PDA

Zobacz pełną wersję : MEGASUBMOD V do BC 6.3 dyskusja i błędy



Strony : 1 2 3 4 5 6 7 [8]

Araven
06-09-2014, 15:13
To nie bug. Tylko świadomy zabieg stosowany od podstawki i w modach. Bonusy do porządku publicznego dla ai, są kilka razy wyższe niż dla ludzkiego gracza. Często ai ma bonus do prawa z budynków, gdzie ludzki gracz takiego bonusu nie ma. Inaczej byłoby za łatwo, a ai by miało ciągłe bunty. Pousuwałem kiedyś te bonusy z MOS 1.41 bodajże i bunty stały się bardzo częste w miastach ai.

exar
06-09-2014, 18:56
Dodatek na zmniejszenie strat po bitwach, działa to jako cecha u generała.
http://96065.file4u.pl/download/5350057/cecha_na_zmniejszenie_strat_po_bitwach_www.file4u. pl.rar

robercik8211
07-09-2014, 11:49
Witam. Chciałem sobie przypomnieć jak grać w Medievala, a jak Medek to tylko z BC. Chciałem zainstalować tego Submoda, ale mam spory problem. Przy instalacji do folderu Bellum Crucis instalacja postępuje tylko do pewnego miejsca (mniej więcej 5/7 paska postępu). Potem się zatrzymuje. Lecz gdy wybiorę ścieżkę np. do folderu na pulpicie wszystko doskonale idzie. Mam Windows 7, czy to jest z tym powiązane? Jeżeli takie pytanie i odpowiedź padła, to przepraszam - sto kilkanaście stron mnie skutecznie zniechęciło)
Pozdrawiam

Araven
07-09-2014, 12:01
Gdzie masz Medka ? zainstalowanego podaj dokładną lokalizację.
Wyłącz UAC w Win7 przed instalacją.

Należy instalować dokładnie wg Instrukcji w poście z Instalką.

Czekaj, aż instalator skończy.

Lwie Serce
07-09-2014, 12:03
To że sie zatrzymuje to nie problem, kiedyś ruszy.

robercik8211
07-09-2014, 12:04
Jak ją wyłączyć? Wiem jedynie jak zmienić ustawienia powiadamiania.

EDIT: Już wiadome.

EDIT 2: Nie pomogło, dalej zacina się na tym fragmencie. Tylko dlaczego to się dzieje tylko w trakcie instalacji do folderu Bellum, podczas gdy instalacja do innych działa dobrze...

wino
07-09-2014, 13:26
Brak miejsca na dysku? ;)

robercik8211
07-09-2014, 13:39
Pełne 40 GB. Ale nieważne, po około godzinie ruszyło i śmiga. Dzięki.

Araven
07-09-2014, 15:01
Po godzinie ruszyło?, maks kilka minut powinno się zainstalować. Ale ważne, że działa.

robercik8211
07-09-2014, 15:37
Działa, działa. A tak w ogóle - to normalne że polscy konni pancerni z ulepszoną zbroją powodują crash? (Wiem o bugu z miecznikami, dlatego wgrałem fix)

Araven
07-09-2014, 15:44
Raczej nie jest to normalne, nie siej paniki, ctd w bitwach się zdarzają.
Jak pograsz nieco na Megasubmodzie V to wrzuć sobie Romanoi 3.1 na nowy roster Polski, Gruzji i Biazancjum.

robercik8211
07-09-2014, 15:48
Spoko. Roster jest dużo lepszy? (Chodzi mi o Bizancjum i Polskę, Gruzja mnie nie interesuje).
EDIT:Gdzie jest link? Przy próbie wejścia na tę stronę na forum wyskakuje error HTTP 404

Araven
07-09-2014, 16:05
http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?9453-NOWY-ROSTER-Polski-Bizancjum-i-Gruzji
W razie braku jakiegoś linku, pisz w w/w temacie. Pobierałem niedawno wszystko było.

Dagorad
09-09-2014, 06:29
Gram na najnowszej wersji (bez rostera). Kilka uwag:

1. AI szaleje z wasalizowaniem, to że Maurowie podporządkowali sobie Kastylię jest całkiem fajne. Niestety równocześnie np. Węgrzy podporządkowali sobie Syrię a jakieś inne państwo Egipt. Na wschodzie szaleje Jerozolima i państwa które siedzą w Europie "zabierają" jej wrogów.
2. Pewnie to wiecie ale wbrew temu co pisze mogę rekrutować kilka księżniczek. Konkretnie robiłem tak kilka razy z dwoma i jedyny defekt jest taki że ta "druga" startuje podajże tylko z 2 sercami i cechą młody. Kontroluję stolice Danii i Norwegii, jak mniema ma to znaczenie w tym wypadku.
3. Mongołowie nastraszyli mnie oblegając Halicz. Oblężenie jednak zwinęli a ja zawarłem z nimi pokój, później sytuacja się powtórzyła. Obecnie zbierają armie pod Kijowem. O ile dobrze kojarzę czytałem że jest jakiś skrypt aby pojawili się m.in. na Węgrzech. AI widać nic sobie z tego nie robi i myślę że najsensowniej byłoby wrócić do sytuacji kiedy zaczynają podbój od brzegu mapy. Jeżeli jest jeszcze wolne miejsce to w ogóle super by było gdyby stworzyć drugą (słabszą) hordę startującą pod Bagdadem.

Araven
09-09-2014, 08:53
1. Bardzo słabe państwa z wieloma wrogami, zgadzają się na bycie wasalami częściej niż na oryginale.
2. To jest losowe, w mojej kampanii, podbili część prowincji Węgier i Halicz. II i III inwazja ida po staremu. Przywrócenie I to jednak zły ruch. Jak piszesz mogą wrócić. III horda startuje pod Bagdadem, zgodnie z realiami historycznymi.
Jest od niedawna Forced diplomacy do Bellum, wypróbuj kiedyś.

Piter
09-09-2014, 09:20
Gram na najnowszej wersji (bez rostera). Kilka uwag:

1. AI szaleje z wasalizowaniem, to że Maurowie podporządkowali sobie Kastylię jest całkiem fajne. Niestety równocześnie np. Węgrzy podporządkowali sobie Syrię a jakieś inne państwo Egipt. Na wschodzie szaleje Jerozolima i państwa które siedzą w Europie "zabierają" jej wrogów.
2. Pewnie to wiecie ale wbrew temu co pisze mogę rekrutować kilka księżniczek. Konkretnie robiłem tak kilka razy z dwoma i jedyny defekt jest taki że ta "druga" startuje podajże tylko z 2 sercami i cechą młody. Kontroluję stolice Danii i Norwegii, jak mniema ma to znaczenie w tym wypadku.
3. Mongołowie nastraszyli mnie oblegając Halicz. Oblężenie jednak zwinęli a ja zawarłem z nimi pokój, później sytuacja się powtórzyła. Obecnie zbierają armie pod Kijowem. O ile dobrze kojarzę czytałem że jest jakiś skrypt aby pojawili się m.in. na Węgrzech. AI widać nic sobie z tego nie robi i myślę że najsensowniej byłoby wrócić do sytuacji kiedy zaczynają podbój od brzegu mapy. Jeżeli jest jeszcze wolne miejsce to w ogóle super by było gdyby stworzyć drugą (słabszą) hordę startującą pod Bagdadem.



Tak to już jest z tymi wasalami, wiem jak naprawić ten błąd ale gdybym go naprawił to inne aspekty działania AI, na których bardziej mi zależy działały by gorzej.

Mongołowie nie mają własnego AI, działają jak każda inna frakcja więc jeśli mają jednego wroga to zazwyczaj będą się starać unikać walki na kilku frontach.

Tak w ogóle to dzięki za zrecenzowanie AI choć w tak małym stopniu, zawsze to dla mnie cenne jak gracze odbierają jego działanie.

Dagorad
10-09-2014, 06:31
Przywrócenie I to jednak zły ruch. Jak piszesz mogą wrócić.

Niezbyt rozumiem. W sensie że zrobienie aby Mongołowie zaczynali inwazję od brzegu mapy to zły ruch? W sumie tak by było najlogiczniej biorąc pod uwagę że Mongołowie to nie horda która szuka nowego domu tylko powiększa swoje kruche imperium. Zaczynanie od Węgier czy tak jak u mnie od południowej Mołdawii (po uprzednim złupieniu Kijowa) zbytnio z historią wiele wspólnego nie ma. Rozumiem jednak że biorąc pod uwagę ograniczenia gry taki wariant ma swoje zalety.

Wybaczcie jeżeli coś powielam, postów dotyczących megasubmoda jest sporo i to w kilku tematach i ciężko raczej to ogarnąć. Tak czy siak kilka kolejnych uwag:
1. Ktoś narzekał że Polska jest słaba, osobiście się z tym nie zgadzam. Choć gra na medium jest banalnie prostym tłuczeniem AI to nie zauważyłem aby polskie armie były słabe, dodatnie nam mocnych łuczników na start można by uznać nawet za przepakowanie naszych armii.
2. Ktoś mówił też coś o słabych generałach. Póki co z tego co zauważyłem to w tej kwestii jest bardzo dobrze. Posiadanie dobrego, a nawet bardzo dobrego generała to żaden problem nawet jeżeli się nie walczy. W moim przypadku do lojalnych generałów doszło jeszcze częste występowanie przydomku "piękniś" i wątpliwe/bękarcie pochodzenie.
3. Były pomysły dodania jakichś bonusów zwiększających tempo budowy. Nie wiem czy to rozwiązana kwestia, na aktualną wersję submoda myślę że to niepotrzebne. Rozbudować można się ładnie i bez tego, logiczne też że nie powinno się wybudować wszystkiego w jednym miejscu, konieczność specjalizacji osad jest całkiem fajna. AI sobie i tak nie radzi z rozbudową i z dodatkowego bonusu pewnie korzystał by i tak głównie gracz powiększając jeszcze różnicę. Ewentualnie uważam że bonus taki mógłby zostać powiązany z koroną, wówczas gracz mógłby sobie rozwinąć stolicę co dodatkowo wpłynęłoby na jej znaczenie i było raczej zgodne z realiami historycznymi.
4. W okolicach 150 tury grając Polską 3 kolejni generałowie którzy zwycięsko walczyli przeciw buntownikom (rozbójnikom) dostali "Theotokos Matka Boska Włodzimierska" czyli unikalną (jak mniemam) relikwię. Były to moje ostatnie walki więc sytuacja może się jeszcze powtórzyć. Domyślam się że to jednak jakiś bug z podstawki a nie megasubmoda.

Araven
10-09-2014, 08:00
1. Mongołowie po staremu nigdy nie mal nie docierali do Polski i Węgier np. Teraz im się to zdarza często, temu miała służyć zmiana lokalizacji I inwazji. Przywrócenie inwazji po staremu nie jest trudne, wystarczy w campaign_script dla I inwazji zmienić miejsce jej pojawiania na takie jak w czystym Bellum lub skopiowować I inwazję z czystego, usunąć map.rwm i w nowej kampanii działa.

