PDA

Zobacz pełną wersję : DYSKUSJA OGÓLNA o Bellum Crucis 6.1 + Patch 6.2



Strony : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10]

inquisitor
17-02-2012, 11:39
Taki mały offtop, mój screen z BC 6.2, na xfire, jest najpopularniejszym zrzutem ekranu z medka, ma już 140 wyświetleń a do tego wyniku żaden inny screen się nawet nie zbliżył ;D

http://www.xfire.com/games/m2tw/Medieva ... reenshots/ (http://www.xfire.com/games/m2tw/Medieval_II_Total_War/popular_screenshots/)

Arthas990
17-02-2012, 13:21
To jest troche dziwne, że 20 letni generał ma już all na full u mnie takie dziadki po 60 lat miały dopiero podobne cechy do Twoich i to już tacy weterani wojenni ;P PAmietam, że nigdy nie miałem wszystkich gwiazdek pełnych jak coś zawsze mi brakowało cech pobożności ;P

inquisitor
17-02-2012, 14:40
Dobre urodzenie+żonglerka członkami świty i idzie takiego wychodować ;)

Arthas990
17-02-2012, 14:56
Nie twierdziłem, że to nie możliwe no, ale dość trudne wiec generał godny podziwu ;)

mordracus
17-02-2012, 22:07
To żaden problem. Nawet 16 letni generał może uzyskać full gwiazdek, lojalności, itd. Wystarczy, że zabierzesz pozostałym generałom nabyte przezeń tytuły i dasz temu jednemu ile wlezie ;). Ja jak biorę jakieś miasto to od razu wpuszczam do niego gienka, który nie ma jeszcze żadnego tutułu i po 1 turze uzyskuje on miano np. Kniaź Połocka, Despota Konstancji, itd w zależności od grodu. Potem przekazuję to innemu, którego chcę akurat napakować ;). Mam obecnie kilkunastu członków rodziny królewskiej (gram Polską - jak zwykle heh) i większość z nich ma średnio 4 -5 chyba. Do zdobywania tytułów używam tych generałów, którym nie wróże przyszłości, bo zaraz pozbawiam ich tych godności, a to bardzo źle wpływa na ich cechy (groźba buntu, spadek morale wojska itd). Pozdro

Arthas990
17-02-2012, 22:14
Fajnie to wymysliles :D Bo moi to najczesciej zdobywają doświadczenie w wojnach :D Tacy weterani wojenni sie robią ale przynajmniej satysfakcja z takiego generała bo sobie zasłużył na te gwiazdki xD

mordracus
17-02-2012, 22:38
Kiedyś nie bardzo przejmowałem się tymi gwiazdkami. Miast cech rycerskości, raczej trupich czaszek przybywało mojej elicie. Od niedawna zwracam na to większą uwagę. Przestałem np wycinać jeńców - kiedyś to była opcja automatyczna niemal. Nawet o pobożność poszczególnych generałów staram się dbać, ale co bym nie kombinował w tym temacie, to i tak spada ta cecha na łeb na szyję u co niektórych - widać tak mają pisane :). Pozbywanie się "pogańskich magików" ze świty też nie ma sensu, bo jak zauważyłem, ci ostatni zawsze wracają ;)

Arthas990
18-02-2012, 08:11
Ja to z jeńcami różnie robie zależy od stanu skarbca i od jeńców złapanych a do pobożności za dużej uwagi nie przykładam chociaż pamiętam, że mi nieraz przez to jakiś generał został zabity przez inkwizycje(wymachującą biblią);0

inquisitor
18-02-2012, 11:35
Jeńców z reguły puszczam wolno, no chyba że skarbiec pusty a za okup duża kasa, wybijam tylko wtedy gdy toczę jakąś ciężką kampanie ;)

mordracus
18-02-2012, 14:04
Warto ich wypuszczać, bo i tak z reguły to co zostanie z pobitej armii nie przedstawia większej wartości dla wroga. Ale w pewnych sytuacjach bywa, że wycinam :) Szczególnie po bitwie stoczonej pod wrogim grodem, w której brał udział jego garnizon. Nikt wtedy nie może czmychnąć! A my wchodzimy wtedy do pustego miasta bez potrzeby uprzedniego oblegania :)

Dunkel
20-02-2012, 11:43
nie pamiętam co, ale pogańscy magicy byli prości do ogarnięcia, wystarczyło chyba nie chodzić po herezyjnych czy niewiernych prowincjach albo coś tam z walkami też chyba było... dawno nie grałem, ale warto się dowiedzieć czemu ta cecha wyskakuje, tfu postać świty.

Piter
20-02-2012, 12:50
Jeszcze mi się nie zdarzyło dostać pogańskiego magika mając księdza w prowincji. Swoją drogą co daje dokładnie pobożność? Wydaje mi się, że przy dużej pobożności sybciej rośnie honor, to sie wiąże, czy tylko tak mi się wydaje.

Araven
20-02-2012, 13:51
Pogańskiego wróżbitę dostaje się po zdobyciu prowincji w jakiej nie ma kościoła chrześcijańskiego. Lub na początku gry jak trzymamy generałów w prowincjach startowych gdzie nie ma kościoła albo kaplicy. Niska pobożność naraża na działania inkwizytorów ale aż tak groźna nie jest, bardziej niż inkwizytorzy koszą wrodzy zabójcy zwłaszcza w pełnych kampaniach. Czyli aby nie mieć wróżbity pogańskiego należy trzymać generałów w prowincjach mających kościoły/kaplice.

Arthas990
20-02-2012, 14:50
A na pape jakiś wpływ to ma tzn. poprawia stosunki np. jeśli nasz król jest pobożny?

Piter
20-02-2012, 16:10
Wydaje mi się, że mój generał dostał tą cechę będąc w prowincji z kościołem, a kościoła nie mam tylko w jednej, prowadząc ekspansję na tereny z inną wiarą dużo w to inwestuje.

Wilk
20-02-2012, 16:31
Ile zajmuje sam patch 6.2 do tego modu ? Od czasu tego bajzlu z ACTA, nie da się już go ściągnąć z serwera megaupload. Nie macie, drodzy forumowicze, czerwono lub zielono ksywkowi, alternatywnego źródełka ?
Nie ma samego patcha 6.2 w sieci, ale wujcio google znalazł mi to:
[spoiler:6vyxmlg4]http://freeforumzone.leonardo.it/discussione.aspx?idd=9806920[/spoiler:6vyxmlg4]

Ściągnąłem, wrzuciłem spolszczenie, odpaliłem... I CTD po 2 sekundach, z następującym logiem:
[spoiler:6vyxmlg4]22:09:11.890 [system.rpt] [always] CPU: SSE2
22:09:11.890 [system.rpt] [always] ==== system log start, build date: Aug 3 2007 version bld-medieval2-kingdoms-104 (45562) ===
22:09:11.890 [system.io] [always] mounted pack packs/data_0.pack
22:09:11.890 [system.io] [always] mounted pack packs/data_1.pack
22:09:11.890 [system.io] [always] mounted pack packs/data_2.pack
22:09:11.890 [system.io] [always] mounted pack packs/data_3.pack
22:09:11.890 [system.io] [always] mounted pack packs/data_4.pack
22:09:11.890 [system.io] [always] mounted pack packs/localized.pack
22:09:11.906 [system.io] [warning] open: mods\BellumCrucis6/data/text/shortcut.txt.strings.bin is missing
22:09:11.906 [system.io] [warning] open: mods\BellumCrucis6/data/text/shortcut.txt is missing
22:09:11.921 [system.io] [warning] open: preferences/player.txt is missing
22:09:12.562 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for ANISELECT
22:09:12.562 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_SABOTAGE
22:09:12.562 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_TRADE
22:09:12.578 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for DRAGGABLE
22:09:12.578 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for DRAGGING
22:09:12.578 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_MULTIPLE_SELECT
22:09:12.578 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_ATTACK
22:09:12.578 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_PLACE_CHARACTER
22:09:12.578 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_PLACE_RESOURCE
22:09:12.578 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_PLACE_FORT
22:09:12.578 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_MOVE_OBJECT
22:09:12.578 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_PLACE_WATCHTOWER
22:09:12.578 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_DEPLOYMENT_AREA
22:09:12.578 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_PLACE_TILE
22:09:12.578 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_PLACE_SPECIAL_PIECE
22:09:12.578 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_PAINT
22:09:12.578 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_ADJUST_HEIGHTS
22:09:12.578 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_ADD_UNIT
22:09:12.578 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_PLACE_SETTLEMENT
22:09:12.734 [system.io] [warning] open: mods\BellumCrucis6/data/text/climates.txt.strings.bin is missing
22:09:12.750 [system.io] [warning] open: mods\BellumCrucis6/data/text/climates.txt is missing
22:09:13.031 [script.err] [error] Script Error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_unit.txt, at line 12782, column 18
Unrecognised engine type 'great_standart_pisan'.
22:09:13.031 [data.invalid] [error] DATABASE_TABLE error found : error reading record from file mods\BellumCrucis6/data/export_descr_unit.txt.[/spoiler:6vyxmlg4]

