otworzyc w glownym folderze sprawdzilem.

Skylander128
13-09-2015, 08:55
A jak przystąpić do Tol Acharn? Bo nie wiem gram Leśnymi Elfami na Mos 1.6.2 i Tatw 3.0, (wiem stara wersja). Coś wyświetliło mi się o jakimś dżihadzie na Isengard, i że armia musi przysiąc w ciągu 10 tur, aby dołączyć do tego wydarzenia.

sadam86
13-09-2015, 14:55
Zgromadź generała z minimum 8 (chyba tyle było) jednostkami i jak otworzysz okno armii na dole powinna być opcja dołączenia do dżihadu (do tak w tłumaczeniu zowie się krucjata dobra). I jak w wyświetlonym komunikacie masz na to 10 tur, potem nie da się już dołączyć.

Draken
13-09-2015, 23:16
O ile z poprzednimi wersjami moda mos nie miałem problemów, to wersja 1,70 jest nadzwyczaj upierdliwa, kilkukrotnie instalowałem mosa, dodawałem te fixy i dupa, za każdym razem w trakcie wczytywania gry, wyskakuje mi sławetny komunikat medieval II napotyka. Miał może ktos podobny problem i udało mu się go rozwiązać ?

Wywal M2TW, usuń wszystkie jego resztki, zainstaluj, wgraj patche, wgraj Kingdoms, zainstaluj patche. Zainstaluj TATW, wszystkie patche/fixy, zainstaluj MOS, patche do niego.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

SzymonDeath
15-09-2015, 22:04
a mi się udo zainstalować na pierwszym razem dobrze i ze wszystkimi fixami i spolszczeniem.

DAN1367
17-09-2015, 14:27
Hej, mam pytanie, czy można usunąć osadę Archet z warunku stworzenia Arnoru? Trochę to dziwne, że trzeba zdobyć tę miejscowość, skoro jest ona w posiadaniu Rohanu i tak daleko od reszty wymaganych ziem. Mam MOS 1.7 spolszczony wraz ze wszystkimi fixami i innymi niezbędnikami :)

KrystianBorys
17-09-2015, 16:03
Na pewno chodzi o Archet? Kojarzy mi się że Archet było koło Bree, ale to było w MOS 1.6.2. W 1.7 z tego co mi się wydaje Archet nie ma. Spolszczenie może cię wprowadzić w błąd, bo to konwersja z 1.6.2 właśnie.

SzymonDeath
17-09-2015, 17:05
trzeba czekać na dokładniejsze spolszczenie na 1.70

DAN1367
17-09-2015, 17:13
Napisane jest Archet (w "umiejętnościach" Aragorna) i po długich poszukiwaniach odnalazłem miasto na terenach Rohanu. Może to babol tłumaczeniowy, tego nie wziąłem pod uwagę. Dzięki za odpowiedź.

Aryman
19-09-2015, 10:46
Cześć.

Gram w wersję 1.7 ze wszystkimi łatami i ai od Pitera. Dobiłem do 340 tury gram Mordorem VH/VH wszystko na wschód od gór mglistych jest moje (nie liczę Rhun i Haradu), Sauron wskrzeszony, kasy mam aż nad to ale aby mieć płynność finansową nie jestem w stanie wystawić więcej niż 20 armii (same najlepsze jednostki) mam ponad 100 prowincji. Dziwi mnie tylko fakt, że Isengard który ma 5 prowincji i nie prowadzi z nikim wojny ma około 25 armii... Czy wy macie podobnie? z tego co wiem to komp jak jego obroty spadają poniżej zera dostaje z automatu dodatkową kasę, problem polega na tym, że ta kasa idzie cały czas na wojo a nie na wyrównanie bilansu. Można jakoś to ograniczyć ?

Zabawny jest też fakt że nie mogę z Saurona zrobić władcy do ma status generał a nie członek rodziny...

KrystianBorys
19-09-2015, 12:34
Sauron nie może zostać przywódcą frakcji, bo to wymagałoby dużo roboty w skrypcie (np. uśmiercenie Króla Nazguli i wskrzeszenie go ponownie)

No cóż, w takiej dalekiej turze to nie jest już emocjonująca walka tylko typowa masówka. Wystawiasz x flag i rzucasz je na y flag wroga.
To jest bodajże money script.