2. Polska jest mocna, narzekają Ci co zawsze.

3. Generałowie ich cechy są mocno losowe, ale jak się ich daje na kilka tur do klasztoru po ukończeniu edukacji i trzyma startowe rody, nie biorąc zewnętrznych generałów z polskich możnych to spoko.

4. Bonusy na tempo budowy są dodane obecnie, ale bez przegięć.

5. To chyba rzeczywiście bug, czasem tak jest z Graalem. Ale nie powoduje to ctd na szczęście.

szadolowicz
10-09-2014, 19:16
W zasadzie to co jest nie tak z ta artylerią, że zazwyczaj wywala do pulpitu przy oblezeniach ?

Araven
10-09-2014, 19:48
W zasadzie to Ci wywala w I turze ataku, czy po tym jak chcesz rozegrać ręcznie? i artyleria to katapulty i trebusze (to machiny oblężnicze) czy też właściwa artyleria prochowa?
Masz Megasubmoda V czy też jakieś submody jeszcze?
W I turze bardzo często wywala przy atakach z machinami, pewnie bug taki, po prostu.

rzymianin
11-09-2014, 10:42
Witam, kombinowałem wczoraj trochę z użyciem skryptu na dziedzica frakcji i mogę podzielić się z wami pewnymi obserwacjami. Generalnie trick z autorytetem jest OK ale są dwie sytuacje w których skrypt nie zadziała:

1. Gdy aktualny następca tronu umrze wcześniej niż lider frakcji - w takim przypadku kolejny następca jest wybierany przez grę losowo choć być może jest od tego jakiś osobny, nie znany nam algorytm
2. Gdy aktualny następca tronu ma już swoje potomstwo lub adoptował jakieś młode wilki - w takim przypadku gra zawsze ignoruje nasz wybór i następcą zostaje jeden z jego "synów" (biologicznych lub adoptowanych)

Innymi słowy - jeśli chcemy zachować linię sukcesji należy wystrzegać się adopcji (no chyba że nasz syn jest już następcą tronu) i unikać następcą sytuacji zagrożenia życia :)

szadolowicz
11-09-2014, 17:33
Gdy posiadam katapulty lub trabeusze i podchodze do zamku i w tej samej turze atakuje go korzystajac z mozliwosci atakowania z machinami oblezniczymi wywala gdy klikam "rozpocznij rozmieszczenie".typowa artyleria prochowąnie probowalem.Gram na czystym genialnym MEGASUBMODZIE V bez submodow, czy mam rozumiec ze jezeli podejde do zamku posiadajac machiny obl. i przystapie do oblezenia to po tej turze bede mogl spokojnie zaatakowac z machinami?Od dawna nie gram ze sprzetem oblezniczym bo wywalilo mi jak podchodzilem i od razu atakowalem, wiec oblezenia zrobily mi sie troche ubogie a zawsze lubilem burzyc wielkie mury ,d.Dodam ze gdy przeciwnik oblega mnie wraz z mach. obl. to w bitwie gdy ich uzywa nie wywala mnie

Piter
11-09-2014, 17:41
Gdy posiadam katapulty lub trabeusze i podchodze do zamku i w tej samej turze atakuje go korzystajac z mozliwosci atakowania z machinami oblezniczymi wywala gdy klikam "rozpocznij rozmieszczenie".typowa artyleria prochowąnie probowalem.Gram na czystym genialnym MEGASUBMODZIE V bez submodow, czy mam rozumiec ze jezeli podejde do zamku posiadajac machiny obl. i przystapie do oblezenia to po tej turze bede mogl spokojnie zaatakowac z machinami?Od dawna nie gram ze sprzetem oblezniczym bo wywalilo mi jak podchodzilem i od razu atakowalem, wiec oblezenia zrobily mi sie troche ubogie a zawsze lubilem burzyc wielkie mury ,d.Dodam ze gdy przeciwnik oblega mnie wraz z mach. obl. to w bitwie gdy ich uzywa nie wywala mnie

Musisz zrobić choć jedentaran i powinno być ok.

Araven
11-09-2014, 21:27
Ja nie używam machin nigdy, używam taranów, drabin i wież i mnie zwykle nie wywala. Gram na pliku Exara na dodatku na zablokowaną rekrutację machin.

szadolowicz
11-09-2014, 21:55
Uzywajac balist(ja prawie nigdy),katapult i trabeuszy zawsze mam CTD.Jezeli uzywam tylko trabin,taranow i wiez nie wywala ale jest troche nudno wtedy szczegolnie jak widze ile ciekawych armat moge wyprodukowac.

Be6he6mo6th
12-09-2014, 05:49
Araven prosił żebym tutaj pisał na temat pancernych http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?5627-Bellum-crucis-6-3/page237 to i piszę. Uważam ten pomysł za mało trafny, ze względu na ilość interesujących się osób działem. Spamu strasznego w tamtym temacie chyba nie ma, a za mało ludzi pisze, żeby jeszcze po innych tematach się rozpisywać.

Sprawdziłem we własnej bitwie tych pancernych, wywala do pulpitu tylko i wyłącznie przy ulepszeniach armora tzn zbroi.

Araven
12-09-2014, 09:09
Skoro grasz na Megasubmodzie, to ten temat jest do pisania o nim.
Dzięki, czyli wywala na ulepszonej jeździe tak?

Wstaw plik export_descr_units z katalogu data na jakiś serwer to obczaję co i jak. Ja nie mam pliku z Megasubmoda, mam ten od Exara z Romanoi.


UWAGA: W temacie o Instace Megasubmoida V (czystego) jest nowy fix nr 1 do Megasubmoda V z poprawką dla Polskim pancernych ulepszonych, jak Wam wywala na nich w bitwach fix to naprawi, jak komuś nie wywala na tej jednostce znaczy ma ok. Wyjaśnienie w temacie o Instalce, czyli tu: http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?7965-Instalka-Polskiego-Megasubmoda-(wersja-V)

Be6he6mo6th
12-09-2014, 11:40
Skoro grasz na Megasubmodzie, to ten temat jest do pisania o nim.
Dzięki, czyli wywala na ulepszonej jeździe tak?

Wstaw plik export_descr_units z katalogu data na jakiś serwer to obczaję co i jak. Ja nie mam pliku z Megasubmoda, mam ten od Exara z Romanoi.


https://www.sendspace.com/file/6rrtri łap

Araven
12-09-2014, 11:47
Wgraj sobie ten plik, w nowej kampanii i usuń map.rwm. Nie powinno wywalać na konnych pancernych ulepszonych.
Link: http://87826.file4u.pl/download/5358406/export_descr_unit_www.file4u.pl.txt
Teraz nie wgrywaj, bo save ci nie odpali.

robercik8211
14-09-2014, 07:21
Sorry że kolejny raz pytam bez przejrzenia tematu (i działu), ale znowu 170 stron i ogrom działu mnie odstraszył. Pierwszym pytanie brzmi: jak najlepiej zacząć Polską? Lepiej iść na Gdańsk, Czechy czy na wschód? Drugie pytanie: czy grając Polską warto posłać na pewną śmierć te boczne gałęzie Piastów? Wszyscy mają niską lojalność, a ich utrzymanie kosztuje krocie. Z góry dzięki za odpowiedź.

Piter
14-09-2014, 09:34
Sorry że kolejny raz pytam bez przejrzenia tematu (i działu), ale znowu 170 stron i ogrom działu mnie odstraszył. Pierwszym pytanie brzmi: jak najlepiej zacząć Polską? Lepiej iść na Gdańsk, Czechy czy na wschód? Drugie pytanie: czy grając Polską warto posłać na pewną śmierć te boczne gałęzie Piastów? Wszyscy mają niską lojalność, a ich utrzymanie kosztuje krocie. Z góry dzięki za odpowiedź.

Warto dbać o wszystkich dynastie, zajmij Gdańsk, bo inaczej możesz mieć jeszcze Danie za sąsiada i pamiętaj, że komp nie atakuje tylko przez 10 tur.

robercik8211
14-09-2014, 09:39
Znalazłem ciekawy sposób na wykorzystanie bocznych linii. Tworzę z nich jedną, wielką armię którą wysyłam do oblegania zamków. Tą armią w 7 tur zająłem Gdańsk, Grodno i Halicz, a poza tym: Czy ŚCR ma ustalony jakiś priorytet na zajęcie Pragi? Mimo sojuszu i stosunków 8/10, przywilejów kupieckich i wielu umów w pierwszej turze gdy zająłem Pragę zaatakowali ją z użyciem armii zaledwie 8 jednostek. Taka sama sytuacja jest z Węgrami w Ołomuńcu. Dzięki za odpowiedź, pozdrowionka.
EDIT: Podobnie z Rusią Włodzimierską w Haliczu.

Piter
14-09-2014, 09:49
Znalazłem ciekawy sposób na wykorzystanie bocznych linii. Tworzę z nich jedną, wielką armię którą wysyłam do oblegania zamków. Tą armią w 7 tur zająłem Gdańsk, Grodno i Halicz, a poza tym: Czy ŚCR ma ustalony jakiś priorytet na zajęcie Pragi? Mimo sojuszu i stosunków 8/10, przywilejów kupieckich i wielu umów w pierwszej turze gdy zająłem Pragę zaatakowali ją z użyciem armii zaledwie 8 jednostek. Taka sama sytuacja jest z Węgrami w Ołomuńcu. Dzięki za odpowiedź, pozdrowionka.
EDIT: Podobnie z Rusią Włodzimierską w Haliczu.

Raczej nie powinni atakować od relacji 9/10, chyba, że grasz na bardzo trudnym, w tedy AI czasem ignoruje ten zakaz i jeśli osada na granicy jest niebroniona może zdradzić.

Halicza nie warto zajmować, bo to miasto, o które rywalizują aż 4 frakcje z tobą włącznie.

robercik8211
14-09-2014, 10:13
Naprawdę? Mi zależało na tym, aby mieć to miasto nie z powodu strategicznego - to jest jedno z niewielu miast w tym rejonie, a że zaczyna się z przewagą zamków (Wszystkie na zachodzie + Grodno) warto mieć źródło dochodu. A poza tym: warto trzymać się zawartego sojuszu z Węgrami i Niemcami, czy lepiej sprzymierzyć się z kimś innym? (warunek zwycięstwa to zajęcie Budy czy tam Pesztu).

Araven
14-09-2014, 10:29
Praga to region konieczny Niemcom do wygrania.
Dużo zależy od Twojej siły, poziomu trudności i tego czy np. Węgry zaczną walczyć z Niemcami np. wtedy masz zwykle spokój od nich.

Uwaga w temacie o Instalce Megasubmoda jest do pobrania nowe ai Pitera do Megasubmoda i Bellum z 12.09.2014, poprawione sojusze i inne ulepszenia.

Piter
14-09-2014, 11:23
To co wysłałem Aravenowi to kilka pewnych poprawek, a tutaj jest wersja PiterAI 3.8, którą trzeba przetestować, bo nie jestem pewien czy wszystko działa tak jak zamierzyłem

http://ge.tt/8eELWQw1/v/0

Powinno tu być poprawione np. nieatakowanie przy relacjach od 9/10, zawieranie sojuszy i rozejmów, system walki pozostał identyczny.

robercik8211
14-09-2014, 11:50
Nie wiem czy tylko u mnie, ale plik chyba został usunięty?