Co to jest "great_standart_pisan" ?
O ile dobrze pamiętam, a było to dawno temu, był to chyba typ pojazdu typu "great cross" i był wytłumaczony na stronie:http://medieval2.heavengames.com/m2tw/mod_portal/tutorials/export_descr_units_file_guide/index.shtml
brakuje pliku "descr_engines" oraz "descr_engines_skeleton"

olek77
20-02-2012, 23:25
Gram Szkocją i wystąpiła pewna sytuacja która mnie zirytowała. Otóż zawsze grając w Bellum czekałem na rewoltę Bułgarów,jednak a to Bizancjum nie miało tych prowincji albo kończyłem kampanię...Teraz Bizancjum miało te 2 wymagane prowincje i przyszedł event o rewolcie...ucieszyłem się że będzie może nowe państwo :D . A tu du.... :( . Cała armia Bułgarów oblegała Tymovo gdzie garnizon składał się z jednego oddziału. Byłem pewien że zdobędą miasto. Ale w następnej turze patrzę a miasto należy nadal do cesarstwa a Bułgarzy zapadli się pod ziemię :( . Dodam że w pobliżu nie było żadnej armii cesarstwa więc nie wiem jak to możliwe aby pełna flaga przegrała z jednym oddziałem. Miał ktoś tak?

21-02-2012, 01:53
Ile zajmuje sam patch 6.2 do tego modu ? Od czasu tego bajzlu z ACTA, nie da się już go ściągnąć z serwera megaupload. Nie macie, drodzy forumowicze, czerwono lub zielono ksywkowi, alternatywnego źródełka ?
Nie ma samego patcha 6.2 w sieci, ale wujcio google znalazł mi to:
[spoiler:298dvrfn]http://freeforumzone.leonardo.it/discussione.aspx?idd=9806920[/spoiler:298dvrfn]

Ściągnąłem, wrzuciłem spolszczenie, odpaliłem... I CTD po 2 sekundach, z następującym logiem:
[spoiler:298dvrfn]22:09:11.890 [system.rpt] [always] CPU: SSE2
22:09:11.890 [system.rpt] [always] ==== system log start, build date: Aug 3 2007 version bld-medieval2-kingdoms-104 (45562) ===
22:09:11.890 [system.io] [always] mounted pack packs/data_0.pack
22:09:11.890 [system.io] [always] mounted pack packs/data_1.pack
22:09:11.890 [system.io] [always] mounted pack packs/data_2.pack
22:09:11.890 [system.io] [always] mounted pack packs/data_3.pack
22:09:11.890 [system.io] [always] mounted pack packs/data_4.pack
22:09:11.890 [system.io] [always] mounted pack packs/localized.pack
22:09:11.906 [system.io] [warning] open: mods\BellumCrucis6/data/text/shortcut.txt.strings.bin is missing
22:09:11.906 [system.io] [warning] open: mods\BellumCrucis6/data/text/shortcut.txt is missing
22:09:11.921 [system.io] [warning] open: preferences/player.txt is missing
22:09:12.562 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for ANISELECT
22:09:12.562 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_SABOTAGE
22:09:12.562 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_TRADE
22:09:12.578 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for DRAGGABLE
22:09:12.578 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for DRAGGING
22:09:12.578 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_MULTIPLE_SELECT
22:09:12.578 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_ATTACK
22:09:12.578 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_PLACE_CHARACTER
22:09:12.578 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_PLACE_RESOURCE
22:09:12.578 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_PLACE_FORT
22:09:12.578 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_MOVE_OBJECT
22:09:12.578 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_PLACE_WATCHTOWER
22:09:12.578 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_DEPLOYMENT_AREA
22:09:12.578 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_PLACE_TILE
22:09:12.578 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_PLACE_SPECIAL_PIECE
22:09:12.578 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_PAINT
22:09:12.578 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_ADJUST_HEIGHTS
22:09:12.578 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_ADD_UNIT
22:09:12.578 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_PLACE_SETTLEMENT
22:09:12.734 [system.io] [warning] open: mods\BellumCrucis6/data/text/climates.txt.strings.bin is missing
22:09:12.750 [system.io] [warning] open: mods\BellumCrucis6/data/text/climates.txt is missing
22:09:13.031 [script.err] [error] Script Error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_unit.txt, at line 12782, column 18
Unrecognised engine type 'great_standart_pisan'.
22:09:13.031 [data.invalid] [error] DATABASE_TABLE error found : error reading record from file mods\BellumCrucis6/data/export_descr_unit.txt.[/spoiler:298dvrfn]

Co to jest "great_standart_pisan" ?
O ile dobrze pamiętam, a było to dawno temu, był to chyba typ pojazdu typu "great cross" i był wytłumaczony na stronie:http://medieval2.heavengames.com/m2tw/mod_portal/tutorials/export_descr_units_file_guide/index.shtml
brakuje pliku "descr_engines" oraz "descr_engines_skeleton"
Witaj Wilku. Dawno ze Ciebie nie było :) Masz tu linka do patcha Bellum_Crucis_6_2.exe
http://depositfiles.com/files/5l08nlfg2
Jak zainstalujesz wszystko, i wrzucisz spolszczenie Aravena, tak jak opisał to nie powinno być craschu, ja nie miałem, agram na jeszcze dodatkowych Aravenowych dodatkach :)
Jak by ci wywaliło, to tradycyjnie zlikwiduj map.rwm i wszystkie rozszerzenia plików z bin w katalogu text i spróbuj ponownie.
Ogromna polonizująca robota uczyniona przez ludzi, po polsku inaczej sie gra, mimo że znam trochę włoski,, a może dzięki temu wiem jaki ogrom prac uczyniono...
Tylko grać i budować swoje imperium :)
spolszczenie, oczywiście że te proszę zainstalować:
viewtopic.php?f=367&t=8600 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=367&t=8600)
pozdrawiam
edit:
Przecież dwuczęściowy patch 6.2 linki aktywne, nie ma jednoczęściowego, ale zaraz uzupełnię :)

Araven
21-02-2012, 08:18
Olek. Bułgarzy i ich rewolta to 2 pełne armie buntowników. Kilka razy mi się zdarzyło, że zdobyli oblegane miasta. Co do tej armii tio prawdopodobnie jakś polowa armia Bizancjum rozbiła oblegających miasto Bułgarów. Nawet jak Bułgarzy zbuntowani zdobędą te 2 prowincje nie powstaje nowe pełnoprawne państwo.
Wilk - prawdopodobnie nadpisałeś pliki wrzucając spolszczenie, zamiast usunąć włoski text (wyciąć) i wkleić katalog text ze spolszczenia. Kilkaset Osób gra na tym spolszczeniu i działa. :mrgreen: Pozdrawiam.

Piter
21-02-2012, 09:22
Wilk w pierwszym poście są wszystkie linki!! :) Są nieaktywne z megaupoldu, ale są też aktywne. Po googlach szukasz, a masz w temacie :)
Torrent:
http://kat.ph/bellum-crucis-6-full-v6-2 ... 54666.html (http://kat.ph/bellum-crucis-6-full-v6-2-tnt-village-t5954666.html)

Wilk
21-02-2012, 12:51
Instalowałem wersję 6.2 jak każdy inny mod. Nie doczytałem że 6.2 to jest sam patch na wersję 6.1 a nie osobny pełny mod, jak to było w przypadku innych produkcji. To by się zgadzało, dlaczego wywaliło mi script error w logu.