Aryman
19-09-2015, 14:29
Króla Nazguli już uśmierciłem, zginął mi w którejś bitwie z Gondorem i o dziwo pomimo tego, że dziedzicem był któryś z Nazguli to nowym władcą został jakiś ork... jak zdobyłem Saurona to uśmierciłem tego orka i ponownie władca został ork, który nie był wskazany jako dziedzic :)

Co do tej masówki to niestety po części prawda, ale jak się gra przeciw elfom VH/VH to nawet trolle i numenorejczycy nie dają rady :) a to wymusza dobrą koordynację ataków, logistyki i rekrutacji jednostek, żeby nie wytracić impetu natarcia, tak czy inaczej trochę wieje monotonią.

co do tego skryptu to niestety nie odszukałem go pod tą nazwą.

edit:

znalazłem info jak usunąć ten scrypt ciekawe jak zadziała to na rozgrywkę, poniżej link:

http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?476099-remove-cheat-scripts

PanZagloba
22-09-2015, 19:29
Jak długo przewijają się u was tury w mosie 1.7, u mnie trwa to blisko 5 minut. W wersji 1.6.2 trwało to zaledwie 1 minutę. Być może, że coś nie jest dobrze zainstalowane.

DAN1367
23-09-2015, 09:07
Jak długo przewijają się u was tury w mosie 1.7, u mnie trwa to blisko 5 minut. W wersji 1.6.2 trwało to zaledwie 1 minutę. Być może, że coś nie jest dobrze zainstalowane.

U mnie podobnie wydłużył się widocznie czas trwania tury przeciwników, jeśli porównywać do poprzedniej wersji.

Kot
23-09-2015, 09:31
W 1.7 tury zdecydowanie dłużej mi się przewijają niż w 1.6. Gdzieś minute, 1,5? Gdy w 1.6 z 30 sekund

Aryman
23-09-2015, 23:34
Czy jest jakiś sposób na ograniczenie spamu armii w tym modzie ? Gram sobie teraz Wysokimi Elfami z ogromnym wysiłkiem mogę wystawić 4 pełne armie podczas gdy sam Mordor ma ich około 40... to jakaś paranoja usunięcie skryptu money nic nie dało, ktoś jest w stanie w jakiś sposób temu zaradzić ?

GRUHA
23-09-2015, 23:38
xd no mordor jest troche bardzo przekoksany, wylacz na poczatku pierwszej tury wszystkie wsparcia dla mordoru moze cos pomoze

Aryman
24-09-2015, 14:26
Wiesz, podszedłem ambitnie do tematu vh/vh i wszystkie skrypty :) ogólnie świetny mod, powiedziałbym wręcz że, rewelacyjny gdyby nie ten spam, bo Mordor to przynajmniej ma ze 45 prowincji ale np Isengard ma 6 prowincji i 25 pełnych chorągiewek...

GRUHA
24-09-2015, 22:20
no coz napisz moze w glownym temacie twcenter moze cos zmienia ~~

DAN1367
29-09-2015, 10:03
Mam pytanie do osób, które grały Gundabadem w 1.7, a mianowicie, jaki jest warunek rekrutowania Witch-realm Marauders? Niby jest napisane
RECRUITABLE IN THE WITCH REALM'S LANDS, ale co to oznacza? Należy stworzyć jakieś nowe królestwo(jak mają elfy czy ludzie z eriadoru), czy panować nad określonymi ziemiami?

KrystianBorys
29-09-2015, 22:52
Chodzi o twoje startowe duże prowincje, na 100% carn dum. Możliwe że też w Litash i Shedun

DAN1367
30-09-2015, 10:09
Dzięki wielkie, czyli chodzi o ziemie "Angmaru", co jest w sumie logiczne.