Piter
14-09-2014, 11:54
Nie wiem czy tylko u mnie, ale plik chyba został usunięty?

Już jest. Daj znać jak wrażenia z gry.

szymczak69
16-09-2014, 12:12
Czy jest jakiś sposób na obejście "przypisywania", tego samego imienia księżniczkom werbowanym z dworu. Trochę to irytujące.

Araven
16-09-2014, 15:06
Raczej nie da rady.
Ciesz się, ze można je szkolić. :cool:

wafel
17-09-2014, 21:24
Panowie pomocy mam duży problem z BC, mam Medievala 2 z królestwami ze Steam , zainstalowane na windows 7 początkowo po zainstalowaniu BC nie chciał mi odpalać, później zrobiłem sztuczkę z podmianą nazw (zmieniłem nazwe pliku BC na americas i otwierałem jako kampanie amerykańską. Ale po wgraniu megasubmoda wywala mnie zaraz jak tylko wejdę do kampanii, usunąłem plik map_..., i nadal nic wywala mnie, i na kampanii Full i na Light

wafel
17-09-2014, 22:07
Rozwiązałem problem z lunchem ze Steam, i wszytko elegancko działa na czystym BC ale jak tylko zainstaluje submoda to wywala mi do pulpitu przy rozpoczynaniu kampanii

Wonsz
19-09-2014, 19:32
Może musisz zrobić to samo ale z wgranymi już plikami z megasubmoda? Btw, kiedy zamierzacie przenieść Ms na Bellum Crucis 7.0? Wszak włożyliście w to masę roboty i szkoda by teraz przepadło to wszystko przez nową wersję.

Araven
19-09-2014, 19:47
Zamierzamy, jak czas pozwoli i stopniowo małymi krokami. Ja do końca września nie mam czasu. Nawet BC 7.0 nie pobrałem, o graniu w cokolwiek nie marząc nawet.
Na pewno zmiany nie będą tak wielkie jak w Megasubmodzie V.

szadolowicz
21-09-2014, 13:08
W ktorym roku pojawia sie proch strzelniczy ?

Araven
21-09-2014, 13:37
XIII wiek II połowa pierwsze info, jednostki prochowe raczej później.
Zajrzyj do pliku export_descr_buildings są daty od których są nowe jednostki.

szadolowicz
24-09-2014, 18:42
Jakie metody stosujecie zeby dowodcy byli lojalni ? Oprocz zenienia ich z ksiezniczkami i dawania im tytulow namiestnikow miast nie widze zadnej innej opcji a generalowie latwo dostaja cechy niedoceniony a potem buntownik, a wtedy dostaja minus do morale dla wojska podczas bitwy chyba nawet -3 i minus do porzadku spolecznego czyli nie nadaja sie do niczego.

sadam86
24-09-2014, 18:49
Stawiaj ich w klasztorach na mapie kampanii na co najmniej 3 tury, wtedy dostają pozytywne cechy, buduj biblioteki.

Araven
24-09-2014, 18:50
Pilnuj autorytetu Króla, jak ma niski to negatywne cechy sypią się po generałach jak złoto. Wysoki autorytet, oraz czystość krwi startowych linii dynastycznych, to są moje metody, plus umieszczanie ich w klasztorach jaki pisze sadam86, aż dostaną cechę wulkan energii o końskim zdrowiu, nabywają wielu pozytywnych cech tam, i lojalność im rośnie. Ja każdego generała jaki ukończył edukację, co widać w cechach wysyłam do klasztoru. Bilblioteki i wyższe edukacyjne budowle tez dają pozytywne cechy.

szadolowicz
24-09-2014, 19:12
Wysylanie generalow do klasztoru robie zawsze na poczatku kampanii i jak chlopak dojrzeje, czasami tez jak ksiezniczka nie jest za bardzo urodziwa.Jaka jest ilosc tur zeby general nabyl pozytywne cechy w bibliotece zamkowej ?

Araven
24-09-2014, 19:29
Minimum kilka tur, część rzeczy jest losowa, nie ma wzorów matematycznych na ustalenie czasu edukacji i nabywanych cech.
Sprawdzaj w cechach generała, jak ma napisane wykształcony to go dawaj do klasztoru. jak ma napisane w trakcie edukacji, to niech się dalej kształci. Około 2 lata (4 tury) trwa edukacja.

Coloman
19-10-2014, 21:23
Gram kampanię Wenecją (około 120 tur) i pojawiła mi się opcja budowania świątyń schizmatyków. Czy jak zacznę je budować, to moja frakcja zerwie z papiestwem?

Araven
19-10-2014, 21:38
Raczej nie, ale obniży się poziom katolicyzmu i to źle wpłynie na relacje z Papiestwem. Jak chcesz zerwać z Papiestwem to niech cię wyklną i może doczekasz swego antypapieża. A jak chcesz dobre relacje z papiestwem to buduj katolickie kościoły.

szymczak69
19-10-2014, 21:53
Minimum kilka tur, część rzeczy jest losowa, nie ma wzorów matematycznych na ustalenie czasu edukacji i nabywanych cech.
Nauka trwa 3/4 tury od 16 do 18 roku życia.Do tego trzy rodzaje edukacji Dworska, Militarna i Religijna, pisze to wszystko w Poradniku.
Najlepiej wprowadzić generała do zamku na turę/ dwie przed ukończeniem budowy biblioteki/skryptorium wtedy można zebrać bonusy.
A co do lojalności, to można ją zwiekszyć poprzez organizowanie uczt dworskich po kliknięciu lupy w oknie generała. Opcja ta wymaga budowy tawerny 3lvl w jednym z miast.

Araven
19-10-2014, 22:05
Szymczak69, pisząc losowe miałem na myśli losowe przyznawanie cech w trakcie edukacji, czas jej trwania problemem nie jest. Ja sprawdzam w cechach generała, jak ma napisane wykształcony to go daję do klasztoru.
Z tą budową biblioteki dobre, niestety rzadko można tego użyć.

Coloman
19-10-2014, 22:34
A tym antypapieżem zostanie któryś z moich kapłanów katolickich (czy raczej tych zrekrutowanych w kościołach schizmatyckich?)?
I gdybym już został tym schizmatykiem, to jaki wpływ będą miały już istniejące budynki typu klasztor cystersów/siedziba templariuszy albo budynki specjalne jak historyczne katedry? Będą dodawać katolicyzm do prowincji, czy też się przerobią na schizmatyckie?

Araven
19-10-2014, 23:14
Sprawdź w grze. Będąc wyklętym i mając antypapieża na 100% nie będziesz mógł rekrutować templariuszy i innych.
Będzie pytanie czy chcesz zmienić wyznanie na schizmatyckie. Ileś tam tur po wyklęciu powinno być.
Nie testowałem tego w praktyce są poradniki Szymczak69 przetłumaczył na polski, sobie poczytaj. jest temat o poradnikach w dziale Bellum.

Araven
06-11-2014, 15:12
Dzięki pomocy Wino mam poprawione spolszczenie do Megasubmoda V, oraz opracowałem campaign_script zbliżony do tego z BC 7.0. To wszystko zmniejsza czas tury, i mocno poprawia stabilność.

Ktoś gra? Czy nie warto wstawiać?

Wonsz
06-11-2014, 16:48
Ja gram Ja gram, warto bardzo wstawiać! :D

Lwie Serce
06-11-2014, 18:37
Warto wstawić na pewno, zwłaszcza że często większość ludzi z partyzanta pobiera, grają a się nie odezwą xD

Wonsz
06-11-2014, 18:46
Ja nie gram na 7.0 bo nie ma Megasubmoda :).

Araven
06-11-2014, 19:30
W tym temacie w ostatnim poście są poprawki spolszczenia do Megasubmoda V z 06.11.2014 i inne ulepszenia, poprawiają stabilność, szybkość tur itp. Link: http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?7965-Instalka-Polskiego-Megasubmoda-(wersja-V)

Hitman
22-11-2014, 20:42
Jak się szkoli zamachowców?? (napisane jest, że w grodzie) zbudowałem gród (ten obronny za 5000) ale nie ma tam żadnej opcji szkolenie zamachowca...

sadam86
22-11-2014, 20:52
To różnica w nazwie zamachowca masz w zamkach, zabójce w miastach. Do obu potrzeba wybudowanego w osadzie chyba więzienia, jak sprawdzisz budynki to pisze w którym co możesz rekrutować.

Hitman
22-11-2014, 21:11
Jest napisane: Kat - zamek, Złodziej - miasto, Zamachowiec - gród.
Co ciekawe chyba zmienił mi się złodziej w zamachowca po paru nieudanych próbach zabójstwa xD.

sadam86
22-11-2014, 21:15
Poczytaj poradnik do Bellu 6.3 http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?9661-NOWE-PORADNIKI-do-BC-6-3-i-Gildie-w-BC-6-3-po-POLSKU tu masz o agentach i ich stopniach zaawansowania.

Hitman
22-11-2014, 21:21
Dzięki, chyba mi się coś pokićkało z tym złodziejem ;), zamachowiec = miasto, kat = zamek.
Złodziej to szpieg...
Już wszystko jasne.

Araven
01-12-2014, 21:38
Grajcie na poprawkach do Megasubmoda, na ai Pitera 4.0. Poprawki są od kilku tygodni w temacie o Instalce Megasubmoda V do BC 6.3. Super się gra. na razie nie mam ctd. Około 140 tury mam.

Raster321
05-01-2015, 11:37
Araven
W temacie Instalka Polskiego Megasubmoda (wersja V) link do submoda na nowy roster polski,bizancjum i gruzji link jest nieaktualny ;p (prosiłbym o jakiś nowy)
Co do poprawek do spolszczenia to najpierw ściągnąć zwykłe spolszczenie do BC 6.3 i dopiero poprawkę czy sama poprawka jest spolszczeniem?

Araven
05-01-2015, 11:47
Submod Exara ma osobny temat, sam mogłeś znaleźć. Link poprawiłem.

Poprawki:
Instalujesz BC6.3 wg instrukcji z Megasubmoda. Żadne spolszczenie do 6.3 przy Megasubmodzie się nie instaluje samemu. Instalator Megasubmoda to robi.
Mając Megasubmoda działającego wrzucasz dopiero odpowiednie poprawki, są w ostatnim poście tematu o Instalce Megasubmoda. Są poprawki albo do czystego Megasubmoda albo dla Submoda Hellvarda i Exara.
Rozumiesz?

Raster321
05-01-2015, 12:45
Teraz rozumiem zły link odpaliłem po prostu FAIL
Którym państwem najlepiej zacząć pierwszą kampanię?