Co do spolszczenia, zostawiliście trzy pliki po włosku: "export_buildings_orig", "export_units_orig" oraz "export_units_orig.txt.strings".
Związane o ile dobrze pamiętam, z opisami jednostek i ich krótka historyjką, tak ?

Co do pliku cfg. "# unit_size = huge" ? W sensie, hardcoded ? To się zwykle zmienia w interfejsie, w ustawieniach kamery.

Araven
21-02-2012, 12:57
viewtopic.php?f=367&t=8785 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=367&t=8785) link do opisu instalacji Bellum Crucis i poradników.

Edit: Wilk, na gg Ci wieczorem pisałem, że BC 6.2 to patch do 6.1 i na stronie nr 1 tematu o Bellum to pisze. Pozdrawiam. :D

Wilk
21-02-2012, 13:11
Co oni tam mówią w intro, gdy tych trzech piechurów lezie pod bramę fortu ? Coś chyba o życiu, ale co dokładnie ?
Frakcja lokalna, to frakcja którą aktualnie gra człowiek, w sensie gracz, tak ?
-89000 florenów co turę z komendy konsoli za 54 regiony, plus koszty korupcji ? Ile to wam wychodzi w praktyce, w grze ? około 200000 florenów ? Heh... Wow.

A to:
[spoiler:124wfeaa]<family_tree>
<max_age uint="90"/>
<max_age_for_marriage_for_male uint="75"/>
<max_age_for_marriage_for_female uint="50"/>
<max_age_before_death uint="105"/>[/spoiler:124wfeaa]
Bardzo niebezpieczne. Jak to u was wygląda w praktyce, w waszych kampaniach ? Wywala błędy takie że, macie paru członków rodziny królewskiej w podeszłym wieku i brak możliwości spłodzenia prawowitego następcy, gdyż wszystkie sloty są zajęte dziadkami w podeszłym wieku ?

Pierwsze wrażenia moje, są mieszane. Stara mapa z medka, tyle co innych kolorów jest fauna i góry. Makabrycznie, ale to makabrycznie mało jest surowców handlowych. Sprawia to, że kupcy są bezużyteczni a o wojnach kupieckich, możemy zapomnieć. Wszystko się bardzo długo buduje, gra praktycznie polega na klikaniu ikonkę zmiany tury. Póki co, gra jest nudna. Najbardziej nie pasuje mi jednak cały ten money script. Gra usuwa mi z konsoli fundusze ze skarbca, niesamowicie upierdliwa funkcja. AI biega mi przy granicach dwiema pełnymi armiami a mi starczy jedynie na kilka jednostek milicji. Brakuje funkcji free upkeep w miastach, jak również cech jednostek np. Hardy, frighten_foot etc. Póki co, przeszedł mi entuzjazm co do tego moda. najgorsze jednak to, że jednostki bardzo różnią się od pierwowzoru tj. Medka 2. Gram Norwegią, patrzę na te jednostki i nie jestem w stanie stwierdzić co to jest. Dismounted Huscarls są ciężkimi topornikami ? :? Brak mi póki co, możliwości szkolenia piechoty, z poziomu zamku, do walki w zwarciu, gdzie się podziali nordyccy miecznicy ? Te nowe obrazki budynków połaczone z opisami z translatora, nie mam prawie pojęcia co w danej chwili buduję. no i nazwy postaci się nie zgadzają, co innego jest w pliku imion a co innego się wyświetla. Cały export_descr_buildings jest po włosku a nie angielsku, nie wie człowiek czym są niektóre opisy budynków, co oznaczają.
Niestety, kontynuacja rozgrywki jest niemożliwa, wczytanie save'a powoduje ctd. Różne błędy wywalało, ale z zepsutym savem się do tej pory nie spotkałem.

21-02-2012, 23:52
Ja nie mam problemów z wywalaniem do pulpitu, czy popsute savy, a gram jak wspomniałem wcześniej w wersję 6.2 z dodatkami Aravena, między innymi z możliwością wyboru następcy, wersja spolszczona...Nie pomogę ci, bo nie wiem jak :D

Wilk
22-02-2012, 01:06
Dodawał może ktoś z was, drodzy forumowicze, jakieś dodatkowe surowce kupieckie na mapę świata, w pliku descr_strat ? Jeśli tak, chętnie skorzystał bym z już gotowej listy. Jeśli nie, to można się domyślić, co mi chodzi po głowie. :-P
Może jeszcze dla uciechy wewnętrznej, :-P pozmieniam kilka rzeczy w export_descr_buildings, przyspieszając tym samym nieco tempo rozgrywki. Pluję sobie w brodę, że nie zachowałem kopii oryginalnego włoskiego pliku text. Nazw własnych nie powinno się tłumaczyć, włosi tutaj popełnili błąd. Niemniej jednak, silnik gry, rozpoznaje nazwy zapisane w pliku descr_names, a nie folderze z tłumaczeniem. Trzeba będzie usunąć tu i ówdzie wynik ciężkiej pracy, ekipy polonizującej. :twisted:
Piszę o tym, z nadzieją, że może ktoś, uskutecznił takie, bądź podobne drobne poprawki w tym modzie. Taki dobry człowiek, zaoszczędził by mi nieco czasu. Oczywiście o ile byłby skłonny podzielić się swoimi kosmetycznymi modyfikacjami. :-P

Araven
22-02-2012, 08:33
Surowce są pozmieniane w niewielkim stopniu w submodach Aravena. Ale zmieniłem jeden w Polsce tekstylia na broń w Krakowie i dodałem w Gruzji 3 albo 4 surowce. Co do Names to nie masz racji. Większość imion i nazwisk została w oryginale - tylko część jest zmieniona, dla Polski, Rusi i nieco innych i one są w text i zmiany nazwisk jakie zrobiliśmy w spolszczeniu są widoczne w grze. Wiem co było i wiem co jest, rób sobie co tam chcesz u siebie. Dodawanie i zmienianie surowców w descr_strat odbywa się jak w każdym innym modzie. Ale masz tu 4 kampanie dla jednego gracza. W praktyce można zrobić zmiany w jednej i poprzeklejać do innych plików descr_strat. Po operacji należy usunąć plik map.rwm z danej kampanii. Pozdrawiam.

Piter
22-02-2012, 09:26
Wilk? w Bellum, mało surowców, co Ty gadasz? :lol: Ty lepiej pograj, a nie wymyślaj jakieś herezje :) Kupcy bezużyteczni?! Możesz z nich zarabiaćpo 40 turach tyle co z 6 prowincji1 :mrgreen: No bezużyteczni jak nic. Z wiekiem postaci też nie mam problemów, tym bardziej z save. Czy mi się wydaje, czy Ty beczysz, że jednostki nie są identyczne jak w królestwach? :mrgreen: Roster jest całkiem nowy. Jak grasz na spolszczeniu to masz dokładnie napisane co dają jakie budynki, też nie mam takiego problemu. Ogólnie to się zastanawiam czy Ty grasz w to samo co ja? :mrgreen: Co do AI, to ja gram na Ai własnej roboty, więc się nie wypowiadam. Budynki się długo budują? Prawda, ale tak jest w większości modów i można się przyzwyczaić, szczególnie jeśli ktos wcześniej narzekał, że nie wie co zbudować :mrgreen: Takiej zabawnej krytyki to ja już dawno nie słyszałem, a nie jestem jakimś super obrońcą bellum :)

Araven
22-02-2012, 12:05
Wilk. Mod jest włoski to i po włosku masz budynki. Jak wgrałeś zangielszczenie z TWC do BC 6.2 to jak pisałem wcześniej ma ono dużo mniejszy zakres niż istniejące spolszczenie z dnia 21.01.2012 ale widzę, że lubisz sobie utrudniać. :mrgreen:

Wilk
22-02-2012, 12:17
Drugi raz, (wczoraj), zagrałem sobie Danią. Miałem problem, gdyż nie rodziły się mojej królewskiej rodzinie dzieciaki. Ani jednego na 15 tur. Postanowiłem dopisać królowi i dziedzicowi frakcji trait płodności. I tak 3 godziny kombinowałem, co jest nie tak, gdyż komenda give_trait "Knut_V Magnussen" zwracała błąd. Sprawdziłem każdą możliwą opcję, łącznie z nazwiskami historycznymi.
Odpowiedź znalazłem dopiero w skrypcie kampanii. Król to "Valdemaro_I Lavard" a dziedzic frakcji to "1Canuto_V Magnussen"
Przy czym, Dania, nie używa imienia Knut, tylko Knud. Jedna literówka w tłumaczeniu. W tym wypadku Knut_V w oryginale jest Canuto_V :-P

Spolszczenie Aravenie, zangielszczenia waśnie szukam. :-P

Bardzo mało. Miałem nadzieję na przynajmniej 2 lub 3 takie same na region, obok siebie. nie dość że cena detaliczna na turę skacze wtedy o 100%, to jeżeli dwóch różnych kupców handluje tym samym surowcem w regionie, jego cena spada do 50%. To oznacza, że jeden musi podkupić drugiego, gra się rozkręca a AI kombinuje, dzieją się ciekawe rzeczy oraz mamy zastosowanie dla tego typu agenta.
Owszem, bezużyteczni. 700 bizantów na na turę, kupcem 8 oczek, to nie jest szczyt marzeń. Nawet przy zmienionych parametrach liczbowych profitów z handlu kupieckiego w pliku _db. Więcej dostaje z miasta, z samych farm i podatków. :-P
Chyba nie tej samej. Bez sub modów i ze zmodyfikowanym plikiem budynków pod względem cen. np. 5000 ze zamek z kamienia i kamienny mur zamiast 3,500 bizantów.
Czy Ty chcesz mnie Piter sprowokować? :-P Wydaje ci się. Analogicznie mógłbym odbić piłeczkę, pytając o tłumaczenie z translatora, kopij-wklej, kopiuj-wklej. :mrgreen: Zdaje się że jesteś zaangażowany w ten projekt. Na prawdę chcesz kontynuować w taki sposób ? W sumie, nie ma problemu, w tym semestrze mam filozofię, w następnym będzie erystyka, może nauczę się od ciebie, czegoś nowego. :lol:

Araven
22-02-2012, 12:24
Wilk nie mam siły i zdrowia na polemikę coś źle powgrywałeś, bo budynki są spolszczone w 100% - nie ma spolszczonych eventów. Miałem kupców co i 6000 zarabiali (rekordzista blisko 7000). Trzy tysiące to na luzie dobry kupiec wyciąga bez grzebania w plikach, tylko daleko ich trzeba wysyłać i zdobywać prawa handlowe tam gdzie mamy kupców. Niezła kasa jest z flot handlowych. Na pierwszej stronie jest link do TWC ten pierwszy z niego pobierz zangielszczenie. Poczytaj poradniki jakie są w temacie co do rozgrywki i pograj trochę. Nic na siłę nie podoba Ci się Bellum są inne mody. Ja nie zamierzam nikogo na siłę do grania w Bellum zachęcać. Dla mnie to mod nr 1 w realiach średniowiecza. Ale gusta są różne i to normalne. Pozdrawiam. Free_upkeep i inne bajery są w moich submodach.

Piter
22-02-2012, 13:39
Wilk, coś tam pomagałem w spolszczeniu, w bellum zaangażowany nie byłem jeśli o to chodzi :) Nie wiem po co się chwalisz, że studiujesz, no gratuluje :) Człowieku, piszesz tu jakieś recenzje, które nie mają punktów styczności z rzeczywistością ;) Nie ma problemów ani z kupcami, ani z dziećmi,, to już wersja 6.2 moda, to by było bezsensu gdyby po tylu nowych wersjach były dalej takie bugi. Jeśli chodzi o 2 surowce w regionie to masz rację, mogłoby być ciekawiej gdyby były po 2 surowce (przejęcia i tak się często zdarzają.) ;)

Wilk
22-02-2012, 13:50
Twierdzisz że mod ingeruje również w silnik gry ? To było by niezłe i jak najbardziej pożądane. :-P Wiele rzeczy jest dalej bez sensu, w tym modzie również. np. Jednostki piechoty, które wczoraj, podczas zdobywania Skary, wlazły na wieże oblężniczą, po to tylko, aby zejść po murach i zablokować się pomiędzy nimi a ścieżką. To mi przypomina, że jest to Medieval 2 Total war. :-P

Araven
22-02-2012, 13:55
Wilk co do AI bitewnego to ja od dawna gram na AI Germanicu5, jest link w modach uzupełniających. Jest dużo lepsze wg mnie od tego z moda. Pozdrawiam. Zawsze coś może być lepiej. Wgraj sobie ai bitewne Germanicu5 tak jak to opisałem w submodach do Bellum czyli ręcznie i nowa jakośc bitew i oblężeń zapewniona. :mrgreen:

Wilk
22-02-2012, 13:58
CO trzeba było dopisać o ile dobrze pamiętam do pliku, chyba cfg, aby savy było kompatybilne ze zmianami wprowadzanymi "na bieżąco" ? Coś było z tym związanego w plikach gry.

Araven
22-02-2012, 14:10
W moich submodach do Bellum w tych z Listopada są pliki.cfg pozmieniane tak by przyjmowały zmiany w trakcie gry i mają autosave przywrócony. Sobie zobacz albo skopiuj bo nie pamiętam dokładnie co tam zmieniałem.

Arthas990
22-02-2012, 17:56
Panowie mógłby mi ktoś z Was wrzucić plik "Campaign Script" z kampanii light bo mi się gdzieś zapodział a nie chce mi sie reinstalować gry ;)

Araven
22-02-2012, 18:02
Campaign_script Light z czystego Bellum Crucis 6.2. Proszę: http://www.sendspace.pl/file/ebd0ced9255b9fca946f624

Arthas990
22-02-2012, 18:05
Dzięki Aravenie ;)

Widziałeś nowy rooster pielgrzymów w Bellum 6.3? Super wyglądają no nie? Dla Doży też w sumie zrobili tak na "bogato" ich urządzili ;P więc pasuje do włoskich potęg kupieckich :D Choc akurat ich rooster mi zabardzo nie przypadł do gustu ;P

http://freeforumzone.leonardo.it/discus ... 08454&p=42 (http://freeforumzone.leonardo.it/discussione.aspx?idd=10008454&p=42)

Araven
22-02-2012, 18:16
Nawet fajny. Ale czekam na calość BC 6.3 ;) Grasz coś na AI Pitera, byś opisal co i jak w poświęconym temu temacie. Bo coś Nikt się nie kwapi do tego.

Arthas990
22-02-2012, 18:27
Grałem niedawno, musze przyznać, że dobre to Ai ale obecnie gram na zwykłym Ai a Piterowi chyba pisałem jakie błedy lub co mi sie nie podało w tym Ai.

-25 tur zamiast 30 wolnych od walki
-Komputer walczy przed upływem tych 25 wolnych tur
-Zmniejszone jednostki w armii
-Nieraz bezsensownie mi porty blokował Bóg wie czemu ;P
-Ai mnie atakowało mimo ze relacje były dobre
-Zbyt częste te desanty morskie


Nie zważajcie na moją wypowiedz bo to Ai jest dobre, ale mi jakoś nie odpowiada właściwie to sam nie wiem czemu może dlatego, że mi najbardziej odpowiada poprostu oryg. Ai z Bellum... Nie wiem może jakiś sentyment mam choć Ai Pitera jest lepsze od oryginalnego :p ;)

edit: sorry,że w złym temacie mógłbyś przenieść Aravenie? Takie rozkojarzenie z mojej strony :/

22-02-2012, 19:48
Wilk nie mam siły i zdrowia na polemikę coś źle powgrywałeś, bo budynki są spolszczone w 100% - nie ma spolszczonych eventów. Miałem kupców co i 6000 zarabiali (rekordzista blisko 7000). Trzy tysiące to na luzie dobry kupiec wyciąga bez grzebania w plikach, tylko daleko ich trzeba wysyłać i zdobywać prawa handlowe tam gdzie mamy kupców. Niezła kasa jest z flot handlowych. Na pierwszej stronie jest link do TWC ten pierwszy z niego pobierz zangielszczenie. Poczytaj poradniki jakie są w temacie co do rozgrywki i pograj trochę. Nic na siłę nie podoba Ci się Bellum są inne mody. Ja nie zamierzam nikogo na siłę do grania w Bellum zachęcać. Dla mnie to mod nr 1 w realiach średniowiecza. Ale gusta są różne i to normalne. Pozdrawiam. Free_upkeep i inne bajery są w moich submodach.
Sprawdziłem kilka nacji, poza tą co gram systematycznie i budynki są spolszczone w 100%, jedynie niespolszczone są eventy, ale gdyby ktoś dał spolszczenie Vasyla do moda Falcom Total War, gdzie były potłumaczone zdarzenia nie z podstawki na pewno by to pomogło...