Aryman
07-10-2015, 19:36
czy ktoś z was spotkał się z takim problemem że pomimo akceptacji skryptu antyczne królestwa nie można go zrealizować, gram sobie elfami wysokimi i nie mogę w Ost in edhil rozbudować kużni a w Imladris w drzewku budynków nie mam gildi historyków a powinna się tam znajdować, poza tym wszystkie inne warunki do otworzenia Lindonu spełnione. ktoś może zna rozwiązanie jak to naprawić ?

ps

poza tym nie działa mi skryp autonomii dla Shire i Fangornu .

KrystianBorys
10-10-2015, 23:10
Wydaje mi się, że skrypt u wys. Elfow nadal istnieje, ale skrypt z autonomią shire jest na 100% wyrzucony z MOSa 1.7. Także pokombinuj trochę z elfami, np. pozdobywaj więcej prowincji.

Aryman
11-10-2015, 21:53
Z elfami już ogarnąłem, zapomniałem dodać że zagrałem sobie hotset 3 nacjami elfów i w tej konfiguracji skrypt nie działa, ale w kampanii dla jednego gracza wszystko jest ok. Co do autonomii to sądziłem, że są one aktywne bo odszukałem je w skryptach i dokumentach tekstowych gry, no ale jak piszesz na 100% a do tego w grze po tej opcji ani widu ani słychu to chyba rzeczywiście tak jest, trochę szkoda... Ciekawe czy autonomia Fangornu działa bo fajnie by było sobie popykać entami, a jeszcze nie udało mi się ich rekrutować :). A tak z innej beczki orientuje się ktoś jak znieść ograniczenie rozbudowy miast i jak dodać drogi w niektórych prowincjach żeby były widoczne na mapie kampanii i realnie wpływały na szybkość przemarszu wojsk, na przykład dla prowincji w mrocznej puszczy?

KrystianBorys
11-10-2015, 23:21
Co do zmiany ograniczenia budowania to nie jest nic trudnego, zmiana kilku linijek w plikach gry. Spróbuj poszukać coś na ten temat, bo niestety nie pamiętam.
Dodawanie dróg sobie odpuść - ingerencja w mapę kampanii to jest już wyższa szkoła jazdy. Taki już klimat mrocznej puszczy. Autostrady tam raczej nie będzie.

caralis
14-10-2015, 20:12
witam. możliwe, że pieszę nie w tym temacie ale mam pytanie. czy w nowej wersji MOSA zmieniono coś z morale? Tocząć bitwy muszę walczyć do ostatniego żołnierza. Nie istnieje panika. upierdliwe to jest grając Rohanem, zazwyczaj wystarczała jedna lub dwie szarże, by załamać wroga ateraz jest to niemożliwe

KrystianBorys
14-10-2015, 21:26
To zależy czy masz na myśli bitwę z generałem czy bez. Wydaje mi się, że jednostki z wyższych poziomów koszar nie powinny uciekać, dopiero ataki połączone i śmierć generała powodują ich ucieczkę. I to raczej było niezmienne, a jednostki typu Snaga powinny uciekać po 2 szarżach.

caralis
14-10-2015, 21:57
sęk w tym, że nawet podstawowe oddziały nie uciekały po szarzy w plecy, po uprzednim zabiciu generała. przypomniało mi sie, że w innym modzie też tak miałem. Możliwe, że z plikami cos jest nie tak? Prędzej zamin zrobiłem format, miałem tak, że na podstawie jak i na modach nie miałem autozapisu.

Litar
04-11-2015, 15:30
Mam problem, być może wynikający z mojej ułomności :P . Po zainstalowaniu czystej wersji Third Age do w. 3.2(wszystko działa) , rozpakowuję pliki MOS 1.7 zamieniając wszystkie pliki w folderze "data" moda, po czym usuwam plik events.dat, events.idx oraz map.rwm, próbuję włączyć grę, przez chwilę się wczytuje menu, a następnie wyłącza się gra. Czy coś zrobiłem źle, proszę o szczegółowy instruktaż dołączenia submoda, z góry dziękuję :P.

sadam86
04-11-2015, 15:56
To tak rozpakuj sobie gdzieś MOS 1.7, czyli dostaniesz folder Third Age, potem skopiuj go do mods, zapyta czy połączyć z Third Age, które już tam masz. Potwierdź połączenie, potem zapyta czy podmienić pliki, też potwierdź. Jak już się wszystko ładnie wklei uruchom cleaner.bat i powinno śmigać.