Jenot
06-01-2015, 14:59
Na początku chciałem przywitać serdecznie wszystkich na forum i poradzić się w sprawie mojego problemu z megasubmodem. Mam steamową wersje Medka wraz z dodatkiem Kingdoms. Zainstalowałem Bellum Crusis 6.3 wraz z gołym submodem V (cześć I + część II + bugfix + megasubmod). Wywala mnie do pulpitu przy klikaniu na przycisk "rozpocznij bitwę" jak również w trakcie wczytywania nowej kampanii. Na początku myślałem że problem leży w braku fixów na polskie jednostki, lecz taki sam kłopot występuje w trakcie gry innymi frakcjami (z tym że tutaj gra się sypie czasem już w trakcie bitwy - da się ją rozpocząć). Dodam że gołe BC 7.0 które instalowałem wczoraj działało bez problemu. Zauważyłem też brak plików map.rwm kampanii light i full moda, mimo że nie usuwałem ich wcześniej. PS. Dodam jeszcze, że gra zainstalowana jest na partycji systemowej (bo mam tylko jedną), a uruchamiam ja z poziomu steam'a (zmieniłem nazwę folderu moda na "americas"). Z góry dziękuję za podpowiedzi!

sadam86
06-01-2015, 15:03
Znaczy grę masz w wersji steam? Jak tak to chyba nie pograsz w 6.3, ona nie jest dostosowana do wersji steam, 7.0 już tak.

Araven
06-01-2015, 15:05
Witaj.
Wyłącz UAC i Windowsie.
Instalowanie na partycji systemowej to zły pomysł, a w Program Files bardzo zły. UAC w Windows moze blokować instalację chroniąc system
W Instalce Megasubmoda jedna z opcji usuwa map.rwm i tak trzeba. Kampanie odpalałeś? Odpal kampanię i dopiero jak odpali, potem bitwę.

Ew. wyłącz UAC i instaluj ponownie Megasubmoda.

Chyba niektórym się udało z BC 6.3 na steam.

sadam86
06-01-2015, 15:06
Tylko nie wiem czy Megasubmod zgra się ze steam.

Jenot
06-01-2015, 15:21
UAC miałem już wyłączone na starcie. Goła wersja 7.0 bez magasubmoda nie wydaje mi się atrakcyjna i wg mnie bez takiego wsparcia nie jest wiele lepsza od Stainless Steel. Third Age z MoSem działa bez problemu a tu taki klops.

Araven
06-01-2015, 15:28
Jak czyste BC ruszy na steam to i Megasubmod powinien. Zrób ew. reinstall i spróbuj najpierw kampanię odpalić.

Jenot
07-01-2015, 09:04
Udało się. Zrobiłem reinstall całej gry, i skorzystałem z opisanego tu sposobu z użyciem launchera: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=290601787&insideModal=1. Po początkowych problemach i kilku wysypaniu do windowsa, udało się w końcu rozpocząć kampanię, rozegrać parę tur i bitew. Od tego czasu gra jest stabilna. Czyli jednak gra na megasubmodzie na wersji steam jest możliwa.

Raster321
08-01-2015, 18:13
Która frakcje polecacie na pierwszy raz?

Araven
08-01-2015, 18:15
Polska albo Gruzja.

Lwie Serce
08-01-2015, 18:21
Ja tam polecam tą frakcję, którą lubisz najbardziej. ;)

Raster321
08-01-2015, 20:31
Zastanawiałem się między Francją a Gruzją ale chyba padnie na Francję bo Gruzja ma przerąbane przez mongołów :P

Araven
08-01-2015, 20:37
Na jakim ai grasz? Zagraj na 4.1 Pitera.

Raster321
08-01-2015, 20:55
Znaczy za pół godziny dopiero będę grał i tak mam AI 4.1 Pitera. Jednak gram gruzją z tego co widziałem na forum to strasznie lubisz ta frakcje Araven wiec tez sprobujd

Wonsz
09-01-2015, 16:38
Mógłby ktoś powiedzieć jak zamienić zamek w miasto (w plikach)ewentualnie jak przywrócić opcje zamiany w grze? Chciałbym zamienić Szczecin na miasto (miasteczko właściwie), bo nie było to zbyt ufortyfikowana osada, poza tym ma dostęp do morza, a zatem traci potencjał handlowy ;).

Raster321
09-01-2015, 17:33
Props dla człowieka który dopisał tekst: "I w pizdu znów wyjebało shit made in italia" po wyskoczeniu crasha gry. Śmiechłem :D

Araven
09-01-2015, 20:01
EliminatorT jedynie zmiana w descr_strat z zamku w miasto, inaczej nie da rady.

Wonsz
09-01-2015, 20:40
Jak tak zrobię to mi podczas wyboru frakcji i naciśnięciu start cofa do wyboru rodzaju kampanii, ale potem nie mogę znowu wybrać :(.

Araven
09-01-2015, 21:00
To coś robisz źle. Po zmianach należy usunąć plik map.rwm z Full I Light i nowa kampania konieczna. Wstaw tu oryginalny wpis Szczecina i to jak go przerobiłeś z descr_strat.

Raster321
10-01-2015, 11:37
Po 50 turach gruzją zaczynam nie dawać rady nikt ze mną nie chciał sojuszu, zamiast tego irak turkowie i połowianie(czy jakoś tak) naraz mnie atakują. Grałem na M/M. Poza tym wydaję mi się, że w tym modzie szarża konnicy jest najzwyczajniej w świecie słaba chyba, że mi się tylko wydaje ^^

Wonsz
10-01-2015, 16:28
Czysty:
settlement castle{
level large_town
region Stettino_Province


year_founded 0
population 4500
plan_set default_set
faction_creator poland
building
{
type core_castle_building castle
}
building
{
type equestrian stables
}
building
{
type castle_barracks mustering_hall
}
building
{
type castle_port c_port
}
building
{
type missiles bowyer
}
building
{
type smith leather_tanner
}
building
{
type hinterland_roads roads
}
}


Po modyfikacji:
settlement
{
level large_town
region Stettino_Province


year_founded 0
population 6000
plan_set default_set
faction_creator poland
building
{
type core_building wooden_wall
}
building
{
type equestrian knights_stables
}
building
{
type castle_barracks mustering_hall
}
building
{
type port _port
}
building
{
type missiles bowyer
}
building
{
type smith leather_tanner
}
building
{
type hinterland_roads roads
}
}

Źle przeniosło mi ten znaczek {, tak naprawdę, w obydwu przypadkach jest tuż nad pierwszą literą wyrazu settlement

Araven
10-01-2015, 16:45
Masz dużo budynków z zamku nadal, skopiuj to co jest w Gdańsku (budynki) i wklej do Szczecina, poza nazwą prowincji

Wonsz
10-01-2015, 16:57
Jako przykładu użyłem Płocka, bo nie mogę znaleźć Gdańska :).



Znalazłem co było nie tak! Dałem podłogę przed portem, a powinna być "jedna spacja" :D

Araven
10-01-2015, 17:03
Płock tez może być. Daj znać czy po zmianie budynków i usunięciu map.rwm z kampanii w jakiej zmieniłeś mod odpala.

Daj tak jak niżej:

settlement
{
level large_town
region Stettino_Province


year_founded 0
population 2400
plan_set default_set
faction_creator poland
building
{
type core_building wooden_wall
}
building
{
type equestrian knights_stables
}
building
{
type castle_barracks mustering_hall
}
building
{
type missiles bowyer
}
building
{
type market corn_exchange
}
building
{
type hinterland_roads roads
}
building
{
type temple_catholic small_church
}
building
{
type hinterland_farms farms
}
}

Wonsz
10-01-2015, 21:31
Mod odpala, to wina podłogi obok słowa port ;)

szadolowicz
12-01-2015, 21:43
Czy ktoś miał problemy tocząc bitwy na terenie Płocka i sąsiednich prowincji na wschodzie? Wczytuje ciągle grę, ruszam armiami, przesuwam je w jedną i drugą stronę i nic, na całym terenie Płocka i innych ruskich prowincji, o których mogę powiedzieć ze są na terenach Ukrainy.

Wonsz
12-01-2015, 22:54
Ale jakie problemy? ctd?

szadolowicz
12-01-2015, 23:53
Tak, ciągłe ctd w okolicach Płocka

Araven
13-01-2015, 00:32
Czasem wywala. Raczej to efekt zmian mapy w tamtym regionie. Wal z automatu. Jak nie da rady ręcznie. Ale koło Płocka nie powinno, koło Nowogrodu się zdarzało. Usuń map.rwm z kampanii w jaką grasz i próbuj kilka razy.

mega3siek
02-03-2015, 07:05
Witam mam bc.6.3 i megasubmoda v i jedna rzecz mi sie nie podoba mianowicie gdy mam ustawioną ogromną skalę jednostek i np normalną koszt utrzymania pojedynczego oddzialu jest taki sam

mimo oczywiscie roznej liczebnosci.natomiast w skarbcu wieksze wydatki są o dziwo przy mniejszej skali jednostek....na ogromnej skali teoretycznie najmniejszych wydatkach po trzech turach mam na minusie mimo ze malo co rekrutuję i buduję...nie sadze bze tak powinno byc moze chodfzi o to ze przy instalacji submoda wziałęm "tak" i od nowa wgral jakies pliki tekstowe?(nie pamietam dokladnie)

widze że mam wyższe żołdy np gościu na youtube płaci piechocie jadzwingow 150 majac ch ponad setke a ja nawet jak mam 77 place 250...pancernym place 500...dodam ze niczego nie zmienialem w plikach czysta instalka bc i megasubmoda.wie ktos jak temu zaradzic?

Nie dubluj postów i pisz zgodnie z zasadami języka polskiego.
Lew

Araven
03-03-2015, 17:27
Skala jednostek nie ma nic do kosztów, decyduje tylko o tym ilu wojowników ma jednostka w bitwie. Żołdy są pozmieniane w Megasubmodzie w stosunku do czystego moda co jest oczywiste dla każdego co się zapoznał ze zmianami jakie Megasubmod wprowadza. Inaczej czy jednostka włóczników ma 60 czy 180 ludzi nadal to jednostka włóczników, płacimy za oddział tyle samo.