Wilk
23-02-2012, 01:27
Posłałem szpiega na tereny cesarstwa aby wybadał co to za ruchy przy mojej granicy, jedna, druga, trzecia tura, jedno, drugie, trzecie miasto. i mamy trzy technologie, monet, ognia oraz uprzęży wołu. Zaniosłem do stolicy, pojawił się komunikat z google translate i co dalej ? Muszę odczekać ileś tur czy coś wybudować, aby zniknęła ikonka z listy ancilaries mojego szpiega ? Coś te technologie w ogóle dają, czy jest to swego rodzaju easter egg ?
Może gdzieś, ktoś, coś już pisał na ten temat, sorry, ale nie mam zdrowia, do przebijania się przez 200 lub więcej stron forum, nim natrafię na informację której szukam. Jakieś pomysły ? :-P

Dunkel
23-02-2012, 08:10
jako, że ostatecznie lapik mi się spalił to mam takie pytanie jakie są wymagania dla BC 6.2 i najlepiej 6.3.
Macie takie info?

Arthas990
23-02-2012, 13:38
Musiałbyś poszperać na włoskiej stronie ale wymagania ma ten mod spore Ja na Pentium D 2x 3ghz 3 gb ram(ddr3) i karcie gf 9500 tylko kampanie light cisne mimo, że mam wyłączone dosłownie wszystko na kompie.Tury idą długo bo skryptów dużo więc można oszacować ze aby pograć w bc kampanie full bez jakichs problemów powiedziałbym ze trzeba miec 4 rdzenie karte 1gb i ze 2 gb ram ;) na moje oko ;D wtedy Ci będzie skrypty szybko komp czytał i pograsz komfortowo a nie jak np. JA :D

23-02-2012, 13:48
Musiałbyś poszperać na włoskiej stronie ale wymagania ma ten mod spore Ja na Pentium D 2x 3ghz 3 gb ram(ddr3) i karcie gf 9500 tylko kampanie light cisne mimo, że mam wyłączone dosłownie wszystko na kompie.Tury idą długo bo skryptów dużo więc można oszacować ze aby pograć w bc kampanie full bez jakichs problemów powiedziałbym ze trzeba miec 4 rdzenie karte 1gb i ze 2 gb ram ;) na moje oko ;D wtedy Ci będzie skrypty szybko komp czytał i pograsz komfortowo a nie jak np. JA :D
Zgadza się, kompa trza mieć mocnego, jest mało modyfikacji, co nie wymagają dużo mocniejszych kompów niż pod podstawkę i nie ma co się sugerować że komuś najnowsze gry chodzą na najwyższych ustawieniach...
Na pewno będzie więcej skryptów, więcej roboty dla kompa :D

Arthas990
23-02-2012, 13:56
W bc 6.3 włosi podobno coś kombinowali z ogólnym przyśpieszeniem ladowania się skryptów ale nie wiem jak im to wyszło zobaczymy pewnie niedługo ;D

inquisitor
23-02-2012, 20:03
Do DZIAŁANIA moda wcale nie jest potrzebny mocny komp, powiem że wymagania są wrecz strasznie niskie ;)

Co innego do szybkiego dziłania moda, tutaj już przyda się z minimum 2 giga ramu i procek 2 rdzeniowy ale na 1 rdzeniu też się da grać, bo u kuzyna grałem, wszystko to kwestia odpowiedniego użytkowania kompa i Jego konserwacji, tj czyszczenia podzespołów, defragmentacji, czyszczenia rejestru .

Pozdrawiam ;)

23-02-2012, 20:12
inquisitorJak zwał tak zwał, szybkie działanie musi być, bo zabija całą satysfakcję z rozgrywki :) jak dla mnie, komuś może to nie przeszkadzać :D ale masz rację co do użytkowania sprzętu, to dużo daje, jednak wolę na mocnym sprzęcie grać niż swego czasu na jedno rdzeniowym :)
pozdrawiam

Arthas990
23-02-2012, 20:55
Do DZIAŁANIA moda wcale nie jest potrzebny mocny komp, powiem że wymagania są wrecz strasznie niskie ;)

Co innego do szybkiego dziłania moda, tutaj już przyda się z minimum 2 giga ramu i procek 2 rdzeniowy ale na 1 rdzeniu też się da grać, bo u kuzyna grałem, wszystko to kwestia odpowiedniego użytkowania kompa i Jego konserwacji, tj czyszczenia podzespołów, defragmentacji, czyszczenia rejestru .

Pozdrawiam ;)


Jak już pisałem ja mam 2 rdzenie i 3 gb ramu i jakoś nie pogram kampanii full więc nie będzie komfortowej gry.Wgl to już nawet na kampanii light przy około 100 tury jedna tura trwa ok. 2 minuty ;)

Ja już róznorakich sposobów próbowałem, ale niestety moda nie oszukałem :D Najlepszą metodą jest plik z kampanii hotseat już inaczej sie nie da mniejszego pliku campaign script zrobić bo błędy gra wywala.

23-02-2012, 21:18
Ustawienie priorytetu w menedżerze zadań, też pomaga, warto spróbować a nuż pomoże? :)

Arthas990
23-02-2012, 22:04
Właśnie ściągnąlem programy do zwiększenia priorytetów danej gry i obniżenia max systemowych zobacze jaki efekt i dam znac może sie akurat komuś przyda :D

inquisitor
23-02-2012, 22:11
Ja mam procek 2 rdzenie 2 gb ramu i nawet w kampaniach full chodzi dosyć szybko, zmiana tury to około 80-120 sekund, po 200 turze, tak więc nie jest źle a nawet bardzo dobrze ;)

Dunkel
24-02-2012, 00:44
Musiałbyś poszperać na włoskiej stronie ale wymagania ma ten mod spore Ja na Pentium D 2x 3ghz 3 gb ram(ddr3) i karcie gf 9500 tylko kampanie light cisne mimo, że mam wyłączone dosłownie wszystko na kompie.Tury idą długo bo skryptów dużo więc można oszacować ze aby pograć w bc kampanie full bez jakichs problemów powiedziałbym ze trzeba miec 4 rdzenie karte 1gb i ze 2 gb ram ;) na moje oko ;D wtedy Ci będzie skrypty szybko komp czytał i pograsz komfortowo a nie jak np. JA :D
no to ja nie wiem co Ty masz za silnosłaby komp, bo ja na 1ghz/1gb, karta nie wiem, bo spłonęła :D ale to był wiekowy lapik dość, choć nowszy od tego, z którego piszę i BC mi chodziło ładnie, oczywiście na niskich.
U mnie tury trwały czasem dość długo, 2-3 minuty, nigdy nie liczyłem, ale herbatę na turze zawsze sobie robiłem i to mi się podobało. :D