Litar
04-11-2015, 16:20
Doszedłem do momentu uruchomienia cleaner.bat, takowego nie widzę w plikach moda. Proszę o dalszą pomoc :P.

sadam86
04-11-2015, 16:36
Powinieneś mieć ten plik w folderze Third Age, będzie to plik wsadowy windows, u mnie 7 od góry. Jeśli go nie ma to coś jest nie tak, albo z pobieraniem albo z rozpakowaniem.

Litar
04-11-2015, 16:41
Mam plik wsadowy Third Age, jest to jedyny launcher w folderze. Gra tak jak poprzednio włącza się na chwilę po czym następuje wyłączenie.

Generalnie po pobraniu submoda miałem tylko podfolder "data" z plikami , czy to poprawna wersja ?

sadam86
04-11-2015, 16:47
MOS 1.7 to dwie (spakowane) części po około 1, 8 gb każda czyli podstawka MOSa to 3, 6 gb; do tego dochodzi kilkadziesiąt mb fixów. Cały MOS 1,7 po rozpakowaniu to lekko ponad 9 gb:D

Litar
04-11-2015, 16:49
Ściągnąłem alternatywną wersję , która miała mieć wszystkie fixy, być może została źle spakowana, więc pozostaje mi ściąganie powyższej wersji :P.

sadam86
04-11-2015, 16:59
Hmm, nie znam tej alternatywnej, ja z moddb pobierałem.

Litar
05-11-2015, 14:17
Możliwe jest już granie w moda, lecz jest problem innego wymiaru... mianowicie, staczając bitwę oblężniczą(gram Rhun) gra zgłasza klasyczny błąd "napotka" i się wyłącza, próbowałem inną bitwę (Gondorem) i bitwa przebiegła normalnie. Wgrałem wszystkie fixy do submoda MOS 1.7 i nie wiem jak ten problem naprawić. :P

sadam86
05-11-2015, 15:53
Możliwe, że akurat ta bitwa tą nacją ma buga, czasem ma się pecha i tak się zdarza.

Litar
07-11-2015, 21:01
Co poradzić na wyraźnie niską liczbę klatek w bitwie, bez przerwy rozgrywanie batalii na lagach. (Około 4 tyś. jednostek biorących udział) O komputer na pewno się nie martwię, pytanie czy da się coś pokombinować w skryptach :P

sadam86
07-11-2015, 21:06
Skrypty akurat na bitwy nie wpływają, co do komputer to może i mieć 8 rdzeni, a silnik gry i tak korzysta z jednego. Niestety gra ma już swoje na karku i nie wykorzystuje parametrów nowych maszyn, a z tego wiem to 4 k to już sporo dla wysłużonego silnika Medka. Ile masz ramu, z tego co się orientuję im więcej tym gra i mody chodzą szybciej, można by tu pokombinować lub obniżyć jakość tekstur.

Litar
07-11-2015, 21:23
Podam zatem istotną specyfikację: ram 2x4gb 1666 mHz, procesor AMD FX-8350 4 gHz x8, karta graficzna: Gigabyte gtx 770

sadam86
07-11-2015, 21:30
To powinno śmigać, http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?6973-POPRAWA-wydajno%C5%9Bci-kompa-do-Bellum-i-innych-gier pokombinuj wg tych porad, może zaprowadzenia ładu na kompie pomoże. Ja mam podobną specyfikację i przy 6-8 k nie tnie, ale porządki robię dość często na dysku właśnie.