Wonsz
03-03-2015, 18:10
Zapewne nie korzysta z EDU kama czy wina tylko orginał :D.

wino
03-03-2015, 19:23
Z wina to nawet nie może, choćby nie wiem jak chciał, bo wino nie robił EDU do poprzedniego BC ;)

mega3siek
04-03-2015, 12:58
Araven dawno nie grałem w medka rzeczywiscie skala jednostek nie ma nic do rzeczy.piechocie jadżwingów płace jednak 210 co niewiele zmienia 500 żołdu dla pancernej konnicy to troche przesada jak dla mnie;)właśnie nie bardzo mogłem znależć edu do6.3 i darowałęm sobie starszą wersję zainstalowałem 7 bez megasubmoda sam sobie pododawałem muze ai pitera i edu wino.to może troche nie w temacie wątku ale z tego co sie zdążyłem zorientować w 7ke jest sens grać jeśli z money scriptem to na niskim żołdzie i z wgranym Free_upkeep albo bez money scriptu i bez free_upkeep mam rację?wino pisał że nie potrzeba free bo żołd jest niski ale miał na myśli grając z money scriptem czy bez?pograłęm troche bez free i szybko robi sie bieda chociaż niby na dwie flagi mnie stać przy pustawych garnizonach to już widać że im dalej w las tym byłoby biedniej:D
dobra z money scriptem bez free to wgl nie ma sensu szybkie bęcki i bankructwo.Pograłem z darmowym utrzymaniem Polską co prawda na b.trudnym ale aż byłęm w szoku jaki komp jest agresywny zmasowany atak Niemiec Węgier i Litwy na dokładke mimo usilnych starań nie dam rady i mam dośc trzeba by jakieś Bizancjum wziąść alko grać na niższym poziomie.ale tak to mod zajebisty najlepszy w jaki grałem ta muzyczka i ta gadka z O i M-moj jegomość tyle wody to ja w życiu nie widziałem-Dniepr to mnie rozwaliło:)

darshil
07-04-2015, 13:45
Witam,

Zainstalowalem BC v 6.3 na kingdoms 1.5 zgodnie z instrukcjami do tego bugfixer i megasubmod V na dysku niesystemowym

Wszystko OK ale jak laduje kampanie Full to jest filmik itd pozniej ostatnie ladowanie i gra sie zamyka nie ma zadnego komunikatu poprostu wywala do pulpitu

dodam ze usunalem wszystkie pliki map.rwm a gdy wywali mnie do pulpitu plik map.rwm pojawia sie na nowo w folderze kampani full

chcialbym pograc w tego moda ale potrzebuje jakiejs porady co robic


pozdrawiam

Proszę nie zakładać nowych tematów, tylko pisać w odpowiednich wątkach
Sadam86

sadam86
07-04-2015, 13:56
Wróżek na forum brak, gra jakiś log raportuje, UAC wyłączone?

darshil
07-04-2015, 15:44
w system.log mam coś takiego a UAC wylaczony




14:17:13.419 [system.rpt] [always] CPU: SSE2
14:17:13.419 [system.rpt] [always] ==== system log start, build date: Feb 25 2008 version development ===
14:17:13.528 [system.io] [always] mounted pack packs/data_0.pack
14:17:13.575 [system.io] [always] mounted pack packs/data_1.pack
14:17:13.621 [system.io] [always] mounted pack packs/data_2.pack
14:17:13.684 [system.io] [always] mounted pack packs/data_3.pack
14:17:13.715 [system.io] [always] mounted pack packs/data_4.pack
14:17:13.731 [system.io] [always] mounted pack packs/localized.pack
14:17:13.777 [system.io] [warning] open: data/text/shared.txt is missing
14:17:13.777 [system.io] [warning] open: data/text/tooltips.txt is missing
14:17:13.777 [system.io] [warning] open: data/text/battle.txt is missing
14:17:13.793 [system.io] [warning] open: data/text/strat.txt is missing
14:17:13.855 [system.io] [warning] open: preferences/player.txt is missing
14:17:13.855 [system.io] [warning] open: preferences/keys.dat is missing
14:17:13.855 [system.io] [warning] open: preferences/keys.dat is missing
14:17:16.086 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for ANISELECT
14:17:16.102 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_SABOTAGE
14:17:16.102 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_TRADE
14:17:16.118 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for DRAGGABLE
14:17:16.118 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for DRAGGING
14:17:16.118 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_MULTIPLE_SELECT
14:17:16.118 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_ATTACK
14:17:16.118 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_PLACE_CHARACTER
14:17:16.118 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_PLACE_RESOURCE
14:17:16.118 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_PLACE_FORT
14:17:16.118 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_MOVE_OBJECT
14:17:16.118 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_PLACE_WATCHTOWER
14:17:16.118 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_DEPLOYMENT_AREA
14:17:16.118 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_PLACE_TILE
14:17:16.118 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_PLACE_SPECIAL_PIECE
14:17:16.118 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_PAINT
14:17:16.118 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_ADJUST_HEIGHTS
14:17:16.118 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_ADD_UNIT
14:17:16.118 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_PLACE_SETTLEMENT
14:17:20.618 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/mesoamerican/portraits/portraits/young/civilians/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.618 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/mesoamerican/portraits/portraits/young/civilians/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.618 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/mesoamerican/portraits/portraits/young/rogues/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.618 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/mesoamerican/portraits/portraits/young/rogues/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.618 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/mesoamerican/portraits/portraits/young/princesses/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.618 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/mesoamerican/portraits/portraits/young/princesses/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.618 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/mesoamerican/portraits/portraits/young/merchants/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.618 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/mesoamerican/portraits/portraits/young/merchants/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.618 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/mesoamerican/portraits/portraits/young/priests/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.618 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/mesoamerican/portraits/portraits/young/priests/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.618 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/mesoamerican/portraits/portraits/young/heretics/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.618 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/mesoamerican/portraits/portraits/young/heretics/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.618 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/mesoamerican/portraits/portraits/young/witches/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.628 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/mesoamerican/portraits/portraits/young/witches/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.628 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/mesoamerican/portraits/portraits/young/inquisitors/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.628 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/mesoamerican/portraits/portraits/young/inquisitors/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.628 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/eastern_european/portraits/portraits/young/civilians/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.628 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/eastern_european/portraits/portraits/young/civilians/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.638 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/eastern_european/portraits/portraits/young/rogues/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.638 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/eastern_european/portraits/portraits/young/rogues/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.638 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/eastern_european/portraits/portraits/young/princesses/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.638 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/eastern_european/portraits/portraits/young/princesses/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.638 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/eastern_european/portraits/portraits/young/merchants/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.638 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/eastern_european/portraits/portraits/young/merchants/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.638 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/eastern_european/portraits/portraits/young/priests/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.638 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/eastern_european/portraits/portraits/young/priests/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.638 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/eastern_european/portraits/portraits/young/heretics/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.638 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/eastern_european/portraits/portraits/young/heretics/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.638 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/eastern_european/portraits/portraits/young/witches/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.638 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/eastern_european/portraits/portraits/young/witches/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.638 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/eastern_european/portraits/portraits/young/inquisitors/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.638 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/eastern_european/portraits/portraits/young/inquisitors/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.648 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/middle_eastern/portraits/portraits/young/princesses/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.648 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/middle_eastern/portraits/portraits/young/princesses/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.648 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/middle_eastern/portraits/portraits/young/heretics/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.648 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/middle_eastern/portraits/portraits/young/heretics/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.648 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/middle_eastern/portraits/portraits/young/witches/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.648 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/middle_eastern/portraits/portraits/young/witches/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.648 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/middle_eastern/portraits/portraits/young/inquisitors/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.648 [data.missing] [warning] Cannot find the portrait path: data/ui/middle_eastern/portraits/portraits/young/inquisitors/000.tga, using the default culture path if it exists
14:17:20.678 [script.err] [warning] Trigger parsing warning in data/export_descr_character_traits.txt, at line 10671, column 23 :
we should only have trait(Berserker) additional affects for triggers(Battle_Losing_Berserker)
14:17:20.678 [script.err] [warning] Trigger parsing warning in data/export_descr_character_traits.txt, at line 10789, column 28 :
we should only have trait(BattleChivalry) additional affects for triggers(battle3Chivalry_Dread_Not_fighting)
14:17:20.678 [script.err] [warning] Trigger parsing warning in data/export_descr_character_traits.txt, at line 10790, column 25 :
we should only have trait(BattleDread) additional affects for triggers(battle3Chivalry_Dread_Not_fighting)
14:17:20.678 [script.err] [warning] Trigger parsing warning in data/export_descr_character_traits.txt, at line 10800, column 28 :
we should only have trait(BattleChivalry) additional affects for triggers(battle3Chivalry_Dread_Routing)
14:17:20.678 [script.err] [warning] Trigger parsing warning in data/export_descr_character_traits.txt, at line 10801, column 25 :
we should only have trait(BattleDread) additional affects for triggers(battle3Chivalry_Dread_Routing)
14:17:20.678 [script.err] [warning] Trigger parsing warning in data/export_descr_character_traits.txt, at line 10813, column 28 :
we should only have trait(BattleChivalry) additional affects for triggers(battle3Chivalry_Dread_Routing2)
14:17:20.678 [script.err] [warning] Trigger parsing warning in data/export_descr_character_traits.txt, at line 10814, column 25 :
we should only have trait(BattleDread) additional affects for triggers(battle3Chivalry_Dread_Routing2)
14:17:20.678 [script.err] [warning] Trigger parsing warning in data/export_descr_character_traits.txt, at line 10855, column 25 :
we should only have trait(BattleDread) additional affects for triggers(battle3Dread_Let_Them_Go)
14:17:20.688 [script.err] [warning] Trigger parsing warning in data/export_descr_character_traits.txt, at line 16753, column 27 :
we should only have trait(GoodDenouncer) additional affects for triggers(hereticinit1_denouncerclear)
14:17:20.688 [script.err] [warning] Trigger parsing warning in data/export_descr_character_traits.txt, at line 16761, column 26 :
we should only have trait(BadDenouncer) additional affects for triggers(hereticinit1_denouncerclear_bad)
14:17:20.688 [script.err] [warning] Trigger parsing warning in data/export_descr_character_traits.txt, at line 16769, column 25 :
we should only have trait(StrongFaith) additional affects for triggers(hereticinit1_faithclear)
14:17:20.688 [script.err] [warning] Trigger parsing warning in data/export_descr_character_traits.txt, at line 16777, column 22 :
we should only have trait(Purifier) additional affects for triggers(hereticinit1_purifierclear)
14:17:20.688 [script.err] [warning] Trigger parsing warning in data/export_descr_character_traits.txt, at line 17702, column 29 :
we should only have trait(CrusaderHistory) additional affects for triggers(crusades_6)
14:17:20.688 [script.err] [warning] Trigger parsing warning in data/export_descr_character_traits.txt, at line 17703, column 30 :
we should only have trait(StrategyChivalry) additional affects for triggers(crusades_6)
14:17:20.688 [script.err] [warning] Trigger parsing warning in data/export_descr_character_traits.txt, at line 17712, column 29 :
we should only have trait(CrusaderHistory) additional affects for triggers(crusades_7)
14:17:20.688 [script.err] [warning] Trigger parsing warning in data/export_descr_character_traits.txt, at line 17755, column 26 :
we should only have trait(JihadHistory) additional affects for triggers(jihads_7)
14:17:20.688 [script.err] [warning] Trigger parsing warning in data/export_descr_character_traits.txt, at line 17756, column 30 :
we should only have trait(StrategyChivalry) additional affects for triggers(jihads_7)
14:17:20.688 [script.err] [warning] Trigger parsing warning in data/export_descr_character_traits.txt, at line 17765, column 26 :
we should only have trait(JihadHistory) additional affects for triggers(jihads_8)
14:17:20.688 [data.missing] [warning] Failed to find ancillary image data/ui/ancillaries/scribe_ancillary.tga
14:17:20.688 [data.missing] [warning] Failed to find ancillary image data/ui/ancillaries/security_religious.tga
14:17:20.688 [data.missing] [warning] Failed to find ancillary image data/ui/ancillaries/security_religious.tga
14:17:21.998 [system.rpt] [error]

sadam86
07-04-2015, 15:52
To jakiś problem z portretami i cechami, pewno ktoś bardziej obeznany to ugryzie. Fixa wgrałeś i czy instalowałeś najnowsze zmiany od Aravena?

wino
07-04-2015, 15:54
Ty masz źle gręzainstalowaną lub moda, bo brakuje Ci plików jakie powinieneś mieć. Sprawdź poprawność katalogów, zobacz czy bellum jest w katalogu mods itd itp.