Arthas990
24-02-2012, 08:17
Musiałbyś poszperać na włoskiej stronie ale wymagania ma ten mod spore Ja na Pentium D 2x 3ghz 3 gb ram(ddr3) i karcie gf 9500 tylko kampanie light cisne mimo, że mam wyłączone dosłownie wszystko na kompie.Tury idą długo bo skryptów dużo więc można oszacować ze aby pograć w bc kampanie full bez jakichs problemów powiedziałbym ze trzeba miec 4 rdzenie karte 1gb i ze 2 gb ram ;) na moje oko ;D wtedy Ci będzie skrypty szybko komp czytał i pograsz komfortowo a nie jak np. JA :D
no to ja nie wiem co Ty masz za silnosłaby komp, bo ja na 1ghz/1gb, karta nie wiem, bo spłonęła :D ale to był wiekowy lapik dość, choć nowszy od tego, z którego piszę i BC mi chodziło ładnie, oczywiście na niskich.
U mnie tury trwały czasem dość długo, 2-3 minuty, nigdy nie liczyłem, ale herbatę na turze zawsze sobie robiłem i to mi się podobało. :D

No właśnie i ja już bym chyba wgl wtedy nie grał 3 minuuty tura LOL Już bym nie wiedział chyba co sobie zaplanowałem ture wcześniej.
P.S. Fajnie to sobie zaplanowałeś z tą herbatą ;D Ile dziennie piłeś ? hah

mordracus
24-02-2012, 09:23
Ja grałem swego czasu na 1Gb ramu/ 1 rdzeń. Trochę śmiech, jak czytam, jaki mieliście/macie sprzęt ;). Zastanawiam się teraz jakim cudem mi gra odpalała ;). Dodam, że karta graficzna też mi padła w tamtym czasie i w serwisie dali mi jakąś na 20 pln, taką na przetrwanie. Ale jakoś dawało radę. Tury leciały 3 minuty chyba i lepiej - w miarę postępu rozgrywki heh. Ale jak wracałem z papierosa to już był mój ruch ;)

Dunkel
25-02-2012, 15:33
No właśnie i ja już bym chyba wgl wtedy nie grał 3 minuuty tura LOL Już bym nie wiedział chyba co sobie zaplanowałem ture wcześniej.
P.S. Fajnie to sobie zaplanowałeś z tą herbatą ;D Ile dziennie piłeś ? hah
:D:D:D:D
hahahaha, rozbawiłeś mnie, tak pozytywnie. Nie no, ja po pierwsze kampanie rozgrywam niezwykle szczegółowo, każdorazowo przejeżdzam listę agentów, miast/zamków, armie, budynki... więc nie ma opcji żeby coś przeoczyć. Jestem herbaciarzem, ale też piłem soczki, czasem robiłem jakieś porządki, przydarzyło mi się wieszać pranie na raty, zmywać naczynia na raty, czytaj tury :D:D:D

ja jednak miałem mocniejszy komp 1,6/1,6 ale nvidia jakaś integrowana i ona się spaliła, także nawet procek względem grafy polecam przekładać, procki etc. zresztą są przystosowane do obciążeń, chłodzenie się kłania.

Arthas990
25-02-2012, 16:00
No i niech zgadne skoro jesteś "herbaciarzem" to pewnie Anglią grałeś? ;D Ja też lubie szczegółowo rozgrywać kampanie co nie znaczy, że gram w to jak w szachy ;P Ale takie długie tury tworzą rozgrywke monotonną.Niedługo sobie kupuje karte z 1gb pamięci zobacze jak bd chodziło może troche przyśpieszy jak nie to od kolegi procesor jeszcze kupie bo ma na moją płyte główną wic bd git ;D

inquisitor
25-02-2012, 16:52
Karta za wiele Ci nie da do zmiany tur, tutaj liczy się najabrdziej procek i ramy.

Pozdrawiam ;D

Arthas990
25-02-2012, 17:20
Wiem ale mimo wszystko kupie na Risena 2 ;D

Dunkel
26-02-2012, 02:23
No i niech zgadne skoro jesteś "herbaciarzem" to pewnie Anglią grałeś? ;D Ja też lubie szczegółowo rozgrywać kampanie co nie znaczy, że gram w to jak w szachy ;P Ale takie długie tury tworzą rozgrywke monotonną.Niedługo sobie kupuje karte z 1gb pamięci zobacze jak bd chodziło może troche przyśpieszy jak nie to od kolegi procesor jeszcze kupie bo ma na moją płyte główną wic bd git ;D
niestety nie. Ciągnie mnie do gry przede wszystkim naszą ojczyzną, Bizancjum, Państwo Kościelne, HRE, Królestwo Jerozolimskie, prędzej Francja...

ordenus22
28-02-2012, 14:54
Ja mam stary sprzęt: intel core 2 duo 1.6 ghz, 2 gb ramu, gf 7600gs i chodzi nieźle na średnich ustawieniach, przewijanie tury trwa ok 2 minut na feudal full. W każdym razie nie mam dyskomfortu podczas grania.

Piter
28-02-2012, 20:03
Ja mam stary sprzęt: intel core 2 duo 1.6 ghz, 2 gb ramu, gf 7600gs i chodzi nieźle na średnich ustawieniach, przewijanie tury trwa ok 2 minut na feudal full. W każdym razie nie mam dyskomfortu podczas grania.
Niemożliwe, ja mam procek jednordzeniowy 3.0GHz (czyli w sumie na jedno z twoim wychodzi), ramu 1500 i chodzi z 3 razy dłużej :shock:

olek77
29-02-2012, 08:58
Ja mam stary sprzęt: intel core 2 duo 1.6 ghz, 2 gb ramu, gf 7600gs i chodzi nieźle na średnich ustawieniach, przewijanie tury trwa ok 2 minut na feudal full. W każdym razie nie mam dyskomfortu podczas grania.
Niemożliwe, ja mam procek jednordzeniowy 3.0GHz (czyli w sumie na jedno z twoim wychodzi), ramu 1500 i chodzi z 3 razy dłużej :shock:
mam podobnie: Intel Pentium 4 3.06 ghz,1.5 gb ram,gf 7300 gt i tury trwają tak jak u ordenusa mniej więcej. Czasami nawet mniej i w minucie się mieszczę.

Arthas990
29-02-2012, 09:15
Ja mialem wczesniej mega podobnego kompa jakies 2lata temu ;P pentium 4 3ghz (zlom nie procek), 2 gb ram,gf 7600(128mb) coprawda w Bellum jeszcze nie gralem ale chyba w Falcom Total war i ładnie chodziło teraz na takim sprzecie bym nawet bellum nie odpalal ;D

olek77
29-02-2012, 12:40
Ja mialem wczesniej mega podobnego kompa jakies 2lata temu ;P pentium 4 3ghz (zlom nie procek), 2 gb ram,gf 7600(128mb) coprawda w Bellum jeszcze nie gralem ale chyba w Falcom Total war i ładnie chodziło teraz na takim sprzecie bym nawet bellum nie odpalal ;D
no a ja mam takiego i odpalam na lajcie :D więc i Tobie by poszedł...

ordenus22
29-02-2012, 13:18
Ludzie nie przesadzajcie z tymi parametrami niedługo to będziecie uważać, że bez superkomputera Tianhe-1A w BC się nie pogra. Przecież BC opiera się na Medievalu 2 z 2006 roku, Ja na swoim starym sprzęcie grałem w Empire TW i dało się grać, wystarczy dobrze dobrany, kompatybilny sprzęt i częste czyszczenie systemu i lata jak ta lala.