Litar
08-11-2015, 12:48
Dzięki kolejny raz, bitwy już działają płynnie . :)

rybaxxx
14-11-2015, 14:03
Witam mam taki problem odpalam MOSa 1.7 z pliku Third.Age.bat startuje mi ekran i ładuje się MOS 1.7 i nagle wyskakuje mi Windows Script Host i komunikat ---------------------------
Windows Script Host
---------------------------
Skrypt: D:\Games\Medieval II\mods\Third_Age_3\G5BAISwitcher.vbs
Wiersz: 13
Znak: 5
Błąd: Określona usługa nie istnieje jako usługa zainstalowana.
Kod: 80070424
Źródło: (null)

Co to może być? Jakieś porady? Z góry dzieki za odpowiedź. Aha i zaraz po instalacji czyściłem cleanerem.bat

KrystianBorys
15-11-2015, 00:21
Albo nie masz bibliotek od windowsa (np. C++) albo w ogóle nie uruchamiaj cleanera po instalacji.

rybaxxx
15-11-2015, 19:52
Zna ktoś może aktualne linki do MOSa 1.62 nic nie działa na twcenter.

KrystianBorys
16-11-2015, 11:53
http://www.mediafire.com/download/zp4cncpc86vwn47/MOS+v1.6.2.exe
http://www.mediafire.com/download/c4ash66265tl1c0/MOS+v1.6.21a.bin
http://www.mediafire.com/download/xtqmq3b9h9b3ocf/MOS+v1.6.2-1b.bin
Bugfixer:
http://www.mediafire.com/download/ydj501mng44f94m/MOS+1.62+Bugfixer+1+-3.rar

rybaxxx
16-11-2015, 17:37
http://www.mediafire.com/download/zp4cncpc86vwn47/MOS+v1.6.2.exe
http://www.mediafire.com/download/c4ash66265tl1c0/MOS+v1.6.21a.bin
http://www.mediafire.com/download/xtqmq3b9h9b3ocf/MOS+v1.6.2-1b.bin
Bugfixer:
http://www.mediafire.com/download/ydj501mng44f94m/MOS+1.62+Bugfixer+1+-3.rar

Dziękuję za linki i pozdrawiam

GruByGuru
21-11-2015, 01:52
Wiecie może jak włączyć autonomię fangornu? ^^

KrystianBorys
22-11-2015, 00:38
W 1.7 chyba nie ma tego skryptu a w 1.6.2 powinien wyskoczyc komunikat tak/nie

Sara Temer
28-11-2015, 22:10
Hej, mam pytanie do wersji MOSa 1.6.1, czy Rycerzy z Annuminas oraz Rycerzy Arnoru (chyba tak się nazywają) można przeszkalać w halach weteranów? Bo nie wiem czy opłaca mi się ich ściągać aż z Annuminas na front w Mordorze xD

kielll
08-12-2015, 19:10
kurcze czy tylko ja tak mam że w i w. 1.6 i 1.7 jak tylko są jakieś takie dziewne jednostki typu Enty, pająki itp. to często wywala "Total war;napotka"??Mam 4GB ramu może to tego wina??

GRUHA
08-12-2015, 21:43
imo to po prostu wina ze to sa wlasnie pajaki enty etc a nie ludzie

Araven
08-12-2015, 21:52
Wywalanie na pająkach, entach, wilkach zdarza się na niektórych konfiguracjach sprzętu, to jeden z nieokreślonych błędów MOS-a, twórcy nie potrafią tego wyeliminować. U mnie czasem wywala, ale większość bitew udaje się rozegrać z udziałem takich jednostek.

creazytrol
08-12-2015, 22:09
a ja zauważyłem, że poprawili ten aspekt z wywalaniem gry. Miałem tylko jedno wywalenie na n stoczonych bitew, a tura 200. A jeśli wywala to trzeba wywalić kilka plików, ale niestety nie pamiętam które. Gdzieś na TW Center o tym ktoś pisał.

Fajnie morale jest, jeśli generał nie padnie jednostki walczą do utraty tchu. Wroga milicja nie chciała się poddać :D

SzymonDeath
14-12-2015, 01:11
Czy MOS 1.70 z wszystkimi fixami nadaje się do grania?
I jakie skrypty zostały dodane/usunięte względem MOS 1.62, jak z czasem trwania tury?
Czy można prosić o takie porównanie?