Idill`a (MZ)
07-04-2015, 16:01
Aby silnik prawidłowo działał, wszystkie pliki muszą być we właściwych folderach. Najlepiej ręcznie instalować, wcześniej instalując/wypakowując pliki w innym miejscu. Następnie podmieniając. W ten oto sposób możesz również przygotować sobie backup.

darshil
07-04-2015, 16:02
jezeli chodzi o ten temat http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?7965-Instalka-Polskiego-Megasubmoda-(wersja-V)

to tak wgralem co sie dalo.

W takim razie sprobuje jeszcze raz zainstalowac wszystko od poczatku moze to cos da.

wino
07-04-2015, 16:04
Wgrałeś co się dało ale źle, katalogi masz źle pozakładane albo pomieszane.

Podaj ścieżkę do kingdoms.exe i do Bellum Crucis 7.exe.

darshil
07-04-2015, 16:11
kingdoms E:\gry

bc E:\gry\mods\BellumCrucis6

wino
07-04-2015, 16:14
Podałeś loga nie z bellum tylko z medievala.

darshil
16-04-2015, 10:56
Witam

gram w BC 6.3 z megasubmodem

Gra dziala bardzo dobrze jednak pojawil sie problem. Gram norwegia i doszedlem do 156 tury i przy przejsciu na 157 gra wywala do pulpitu. I teraz zastanawiam sie czy woogole zaczynac nowa kampanie bo jak mam grac do 156 tury to troche bez sensu. ktos moze spotkal sie z czyms takim ?

Staraj się pisać posty w odpowiednich wątkach
Sadam86

sadam86
16-04-2015, 11:00
Podaj log, to może coś wyjaśni.

darshil
16-04-2015, 11:04
A o to co się pojawia w logs po wywaleniu. Ostatni wers nie zwracajcie uwagi autor moda musial to zmienic dla beki

12:00:18.674 [system.rpt] [always] CPU: SSE2
12:00:18.674 [system.rpt] [always] ==== system log start, build date: Feb 25 2008 version development ===
12:00:18.678 [system.io] [always] mounted pack packs/data_0.pack
12:00:18.678 [system.io] [always] mounted pack packs/data_1.pack
12:00:18.679 [system.io] [always] mounted pack packs/data_2.pack
12:00:18.680 [system.io] [always] mounted pack packs/data_3.pack
12:00:18.681 [system.io] [always] mounted pack packs/data_4.pack
12:00:18.681 [system.io] [always] mounted pack packs/localized.pack
12:00:21.821 [script.err] [error] Script Error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_character_traits.txt, at line 2768, column 11
Could'n find level name description string for trait(Biografia_Boleslao_I_di_Silesia) level(Biografia_Boleslao_I_di_Silesia).
12:00:21.822 [script.err] [error] Script Error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_character_traits.txt, at line 2769, column 21
Could'n find description string for trait(Biografia_Boleslao_I_di_Silesia) level(Biografia_Boleslao_I_di_Silesia_desc).
12:00:21.822 [script.err] [error] Script Error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_character_traits.txt, at line 2770, column 28
Could'n find effect description string for trait(Biografia_Boleslao_I_di_Silesia) level(Biografia_Boleslao_I_di_Silesia_effects_desc ).
12:00:21.822 [script.err] [error] Script Error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_character_traits.txt, at line 2778, column 11
Could'n find level name description string for trait(Biografia_Mieszko_I_di_Silesia) level(Biografia_Mieszko_I_di_Silesia).
12:00:21.822 [script.err] [error] Script Error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_character_traits.txt, at line 2779, column 21
Could'n find description string for trait(Biografia_Mieszko_I_di_Silesia) level(Biografia_Mieszko_I_di_Silesia_desc).
12:00:21.822 [script.err] [error] Script Error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_character_traits.txt, at line 2780, column 28
Could'n find effect description string for trait(Biografia_Mieszko_I_di_Silesia) level(Biografia_Mieszko_I_di_Silesia_effects_desc) .
12:00:21.822 [script.err] [error] Script Error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_character_traits.txt, at line 2951, column 11
Could'n find level name description string for trait(Biografia_Bonyak_Bonyak) level(Biografia_Bonyak_Bonyak).
12:00:21.822 [script.err] [error] Script Error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_character_traits.txt, at line 2952, column 21
Could'n find description string for trait(Biografia_Bonyak_Bonyak) level(Biografia_Bonyak_Bonyak_desc).
12:00:21.822 [script.err] [error] Script Error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_character_traits.txt, at line 2953, column 28
Could'n find effect description string for trait(Biografia_Bonyak_Bonyak) level(Biografia_Bonyak_Bonyak_effects_desc).
12:00:21.822 [script.err] [error] Script Error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_character_traits.txt, at line 2961, column 11
Could'n find level name description string for trait(Biografia_Sharukan_Bonyak) level(Biografia_Sharukan_Bonyak).
12:00:21.822 [script.err] [error] Script Error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_character_traits.txt, at line 2962, column 21
Could'n find description string for trait(Biografia_Sharukan_Bonyak) level(Biografia_Sharukan_Bonyak_desc).
12:00:21.822 [script.err] [error] Script Error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_character_traits.txt, at line 2963, column 28
Could'n find effect description string for trait(Biografia_Sharukan_Bonyak) level(Biografia_Sharukan_Bonyak_effects_desc).
12:00:21.822 [script.err] [error] Script Error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_character_traits.txt, at line 2971, column 11
Could'n find level name description string for trait(Biografia_Ituk_Bonyak) level(Biografia_Ituk_Bonyak).
12:00:21.822 [script.err] [error] Script Error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_character_traits.txt, at line 2972, column 21
Could'n find description string for trait(Biografia_Ituk_Bonyak) level(Biografia_Ituk_Bonyak_desc).
12:00:21.822 [script.err] [error] Script Error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_character_traits.txt, at line 2973, column 28
Could'n find effect description string for trait(Biografia_Ituk_Bonyak) level(Biografia_Ituk_Bonyak_effects_desc).
12:00:21.822 [script.err] [error] Script Error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_character_traits.txt, at line 2981, column 11
Could'n find level name description string for trait(Biografia_Konchak_Bonyak) level(Biografia_Konchak_Bonyak).
12:00:21.823 [script.err] [error] Script Error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_character_traits.txt, at line 2982, column 21
Could'n find description string for trait(Biografia_Konchak_Bonyak) level(Biografia_Konchak_Bonyak_desc).
12:00:21.823 [script.err] [error] Script Error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_character_traits.txt, at line 2983, column 28
Could'n find effect description string for trait(Biografia_Konchak_Bonyak) level(Biografia_Konchak_Bonyak_effects_desc).
12:00:21.823 [script.err] [error] Script Error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_character_traits.txt, at line 2991, column 11
Could'n find level name description string for trait(Biografia_Sirchan_Kumcheg) level(Biografia_Sirchan_Kumcheg).
12:00:21.823 [script.err] [error] Script Error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_character_traits.txt, at line 2992, column 21
Could'n find description string for trait(Biografia_Sirchan_Kumcheg) level(Biografia_Sirchan_Kumcheg_desc).
12:00:21.823 [script.err] [error] Script Error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_character_traits.txt, at line 2993, column 28
Could'n find effect description string for trait(Biografia_Sirchan_Kumcheg) level(Biografia_Sirchan_Kumcheg_effects_desc).
12:00:21.823 [script.err] [error] Script Error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_character_traits.txt, at line 3001, column 11
Could'n find level name description string for trait(Biografia_Tolun_Kumcheg) level(Biografia_Tolun_Kumcheg).
12:00:21.823 [script.err] [error] Script Error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_character_traits.txt, at line 3002, column 21
Could'n find description string for trait(Biografia_Tolun_Kumcheg) level(Biografia_Tolun_Kumcheg_desc).
12:00:21.823 [script.err] [error] Script Error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_character_traits.txt, at line 3003, column 28
Could'n find effect description string for trait(Biografia_Tolun_Kumcheg) level(Biografia_Tolun_Kumcheg_effects_desc).
12:00:21.823 [script.err] [error] Script Error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_character_traits.txt, at line 3011, column 11
Could'n find level name description string for trait(Biografia_Sevench_Bureviches) level(Biografia_Sevench_Bureviches).
12:00:21.823 [script.err] [error] Script Error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_character_traits.txt, at line 3012, column 21
Could'n find description string for trait(Biografia_Sevench_Bureviches) level(Biografia_Sevench_Bureviches_desc).
12:00:21.823 [script.err] [error] Script Error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_character_traits.txt, at line 3013, column 28
Could'n find effect description string for trait(Biografia_Sevench_Bureviches) level(Biografia_Sevench_Bureviches_effects_desc).
12:00:21.860 [game.script] [error] Condition parsing error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_character_traits.txt, at line 31922, column 49
trigger not found
12:00:36.208 [script.err] [error] Script Error in mods/BellumCrucis6/data/world/maps/campaign/custom/Full/campaign_script.txt, at line 4621, column 174
Expecting a trait level, instead got
12:00:36.208 [script.err] [error] Script Error in mods/BellumCrucis6/data/world/maps/campaign/custom/Full/campaign_script.txt, at line 4655, column 174
Expecting a trait level, instead got
12:00:36.208 [script.err] [error] Script Error in mods/BellumCrucis6/data/world/maps/campaign/custom/Full/campaign_script.txt, at line 4691, column 174
Expecting a trait level, instead got
12:00:36.209 [script.err] [error] Script Error in mods/BellumCrucis6/data/world/maps/campaign/custom/Full/campaign_script.txt, at line 4723, column 174
Expecting a trait level, instead got
12:00:36.217 [script.err] [error] Script Error in mods/BellumCrucis6/data/world/maps/campaign/custom/Full/campaign_script.txt, at line 4755, column 174
Expecting a trait level, instead got
12:00:36.217 [script.err] [error] Script Error in mods/BellumCrucis6/data/world/maps/campaign/custom/Full/campaign_script.txt, at line 4793, column 174
Expecting a trait level, instead got
12:00:36.218 [script.err] [error] Script Error in mods/BellumCrucis6/data/world/maps/campaign/custom/Full/campaign_script.txt, at line 4830, column 174
Expecting a trait level, instead got
12:01:05.885 [game.script] [error] Trigger processing error in <Kingmaker1>
: FactionwideAncillaryExists needs a living character.

when testing <FactionwideAncillaryExists> condition
12:01:05.885 [game.script] [error] Trigger processing error in <Kingmaker2>
: FactionwideAncillaryExists needs a living character.

when testing <FactionwideAncillaryExists> condition
12:01:06.592 [system.rpt] [error] No i wpizdu znowu sie wyjebalo... shit made in Italia

wino
16-04-2015, 15:31
1. Używasz złego spolszczenia, do BC 6.3 spolszczenie z BC 7 nie pasuje.
2. Kolejne błędy są powiązane z babolami włochów. Ostatnio znalazłem toola co wyłapuje elegancko i dzięki niemu znalazłem kilka błędów jakie porobili Włosi. W Megasubmodzie nr do BC 7 będą naprawione, ale te kingmaker1 i 2 to akurat jest inna przyczyna.
No a czemu wywaliło to nie wiem, na pewno wgraj poprawne spolszczenie.