29-02-2012, 13:47
Ludzie nie przesadzajcie z tymi parametrami niedługo to będziecie uważać, że bez superkomputera Tianhe-1A w BC się nie pogra. Przecież BC opiera się na Medievalu 2 z 2006 roku, Ja na swoim starym sprzęcie grałem w Empire TW i dało się grać, wystarczy dobrze dobrany, kompatybilny sprzęt i częste czyszczenie systemu i lata jak ta lala.
Bardzo dobrze powiedziane, ale wszystkie mody mają niewspółmiernie większe wymagania w stosunku do podstawki z dodatkami, co nie oznacza jednak że trzeba mieć kompy z NASA :D

Arthas990
29-02-2012, 13:50
Owszem ale to zalezy jak lubcie grac.Powiadacie nie przesadzajcie z parametrami jak mam czekac 5 minut az mi komputer ture zrobi to wybacz ale bym podziekowal za gre pozatym to automatycznie zabralo by Ci grywalnosc bo wiekszych kampanii bys tez nie odpalil :P No chyba ze ktos bardzo lubi czeeeeeeeeeeekkkkkaaaaacccccc dluuuuuuuuuugggggiiieeeeee tury to moze nawet na bardzo slabym sprzecie odpalac ;) przeciez nikt mu nie zabroni co nie? Ja tylko wyrazilem wyzej swoja opinie ale ogolnie niech kazdy sobie gra jak chce i co najwazniejsze na czym moze :) jak chce sobie zagrac ;D

29-02-2012, 15:57
Owszem ale to zalezy jak lubcie grac.Powiadacie nie przesadzajcie z parametrami jak mam czekac 5 minut az mi komputer ture zrobi to wybacz ale bym podziekowal za gre pozatym to automatycznie zabralo by Ci grywalnosc bo wiekszych kampanii bys tez nie odpalil :P No chyba ze ktos bardzo lubi czeeeeeeeeeeekkkkkaaaaacccccc dluuuuuuuuuugggggiiieeeeee tury to moze nawet na bardzo slabym sprzecie odpalac ;) przeciez nikt mu nie zabroni co nie? Ja tylko wyrazilem wyzej swoja opinie ale ogolnie niech kazdy sobie gra jak chce i co najwazniejsze na czym moze :) jak chce sobie zagrac ;D
Mnie głównie chodzi o to, to tyczy się nie tylko tej serii gier, ale wszystkich, co nie sprowadza się do grania na starym, czy nowym sprzęcie, ale

dobrze dobrany, kompatybilny sprzęt i częste czyszczenie systemu i lata jak ta lala
Można mieć sprzęt z NASA ale jak będzie miał nie kompatybilny sprzęt, to zaczynają się problemy, dlatego ja sobie tym razem przy kupnie pc- ta darowałem sobie dobieranie, a kupiłem "gotowca" pod gry i mam święty spokój :)
---------

czekac 5 minut
To na moim jednordzeniowym staruszku, niedawno nim jeszcze grałem, to tyle nie czekałem, dziwne trochę...
pozdrawiam

DonKamillo
29-02-2012, 18:16
Niestety grając Turcją odziedziczyłem tron Egiptu. Pisze niestety ponieważ nagle reputacja spadła mi do 0 a skarbiec jest -10 000 na ture ;/
Mam save tuż przed ta feralna tura i tutaj pytanie. Czy zabicie członka rodziny który jest spadkobierca tronu w Egipcie coś da? Może trzeba zabić Sułtana?

Araven
29-02-2012, 18:25
Zabicie spadkobiercy powinno temu zapobiec. Ale przemyśl to. Możesz sprzedać część prowincji lub powymieniac na takie blisko Ciebie. Owszem prestiż leci na pysk przeważnie bo niepokoje w miastach itp. Ale obniz tam podatki wzmocnij garnizony. CZęść prowincji i tak sie może zbuntować ale rozwalisz Lige Emirów szybko. :mrgreen:

DonKamillo
29-02-2012, 18:44
No niestety zabicie spadkobiercy oraz Sułtana nic nie dały. Co dziwnego księżniczka Egiptu (czyli żona mego spadkobiercy) nie żyje od paru lat a dzieci nie mieli. Miałem nadzieje, że Saladyn przejmie tron :cry:

Musze spróbować pohandlować coś z Syria albo oddać prowincje Papiestwu. Miałem takie fajne dobrze prosperujące państwo :(
Swoje zapędy na Bałkany będą musiał odłożyć

Dunkel
02-03-2012, 12:25
eee tam baw się tym, co przynosi gra, dostałeś państwo to coś z tym rób, spróbuj utrzymać, może wojna z Syrią w dłuższym czasie?:D

Avalanche
03-03-2012, 13:25
Jakby ktoś przeoczył jest już dostępna wersja 6.3:
http://freeforumzone.leonardo.it/discus ... d=10138115 (http://freeforumzone.leonardo.it/discussione.aspx?idd=10138115)
Ja aktualnie ściągam z torrentów. Ładnie idzie - ponad 1 MB na sek - dość dużo osób seeduje. Ciekawe czy dam sobie radę po włosku 8-)

Poniżej link do zangielszczenia - nada się do wyjścia wersji PL:
http://www.twcenter.net/forums/download ... le&id=3639 (http://www.twcenter.net/forums/downloads.php?do=file&id=3639)

Araven
03-03-2012, 14:45
Witam weterana Bellum 6.2. Nikt nie przeoczył 6.3, mamy nawet mocno zaawansowane spolszczenie bazujące w niektórych plikach na zangielszczeniu jakie podałeś. Pozdrawiam. Osobny temat o Bellum Crucis 6.3 mamy już kilka tygodni. ;)

Avalanche
03-03-2012, 15:18
No to fajnie, nikt nie przeoczył tylko ja :lol:

HellVard
05-03-2012, 13:17
Witam. Od kilku tur mam duże problemy finansowe, chociaż nie rekrutowałem ostatnio nic ponad kilka oddziałów garnizonowych. Nie prowadzę obecnie żadnych oblężeń. Wszystkie oddziały stacjonują w zamkach/miastach. Zresztą wojska nie mam aż tak dużo, pełne flagi mam tylko w Poli, Abo, Torzhoku i Kijowie, w innych osadach tylko tyle, by utrzymać porządek. Poza generałami, których namnożyło mi się tyle, że nie mam co z nimi robić :P Od początku kampanii w miastach skupiłem się wyłącznie na budynkach przynoszących zyski, w zamkach również budowałem te nowe budynki typu hodowla bydła, itd. Mam 16 miast i 13 twierdz. Moje państwo rozwijało się bardzo prężnie, doszedłem do prawie 100k bizantów co turę, pomijając etap najbardziej zażartej wojny z Węgrami i Nowogrodem, kiedy to np. oblegałem 3 miasta jednocześnie. To jest oczywiście jak najbardziej zrozumiałe. Ale teraz, kończąc turę z kwotą np. 3k bizantów, po kliknięciu na następną turę, pokazuje mi się -12 czy -16 tysięcy. Skąd się biorą te kwoty??? Teoretyczny zysk mam teraz na poziomie 30k, ale przez ten spadek po końcu tury w następnej mam grosze. Miasta i zamki ładnie rozbudowane, więc budynki coraz droższe, a mając 15k bizantów to ja ja zbuduję? Ze 2-3 konstrukcje i po kasie. W czym rzecz?

Araven
05-03-2012, 18:08
Grasz na moim submodzie czy oryginalnych plikach? Stolica w środku państwa, jakieś trybuty płacisz? Za mało danych. Może kupców Ci wykosili (albo pomarli) a BC 6.2 strata kilku dobrych kupców to nawet 25-35 tysięcy w plecy może być. :twisted:

HellVard
05-03-2012, 19:06
Pliki oryginalne. Kilku kupców co prawda mi wykosili, ale to było na długo przed tym, jak kasa zaczęła mi uciekać. (ponad 20 tur, nawet więcej). Trybutów żadnych nie płacę, stolica tak jak była, w Krakowie, zachodnia granica to linia Szczecin-Wrocław-Praga, więc jest blisko, północna Morze Bałtyckie, na wschodzie mam ziemie aż do Kijowa i Torzhoka włącznie, na południu Graniczę z Wenecją (miastem, nie frakcją), zajęty cały obszar startowy Węgier + to co ewentualnie zdobyli na buntownikach. Zrobiłem oszczędności jakie mogłem, budynków militarnych w ogóle nie konstruuję, wyłącznie handlowe, no chyba, że niski porządek społeczny, to wtedy coś, co go podnosi. Rozwiązałem oddziałów tyle, ile mogłem w garnizonach, nie ruszając moich głównych armii, bo mam tam zbyt doświadczone jednostki, by się ich pozbywać.

Piter
05-03-2012, 19:24
Może korupcja Ci się rozrasta?

Araven
05-03-2012, 20:09
Ustaw stolicę w środku państwa. Sprawdź cechy gienków, może to malwersanci i źli zarządcy, buduj budowle od porządku publicznego. Rozwiń handel morski i kupiecki. Z morskim może być niełatwo u Ciebie.