KrystianBorys
14-12-2015, 23:45
MOS 1.7 + fixy jak najbardziej.
Mi w 1.7 szybciej lecą tury.
Usunięte zostały skrypty z autonomią fangornu i shire, dodane zostały skrypty zjednoczenia Rhunu i system pochwał od Saurona wobec złych frakcji (coś w ten deseń).
Pisałem z pamięci, za pomyłki przepraszam.

Khuzdor
15-12-2015, 20:39
Witam wszystkich. Mam pytanie. Ostatnio gram w MOS 1.7 i mam 3 pytania, a mianowicie:
1. Jak zmienić portret generała, i czy wgl da się? Chciałbym wgrać ładniejsze. Lub może jakiś zestaw z ladniejszymi od oryginalnych.
2. Jak zmienić imię generała?
3. Znacie może jakieś dodatki do mosa? Sorki ze nie szukam ale słabo znam angielski.


Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

sadam86
16-12-2015, 13:02
1. Da się, portrety są zapisane w folderze UI w katalogu data. O zestawie nie słyszałem.
2. Tu wystarczy w folderze text znaleźć danego generała i zmienić tłumaczenie imienia.
3. Nic fajnego chyba nie wyszło.

KrystianBorys
16-12-2015, 16:52
Chyba jest jakiś submod do MOS 1.7, Enhanced. Nawet link mam :D
http://www.moddb.com/mods/massive-overhaul-submod/downloads/submod-enhanced-mos-170

Khuzdor
16-12-2015, 18:34
Dziękuję wam serdecznie za pomoc.
A jeszcze jaki submodule do third age jest teraz najstabilniejszy i (waszym zdaniem) najlepszy?

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Skeletoon
23-12-2015, 14:42
Witam, mam dwa pytania. Otóż zauważyłem, że w poście 1160 jest odpowiedź jak zdjąć ograniczenia dot. rozwoju osad, jednak sposób przeznaczony jest dla wszystkich osad. Moje pytanie brzmi, czy da się sciągnąć ograniczenia tylko dla pojedyńczych osad np. Annuminas?
Drugie pytanie dot. Arnoru, gdy Eriador przekształca się w Arnor zmienia się tylko sztandar i wygląd gienków. Mi zależy na tym by zmieniał się również kolor frakcji oraz opis, że jet to osada arnoru a nie np. "free people city"

Celebrant187
23-12-2015, 15:55
Nie mogę Ci pomóc jeśli chodzi o te ograniczenia, bo nigdy się w to nie bawiłem, ale przy zamianie w Arnor zmieniają się z tego co pamiętam wygląd generałów, nazwy miast (tj z free people city na arnor city lub coś takiego), sztandary i jednostki, które możesz rekrutować (więc i opisy). Zresztą dla pewności możesz po prostu włączyć kampanie Eriadoru i od razu odpalić skrypt z zamianą w Arnor.

Arsen
24-12-2015, 11:09
Masz tak dlatego że przy rozpoczynaniu gry nie zaznaczyłeś opcji osobistego zarządzania miastami.

Be6he6mo6th
24-12-2015, 16:22
Witam serdecznie

Prosiłbym, aby ktos pomógł mi w głębszym wyjasnieniu skryptów, które wybieramy w wielkiej kampanii third Age w submodzie MOS, ewentualnie zarzucił link do tematu gdzie to zostało objasnione, bo chociażby, mam pierwsze pytanie: wezwanie do tol acharn i jest napisane gdzie i kogo zwoływać, ale po co i jak to będzie wyglądało w praktyce nie ma napisane.
Z kolei mam kolejne pytanie z innej beczki. Czasem gdy kończę turę, czy robię jakąs akcję w grze to "ładuje się" jakas akcja w sensie obraca się pierscien tak jakby przeciwnik ruszał czy cos. To się zacina i trwa wiecznie nie dam rady tego cofnąć, raz mi się zdarzyło to udało mi się cofnąć loadem do sejwa i poszło jakos ale drugi raz mi to wyszło i load nie pomógł, bo niestety mam load z dnia w którym własnie wykonuje posunięcie i ładuje mi... Sorry za zagęszczanie, ale nie potrafię inaczej wyjasnic.