EDIT: błąd z tymi kingmakerami to chyba wynika z tego, że albo coś z królem nie teges albo następcą, a prawdopodobnie z wyborem następcy tronu (zmarł, zginął w bitwie, albo np. król nie został koronowany itp.)

darshil
16-04-2015, 16:21
spolszczenie pobieralem z tad http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?5731-Spolszczenie-Bellum-Crucis-6-3-z-15-11-2012 razem z poprawkami

sadam86
16-04-2015, 16:35
Dziwisz się, że nie działa skoro do BC 6.3 z megasubmodem władowałeś spolszczenie do czystego BC 6.3 to nie ma prawa działać.

darshil
16-04-2015, 16:36
to podaj mi prosze linka gdzie jest spolszczenie do megasubmoda bo tych spolszczen i poprawek jest tyle ze nie mozna sie w tym polapac.

sadam86
16-04-2015, 16:40
http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?7965-Instalka-Polskiego-Megasubmoda-%28wersja-V%29 tu masz instalkę megasubmoda V, które ma spolszczenie w standardzie, starczy dograć tylko fix i poprawkę do spolszczenia z 6.11.2014

darshil
16-04-2015, 17:02
zrobilem tak jak mowisz no niestety nie pomoglo dalej wywala na 156 turze ale mam nadzieje ze to jednarozowe i przy nastepnej kampanii bedzie ok chociaz troche watpie w to

dzieki tak czy inaczej

sadam86
16-04-2015, 17:49
Po wgraniu spolszczenia usunąłeś plik map.rwm z kampanii i pliki .bin z folderu text?

wino
16-04-2015, 18:45
Wywala. Wgraj porządnie moda i submody i daj loga a nie oczekujesz cudów.

Masz złe spolszczenie, zainstaluj poprawnie megasubmoda i nie wgrywaj do niego spolszczenia starego i daj loga.

EDIT: a to że jest buredl na tym forum to druga sprawa. Starzy wyjadacze się łapią, ale nowi to ja się nie dziwię że nie bardzo. Bałagan z wątkami, bałagan z nazwami wątków, źle opisane wątki. Na pewni nie zachęca to do przejrzenia forum i stąd kolejny bałagan wynikający z tego, że ludzie nie wiedż gdzie pisać i piszą w złych wątkach. Moja propozyjca:

Przyklejony: Bellum Crucis 6.3 - zmienić nazwę na Bellum Crucis 6.3 - dyskusja ogólna


Przyklejony: Bellum Crucis 6.3- indywidualne kompilacje skryptowe :) - kiedyś wątek pierwszoligowy - dzisiaj? Odczepić, jest megasubmod.


Przyklejony: Spolszczenie Bellum Crucis 6.3 z 15.11.2012 - - kiedyś wątek pierwszoligowy - dzisiaj? Odczepić, jest megasubmod i fixy.


Przyklejony: Gdzie instalować system i Mediewal 2 i mody.Poradnik filmowy - wywalić bo link nie działa.


MEGASUBMOD (Wino+Mietek77+Aramegil+Araven+Kam2150) - przykleić i zmienić nazwę MEGASUBMOD do BC 6.3

Megasubmod do BC 7 -przykleić

Bellum Crucis 7.0 - dyskusja ogólna - przykleić

POPRAWA wydajności kompa do Bellum i innych gier- przykleić

zamiast Bellum Crucis 7 MIITW "napotka" zrobić dwa wątki: błędy w BC 7 i drugi błędy w BC 6.3 czy jakoś tak i oba przykleić.

JanuszFanatyk
18-04-2015, 15:41
Można prosić o alternatywny link do pobrania megasubmoda? Bo z tego linku http://przeklej.org/file/fe4dts/PM.exe nie da się pobrać.Pod koniec pobierania wyskakuje komunikat z błędem serwera.

Araven
19-04-2015, 08:27
Próbuj kilka razy, o różnych porach. Ew. zmień przeglądarkę na Google Chrome. Można mieć kilka przeglądarek.

halunek
06-10-2015, 18:37
zainstalowalem BC 6.3 + megasubmoda tylko mam bardzo duzy problem z kasa. wiem ze jak kiedys czytalem forum to przewijał sie ten watek i doradzaliscie zeby usunac jakies skrypty. Najbardziej przeszkadza mi kara finansowa za oblezenia. Nie rekrutujac zadnego nowego wojska po okolo 6 turze Polska jestem kilkadziesiat tysiecy na minusie, paranoja ;/

Piter
06-10-2015, 18:47
zainstalowalem BC 6.3 + megasubmoda tylko mam bardzo duzy problem z kasa. wiem ze jak kiedys czytalem forum to przewijał sie ten watek i doradzaliscie zeby usunac jakies skrypty. Najbardziej przeszkadza mi kara finansowa za oblezenia. Nie rekrutujac zadnego nowego wojska po okolo 6 turze Polska jestem kilkadziesiat tysiecy na minusie, paranoja ;/
Chodziło o kary gdy miałeś państwo na 1/4, pół mapy, przy takim państwie te skrypty jeszcze mocno nie działają,musisz albo skasować część wojska albo oblężyć i szturmować po 1, 2 turach oblężenia miasta, wtedy wojsko się wykrwawi, w dodatku zyskasz nowe dochody z miast.

sadam86
06-10-2015, 18:58
Money script w 6.3 zabiera co turę też 2k ze skarbca za każde oblężenie, więc trzeba szybko atakować gdzieś był na forum też dostępny money script w łagodniejszej wersji.

halunek
06-10-2015, 21:33
czy na poziomie kampani h albo vh komp ma jakie bonusy finansowe?

sadam86
07-10-2015, 16:26
Tak im wyższy poziom tym większe bonusy

Piter
07-10-2015, 17:09
czy na poziomie kampani h albo vh komp ma jakie bonusy finansowe?
W dodatku Ty dostajesz mniej z "sakiewki króla"

halunek
07-10-2015, 17:58
zagrałem sobie Lombardia na h/vh i to co sie dzieje to jakas masakra!
najpierw bodajze w 6 turze zaatakowala mnie bez powodu Piza to ture później Niemcy(pomimo sojuszu za ktory im placilem) a jeszcze chwile później Aragonia(równiez sojusz za który płaciłem). w poradniku pisało ze jak sie podpisze sojusz to powinno byc kila "pewnych" tur spokoju a oni mnie niemal od razu zaatakowali ;/
na dodatek zgodzilem sie byc wasalem Pizy i oni w tej samej turze mnie zaatakowali

edit
aha i jeszcze papiez chce mnie ekskomunikowac bo sie BRONIE przed Piza xD kampania juz przegrana niestety i to dopiero w 17 turze

sadam86
07-10-2015, 18:02
Z tego co pamiętam na VH szansa że sojusz przetrwa jest mniejsza niż 60%, albo to dotyczyło 15 turowego PONu, skleroza podpowiada mi że coś z tymi 60% było :D

Piter
07-10-2015, 19:59
zagrałem sobie Lombardia na h/vh i to co sie dzieje to jakas masakra!
najpierw bodajze w 6 turze zaatakowala mnie bez powodu Piza to ture później Niemcy(pomimo sojuszu za ktory im placilem) a jeszcze chwile później Aragonia(równiez sojusz za który płaciłem). w poradniku pisało ze jak sie podpisze sojusz to powinno byc kila "pewnych" tur spokoju a oni mnie niemal od razu zaatakowali ;/
na dodatek zgodzilem sie byc wasalem Pizy i oni w tej samej turze mnie zaatakowali

edit
aha i jeszcze papiez chce mnie ekskomunikowac bo sie BRONIE przed Piza xD kampania juz przegrana niestety i to dopiero w 17 turze
To dotyczyło paktu o nieagresji, pewnego w 70%, spróbuj pograć na normal. Sojusz jest pewny od relacji 9/10, inaczej tylko zmniejsza szansę ataku.

halunek
07-10-2015, 21:27
Dobra, wczytalem sejwa kilka tur wczesniej i udalo mi sie ogarnac sytuacje + podbic stolice Pizy. Zebralem armie i chcialem wyruszyc ukarac niemcy to sie Papaj zdenerwowal i zaatakował moja stolice
Mam jedna armie w polu i musze w ciagu dwóch tur przerwać oblęzenie zamku(Niemcy oblegaja mi zamek silami 3/4 flagi) a potem wrócić i natychmiast zaatakować armie Papaja(pełna flaga) bedzie ciekawie :D

halunek
09-10-2015, 14:44
w losowych momentach wyrzua mnie na puplit z komunikatm "medievel 2 napotka" i o ile w czasie kampanii to nie prolem bo wystarczy wczytac gre i smiga o tyle jak wyskoczy w czasie bitwy ktora akurat wgrywam to potrafi podniesc cisnienie
jakies rady?

szymczak69
19-11-2015, 20:01
Poprawiłem małą niedogodność w BC 6.3 związaną z brakiem przyznawania duchownym tytułu Najwyższego Kapłana Frakcji. Problem występował w późniejszym etapie rozgrywki, mając kilku kardynałów z wysoką pobożnością często żaden nie awansował na członka rady. W BC 7.0 trigger ten został poprawiony, podaje różnice.
W BC 6.3

Trigger Concilio_priest
WhenToTest CharacterTurnEnd

Condition AgentType = priest
and CharacterIsLocal
and Attribute Piety > 7
and not I_EventCounter light = 1
and not I_EventCounter feudal_light = 1
and not I_EventCounter imperial_campaign = 1

AcquireAncillary Concilio_Priest chance 25


BC 7.0
Trigger Concilio_priest
WhenToTest CharacterTurnEnd

Condition AgentType = priest
and CharacterIsLocal
and Attribute Piety > 1
and Trait PriestLevel > 0
and not I_EventCounter light = 1
and not I_EventCounter feudal_light = 1
and not I_EventCounter imperial_campaign = 1

AcquireAncillary Concilio_Priest chance 100


Posiadacze starszej wersji wprowadzają zmiany w następujący sposób: 1.wchodzimy do głównego katalogu gry, klikamy folder data i szukamy pliku export_descr_ancillaries.txt,
2.Ze spisu sekcji, w punkcie 3 mamy CONCILIO DEI NOBILI, zaznaczamy to, kopiujemy ctr+c. Edycja/znajdź następny wklejamy i szukamy aż do momentu kiedy pokaże nam się TRIGGERS CONCILIO DEI NOBILI,
3.Pod trigerami księżniczki "princess" mamy najwyższego kapłana, zamieniamy wklejając tekst z wersji 7.0 na starą, można też zmienić ręcznie jak kto woli.
4. Zapisujemy zmiany usuwamy map.rwm z katalogu world/maps/campaign/custom/Full. Wymaga nowej kampanii, na starych sejvach crashuje.

August II Rex
05-01-2016, 02:02
Czy można prosić o aktualizację linków do najnowszych poprawek spolszczenia Megasubmoda V, błędów wyłapanych po wyjściu BC 7, zamieszczonych przez Aravena w ostatnim poście tematu o instalacji Megasubmoda V. Chciałbym wrócić do BC 6.3 w jak najstabilniejszym wydaniu. Również odchudzony campaign script byłby mile widziany.