HellVard
05-03-2012, 20:14
Screen z podsumowaniem moich finansów. Korupcja faktycznie duża, jak to wyeliminować?
http://imageshack.us/f/832/beztytuuiik.png/

W tej turze dochody trochę mniejsze, oblegam 1 twierdzę.

Piter
05-03-2012, 21:38
Screen z podsumowaniem moich finansów. Korupcja faktycznie duża, jak to wyeliminować?
http://imageshack.us/f/832/beztytuuiik.png/

W tej turze dochody trochę mniejsze, oblegam 1 twierdzę.
Mogę się mylić, ale np. budowanie rady miejskiej powinno pomóc. Budowanie budynków z któych jest premia do szczęścia wynikająca z dużego poziomu prawa. W każdym mieście po kilknięciu na odpowiednią ikonkę pokazuje się zwój, który mówi o stratach na korupcji w mieście.

Araven
05-03-2012, 23:06
Piter dobrze prawi. Podobnych rad Ci udzieliłem w moim poscie na poprzedniej stronie. :mrgreen:

ManUtd
06-03-2012, 14:08
Ale teraz, kończąc turę z kwotą np. 3k bizantów, po kliknięciu na następną turę, pokazuje mi się -12 czy -16 tysięcy. Skąd się biorą te kwoty??? Teoretyczny zysk mam teraz na poziomie 30k, ale przez ten spadek po końcu tury w następnej mam grosze.

O ile to jest tak samo jak w 6.3, a pewnie tak, to te minusowe kwoty które pojawiają się po naciśnięciu zmiany tury to pieniądze odjęte za armie na terenie wroga, oblężenia, floty na morzu i prowincje ponad limit. Te kary nie są uwzględnione w raporcie finansowym, trzeba je brać pod uwagę samemu.

mordracus
06-03-2012, 15:17
[quote="Piter"][quote="HellVard"]Screen z podsumowaniem moich finansów. Korupcja faktycznie duża, jak to wyeliminować?
http://imageshack.us/f/832/beztytuuiik.png/

Marnie wyglądają dochody kupców. A państwo jak widzę masz niemałe. Na moje oko powinieneś z 5 - 6 razy tyle wyciągać na nich samych. Też grywam Polską, tylko z reguły najpierw biorę się za wschód a potem Bałkany. Ale ilość prowincji opanowanych zbliżona. Ja wyciągam na kupcach ponad 30 tys., na armię wydaję o kilka tysięcy więcej. Staram się zachować tutaj równowagę. Wysyłaj kupców i daj im jakiegoś zabójcę za anioła stróża ;)

Tarhos Arpad
06-03-2012, 21:04
No to co ja mam powiedzieć do mojej korupcji?
[spoiler:34vd933p]http://i43.tinypic.com/1o287t.jpg[/spoiler:34vd933p]

Arthas990
06-03-2012, 22:28
O zesz 32 k za korupcje haha :D Ale blitzkrieg zrobiles 170 tura i pól mapy zajęte :)

Tarhos Arpad
06-03-2012, 23:41
No tak jakoś wyszło :) choć w pewnym momencie nie miałem pomysłu gdzie dalej uderzyć. A jeśli chodzi o korupcje to myślę że budynki odpowiedzialne za administracje w jakimś stopniu ją zmniejszają lecz ręki sobie odciąć nie dam.

DonKamillo
08-03-2012, 14:16
Mam problem z Mongołami. Od ich inwazji minęło już z 30-40 lat a oni dalej bez prowincji. Chodzą w okolichac dziesiejszej Turcji, atakuja 1 miasto a w następnej turze odstępują od oblęzenia i na tym caly czas sie konczy. Chciałem im oddać jakąs prowincje ale nie można

Czy to normalne?

Czy można dać jakoś prowincje przez kod czy coś? Bo dziwnie to wygląda jak 20 flag chodzi 40 lat i nic nie robi

Arthas990
08-03-2012, 16:28
Przeważnie laża kilka tur ale jak już była druga inwazja to u mnie zawsze coś już zajeli ale zdarzało sie jak u Ciebie ze nic nie atakowali choc nie az tak długo ;P

DonKamillo
08-03-2012, 18:07
I znowu po około 10-15 turach Mongołowie siedzą w tej fortecy obok Tbilisi, raz za jakiś czas ją zaatakują ale w następnej turze odstępują od oblęzenie :evil:
Nie można im dodać jakoś prowincji w skryptach czy coś?

Edit:

Mongołowie w końcu się osiedlili!
Przyznam, że trwało to dość długo :)

Araven
18-03-2012, 14:47
Nowa wersja spolszczenia do wersji 6.2 w twmacie o spolszczeniu czyli tu viewtopic.php?f=367&t=8600 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=367&t=8600) do pobrania z postu nr 1.

qtango
16-02-2013, 14:51
Da ktoś linka do spolszczenia dla 6.1 bo na stronie link wygasł

16-02-2013, 15:41
Hmmmm....spolszczenie o ile mi wiadomo, bardzo dobre jest zrobione pod poprawioną wersję 6.3, gdzie Włosi i moderzy z naszego forum je jeszcze zmodyfikowali...Sugerują dać sobie spokój z wcześniejszą gorzej dopracowaną wersją, ja dawno temu już nie gram w tę wersję, ale może ktoś ci pomoże? ;)

danieldamian PL
15-10-2013, 16:36
Temat trochę chyba przygasł, ale nie sensu zakładać nowego więc walę tutaj :D
Czy ktoś wie jak przejąć jakieś państwo mariażem?? Chodzi o zasady... Na przykład czy musisz ożenić twojego następcę tronu czy przywódcę państwa. Czy musisz wybić wszystkich czy możesz lub musisz zostawic chociaż jednego generałą z poza drzewa genealogicznego rządzących itd. Udało mi się juz przejąć Węgry grając Polską, ale fuksem xD teraz mam prioblemy z przejęciem Francji Niemcami.
Mam nadzieję że jeszcze ktoś wchodzi do tego tematu... ;)

Araven
15-10-2013, 16:38
Od kiedy jest wersja 6.3 w ten temat mało Kto wchodzi, on jest o wersji 6.2.

viewtopic.php?f=367&t=8785 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=367&t=8785) poradniki do BC 6.3 w tym, ten o jaki pytasz.

danieldamian PL
15-10-2013, 17:12
Tylko że ten poradnik nie odpowiada na kilka pytań xD
Czy trzeba ożenic przywodcę czy następcę tronu? I czy przywódca obcej frakcji musi umrzeć śmiercią naturalną? czy trzeba zostawić jakiegoś gienka przy życiu?
btw. dzięki za szybką odpowiedz :)

Araven
15-10-2013, 17:50
Akurat na te odpowiada.
Tak króla albo księcia musisz ożenić.
Wrogiej frakcji musi zostać minimum 1 generał nie z rodziny panującej, np. adoptowany.
Wrogi król nie musi umrzeć śmiercią naturalną.

Mnie nikt nie pomagał, w 6.2 grałem po włosku, a włoskiego nie znam. I jakoś doszedłem o co biega.

Na te pytania odpowiadano wielokrotnie w temacie moda, tyle że wersji 6.3 a nie tu.

Link do tematu o wersji 6.3 viewtopic.php?f=367&t=9828 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=367&t=9828)

danieldamian PL
16-10-2013, 14:49
Dzięki za odpowiedź.

Mnie nikt nie pomagał, w 6.2 grałem po włosku, a włoskiego nie znam. I jakoś doszedłem o co biega.

Widocznie jestem mniej inteligentny od Ciebie ;)

HaKeReK
16-03-2014, 11:33
Mam pytanie jak zainstalować bellum crucis na wersje steamową Medievala 2??? Rozpakowałem wszystko do folderu medievala z modami i wyskakiwał mi jakiś błąd bardzo proszę o pomc :cry:

Araven
16-03-2014, 14:19
Obecna wersja to 6.3 + patch. Nie ma opisu instalacji na TWC.
Pozcytaj opis instalacji TATW na steam: http://www.twcenter.net/forums/showthre ... st12444582 (http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?p=12444582#post12444582)
Użyj też wyszukiwarki, kiedyś Ktoś o to pytał jak zainstalować BC na steam.