Przeniosłem, proszę nie tworzyć wątków na jedno pytanie, submod ma cały wątek dla siebie i jeśli chcesz o coś pytać czyń to w tym wątku
Sadam86


Pytanie o błąd przerzuciłem do wątku z błędami MOSa
Sadam86

sadam86
25-12-2015, 14:03
Tol Acharn działa jak krucjata i jest tak jakby kontr opcją Inwazji Saurona. Czyli w skrócie Inwazja Dobra.
Z tych skryptów co pamiętam są:
Inwazje korsarzy na Gondor, czyli Umbar będzie nękał Gondor
Nieśmiertelne Nazgoole, czyli takowego nie da się ubić
Wskrzeszenie Sojusznika, jeśli wróg zajmie stolicę naszego sojusznika, a my ją odbijemy to możemy wskrzesić sojusznicze państwo jeśli zostało pokonane
Nieśmiertelni Bohaterowie, czyli np. Aragorn nie zginie

Il Duce
26-12-2015, 15:28
Jeszcze są liczne skrypty wzmacniające w postaci dodatkowych jednostek spawnujących się co określoną liczbę tur i zwiększenie sakiewki (Isengard,Gundabad,Mordor) bądź dodanie jednostek specjalnych (Rhun,Isengard)

Skeletoon
27-12-2015, 22:26
No dobra ale wie ktoś jak sprawić by wraz ze zmianą eriadoru w arnor zmieniał się także kolor? Bo arnor po zmianie nadal ma tą dziwną zieleń:D
A i jeszcze jedno czy tylko mi wywala grę za każdym razem gdy walczę z pająkami bądź krasnoludzkimi axethrowers? Gram na MOS 1.7 z bugfixerem i patchem, dodatkowo sciąnąłem sobie submod Enchanced do tego MOSa

dawcio97
30-12-2015, 09:52
Witam mam problem z mos 1.6.2. zainstalowalem wszystko jak w instrukcji i nie moge wlaczyc kampani ani bitwy cofa mnie do menu. Przed zainstalowaniem mosa third age dzialal normalnie. Szukalem juz na innych stronach lecz nic nie znalazlem prosze o pomoc

rychu567
30-12-2015, 11:45
dawcio97 odinstaluj third age jeszcze raz a jak to nie pomoze do calego medievala odinstaluj ja tez tak mialem ;)

bowany
30-12-2015, 12:53
dawcio97 Chyba nie usunąłeś pliku map.rwm z katalogu base w folderze world.

gasher
30-12-2015, 17:59
Sciągnałem z moddb patch all_inclusive patch 01-04 i patch dwarven patch 05, wie ktoś jak je zainstalować?

sadam86
30-12-2015, 18:04
Rozpakuj archiwa, w każdym będzie Third Age i kopiujesz to Third Age do mods, wpierw to z patcha 01-04, potem z 05 i nadpisujesz pliki. Robi się w sumie tak samo jak z instalacją MOSa 1,7.

gasher
30-12-2015, 18:14
A do że rozpoczałem już kampanie w MOS 1.7 ma znaczenie? Czy bede musiał od nowa zacząc?

sadam86
30-12-2015, 18:16
Jeśli zacząłeś to po zainstalowaniu fixów usuń map.rwm z world, każdy jaki znajdziesz, i tak nowa kampania konieczna.

Baggio
31-01-2016, 20:28
Witam
z gory przepraszam jesli zly dzial
obecnie gram w mos 1.62
1. grajac elfali nie moge rozbudowac zamkow (normalnie powyzej 2500 powinienem moc rozbudowac o wiekszy poziom)
2. drugi problem to czas do rekrutacji nastepnej jednostki jest strasznie dlugi (czasm to 16 tur)
3. jak polepszyc dochod i przyrost populacji
prosze o pomoc bo nie wiem czy robie cos zle czy moze zle zinstalowalem, jak gralem w czyste 3.2 to nie mialem az takich problemow jak teraz

Czasem trudno zadbać zarówno o polskie słownictwo i pisanie w odpowiednim temacie? Upomnienie słowne.
Arr.