Paweł-K
05-01-2016, 09:11
Popieram króla Augusta i przyłączam się do apelu o aktualizację najlepiej wszystkich linków które wygasły na forum. :mrgreen: Ale nie na przeklej.org. Na tym dziadostwie wszystko wygasza ! :confused:

Araven
05-01-2016, 22:03
Postaram się wrzucić poprawki do Megasubmoda V i odchudzony campaign_script do Full, linki dodam tutaj.

Link do campaign_script odchudzony brak kilku sktyptów, szybsze tury mniejsze ryzyko ctd,
http://przeklej.org/file/kqBC2t/campaign.script.txt

Instalacja:
1. Pobrać plik na pulpit
2. Katalog moda data/world/maps/campaign/custom/Full tam wchodzimy robiąc kopię oryginalnego campaign_script
3. Wrzucamy do ścieżki z punktu 2 nowy campaign_script usuwamy plik map.rwm i nową kampanię odpalamy.

Link do descr_character, szybsi kupcy.
http://przeklej.org/file/bB4zsQ/descr.character.txt (http://przeklej.org/file/kqBC2t/campaign.script.txt)

Instalacja:
1. Pobrać plik na pulpit
2. Katalog głównego moda robiąc kopię oryginalnego descr_character
3. Wrzucamy do ścieżki z punktu 2 nowy descr_character usuwamy plik map.rwm z data/world/maps/campaign/custom/Full i nową kampanię odpalamy.

Poprawki text do Megasubmoda V do BC 6.3:
http://przeklej.org/file/F1MRhy/text.rar


Instalacja:
1. Pobrać plik na pulpit
2. Katalog moda data/robiąc kopię oryginalnego katalogu text
3. Wrzucamy text z linku do data moda nadpisując.

szymczak69
07-01-2016, 00:16
Znalazłem pliki do submoda Exara dla Bizancjum.
http://przeklej.org/file/iFLmEA/romanoi.v3.1.rar
http://przeklej.org/file/FD2ZIl/darmowe.utrzymanie.rar

Paweł-K
11-01-2016, 01:33
Linki wszystkie uaktualnione w ostatnim moim poście na NOWY ROSTER Polski, Bizancjum i Gruzji

http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?9453-NOWY-ROSTER-Polski-Bizancjum-i-Gruzji&p=381703#post381703 (http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?9453-NOWY-ROSTER-Polski-Bizancjum-i-Gruzji)

Pobierać póki gorące !! :F

proximo1989
13-01-2016, 21:37
Witam.mam dwa problemy z BC 6.3 wraz z megasubmodem.Pierwszy problem dotyczy gry państwem Norwegii.A więc Norweski król Inge Gile z klanu Haraldson nie ma cechy Norweska krew królewska a jego siostra z tego samego klanu juz posiada taka ceche.To normalne???I jego dzieci też najprawdopodobniej też tej cechy nie uzyskaja.Taki sam bład jest gdy gramy Rusia.Syn Kniaza Andrieja Bogolubskiego z rodu Jurijewiczów nie ma cechy Rosyjska krew królewska a powinnien ją mieć co jest co najmniej dziwne.Drugim problemem jest to że gdy gram Rusią nie wyskakują mi żadne kandydatki na żony dla generałów co jest naprawde wkurzające gdyż zanim stolica rozbuduje mi się do odpowiedniego poziomu minie wiele i rody mi powymierają...najlepsze jest to że ten problem spotkałem grając tylko i wylącznie Rusią.Grają innymi państwami ten problem nie występuje.A i próbowałem przenieść stolice do większego miasta ale niestety nie moge w nim zbudować trybunału...aa i jeszcze jedno.W Polskiej rodzinie królewskiej Piast Sandomierski nie przekazuje swoim synom swojego nazwiska! i są oni bez opcji "Piastowie Sandomierscy" czyli wyglądają tak jak by nie przynależeli do tego rodu.I nie pamiętam dokładnie ale chyba podobny problem był z Piastami Mazowieckimi ale nie jestem pewny na 100%

szymczak69
18-01-2016, 21:06
Jeżeli przeniesiemy stolice do innego miasta. To gdzie będzie możliwa edukacja dworska dla generała, który osiągnął wiek dojrzałości? W nowej stolicy czy w starej, historycznej?

Paweł-K
25-01-2016, 06:34
Proszę o aktualizację tego linka Aravena: Link do descr_character, szybsi kupcy.
http://przeklej.org/file/bB4zsQ/descr.character.txt (http://przeklej.org/file/kqBC2t/campaign.script.txt)

szymczak69
26-01-2016, 14:18
Czy ktoś już brał pożyczkę od Bankiera Frakcji? Ktoś wie jak to zrobić?

sadam86
26-01-2016, 19:13
To chyba było tak, musi być bankier, musisz mieć też bank i jak wchodzisz z finansami na minus to wyskakuje event, tylko nie pamiętam czy wtedy trzeba wprowadzać bankiera do miasta z bankiem czy też nie, dawno już nie grałem :(

szymczak69
26-01-2016, 19:56
W campaign script "bank script" masz opis ale jak te liczby przełożyć na język ludzki to nie wiem.

sadam86
26-01-2016, 20:00
To chyba chodzi o to że spłacasz z odsetkami wynoszącymi 10%.

Paweł-K
28-01-2016, 10:13
I co z plikiem na szybszych kupców Aravena ?? Ma ktoś aby wstawić ?

Paweł-K
02-02-2016, 00:11
Wstawiam plik na szybszych kupców który mam dzięki Aravenowi jakby ktoś potrzebował: http://przeklej.org/file/iwnpLy/descr.character.txt

killerk
15-02-2016, 10:14
Witajcie. Mam taki problem grając Norwegami i chcąc stoczyć bitwę z Połowcami wywala mnie do pulpitu. Gdy walczę z innymi tego problemu nie mam a z Połowcami zawsze, niezależnie czy są to pełne czy nie armie, czy walka w polu czy oblężenie. Tura już około 250.

STRONGer
05-12-2017, 20:06
Minęło półtora roku, ale mimo to podłączę się pod powyższy post. Byłby ktoś w stanie wrzucić te pliki jeszcze raz? Dotyczy to również szybszych kupców.

Araven
05-12-2017, 20:33
Poszukam ale mogę ich już nie mieć. 6.3 usunąłem po reinstalce.

Proszę https://www.easypaste.org/file/7q3IRVWO/MEGASUBMOD.V.poprawki.2016.rar?lang=pl

Zachowaj podstawowe pliki to odchudzony nieco campaign_script i descr_character chyba szybsi kupcy. Trzeba przetestować raczej nowa kampania konieczna do campaign_script

STRONGer
06-12-2017, 15:47
Nie przetestowałem obu plików na dłuższą metę, ale kampanie odpalają się bez problemu. Szybsi kupcy działają. Dzięki za wstawienie :) Mam nadzieję że folder text z poprawkami również ktoś znajdzie.

EDIT: Wgrałem poprawki do spolszczenia zrobione na podstawie BC 7.0 (po tym jak zobaczyłem że w pliku z opisem jednostek są te dodane w megasubmodzie) i widzę poprawę, np. łodzie i klasztory nie nazywają się już wielbłądami i psami. Nie wiem czy ten sam folder text co w wygasłym linku do Aravena.

Araven
06-12-2017, 17:21
Fajnie. To mogą być te poprawki ale zrób kopię text nim to wrzucisz. Link: https://www.easypaste.org/file/HYz79pc6/text.rar?lang=pl
Pewności 100% nie mam.

KUBA26
06-12-2017, 20:17
Witam Panowie macie może jeszcze link do tego Fixa nr 1 ? Wywala mi niestety przy ulepszonych piastowskich miecznikach :(

STRONGer
07-12-2017, 20:28
Fajnie. To mogą być te poprawki ale zrób kopię text nim to wrzucisz. Link: https://www.easypaste.org/file/HYz79pc6/text.rar?lang=pl
Pewności 100% nie mam.

Plik export_buildings.txt.strings.bin powoduje crash już przy samy uruchomieniu gry. Gra przy pozostałych trzech plikach działa. Nie jestem wielkim specjalistą od plików MTW II, ale pliki BIN chyba nie wnoszą nic do gry.


Witam Panowie macie może jeszcze link do tego Fixa nr 1 ? Wywala mi niestety przy ulepszonych piastowskich miecznikach :(

Fixa nie posiadam, ale jeśli Ci to pomoże to możesz naprawić ten błąd poprzez zmianę modeli ulepszonych piastowskich mieczników i pancernych/piastowskiego rycerstwa na te nieulepszone. W tym celu musisz otworzyć plik export_descr_unit za pomocą notatnika, następnie edycja>zamień. W rubryce "znajdź" wpisujesz "Polish_Retainers_ug1" (bez cudzysłowia, wielkość liter ma znaczenie), a w rubryce "zamień" wpisujesz "Polish_Retainers" i klikasz "zamień na wszystkie". Oczywiście ulepszony pancerz będzie działał, ale same jednostki będą wyglądać jak w zwykłej wersji. Jeśli jednak ktoś wklei link do fixa, to sam go pobiorę :)

Araven
07-12-2017, 20:48
Usunięcie plików bin. powoduje że gra je odtwarza z aktualnych domyślnie najnowszych tekstowych. Dlatego aktualizując spolszczenie np. powinno się usuwać pliki binarne z text.

KUBA26
07-12-2017, 22:35
STRONer Wrzuciłem submoda romanoi.v3.1 i na tą chwile mnie nie wywalało poza próbą zajęcia Grodna szturmem. Oprócz podbicia Grodna z pomocą kompa wszystkie dotychczasowe bitwy rozegrałem samodzielnie i nie miałem żadnych niespodzianek :) oby tak dalej


Długo sie nie nacieszyłęm i wyrzuca w bitwach dość często :mad:

STRONGer
08-12-2017, 16:58
Usunięcie plików bin. powoduje że gra je odtwarza z aktualnych domyślnie najnowszych tekstowych. Dlatego aktualizując spolszczenie np. powinno się usuwać pliki binarne z text.

Czyli mam rozumieć że gra czyta plik .bin, a sam plik tekstowy jest tylko podstawą do jego utworzenia? Niestety bez względu na to czy plik .bin usunę czy wstawię ten przesłany przez ciebie to gra się crashuje. Jedyną różnicą jest to, że bez pliku .bin gra crashuje się dopiero w ekranie tytułowym BC, a gdy uruchomię grę już z utworzonym plikiem crash jest przed pojawieniem się tego ekranu. Gra ze starym plikiem .bin i nowym plikiem .txt działa. Jednakże z mojego punktu widzenia problem ze spolszczeniem wydaje się rozwiązany, bo wgrane poprawki zrobione na podstawie BC 7 naprawdę sporo dają choć zapewne nie widziałem jeszcze wszystkiego.

Araven
08-12-2017, 17:14
"Czyli mam rozumieć że gra czyta plik .bin, a sam plik tekstowy jest tylko podstawą do jego utworzenia?"

Właśnie tak. Kombinuj w Megasubmodzie do 6.3 ze spolszczeniem do 7.0 wiele plików się nada a wino bardzo dopieścił spolszczenie w 7.0.

To widocznie to nie te poprawki co myślałem.